View Full Version : Champcars Houston
Zaterdag wordt de tweede race van het champcar kampioenschap verreden in Houston. Opnieuw een stratencircuit.
Gaat Jan Heylen opnieuw kunnen schitteren en aan de leiding blijven bij de rookies? Ondanks dat hij bij het team rijdt dat door velen als "de Minardi van de champcar" betiteld wordt leverde hij in Long Beach toch een foutloze prestatie. Voor Jan zal het vooral op regelmaat aankomen om zich te handhaven op deze positie.
Voor diegenen die zaterdagnacht om 3u deze race in gezelschap van vele Jan Heylen supporters willen bekijken : Kom naar Themacafé Wheels in Zolder en we maken er opnieuw een feest van.
bluelite
11-05-2006, 22:01
Dat de race om drie uur was wist ik... maar ik moet de volgende morgen wel in Spa staan en liefst uitgeslapen :s
In ieder geval wens ik Jan veel succes :)
Stranger
11-05-2006, 22:03
Deze keer geen foto's van ChampCar.nl voor je Andy, moet het doen met een weekendje Spa :D
Wat mij vooral gaat interesseren is de strijd Heylen vs. Zwolsman vs. Pastorelli
Is dat dan zaterdagnacht om 3 uur? Ik dacht dat het zondagnacht 3 uur was...allé, heb ik mij laten vertellen, want wij waren daarvoor in de Wheels afgesproken namelijk.
Peter Baert
11-05-2006, 22:58
Het is dus de nacht van zaterdag op zondag, van de 13de op de 14de mei, vanaf 3 uur. Alles live te zien op Eurosport Inter met uw dienaar eenzaam in een kotteke in Hilversum ...
:)
Wij leven met u mee Peter.
Kan je niet regelen dat je commentaar geeft vanuit de Wheels?
Minder ver rijden voor u en via mijn abonnement op Race Director via champcarworldseries.com kan je alles op de voet volgen...
Is dat dan zaterdagnacht om 3 uur? Ik dacht dat het zondagnacht 3 uur was...allé, heb ik mij laten vertellen, want wij waren daarvoor in de Wheels afgesproken namelijk.
Belle, een beetje beter opletten in het vervolg. Het hangt hier al een maand uit dat de race zaterdagnacht om 03u wordt uitgezonden...
Deze keer geen foto's van ChampCar.nl voor je Andy, moet het doen met een weekendje Spa :D
Wat mij vooral gaat interesseren is de strijd Heylen vs. Zwolsman vs. Pastorelli
een half uur in de eerste training staan ze :
12 Heylen
13 Zwolsman
14 Pastorelli
Belle, een beetje beter opletten in het vervolg. Het hangt hier al een maand uit dat de race zaterdagnacht om 03u wordt uitgezonden...
Heb er dus totaal niet op gelet :o En zoveel voorbij gelopen nochtans! Wel jammer dat het op zaterdag is want dan zit ik in Franco voor de 1000 kms. A real pity want Jan rijdt dit weekend op mijn vorige thuisbasis. :)
Heb er dus totaal niet op gelet :o En zoveel voorbij gelopen nochtans! Wel jammer dat het op zaterdag is want dan zit ik in Franco voor de 1000 kms. A real pity want Jan rijdt dit weekend op mijn vorige thuisbasis. :)
Uw maten komen nochthans toch kijken...
Francorchamps is toch slechts 100KM van Zolder
Alles live te zien op Eurosport Inter met uw dienaar eenzaam in een kotteke in Hilversum ...
Oei, Hilversum by Night.....................zeg tegen het thuisfront maar dat de Gooische matras een fabeltje is :D
Uw maten komen nochthans toch kijken...
Francorchamps is toch slechts 100KM van Zolder
I know...I know...heb besloten van een combinatie franco-zolder te doen. Verdorie toch, ik ben te gemakkelijk te overhalen! :p
Ondanks dat hij bij het team rijdt dat door velen als "de Minardi van de champcar" betiteld wordt
En die uitspraak klopt perfekt in 2006! Heeft Minardi aka Squadra Torro Rosso geen mooie sprong gemaakt t.o.v. 2005? Dale Coyne heeft in de afgelopen jaren heel wat journey-men voorbij zien komen. Echter, als je Christiano Da Matta (voormalig CART-kampioen en Toyota F1 coureur) weet te strikken dan moet er toch een groei zitten in dat team ;)
Het is dus de nacht van zaterdag op zondag, van de 13de op de 14de mei, vanaf 3 uur. Alles live te zien op Eurosport Inter met uw dienaar eenzaam in een kotteke in Hilversum ...
:)In Hilversum. Ik dacht dat je het comentaar van uit Parijs deed .
Daar is toch de hoofdzetel van Eurosport dacht ik.
FormulaV-JH495
12-05-2006, 01:15
...en via mijn abonnement op Race Director via champcarworldseries.com kan je alles op de voet volgen...
Ik zit in Turkije voor 't werk de volgende 4 dagen en zal dan maar vandaar uit via de race director kijken ...
Heylen rulz @ Houston.
Geen tijd voor heylen in de eerste qualy. Hopelijk vandaag wat beter in de tweede.
