Luc VDC
10-04-2006, 21:25
Raceverslagje 9/04
Het was een prettig weerzien met m'n 2 vaste mecaniekers na 3,5 maand verblijf in Zuid Frankrijk, dus speciaal afgekomen voor de 2 races....
De wagen had nieuwe remschijven en blokken en deze moesten nog ingereden worden...moeilijk om een goede chrono te draaien.
Resultaat ....een bezoekje met veel tijdverlies aan de grintbak(te onvoorzichtig met slicks op vochtig wegdek en weinig goed te doseren remmen) en in "no time" waren de 30 minuten om!
Tot m'n grote verwondering en onverhoopt, plaats 11 op de startgrid op 23 deelnemers.
Race 1Opwarmronde: de Megane kreeg terug z'n "grillen", ik kreeg de wagen niet gestart en zag iedereen vertrekken... na een tijdje en dank zij de " afdalende glooing" kon ik starten, dan maar vlug iedereen voorbij gaan voor terug m'n startplaats in te nemen.
Ongelooflijk maar waar! ...ik was niet meer zeker van bij welke wagen ik moest aansluiten en blijkbaar had ik er 1 teveel voorbijgegaan in deze stresstoestand... dit ging me duur aangerekent worden achteraf!
Jaren geleden dat ik nog een stilstaande start gedaan heb, zodoende terwijl ik nog stond te "patineren" kwamen een 2 tal achterliggende wagens me voorbij geflits!
Op het rechte stuk na de "billenknijperberg" kan ik direct de plaatsen goedmaken en wat meer... de voorliggende Honda Integra en de Lotus Elise ging ik probleemloos over tot de eerste bocht waar ik gewoon m'n wielen blokkeerde op nog vochtig asfalt en een kop staart maakte en zowat gans het peleton zag passeren!
Een ronde later kreeg ik een "stop en go", "Zot van de stress" begon ik aan een hopeloze inhaal maneuver en draaide steeds vluggere rondjes.
Tot m'n grote verrassing werd ik nog 9 de en 3 de in de klasse !
Ps: De onfortuinlijke Tony Kevers stond met defect langs de kant ...anders zou het zeker 4 de plaats geweest zijn.
Race 2 voor mij was dit een 9 de startplaats
Het starten was al heel wat beter en was goed mee met de meute, ongelooflijk hoe Tony Kevers van de allerlaatste plaats kwam oprukken naar voren.
Aan de "busstop " was het hem te doen, ik bevond mij tamelijk dicht bij de kopgroep en liet me vangen door een uitremmaneuver van Kevers waarbij ik niet anders kon dan uitwijken en belande met het voorwiel tegen de bandenchicane.
Resultaat...wagen onbestuurbaar, stuurstang krom bleek achteraf.
Met een slakkegangetje (lees krabbegangetje) richting paddock...game over.
Geen verwijt aan Tony Kevers, that's race.
Ik moet gewoon het "knopje" endurance "sprint" omdraaien en het snuggerder spelen in het vervolg.
Terloops.... bepaalde "Mini's" zijn ook snelle machienen, had ik zwaar onderschat, wat is er tegenwoordig nog meer aan veranderd? destijds draaide de Duitse minicup rondjes van 3'05" à 06" te Franco met 210 pk, nu gaan deze héél wat sneller!
Luc
Panic Racing
Het was een prettig weerzien met m'n 2 vaste mecaniekers na 3,5 maand verblijf in Zuid Frankrijk, dus speciaal afgekomen voor de 2 races....
De wagen had nieuwe remschijven en blokken en deze moesten nog ingereden worden...moeilijk om een goede chrono te draaien.
Resultaat ....een bezoekje met veel tijdverlies aan de grintbak(te onvoorzichtig met slicks op vochtig wegdek en weinig goed te doseren remmen) en in "no time" waren de 30 minuten om!
Tot m'n grote verwondering en onverhoopt, plaats 11 op de startgrid op 23 deelnemers.
Race 1Opwarmronde: de Megane kreeg terug z'n "grillen", ik kreeg de wagen niet gestart en zag iedereen vertrekken... na een tijdje en dank zij de " afdalende glooing" kon ik starten, dan maar vlug iedereen voorbij gaan voor terug m'n startplaats in te nemen.
Ongelooflijk maar waar! ...ik was niet meer zeker van bij welke wagen ik moest aansluiten en blijkbaar had ik er 1 teveel voorbijgegaan in deze stresstoestand... dit ging me duur aangerekent worden achteraf!
Jaren geleden dat ik nog een stilstaande start gedaan heb, zodoende terwijl ik nog stond te "patineren" kwamen een 2 tal achterliggende wagens me voorbij geflits!
Op het rechte stuk na de "billenknijperberg" kan ik direct de plaatsen goedmaken en wat meer... de voorliggende Honda Integra en de Lotus Elise ging ik probleemloos over tot de eerste bocht waar ik gewoon m'n wielen blokkeerde op nog vochtig asfalt en een kop staart maakte en zowat gans het peleton zag passeren!
Een ronde later kreeg ik een "stop en go", "Zot van de stress" begon ik aan een hopeloze inhaal maneuver en draaide steeds vluggere rondjes.
Tot m'n grote verrassing werd ik nog 9 de en 3 de in de klasse !
Ps: De onfortuinlijke Tony Kevers stond met defect langs de kant ...anders zou het zeker 4 de plaats geweest zijn.
Race 2 voor mij was dit een 9 de startplaats
Het starten was al heel wat beter en was goed mee met de meute, ongelooflijk hoe Tony Kevers van de allerlaatste plaats kwam oprukken naar voren.
Aan de "busstop " was het hem te doen, ik bevond mij tamelijk dicht bij de kopgroep en liet me vangen door een uitremmaneuver van Kevers waarbij ik niet anders kon dan uitwijken en belande met het voorwiel tegen de bandenchicane.
Resultaat...wagen onbestuurbaar, stuurstang krom bleek achteraf.
Met een slakkegangetje (lees krabbegangetje) richting paddock...game over.
Geen verwijt aan Tony Kevers, that's race.
Ik moet gewoon het "knopje" endurance "sprint" omdraaien en het snuggerder spelen in het vervolg.
Terloops.... bepaalde "Mini's" zijn ook snelle machienen, had ik zwaar onderschat, wat is er tegenwoordig nog meer aan veranderd? destijds draaide de Duitse minicup rondjes van 3'05" à 06" te Franco met 210 pk, nu gaan deze héél wat sneller!
Luc
Panic Racing