PDA

View Full Version : GT1's in ALMS???


Viper GTS-R***
05-04-2006, 00:53
Hoe zit het nu juist met de GT1's in de ALMS serie?
Corvette zet al zeker zijn 2 C6-r's in voor volledig seizoen.
Team Goh/Still Corse zou hun Maserati MC12 mischien inzetten, dit doordat hun testen in de SUPER GT zwaar tegenvielen. Ze waren namelijk vééle seconden trager als de Topwagens in GT500.
Ademco zou hun Saleen S7R inzetten tijdens Petit Lemans en Lemans24H.
Rijden Konrad Motorsport of Aston Martin ook het volledige seizoen ALMS of word het een magere GT1 klasse in het ALMS

marcel
05-04-2006, 01:56
ALMS is gewoon een mager beestje. alleen GT2 heeft nog een redelijk aantal deelnemers

gwyllion
05-04-2006, 08:24
Wel zeer kwalitatief deelnemersveld: in LMP1 2 Audis vs 2 Dyson Lolas, in LMP2 2 Porsches vs Intersport Lola (later dit jaar trouwens ook een Radical) en natuurlijk in GT2 de strijd tussen Porsche, Panoz en Ferrari.

GT1 wordt inderdaad de laatste jaren volledig gedomineerd door Corvette en veel beterschap lijkt er niet op komst. Er wordt aangenomen dat Aston Martin toch geen volledig seizoen zal doen. En de Konrard Saleens zijn verouderd materiaal, als ze al een volledig seizoen zouden mee doen.

Viper GTS-R***
05-04-2006, 12:44
En de Konrard Saleens zijn verouderd materiaal, als ze al een volledig seizoen zouden mee doen.
Konrad zal eens langs ORECA moeten gaan zeker??:D

gwyllion
05-04-2006, 13:34
Oreca is nog maar voor 5% klaar met de Saleen om te bouwen van een sprint naar endurance bolide.

Viper GTS-R***
05-04-2006, 18:16
Oreca is nog maar voor 5% klaar met de Saleen om te bouwen van een sprint naar endurance bolide.
5%?? je bedoelt zeker 50%:rolleyes:
de testen die ze hebben meegedaan waren toch al tamelijk goed zou ik zeggen...

Bramzel
05-04-2006, 18:36
5%?? je bedoelt zeker 50%:rolleyes:
de testen die ze hebben meegedaan waren toch al tamelijk goed zou ik zeggen...

Nee, 5%. 't Probleem is niet de snelheid maar de betrouwbaarheid. En daar hebben ze nog heel veel werk.

Brecht
05-04-2006, 20:34
Het is Acemo, niet Ademco

gwyllion
06-04-2006, 10:19
David Floury nous parle de la Saleen Oreca.

« Cette voiture est un châssis neuf. Nous avons commencé à faire du développement qui nous est propre sur la voiture. Mais nous n’en sommes à peu près qu’à 5% de ce que nous souhaitons faire ! Nous n’avons pas eu assez de temps pour en faire plus, la voiture étant arrivée assez tard. C’est la raison principale de notre forfait pour le Mans. Les 24 Heures ne sont pas une course que l’on prend à la légère… ».bron: infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1849)

Hugues de Chaunac geeft volgende voorbeelden: startmotor vervangen duurt 20 a 25 minuten en diffusor bijna 3 uur.
Quels sont précisément les points qui posaient problème ?

« Il fallait revoir complètement la conception de certains organes. La sous-traitance qui en résultait donnait lieu à un délai d’attente de six à dix semaines. Nous aurions eu les pièces la veille du Mans. Pour vous donner un exemple précis, un changement de démarreur sur la Saleen, c’est entre 20 et 25 minutes. Avec l’Audi R8, c’était 3 minutes. Il y a un véritable défaut de fiabilité. C’est parfois une question de détails comme une fixation de carrosserie ou de diffuseur. Si vous perdez le diffuseur après trois heures au Mans, la course est finie. Il fallait donc prendre le temps de refaire ces pièces ».bron: infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1854)

Integra
08-04-2006, 10:26
5%?? je bedoelt zeker 50%:rolleyes:
de testen die ze hebben meegedaan waren toch al tamelijk goed zou ik zeggen...
Als het gaat over die LMS testen, van wat ik gehoord heb, stond de S7R daar in FFSA GT specificatie. (grote(re) luchtinlaat op het dak, etc)

Viper GTS-R***
11-04-2006, 22:33
Er wordt aangenomen dat Aston Martin toch geen volledig seizoen zal doen.
Zo te zien gaan we de Aston Martin nog 2 x terugzien in ALMS:

The battle between Aston Martin Racing and Corvette Racing will continue in the American Le Mans Series with the announcement that two Aston Martin DBR9s will be on the grid at the Lone Star Grand Prix in Houston on May 12 and the American Le Mans at Mid-Ohio on May 21. The cars will be driven by Tomas Enge, Stephane Sarrazin and Pedro Lamy with a fourth driver to be named at a later date.
Bron: http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=1911

Viper GTS-R***
14-04-2006, 01:48
IMSA past hun technisch reglement aan om zo sommige wagens terug competiever te maken.
Zo word het minimum gewicht voor de Saleen S7R teruggebracht tot 1100kg net zoals de Aston Martin DBR9 (deze zal hiermee 25kg lichter wegen als toen ze in 12uren Sebring reden). De restrictoren mogen zo te zien ook terug wat groter. Zou dit volstaan om de Konrad saleens een volledig seizoen ALMS te doen laten rijden?
De Porsche 996 GT3-RSR krijgt het ook iets beter net zoals de Lola's in LMP1.
Dit om beter tegen de zware concurentie in GT2 en tegen de Audi's te kunnen strijden.
Bron: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1929&&thold=0
Nieuwigheden in het IMSA reglement te vinden op: http://www.imsaracing.net/2006/competitors/cb06-05.pdf

gwyllion
14-04-2006, 08:50
De extra 25 kg die ACO voorzien heeft voor airco wordt door IMSA grotendeels terug gebracht ;) Enkel de dominante fabrieksteam (Audi R10, Porsche RS Spyder en Corvette) dienen dit wel te respecteren.

Viper GTS-R***
26-04-2006, 15:03
Konrad gaat terug meerijden in ALMS met minstens 1 Saleen.
Piloten: Paolo Ruberti en Tom Weickardt.
Tweede Saleen is nog onbemand maar kan nog altijd in actie komen.
Maar de strijd zal wel hoofdzakelijk tussen de officiele AM's en Vette's gaan zoals gewoonlijk...
http://www.americanlemans.com/Events/Lone%20Star%20Grand%20Prix/2006/ALMS%20Houston%20Entries.pdf