PDA

View Full Version : Marshals omver gereden?

Nicki_Mks
30-04-2006, 21:38
Ik zal later als ik wat meer tijd heb wel komen zagen over waarom ze mij in Zolder nooit meer op een betalende meeting gaan zien en zo, maar belangrijke dingen eerst: weet iemand hoe het met de twee omvergereden Marshals is?

Mark
30-04-2006, 21:46
weet iemand hoe het met de twee omvergereden Marshals is?

Alleen wat kneuzingen en schaafwonden als mijn informatie up-to date is ;) Over de oorzaak e.d doe ik geen verdere uitspraken.

marcel
30-04-2006, 21:48
only slight injuries, staat op site van Renault Sport
kan wel zijn, want ik stond er met mijn neus op (was juist gearriveerd), en ze stonden alletwee vrij snel weer recht, alleen dien ene was wa aan het manken

en mij zien ze wel terug. ja er was veel volk, maar er waren ook nog rustige plaatsen, en ik had overal vrij goed zicht op de baan. alleen spijtig dat er maar 1 manier is om van paddock naar tribune te gaan.

student
30-04-2006, 22:00
Ik heb de schuiver live gezien, die marshalls zijn daar goed vanaf gekomen. Fout van Parente, de gele vlag was al lang genoeg uit. Toch is hij te snel aangekomen, en is met blokkerende remmen de zandbak in gespint.

Het was mijn eerste keer sinds lange tijd in Zolder, en ik weet weer waarom. Als amateurfotograaf zonder speciale pasjes kunt ge daar niks, NIKS gaan doen. Overal hoge draad of ver van het circuit. Of ge moet brutaal zijn en ergens binnenglippen. Ik heb mij geamuseerd hoor, maar mij zien ze daar nimeer snel terug

JV1
30-04-2006, 22:23
Ik zal later als ik wat meer tijd heb wel komen zagen over waarom ze mij in Zolder nooit meer op een betalende meeting gaan zien en zo, maar belangrijke dingen eerst: weet iemand hoe het met de twee omvergereden Marshals is?

Het laatste wat ik heb gehoord maken ze het goed, één van de twee heeft 'slechts' een paar keuzingen, maar dat is eigenlijk al erg genoeg.

student
30-04-2006, 22:27
ik heb een andere marshal horen praten over een pijnlijke knie en een opgezwollen voet

Thomaske
30-04-2006, 22:44
Eén van de Marshalls was een bekende Paddocker.

Hij maakt het goed. Een beetje last van de knie en de twee enkels. In het begin last van de knie en rechter enkel. Later op de dag opnieuw richting REA gegaan voor verzorging van zijn linkerenkel.

Gelukkig maakt hij het goed.

De piloot in kwestie was heel blij om de Marshall terug te zien. Hij is de piloot gaan opzoeken aan de boxen. Nu zijn er weer twee nieuwe 'vrienden' ontstaan. De volgende keer in Spa-Francorchamps hebben ze al afgesproken.

De hardst gekwetste mag blij zijn dat de tweede wagen de eerste wagen nog geraakt heeft, anders was de snelheid een stukje hoger geweest, met misschien ergere gevolgen.

Ook wil ik langst deze weg de tweede Marshall bedanken. Dit omdat hij de hardst gekwetste nog aan de kant heeft kunnen trekken, dit kon niet ontkomen dat ze toch gekwetst zijn maar heeft misschien wel erger kunnen verkomen.

Op de foto's kunnen we spreken van een flying marshall. Eerst Mark vorig jaar die gewoon voor de "lol" over de vangrail duikt, als ik me niet vergis, en dit jaar hebben we ook weeral iemand. Hij kan er gelukkig al mee lachen.

Mvg...

JV1
30-04-2006, 23:45
Ik was er ook net toen ik al die FR3.5's zag spinnen in de Villeneuve, toch enkele rode vlag situaties op korte tijd na elkaar.
Dan ook die 2 wagens op elkaar zien vliegen.

En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter?

