PDA

View Full Version : *** Intermodellbau in Dortmund - de foto's ***


Guido
06-04-2006, 23:39
Even de foto's posten die ik vandaag genomen heb tijdens ons bezoek aan de modelbouwbeurs Intermodellbau in Dortmund - heb ze even voor de makkelijkheid samengezet "per categorie". ;)

Wat er verder te melden valt over de uitstap. De weg tot Dortmund met de ogen dicht om dan ter plaatse weer een klein ommetje te maken. Maar... de ommetjes worden steeds kleiner. Zouden de piloot en zijn co zo stilletjes aan dan toch op elkaar ingespeeld geraken...? :D De A1 tss Köln en Dortmund is na 20 jaar, nog steeds een grote Baustelle, maar we waren netjes om 09.10 ginder.

De beurs op zich is nog steeds zeer groot (8 hallen tjokvol met alles wat je maar kan bedenken in miniatuur of op schaal. Telegeleide vliegtuigen, -auto's, -boten, -vrachtwagens, -tanks, miniatuurtreinen, statische modelbouw, noem het op, het staat er. In Brussel houden we in 10 paleizen een autosalon, in Dortmund zetten ze - na al die jaren - nog steeds 8 hallen vol met miniaturen. MAAR...! autosportmodellen hebben we nauwelijks gezien - we beginnen te geloven dat we inderdaad een zeldzame soort zijn. :D Nu goed, dat heeft de pret niet mogen drukken. Toffe dag gehad, leuk gezelschap (zoals steeds), verbazend veel Vlaams en Nederlands gehoord, en nog verbazender veel bekende gezichten gezien.

Tot slot, de Jägerschnitzel in de Raststatte smaakt nog steeds zeer goed, en ook daar kwamen we weer bekend volk tegen. De miniatuurwereld is, net zoals iedere microcosmos, zeer klein. Volgend jaar opnieuw van dattem!!

Nu de foto's. ;)

Guido
06-04-2006, 23:43
1. Een overzichtsfoto van hal 4, de hal met voornamelijk telegeleide vliegtuigen.
2. "We want kits, we want kits..." :D :D
3. De Revell stand met daarin de nieuwe F1 die in September 2006 verwacht wordt (Sauber F1)
4. Demo's met "in-door heli's"
5. Demo's met "in-door heli's" -> Sennake heeft zich laten verleiden en is met een gelijkaardig exemplaar naar huis gegaan. Volgende vergadering misschien een demo...

Guido
06-04-2006, 23:48
Stiekem vliegen met een simulator voor telegeleide vliegtuigen! Cessna 172 :D

1. Sennake at the controls -> ging redelijk
2. Dominique at the controls -> al ietske minder, crashte ook, de grijns verraad niet veel goeds
3. Racer at the controls -> wist niet dat in de vliegerij, "full throttle" niet altijd optimaal is. Joeg niet alleen zichzelf, maar ook het virtuele publiek meerdere malen de daver op het lijf. Crashte uiteindelijk zwaar.

Schitterend gewoon. :D

Guido
06-04-2006, 23:50
Bekentenis van Racer

Racer moest ter plaatste wel bekenen, dat hij ook nog een magazine uitgeeft en ook bezig is met RC racing. We konden er dan ook niet naastkijken. Fier poseert hij dan ook... :D :D

Guido
06-04-2006, 23:53
Telegeleide boten

Die dingen zijn dus verrekte snel, voorwaar niet makkelijk om én de snelheid én voldoende licht, in de toch wel ietwat donkere hal, te krijgen in de foto's. 't is nog redelijk meegevallen. Die catamaran zou 25 tot 30km/h gaan op water...

Guido
06-04-2006, 23:57
Miniatuurtreinen

Tot slot ook nog even de miniatuurtreinen. Dit was erg leuk om te fotograferen, aangezien eens iets volledig anders. Bovendien waren de meeste diorama's dermate groot, dat er fotovullende foto's konden gemaakt worden. Dat was eigenlijk best leuk. Thanks aan de medereizigers om steeds te moeten wachten terwijl ik de foto's nam. ;)

1. In een klein stationnetje, ... (alhoewel klein...)
2. Drukte in het rangeerstation
3. Op snelheid over de brug
4. Zwitsers bergtreintje, let ook op de wanderlaar
5. Fotograaf fotografeert fotograaf :)

Guest
07-04-2006, 17:51
Bedankt voor de fijne dag mannen.Ik ga volgend jaar zeker terug mee.Iedereen heeft zich goed gedragen en we mogen volgend jaar terug binnen.Daar waren ook helicopters te zien en te koop(nadenkertje).Het wordt jullie wel duidelijk de volgende vergadering in wheels.Als hij al niet naar de Kl...........n is.Veel oefenen en zeker niet te hoog vliegen.

