PDA

View Full Version : [WSbR 2006] Round 1 - Zolder


JPMontoya
27-04-2006, 14:36
Vanochtend een eerste vrije training

1 - Alx Danielsson - Comtec - 1'19"532
2 - Borja Garcia - RC - 1'19"585
3 - Eric Salignon - Interwetten - 1'19"676
4 - Colin Fleming - Carlin - 1'19"709
5 - Michael Aleshin - Carlin - 1'19"921
6 - Pastor Maldonado - Draco - 1'20"000
7 - Patrick Pilet - GD - 1'20"119
8 - Robbie Kerr - KTR - 1'20"488
9 - Bruce Jouanny - RC - 1'20"566
10 - Gregory Franchi - Prema - 1'20"745
11 - Andy Soucek - Interwetten - 1'20"795
12 - Ben Hanley - Cram - 1'20"881
13 - Alvaro Parente - Victory - 1'21"131
14 - Hayanari Shimoda - Victory - 1'21"306
15 - Christian Montanari - Prema - 1'21"322
16 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'21"374
17 - Sean McIntosh - KTR - 1'21"453
18 - Enrico Toccacelo - Eurointernational - 1'21"701
19 - James Rossiter - Pons - 1'21"789
20 - Ryo Fukuda - Tech 1 - 1'21"803
21 - Celso Miguez - Pons - 1'22"337
22 - Milos Pavlovic - Cram - 1'22"558
23 - Pascal Kochem - Eurointernational - 1'22"781
24 - Tomas Kostka - Draco - 1'23"106
25 - Steven Kane - Epsilon - 1'23"370
26 - Edwin Jowsey - Comtec - 1'24"359
27 - Matteo Meneghello - GD - 1'24"790
28 - Jerome D'Ambrosio - Tech 1 - 1'25"863
29 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'26"762
30 - Alessandro Bonetti - Jenzer - 1'30"422

D'Ambrosio lijkt toch echt niet klaar voor dit niveau...

Yvonne
27-04-2006, 14:55
He,

Is dat nog ergens "live" terug te vinden...met behulp van Live Timing?

A.J.
27-04-2006, 16:00
He,

Is dat nog ergens "live" terug te vinden...met behulp van Live Timing?

Ja, hier in de Wheels :D

GT2-R
27-04-2006, 18:15
Vanochtend een eerste vrije training

1 - Alx Danielsson - Comtec - 1'19"532
....
28 - Jerome D'Ambrosio - Tech 1 - 1'25"863
29 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'26"762
30 - Alessandro Bonetti - Jenzer - 1'30"422

D'Ambrosio lijkt toch echt niet klaar voor dit niveau...

Wat een tijdsverschil!!!! Bijna 11 volle seconden. Bovendien gaat zelfs een Corvette C5R (:worship: :worship: ) sneller dan een deel van dit deelnemersveld. En bij mijn weten zouden ALLE Renault 3.5 sneller moeten zijn dan welke GT ter wereld dan ook.:confused:

Greets, Dr. Jozz

listerstorm
27-04-2006, 19:02
Het was well spektakuler,in de chicane vliegen ze maar over de kurps en het
gaat zo snel.Heft iemand fotos van de vliegende bolides?Ik denk de tijdtraining
word echt brockenwerk!

GT2-R
27-04-2006, 21:43
De oude chicane vond ik ook niet slecht maar deze is toch wel zeer spektuculair. Niet gezond voor de wagens zo over die curbs vliegen... :gas: :applaus: :gas: :applaus: . Weet iemand of die Renault f1 morgen (vijdag) wat rijdt, want ik weet niet of Kovalainen het circuit zo goed kent....

Greets, Dr. Jozz

Fonne
27-04-2006, 21:43
Ik denk dat je die tijds verschillen toch moet relativeren ze .
Het is de eerste training sommige moeten het circuit en de wagen nog beter leren kennen en afstellen. Maar 11 seconden blijven veel.

JPMontoya
27-04-2006, 22:00
Het persbericht van vandaag - Die persberichten worden alleen in de Perszaal verdeeld dit weekend in het NL-

Voor de nederlandstalige sites die ze wel elektronisch willen mail me.

Aleshin nog steeds snel !

Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport), al herhaaldelijke malen een van de snelste tijdens de wintertesten, was vandaag op de eerste trainingsdag in Zolder de snelste man. De Rus was sneller dan de Venezolaan Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) en de Fransman Eric Salignon (Interwetten.com).

Twee sessies van 1u50m stonden op het programma tijdens deze vrije trainingsdag. Morgen doen de 30 piloten dit nog eens dunnetjes over. In twee vrije trainingsessies van 30 minuten zullen de piloten er dan alles aan doen om de juiste afstellingen te vinden voor de eerste kwalificatiesessie, die op zaterdagochtend zal gereden worden.

Deze ochtend (her)ontdekte de piloten het vernieuwde circuit van Zolder dat heel wat veranderingen onderging. Onder meer de veiligheid werd verhoogd met grotere uitloopstroken. De layout van het circuit wijzigde eveneens zeer licht. Een van de chicanes werd hertekent en ook de inrit van de pitstraat werd aangepast. Alx Danielsson (Comtec Racing) liet vanmorgen de snelste tijd noteren voor Borja Garcia (RC Motorsport) en Eric Salignon (Interwetten.com).

De namiddagsessie verliep helaas niet zoals verhoopt voor de meeste piloten en teams. De sessie werd regelmatig onderbroken door een rode vlag, daarenboven was de piste helemaal besmeurd met olie wat voor de nodige schuivers zorgde. Een ongelukkige keuze voor de piloten die net op nieuwe banden stonden.

De tijden van de namiddagsessie moeten dan ook in dit perspectief gezien worden. Niettegenstaande is de chrono van Mikhail Aleshin niet minder knap te noemen. Met een tijd van 1’17’’594 was de Carlin Motorsport piloot ruim sneller dan de Pole-positie van vorig jaar; toen gereden door Enrico Toccacelo in 1’18’’066. De Rus Aleshin bevestigd met dit resultaat zijn goede vorm van in de wintertesten. « Ik ben niet helemaal verbaasd om hier al onmiddellijk zo snel te zijn. Daarentegen zou het wel een verrassing voor mij betekenen moest ik hier dit weekend weten te winnen. Ik werk er hard voor maar blijf realist. Een podiumplek zou zeer mooi zijn. » Aleshin houdt alleszins het hoofd koel. « Ik doe gewoon mijn werk en heb geen stress, alles verloopt prima binnen het team. Het is nog maar donderdag vergeet dat niet…»

Tijdens deze eerste dag op zolder waren er niet veel negatieve geluiden in de pits. Enkele rijders hadden wel gehoopt wat meer werk te kunnen verrichten. Enrico Toccacelo, winnaar van de allereerste World Series Formule Renault 3.5 wedstrijd in 2005 is blij terug te zijn in het veld. « Mijn doel is mijn prestatie van vorig te evenaren en zo een overwinning te schenken aan mijn team Eurointernational. Wetende dat ik reed op oude banden ben ik zeer tevreden over mijn prestatie. Ik voel dat er progressie is. »

De Belgen presteerde matig vandaag. Grégory Franchi (Prema Power Team) en Jérôme d’Ambrosio (Tech 1 Racing) kwamen niet verder dan respectievelijk een 19de en 22ste tijd. Jérôme klinkt optimistisch na een moeilijke winter. « We hebben veel veranderd aan de wagen sinds de testen op de Nurburgring, de configuratie van de wagen is helemaal veranderd en makkelijker te besturen. Nu kunnen we echt aan de slag. Het ziet er niet slecht uit voor dit weekend… »

Tech 1 racing had het nodige werk te verrichten vandaag nadat de Japanners Ryo Fukada en Hayanari (Victory Engineering) elkaar aantikte.