Ik denk dat de organisatie / wedstrijdleiding maar is een hartig woordje moet gaan praten met de rijders van de World Series, aangezien veel rijders gewoon 'lak' hebben aan de vlag 'codes' de gele vlaggen worden niet gerespecteerd dat resulteert in grote gevaren voor de Officials die langs de baan staan, wat ik daarom ook wil zeggen is dat je man 'dekking' heel belangrijk is, nu wil ik niet zeggen dat dat hier niet gebeurt is want ik heb de hele situatie niet gezien, maar wat ik wel heb gezien is dat er gewoon geel werd 'gezwaaid' en dat moeten de rijders hebben kunnen zien.

marcel
30-04-2006, 23:51
Wat is er dan juist gebeurt want ik was er zondag niet bij...?

de qualifying was door het weer in 2 groepen gesplits, even nummers en oneven nummers. bij de start voor Groep B ging één van de Red Bull-wagens van de baan in de Villeneuve in zijn outlap (ging rechtdoor en bleef steken, hij was trouwens als eerste de baan op, de mens zal gehaast geweest zijn). Marshalls zijn er naartoe gegaan, met de kraan bij, maar wilden toch proberen om de wagen uit de zandbak te duwen. ondertussen worden overal gele vlaggen gezwaaid, er passeren een stuk of 7 wagens. dan is Parente afgekomen, heeft ook de bocht gemist, en is op de RB-wagen geknald, waar dus die marshalls mee bezig waren.

Steve
01-05-2006, 12:16
de qualifying was door het weer in 2 groepen gesplits, even nummers en oneven nummers. bij de start voor Groep B ging één van de Red Bull-wagens van de baan in de Villeneuve in zijn outlap (ging rechtdoor en bleef steken, hij was trouwens als eerste de baan op, de mens zal gehaast geweest zijn). Marshalls zijn er naartoe gegaan, met de kraan bij, maar wilden toch proberen om de wagen uit de zandbak te duwen. ondertussen worden overal gele vlaggen gezwaaid, er passeren een stuk of 7 wagens. dan is Parente afgekomen, heeft ook de bocht gemist, en is op de RB-wagen geknald, waar dus die marshalls mee bezig waren.

Bedankt voor de uitleg!

Frank 490
02-05-2006, 01:00
Ik heb mij laten vertellen dat er bij een incident in de Villeneuve chicane een aantal marshals een tikje hebben meegekregen, toen zij met een auto bezig waren en er een volgende auto aan kwam. Ik schrijf het wat luchtig, maar toch geen leuk bericht, zoals het bij mij binnen kwam. Wat is er echt gebeurd? Zijn er gekwetsten? Rijdersfout? Marshalsfout? Waren de vlaggen uit?

Wat is er gebeurd?

Thomaske
02-05-2006, 09:48
Hier zijn we al een tijdje over bezig geweest.

Hier: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11575

Mvg...

ICEMAN
02-05-2006, 19:31
Ik denk dat de organisatie / wedstrijdleiding maar is een hartig woordje moet gaan praten met de rijders van de World Series, aangezien veel rijders gewoon 'lak' hebben aan de vlag 'codes' de gele vlaggen worden niet gerespecteerd dat resulteert in grote gevaren voor de Officials die langs de baan staan, wat ik daarom ook wil zeggen is dat je man 'dekking' heel belangrijk is, nu wil ik niet zeggen dat dat hier niet gebeurt is want ik heb de hele situatie niet gezien, maar wat ik wel heb gezien is dat er gewoon geel werd 'gezwaaid' en dat moeten de rijders hebben kunnen zien.Ik wil hier op reageren. Iedereen steekt de schuld op Alvare Parente. Ik heb met hem gesproken om zyn versie te horen van myn ongeval samen met myn collega. Hy vertelde my dat hy de gele vlag wel degelyk had gezien, remde veel vroeger als normaal maar blokkeerde daardoor zen banden. Wagen brak uit & er was geen houden meer aan. Parente heeft zich wel 100 x geëxcuseerd. Hy was er helemaal onderste boven van. We hebben een mooi aandenken gekregen omdat alles goe af is gelopen.

FIRE
02-05-2006, 19:39
Is je ij toets defect? ;)

JV1
02-05-2006, 19:58
Ik wil hier op reageren. Iedereen steekt de schuld op Alvare Parente. Ik heb met hem gesproken om zyn versie te horen van myn ongevaal samen met myn collega. Hy vertelde my dat hy de gele vlag wel degelyk had gezien, remde veel vroeger als normaal maar blokkeerde daardoor zen banden. Wagen brak uit & er was geen houden meer aan. Parente heeft zich wel 100 x geëxcuseerd. Hy was er helemaal onderste boven van. We hebben een mooi aandenken gekregen omdat alles goe af is gelopen.

Oke dat is duideljk allemaal, gaat het verder goed met je, ik ben namelijk wel erg geschrokken! (en meerdere met mij denk ik) ;)

ICEMAN
02-05-2006, 22:52
Met mij gaat het. Enkel 2 dikke enkels.

