Log in

View Full Version : [Round 5] 2006 Grand Prix of Europe

gwyllion
06-05-2006, 12:04
Wow Schumi zet echt wel een knaltijd neer tijdens de trainingsessie die juist afgelopen is. Ferrari 1 en 2 :eek: En heel wat mensen dachten dat Monza gewoon een uitschieter was zoals vorig jaar. Benieuwd wat dat tijdens kwalificatie gaat geven. McLaren en Williams vallen voorlopig wat tegen.

Montagny trouwens 3 tiende sneller dan Sato.

JPMontoya
06-05-2006, 12:40
Mooie VT

De RedBull clan presteert ook mooi...

Voor de plaatsen in de top 10 zal het een leuke kwalificatie worden.

Finish
06-05-2006, 13:14
Wow Schumi zet echt wel een knaltijd neer tijdens de trainingsessie die juist afgelopen is. Ferrari 1 en 2 :eek: En heel wat mensen dachten dat Monza gewoon een uitschieter was zoals vorig jaar. Benieuwd wat dat tijdens kwalificatie gaat geven. McLaren en Williams vallen voorlopig wat tegen.

Montagny trouwens 3 tiende sneller dan Sato.

Monza moet nog komen. ;)

Nicki_Mks
06-05-2006, 14:18
Is dit F1 of een kermiskoers waar ik naar zit te kijken?

sledge
06-05-2006, 14:21
Is dit F1 of een kermiskoers waar ik naar zit te kijken?

Het 2de :D
Live timing is naar het schijnt ook de kluts kwijt.

sledge
06-05-2006, 14:25
En nu snap ik er zeker niks meer van :frusty:

Nicki_Mks
06-05-2006, 14:33
Mooi. Er wordt een rode vlag gegeven, en wanneer dat een vergissing blijkt wordt die gewoon ingetrokken en voortgedaan alsof er niks gebeurd is. Advies aan de rijders: als er in het vervolg nog een rode vlag komt, gewoon blijven doorvlammen, misschien tellen de tijden toch. :rolleyes:

Nicki_Mks
06-05-2006, 14:48
Wat een ongelooflijke blaaskaak, die Fisichella.

Finish
06-05-2006, 14:51
Wat een ongelooflijke blaaskaak, die Fisichella.

Excuseer ? Villeneuve blijft hem bochtenlang hinderen in z'n snelle rondje. Na honderd keer gezwaaid te hebben. Je zou voor minder 'bastardo' roepen. Het lijkt bijna opzettelijk.

sledge
06-05-2006, 14:53
Excuseer ? Villeneuve blijft hem bochtenlang hinderen in z'n snelle rondje. Na honderd keer gezwaaid te hebben. Je zou voor minder 'bastardo' roepen. Het lijkt bijna opzettelijk.

Ik dacht nochtans dat ze meer dan één rondje mogen rijden? Om dat Villeneuve de schuld te geven van zijn niet-kwalifictie is zielig.

Finish
06-05-2006, 14:56
Fisichella hing duidelijk tijdens z'n twee laatste rondjes achter Villeneuve. Ook na het mislukken van rondje 1 kon hij er niet voorbij raken. Als je twee ronden het teken maakt voorbij te willen, waarom laat Villeneuve hem dan niet voorbij ?

Het enige wat ik me dan afvraag is waarom Fisico niet op de rem gaat staan en even een afstand laat...

Maar goed, het wil zeggen dat GC temperament heeft en hij tenminste niet is ingeslapen. Hoewel hij toch fameus speelt met een contractverlenging.

Nicki_Mks
06-05-2006, 14:59

Wat moet Villeneuve doen? Efkes in het gras gaan rijden tijdens zijn hotlap? Dat komt er nu eenmaal van als ge op één snelle ronde gokt. En al zou Villeneuve een fout gemaakt hebben, dat is nog geen reden om hem te gaan bedreigen.

marcel
06-05-2006, 16:38
Villeneuve reed in de laatste sessie ook in de weg van Webber, btw, die hadden voor de pitstops ongeveer dezelfde tijden (0.007s verschil), en ook Button leek er vast achter te zitten

Mark
06-05-2006, 16:44
Toch humor met Albers :D :D Maakt hij eens de "cut" naar de tweede sessie.....blijkt dat te danken zijn aan een gammele tijdwaarneming. Het blaagje was ontroostbaar :)

lotuzzz
06-05-2006, 17:01
Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...:rolleyes:
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs?
Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults.

Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje...

marcel
06-05-2006, 17:08
volgens die redenering zou Ide ook nooit uit de weg moeten gegaan zijn als er een Ferrari of Renault of Mclaren achter hem zat in qualifying, ook al zou die snellere daardoor niet in de 2de sessie geraken.
maar zou hij dat gedaan hebben, zou er nog luider geroepen zijn dat hij geen plaats had in F1.

ook al zit je zelf in een sneller rondje, als er een duidelijk snellere wagen achter je zit laat je die voor. in het huidige systeem kan je meerdere snellere ronden na elkaar neerzetten, dus 1 keer iemand voor laten kan je goedmaken. verschillende ronden achter een andere vastzitten niet. en efkes op de rem gaan staan is ook geen optie denk ik. gewoon al het feit dat je wel een heel groot gat moet laten om er uw voordeel uit te halen maakt het een gevaarlijke zaak

Finish
06-05-2006, 17:58
Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...:rolleyes:
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs?
Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults.

Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje...

Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?

smiley
06-05-2006, 18:09
hhm ferrari doet het weer goed !
beide weer vooraan.. te hope kan schumi morge in de aanval gaan.. ik hoop op een strijd tussen alonso en schumi.. en liefts een op de baan en niet in de pitlane..!!!
de mclarens staan ook redelijk ver.. zoude ze zwaar staan ?

yannick88
06-05-2006, 18:30
Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?

Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg

Finish
06-05-2006, 18:56
Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg

Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.

yannick88
06-05-2006, 23:22
Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.

Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zig te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg

yannick88
06-05-2006, 23:25
Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zich te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg

Schrijf fout aangepast

Mvg

yannick88
06-05-2006, 23:34

Zojuist gelezen op pitstop dat Villeneuve wel degelijk in de fout is gegaan en er ook voor gestraft word
Villenueve was P8 in de laatste sessie maar in de tweede sessie van het voorval P10

Mvg

Finish
07-05-2006, 12:43
En hij start straks op P9, door Webbers motorwissel.
Benieuwd naar Villeneuves reactie.

Bugalfa
07-05-2006, 13:17
Let op : op Sporza zijn ze om 13u15 Tennis beginnen uitzenden ; wedden dat ze de F1 passeren... Mijn video staat op La deux

ICEMAN
07-05-2006, 15:32
Dan hebt ge u toch vergist. ;) TV 1 zend uit. ;)

Finish
07-05-2006, 16:05
De race had weinig om zich, maar één ding weten we nu toch min of meer zeker; Ferrari hoort er echt weer bij. De bevestiging is er, de betere band van Bridgestone ook, en de tactiek klopte compleet. Jammer dat men na de beslissende pitstop Briatore niet meer liet zien. Diens vreugdekreet na de eerste pitstop leek dus ongegrond. Mooie strategie.

TOP:
-Ferrari: puik weekend, knappe zege en smetloze strategie. Massas derde plaats maakt het weekend compleet. Ze zijn er duidelijk weer bij, op een Michelin-circuit.
-Rosberg: Van P22 naar P7. Die kerel moet men in de gaten houden, talent zit blijkbaar in de genen.
-Barrichello: had duidelijk een beter weekend dan Button, ondanks diens ontplofte Honda. Als hij wat doorgroeit wordt hij nog een vette kluif voor Jenson.
-R.Schumacher: zijn Toyota liet hem in de steek, maar de prestaties van de kleine broer van zijn toch niet te onderschatten; Trulli is niet de eerste de beste die je kan aftroeven (+ kleine bemerking aan de start: zat Ralf daar voor iets tussen ?)

FLOP:
-McLaren: kon het hele weekend geen vuist maken, de laatste pogingen van Raikkonen om Massa voorbije te steken kwamen veel te laat. Montoya rijdt zich in de vergetelheid tot de wagen ironischerwijze er zelf de brui aangeeft. En dat op een thuiscircuit...Na 2005 miste ik enigszins de vreugdevierende Jean Todt. Momenteel lijkt het lang geleden dat ik Ron Dennis nog eens met de glimlach heb zien lopen. Alonso mag zich trouwens al zorgen beginnen maken over zijn nieuwe team.
-Toyota: Een terugval op z'n BARS in 2005: Na een succesvol jaar niks anders als kopzorgen. De wagen sneller maken lukt misschien wel, maar de factor betrouwbaarheid telt ook mee.
-Red Bull: dubbele DNF, hoewel de pitcrew Klien toejuichte.
-Fisichella: miserabel weekend voor iemand die deze week nog beweerde voor de titel te gaan. kan er nu al een kruis over maken. wel frappant dat hij die ene keer vlak achter Villeneuve de pits in reed :)

