PDA

View Full Version : BTCS Francorchampions 2006


fordje
14-04-2006, 17:25
Ter info, voor wie het wil weten:

LIVE BROADCASTING ON HIBN.TV

FRANCORCHAMPIONS

HIBN.TV WILL BROADCAST LIVE :
Saturday 15/04/06 (13:00-19:00)
Sunday 16/04/06 (11:25-17:30)

:bye:

moore
14-04-2006, 20:24
hopelijk werkt het,

want zelf kan ik jammer genoeg niet aanwezig zijn
want kan men inkom kaarten niet afprinten want men printer is stuk
en geen auto

dus hopelijk doet de live broadcasting zijn werk goed ;)

Astra-fan
14-04-2006, 20:31
Volgens Autosport.be gaat niemand minder dan François Duval meerijden met de Roadster Cup.

Viper GTS-R***
15-04-2006, 00:25
uitslag na de vrije trainingen:
1 Jag X-type Silh 2.32.708
2 BMW M3 SIlh 2.33.508
3 Audi A4 Silh 2.34.199
4 Pug 406 Silh 2.35.582
5 Opel Astra Silh 2.36.307
6 Renault Megane Silh 2.36.939

Silhouette's hehe wat een wagens. Porsche heeft nog niet gereden.. iemand een idee??
de fer 360's ook niet.. want de Nissan 240SX was tot nu toe de snelste GT...

de rest is te vinden op : http://www.ris-timing.be/

smiley
15-04-2006, 08:21
merken zijn mooi verdeeld, maar de tijden zitten toch wel redelijk ver van elkaar.
de eerste 13 zijn trouwens silhouettes :eek:
lijkt me wel een spannend kampioenschap te worden.. zal wel de moeite zijn om eens naar te gaan zien, zeker nu er zoveel mooie silhouettes meedoen !! (vooral de astra van qvick !! hhmmm :drewl: )

Thomaske
15-04-2006, 12:04
Morgen zal ik aanwezig zijn te Spa voor de eerste twee Races van de BTCS.

Ik hoop een hele hoop toffe plaatjes te schieten van de wagens. En dan zal ik ze jullie zeker tonen.

Weet er iemand ofdat we een livetiming - livestream kunnen zien van vandaag?

Mvg...

Viper GTS-R***
15-04-2006, 12:44
Weet er iemand ofdat we een livetiming - livestream kunnen zien van vandaag?

Mvg...
Jep, livetiming op http://www.ris-timing.be/

JPMontoya
15-04-2006, 20:23
Ben vandaag in Spa geweest en ben aangenaam verrast door het mooie plateau in de BTCS.

Veel variatie en dat is echt een goede zaak.
Heb echt genoten...t was veel leuker om zien dan de Belcar.
De Mégane's van Delahaye gaan echt zalig op de radillon...

Hopelijk wordt het morgen een zalige race (een familiefeest houdt mij thuis...dommage).

De Seat van S-Racing is een van de mooiste wagens van het hele peloten! cool!!!

Mark
15-04-2006, 20:38
Veel variatie en dat is echt een goede zaak.
Heb echt genoten...t was veel leuker om zien dan de Belcar.
De Mégane's van Delahaye gaan echt zalig op de radillon...


De eerste indruk die ik krijg ik via het net is niet slecht maar ik zou toch graag willen weten wanneer de NL-versies van de reglementen bekend worden ;) Aan de hand van mijn gezond vestand lijken me enkele wagens toch wel erg creatief :)

JPMontoya
15-04-2006, 20:55
De eerste indruk die ik krijg ik via het net is niet slecht maar ik zou toch graag willen weten wanneer de NL-versies van de reglementen bekend worden ;) Aan de hand van mijn gezond vestand lijken me enkele wagens toch wel erg creatief :)

Waarschijnlijk staat er in de NL versie zoiets van

*In geval van betwisting is enkel de Franstalige versie tegenwerpbaar.

Steve
15-04-2006, 20:56
De eerste indruk die ik krijg ik via het net is niet slecht maar ik zou toch graag willen weten wanneer de NL-versies van de reglementen bekend worden ;) Aan de hand van mijn gezond vestand lijken me enkele wagens toch wel erg creatief :)

Komaan Mark, laat ons toch gewoon blij zijn dat de BTCS er is dit jaar :) ;)

Mark
15-04-2006, 21:04
Komaan Mark, laat ons toch gewoon blij zijn dat de BTCS er is dit jaar :) ;)

Tuurlijk :) 2 x keer dit jaar in Zolder........60 wagens, ik mopper niet. ( We zullen maar vergeten hoe e.e.a. is onstaan ;) )

Waar ik op doel is de achtervleugel van de Meganes,die lijkt mij simpelweg niet in orde. Als dat conform reglement is, vraag ik mij af waarom die andere Silhouettes met zo'n lullig vleugeltje rijden :)

Dat de FR-versie van de reglementen boven de de NL-versie staat lijkt me niet meer dan logisch. Maar in de NL-versie had ik dan iets meer kunnen lezen over de (on?)reglementaire achtervleugel van de Meganes.