JPMontoya
27-04-2006, 22:04
Formule Renault 2.0L Donderdag

Een eerste maal Clos !
Gefrustreerd na een anoniem seizoen vorig jaar, vond Dani Clos (Jenzer Motorsport) het ritme terug en tekende voor de snelste tijd tijdens de collectieve trainingen in Zolder. De Catalaan was sneller dan de Nieuw-Zeelander Chris Van der Drift en de Deen Kasper Andersen, teamgenoten bij JD Motorsport. Met 20 piloten op minder dan een second van elkaar staat de rangorde nog lang niet vast !

37 Formule Renault 2.0 wagens zullen deelnemen aan de openingsmache van de Eurocup. De eerste twee in de stand om het Frans kampioenschap, Laurent Groppi en Johan Charpilienne komen het peloton vervoegen in Zolder. Groppi rijd voor zijn vertrouwde team, Graff Racing. Graff Racing zet ook een wagen in voor Mathieu Arzeno. Charpilienne van zijn kant vond onderdak bij SL Racing maar bestuurd wel zijn vertrouwde eenzitter.

Twee sessies stonden op het programma vandaag. Eentje van 50 minuten vanmorgen en in de namiddag hadden de piloten het asfalt gedurende 1u50min voor zich. In beide sessies waren het Dani Clos en Chris Van Der Drift die de eerste twee plaatsen bezette. Van Der Drift, winnaar van de eerste wedstrijd om het Noord-Europees kampioenschap vorige week in Oschersleben, was vanochtend de snelste. De kiwi maakt daarmee een verbluffende entree in de Formule Renault 2.0. « Ik voel me zeer goed en leer elke ronde bij. We kunnen mooie dingen laten zien dit weekend. JD Motorsport is een heel goed team. We zoeken steeds samen hoe we ons kunnen verbeteren. »

De ochtendsessie werd opgeschrikt door een klapper van Filipe Albuquerque (Motorsport Academy), Albuquerque verloor een wiel en schoof al rondtollend in de grindbak. Bekomen van de schrik wist de Portugees in de namiddag de 10de tijd neer te zetten.

Dani Clos was de snelste van het hele lot vandaag. Dani Clos veegde met een tijd van 1’27’’552 de snelste tijd van vorig jaar (1’28’’856 door Michael Ammermüller) van de tabellen. De Deen, die uitkomt voor Jenzer Motorsport was dan ook uitermate tevreden. « Dit resultaat bevestigd de stijgende lijn die er in mijn prestaties zit sinds het begin van de wintertesten. Na een moeilijk seizoen vorig jaar ben ik tevreden, ik heb me goed kunnen inwerken in het team. Het is de eerste maal dat ik de beste tijd weet neer te zetten in de Eurocup ook al gaat het dan nog maar om de vrije trainingen. Dit 2de seizoen laat me toe mooie resultaten neer te zetten, liefst al vanaf dit weekend ! »
Met een derde tijd toonde ook Kasper Andersen (JD Motorsport) zich zeer tevreden. « Ik ben zeer te spreken over de samenwerking met mijn team, we hebben nog heel wat progressiemarge. We zullen morgen zien. »

Net buiten de top drie vinden we enkele piloten uit de lage landen terug. Strous (Jenzer Motorsport), Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) en Carlo Van Dam (SG Formula).

Morgen hebben de piloten uit de Eurocup nog een half uur de tijd om hun wagen af te stellen alvorens het er echt om zal gaan tijdens de kwalificaties die voor zaterdagochtend gepland zijn.

Mark
28-04-2006, 00:35
Niettegenstaande is de chrono van Mikhail Aleshin niet minder knap te noemen. Met een tijd van 1’17’’594 was de Carlin Motorsport piloot ruim sneller dan de Pole-positie van vorig jaar; toen gereden door Enrico Toccacelo in 1’18’’066.

Als we de vakpers mogen geloven zijn de WSbR 3.5 wagens in de winter 2005/2006 +/- 0.5 seconden sneller geworden per ronde. Dus als we die halve seconde eruit halen kunnen we eens berekenen hoeveel Circuit Zolder sneller is geworden in 2006.

listerstorm
28-04-2006, 19:17
De voorspelling van het brockenwerk was vandaag al raak.De klap bij de 3.5 was toch echt hard en de Meganes doen toch echt cup-werk!De nieuwe
chicane zal wel nog voor heel veel schade zorgen maar je ziet wel goed het verschil tussen de echte rijders en de alibirijders.:gas::applaus:

Mark
28-04-2006, 20:02
De klap bij de 3.5 was toch echt hard!

Wie, waar en wat? Vandaag wederom een rode vlaggen parade?

Mr.Dallara
28-04-2006, 20:05
Het was idd weer een vlaggen parade, tot 4 rode vlag situaties op een sessie van 30min... :fight:

Maar van "De klap bij de 3.5 was toch echt hard!" weet ik alvast niks...

Yannick R
28-04-2006, 22:04
FR 2.0:

1 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 1’28.830 - 16
2 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 1’28.989 +0.159 14
3 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 1’29.030 +0.200 12
4 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 1’29.130 +0.300 15
5 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 1’29.308 +0.478 10
6 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 1’29.381 +0.551 16
7 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 1’29.669 +0.839 15
8 Frederic VERVISCH SL FORMULA RACING 1’29.680 +0.850 16
9 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 1’29.811 +0.981 18
10 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 1’29.926 +1.096 17
11 Tom DILLMANN SG FORMULA 1’29.989 +1.159 14
12 Carlo VAN DAM SG FORMULA 1’30.010 +1.180 16
13 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 1’30.082 +1.252 14
14 Laurent GROPPI GRAFF RACING 1’30.112 +1.282 16
15 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 1’30.123 +1.293 14
16 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 1’30.295 +1.465 14
17 Henkie WALDSHMIDT PREMA POWERTEAM 1’30.301 +1.471 16
18 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 1’30.319 +1.489 12
19 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 1’30.380 +1.550 12

Tweede test:

1 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 1’27.552 - 35
2 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 1’27.577 +0.025 35
3 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 1’27.679 +0.127 34
4 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 1’27.863 +0.311 38
5 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 1’27.864 +0.312 41
6 Carlo VAN DAM SG FORMULA 1’27.913 +0.361 42
7 Laurent GROPPI GRAFF RACING 1’27.969 +0.417 40
8 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 1’28.020 +0.468 38
9 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 1’28.115 +0.563 45
10 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 1’28.147 +0.595 42
11 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 1’28.211 +0.659 46
12 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 1’28.217 +0.665 48
13 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 1’28.253 +0.701 43
14 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 1’28.253 +0.701 42
15 Mathieu ARZÈNO GRAFF RACING 1’28.278 +0.726 50
16 Tom DILLMANN SG FORMULA 1’28.327 +0.775 42
17 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 1’28.341 +0.789 41
18 Oliver CAMPOS TWINCAM MOTORSPORT 1’28.403 +0.851 43
19 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 1’28.427 +0.875 46

Stokbrood doet da niet slecht ;)

JPMontoya
28-04-2006, 23:07
World Series by Renault 3.5

Interwetten maakt indruk !