Dominique
07-04-2006, 20:30
Stiekem vliegen met een simulator voor telegeleide vliegtuigen! Cessna 172 :D

2. Dominique at the controls -> al ietske minder, crashte ook, de grijns verraad niet veel goeds

Schitterend gewoon. :D
Dat wil zeggen: ik heb het klaargespeeld om na een aanloop van +- 7 meter zo goed als verticaal op te stijgen, tot ongeveer 25 meter hoogte te klimmen, gas te lossen en in baksteenvlucht naar terug beneden te komen. Duur van de vlucht: +- 20 seconden, inclusief opstijgen en crashen ... :o

Volgend jaar doen we een 2e poging !!

Sennake
07-04-2006, 22:52
Sennake heeft zich laten verleiden en is met een gelijkaardig exemplaar naar huis gegaan. Volgende vergadering misschien een demo...

Ik ben al volop aan het oefenen. De heli in de lucht houden op een stabiele hoogte gaat al, maar hem laten hoveren op dezelfde plek, daar ben ik nog lang niet klaar mee. Ook niet makkelijk want ik oefen buiten, en de minste wind blaast het ding een andere richting uit dan waar ik naar toe piloteer. Als je naar rechts stuurt en de heli vliegt naar links omdat de wind feller is dan je stuurinrichting, leer je niet snel sturen natuurlijk...

Guido
07-04-2006, 22:58
Ik ben al volop aan het oefenen. De heli in de lucht houden op een stabiele hoogte gaat al, maar hem laten hoveren op dezelfde plek, daar ben ik nog lang niet klaar mee. Ook niet makkelijk want ik oefen buiten, en de minste wind blaast het ding een andere richting uit dan waar ik naar toe piloteer. Als je naar rechts stuurt en de heli vliegt naar links omdat de wind feller is dan je stuurinrichting, leer je niet snel sturen natuurlijk...

lol - ik heb een afgesloten hangaar onder mijn huis, waar je kan komen trainen. Een grote kelder komt altijd van pas. Over de vergoeding valt te discussiëren natuurlijk. ;) :D :+

Big attack
08-04-2006, 22:21
Ik dacht dat Sennake een "Hangar" naast zijn huis had staan?

Guido
08-04-2006, 22:23
Ik dacht dat Sennake een "Hangar" naast zijn huis had staan?

Ja, maar die steekt wel vol met kits he.... :+

A uit PDGRacing
26-05-2006, 11:17
Ik ben al volop aan het oefenen. De heli in de lucht houden op een stabiele hoogte gaat al, maar hem laten hoveren op dezelfde plek, daar ben ik nog lang niet klaar mee. Ook niet makkelijk want ik oefen buiten, en de minste wind blaast het ding een andere richting uit dan waar ik naar toe piloteer. Als je naar rechts stuurt en de heli vliegt naar links omdat de wind feller is dan je stuurinrichting, leer je niet snel sturen natuurlijk...

Zijn de vlieglessen al afgelopen? Of is een helicopter iets waar je blijft mee spelen? Zoals de meeste, heb ik ook al een paar keer staan kwijlen, maar daar blijft het dan bij. Uit vrees dat hij daar na enkele dagen gewoon zal staan...

Even compleet :Offtopic: , maar is er al veel vraag geweest om binnenmodelbouw een RC-thread op te starten? De G47 zou een mooie opener zijn...

Lester
26-05-2006, 13:35
Ook even 'off topic'. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de G47 aangeschaft hier in de plaatselijke modelbouwwinkel.
Heb het nog niet beklaagd het is echt fun, na een paar uur ben je er mee weg. Eén nadeel er mag geen wind zijn ofwel moet je binnen vliegen, als mijn vrouw thuis is vlieg ik rap weer buiten ook:p
Voor 150 € heb je veel vlieggenot vind ik.
Groeten Johan

A uit PDGRacing
26-05-2006, 16:11
Is zo'n G47 crash-bestendig?
En kun je er een beetje deftig mee vliegen? De verkoper vertelde me dat hij heel makkelijk stijgt en draait, maar kun je er ook vooruit mee vliegen? Heb je dan drie hendeltjes?
De gedachte van de afstandsbestuurde auto's met een draad die alleen maar links konden draaien komen spontaan in m'n gedachten...

Lester
26-05-2006, 19:37
Dat zou wel een blunder zijn moest je er niet mee kon vliegen hé, alleen opstijgen en ronddraaien. Ja tuurlijk kan je er mee vooruit vliegen en achteruit ook, van links naar rechts en met de staart roteren, ik denk zoals een echte helikopter.
Links zit de gashendel, vooruit met de hendel is gas geven=opstijgen, naar links bewegen=naar links gaan en naar rechts...
De rechter hendel ga je vooruit en achteruit en roteer je de staart naar links of naar rechts. Er staan ook fijnregelaars op om al die functies af te regelen.
Ook als je opstijgt en je staart roteert kan je dat bijstellen met een vijsje die op de ontvanger (en ook tevens de stabilisator is) zit.
Nog vragen, stel ze maar...
Groeten Johan

A uit PDGRacing
01-06-2006, 20:48
In de helicopter zit er een Lithium-Ion batterij of zo, maar in de bediening ziiten acht AA-batterijen. Wat is de 'levensduur' van die batterijen? Is het snel, snel of kun je er toch een klein halfuurtje meevliegen?