Kurttigerracing
30-12-2001, 15:44
KurtTigerRacing staat voor Kurt Van Goethem, afkomstig van Hoogstraten, geboren 1983, student electro-mechanica.
In 1998 voor het eerst mee gaan indoorkarten, pa stond versteld dat ik hem in de tweede sessie reeds klopte. 1999 hebben we een lichtgewicht 4 takt occasie kart gekocht. Hiermee deelgenomen aan verschillende wedstrijdjes op Antwerp Karting (aan Autostad), reeds de tweede wedstrijd gewonnen. Na dit goedkoop en leerrijk seizoen zijn we begonnen aan tweetakt kompetitie. Als onwetende start je met een tuner, die heb je nodig, gezien het verschil tussen winst en verlies niet alleen afhangt van de stuurmanskunst, maar van vele kleine details : banden, afstelling motor, afstellingen chassis, tandwielverhoudingen enz. Na lange discussies trokken we naar Nederland voor deelname aan het Rotax Max kampioenschap : 125 cc motoren met starter en koppeling. Helaas na zeven wedstrijden zonder de verhoopte resultaten en een zware crash ben ik blijven zitten en was een sabatjaar verplicht.
In 2000 hebben we slechts 1 wedstrijd deelgenomen, zonder ondersteuning, in de klasse Blauw in Kasterlee. Hier klopten we toenmalig Belgisch Kampioen Pascal Beyns in de chrono. Helaas in de race zorgde een fouje van een voorganger voor een onvermijdbaar obstakel : een strobaal zorgde voor opgave. Kasterlee heeft er wel voor gezorgd dat er verschillende mensen mij achteraf zijn komen vragen in hun team te komen rijden. Gezien studeren voorgaat is dit niet kunnen doorgaan.
In juli mocht ik een test doen in een Formule Ford van André Van Hoof. In de gietende regen in Zolder viel dit niet mee. Blikbaar was dit echter overtuigend genoeg want een tweede test werd gratis aangeboden in Francorchamps.
Plan 2002 : - diploma electro-mechanica
- karting
- VW Fun cup als leerschool
In 1998 voor het eerst mee gaan indoorkarten, pa stond versteld dat ik hem in de tweede sessie reeds klopte. 1999 hebben we een lichtgewicht 4 takt occasie kart gekocht. Hiermee deelgenomen aan verschillende wedstrijdjes op Antwerp Karting (aan Autostad), reeds de tweede wedstrijd gewonnen. Na dit goedkoop en leerrijk seizoen zijn we begonnen aan tweetakt kompetitie. Als onwetende start je met een tuner, die heb je nodig, gezien het verschil tussen winst en verlies niet alleen afhangt van de stuurmanskunst, maar van vele kleine details : banden, afstelling motor, afstellingen chassis, tandwielverhoudingen enz. Na lange discussies trokken we naar Nederland voor deelname aan het Rotax Max kampioenschap : 125 cc motoren met starter en koppeling. Helaas na zeven wedstrijden zonder de verhoopte resultaten en een zware crash ben ik blijven zitten en was een sabatjaar verplicht.
In 2000 hebben we slechts 1 wedstrijd deelgenomen, zonder ondersteuning, in de klasse Blauw in Kasterlee. Hier klopten we toenmalig Belgisch Kampioen Pascal Beyns in de chrono. Helaas in de race zorgde een fouje van een voorganger voor een onvermijdbaar obstakel : een strobaal zorgde voor opgave. Kasterlee heeft er wel voor gezorgd dat er verschillende mensen mij achteraf zijn komen vragen in hun team te komen rijden. Gezien studeren voorgaat is dit niet kunnen doorgaan.
In juli mocht ik een test doen in een Formule Ford van André Van Hoof. In de gietende regen in Zolder viel dit niet mee. Blikbaar was dit echter overtuigend genoeg want een tweede test werd gratis aangeboden in Francorchamps.
Plan 2002 : - diploma electro-mechanica
- karting
- VW Fun cup als leerschool