Het Oostenrijkse Interwetten.com maakte tijdens vrije trainingen op vrijdag de beste indruk. Andy Soucek en Eric Salignon maakte er één een-tweetje van. Hun volgende doel: Even goed doen op zaterdagochtend in de kwalificatiesessie.

Tijdens twee sessies van een half uur moesten de piloten van World Series Formule Renault 3.5 piloten de optimale afstelling zien te vinden voor de kwalificaties van morgen maar met het typische onvoorspelbare Belgische weer geen gemakkelijke opdracht. Net als gisteren werden ook vandaag de sessies meermaals onderbroken door rode vlag situaties. Het doel voor morgen is dan ook vrije baan te hebben om een snelle ronde neer te zetten.

Tijdens de eerste sessies was het lange tijd Eric Salignon (Interwetten) die de beste tijd in handen had. Kort gevolgd door Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA). In een ultieme poging kon de Fransman alsnog het laken naar zich toe trekken in de eerste sessie.
Het Interwetten.com festival ging gewoon door tijdens de 2de sessie. Dit keer was het Andy Soucek die iedereen te snel af was. De teamgenoot van Soucek, Salingon was tweede snelste. « Het ging beter als in de eerste sessie, toen maakte ik enkele foutjes en door de vele rode vlag situaties kon ik slecht 3 ronden rijden. Ik voel me zeer goed in de wagen, met name van zodra mijn banden goed opgewarmd zijn. »

Net als Soucek had ook Salignon de glimlach op zijn gezicht. « Ik werk hand in hand met mijn snelle en sympathieke teamgenoot Soucek. Ons hele team werkt erg hard en we boeken steeds veel vooruitgang. »

Tweemaal derde vandaag was Alx Danielsson (Comtec Racing) die ook tevreden terugblikt. Zelfs al is de Zweed zijn crash van vorig jaar nog niet vergeten, toch toont hij zich zeer optimistisch. « Het hele team is top en maakt voor mij een snelle auto klaar zodat ik me enkel nog moet concentreren op mijn rijden. De sleutel voor een snel kwalificatierondje is een vrije baan vinden morgen. »

De vierde tijd was voor Christian Montanari (Prema Power Team) die zich ook tevreden toonde achteraf. « Het is goed begonnen, Mijn doel is dit jaar voor de titel te gaan. Prema is een nieuw team in de serie maar toch zijn ze zeer professioneel en ervaren. Wij maken voortdurend progressie en hebben vandaag ons potentieel laten zien. »

listerstorm
29-04-2006, 07:01
Het was nr.7 Aleshin die bij het uitsturen op de kurps kwam en dan hard in de
vangrail ging.Die was toch zo beschadigt dat ze er banden voor moesten
zetten,2wielen van de wagen waren er ook afgebroken.

JPMontoya
29-04-2006, 11:06
een schuiver in Q1 door een van de Epsilon wagens.

Mégane Trophy - Van Lagen pole - kuppens 15de (rot kwalifcatiesysteem)

Mr.Dallara
29-04-2006, 13:29
een schuiver in Q1 door een van de Epsilon wagens.

Mégane Trophy - Van Lagen pole - kuppens 15de (rot kwalifcatiesysteem)


Het resultaat van Valsecchi (epsilon) z'n redelijk zware sortie bij het uitkomen van de villeneuve chicane:

http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0050.jpg

Nicki_Mks
29-04-2006, 16:05
Iemand de uitslag? Hoe komt het trouwens dat alle nieuwssites de WS grandioos negeren?

JPMontoya
29-04-2006, 16:49
Goed gegokt op Salignon !

Interwetten.com komt zeer sterk voor de dag met Eric Salignon : De Fransman won de eerste race van de World Series 2006. Hij weerstond tot op het einde aan de druk van Christian Montanari (Prema Power Team) Het podium werd vervolledigd door Borja Garcia (RC Motorsport) en Alx Danielsson (Comtec Racing). In de laatste ronden van de race kregen de piloten, die allen op slicks reden, nog te maken met een regenbui.

De start was bewogen. Soucek (Interwetten.com) was de eerste die in de fout ging in het peloton. De Spanjaard raakte betrokken in een crash met Milos Pavlovic (Cram Compétition), Alessandro Bonetti (Jenzer Motorsport) en Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) in de eerste bocht. Enkele bochten ging James Rossiter (Pons Racing) in door de grindbak maar kon zijn weg vervolgen.De Safety car kwam naar buiten in de eerste ronde als gevolg van het incident in de eerste bocht. Eric Salignon nam onmiddellijk het commando voor Christian Montanari, Alx Danielsson, Borja Garcia, Enrico Toccacelo, Jérôme d’Ambrosio, Hayanari Shimoda, Robbie Kerr, Colin Fleming en Alvaro Barba.

Na een snelle interventie van de marshalls werd de groene vlag opnieuw gezwaaid in de derde ronde. Salignon en Montanari spurtte onmiddellijk weg. Barba nam de maat van Fleming voor de 9de plaats in de derde ronde.
Achter de twee leiders bleef het zeer spannend in een groepje met Danielsson, Garcia en Toccacelo. Jérôme d’Ambrosio zag zijn mooie start niet verzilverd door een fout te maken waarmee hij uit de top 10 viel. Jérôme kreeg ook nog een “drive-through” penalty nadat hij niet achteraan de grid plaatsnam nadat hij een schuiver maakte in de opwarmronde. Daardoor kwam Sean McIntosh (KTR) in de punten.

Christian Montanari begon vanaf de 9de ronde meer druk te zetten maar Salignon wist de San Marinees af te houden. Alvaro Barba kampte met problemen waardoor James Rossiter zijn plaats in de top kon innemen.

Vanaf het midden van de race waren de verschillen tussen de rijders in de 10 bestendigd. De aandacht ging vanaf dan uit naar een groep met Shimoda (6de), Kerr, Fleming, McIntosh, Rossiter et Hanley. Hanley ging voorbij aan Rossiter in de 19de ronde en nam zo de 10de plek.

De regen kwam naar beneden tijdens de laatste twee ronden van de race wat het voor de piloten zeer moeilijk maakte. Borja Garcia slaagde er in deze condities nog in om de 3de plek over te nemen. Enrico Toccacelo verloor de 5de plek in de laatste ronde. Hij werd nog voorbijgestoken door Rossiter, Fleming, Kerr et Maldonado.
Salignon maakte in de laatste ronde nog een foutje maar slaagde er toch nog in te zegevieren voor Montanari.

Eric Salignon : « We vertrokken op koude banden voor het eerst dit weekend. Ik ben kalm gebleven in de start en dat loonde. Ik had niet veel grip en de wagen werd beter aldus kon ik winnen.»

