PDA

View Full Version : GP van Monaco


Mario
01-01-2002, 15:58
Ter voorbereiding van de race van morgen, post ik hier nog enkele zaken die nuttig kunnen zijn (sommige put ik alweer uit eigen ervaring...).

a) hier (http://www.iki.fi/~casper) of hier (http://www.sunpoint.net/~casper/) kun je een bestandje downloaden waardoor je bepaalde boodschappen naar een sneltoets kunt mappen i.p.v. ze helemaal te typen. Het is goed mogelijk dat geen van beide links werkt, stuur me dan zo vlug mogelijk een mailtje en dan stuur ik je het gezipte bestand,

b) als je gedubbeld wordt probeer dan liefst de leider vóór de tunnel vrije baan te geven. Je voelt je nogal lullig als je crasht bij de chicane en daardoor de leider z'n race verpest.

c) los beslist gas bij de bult net voor de chicane. Wie dat niet doet, crasht gegarandeerd.

d) ik wil er nogmaals op wijzen dat de banden in Monaco veel meer tijd nodig hebben om opgewarmd te geraken, deels omdat het een stratencircuit is en veel trager. Doorspinnende wielen zijn daar de normaalste zaak van de wereld en kunnen veel tijd kosten. Een gedeeltelijke oplossing daarvoor is shortshiften.

e) net een race met Jim Clark achter de rug en het ging redelijk goed, dus dat belooft voor morgen. Maar ja, dan zitten we met een half dozijn gekken op de baan :D.

Werner333
01-01-2002, 21:18
THX voor de link Mario.

Raceboy
01-01-2002, 21:40
Originally posted by Werner333
THX voor de link Mario.

en werner wordt het een crash in rascasse of in loewe's ? :D

Mario
01-01-2002, 22:04
Geen een van de twee raceboy :D.

In '67 bestonden die twee benamingen nog niet. Loews was toen de "ancien gare" en Rascasse de "Virage Antony Noguez" (enfin, dat denk ik toch, 't is uit het oofd).

'k Heb het ondertussen eens nagekeken: die tweede is de "Gazométres" en de eerste gewoon de "Virage de la Gare".

Raceboy
01-01-2002, 22:10
kon da ni weten he in '67 was er ook nog geen sprake van raceboy :)

Werner333
01-01-2002, 22:27
Daarjuist effe geoefend. Tips van Mario gevolgd. Rustig rijden dus. Valt best mee.

Gugger
02-01-2002, 16:01
Hmm, ik moet straks nog even gaan testen, ik hou wel van Monaco dus we zullen zien. Het komt hier niet op snelheid aan in een race, maar op niet (vaak) crashen. In dat opzicht zou het hier best eens goed kunnen gaan. Aan de andere kant blijft een BRM natuurlijk een BRM :D Tot vanavond...

Mario
02-01-2002, 22:55
Track: Monaco Wed Jan 02 21:28:16 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 2 Frits Hermes Honda HOL 1m28.052s 15
2 9 Franky Lanckacker Lotus BEL 1m29.752s 01.700s 17
3 14 Krikke Lotus BEL 1m32.358s 04.306s 11
4 16 Ton Wissink BRM HOL 1m32.432s 04.380s 14
5 15 Big John Eagle HOL 1m33.285s 05.233s 16
6 8 Kim Bootje BRM BEL 1m35.155s 07.103s 12
7 3 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 1m36.527s 08.475s 13
8 18 Menzo Steinhorst Lotus HOL 1m38.206s 10.154s 5
9 11 andre veenhuysen Eagle HOL 1m46.150s 18.098s 1
10 17 Ayrton Sennake Ferrari BEL 1m47.642s 19.590s 11
11 4 Forum-GPLL 2 Brabham HOL No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser


