PDA

View Full Version : Audi quattro s1 sport


Guest
03-04-2006, 19:23
Ik ben weeral met iets nieuw begonnen .Een audi s1 sport van Reji.Ik denk dat het model niet meer te verkrijgen is.De bouwdoos is van kwaliteit niet al te goed .Ik heb de spoiler in elkaar gestoken en deze past langs geen kanten.
Ik zal veel putti moeten gebruiken om er iets deftig van te maken.Spijtig dat ik geen digitale kodak heb anders nam ik regelmatig eens een foto.
Bijgevoegd een foto van het afgewerkt model van de bouwdoos en een foto van het model dat ik ga bouwen.Het is de rallycross auto van Herbert Breidteneder een audi van meer dan 800 pk.Spijtig genoeg total loss gereden in 1990 dacht ik tijdens het E.K. te Ingelmunster.

Loeten
04-04-2006, 09:59
De bouwdoos is volgens mij nog steeds te krijgen bij Domino, dacht ik.

Anyway, wel leuk project maar jammer dat er geen foto-updates zullen zijn... Succes alvast in de bouw !

Guest
04-04-2006, 18:37
Ik ga werken aan de achterspoiler.Hij is zo krom als een.....Als ik deze fatsoenlijk krijg ga ik de motorkap moeten hermaken.De twee bulten moeten er uit en de gaten moeten toegemaakt worden met milliput.Daarna het onderstel bijwerken en de binnenspâtborden zijn stukken uit ,deze bijwerken.

Dominique
04-04-2006, 19:38
Ziet er precies ook niet simpel uit, die conversies van u. Van het moment dat ge foto's kunt pakken, laat ze maar komen.

Guest
04-04-2006, 20:48
De spoiler heb ik toch in mekaar gekregen.Hij is wel wat scheef ,maar ja.Ik heb nu de openingen en gaten opgevuld met dat spul dat we bij Sturm gekocht hebben.Morgen is dat nu schuren.Ik heb ook de motorkap afgeslepen en de gaten opgevuld met milliput.Onder de voorgril heb ik ook alles moeten opvullen.Dat wordt weer schuren.Daarna heb ik de rolkooi eens gepast.Direct een nieuwe gemaakt ,kwam veel te laag,dit kan je zien op de foto van het model.Morgen doe ik verder.Tot dan .

Guest
09-04-2006, 14:59
opgepast met grondverf.Ik heb mujn onderstel van de quattro in grondverf gespoten.Ik gebruikte hiervoor een bus grondverf STANDOX van20€
Ge moet al gek zijn zoveel geld daaraan uit te geven en dat is nog de inkoopprijs.Gevolg alles naar de vaantjes ,de verf komt met massa's uit de spuitbus en geeft een hoop luchtbellen in de verf de verf wreed de resin op .Ik ga morgen een klacht indienen bij de leverancier want ik denk dat mijn kit naar de vaantjes is.Een plastic model waar ik op gespoten heb smelt gewoon??????.Ik kan er niet aan uit????

Dominique
09-04-2006, 15:39
Volgens mij ligt het gewoon aan de soort primer die je hebt gebruikt. Ben je zeker dat die geschikt is voor plastic en resin? Is hij niet enkel geschikt voor metaal? Ik geloof dat Standox een product van DuPont is. Die maken voor zover ik weet geen prullen. Maar ja, is dat een garantie natuurlijk?
Waarom gebruik je niet gewone Mr Resin? Dat is primer die speciaal voor resin is gemaakt. Verkrijgbaar bij Mr.Hobby (Gunze). Kost 13 euro voor een bus.

Guest
11-04-2006, 23:29
Ik heb vandaag het chassis afgewerkt.De bevestigingen van de veerpoten gemaakt .Morgen ga ik alles nog bijschuren en daarna het chassis in lak zetten (wit).Daarna ga ik de zelf gemaakte rolkooi aanpassen en rood verven of spuiten.Wie heeft er nog ervaring mee met de audi si quattro sport van reji
(de brede quattro met de grote spoiler)???????