Christian Montanari : « Deze tweede plek is een uitstekend resultaat. Kostbare punten dankzij een fantastisch team »

Borja Garcia : « De wagen was goed maar ik kreeg te maken met een leeglopende band. De regen hielp me op het einde. »

Mr.Dallara
29-04-2006, 17:04
Nieuwe update van foto's op de site : http://www.btspictures.be

Veel plezier ermee!

http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0076.jpg

http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0073_001.jpg



UITSLAG RACE 1: (onder voorbehoud, parc ferme....)

http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0040.jpg


De laatste 5 ronden werden één grote chaos op bijna alle plaatsen van het circuit door een lichte regenbui...
Zelfs winnaar Salignon ging in z'n laatste ronde er nog af in de rea bocht, maar had een deftige gap samen gereden en kon dus z'n leiding behouden...
2 ronden voor het einde werd in één van de ontelbare chaos situaties (veroorzaakt door regen op nieuwe asfalt wat resulteerd in suppergladde bochten) KTR pion Sean McIntosh van de baan geramd door Japaner Shimoda.

JPMontoya
29-04-2006, 17:39
2.0 litres communiqué

Prima Groppi !

Laurent Groppi (Graff Racing) won na en spannende strijd de eerste wedstrijd van de Eurocup Formule Renault 2.0 2006. De Fransman was de beste voor Chris Van der Drift (JD Motorsport). Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) werd de eerse belg op het podium dit weekend.

Chris Van Der Drift nam de beste start voor Poleman Laurent Groppi. Op zijn beurt ging Andersen Baguette voorbij maar Andersen verremde zich in de 2de ronde wat toeliet aan Baguette, Mustonen, Van Dam en Clos hem voorbij te steken.

In het pak verloor Tom Dillmann (SG Formula) verschillende plaatsen. Adrian Zaugg klom in het klassement en was al 12de na 3 ronde; na te zijn vertrokken vanaf de 16de plaats.

John Edwards raakte de muur en verloor daardoor zijn voorvleugel en moest opgeven. Hij was de eerste van een lijstje opgevers met onder meer Duarte Felix da Costa (AR Motorsport) die van de baan ging.
In de 7de ronde, nam Junior Strauss de maat van Filipe Albuquerque en nestelde zich op plaats 10. Aan de kop van de wedstrijd kwam Groppi, dankzij een snelste ronde sterk terug op Van Der Drift. Baguette van zijn kant noteerde ook sterke chrono’s op dat ogenblik in de race.

Bij het begin van de 10de ronde vond Laurent Groppi een gaatje en ging op magistrale wijze buitenom voorbij aan Van Der Drift in de eerste linkse. Vast en zeker de mooiste actie vandaag op het Zolderse asfalt.
Filipe Albuquerque verloor nog een plek aan Dani Clos maar maakte die in de laatste ronde toch nog goed. Op de baan gingen de gevechten gewoon verder met name tussen Johan Charpilienne (SL Formula Racing) en Junior Strous (Jenzer Motorsport) voor de 8ste plek. Strous verloor alles in de laatste ronde terwijl Charpilienne de 7de plek wist af te snoepen van Muggia. Albuquerque werd 9de voor Strous

Xavier Maasen (JD Motorsport) wist helemaal op het einde de snelste ronde in de wedstrijd neer te zetten en mag dus van pole vertrekken morgen voor Baguette, Van der Drift, Mustonen et Groppi.

Laurent Groppi : « Een moeilijke wedstrijd vooral in de eerste ronden want de piste was erg glad. Dit resultaat is natuurlijk perfect voor mijn eerste race in de Eurocup. Mooi om zo mijn team te kunnen bedanken.»

Chris Van der Drift : « Voor mijn 2de race in de Formule Renault 2.0 is dit een geweldig resultaat. Ik ben al goed sinds het begin van het weekend en het gaat steeds beter en beter… »

Bertrand Baguette : « Een zeer mooi resultaat voor mij en het team. De wagen was afgesteld voor de regen maar de regen zette echter niet door. De piste was nog wel vochtig maar het werd naar het einde toe moeilijker en moeilijker. »

Nicki_Mks
29-04-2006, 19:34
Vraagje voor degenen die er waren: veel volk of heel veel volk?

marcel
29-04-2006, 19:44
da zie je toch op die 2de foto? der was heel veel volk, blijkbaar

Astra-fan
29-04-2006, 20:14
Er was inderdaad wel wat volk maar het is ook wel zo dat er aan de chicane veel minder volk dan vroeger kan staan. Het is daar veel smaller geworden sinds de werken.

Fonne
29-04-2006, 21:33
Er was inderdaad wel wat volk maar het is ook wel zo dat er aan de chicane veel minder volk dan vroeger kan staan. Het is daar veel smaller geworden sinds de werken.
Er was idd redelijk veel volk vandaag aan de chicane stond er veel volk maar verder richting heuvel was er nog plaats zat. Je nog er nog goed doorheen wandelen.

JPMontoya
30-04-2006, 12:08
QUAL 2

Rossiter tovert pole uit zijn hoed !
James Rossiter (Pons Racing) vertrek vanmiddag uit pole positie voor de tweede wedstrijd van de World Series Formule Renault 3.5. in Zolder. Eric Salignon (Interwetten.com) neemt plaats naast hem op de eerste rij. De piste was zeer glad wat voor veel schuivers en crashes zorgde.

Om veiligheidsreden werd het kwalificatieformaat voor deze sessie aangepast. De 30 piloten werden ingedeeld in twee groepen. De pare en onpare nummers reden elk 15 minuten zonder beperking op het aantal ronden. De pole is voor de piloot die het snelste is over de twee groepen heen. De groep van James Rossiter neemt plaats achter hem terwijl Eric Salignon iedereen van zijn groep achter hem heeft.

Groep A
Het waren de piloten met paar nummer die vanochtend het eerst aan de bak moesten op een spekgladde piste. Al na twee minuten belandde Alessandro Bonetti (Jenzer Motorsport) in de grindbak na een spin.
Eric Salignon (Interwetten.com) nestelde zich meteen op kop voor Enrico Toccacelo (Eurointernational) en Alx Danielssson (Comtec Racing). Danielsson nam voor even de snelste tijd maar wist zich niet meer te verbeteren.
De piste werd sneller en sneller waardoor Eric Salignon, Enrico Toccacelo en Garcia (RC Motorsport zich opnieuw vooraan wisten te posteren. In een ultieme poging probeerde Toccacelo nog de pole te nemen maar slaagde er door enkele foutjes in de tweede sector niet in.

Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) deed in de laatste seconden nog een goede zaak. Hij vertrek vanuit 3de stelling voor Garcia et Kane (Epsilon Euskadi).

Groep B
Zoals Bonetti in groep A was het Colin Fleming (Carlin Motorsport) die er af ging in zijn opwarmronde. Alvaro Parente op zijn beurt ging ook in de fout en reed daarbij 2 baancommissarissen licht aan, gelukkig zonder erg.
Na de rode vlag situatie ging Hayanari Shimoda (Victory Engineering) in de fout in de Gilles Villeneuve chicane. Sean McIntosh (KTR) maakte dezelfde fout en raakte daarbij de wagen van de Japanner. Pascal Kochem (Eurointernational) belande ook in de grindbak maar kon zijn weg vervolgen. Een beetje verder ging ook Andy Soucek (Interwetten.com) de grindbak eens opzoeken.