Track: Monaco Wed Jan 02 21:28:16 2002

RACE RESULTS (After 30 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 9 Franky Lanckacker Lotus BEL 30 46m19.954s
2 16 Ton Wissink BRM HOL 30 47m21.441s 1m01.487s
3 8 Kim Bootje BRM BEL 29 47m58.559s 1 lap(s)
4 18 Menzo Steinhorst Lotus HOL 27 48m11.584s 3 lap(s)
5 3 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 8 13m45.113s 22 lap(s)
6 14 Krikke Lotus BEL 7 11m45.751s 23 lap(s)
7 17 Ayrton Sennake Ferrari BEL 4 8m39.701s 26 lap(s)
8 15 Big John Eagle HOL 1 2m06.354s 29 lap(s)
9 2 Frits Hermes Honda HOL 0 DidNotStart 30 lap(s)
10 11 andre veenhuysen Eagle HOL 0 DidNotStart 30 lap(s)
11 4 Forum-GPLL 2 Brabham HOL 0 DidNotStart 30 lap(s)


Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Franky Lanckacker 1m29.934s 23
2 Ton Wissink 1m31.662s 11
3 Krikke 1m33.105s 3
4 Kim Bootje 1m33.612s 11
5 Werner Pessendorffe 1m36.113s 4
6 Menzo Steinhorst 1m38.589s 23
7 Ayrton Sennake 1m59.533s 3
8 Big John 2m04.257s 1
9 andre veenhuysen No time
10 Frits Hermes No time
11 Forum-GPLL 2 No time


LEADERS

Driver Laps
Franky Lanckacker 1-30

Number of lead changes: 0
Number of leaders: 1


LAPS LED

Driver Laps led
Franky Lanckacker 30


HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Menzo Steinhorst 8 4 4
Ayrton Sennake 10 7 3
Kim Bootje 6 3 3
Ton Wissink 4 2 2
Werner Pessendorffe 7 5 2
Franky Lanckacker 2 1 1
Forum-GPLL 2 11 11 0
andre veenhuysen 9 10 -1
Big John 5 8 -3
Krikke 3 6 -3
Frits Hermes 1 9 -8


ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Franky Lanckacker (29/30) 96.67
Kim Bootje (27/29) 93.10
Ton Wissink (27/30) 90.00
Menzo Steinhorst (23/27) 85.19
Werner Pessendorffe (6/8) 75.00
Krikke (4/7) 57.14
Big John (1/1) 100.00
Ayrton Sennake (0/4) 0.00


RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Franky Lanckacker 1.409 2.217 1m32.564s 30
Ton Wissink 2.206 3.055 1m34.543s 30
Kim Bootje 4.173 5.605 1m38.889s 29
Werner Pessendorffe 4.834 5.490 1m42.000s 8
Menzo Steinhorst 5.114 6.555 1m46.238s 27
Krikke 7.147 8.037 1m41.252s 7
Ayrton Sennake 9.529 10.410 2m09.757s 4


All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser


Track: Monaco Wed Jan 02 21:28:16 2002

Driver: Forum-GPLL 2 - Brabham

No practice laps

No race laps

Mario
02-01-2002, 22:56
Driver: Ton Wissink - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m37.577s [Off the track]
Lap 2: 1m52.526s
Lap 3: 2m03.403s [Off the track]
Lap 4: 1m49.150s
Lap 5: 1m35.905s
Lap 6: 1m34.479s
Lap 7: 3m35.592s [Invalid lap]
Lap 8: 1m33.898s
Lap 9: 1m33.051s
Lap 10: 1m37.943s [Off the track]
Lap 11: 5m45.526s [Invalid lap]
Lap 12: 1m36.234s
Lap 13: 1m36.910s
Lap 14: 1m32.432s

Race laps
Lap 0: 45.262s
Lap 1: 1m38.138s
Lap 2: 1m34.100s
Lap 3: 1m33.944s
Lap 4: 1m46.157s [Off the track]
Lap 5: 1m36.169s
Lap 6: 1m33.403s
Lap 7: 1m32.849s
Lap 8: 1m32.694s
Lap 9: 1m38.559s
Lap 10: 1m32.377s
Lap 11: 1m31.662s
Lap 12: 1m32.680s
Lap 13: 1m32.930s
Lap 14: 1m32.913s
Lap 15: 1m37.067s
Lap 16: 1m33.298s
Lap 17: 1m36.113s
Lap 18: 1m33.867s
Lap 19: 1m33.867s
Lap 20: 1m33.314s
Lap 21: 1m32.091s
Lap 22: 1m32.465s
Lap 23: 1m32.263s
Lap 24: 1m31.701s
Lap 25: 1m39.840s [Off the track]
Lap 26: 1m35.704s
Lap 27: 1m38.715s
Lap 28: 1m33.708s
Lap 29: 1m34.555s [Off the track]
Lap 30: 1m32.744s


