PDA

View Full Version : eerste race Bsc Panic Racing


Luc VDC
10-04-2006, 21:25
Raceverslagje 9/04
Het was een prettig weerzien met m'n 2 vaste mecaniekers na 3,5 maand verblijf in Zuid Frankrijk, dus speciaal afgekomen voor de 2 races....
De wagen had nieuwe remschijven en blokken en deze moesten nog ingereden worden...moeilijk om een goede chrono te draaien.
Resultaat ....een bezoekje met veel tijdverlies aan de grintbak(te onvoorzichtig met slicks op vochtig wegdek en weinig goed te doseren remmen) en in "no time" waren de 30 minuten om!
Tot m'n grote verwondering en onverhoopt, plaats 11 op de startgrid op 23 deelnemers.
Race 1Opwarmronde: de Megane kreeg terug z'n "grillen", ik kreeg de wagen niet gestart en zag iedereen vertrekken... na een tijdje en dank zij de " afdalende glooing" kon ik starten, dan maar vlug iedereen voorbij gaan voor terug m'n startplaats in te nemen.
Ongelooflijk maar waar! ...ik was niet meer zeker van bij welke wagen ik moest aansluiten en blijkbaar had ik er 1 teveel voorbijgegaan in deze stresstoestand... dit ging me duur aangerekent worden achteraf!
Jaren geleden dat ik nog een stilstaande start gedaan heb, zodoende terwijl ik nog stond te "patineren" kwamen een 2 tal achterliggende wagens me voorbij geflits!
Op het rechte stuk na de "billenknijperberg" kan ik direct de plaatsen goedmaken en wat meer... de voorliggende Honda Integra en de Lotus Elise ging ik probleemloos over tot de eerste bocht waar ik gewoon m'n wielen blokkeerde op nog vochtig asfalt en een kop staart maakte en zowat gans het peleton zag passeren!
Een ronde later kreeg ik een "stop en go", "Zot van de stress" begon ik aan een hopeloze inhaal maneuver en draaide steeds vluggere rondjes.
Tot m'n grote verrassing werd ik nog 9 de en 3 de in de klasse !
Ps: De onfortuinlijke Tony Kevers stond met defect langs de kant ...anders zou het zeker 4 de plaats geweest zijn.
Race 2 voor mij was dit een 9 de startplaats
Het starten was al heel wat beter en was goed mee met de meute, ongelooflijk hoe Tony Kevers van de allerlaatste plaats kwam oprukken naar voren.
Aan de "busstop " was het hem te doen, ik bevond mij tamelijk dicht bij de kopgroep en liet me vangen door een uitremmaneuver van Kevers waarbij ik niet anders kon dan uitwijken en belande met het voorwiel tegen de bandenchicane.
Resultaat...wagen onbestuurbaar, stuurstang krom bleek achteraf.
Met een slakkegangetje (lees krabbegangetje) richting paddock...game over.
Geen verwijt aan Tony Kevers, that's race.
Ik moet gewoon het "knopje" endurance "sprint" omdraaien en het snuggerder spelen in het vervolg.
Terloops.... bepaalde "Mini's" zijn ook snelle machienen, had ik zwaar onderschat, wat is er tegenwoordig nog meer aan veranderd? destijds draaide de Duitse minicup rondjes van 3'05" à 06" te Franco met 210 pk, nu gaan deze héél wat sneller!
Luc
Panic Racing

pascual
10-04-2006, 22:59
Mini's:

Tja onze tijden in de Mini Challenge 2005 waren al 2'51" die van Tony Kevers dit jaar 1'49". Natuurlijk hebben wij voor dit seizoen niet stil gezeten! Ik denk dat Tony Kevers het niet zo makkelijk zal hebben als in 2005, let maar op de Mini's van A+ racing en die van Van Hover (Vamo Racing).

Raceboy
10-04-2006, 23:01
Kmis iets in dit verslag over die zotten die voor rivage stonden de zwaaien in de formatieronde ;)

Mark
10-04-2006, 23:01
Luc,

Is het tanken nog gelukt?

Wat betreft de BSC/BHC races.........voor mij mogen ze samen gehouden worden. Lijkt me leuker voor deelnemers en toeschouwers. Krijgen we misschien ruimte voor een Formule Libre klasse ;)

Luc VDC
11-04-2006, 09:01
@pascual
Heb ik opgemerkt dat jullie niet stilgezeten hebt met de mini's, compressie verhoogt met kleinere poulie ??? in elk geval veel sucses...maar die Kevers gaat loeiend hard, heb horen fluisteren van rond de 280 pk vermogen... daar zou Meganneke natte droomkes van krijgen:eek:
@Raceboy
Ah, dat waren jullie ! heb me ettelijke ronden afgevraagd wie er aan't zwaaien waren omdat we niemand op de hoogte gebracht hadden dat we gingen racen... ik hou het simpel dit jaar (geen sponsors of symphatisanten...)
Toch bedankt en 'k heb weergezwaaid, hé ?
@Mark
Na 30 min race kwamen de wagens vrij uit het gesloten wagenpark zodoende "panic for nothing" vandaar de naamkeuze van m'n team...:drewl:
Groeten!
Luc

Clubman
11-04-2006, 09:43
Het was toch fun hé !

Nou ja , een eerste keer in Spa is altijd een belevenis !:eek:


Tot de volgende keer ?:bye:

Swa
11-04-2006, 12:38
@pascual
Heb ik opgemerkt dat jullie niet stilgezeten hebt met de mini's, compressie verhoogt met kleinere poulie ??? in elk geval veel sucses...maar die Kevers gaat loeiend hard, heb horen fluisteren van rond de 280 pk vermogen... daar zou Meganneke natte droomkes van krijgen:eek:
Luc


280 is wat misschien wat overdreven, zijn vorige motor zat rond de 255 pk. Maar deze motor is nieuw (donderdag of vrijdag ingereden op Francorchamps), dus het is wel mogelijk.

Clubman
11-04-2006, 12:58
280 is wat misschien wat overdreven, zijn vorige motor zat rond de 255 pk. Maar deze motor is nieuw (donderdag of vrijdag ingereden op Francorchamps), dus het is wel mogelijk.


Pffft................ dat zijn er zo maar effe meer dan 100 meer dan wij !:drewl:

maaar ..... ik peins dat mijn mijn prijs / pk / fun verhouding iets beter ligt :eek:

Luc VDC
11-04-2006, 14:10
@SWA
De Golf ging als een pijl, en ja, vermogen geeft (meestal) altijd voordeel (of het zou al héél erg moeten gesteld zijn met de piloot....), heb sedert 1 jaar een 2 de motor in de maak bij m'n tuner... geraakt maar niet af en mij altijd maar "foefkes" vertellen, deze zou ook een pakje schillen in vermogen en toerental (huidige configuratie = 230 pk)...maar maak er mij niet druk meer om... voor m'n part mag hij al die stukken houden, ik krijg er toch geen bal meer voor als ik vroeg of laat m'n boeltje verkoop.
@Clubman
Zoals ik reeds zei op een andere thread "elke vogel zingt zoals hij gebekt is", als je er maar plezier aan beleeft en dat heb je zeker gehad volgens mij, tot ziens hé ?

Clubman
11-04-2006, 14:39
@SWA
@Clubman
Zoals ik reeds zei op een andere thread "elke vogel zingt zoals hij gebekt is", als je er maar plezier aan beleeft en dat heb je zeker gehad volgens mij, tot ziens hé ?


NOU EN OF !:p