JPMontoya
15-04-2006, 21:12
Met de homologatie van de vleugels is inderdaad iets mis. Renault is er mee bezig...gelobby op hoog niveau kon ik vandaag vernemen van TBR.

Steve
15-04-2006, 21:15
Waar ik op doel is de achtervleugel van de Meganes,die lijkt mij simpelweg niet in orde. Als dat conform reglement is, vraag ik mij af waarom die andere Silhouettes met zo'n lullig vleugeltje rijden :)


Misschien omdat ze met zo'n lullig vleugeltje ook wel over de finishlijn komen? :)

Maar ik begrijp je wel, misschien kan iemand ons wel vertellen wat er in het reglement juist staat wat bereft spoiler?

RWP
15-04-2006, 21:34
Tuurlijk :) 2 x keer dit jaar in Zolder........60 wagens, ik mopper niet. ( We zullen maar vergeten hoe e.e.a. is onstaan ;) )

Waar ik op doel is de achtervleugel van de Meganes,die lijkt mij simpelweg niet in orde. Als dat conform reglement is, vraag ik mij af waarom die andere Silhouettes met zo'n lullig vleugeltje rijden :)

Dat de FR-versie van de reglementen boven de de NL-versie staat lijkt me niet meer dan logisch. Maar in de NL-versie had ik dan iets meer kunnen lezen over de (on?)reglementaire achtervleugel van de Meganes.

het zijn deze vleugels die je bedoelt !
http://www.racingworld.be/images/2006/btcs/spa150406/MM_71_MG_5350.jpg

Pinzie
16-04-2006, 00:39
Die Megane-vleugels laten het precies op een winkelkarretje lijken :D

Integra
16-04-2006, 09:27
Qua liveries zitten er wel pareltjes in het BTCS.

Nicki_Mks
16-04-2006, 11:50
Live broadcasting = heel de tijd op de startlijn zitten kijken.

Steve
16-04-2006, 12:16
Duez rules!! :)

smiley
16-04-2006, 13:43
ergens een uitslag van race 1 ??

Viper GTS-R***
16-04-2006, 13:51
ergens een uitslag van race 1 ??
ja: http://www.ris-timing.be/

S. Claeys
16-04-2006, 16:49
Van een vloeiende broadcast kan je ook niet spreken. Beelden blijven altijd hangen.
Proffesioneel is anders vind ik.

GT2-R
16-04-2006, 17:05
De Méganes waren toch niet zo snel als enkelen dachten (sommigen dachten dat ze 2.25 konden rijden). Geen enkele Mégane in de top 5 in race 1...

Greets, Dr. Jozz

smiley
16-04-2006, 17:08
hhm de qvick astra staat alweer stil.. problemen ?? crash ???

Viper GTS-R***
16-04-2006, 18:17
De Méganes waren toch niet zo snel als enkelen dachten (sommigen dachten dat ze 2.25 konden rijden). Geen enkele Mégane in de top 5 in race 1...
Greets, Dr. Jozz
Check de results nog eens goed Jozzz;) want Megane was toch goed hoor..
In 1ste Race is Vosse en Bouvy met hun Megane 2de geworden;)
Hier kijk http://www.ris-timing.be/
KS BMW M3 Silhouette van Fumal en VanBellingen zijn 2 keer als 1ste over de streep gegaan!!!
En ja de Astra Silhouette heeft geen van beide races kunnen uitrijden.. weet niet juist de reden.

Mark
16-04-2006, 21:16
Het randprogramma van de Francorchampions was evenwel niet bijzonder gevuld. Wanneer gezamenlijke meetings voor BTCS en Belcar?

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11347


Het liefts vanaf 2007 ;) En als het ff kan meteen nationale A- en B-weekends.

A-weekend:
Belcar Original
BTCS
FRenault 1600
New Clio Cup 2007
Gastklasse

B-weekend
Belcar Endurance / Touring Cup / GDC
Roadster cup
Belcar Sprint & Historics
VW Funcup, zo af en toe

Maar ik zal wel een dagdromer zijn ;)

Mark
16-04-2006, 21:33
het zijn deze vleugels die je bedoelt !
http://www.racingworld.be/images/2006/btcs/spa150406/MM_71_MG_5350.jpg

Ja, vergelijk dat eens met de andere silhouettes. Die Meganes pakken de downforce uit de "verse volle lucht". Vergelijk dat eens met de BMW's en de Jags ;) Daar zit de vleugel onder de "daklijn"...................gevolg is dat die minder lucht pakken en de lucht die ze pakken is ook nog eens "vervuild" en turbulent van aard.

Anders gezegd, de druk per vierkante centimeter op de Megane-achtevleugel lijkt mij veel hoger te zijn dan op welke andere silhouette dan ook.

Nooit een studie gevolgd in aerodynamica maar zelfs een lompe boer als ik ziet dat ;)

Wat betreft de verbreding van de wielbasis. Of dat reglementair in orde is kan ik helaas niet beoordelen vanwege het ontbreken van een NL-versie van de reglementen. Maar als je de foto goed bekijkt zie je dat de wielen buiten de kast staan. Een beetje is niet erg maar dit is erover...............

