PDA

View Full Version : Belcar live op Canvas?

Steve
05-04-2006, 11:58
Klopt het dat de Belcar dit jaar volledig live zal te zien zijn op Canvas?
De eerste race zou niet uitgezonden worden door een belangrijke wielerwedstrijd die voorrang krijgt...

Raceshot
05-04-2006, 12:13
Zou ni slecht zijn, en verklaart waarschijnlijk voor een groot deel de sponsoring van Sporza.

Eerste race valt samen met Parijs-Roubaix, da's weeral meer dan 1 miljoen kijkers die voor hun tv plakken om tommeke te zien winnen (kan ze geen ongelijk geven want mijne video loopt een hele namiddag om achteraf de koers te kunnen zien).

JPMontoya
05-04-2006, 12:19
Ik kan dat echt moeilijk geloven dat de Belcar live uitgezonden zou worden...

Viper GTS-R***
05-04-2006, 12:33
Ik kan dat echt moeilijk geloven dat de Belcar live uitgezonden zou worden...
Ik zou het maar al te graag hebben, 2uur durende live uitzending.
Maar zoals je zegt JPMontoya, lijkt me 'denk' ik niet haalbaar...

Viper GTS-R***
05-04-2006, 12:41
Klopt het dat de Belcar dit jaar volledig live zal te zien zijn op Canvas?
De eerste race zou niet uitgezonden worden door een belangrijke wielerwedstrijd die voorrang krijgt...
En van welke bron het je dit nieuws dan wel gehoord? want heb er nog niets van terug gevonden... want er word natuurlijk veel onofficeel aangekondigd waar later niet altijd iets van komt...

Steve
05-04-2006, 12:49
Volgend stukje komt uit een mail die ik vandaag ontvangen heb van een Belcar-piloot:

"Volg alles op de voet via www.autosport.be!
Of kijk op SPORZA. Elke Belcar race wordt rechtstreeks uitgezonden op Sporza. Dit weekend echter niet want er is een belangrijke wielerwedstrijd. Maar nu weet u het voor de volgende keer...
U kan ook alles live volgen via www.hibn.com"

Zal eens vragen of hij dit met 100% zekerheid kan bevestigen...

Jeronimo
05-04-2006, 14:07
Ik wordt hier zowaar wakker geschud, want ik heb nog nooit ergens anders dan op mijn netvlies beelden gezien van een Belcar-race; waar worden überhaupt Belcar-races (al dan niet in samenvatting) uitgezonden?
Is er op VRT of Canvas (andere belgische zenders heb ik niet) ook een autosportprogramma net zoals RTL Autosport in Nederland?

marcel
05-04-2006, 14:42
vorig jaar zond Canvas in sport-middag of zo ook altijd een samenvatting uit, van een 10-tal minuten of zo.
en pitstop.tv op kanaal 2 zendt al jaren langere samenvattingen uit (+ live tijdens de 24 uren)

Gèrre
05-04-2006, 20:22
Ik denk wel dat ze dat gaan uitzenden, want kheb zo iets opgevangen. En de nieuwe corvette van glpk draagt ook het sporza jasje dus het zou stom zijn die niet te laten zien aant het publiek dat voor hun tv hangt

Yannick R
05-04-2006, 21:19
Alez, het wordt er alleen maar beter op :)

El Torro
05-04-2006, 22:59
We zullen zien wat er van terecht komt, maar er staat nog niks in het TV programma boekje !!!

Steve
05-04-2006, 23:11
Ik heb deze namiddag mailtje gekregen van voornoemde Belcar-piloot, hij had eerder al naar de programmatiedienst van Sporza gebeld en zij hebben bevestigd dat er live zal uitgezonden worden.....

Baron
05-04-2006, 23:15
Ik blijf er mijn twijfels over hebben.
Dit lijkt me eerder een late aprilgrap.

Steve
05-04-2006, 23:27
Ik blijf er mijn twijfels over hebben.
Dit lijkt me eerder een late aprilgrap.

Heb je de sponsoring op de Corvette al gezien?

Mark
05-04-2006, 23:31
Ik heb deze namiddag mailtje gekregen van voornoemde Belcar-piloot, hij had eerder al naar de programmatiedienst van Sporza gebeld en zij hebben bevestigd dat er live zal uitgezonden worden.....

:worship: Als dat zo is kan ik eindelijk eens het thuisfront eens inlichten waarom ik sinds 1999 in "het seizoen" meer in België ben dan in Ollandaise :)

Of de Kermit nu iets meer in beeld komt dan de andere wagens, dat zal me jeuken ;) Elke minuut autosport op TV is één minuut minder voor het voetbal of wielrennen :applaus:

Steve
05-04-2006, 23:42
:worship: Als dat zo is kan ik eindelijk eens het thuisfront eens inlichten waarom ik sinds 1999 in "het seizoen" meer in België ben dan in Ollandaise :)

Of de Kermit nu iets meer in beeld komt dan de andere wagens, dat zal me jeuken ;) Elke minuut autosport op TV is één minuut minder voor het voetbal of wielrennen :applaus:

Ja maar dat is het hem juist, als er nog maar èèn min of meer belangrijke wieler-, tennis- of voetbalwedstrijd is zal deze waarschijnlijk voorrang krijgen.....