De sessie werd opnieuw onderbroken. Bij de herneming konden de meeste piloten eindelijk een volledige ronde afleggen. James Rossiter (Pons Racing) ging naar plaats 1 maar moest die onmiddellijk weer afstaan aan Andy Soucek. Onder de zwart-wit geblokte vlag was het toch nog James Rossiter die het laken naar zich toe wist te trekken in een tijd van 1’33’’454. Rossiter werd gevolgd door Soucek, Kochem, Valsecchi et Pavlovic.

JV1
30-04-2006, 12:25
De foto's van de zaterdag staan online, ze zijn te vinden op:

http://www.auto-sport.nu/foto/thumbnails.php?album=107

Geniet van de collectie!

JV1
30-04-2006, 17:50
De foto's van de zaterdag staan online, ze zijn te vinden op:

http://www.auto-sport.nu/foto/thumbnails.php?album=107

Geniet van de collectie!

Sorry ik was even wat voorbeelden vergeten, hierbij alsnog:

http://www.auto-sport.nu/foto/albums/userpics/10008/normal_WSR-%2810%29.jpg

http://www.auto-sport.nu/foto/albums/userpics/10008/normal_WSR-%2811%29.jpg

http://www.auto-sport.nu/foto/albums/userpics/10008/normal_WSR-%2840%29.jpg

http://www.auto-sport.nu/foto/albums/userpics/10008/normal_WSR-%2843%29.jpg

http://www.auto-sport.nu/foto/albums/userpics/10008/normal_WSR-%2878%29.jpg

Mark
30-04-2006, 22:06
Als amateurfotograaf zonder speciale pasjes kunt ge daar niks, NIKS gaan doen.

Dan was je waarschijnlijk de enige amateurfotograaf van het hele weekend ;) Soms kreeg ik de indruk dat er meer persmensen waren dan bezoekers. Later in de week meer want e.e.a. was dit weekend onacceptabel!

Steve
30-04-2006, 22:57
Ik heb de schuiver live gezien, die marshalls zijn daar goed vanaf gekomen. Fout van Parente, de gele vlag was al lang genoeg uit. Toch is hij te snel aangekomen, en is met blokkerende remmen de zandbak in gespint.

Wat is er dan juist gebeurt want ik was er zondag niet bij...?

Steve
30-04-2006, 23:02
Dan was je waarschijnlijk de enige amateurfotograaf van het hele weekend ;) Soms kreeg ik de indruk dat er meer persmensen waren dan bezoekers. Later in de week meer want e.e.a. was dit weekend onacceptabel!

Neen, ik was er ook ;)

Ik heb ook wat foto's en filmpjes gemaakt maar eens thuis heb ik alles gewoonweg gedeleted! Draad, draad en nog eens draad.....mij zien ze in Zolder zeker nog terug, maar dan wel zonder camera! :(

JV1
30-04-2006, 23:04
Neen, ik was er ook ;)

Ik heb ook wat foto's en filmpjes gemaakt maar eens thuis heb ik alles gewoonweg gedeleted! Draad, draad en nog eens draad.....mij zien ze in Zolder zeker nog terug, maar dan wel zonder camera! :(

Of je lost het probleem gewoon op door wat centjes te sparen en dan een iets betere camera te kopen, dan heb je het prikkeldraad niet op de camera...

Mark
30-04-2006, 23:16
:no: Er zijn voldoende creatieve mogelijkheden om dit probleem op te lossen maar de goodwill moet van twee kanten komen ;).

Maar dat kinderen in het bezit zijn van een perskaart is m.i. niet te rechtvaardigen. De Spanjolen van RPM hebben op dat gebied weer eens hun reputatie eer aan gedaan.

Stranger
30-04-2006, 23:16
Bij de 1e linkse was het op zich goed fotograferen, mits de juiste lens (en dat was een 70-300mm 1:4-5,6 niet).
Bij de chicane stonden een aantal mensen op een trapje, leuk als je die de hele dag moet meeslepen.
Bij de REA had men tijdelijke(?) hekken geplaatst om de paddock en dus ook het stuk gras en de fotoplek af te zetten!

Opties voor 2007 indien deze situatie hetzelfde blijft?
1) Betere lens, statief en/of trap aanschaffen;
2) In het vervolg als toeschouwer gaan;
3) Media accreditatie regelen.

P.S.
Met een betere camera loop je nog tegen het risico aan dat je 'draad' in je foto ziet. Op Zolder heb ik vaker door alle verschillende hekken geschoten maar kom toch ook geregeld een groene of grijze 'waas' tegen over de foto's.

Thomaske
30-04-2006, 23:36
Bij de REA had men tijdelijke(?) hekken geplaatst om de paddock en dus ook het stuk gras en de fotoplek af te zetten!


Als je de hekken bedoelt tegen het Circuit zelf dan kan ik zeggen dat deze er nog staan van bij de trucks. Over andere hekken weet ik niets.

Bij de chicane stonden een aantal mensen op een trapje, leuk als je die de hele dag moet meeslepen.

Wie foto's wil, moet er iets voor over hebben hé. :D

Het is inderdaad een hele dag sleuren maar ze hebben wel het voordeel om hoger op te geraken. Hopen dat ze er dan niet afvallen é.

Opties voor 2007 indien deze situatie hetzelfde blijft?
1) Betere lens, statief en/of trap aanschaffen;
2) In het vervolg als toeschouwer gaan;
3) Media accreditatie regelen.


Ik denk dat je als (amateur)fotograaf best voor optie 1 kunt gaan. Als fotograaf kan je u nieuwe lens enzo ook gebruiken als je foto's maakt wat niets met het Circuit te maken heeft.

Optie 2 is ook maar niets é. Geef zelf toe!

Optie 3 denk ik niet dat mogelijk is. Nu met de World Series liepen er behoorlijk veel fotografen voor de draad. De fout van Circuit Zolder? Neen hoor, de fout van de World Series Organisatie. Zelfs iemand met een fotopic kon een accreditatie vastkrijgen bij manier van spreken. Schandalig noem ik dat.

Mvg...

Yannick R
30-04-2006, 23:36
Ik was er ook net toen ik al die FR3.5's zag spinnen in de Villeneuve, toch enkele rode vlag situaties op korte tijd na elkaar.
Dan ook die 2 wagens op elkaar zien vliegen.

En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter?

Thomaske
30-04-2006, 23:42
En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter?

Dat heb ik ook opgemerkt. Maar ik kan je vraag ook niet beantwoorden.

Tijdens de SC had je eigenlijk twee groepen. Opeens zeiden ze dat alles werd los gelaten en zagen we eerst de laatste groep voorbij razen. Vanaf toen kon ik niet meer echt volgen. Ik wist nog wel wat de top vijf was maar dat was het dan.

Op een gegeven moment valt Jaap VanLagen een heel stuk terug wegens een Drive Trough penalty. Wat gedaan? Dat is de vraag voor mij. Maar hij kwam wel mooi terug moet ik zeggen.

Mvg...

