PDA

View Full Version : Castrol Skyline GT-R Group A


A uit PDGRacing
13-05-2006, 18:05
Het is er eindelijk van gekomen. Na een paar races gereden te hebben op Petit Spa :drewl: , ben ik begonnen aan m'n eerste zelfbouw auto. En het is, jawel de Skyline Group A. Het is de bedoeling om mee te doen aan de Group A wedstrijd met enkele andere Paddockers. :gas: :gas:
Voor mij is het echter de bedoeling om alles te leren, t'is m'n eerste auto sinds .... euh ever, denk ik. En m'n slotten is ook nog niet voldoende om schumacher naar huis te rijden. Maar je moet met een paar zijn om er een de eerste te laten zijn, hé.
Dus hier m'n Skyline:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR1.JPG

Omdat men eerst moet leert vallen voor men leert lopen, was ik in al m'n bedrijvigheid beginnen schilderen aan de carrosserie. Daar ging het grondig mis. Vol luchtbellen en vuil. Ben er dan maar met 'Witte geest' overgegaan, maar nu is hij heel mat getrokken. Omdat ik wel weet dat ik de schoonheidsprijs toch niet ga winnen, zal ik Mfarhers advies opvolgen, en eerst de spoiler en dergelijk aanbrengen en daarna voorzichtig toch nog een beetje glans te krijgen door hem te spuiten.
Trouwens dit is m'n spuitcabine, met bovenaan m'n dust-closed hot-air fast-paint-drying oven::eek:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR2.JPG

Hier zal ik jullie op de hoogte houden van de vooruitgang.
Wat is er dus al gebeurt:
- Motorkap ( was doorzichtig) heeft los al vier lagen gekregen
- Kas gespoten met luchtbellen :mad: , afgekuist :bye: en licht opnieuw gespoten:)

Loeten
13-05-2006, 18:09
Kan het zijn dat de spijlers van de motorkap naar het dak geplooid zijn? Hopelijk niet...

A uit PDGRacing
13-05-2006, 18:22
De stijlen zijn inderdaad geplooid. Heb hem zo in de winkel gekocht. Omdat er waarschijnlijk wel meer zal verkeerd aan zijn dan alleen maar de stijlen ( zoals het verven) en er nog veel meer zal aan komen door het rijden ( ben nog altijd maar een rookie), heb ik toch besloten om ermee verder te gaan. Het zou toch te lang duur mocht ik teruggaan naar de winkel en een vervanger aanvraag. En als ik de voorruit erin kleef, dan dit wel een helpen hoop ik...

MFahrer
13-05-2006, 18:45
Hahaaa... tis begonnen... da zien we graag hé...

Alle begin is moeilijk hé... gewoon doorbijten en leren... (en veel tips vragen aan de experts hier hé!)

Veel succes!

G.

Pinzie
13-05-2006, 19:39
@MFahrer:

Geen wonder dat het zolang heeft geduurd denk ik: hij heeft eerst die doos duyvis nootjes leeggegeten ;) ...

Walter
13-05-2006, 20:05
Weeral iemand die een sotracer wil bouwen.Doe zo verder.Ook eens een Jap in het Groep A gebeuren.Als hij net zo goed is als in zijn gloriejaren word hij een grote tegenstander.

BMW M5 ...Kraftbayer!

MFahrer
13-05-2006, 21:36
Bij ons heeft er al een Skyline gereden en ik moet zeggen... hij was echt snel... Bram rijdt hoogstwaarschijnlijk ook met een Skyline... dat wordt een topfavoriet!

G.

A uit PDGRacing
16-05-2006, 20:11
Weeral iemand die een sotracer wil bouwen.Doe zo verder.Ook eens een Jap in het Groep A gebeuren.Als hij net zo goed is als in zijn gloriejaren word hij een grote tegenstander.

Die slot-car zal zo goed rijden als degene die het gas bedient. MFarher zal wel enkele seconden sneller zijn dan ik per ronde...

