PDA

View Full Version : Peugeot Pikes Peak


Joka-1
01-05-2006, 12:17
Hallo,

hier foto's van een juist gestart model.
Het betreft de PP versie van A. Vatanen, Camel uitvoering.

Het enige wat reeds geassembleerd en geschilderd is is de motor.

Groetjes,

Gèrre
01-05-2006, 13:47
ziet er al realistisch uit !

sledge
01-05-2006, 14:08
Van welke fabrikant is die kit?

Joka-1
01-05-2006, 15:59
Van welke fabrikant is die kit?

De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,

Guido
01-05-2006, 18:49
De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,

De 405 dacht ik, of vergis ik mij?

FIRE
01-05-2006, 19:21
Climb Dance 1989 Pikes Peak Peugeot 405 T16 (http://video.google.com/videoplay?docid=-3368948773832597270&q=Pikes+Peak&pl=true)

Guido
01-05-2006, 19:50
De 405 dacht ik, of vergis ik mij?

Tuurlijk vergis ik mij. Renaissance? Dat moet de 205 zijn!

Big attack
03-05-2006, 12:26
Dat is inderdaad de 205 Pikes peak versie van renaissance.
De transkit voor de 405 pikes Peak bestaat ook, is van Reji maar exclusief leverbaar via Nimpex.

Joka-1
07-05-2006, 09:39
Hallo,
bij deze hoe de kit er tot nu toe uitziet.
Aan de motor moeten nog enkele onderdelen bijgevoegd worden.
Voorts in het nu de beurt aan het interieur.

Dominique
07-05-2006, 09:56
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)

Gulfie
07-05-2006, 19:42
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)
Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.

Gèrre
07-05-2006, 20:31
Climb Dance 1989 Pikes Peak Peugeot 405 T16 (http://video.google.com/videoplay?docid=-3368948773832597270&q=Pikes+Peak&pl=true)
Hoe zot is dat filmpje wel niet ?
geen vangrail enz. Ik zou me daar niet op men gemak voelen in die auto

Integra
07-05-2006, 20:43
't is wel grappig hoe ge daar ergens de Suzuki Escudo Pikes Peak langs de weg ziet staan. :p
Filmke is natuurlijk al een klassieker, maar blijft heerlijk.

Guido
08-05-2006, 13:21
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)

Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.

Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot. De ware toedracht enz. van het hoe en waarom ken ik niet precies, maar het lijkt mij een logische installatie van motor/bak. Bovendien was er dan voldoende plaats boven de boîte om al hun andere componenten in kwijt te raken en de achterbouw toch kort te houden. Moest wel, gezien de gewone 205 ook een korte auto is. Niet dat een 205 iets gemeen had met de 205T16, maar de looks moesten wel kloppen denk ik. Enfin, 't is maar wat giswerk natuurlijk. ;)

Verder nog even dit, at het model betreft.

Het is moeilijk om van deze PP-versie goeie referentiefoto's te vinden, aangezien de originele door Peugeot nooit bewaard is gebleven. Maar als er even logisch geredeneerd wordt komen we toch al een heel eind. Toen de Gr.B's verboden werden en ze bij Peugeot Dakar en PP enz. gingen rijden, werd de 405 er na een jaar bij gehaald. Dit was eigenlijk niets meer dan een 205 chassis met 405 kas op. Dus, zou de achterbouw van deze kit eigenlijk uit de 405T16 doos moeten komen aangezien de 205T16 in zijn EVO2 versie aan de achterkant (dus onder de motorkap) danig aangepast geweest is. (binnenspatborden en verbindingen tussen de poten enz.). De genoemde achterkant wijzigde immers niet meer wezenlijk sedert de EVO2 versie, waardoor de enigszins correcte achterkant terug te vinden is in de 405 Dakar kit van Tamiya.
Nu goed, geen kritiek hier op dit model want het gaat uiteindelijk maar om hetgene wat je bereiken wil. Een 205PP die er goed uitziet of een 205PP die tot in de kleinste details klopt - wat op zich al moeilijk genoeg is gezien het gebrek aan doc. :o :)

Ik weet dat ik redelijk wat modif-werk op de plank ga hebben als ik aan de 205T16EVO2 ga beginnen...

Dominique
08-05-2006, 18:39
Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot.

Dat wou ik ook effe zeggen, maar je was me voor :)
Enfin, dat was even een zijsprongetje (bijna :Offtopic:) , nu terug naar het modelleke

Joka-1
21-05-2006, 17:51
Hallo,
de bouw van het model gaat weer verder,
chassis staat reeds in elkaar, interieur ook.
De body is reeds voorzien van een laagje vernis.

Sennake
21-05-2006, 17:53
Ziet er absoluut sjiek uit!

Maarreuh : ga je die Peugeot zo proper laten? Of komt er nog een weathering bovenop?

Lester
21-05-2006, 18:25
Hallo, mag ik vragen welk blauw je gebruikt voor de zetel?
Mooi jeepke trouwens.

Groeten Johan

Dominique
21-05-2006, 21:43
Hij ziet er heel goed uit!
Maar ik heb dezelfde opmerking als Sennake: het is de eerste keer dat ik een 205T16 zo proper zie. :)

Loeten
21-05-2006, 21:52
Hij ziet er heel goed uit!
Maar ik heb dezelfde opmerking als Sennake: het is de eerste keer dat ik een 205T16 zo proper zie. :)


Misschien komt ie juist uit de vrachtwagen he. Net voor de start moet dit monster toch even proper geweest zijn??

Voor de rest: WAW !

Joka-1
22-05-2006, 06:51
Hallo,

ik vermoed dat het model eruit gaat zien alsof hij juist uit de vrachtwagen komt, dus geen weathering.

Het blauw van de zetel is van Humbrol, matt blauw, ik moet het nakijken welk nummer het is.

Thanks voor de commentaren,

Groetjes,
Joka-1

Guido
22-05-2006, 12:57
Maakt niet uit Johan, in de eerste plaats moet ie er 'vet' uitzien. En dat doet ie wel. Mooie voortgang hier.

Gulfie
22-05-2006, 13:41
... in de eerste plaats moet ie er 'vet' uitzien.

Pikes peak ... vet uitzien, 2 onafscheidelijke dinges!

Mooi gebouwd! Ziet er gelikt uit!

Nismo
22-05-2006, 22:24
Sgoon masjien, ik ben benieuwd (zoals zovelen hier) naar het eindresultaat.;)