:bye:

kristofgtv6
12-04-2006, 11:07
ik gebruik al jarenlang de grondverf van motip, te verkrijgen bij gamma, brico en consoorten. Werkt prima op alle ondergronden. Bovendien heb je twee soorten: de spuitplamuur (dun) en de filler (dik). Het leuke is dat je beide ook met een penseeltje kan aanbrengen. Let wel: bij 't spuiten krijg je een zeer dikke laag in beide gevallen, na opdrogen trekt alles echter netjes recht en glad. Opschuren doe ik dan met ouderwetse staalwol.

Wat die S1 betreft: ken er drie die er één gebouwd hebben, alle drie was 't huilen met de pet op. Nauwelijks iets wat past, veel onderdelen met luchtbellen, massaal veel flash. Kijk vooraf ook goed hoe je de kas op 't chassis monteert. Als je 't doet volgens 't boekje staat ie veel te hoog op z'n poten, lijkt wel een Paris-Dakar versie...

Guest
12-04-2006, 18:37
Ik heb mijn chassis gespoten.Overal zit in de lak kleine gaatjes.Het is precies dat de verf daar niet pakt?Wat kan je daar aan doen?????

Guest
15-04-2006, 11:27
Ik heb mijn chassis in de thinner gestoken en met mijn tandenborstel de verf verwijderd.Hij is nu helemaal proper.Ik ga hem nu ontvetten en met motip een grondverf opzetten eens kijken welk resultaat ik nu ga krijgen???

Loeten
15-04-2006, 15:47
Gelieve nu toch je tandenborstel niet meer te gebruiken. Tenzij je ook je tanden in de grondverf wil gaan zetten... En daarna een laagje X-11, mooi blinkend... :D

Succes alvast met je nieuwe poging !!

Guest
16-04-2006, 15:09
Ik heb van een vriendin een digitaal toestelletje gekregen van 100€ en heb enkele foto's gemaakt van mijn project audis1.De foto's zijn niet van de beste kwaliteit maar nu kun je tenminste zien wat ik aan het doen ben.

Nismo
16-04-2006, 23:12
Zo slecht zijn die foto's toch niet zunne, ge moest eens weten met wat ik voorlopig foto's maak. Ik zal mijn apparaat vrijdag eens meebrengen dat ik in bruikleen heb gekregen.

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Guest
17-04-2006, 18:23
Ik heb het hele paasweekend aan de audi gewerkt.Tot 6 keer heb ik de verf van het chassis moeten verwijderen met thinner.De verf werpt steeds op .Het materiaal is geen echte resin denk ,maar een soort hars.De afwerking is niet zo goed er past dus werkelijk niets.De body moet ik ook terug afschuren om krassen eruit te halen.Hier nog wat foto's.i

Dominique
17-04-2006, 20:16
Volgens mij kan het liggen aan het feit dat ge de verf met thinner hebt afgebeten. Zou het niet kunnen dat er resten van de thinner op de resin blijven zitten, en dat die resten dan de volgende laag aantast?
Blijft alleen de vraag: als dat zo is, hoe kunt ge dat dan neutraliseren? Iemand een idee?

Of is er echt iets anders aan de hand?
Wat er ook van zij, ge krijgt precies wel waar voor uw geld met deze kit. Op die manier blijft ge bezig. Da's ook een manier om niet te veel kits te moeten kopen ...;)

Guest
26-04-2006, 17:11
Ik heb vandaag weer wat verder gedaan aan de audi.Ik heb hem in de grondverf gezet.Nu moet ik morgen de grondverf gaan schuren en er moet nog veel bijgewerkt worden,dat is nog een dag werk.De spoiler heb ik opnieuw gemaakt,het is wel niet 100%,maar ja.

Guido
26-04-2006, 18:00
Er is inderdaad nog wat werk aan, maar het is tot hiertoe toch al zeker de moeite, wetende welke verfproblemen er al aan vooraf gegaan zijn.

Gèrre
29-04-2006, 10:55
leuk project en nog veel succes met de verf werken