Log in

View Full Version : [Round 6] 2006 Grand Prix of Spain

Raceboy
11-05-2006, 21:18
Villeneuve al 10 plaatsen achteruit dit weekend:

Jacques Villeneuve's engine was damaged during transportation from the Nurburgring to the Barcelona circuit, BMW motorsport boss Mario Theissen revealed on Thursday.

The bizarre incident, which has forced BMW to change Villeneuve's engine ahead of the Spanish Grand Prix, occurred after the end of the European Grand Prix, where the Canadian driver has finished in eighth place.

autosport.com

gwyllion
12-05-2006, 13:52
Tijdens de eerste trainingsessie viel niks te beleven. Enkel de vrijdagspiloten reden hun rondjes en de 2 Ferraris reden elk 4 rondjes. Binnen 10 minuten begint de 2de sessie en dan zal iedereen wel buiten komen.

Finish
14-05-2006, 15:45
Een oersaaie Spaanse Grand Prix waar werkelijk niets in te vertellen valt. Fraaie thuiszege voor de fel bejubelde Alonso, die twee puntjes voorsprong extra neemt.

De race was in feite al voorbij na de start; Alonso en Fisichella kwamen makkelijk weg, Schumacher moest nog even oppassen omdat Massa kwam kijken maar de race was toen al voorbij. Alonso reed makkelijk weg, Schumacher kon P2 verroveren in de pits en Fisichella liet alle weerstand verdwijnen door een uitstapje te maken in het grind.

TOP:
-Alonso: Terechte winnaar, de Renault was dit weekend weer de sterkere. Geniet ervan, Fernando.
-Ferrari: Hoewel ze hier 'verliezen', beperken ze toch de schade en verschalken ze Fisichella in de pits. Massa toch ook nog mooi 4de.
-Honda: Eindelijk puntenfinishes. Niet echt veel, maar hopelijk gaat het nu wat in stijgende lijn.

FLOP:
-McLaren: 5des voor Raikkonen is ondermaats. En een fameuze farçe van formaat voor Montoya. Niet bij de eerste tien kwalificeren en een dubieuze spin. Verbazend ook dat er geen SC kwam, toen die wagen geblokkeerd stond. Had die er gekomen, hadden we mogelijk weer een FIA-Ferrari-getint oplawaai gekregen van de niet-ferraristi. Maar goed, McLaren zit op de verkeerde weg, en een degradatie tot P3 of P4 in het constructeurskampioenschap dreigt.
-Toyota: het beloofde leuk te worden, maar Ralf deed het deze keer iets te optimistisch. Van dan af liep het fameus verkeerd. Toyota bevindt zich in het sukkelstraatje waar McLaren en Honda en Red Bull zich ook in bevinden. Mede daardoor kon Ferrari zich terug opwerken naar die P2-positie. De concurrentie laat het afweten.

NEUTRAAL: (extra categorie ! :D )

-Williams / Bmw : Weinig te vertellen dit weekend vanuit beide kampen. De 1-pitstopstrategie van Villeneuve was wel gewaagd, maar ver is hij er niet mee geraakt. Rosberg wou in de laatste rondjes nog eens een optie nemen op het enige inhaalmaneuver in de race. Toch nog bravo voor Heidfelds puntje.
-Midland/Super Aguri: In een eigen miserabele klasse. Sato zat nog voor beide Midlands toen hij spinde.
-De FIA en de Safety Car: geen idee wat ik er van moet denken. Trouwens, geheel terzijde gesteld; maar toen ze Ide zijn superlicentie afpakten, op basis van dat ene maneuver in Imola...is dat niet ietsje teveel van het goede ? Consequent zijn ze toch niet, die mannen van de FIA.
-Scuderia Torro Rosso: Speed met een motorprobleem, Liuzzi niet gezien dit weekend.

Onnoemelijk saaie race; geen inhaalmaneuvers, geen spanning, maar wel met leuke zegetaferelen (wat deed Fernando daar op 't eind ? :D ) Het wordt hoog tijd dat Alonso eens uitvalt (met problemen, weliswaar), dan krijgen we terug wat spanning in de puntenstand. Feit is wel dat ik niet elke race met zekerheid kan zeggen of Renault de bovenhand heeft, want Ferrari ligt toch dicht op de loer. We zien wel weer. 27 mei: Monaco. Dat wordt smullen, hoedanook !

Finish

Finish
14-05-2006, 17:09
het feit dat er hier in 2 uur tijd niemand antwoordt, spreekt boekdelen.
drie verklaringen:
1. iedereen is gewoon in slaap gevallen tijdens de GP en het snurken gaat gewoon door tijdens de rit in giro.
2. er valt gewoon niks te vertellen over de GP
3. beide bovenstaande redenen.

:)

Viper GTS-R***
14-05-2006, 17:30
drie verklaringen:
1. iedereen is gewoon in slaap gevallen tijdens de GP en het snurken gaat gewoon door tijdens de rit in giro.