Stranger
01-05-2006, 01:04
Kortom de heren waren weer te enthousiast op het eerste raceweekend dat ze los werden gelaten.

Vraag me wel af in hoeverre RPM / Renault volgend jaar weer naar Zolder komen aangezien er voor het 2e jaar op rij een flink aantal rode vlag situaties zijn en er een flink aantal coureurs een DNS achter hun naam hebben staan.

Zal men hiervoor zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen of wordt de schuld op het circuit afgeschoven?

Mark
01-05-2006, 08:14
Zal men hiervoor zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen of wordt de schuld op het circuit afgeschoven?

Het was dit jaar al een stuk beter dan vorig jaar. Alle klappers en schuivers zijn toch te wijten aan de coureurtjes zelf. Bij de 3.5 knallen ze achter de safetycar in de muur:eek: Dit geeft toch een beetje het nivo van die kinderen aan.

Zolder heeft de pech dat het de eerste wedstrijd van het seizoen is. WSbR / RPM waren voor de 4de maal te gast in Zolder, daaruit blijkt toch dat men tevreden is ;) Gisteren weer een volle bak, geen ernstige ongelukken die te relateren waren aan het circuit..........

krikke
01-05-2006, 08:25
Het valt in elk geval op dat sommige rijders het verstand op 0 zetten tijdens hun rondjes... wat anders te denken toen ik tijdens de ochtendqual het zondags verschillende malen dezelfde piloten rechtdoor zag gaan aan de villeneuve... Wij dachten al dat ze een "ideale" lijn aan het "installeren" waren voor tijdens de race :frusty: Ook tijdens het incident van de aangereden marshalls kwam de 2de me daar met een snelheid aangevlogen van "zo weet ik zeker dat ik er af ga..." terwijl anderen braafjes op eieren reden, maar toch een qual tijd konden neer zetten... Rare jongens die 3.5 mannen...
De 1.6 kon maar matig boeien wegens te hoog "stofzuiger" gehalte.
De eerste knappe race was in feite de 2.0l formule wagens. Close racing, en nog proper ook. Het lijkt of deze piloten zelfs meer maturiteit hebben dan de 3.5 mannen.
De F1 Zolder zien rondgaan was ook de moeite. Montagny gaf verleden jaar echter meer show weg door hier en daar een start te simuleren, met nodig lawaai en rokende banden, terwijl Kovalainen precies alles deed om het ronderecord op zijn naam te zetten :-) (wij klokten eens 1:29 is dit snel?)
De Megane's waren zoals verwacht ook leuk om te zien. Er zitten precies ook wel een aantal mannen bij met meer geld dan talent, maar allé...
In elk geval weer een toffe dag meegemaakt op zolder, met dank aan Renault, en zeker aan de weergoden die hun water "ophielden"

Integra
01-05-2006, 08:42
Op zaterdag had Heikki ongeveer een 1:07 gereden, dus ik vermoed dat hij zich zondag fel heeft ingehouden. :)

krikke
01-05-2006, 08:46
:D een chrono op een GSM is ook niet alles hé... :)

yannick88
01-05-2006, 09:18
Op zaterdag had Heikki ongeveer een 1:07 gereden, dus ik vermoed dat hij zich zondag fel heeft ingehouden. :)


Dit klopt niet zaterdag was de snelste tijd van de F1 1.10 en niet 1.07

Mvg

Integra
01-05-2006, 09:49
Dit klopt niet zaterdag was de snelste tijd van de F1 1.10 en niet 1.07

Mvg
Nja, ik had ook 1:10 gecronometreerd, maar Brecht zei dat hij een 1:07 had opgenomen ...

krikke
01-05-2006, 10:13
't was tijdens de F1 demo in elk geval precies alsof je minder lang moest wachten om iets langs te zien komen dan tijdens andere raceklassen... :bye:

Eddy V
01-05-2006, 10:24
Volgens mij hebben we allemaal, toeschouwers en marshals, veel moeten wachten dit weekend.
Die Renault eigen koersdirektie wil precies niet leren. Vorig jaar geen rood bij "mijn" ongevalletje op de berg, nu weer veel te veel. :fight:

Leuk is anders.

krikke
01-05-2006, 10:47
tja, tijdens welk autosportevenement moet er niet eens gewacht worden...
Als het om veiligheid gaat ...
Ik zag gisteren voor het eerst 2 marshalls airborne worden, en het had niet veel gescheeld of het was véél erger afgelopen...
Dus kijken we niet op een vlag min of meer...:rolleyes:

Brecht
01-05-2006, 11:23
ik heb geen 1:07 opgenomen, ik zal de speaker gewoon slecht verstaan hebben zeker

Peter Baert
01-05-2006, 13:07
... Nu met de World Series liepen er behoorlijk veel fotografen voor de draad. De fout van Circuit Zolder? Neen hoor, de fout van de World Series Organisatie. Zelfs iemand met een fotopic kon een accreditatie vastkrijgen bij manier van spreken. Schandalig noem ik dat.

Mvg...

Amateurfotografen die het welletjes beginnen te vinden dat er veel amateurfotografen zijn ...

:)

Thomaske
01-05-2006, 13:21
Amateurfotografen die het welletjes beginnen te vinden dat er veel amateurfotografen zijn ...

:)

Wat ik wil duidelijk maken is dat iedereen die, met manier van spreken, een mail stuurde naar de organisatie van de World Series een accreditatie konden vast krijgen.

Maak je als (amateur)fotograaf, zo begint toch iedereen é, foto's voor een autosportwebsite of etc. daar heb ik totaal geen problemen mee. Maar foto's maken die je alleen voor je eigen houdt, zoals er daar een hele hoop tussen zaten, neen sorry dat kan niet.

Men moet nog steeds denken aan de veiligheid é. Dit is misschien iets waar circuit Zolder volgende keer rekening mee moet houden misschien. Dat zij zelf de accreditaties van de World Series "uitdelen".

Mvg...

Chauffeur
01-05-2006, 13:26
Amateurfotografen die het welletjes beginnen te vinden dat er veel amateurfotografen zijn ...

:)

;) goe bezig die mannen :)

marcel
01-05-2006, 14:00
Wat ik wil duidelijk maken is dat iedereen die, met manier van spreken, een mail stuurde naar de organisatie van de World Series een accreditatie konden vast krijgen.

Maak je als (amateur)fotograaf, zo begint toch iedereen é, foto's voor een autosportwebsite of etc. daar heb ik totaal geen problemen mee. Maar foto's maken die je alleen voor je eigen houdt, zoals er daar een hele hoop tussen zaten, neen sorry dat kan niet.

Men moet nog steeds denken aan de veiligheid é. Dit is misschien iets waar circuit Zolder volgende keer rekening mee moet houden misschien. Dat zij zelf de accreditaties van de World Series "uitdelen".

Mvg...


hoe weet jij dat die mannen de foto's gaan voor hun eigen houden?
de WSbR zijn een internationale topreeks, dus daar komen zowiezo meer autosportwebsites op af, en dus gaan er ook meer fotografen zijn

Eddy V
01-05-2006, 15:12
Ik heb eerlijk gezegd meer amateur fotografen langs de baan gezien met geldige kaart dan ooit tevoren. Soms met fototoestel. :)
Waarschijnlijk voor het parochieblad.