Driver: Big John - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m36.577s
Lap 2: 1m35.687s
Lap 3: 2m18.432s [Off the track]
Lap 4: 1m42.985s
Lap 5: 1m44.967s
Lap 6: 3m57.172s [Invalid lap]
Lap 7: 1m36.803s
Lap 8: 1m33.285s
Lap 9: 1m37.152s
Lap 10: 4m08.326s [Invalid lap]
Lap 11: 1m48.015s
Lap 12: 1m53.872s
Lap 13: 1m38.873s
Lap 14: 1m51.266s [Off the track]
Lap 15: 1m36.448s
Lap 16: 1m35.258s

Race laps
Lap 0: 45.805s
Lap 1: 2m04.257s


Driver: Ayrton Sennake - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m57.996s [Off the track]
Lap 2: 1m50.922s [Off the track]
Lap 3: 2m01.700s
Lap 4: 3m44.934s [Invalid lap]
Lap 5: 2m14.630s [Off the track]
Lap 6: 2m03.442s [Off the track]
Lap 7: 1m54.152s [Off the track]
Lap 8: 6m51.613s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 2m06.791s [Off the track]
Lap 10: 3m09.237s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m47.642s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 48.569s
Lap 1: 2m05.568s [Off the track]
Lap 2: 2m05.688s [Off the track]
Lap 3: 1m59.533s [Off the track]
Lap 4: 2m24.051s [Off the track]


Driver: Franky Lanckacker - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m42.587s
Lap 2: 1m37.173s
Lap 3: 1m32.310s
Lap 4: 2m15.724s [Invalid lap]
Lap 5: 1m33.883s
Lap 6: 1m42.866s
Lap 7: 1m29.752s
Lap 8: 1m30.181s
Lap 9: 2m40.429s [Invalid lap]
Lap 10: 1m33.379s [Off the track]
Lap 11: 2m00.586s [Invalid lap]
Lap 12: 2m21.182s [Invalid lap]
Lap 13: 2m03.044s [Invalid lap]
Lap 14: 1m35.198s
Lap 15: 2m49.553s [Invalid lap]
Lap 16: 1m51.340s
Lap 17: 1m31.634s

Race laps
Lap 0: 43.708s
Lap 1: 1m35.585s
Lap 2: 1m32.475s
Lap 3: 1m32.506s
Lap 4: 1m32.566s
Lap 5: 1m31.645s
Lap 6: 1m33.403s
Lap 7: 1m32.124s
Lap 8: 1m31.199s
Lap 9: 1m31.617s
Lap 10: 1m32.036s
Lap 11: 1m32.822s
Lap 12: 1m32.208s
Lap 13: 1m31.618s
Lap 14: 1m37.033s
Lap 15: 1m31.203s
Lap 16: 1m32.382s
Lap 17: 1m30.861s
Lap 18: 1m31.949s
Lap 19: 1m33.490s [Off the track]
Lap 20: 1m30.396s
Lap 21: 1m32.573s
Lap 22: 1m31.134s
Lap 23: 1m29.934s
Lap 24: 1m39.053s
Lap 25: 1m30.499s
Lap 26: 1m31.624s
Lap 27: 1m39.487s
Lap 28: 1m31.538s
Lap 29: 1m31.904s
Lap 30: 1m33.090s