A uit PDGRacing
18-05-2006, 13:14
Een update-tje:

Heb de meeste onderdelen vastgekleeft ( Spoiler, vleugel, ruitewisser, en de ruiten). Hier het nieuwe uitzicht:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR4.JPG

Eerst enkele foutjes: Nuja, kanjers, kamels :no: :no: :frusty:
Zoals hoger staat, waren m'n twee dakstijlen geplooid van de kit die ik gekocht had. Nu wou ik ze rechten door ze vast te kleven aan de ruiten die ik erin plaatste. Op advies heb ik geen modelbouwlijm gebruikt, maar seconden-alleslijmer. Straf materiaal zulle. De onderdelen die je aan elkaar kleeft, hangen ook echt aan elkaar. De contact-punten lossen een klein beetje op, en vermengen zich met elkaar, ze lijken aan elkaar gesmolten.... Vree straf materiaal, zoals ik al zei...Toen ik de stijlen aan het lijmen was, is de lijm uitgelopen over ruit. Diagonaal van de ene kant naar de andere kant. En van dan af is het verkeerd beginnen lopen. Ik wou het opkuisen, vingers vol me lijm… => Alle ruiten zijn gevlekt mat geworden en gelukkig m'n vingers nog net losgekregen van de auto en van elkaar. Ik heb de boel even laten opdrogen, om het gemak iets rustiger worden, en even nadenken wat ik nu zou doen. Geen probleem, met desolvan de lijm oplossen van de ruiten. Eerst voorzichtig, dat leek te lukken, dan een stukje meer, dat ging niet. Desolvan lost namelijk ook plastiek op. Damn, weer miserie. Stoppen met desolvan. Doordoen met iets makkelijk, om toch het gevoel weer te krijgen. Een spiegeltje er aan lijmen. Wat gemakkelijk lijkt, is opeens een heel moeilijke opdracht. Lap, spiegel verkeerd gehangen. Hij staat niet op de juiste plaats. En door die superlijm, niet meer los te krijgen. Na dit ben ik het gestopt, en ben voetbal gaan kijken. Tijdens de rust foto's genomen en rustig de fouten gaan bekijken: Ruiten zijn vuil, stijlen nog steeds geplooid, en spiegel hangt verkeerd... Om de lijm toch een beetje 'nuttig' te gebruiken, heb ik de ruitenwisser op werkende stand gezet, en zijn de ruiten nat aan de buitenkant, en aangedampt aan de binnenkant. ( Allez da's de uitleg die ik er aan geef …)

http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR5.JPG

Eenmaal je begint te sukkelen blijf je gewoon op de verkeerde weg…

Het volgende zal nu zijn om alles nog eens te overlopen, te decallen en de neus klaar maken voor de LED’s. De luchthapper voor de intercooler zal ik nog afwerken, en meer afsluiten. (Intercooler inkleven).
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR3.JPG

Loeten
18-05-2006, 19:04
Ai wat jammer... Misschien net wat teveel lijm gebruikt? Ik probeer bij zulke delicate plaatsen de lijm over te brengen via een tandenstokertje. Dit zorgt voor kleinere druppeltjes en dus minder kans op doorlopen en zo...

Hopelijk kun je er toch nog een geslaagde slotter van maken!

grtzz

MFahrer
19-05-2006, 08:18
Inderdaad jammer... de concours beker zal aan je neus voorbijgaan. Maar alle begin is moeilijk, zeker met lijm zoals degene die je hebt gebruikt. Reken de wagen gewoon als leerwagen, zowel voor te bouwen als te rijden... als je deze eens hard in de muur parkeert, zal het iets minder pijnlijk zijn dan een tip top afgewerkte wagen...

Keep up the learning proces... en alles gaat klaar liggen bij willy volgende vrijdag.

G.

xke
19-05-2006, 16:12
probeer is ff te polishen met glas-ex of instanet veur ruiten dan kunt ge der mss nog een deftig resultaat uit halen heb da op kleiner slotauto's al met succes gebruikt en daar kunt ge dan nog zo nen polish veur gsmvensterkes over doen en dan ziet ge het bijna ni

Sennake
19-05-2006, 16:57
Dat hád kunnen helpen als hij de ruitenwissers er al niet op vastgeplakt had. Alhoewel, polishen alleen zal niet volstaan vrees ik want de schade is toch wel aanzienlijk.