Weinig op de baan spanning, weinig inhaalmaneuvers, weinig betrouwbaarheid, maar wel een resultaat dat voor de rest van het seizoen nog fameus wat belooft. De afstand tussen Renault, Ferrari en McLaren (in die volgorde) ligt helemaal niet vast, en er kan nog veel gebeuren. 13 punten verschil tussen 1 en 2 is een kloof die nog altijd na 1 race makkelijk kan overbrugd worden; wat dacht je ervan, beste Fernando, om volgende race voor eigen publiek eens met betrouwbaarheidsproblemen uit te vallen en de hattrick aan Schumacher te laten ? :D

Finish

Belle
07-05-2006, 16:08
Dan hebt ge u toch vergist. ;) TV 1 zend uit. ;)

Ik heb na 10 minuten gezapt naar La Deux. Die commentators blijven daar gewoon continu aan het woord en zo blijven we ons Frans ook nog onderhouden. ;)

Jammer dat de race niet 4 rondes langer duurde, want ik denk wel dat Kimi voorbij Massa had gekunnen. Maar anderzijds gun ik het Massa ook wel... Ferrari had deze overwinning ook nodig om te bewijzen dat Imola geen toeval was en dat Bridgestone evenzeer warmere temperaturen aankan.
Alonso zal het dit jaar wel moeilijk gaan krijgen om z'n titel te verlengen, nu Schumi er terug staat, hij stond toch vrij teleurgesteld op het podium.

Maar wat een pech voor Red Bull Racing...het wil maar niet lukken dit jaar. Al meteen over en out voor Liuzzi en Coulthard tijdens de eerste bocht. Dat moet knagen.

De strijd om de 5de plek was ook leuk om zien...wat een treintje achter Barrichello.

Al bij al kon deze race mij bekoren, ik vind het alleen jammer dat ik er niet bij kon zijn! :)

smiley
07-05-2006, 16:10
jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt :)
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

Finish
07-05-2006, 16:13
jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt :)
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger ik dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

ik lees net dit op f1racing.net:

Renault: "Wij zijn sneller in de race"
07 mei 2006
De race-ingenieur van Fernando Alonso, Rod Nelson, zegt dat Ferrari weliswaar de snelheid heeft voor een paar ronden, maar dat ze Renault niet kunnen evenaren als het gaat om een constante snelheid in de race. Nelson gaat er vanuit dat Ferrari heeft gekozen voor de zachtere Bridgestone-banden en daar in de race de gevolgen van zal merken.

"Om eerlijk te zijn, dacht ik dat hun optreden in Imola iets eenmaligs was en ik was dan ook verrast om ze zo competitief te zien in de kwalificatie," zei Nelson. "Maar ik denk dat ze voor de zachte band hebben gekozen, dit weekend. Ze zijn snel in één ronde, maar ze lijken hun snelheid te verliezen na twee of drie ronden. Dus we hebben alle vertrouwen."

Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis :D

Belle
07-05-2006, 16:26
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen. :)
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).

gwyllion
07-05-2006, 18:00
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)

Fonne
07-05-2006, 18:03
ik lees net dit op f1racing.net:

Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis :DAlonso en Schumacher waren over het algemeen even snel ze draaiden steeds de zelfde ronde tijden
aleen heeft Schumi het verschil gemaakt voor zijn 2de stop.

The Interceptor
07-05-2006, 19:56
Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen. :)
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).

Inderdaad, iets wat ik al veel langer gemerkt heb :)

Ik stond er zelfs van versteld hoeveel volk er zaterdag al wel niet in de tribunes zat. Dat was vorig jaar wel héél anders tijdens de GP daar. Al leek het me vandaag dan toch weer niet zoveel drukker als gisteren. Toch nog wel wat tribunes die maar half vol zaten.
Dat het weer drukker was heeft ongetwijfeld te maken met de betere prestaties van Schumy en mss ook wel met de nieuwe Duitse held Rosberg. En ook het BMW-Sauber team niet vergeten :D
Zoals ze op Canvas al zeiden, was het voor velen een "thuis"race.

Neo-242
07-05-2006, 19:56
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)

Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn... :eek:

Jan
07-05-2006, 20:34
Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn... :eek:

You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.

Verder viel dit weekend op dat de Japanse motorenbouwers het stevig moesten afleggen t.o.v. de Europeanen.