Ja een het was echt niet een F1 wedstrijd waar je met spanning naar zat te kijken. Vindt persoonlijk dat Massa toch wel mooi rijd hoor, spijtig dat hij volgend jaar waarschijnlijk niet meer bij Ferrari zal zijn.

marcel
14-05-2006, 17:43
drie verklaringen:

optie nummer 4: 1000km Spa aan het volgen

smiley
14-05-2006, 20:41
de race heb ik niet gezien.. ik was zelf bezig in een kart, maar aan de reactie's (wat er zo goed als niet zijn) te zien is het niet de moeite om de race eens te bekijken..
ferrari toch weer vooraan.. mclaren kon de ferrari's en renaults weer niet bij houden.. in het begin van het seizoen leken ze toch zo sterk..
in de punten begint er ook al een redlijk kloofje te ontstaan tussen alonso en schumacher en dan de rest, kimi moet zelf stil aan beginnen op te passen met massa en fisichella.. de strijd tussen bmw en williams is ook wel mooi om te volgen.. de bmw rijders hebben allebij 6 punten, webber heeft er ook 6 e, rosberg heeft er 4, benieuwd wie er op het einde van het seizoen het meeste heeft

Viper GTS-R***
14-05-2006, 20:49
de race heb ik niet gezien.. ik was zelf bezig in een kart, maar aan de reactie's (wat er zo goed als niet zijn) te zien is het niet de moeite om de race eens te bekijken..

Race in kort: Alonsa start goed, neemt ronde per ronde snel voorsprong tot zo'n 10 seconden. Schumacher geraakte bij start niet voorbij Fischichella maar kon hem ook tijdens de 1ste stint niet voorbij. Massa kon nog een beetje de top 3 volgen maar niet voor lang. Na de 1ste Stop bleef Alonso zo'n 10 seconden voor op Schumi, en deze geraakte door goede strategie voor Fischella na de pits. Vanaf toen bleef ALonso - Schumi - Fischi heel de tijd op dezelfde plaatsten rijden, bijna geen enkele inhaalmaneuvers dus echt wel weinig spanning. Volgende GP meer chanse hé;):cool:

gwyllion
14-05-2006, 21:23
optie nummer 4: 1000km Spa aan het volgenInderdaad.

Guido
14-05-2006, 22:03
optie nummer 4: 1000km Spa aan het volgen

optie nummer 5: de 1000km gaan kijken in Spa :D

gwyllion
15-05-2006, 09:32
optie nummer 5: de 1000km gaan kijken in Spa :DDat viel bij mij ook onder optie 4 ;) Op de live stream was het misschien inderdaad beter te volgen dan ter plaatse :)

Jan
15-05-2006, 09:48
Dat viel bij mij ook onder optie 4 ;) Op de live stream was het misschien inderdaad beter te volgen dan ter plaatse :)

Da's toch maar een gedacht;)
Er gaat niets boven live meemaken in combinatie met een radio:worship:

Excuses voor het :Offtopic:

Sennake
15-05-2006, 11:05
Bij mij stond de GP op terwijl ik mijn modelbouwartikel aan het schrijven was. En ik moet zeggen dat ik slechts luttele ogenblikken opgekeken heb van mijn computerscherm.

Belangrijkste vaststelling : als Schumi en Alonso het ganse seizoen haasje-over gaan spelen en om beurten 1e en 2e worden is de nieuwe wereldkampioen al gekend. In dat geval kan alleen pech Alonso nog van een 2e titel afhouden. Op dit moment (maar dat kan rap veranderen natuurlijk) zie ik niemand in staat om de beide kemphanen een strobreed in de weg te leggen. En dan denk ik : "hoe moet Alonso zich nu voelen, wetende dat hij al bij McLaren getekend heeft?"...

Mario
15-05-2006, 12:02
Toen Vigneron het even over Richard Debeir had, werd ik achter mijn strijkplank (inderdaad, alweer) helemaal nostalgisch...
(da's een voor de ouderen onder ons)

Wat eigenlijk een heel beloftevolle motorsportnamiddag beloofde te zijn (MotoGP, F1 en 1000 km van Spa), werd ergens toch een beetje een teleurstelling.

JPMontoya
15-05-2006, 12:14
drie verklaringen:

Correct - Barcelona is nu niet bepaald een circuit dat bekend staat als een waar de meest spannende GP's op gereden zijn...en die reputatie maakte het vandaag spijtig genoeg waar...

Gelukkig zijn we van dit saaie circuit af - het kan alleen maar beter worden met een tripje naar Monaco en over de plas...

Finish
15-05-2006, 13:33
Bij mij stond de GP op terwijl ik mijn modelbouwartikel aan het schrijven was. En ik moet zeggen dat ik slechts luttele ogenblikken opgekeken heb van mijn computerscherm.

Belangrijkste vaststelling : als Schumi en Alonso het ganse seizoen haasje-over gaan spelen en om beurten 1e en 2e worden is de nieuwe wereldkampioen al gekend. In dat geval kan alleen pech Alonso nog van een 2e titel afhouden. Op dit moment (maar dat kan rap veranderen natuurlijk) zie ik niemand in staat om de beide kemphanen een strobreed in de weg te leggen. En dan denk ik : "hoe moet Alonso zich nu voelen, wetende dat hij al bij McLaren getekend heeft?"...