Nogmaals, de intentie is er, daar zal de programmatiedienst van Sporza niet over liegen, alhoewel iedereen weet dat 125 min. uitzendtijd niet goedkoop is.

Viper GTS-R***
05-04-2006, 23:59
En wie mag die BelcarPiloot dan zijn?? Je maakt me benieuwd;)

We zullen zien wat er van terecht komt, maar er staat nog niks in het TV programma boekje !!!
Heb ik ook opgemerkt, zelfs geen korte samenvatting:confused:
(boekje: HUMO)
Ofwel zijn ze het te vergeten vermelden...

Hoop alvast op de LIve uitzendingen maar 2uur LIve Belcar, lijkt met net iets te veel van het goede maar je weet maar nooit:rolleyes:

marcel
06-04-2006, 00:15

"Volg alles op de voet via www.autosport.be!
Of kijk op SPORZA. Elke Belcar race wordt rechtstreeks uitgezonden op Sporza. Dit weekend echter niet want er is een belangrijke wielerwedstrijd. Maar nu weet u het voor de volgende keer...
U kan ook alles live volgen via www.hibn.com"

nogal logisch dat het boekske nog niks zegt he ;)

Jeronimo
06-04-2006, 11:25
In het begin van de moderne DTM werden de uitzendingen ervan ook vaak vlak na de finishvlag afgekapt of zagen we ook pas vlak voor de start de eerste glimp op ARD. Het is dus zaak voor ons, de kijker, om de sport populair te maken bij Sporza (kan ik die ook in 'Olland ontvangen?).

FIRE
06-04-2006, 17:29
In het begin van de moderne DTM werden de uitzendingen ervan ook vaak vlak na de finishvlag afgekapt of zagen we ook pas vlak voor de start de eerste glimp op ARD. Het is dus zaak voor ons, de kijker, om de sport populair te maken bij Sporza (kan ik die ook in 'Olland ontvangen?).
Sporza is gewoon VRT2, kortom Belgie 2.

Benny_B
06-04-2006, 17:39
Ik dacht gelezen te hebben tijdens de presentatie van de GLPK-Sporza-Corvette dat er alleen uitgebreidde samenvattingen zouden volgen van de BELCAR dit seizoen. Misschien gebeurt het gelijk het FIA GT kampioenschap een paar jaar terug : eerst samenvatting van de eerste uren en dan het laatste half uurtje live???

Ik hoop natuurlijk wel dat ze bepaalde wedstrijden live uitzenden!!! IK zie liever kikkers dan Boonen ;)

El Torro
06-04-2006, 19:06
Om alle illusies uit de wereld te helpen:

<a target="_blank" href="http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/sporza/nnII_sporza_start/index.shtml">Hier</a> het programma van Sporza.

Klik dan op Sporza Radio en daarna op Sporza TV, en je zult zien dat er enkel iets over de Belcar op de Radio zal uitgezonden worden,
dus allemaal een radio mee naar Francorchamps ;)

Raceboy
06-04-2006, 19:10
Ge kunt nooit naar francorchamps gana zonder radio.

Nicki_Mks
06-04-2006, 22:16
Ge kunt nooit naar francorchamps gana zonder radio.

en een paraplu, en een lunchpakket, en een abonnement op de sleep-me-uit de-modder-dienst, en...

Tot zondag

JPMontoya
06-04-2006, 22:44
Sporza radio ontvangen in Spa - dat wil ik nog wel is zien.

Raceboy
06-04-2006, 23:22
Sporza radio ontvangen in Spa - dat wil ik nog wel is zien.

Middengolf is in heel het land te ontvangen.

Steve
07-04-2006, 00:33
[QUOTE=El Torro]Om alle illusies uit de wereld te helpen:

<a target="_blank" href="http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/sporza/nnII_sporza_start/index.shtml">Hier</a> het programma van Sporza.[QUOTE]

Ik heb zelf een mailtje gestuurd naar Sporza, als ze antwoorden laat ik het onmiddellijk weten.