En ja, Schumacher is niet meteen mijn vriend, maar als je na 86 overwinningen nog zo enthousiast kan zijn, dan ben je echt wel gemotiveerd.

Voor de toekomst denk ik dat we Rosberg best van nabij volgen;)

Belle
07-05-2006, 20:44
You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.

Het zijn jammer genoeg de circuits die zich daar niet meer toe lenen. Inhaalmogelijkheden zijn op redelijk wat plekken gewoon onmogelijk tegenwoordig. Hopelijk doen ze daar ooit wat aan, maar het kost natuurlijk allemaal centen.

gwyllion
08-05-2006, 09:07
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken.Volgens Ross Brawn hebben ze toch iets wat meer benzine getankt om zo die 3 ronden meer te kunnen rijden.

M-jo
08-05-2006, 13:09
Verslag van Finish : :worship:
Keke Rossberg : :applaus:
De titanen reden hoog tempo .
En waren elkaar waard .
Spijtig dat de overwinning in de pits ligt . . . :(

Gèrre
08-05-2006, 20:17
Ja khad graag gezien dat er de race werd bepaald op de rechte lijn dat zou net iets meer spektakel gegeven hebben als er net naast in de pits.

Neo-242
08-05-2006, 20:29
Ik hoop dat de nieuwe F1 reglementen in de komende jaren dit gaan veranderen, want voor de moment vind ik aan de F1 niets meer aan. Het gaat enkel om snel rondjes draaien & strategie. De tijd van de rijders met ballen op de baan zelf is met Ayrton Senna mee in het graf gegaan eerlijk gezegd.:(

Astra-fan
08-05-2006, 22:01
Het is toch logisch dat de rijders geen gevaarlijk inhaalmanoever gaan uitvoeren als ze weten dat ze er zonder risico's, dus met een pitstop, ook voorbij kunnen raken?

Ik hoor de commentaren al als er iets zou gebeuren met een inhaalmanoever enkele ronden voor de pitstops. Dan zal iedereen weer zeggen dat de betrokken piloot meer geduld moest hebben en rustig de pitstop moest afwachten.

Natuurlijk zie ik ook liever een race met meer inhaalmanoevers maar ik vrees dat dit in de prakijk niet zo simpel kan opgelost worden.

Mario
09-05-2006, 08:07
Een van de eerste GP's van het jaar was praktisch iedereen nog enthousiast over het verloop ervan (veel inhaalmanoeuvres enz.) en nu klaagt men alweer steen en been. :rolleyes:

Het kan niet altijd spectaculair zijn en dat ligt ook voor een groot stuk aan de circuits die ze aandoen. Imola na de aanpassingen en de kleine Ring lenen zich er nu eenmaal weinig voor (i.t.t. tot motorraces :p).

Jochie
10-05-2006, 19:15
2 dingen zijn me het meest bijgebleven na mijn eerste F1 weekend.

Het geluid in real life, en de snacks in Duitsland tijdens de F1 : deftige worstbroodjes voor 2E en volledig verse wok chinees, zoveel van alles mengen als ge wou, 5E, vlak aan de ingang!!!

Donderdag daarvoor nog in de paddock van Spa een niet te vreten worst gekocht voor 4E en buffet voor 15E dat nog half zo goed niet was als die chinees.

Jochie

PS Aandachtige lezers merken het voedzame dieet op van de doorsnee fotograaf

Nicki_Mks
10-05-2006, 20:09
Het geluid in real life, en de snacks in Duitsland tijdens de F1 : deftige worstbroodjes voor 2E en volledig verse wok chinees, zoveel van alles mengen als ge wou, 5E, vlak aan de ingang!!!

Echt? Misschien moet ik daar ook maar eens naartoe. Wat is zo de richtprijs voor een goede driedaagse staplaats ginder?

PS: sorry voor de :Offtopic:

Jochie
11-05-2006, 10:36
Echt? Misschien moet ik daar ook maar eens naartoe. Wat is zo de richtprijs voor een goede driedaagse staplaats ginder?

PS: sorry voor de :Offtopic:

Ticket dat ik vrijdag gebruikt heb was een Gold tribuneplaats voor het ganse weekend : 475E.

Ticket dat ik zondag doorgegeven heb wegens te druk was een zitplaats aan de buitenkant van de laatste bocht, ik DENK zaterdag en zondag : 275E

Astra-fan
11-05-2006, 15:34
Ik heb 90 EUR betaald voor het hele weekend. Staanplaats op het rechte stuk voor de chicane.