Een slecht seizoen kan het team misschien extra hard motiveren om er volgend jaar weer extra bij te zijn ?
Toch een vreemde keuze van de kerel. Ik zie in McLaren nergens dat flamboyante en kleurrijke van Renault terug. Bovendien komen de kleuren van de McLaren niet meer overeen met Alonsos kleuren :D

Ik vraag me ook meer en meer af wie er dat stoeltje bij Renault gaat overnemen. Montoya ligt niet goed in de markt; hij lijkt echt uitgeblust te zijn. Raikkonen en Renault vind ik een even vreemde combinatie als Alonso en McLaren. Fisichella als topman ? Niet meer. Mijn vertrouwen in de italiaan heeft de laatste races deuken gekregen, hij wordt beter titularis bij een kleiner team. Wat dachten jullie van een retour voor Villeneuve-Renault ? Hij heeft er al eens plezier gehad, eind 2004, misschien kan hij nu wel als ex-wereldkampioen zijn revival verderzetten. Want Jacques heeft me de laatste races wel kunnen bekoren, in feite.
En Schumacher-Benetton zou verraad zijn voor de tifosi.

gwyllion
15-05-2006, 14:08
Ik vraag me ook meer en meer af wie er dat stoeltje bij Renault gaat overnemen.Een goede vraag. Even wat puur speculatie werk.
Marc Weber: zijn persoonlijke manager en die van Renault zijn dezelfde ;)
Jarno Trulli: einde contract bij Toyota
Nico Rosberg: na sterk seizoenbegin zeker gegeerd op transfer markt
Jacques Villeneuve: redelijk ongewenst bij BMW en zijn waterdicht contract loopt eind dit jaar af
Red Bull mannen: Cristian Klien of David Coulthard
Jason Button: doet graag rare transferbewegingen (bij Williams tekenen en dan toch terug bij Honda racen) :D en met Honda wordt hij nooit wereldkampioen

marcel
15-05-2006, 15:51

inderdaad, maar dan krijgen we tenminste een seizoen zoals in 96-97-98

FIRE
15-05-2006, 18:41
Ik vraag me ook meer en meer af wie er dat stoeltje bij Renault gaat overnemen.
Kovalainen?

Overigens verwacht ik ook dat Fisichella moet vertrekken. Of heeft hij nog een contract?

Viper GTS-R***
15-05-2006, 19:29
Ik vraag me ook meer en meer af wie er dat stoeltje bij Renault gaat overnemen.
Iemand gedacht aan Massa?? Deze gaat na dit jaar toch niet meer voor Ferrari rijden? En Renault wou jonge talentvolle rijders... en dat is volgens mij Massa toch wel hoor dus wie weet? ;)

Sennake
15-05-2006, 19:33
Iemand gedacht aan Massa?? Deze gaat na dit jaar toch niet meer voor Ferrari rijden?

Inderdaad. Bij Ferrari geloven ze blijkbaar niet in "de Wet van het behoud van massa"... :+

A.J.
15-05-2006, 19:58
Jason Button: doet graag rare transferbewegingen (bij Williams tekenen en dan toch terug bij Honda racen) :D en met Honda wordt hij nooit wereldkampioen

Met een ander merk ook niet ...

smiley
15-05-2006, 20:13
ik zou zeggen voor 2007
renault
Raikkonen en Kovalainen

mclaren
Alonso en Paffett (of hamilton, ik vindt dan wel dat Paffett voorang krijgt)

Raceboy
15-05-2006, 21:05
Ik ga in het vervolg alleen nog maar persconferenties enzo bezien die zijn lolliger:

McLaren boss Ron Dennis has generated plenty of coverage for his recent comments about putting the fun back in Formula One, but it was the FIA who duly stirred things up a bit when they delivered water pistols to the official Friday press conference.

...

Upon seeing the weapons, Dennis tried to explain that his comments about water pistols had not been meant to have been taken seriously, as Fry duly kept spraying his pistol up into the air.

Looking over at Dennis, Fry said: "This one's got premature ejaculation, Ron."

Dennis, who finally broke into a smile as he referred back to BAR's fuel-tank troubles from last year, hit back with: "You should know about it. There's a reserve water tank under here, actually!"

autosport.com

student
15-05-2006, 23:13
Doordat mijn video stond geprogrammeerd op canvas maar men plots besloot de GP uit te zenden op Eén heb ik hem dus nog niet gezien. Maar zo te lezen heb ik niet veel gemist?

Finish
16-05-2006, 00:07
ge weet mij te vinden, maar het zou het dvd-schijfke niet waard zijn :D

student
16-05-2006, 10:13
Het is da, aan de ene kant zou ik het spijtig vinden de GP niet te hebben gezien (de eerste in 8 jaar), aan de andere kant ga ik inderdaad nog ni de moeite doen om hem te bezien

airco
16-05-2006, 17:37
Heb de GP gezien .... 2 teams gezien die al enkele weken op een bijzonder hoog niveau acteren.

Hoewel de GP bijzonder saai was is het bijzonder lang geleden dat het kampioenschap me nog zoveel kon boeien ...