Driver: Werner Pessendorffe - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m53.868s [Off the track]
Lap 2: 1m41.634s
Lap 3: 1m50.791s [Off the track]
Lap 4: 2m11.407s [Off the track]
Lap 5: 1m43.330s
Lap 6: 1m40.112s [Off the track]
Lap 7: 1m38.519s
Lap 8: 1m38.599s
Lap 9: 1m37.675s [Off the track]
Lap 10: 4m20.397s
Lap 11: 1m38.312s [Off the track]
Lap 12: 1m36.527s
Lap 13: 1m44.877s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.351s
Lap 1: 1m48.467s
Lap 2: 1m51.479s [Off the track]
Lap 3: 1m39.388s
Lap 4: 1m36.113s
Lap 5: 1m49.442s [Off the track]
Lap 6: 1m39.444s
Lap 7: 1m39.576s
Lap 8: 1m38.561s


Driver: Krikke - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m43.836s [Off the track]
Lap 2: 1m41.669s [Off the track]
Lap 3: 1m36.945s
Lap 4: 1m35.553s
Lap 5: 1m33.759s
Lap 6: 1m35.318s
Lap 7: 1m33.332s
Lap 8: 8m14.647s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m55.948s
Lap 10: 1m34.966s
Lap 11: 1m32.358s

Race laps
Lap 0: 44.557s
Lap 1: 1m37.386s
Lap 2: 1m34.593s
Lap 3: 1m33.105s
Lap 4: 1m50.503s [Off the track]
Lap 5: 1m53.444s
Lap 6: 1m41.144s [Off the track]
Lap 7: 1m34.727s [Off the track]

Mario
02-01-2002, 22:57
Driver: Kim Bootje - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m41.363s
Lap 2: 1m47.655s
Lap 3: 1m40.220s
Lap 4: 1m37.128s
Lap 5: 1m35.155s
Lap 6: 2m56.009s [Invalid lap]
Lap 7: 1m38.016s
Lap 8: 2m09.805s
Lap 9: 1m49.905s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m55.164s
Lap 11: 1m36.519s
Lap 12: 1m49.154s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.985s
Lap 1: 1m46.381s
Lap 2: 1m36.917s
Lap 3: 1m40.430s
Lap 4: 1m35.784s
Lap 5: 1m36.738s
Lap 6: 1m36.961s
Lap 7: 1m34.542s
Lap 8: 1m44.225s
Lap 9: 1m36.251s
Lap 10: 1m36.148s
Lap 11: 1m33.612s
Lap 12: 1m35.600s
Lap 13: 1m52.996s
Lap 14: 1m37.538s
Lap 15: 1m39.212s
Lap 16: 1m49.512s [Off the track]
Lap 17: 1m36.953s
Lap 18: 1m36.300s
Lap 19: 1m35.735s
Lap 20: 1m38.563s
Lap 21: 1m50.877s
Lap 22: 1m39.424s
Lap 23: 1m35.246s
Lap 24: 1m34.444s
Lap 25: 1m34.511s
Lap 26: 1m52.387s
Lap 27: 1m34.403s
Lap 28: 1m34.224s
Lap 29: 1m39.368s [Off the track]


Driver: Frits Hermes - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m29.392s
Lap 2: 1m36.859s
Lap 3: 1m29.823s
Lap 4: 1m37.676s
Lap 5: 1m29.308s
Lap 6: 3m22.290s [Invalid lap]
Lap 7: 1m34.388s
Lap 8: 1m28.496s
Lap 9: 1m33.852s
Lap 10: 1m36.544s
Lap 11: 1m32.570s
Lap 12: 2m40.685s [Invalid lap]
Lap 13: 1m28.052s
Lap 14: 1m31.757s
Lap 15: 3m33.798s [Invalid lap]

No race laps


Driver: andre veenhuysen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m46.150s [Off the track]

No race laps


Driver: Menzo Steinhorst - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m42.692s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 2m04.914s [Off the track]
Lap 3: 2m30.984s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m48.362s
Lap 5: 1m38.206s