Door dit voorval ben ik nog meer voorstander geworden van de voorsignalisatie. Iets wat blijkbaar niet nodig werd gevonden.

Bugalfa
03-05-2006, 15:57
Iceman 't ga je goed ; 31 mei ErAn kom ik nog eens naar Zolder . Komt ge toevallig 17 & 18 juni naar www.spaitalia.be ? (Als 't lukt brengen we 156 met cozitje mee en dan moogt gij zeker eens mee) . BEC is Financieel en organisatorisch (zaterdag is werkendag voor mij) niet haalbaar 10u doen we wel .

Eddy V
03-05-2006, 22:50
Door dit voorval ben ik nog meer voorstander geworden van de voorsignalisatie.

Tja Iceman, daar ben ik nu al zo lang tegen de hoge heren over bezig geweest en we hebben toch de voorsignalisatie terug gekregen in Zolder. Kostte wel wat dreigen en vergunning neer smakken en zo vorig jaar, maar dat was voor mij wel die moeite waard. Ik ben nu eenmaal een dwarsligger he! :D

Jammer dat ze het net nu niet wilden gebruiken.
Veel beterschap.

Thomaske
04-05-2006, 06:42
Met mij gaat het. Enkel 2 dikke enkels.

Door dit voorval ben ik nog meer voorstander geworden van de voorsignalisatie. Iets wat blijkbaar niet nodig werd gevonden.

Onkruid vergaat niet é :bye:

Tot zo snel mogelijk é Tommeke en laat mijn tekst op je overal staan :D

Mvg...

ICEMAN
04-05-2006, 17:41
Tja Iceman, daar ben ik nu al zo lang tegen de hoge heren over bezig geweest en we hebben toch de voorsignalisatie terug gekregen in Zolder. Kostte wel wat dreigen en vergunning neer smakken en zo vorig jaar, maar dat was voor mij wel die moeite waard. Ik ben nu eenmaal een dwarsligger he! :D

Jammer dat ze het net nu niet wilden gebruiken.
Veel beterschap.
Toch raar dat ze na het voorval ineens wel de voorsignalisatie gebruikte op post 10. Hoe zou da toch komen? ;)

Eddy V
05-05-2006, 07:52
Ik zou zooooo graag hier uitleg willen over geven, maar het is beter om dit hier niet te doen.
Sommige mensen hebben lange tenen en ik heb er zondag weeral op gestaan. :rolleyes:

ICEMAN
05-05-2006, 18:16
Alleen wat kneuzingen en schaafwonden als mijn informatie up-to date is ;) Over de oorzaak e.d doe ik geen verdere uitspraken. Er waren geen schaafwonden bij Mark. ;)

AVD
06-05-2006, 13:37
: Er waren geen schaafwonden bij Mark. ;)

Bij te horen dat het geluk toch nog een beetje wil helpen
misschien een klein beetje off-topic :Offtopic: , maar hoe krijgen jullie info ivm met de stand van zaken,
Ik bedoel dan vooral ivm blauwe vlag situatie's ? :confused:
en wat bedoel je met voorsigalisatie? :confused:

grtz
AVD

Ottooke
06-05-2006, 15:32
:

Bij te horen dat het geluk toch nog een beetje wil helpen
misschien een klein beetje off-topic :Offtopic: , maar hoe krijgen jullie info ivm met de stand van zaken,
Ik bedoel dan vooral ivm blauwe vlag situatie's ? :confused:
en wat bedoel je met voorsigalisatie? :confused:

grtz
AVD
Marshals nemen de meeste beslissingen voor in hun sector zelf. Enkel de rode vlag en bij een safety car wordt het op vraag van de veiligheidsdienst van het circuit gedaan.

Dus beslissingen over het al dan niet geven van een blauwe vlag / gele vlag etc worden door de marshals zelf genomen. In sommige omstandigheden kan het wel eens zijn dat de veiligheidsdienst vraagt om bv een geel-rood gestreepte vlag te geven gedurende enkele ronden.

Wanneer er een gele vlag wordt gezwaaid zullen de marshals van de voorgaande post een gele vlag gestrekt houden. Dat is de voorwaarschuwing. Zo weten piloten dat er in de sector na de gestrekte vlag een gele vlag situatie is en dat er daar dus opgepast moet worden. In Zolder is er op sommige delen van het circuit een beperkte zichtbaarheid voor de piloten. Met de voorwaarschuwing worden ze toch op tijd gewaarschuwd en kunnen ze hun snelheid aanpassen.