Steve
07-04-2006, 12:47
Deze morgen heb ik volgende mail ontvangen:

"Beste,

Ik vrees dat ik u zal moeten ontgoochelen. Er is nooit sprake geweest
van een integrale uitzending van de Belcar races. Wat wij dit jaar (net
zoals vorig jaar trouwens) doen is een samenvatting van een tiental
minuten maken, in Sporza zondag, de dag van de race zelf. Hopelijk komt
de geruchtenstroom daarmee tot stilstand. Veel kijkgenot

Vriendelijke Groeten

Eindredactie Sporza"

Nicki_Mks
07-04-2006, 12:55
Da's al een even grote verrassing als de auto van het team dat ze sponsoren...

Jeronimo
07-04-2006, 13:28
Hmm, zonde...
Maar de races komen dus wel nog ergens streaming op het net te staan, toch?

Viper GTS-R***
07-04-2006, 13:37
Hmm, zonde...
Maar de races komen dus wel nog ergens streaming op het net te staan, toch?
Jep op www.hibn.tv zoals hierboven al eens vermeld. Eerst zul je moeten laten registreren maar duurt maar 1minuutje...

Baron
07-04-2006, 16:54
Heb je de sponsoring op de Corvette al gezien?

Het is juist die sponsoring op de Corvette die me van in het begin overtuigd heeft dat je van die 'Belcar live op Sporza'-onzin geen woord moest geloven. Als daar nu Kanaal 2, VT4 of Jim TV had gestaan zou ik nog in een Belcar-TVsprookje durven geloven. De VRT is altijd een autosportonvriendelijke zender geweest en zal dat ook altijd blijven. Een paar Sporza-stickers op die Corvette zullen daar echt niets aan veranderen. Het verwondert mij dat er nog steeds autosportliefhebbers zo naïef zijn dat je ze zelfs kunt doen geloven dat de VRT de Belcar live op het scherm zou brengen. :rolleyes:

FIRE
07-04-2006, 17:09
Dat Sporza de races live zou brengen daar heb ik nooit in gelooft, echter een top-wagen volledig in Sporza kleuren en dan maar "een samenvatting van een tiental minuten" is natuurlijk belachelijk. Ik had een uitzending van circa 60 minuten verwacht die 1 week na de races uitgezonden zou worden.

Jeronimo
07-04-2006, 18:48
Yep, een mooi Belcar-programma. Het hoeft niet per se live te zijn, maar inderdaad, gewoon een magazine van 45 tot 60 minuten met kleine achtergrondreportages. Ach wie weet, zenden ze de 24 uren van Zolder wel in flarden uit en blijkt er ineens toch een massapubliek voor te vinden...

Steve
07-04-2006, 23:53
Het is juist die sponsoring op de Corvette die me van in het begin overtuigd heeft dat je van die 'Belcar live op Sporza'-onzin geen woord moest geloven. Als daar nu Kanaal 2, VT4 of Jim TV had gestaan zou ik nog in een Belcar-TVsprookje durven geloven. De VRT is altijd een autosportonvriendelijke zender geweest en zal dat ook altijd blijven. Een paar Sporza-stickers op die Corvette zullen daar echt niets aan veranderen. Het verwondert mij dat er nog steeds autosportliefhebbers zo naïef zijn dat je ze zelfs kunt doen geloven dat de VRT de Belcar live op het scherm zou brengen. :rolleyes:

Autosportonvriendelijk en toch in het groot "Sporza" op èèn van de topwagens?

Baron
08-04-2006, 11:08
Autosportonvriendelijk en toch in het groot "Sporza" op èèn van de topwagens?

So what? Het ene sluit het andere niet uit.
Een klein voorbeeld. Amerikaanse autosport komt nooit aan bod bij de VRT. Behalve als er spectaculaire crashes te zien zijn, of er doden vallen. Vorige week was het weer prijs. Het dodelijke ongeval van Paul Dana in de IRL haalde zelfs het journaal van 19.00 uur. Enige objectieve duiding erbij? Forget it!

Belcar live op VRT/Sporza: een utopie! :mad:

JPMontoya
08-04-2006, 11:11
Wat erger is, dat je geen live timing meer hebt op internet.

Steve
08-04-2006, 12:29
Jep op www.hibn.tv zoals hierboven al eens vermeld. Eerst zul je moeten laten registreren maar duurt maar 1minuutje...

Ik krijg telkens weer het scherm om in te loggen, wat doe ik verkeerd?

Viper GTS-R***
08-04-2006, 12:31
Ik krijg telkens weer het scherm om in te loggen, wat doe ik verkeerd?
Vink het vakje: Remember my id of wachtwoord
dan hoef je nooit meer in te loggen;)

JPMontoya
08-04-2006, 12:43
http://www.hibn.tv/2006/video/live/belcar_first_race.asx (rechtstreeks linkje)

Steve
08-04-2006, 12:58
Vink het vakje: Remember my id of wachtwoord
dan hoef je nooit meer in te loggen;)

Heb ik allemaal gedaan, telkens weer 5 sec. wachten en dan kom ik weer op de pagina waar je op de button "live broadcasting" kan klikken maar dan moet ik weer inloggen?