Race laps
Lap 0: 48.214s
Lap 1: 2m04.882s [Off the track]
Lap 2: 1m43.942s
Lap 3: 1m42.751s
Lap 4: 1m47.316s
Lap 5: 1m54.222s
Lap 6: 1m49.605s
Lap 7: 1m45.297s
Lap 8: 1m47.959s [Off the track]
Lap 9: 1m53.021s
Lap 10: 1m43.297s
Lap 11: 1m41.733s
Lap 12: 1m47.631s
Lap 13: 1m42.673s
Lap 14: 1m40.116s
Lap 15: 1m59.794s [Off the track]
Lap 16: 1m47.217s
Lap 17: 1m42.487s
Lap 18: 1m39.490s
Lap 19: 1m43.560s
Lap 20: 1m39.273s
Lap 21: 1m43.426s
Lap 22: 1m42.536s
Lap 23: 1m38.589s
Lap 24: 2m04.907s [Off the track]
Lap 25: 1m44.229s
Lap 26: 1m39.931s
Lap 27: 1m57.194s


Generated with GPL Replay Analyser


Track: Monaco Wed Jan 02 21:28:16 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Forum-GPLL 2 fails to make the start.
Frits Hermes fails to make the start.
andre veenhuysen fails to make the start.
Polesitter Frits Hermes in a Honda leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Ayrton Sennake overtakes andre veenhuysen.
Ayrton Sennake overtakes Frits Hermes.
Ayrton Sennake is in position 8 at the end of the lap.
Menzo Steinhorst overtakes Frits Hermes.
Menzo Steinhorst is in position 7 at the end of the lap.
Big John overtakes Frits Hermes.
Big John is in position 6 at the end of the lap.
Werner Pessendorffe overtakes Big John.
Werner Pessendorffe overtakes Frits Hermes.
Werner Pessendorffe is in position 5 at the end of the lap.
Kim Bootje overtakes Big John.
Kim Bootje overtakes Frits Hermes.
Kim Bootje is in position 4 at the end of the lap.
Ton Wissink overtakes Frits Hermes.
Ton Wissink is in position 3 at the end of the lap.
Krikke overtakes Frits Hermes.
Krikke is in position 2 at the end of the lap.
Franky Lanckacker overtakes Frits Hermes.
Franky Lanckacker is in position 1 at the end of the lap.
Frits Hermes loses the lead.
The new race leader is Franky Lanckacker.

Lap 2:
Ayrton Sennake overtakes Big John.
Ayrton Sennake is in position 7 at the end of the lap.
Menzo Steinhorst overtakes Big John.
Menzo Steinhorst is in position 6 at the end of the lap.
Big John retires the Eagle.

Lap 4:
Ton Wissink overtakes Krikke.
Ton Wissink is in position 2 at the end of the lap.

Lap 5:
Kim Bootje overtakes Krikke.
Kim Bootje is in position 3 at the end of the lap.
Ayrton Sennake retires the Ferrari.

Lap 8:
Menzo Steinhorst overtakes Krikke.
Menzo Steinhorst is in position 5 at the end of the lap.
Werner Pessendorffe overtakes Krikke.
Werner Pessendorffe is in position 4 at the end of the lap.
Krikke retires the Lotus.

Lap 9:
Menzo Steinhorst overtakes Werner Pessendorffe.
Menzo Steinhorst is in position 4 at the end of the lap.
Werner Pessendorffe retires the Ferrari.

Lap 23:
What would become the fastest lap of the race is set by Franky Lanckacker.
The time is an impressive 1m29.934s.

End of the race:
Franky Lanckacker wins the race
Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Mario
02-01-2002, 23:02
RACE - MECHANICAL PROBLEMS REPORT

Starting scan of replay file(this might take a while)...

Searching for race data...

Replay file starts 4m39.586s into the practice session.

Race data found - beginning detection.


Leader of the race starts lap 1

1m10.160s
Big John - spotters reporting:

1m12.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front tire.
minor problems with right rear tire.
minor problems with right front suspension.
medium problems with right rear suspension.

1m14.160s
Ayrton Sennake - spotters reporting:
minor problems with right rear tire.
minor problems with right front suspension.
minor problems with right rear suspension.

1m26.160s
Big John - spotters reporting:
medium problems with right front suspension.

1m27.160s
Ayrton Sennake - spotters reporting:
minor problems with right front tire.
Big John - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
minor problems with left front suspension.
the car has an engine problem.
the engine problem is getting worse.
the engine problem is getting worse.
the engine problem is getting worse.