Viper GTS-R***
16-04-2006, 21:50
KS BMW Silhouette's hebben hun potentieel weer bewezen, dat verzekerd voor volgende race in Belcar op Zolder! Als je ziet wat ze hier kunnen presteren is het spijtig van hun mindere prestatie op Spa toen met Belcar...

Jawaddeman
17-04-2006, 11:52
Het was weer een top weekendje... Wat is het waanzinnig leuk op het hoogste podium te mogen staan in Francorchamps... Maar vergelijk het aub niet met de Belcar, is toch nog een tandje hoger, harder en sneller... Voor de liefhebbers je zou eens een briefing tussen de fun-cup, btcs en belcar moeten vergelijken... Ik ben er zeker van dan ga je begrijpen, waarom die achtervleugel toch mag rijden...

Groetjes en tot de volgende race...

kulgan
17-04-2006, 12:30
Het was inderdaad een topweekend...
Zeker voor ons (KS motorsport)...
Het was op bepaalde momenten echt nagelbijten van de spanning...

Laat ons hopen dat er nog een paar volgen!!

GT2-R
17-04-2006, 12:41
Check de results nog eens goed Jozzz;) want Megane was toch goed hoor..

Ik had het over pure snelheid -> kwalificatie voor race 1 dus. Had ik erbij moeten zetten...:)

Greets, Dr. Jozz

Belle
17-04-2006, 14:25
Ik weet één ding...ik ben gisteren naar Francorchampions geweest en moet zeggen dat de BTCS en F1.6 me véél meer kon boeien dan de Belcarrace vorige week. :)

Vooraan was er tijdens de 2de race een leuke strijd tussen de KS BMW, de Audi, de Jaguar en anderen...het was echt spannend om zien.
Alhoewel ik op een bepaald moment tot aan m'n billen in het moeras/water zat (dacht dat het een grasveld was :o), heb ik geen spijt dat ik geweest ben! ;)

Ik zal trachten de foto's zo snel mogelijk online te krijgen...

smiley
18-04-2006, 07:51
kan er iemand nu ondertussen al zeggen wat er met de 1 astra silhouettes was
de #57 had volgens mij zaterdag al problemen
maar wat was er met de asta van qvick ???

kris28
18-04-2006, 18:37
In de eerste race hadden we een probleem met de elektronica , de wagen wou niet starten na de pitstop ---> probleem canbus

in de tweede race hadden we te kampen met een motor probleem

smiley
18-04-2006, 20:34
In de eerste race hadden we een probleem met de elektronica , de wagen wou niet starten na de pitstop ---> probleem canbus

in de tweede race hadden we te kampen met een motor probleemoei !! te hopen gaat het de komende races beter !
de astra staat trouwens mooi met 'echte' lichten !!

Raceboy
25-04-2006, 20:32
The two Belgians, however, had been unable to contest the first heat because Verbergt touched another car on his way to the starting grid when he had to avoid a photographer.

audi sport newsletter

Kan iemand me dit is uitleggen?

smiley
25-04-2006, 20:37
ik meen dat de a4 moest uitwijken voor een fotograaf en daarna een anders silhouette erop in is gereden...

fordje
25-04-2006, 20:50
...het was echt spannend om zien.
Alhoewel ik op een bepaald moment tot aan m'n billen in het moeras/water zat (dacht dat het een grasveld was :o....

Ik zal trachten de foto's zo snel mogelijk online te krijgen...

Heb je ook foto's van je "uitstapje" :) :p ;)

Belle
25-04-2006, 21:15
Heb je ook foto's van je "uitstapje" :) :p ;)

Gelukkig hebben m'n compagnons daar toen geen foto's van gemaakt (oef). ;)
Het was me wel een avontuurlijk dagje...
De foto's van BTCS zullen hopelijk ooit eens op mijn site komen...het komt er maar niet van wegens opstellen van examens vrees ik...

Jawaddeman
26-04-2006, 03:52
ik meen dat de a4 moest uitwijken voor een fotograaf en daarna een anders silhouette erop in is gereden...

Stond er twee auto's voor en keek toevallig naar het accident... Geen fotograaf in de buurt, gewoon veel te snel door het pak willen rijden, en volgens mij verkeerde inschatting van de breedte van de a4, onthoud men zit rechts in deze auto, en accident gebeurde links... Vond het best leuk hoe nadien rijder van de bmw met zijn vuisten op de a4 sloeg. Gelukkig voor Verbergt waren er enkel marshals die de jongen konden in't bedwang houden... :applaus:

Thomaske
26-04-2006, 06:38
Gelukkig hebben m'n compagnons daar toen geen foto's van gemaakt (oef). ;)
Het was me wel een avontuurlijk dagje...
De foto's van BTCS zullen hopelijk ooit eens op mijn site komen...het komt er maar niet van wegens opstellen van examens vrees ik...

Je mag blij zijn dat 't zo regende anders hadden we het wel op foto vastgelegd hoor :)

Mvg...