Thomaske
01-05-2006, 16:46
hoe weet jij dat die mannen de foto's gaan voor hun eigen houden?


Dit omdat ik aan de praat ben geraak bij een fotograaf die al jaren in Zolder actief is en die wist me dit te zeggen.

Mvg...

Machb
01-05-2006, 18:42
Frustrerend moet dat zijn voor de fotografen die er hun brood mee moeten verdienen dat Janneke en Mieke zomaar naast hun kan komen staan met hun kodakske en cocacola-lenske. Maar ook voor de gemiddelde amateur fotograaf zoals mezelf. Ik heb zelf ook altijd als toeschouwer foto's genomen
van diverse autosport evenementen maar zondag was ik het eventjes kotsbeu en heb ik zelfs mijn camera nog niet eens uit mijn rugzak gehaald. Geen enkel fatsoenlijk plaatsje om te staan en aan de andere kant van de draad zie je dan mensen staan met een persjasje aan en een gsm in de hand om foto's te maken. zéér frustrerend. Trouwens ik had gehoopt om hier vandaag toch nog enkele foto's tegen te komen waarvan ik zeg waaauwwhh ! Die verdient inderdaad een accreditatie maar jammer genoeg heb ik er zo nog geen enkele gezien.

Integra
01-05-2006, 19:09
Frustrerend moet dat zijn voor de fotografen die er hun brood mee moeten verdienen dat Janneke en Mieke zomaar naast hun kan komen staan met hun kodakske en cocacola-lenske. Maar ook voor de gemiddelde amateur fotograaf zoals mezelf. Ik heb zelf ook altijd als toeschouwer foto's genomen
van diverse autosport evenementen maar zondag was ik het eventjes kotsbeu en heb ik zelfs mijn camera nog niet eens uit mijn rugzak gehaald. Geen enkel fatsoenlijk plaatsje om te staan en aan de andere kant van de draad zie je dan mensen staan met een persjasje aan en een gsm in de hand om foto's te maken. zéér frustrerend. Trouwens ik had gehoopt om hier vandaag toch nog enkele foto's tegen te komen waarvan ik zeg waaauwwhh ! Die verdient inderdaad een accreditatie maar jammer genoeg heb ik er zo nog geen enkele gezien.
Met veel spijt moet ik zeggen dat je volkomen gelijk hebt. :)
Zolder is voor de toeschouwer(s) een belachelijk circuit geworden om foto's te maken.

FIRE
01-05-2006, 19:30
Op een gegeven moment valt Jaap VanLagen een heel stuk terug wegens een Drive Trough penalty. Wat gedaan? Dat is de vraag voor mij. Maar hij kwam wel mooi terug moet ik zeggen.

Mvg...

Van Lagen zag een goede positie echter gedwarsboomd wanneer hij prompt van de organisatie een drive through penalty kreeg, omdat het team vlak voor de start langer dan de maximale toegestane 5 minuten zijn regenbanden hadden gemonteerd. Jaap wachtte vervolgens nog 2 ronden voordat hij zijn noodzakelijke pitstop moest maken.
...
JAAP VAN LAGEN: “Jammer van die drive through penalty want anders was er niets aan de hand geweest. Het was wel vreemd dat ze mij hadden gestraft want meerdere teams gingen met het wisselen van de banden niet vrijuit. Verder heb ik me hier prima vermaakt en was ik verre weg de snelste van het complete deelnemersveld. Ik pakte 2 polepositions, het circuit record, het snelste ronderecord en een mooie overwinning. Beter had mijn seizoen in de Mégane Trophy niet kunnen beginnen. Het team van Equipe Verschuur is goed op elkaar ingespeeld en ik denk dat we dit seizoen nog vele mooie momenten in de Mégane Trophy gaan beleven!”
Bron: www.jaapvanlagen.nl

student
02-05-2006, 12:58
Met veel spijt moet ik zeggen dat je volkomen gelijk hebt. :)
Zolder is voor de toeschouwer(s) een belachelijk circuit geworden om foto's te maken.
ik kan het alleen maar beamen. Met al die draad is het ni moeilijk dat iedereen moeite doet om er voor te gaan staan. Volgende keer dat ik naar Zolder ga zal ik er ook voor zorgen dat ik aan een pasje geraak, anders heb ik niks.Dat is niet de correcte manier, maar wel de enige

Neo-242
02-05-2006, 21:28
Ik ben voor de eerste keer naar Zolder geweest met een deftige reflex camera, had geen perspas, en heb me toch vermaakt. Foto's zoals in de boekskes zijn er inderdaad niet te maken achter de draad, maar er zijn voldoende andere mogelijkheden tot mooie foto's. Vandaar zal ik blijven gaan :)

Nicki_Mks
02-05-2006, 21:32
Bon, zoals beloofd, mijn vertraagd raceverslag van de Red Flag Days by Renault. Met mijn excuses dat het afwisselend over de kwaliteit van dit weekend, dan wel die van Circuit Zolder gaat. Met een bang hartje begon ik mijn circuittoer ruim voor de aanvang van de eerste sessie in de Villeneuve chicane, waar mijn vrees onmiddellijk bevestigd werd: geen centimeter draadloos stuk meer, en een strategisch geplaatste cabine zodat de bocht ook voor mensen zonder fototoestel waardeloos geworden is. Verder naar de chicane dan, die men eigenlijk beter Tweede Linkse zou gaan noemen, daar het vorige nogal een overstatement is. Daar kan men weliswaar met telelens over de draad kijken, maar ik betwijfel toch of dat opweegt tegen de eliminatie van 2/3 van de publiekszone. Eveneens zoals ergens wel verwacht bleek dat de belofte voor lage draad aan de binnenkant van de Eerste Linkse een leugen was. In de REA-bocht was het hoge hek alleen blijkbaar nog niet voldoende, daar het hele gebied afgesloten was. Resultaat: voor de gewone fotoliefhebber zonder telelens blijven er welgeteld nul plaatsen over. Met spijt in het hart, maar ik denk dat ik voortaan ook in Zolder geen cent entreegeld meer neertel.

Inhoudelijk dan: ik had zondag gewed op zes rode vlaggen, heb het net niet gehaald ;) Het ergste vind ik nog dat er weeral lichamelijk letsel is bij de vrijwilligers. Over de oorzaak weet ik niks en ga ik dus ook geen uitspraken doen. De getuigenis van ICEMAN toont wel aan dat er zelfs in de Formule 3.5 nog uitzonderingen op de arrogantie bestaan. De Mégane Trophy was zonder twijfel de grappigste race die ik dit jaar gezien heb. Vooral de laatste honderd meter van het linkerachterwiel van Andreas Mayerl komt in mijn top vijf aller tijden. Ergens wel leuk vermaak voor 89000 (min een paar autosportliefhebbers) VIPS, maar de WS gaan volgens mij binnenkort nog een mensenleven om zeep helpen (is die Monegaskische Marshal al gerevalideerd?).

Neo-242
02-05-2006, 22:33
Entree gratis, parking gratis, pits entry gratis, en toch zoveel malcontente mensen. Betaalt men dan liever 30 euro voor in de modder van Spa te gaan staan?:confused:

Ik vind dat Circuit Zolder steeds zeer redelijk is op gebied van prijzen en toegang. Het is waar dat de nieuwe hekken & afschermingen voor ergernis zorgen, maar misschien wordt daar nog wel iets aan gedaan?