1m28.160s
Werner Pessendorffe - spotters reporting:
minor problems with right front tire.
medium problems with right front suspension.
the engine has exploded.

1m30.160s
Werner Pessendorffe makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

1m35.220s
Big John makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

2m09.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
medium problems with right front suspension.

2m16.130s
Big John - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
medium problems with left front suspension.
medium problems with left rear suspension.

2m18.130s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 2

2m32.130s
Big John - spotters reporting:
minor problems with right front tire.

3m15.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
severe problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.

3m17.130s
Ayrton Sennake - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

3m20.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front suspension.

3m48.130s
Werner Pessendorffe - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
minor problems with left front suspension.

Leader of the race starts lap 3

3m54.160s
Werner Pessendorffe makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 4

5m48.300s
Ayrton Sennake - spotters reporting:
severe problems with right front suspension.

6m37.160s
Ayrton Sennake - spotters reporting:
minor problems with left front tire.

6m39.160s
Krikke - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
minor problems with left rear tire.
minor problems with right rear tire.
minor problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.
medium problems with right rear suspension.

6m40.160s
Krikke makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 5

7m19.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

Mario
02-01-2002, 23:02
7m56.160s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

8m12.190s
Werner Pessendorffe - spotters reporting:
minor problems with left rear tire.
minor problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.

Leader of the race starts lap 6

8m57.130s
Werner Pessendorffe - spotters reporting:
medium problems with left rear suspension.

8m59.130s
Werner Pessendorffe makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 7

11m02.160s
Krikke - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
medium problems with left front suspension.

Leader of the race starts lap 8

12m26.190s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left front tire.

12m48.160s
Krikke - spotters reporting:
severe problems with left front tire.
minor problems with left rear tire.
severe problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.
the car has an engine problem.

Leader of the race starts lap 9

Leader of the race starts lap 10

14m46.160s
Ton Wissink - spotters reporting:
medium problems with left front tire.
minor problems with left rear tire.
severe problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.

15m14.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

15m15.160s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 11

Leader of the race starts lap 12

Leader of the race starts lap 13

20m37.190s
Kim Bootje makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 14

Leader of the race starts lap 15

Leader of the race starts lap 16

Leader of the race starts lap 17

25m49.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with right front suspension.
minor problems with right front tire.
minor problems with right front suspension.
minor problems with right front tire.

26m43.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with right front suspension.

26m44.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
the car has an engine problem.

26m46.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left rear suspension.
minor problems with right rear suspension.

Leader of the race starts lap 18

27m08.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front tire.
severe problems with right rear tire.
minor problems with right front suspension.
severe problems with right rear suspension.

27m37.160s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

28m06.160s
Franky Lanckacker - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

Leader of the race starts lap 19

29m31.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

29m36.130s
Franky Lanckacker - spotters reporting:

Mario
02-01-2002, 23:03
29m36.130s
Franky Lanckacker - spotters reporting:
minor problems with right rear tire.
minor problems with right front suspension.
minor problems with right rear suspension.

Leader of the race starts lap 20

30m52.130s
Kim Bootje - spotters reporting:
medium problems with right front suspension.

Leader of the race starts lap 21

32m31.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left rear tire.

32m44.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front suspension.

32m45.130s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left front tire.

Leader of the race starts lap 22

33m20.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

34m16.050s
Kim Bootje makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 23

Leader of the race starts lap 24

Leader of the race starts lap 25

38m02.300s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
severe problems with left front suspension.

38m31.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front tire.

38m47.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with left front tire.

Leader of the race starts lap 26

39m37.130s
Ton Wissink - spotters reporting:
medium problems with left rear suspension.

39m40.130s
Ton Wissink makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

Leader of the race starts lap 27

40m49.160s
Franky Lanckacker - spotters reporting:
the car has an engine problem.

40m58.130s
Franky Lanckacker makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

41m51.160s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
minor problems with right front suspension.
minor problems with right rear suspension.

Leader of the race starts lap 28

42m47.160s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

42m59.130s
Menzo Steinhorst - spotters reporting:
medium problems with left front tire.
severe problems with left rear tire.
minor problems with left front suspension.
severe problems with left rear suspension.