Mark
06-05-2006, 16:41
Met de voorwaarschuwing worden ze toch op tijd gewaarschuwd en kunnen ze hun snelheid aanpassen.

Alleen dat weigeren ze te doen ;) Hoe was het ook alweer? Met geel gas bij :)

ICEMAN
06-05-2006, 16:48
En de Marshalls als bowlingkegels gebruiken. :p :D :p

A.J.
06-05-2006, 17:23
En de Marshalls als bowlingkegels gebruiken. :p :D :p

en deze keer was het strike

AVD
06-05-2006, 18:30
Thx voor de toelichting, noch bij omloopattest of bij enige briefing werden deze verschillen beschreven,
Heb al wel zo'n gestrekte gele vlag gekregen, doch dacht dat dit een vrije interpretatie was van deze marschall, of dat hij moe was

rgrds
AVD

Mark
06-05-2006, 18:41
Thx voor de toelichting, noch bij omloopattest of bij enige briefing werden deze verschillen beschreven,

Bij welke klasse of serie?

AVD
06-05-2006, 18:56
historics nu BHS

Mark
06-05-2006, 19:10
historics nu BHS

Bij wie van de Bravo moet ik melden om een klacht te deponeren ? ;)

Eddy V
07-05-2006, 12:25
Kan je nagaan wat er op provinciaal vlak alles mis zit in dit landje. :mad:
Normaal horen rijders te weten wat de vlaggen betekenen, dit na instrukties van de Vas of andere "verenigingen".
Soms denk ik dat de hogere heren niet meer willen dat er fatsoenlijk opgeleerde rijders zijn.

Maar ja, wie ben ik? :bye:

Frank 490
07-05-2006, 20:24
:Offtopic:

Vraagje: en hoe wordt er omgegaan met overtreding van die gestrekte gele vlag? Staat daar een sanctie op? Is de gestrekte gele vlag dan ook opgenomen in de permanente regels in België of wordt deze vlag genoemd in het "bijzonder reglement"? Overigens ben ik een groot voorstander van voorsignalisatie, maar dan wel met ondersteuning vanuit het reglement. Bij FIA evenementen kan je het trouwens vergeten dat er een rijder bestraft zal worden voor overtreding van de gestrekte gele vlag, omdat het ding niet (meer) bestaat in de FIA-regels.

marcel
07-05-2006, 20:49
nochtans, Alonso is voor zijn crash in Brazilie een paar jaar geleden bestraft geweest. en naar mijn weten is F1 nog net een FIA-evenement

Frank 490
07-05-2006, 21:09
nochtans, Alonso is voor zijn crash in Brazilie een paar jaar geleden bestraft geweest. en naar mijn weten is F1 nog net een FIA-evenement
Dat ging om gezwaaide gele vlaggen. We praten hier over een gestrekte gele vlag.

Mark
07-05-2006, 21:47
Vraagje: en hoe wordt er omgegaan met overtreding van die gestrekte gele vlag? Staat daar een sanctie op?

Nee, geen sancties:( maar allang blij dat ze op dat punt tegen de FIA-regels ingaan :)

Frank 490
07-05-2006, 23:32
OK, dan snap ik de werking. Lijkt een goede oplossing.

ICEMAN
02-10-2006, 22:26
Ik wil hier op reageren. Iedereen steekt de schuld op Alvare Parente. Ik heb met hem gesproken om zyn versie te horen van myn ongeval samen met myn collega. Hy vertelde my dat hy de gele vlag wel degelyk had gezien, remde veel vroeger als normaal maar blokkeerde daardoor zen banden. Wagen brak uit & er was geen houden meer aan. Parente heeft zich wel 100 x geëxcuseerd. Hy was er helemaal onderste boven van. We hebben een mooi aandenken gekregen omdat alles goe af is gelopen.Tijdens de Truck GP heb ik eindelyk de beelden kunnen bekyken & ik moet myn mening herzien. De heer Parente remde niet op tyd, schoof onder "DUBBEL" geel van de baan. Zware fout naar myn inziens. Maar ja, wie ben ik? :rolleyes:

Thomaske
03-10-2006, 08:45
Tijdens de Truck GP heb ik eindelyk de beelden kunnen bekyken & ik moet myn mening herzien. De heer Parente remde niet op tyd, schoof onder "DUBBEL" geel van de baan. Zware fout naar myn inziens. Maar ja, wie ben ik? :rolleyes:

Het omvergereden pipotje :D

Gelukkig niets ergs aan dehand é :)

Maarja, onkruid vergaat niet :o :D

Mvg...