Wat betreft het roekeloos rijden van de F3.5 piloten, tja, het zijn ook de eerste snelle wagens die een echte competitie reden op het vernieuwde asfalt. Weet niet of dat er wat mee te maken had. Maar uiteraard hebben de vrijwilligers, die hier fysisch leed van ondervonden hebben, geen boodschap aan. Vandaar mijn hoed af voor hen!:applaus:

Ik sluit me volledig aan bij de mening ivm de fotografen met perspasje. Als je geen foto's maakt voor een magazine/team/rijder of website, heb je daar niet veel te zoeken denk ik. Ik betwijfel of iedereen die daar dit weekend rondliep de gevaren van de autosport wel kende.:no:

Speesman
02-05-2006, 23:38
Ik heb me ook goed geamuseerd dit weekend.
Vond het zeker de moeite om af te komen en zal er volgend jaar hopelijk terug staan.

Uiteindelijk krijgen we in Belgie niet zoveel de kans om eenzitters aan het werk te zien.

krikke
03-05-2006, 08:11
Uiteindelijk krijgen we in Belgie niet zoveel de kans om eenzitters aan het werk te zien.[/QUOTE]


Mijn gedacht! :applaus:
Ik zou er eerder geld voor over hebben om de Renault series bij te wonen dan voor de zoveelste Porsche draaimolen... Maar ja ieder zijn goesting natuurlijk...:D
(ik zie graag Porsche ook hoor, maar dan bijvoorbeeld de Porsche supercup waar alle piloten in principe ongeveer dezelfde wagen hebben, in tegenstelling tot ander klassen waar het zowat ieder jaar dezelfde namen zijn die een budget kunnen bijéénharken waarmee ze de rest op een hoop rijden... )

GT2-R
03-05-2006, 16:49
Manne, ik vind het niet zo erg hoor. OK, Villeneuve en nog een aantal andere mooie plaatsen vallen weg maar met een beetje vindingrijkheid vind er zo een aantal andere. Ik ben laatst bijvoorbeeld foto's gaan trekken bij het uitkomen van de Bianchi. Geen gemakkelijke houding maar het heeft wel een aantal mooie kiekjes opgeleverd. Ik denk ook nog aan de kanaalbocht. Boven op die zandberg gaan staan en de wagens passeren op een mooie snelheid op 5m van je voeten en je kan ze nog net fotograferen. En ten slotte, iedereen veroordeeld CZ altijd maar deze verbouwingen zijn opgelegd door de FIA.

Greets, Dr. Jozz

JPMontoya
03-05-2006, 17:45
Zolder zou beter is investering in deftige tribunes rond de omloop....en niet alleen op de rechte lijn waar je tenslotte niet veel ziet...

Was toch beloofd dacht ik?

Thomaske
03-05-2006, 17:48
Zolder zou beter is investering in deftige tribunes rond de omloop....en niet alleen op de rechte lijn waar je tenslotte niet veel ziet...

Was toch beloofd dacht ik?

Ze gaan er aan beginnen. Als men goed gekeken heeft afgelopen weekend zag men aan de Jacky Ickx Chicane een 'containerhuis' staan van Kumpen.

Wat denken jullie? Dat dit reclame is? Neenee hoor, Kumpen zal zo snel mogelijk aan de bouw van de nieuwe tribune beginnen.

Of ben ik fout?

Mvg...

bluelite
03-05-2006, 18:00
Er gingen toch tribunes in de Jacky Ickx gezet worden? Met platform voor rolstoelgebruikers....

marcel
03-05-2006, 18:08
ik dacht in de Villeneuve

en ik heb de container ook zien staan :D

bluelite
03-05-2006, 18:11
ik dacht in de Villeneuve

In de Villeneuve? Waar gaat ge die dan zetten zonder een paar bomen om te kappen en daardoor de groen mannen kwaad te krijgen :D

student
03-05-2006, 19:00
en waar kan het voetvolk dan nog staan?

Mark
03-05-2006, 19:46
en waar kan het voetvolk dan nog staan?

Jullie staan nu toch allemaal voor de draad ;) :D

Thomaske
03-05-2006, 19:47
en waar kan het voetvolk dan nog staan?

Op de tribune en er naast natuurlijk :D

Bij deze tribune wordt ook een deel voorzien voor mensen in een rolstoel maar het voetvolk kan ook op de tribune. Maar dan wel niet waar de rolstoelgebruikers staan é.

Mvg...

Mark
03-05-2006, 21:53
op sportief vlak ging het met deze eerste World Series by Renault-meeting van het jaar jammer genoeg de verkeerde kant uit. Althans wat de Eurocup Megane Trophy en de Formule Renault 3.5-serie betrof, te oordelen naar de misnoegdheid van de betrokken rijders en teams.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6905


Stevige kritiek van Mollekens op de RPM-organisatie!

Eddy V
03-05-2006, 22:41
Jullie staan nu toch allemaal voor de draad ;) :D

Technisch gezien staan ze achter de draad Mark. :+

JPMontoya
03-05-2006, 23:00
Stevige kritiek van Mollekens op de RPM-organisatie!

RPM heeft daar niet veel mee te zien. RPM is de "praktische" organisatie van heel de World Series maar Mollekens kritiek duidt meer op de Sportcommissarissen...en Renault Sport die de beslissing over de kwalificatie namen...

Mark
03-05-2006, 23:09
Mollekens kritiek duidt meer op de Sportcommissarissen...en Renault Sport die de beslissing over de kwalificatie namen...

Maar bij dat circus van de World Series reizen toch vaste mensen / sportcommissarissen mee :confused: Zoals ene Pierre Delettre ;)

JPMontoya
03-05-2006, 23:33
Maar bij dat circus van de World Series reizen toch vaste mensen / sportcommissarissen mee :confused: Zoals ene Pierre Delettre ;)

JaJa dat wel...maar dat is gewoon niet RPM.

Mr.Dallara
08-05-2006, 20:01
JaJa dat wel...maar dat is gewoon niet RPM.

Mss ff verduidelijken voor de meesten hier wat RPM o.a. doet binnen de Renault weekends. (als sinds 1998 trouwens, toen het nog een lokaal Spaans kampioenschap was)

- De logistieke transport tussen de circuits van o.a. reclame panelen, al het materiaal vd technische keuring, alle "decoratie" van Renault sport en haar parners in de paddock, enz enz...
- De organiatie in de paddock en de volledige build-up van o.a. de hospitality units, de (soms ooooh zo vervloekte) reclame panelen op het circuit, enz enz...
- De coördinatie van het team dat zorgt voor alle (live) beelden tijdens de racen.
- ...

Ik schrijf wel "-...", maar veel andere jopkes hebben de Spanjaarden (bijna iedereen van RPM zijn echte Spanjaarden. Een heel toffe ploeg trouwens) niet.


M.a.w. doet RPM 99% van alle praktische organisatie tijdens de Renault weekends.
Renault Sport, doet (bijna) al de rest binnen de Renault weekends qua organisatie.