43m09.130s
Menzo Steinhorst makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)

43m15.160s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left rear suspension.

43m25.190s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with right rear suspension.

Leader of the race starts lap 29

Leader of the race starts lap 30

The winner of the race crosses the finish line.
(Assuming replay covers the end of the race)

47m05.130s
Ton Wissink - spotters reporting:
minor problems with left front tire.
minor problems with left front suspension.

48m06.190s
Kim Bootje - spotters reporting:
minor problems with left front suspension.

48m11.130s
Ton Wissink - spotters reporting:
medium problems with left front tire.
medium problems with left rear tire.
medium problems with left front suspension.
minor problems with left rear suspension.

End of replay file found - stopping detection.

Generated with GPL Replay Analyser

vrDennis
04-01-2002, 23:39
Hallo allen.. Ik heb een tijd niet mee kunnen rijden en ik hoop er vanaf de volgende race weer bij te zijn..

Ook zal het zo moeten zijn dat de site binnenkort het weer doet. De server van 25mb is een tijdje uit de lucht voor wegwerkzaam heden..

Wat ik totslot kwijt wilde is dat ik het erg gaaf vind dat de race nog aardig wat intresse heeft.. 10 rijders voor een race vind ik aardig wat (misschien wel te veel op die manier kan ik dus nooit punten halen :p).

Werner333
04-01-2002, 23:52
Wel het ging goed totdat..........
Rustig gebleven in de kwalifs en ook de race rustig aangevat.
De anderen begonnen te crashen en ik hield de Ferrari rustig op de baan. En dan.......... DISCONNECTED FROM SERVER.
Maar ja nog 1 race met 56 k en dan kabelmodem.
Begin me toch stilaan goed te voelen in de Ferrari.
En op zo een baan als Monaco ginng het zelfs prima vond ik. Mijn voorkeur ligt bij de stuurbanen niet bij de snelle circuits.
Enfin Spa is next. We zullen wel zien.
Maar ik amuseer me rot. :D :D :D
Hopelijk volgt er nog een seizoen.

Gugger
05-01-2002, 12:37
SPA??? Woohoo!!! :D Hmm, alleen wat veel rechte stukken... We zullen de BRM zo eens testen daar, vandaag toch wel tijd :)

Raceboy
05-01-2002, 12:58
wanneer ist spa en waar schrijf ik me in ? kzl ullie is een lesje leren ;)

Werner333
05-01-2002, 21:01
Originally posted by raceboy
waar schrijf ik me in

Stuur eens mailke naar Mario.

Big John
07-01-2002, 09:34
Onder het mom van "beter laat dan nooit" volgt hier mijn raceverslag...

Voorzichtig gestart.
In ronde 1 kreeg ik een roei van iemand die op een onmogelijke plek meende om hem er maar direct op z'n koude banden naast te moeten zetten (een GPL race win je niet in de 1e ronde!!!).
Vervolgens spinde er iemand voor mij in de chicane na de tunnel, en dan verlies je zelf ook je bolide in de ontwijkpoging (gewoon botte pech).
In de 2e ronde een disco.
En dat was het dan.



Werner schreef:
De anderen begonnen te crashen en ik hield de Ferrari rustig op de baan. En dan.......... DISCONNECTED FROM SERVER.
Maar ja nog 1 race met 56 k en dan kabelmodem.


Nou Werner, een kabelmodem is geen garantie dat het dan goed gaat.
Ik zit sinds een jaar op breedband. Supersnelle verbinding, maar met regelmaat loop ik tegen een disco aan.
De beste online resultaten heb ik altijd met mijn 33k6 modem gehad. Vorig jaar in 2 seizoenen in de FGPLL league nooit één disco gehad.

Vergis je niet, het maakt qua snelheid niet uit of je nu een 33k6, een 56k, kabelmodem of breedband hebt. Alleen de bandbreedte verschilt!!!
Oftewel, met een 56k modem kun je meer data TEGELIJKERTIJD ontvangen dan met een 33k6.