Steve
08-04-2006, 12:59
http://www.hibn.tv/2006/video/live/belcar_first_race.asx (rechtstreeks linkje)

Link werkt niet?

Steve
08-04-2006, 13:00
Jezelf registreren is toch enkel email en gebruikersnaam invullen?

Mark
08-04-2006, 13:09
Jezelf registreren is toch enkel email en gebruikersnaam invullen?

Ja, dat ging gisteren redelijk vlot..........

JPMontoya
08-04-2006, 13:09
Vul die link is in in WMP of iets dergelijk.

Viper GTS-R***
08-04-2006, 13:13
Ja, dat ging gisteren redelijk vlot..........
Bij mij gaat ook vlot hoor, juist live timing die link ddat daar staat op hibn. dat is die van jpmontoya geloof ik van http://www.raceresults.nu/ResultsUitslagen/tabid/75/mid/529/organisator/2006/evenement/Belcar%2B2006/race/Results%2Bof%2Bthe%2BBelcar%2BFirst%2BRace/Default.aspx die werkt niet hoor. staat zelf nog niets op van de vrije trainingen????

Steve
08-04-2006, 15:57
Is ondertussen opgelost, de mensen van HIBN hebben mijn login aangepast, moest iets fout mee geweest zijn...
Toch bedankt!

JPMontoya
09-04-2006, 22:47
Was er een verslag op Canvas?

Viper GTS-R***
10-04-2006, 11:02
Was er een verslag op Canvas?
Nope heb ik nergens iets van gezien op tv, op geen enkele post...
Het enigste wat ik in de media terug vond was een piepklein artikeltje in Het Laatste Nieuws. Artikel over Vanina Ickx was bv 6 x zo groot met 2 foto's tegenover het artiker over Belcar... Belcar promoten kennen ze daar nog niet denk ik, ............. gaat hier wel om ons eigen Belgisch GT evenement :fight:

Nicki_Mks
10-04-2006, 11:25
Vond ik ook grappig gisteren op het circuit: ze zeiden dat Ickx 15e was geworden. Wel vergeten bij te zeggen dat er maar 15 aangekomen zijn...

Brecht
10-04-2006, 11:29
op teletext pagina 446 van één en Canvas (Sporza) staat een klein stukje over de Belcar

Raceboy
10-04-2006, 11:53
gaat hier wel om ons eigen Belgisch GT evenement :fight:
*ahum* belcar en tourisme

Viper GTS-R***
10-04-2006, 12:02
Hoofdzakelijk GT kun je wel zeggen eh, alleen de bmw sedans (ex wtcc of etcc) noem ik tourisme hoor. een m3 coupe... gt... maar daar zullen we best niet over beginnen ;)

marcel
10-04-2006, 14:51

je kan wel enkel scoren voor het GT-kampioenschap

GT2-R
10-04-2006, 18:20
In het belang van Limburg stond er ca. 2/3 pagina geschreven over de belcar met een reuze grote foto aan het einde van het rechte stuk na kemmel in de eerste ronde:worship: :worship: :worship: . De andere kranten kunnen hiervan leren...

Greets, Dr. Jozz

Chauffeur
10-04-2006, 18:30
In het belang van Limburg stond er ca. 2/3 pagina geschreven over de belcar met een reuze grote foto aan het einde van het rechte stuk na kemmel in de eerste ronde:worship: :worship: :worship: . De andere kranten kunnen hiervan leren...

Ze zijn dan ook mediapartner van Zolder hé.

GT2-R
10-04-2006, 20:55
Over de televisierechten van de FIA-GT: heb gelezen op de officiële webstek van de FIA-GT dat Kanaal 2 een samenvatting van elke race zal uitzenden in Pitstoptv. Proficiat Peter:applaus: :worship: :applaus: :worship: :applaus: :worship:

Greets, Dr. Jozz

Netforce_1
10-04-2006, 21:03

Greets, Dr. Jozz

Niemand "Het Nieuwsblad" gelezen vandaag?
Artikel + foto over de Belcar (Kermit zegt over zijn overwinning : " Rest heeft liggen slapen") zowat 1/2 bladzijde en ook nog stukjes over DTM, RAC Rally Tielt,1000Km Istanbul en VLN. Waar vind je nog meer info in de geschreven pers:+

Fonne
10-04-2006, 21:46
Niemand "Het Nieuwsblad" gelezen vandaag?
Artikel + foto over de Belcar (Kermit zegt over zijn overwinning : " Rest heeft liggen slapen") zowat 1/2 bladzijde en ook nog stukjes over DTM, RAC Rally Tielt,1000Km Istanbul en VLN. Waar vind je nog meer info in de geschreven pers:+In de "Gazet Van Antwerpen" Stond ongeveer het zelfde.