Pos Driver Team Time Laps
1. Sebastien Bourdais Newman Haas 0:59.110 10
2. Bruno Junqueira Newman Haas 0:59.617 + 0.507 10
3. Paul Tracy Indeck Forsythe 1:00.032 + 0.922 11
4. Alex Tagliani Team Australia 1:00.047 + 0.937 12
5. A.J. Allmendinger RuSPORT 1:00.047 + 0.937 12
6. Mario Dominguez Forsythe 1:00.134 + 1.024 10
7. Justin Wilson RuSPORT 1:00.149 + 1.039 10
8. Oriol Servia PKV 1:00.268 + 1.158 10
9. Will Power Team Australia 1:00.690 + 1.580 9
10. Nelson Philippe CTE HVM 1:01.260 + 2.150 12
11. Cristiano da Matta Dale Coyne 1:01.612 + 2.502 11
12. Katherine Legge PKV 1:01.831 + 2.721 14
13. Charles Zwolsman Mi-Jack Conquest 1:01.903 + 2.793 14
14. Andrew Ranger Mi-Jack Conquest 1:03.165 + 4.055 15
15. Nicky Pastorelli Rocketsports 1:04.091 + 4.981 9
16. Dan Clarke CTE HVM no time 2
17. Jan Heylen Dale Coyne no time 0
Geen tijd voor heylen in de eerste qualy. Hopelijk vandaag wat beter in de tweede.
Om hoe laat Belgische tijd wordt de tweede gereden?
Om hoe laat Belgische tijd wordt de tweede gereden?
Friday's qualifying round was held in the evening in preparation for the 8 pm local time start on Sunday.Saturday's qualifying session begins at 5 pm local time and will determine the final front row starting position along with placement of the remaining teams based on the fast time from either round.
rekenen maar ;)
om 23u is de volgende korte vrije training.
Om 23u 25 begint de Qualifying.
om 23u is de volgende korte vrije training.
Om 23u 25 begint de Qualifying.
Dank u, Andy. I hate freakin' Math! :p
Het zit Jan ginder niet mee.
Gisteren geen enkele ronde kunnen rijden in de kwalificatie en vandaag tijdens de eerste training de laatste 15 minuten ook weeral aan de kant. Hopelijk zit het dadelijk wat mee.
Zoals we vroeger al eens hoorden : "Houston, we have a problem"...
Peter Baert
13-05-2006, 01:04
Wij leven met u mee Peter.
Kan je niet regelen dat je commentaar geeft vanuit de Wheels?
Minder ver rijden voor u en via mijn abonnement op Race Director via champcarworldseries.com kan je alles op de voet volgen...
:applaus:
Dat zou inderdaad de max zijn, Andy. Wie weet gaan ze er in Hilversum ooit op in.
Ik ben sinds vorig jaar al eigenaar van Race Director en daarop heb ik Heylen in de tweede qualifying de muur zien kussen, verrast door de talloze hobbels op de omloop en blokkerende remmen achteraan.
@ Fonne
Het hoofdkwartier van Eurosport ligt inderdaad in Parijs. Maar het commentaar voor Vlaanderen en Nederland wordt echt wel al jààààààààren vanuit Hilversum gegeven.
:applaus:
Dat zou inderdaad de max zijn, Andy. Wie weet gaan ze er in Hilversum ooit op in.
Ik ben sinds vorig jaar al eigenaar van Race Director en daarop heb ik Heylen in de tweede qualifying de muur zien kussen, verrast door de talloze hobbels op de omloop en blokkerende remmen achteraan.
Het was precies een klein tikje maar met redelijk grote gevolgen...
Hopelijk zit het morgen wat beter mee voor Jan.
Hopelijk zit het morgen wat beter mee voor Jan.
Dit keer is de laatste startplaats in een veld van maar 17 wagens geen straf ;) Eerder een voordeel, dan ergens een plaatsje te hebben rond P12 ofzo.
Coureurs vrezen startcrash
Veel coureurs verwacht bij de start van de race vannacht problemen. Vrijdag werd een noodchicane aangelegd, maar deze is zo smal dat er maar één wagen tegelijk door kan. Bij de rollende start zal het hele veld, welke zij-aan-zij van start gaat, door deze chicane moeten komen.
http://www.champcar.nl/index.php?id=1219
Waarom een noodchicane aanleggen? Geen run-off area in Turn 1. Dat is nog te begrijpen. Waarom is er geen run-off area? Omdat er een of andere tent staat:rolleyes:
Voornaamste voor Jan zal zijn om de balansproblemen tijdens het remmen onder controle te krijgen. Dit was donderdag de oorzaak van het niet rijden tijdens de kwalificaties en gisteren was het plots blokkeren van de achterwielen de oorzaak van de tik tegen de muur. Mits deze problemen opgelost zijn kijkt Jan vol vertrouwen naar de race. Hij heeft weinig gereden vergeleken met de anderen maar op de momenten dat hij op de baan zat was hij steeds bij de beste rookies te vinden en in de direkte nabijheid van Da Matta.
Deze nacht zullen we het weten.
Een probleem oplossen zijn ze bij Dale Coyne niet sterk in lijkt me...
Mooie race, veel inhaalacties in tegensetelling tot de vorige race en ook wat mooie klappers. Jammer dat daar ook zwolsman tussen zat die het echt goed deed vandaag (of gisteren).
Heeft misschien iemand een raceverslag en/of uitslag aub?
www.champcarworldseries.com
www.champcar.nl
filmpje met hoogtepunten ook goed?
http://www.motorsportmediamulti.com/uservideos/2006_Champcar_Houston_highlights.wmv
Jan weet precies wel goed positie te kiezen in de verschillende kampioenschappen... Hij zit telkens op de schoot bij de dame uit het gezelschap ;)
German-Power
15-05-2006, 09:15
Mooie race !
Wat me ook opviel was de mooie pacecar .
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.