Heb je je modem goed ingesteld voor GPL?
GPL hoeft slechts weinig informatie te ontvangen/verzenden. Hierdoor is een 28k8 verbinding meer dan genoeg.
Je moet je modem daarom op een baudrate van 28k8 instellen.
(een 56k verbinding is veel storingsgevoeliger dan een 28k8 of 33k6)
Tevens moeten "datacompression" en "error correction" uitstaan!
Je wilt bijvoorbeeld niet dat je modem om bevestiging gaat vragen aan de GPL server of je zojuist verzonden bit-pakketje wel goed is aangekomen. Voordat je het weet ben je zelf al 100 meter verder, terwijl je modem nog ligt te soebatten met de server over het verminkte bitpakketje => WARP.
Zelf merk je er weinig van, maar voor de anderen ben je op dat moment een ramp! Tevens belast je de server extra, waardoor de latency voor iedereen gaat oplopen.

Daarnaast is een goede provider natuurlijk de belangrijkste factor.

Mario
07-01-2002, 11:14
Wat ik me er nog van herinner (zit hier wat ziekjes voor m'n computer).

De trainingen gingen niet goed, met als beste ronde een teleurstellende 1.35.

Dan mis ik de start compleet en moet helemaal achteraan beginnen. Ik zie voor me een Eagle door de lucht vliegen (BJ vermoed ik) en ik kan me nog net door de brokstukken laveren. De rest van de race gewoon getracht een bepaald ritme aan te houden en niet te agressief te rijden. Een hele tijd zonder shift r kunnen redden, maar uiteindelijk toch een drietal malen m'n toevlucht daartoe moeten zoeken.

Maar het ging beter dan ik op voorhand gevreesd had en ik denk dat ik maar eenmaal, hoogstens tweemaal een probleem heb gehad bij de chicane. Vroeger was dat om de haverklap...

Ik weet nog niet of ik er in Spa kan bij zijn. Zou wel jammer zijn, want de BRM doet het daar lang niet zo slecht.

Gugger
07-01-2002, 16:39
Dat waag ik te betwijfelen Mario... Kan zijn dat ik niet lekker in m'n ritme zat, maar zo op het eerste gezicht lijk ik niet sneller dan 24-ers te kunnen halen op Spa. Met meer testen misschien wel, maar daar ontbreekt me de tijd wat voor :(

Mario
07-01-2002, 19:10
Tja, ik ging af op de werkelijkheid Gugger. Stewart reed toen ettelijke ronden aan de leiding en zou misschien wel gewonnen hebben als mechanische pech geen roet in het eten had gestrooid.

Werner333
07-01-2002, 20:26
Over de server problemen: die ene keer dat Mario hoste was er geen enkel probleem. De laatste tijd zie ik echter veel disco's.
Of heeft wie er host er niks mee te maken:confused:

Fritsie
14-01-2002, 16:09
Ik had dus al een disco net voor de start en kon niet meer terug :(. Maar op spa zal ik terug slaan met een overwinning :D

vrDennis
14-01-2002, 16:32
Originally posted by Werner333
Over de server problemen: die ene keer dat Mario hoste was er geen enkel probleem. De laatste tijd zie ik echter veel disco's.
Of heeft wie er host er niks mee te maken:confused:

De server die we nu hebben is vind ik 1 van de beste die we konden krijgen (we hadden ook niet echt veel keus). Het kan natuurlijk zijn dat jij met Mario een betere connectie hebt voor wat voor reden dan ook dan met die we nu hebben. Het kan natuurlijk ook het verschil zijn in de tijd waar je hebt gereden. Vanaf 8 uur is het natuurlijk spits uur en dat vergroot ook de kans op disco's..

Werner333
14-01-2002, 20:27
Originally posted by vrDennis
Het kan natuurlijk ook het verschil zijn in de tijd waar je hebt gereden. Vanaf 8 uur is het natuurlijk spits uur en dat vergroot ook de kans op disco's..

Ook waar.:D

Raceboy
14-01-2002, 20:35
Originally posted by Werner333


Ook waar.:D


het ligt niet aan u 56k ze werner ik heb er soms ook last van. :(