Manmanman, ik voel me hier percies Piet Huyzentruit die de meubelen moet proberen te redden...

Bon, eerste opmerking : je had die A-stijlen beter gewoon rechtgeplooid in plaats van te proberen ze aan de ruit vast te plakken. Model in wat warm water leggen of boven een eierkoker houden die waterdamp produceert, en de warme plastic is zo plooibaar als je maar wil tot hij weer afkoelt.

Tweede opmerking : ruiten mag je NOOIT met secondenlijm kleven!!! NOOIT!! Ze zullen altijd wit uitslaan, zelfs als je niets morst. Dat is gewoon een chemische reactie die bij het uitharden van cyanoacrylaatlijm plaatsgrijpt. Gebruik liever witte houtlijm of wat plasticlijm (maar dan alleen op de centrale plaats onder het dak).

Derde opmerking : het repareren van die ruiten is niet onmogelijk, maar dan moet je ze wel terug losmaken van de carosserie. Eens ze los is kan je ze beginnen af te schuren met grof schuurpapier tot alle grove strepen weggeschuurd zijn. Je zal zien dat je ruit dan helemaal mat geworden is. Dat is niet erg, hoofdzaak is dat ze egaal mat is en geen strepen of lijmresten meer vertoont. Daarna ga je steeds met fijner schuurpapier de glans herstellen. Van een korrel 320 ga je via 600 naar 1000, 2000, enzovoort tot 12.000. Daarna polijst je het plastic nog eens op met compound en ze ziet er beter als nieuw uit.

Succes!

Dominique
19-05-2006, 21:47
probeer is ff te polishen met glas-ex of instanet veur ruiten dan kunt ge der mss nog een deftig resultaat uit halen heb da op kleiner slotauto's al met succes gebruikt en daar kunt ge dan nog zo nen polish veur gsmvensterkes over doen en dan ziet ge het bijna ni


Manmanman, ik voel me hier percies Piet Huyzentruit die de meubelen moet proberen te redden...

Vierde opmerking (maar dan volledig voor mijn eigen rekening): als we alles in het Nederlands doen, met leestekens inbegrepen, dan geraken we er misschien ook nog uit.

Flame
20-05-2006, 00:01
als je wel seconde lijm wil gebruiken, dan alleen ZAP-O enkel voor de door zichtige delen, geeft geen witte waas!!! voor al de andere delen de gewone ZAP produkten

A uit PDGRacing
20-05-2006, 15:36
@MFahrer: Dank je voor de bestelling. We spreken wel verder af, via PM.

Dank je wel voor de tips. Ik ben weer gewoon om op 1/1 te werken, en daar steekt het zo nauw niet. Ik gebruikte die seconde-lijm niet voor de snel-droog-eigenschap, maar voor het feit dat deze lijm sterker is om te slotten. ( Hoop ik binnenkort toch te ervaren. ;)). Nu is het te laat ( zie de ruitenwissers), maar het is iets dat ik misschien kan gebruiken voor volgende autootjes. Omdat het m'n eerste modelleke is, worden fouten makkelijker vergeven om te racen :worship:, en een schoonheidsprijs zal ik toch nooit van m'n leven winnen :rolleyes: :D

Qua update: Ik ben blij dat het een korte week wordt, volgende week, dan hoop ik te decallen. En vrijdag hoop ik de ontbrekende onderdelen te krijgen ( zowat 70% van de volledige slotcar :D ) en daarna finaliseren en :gas:

A uit PDGRacing
25-05-2006, 21:22
Het heeft even geduurd, maar nu het verlof is, heb ik even gewerkt :confused:
De wagen zag er toch al niet meer uit, dus heb ik maar even verder geëxperimenteerd. En ik heb geleerd: Ruit-rubbers kun je niet met de losse hand schilderen zonder de rest af te plakken :frusty: Zoals je kan zien ( of net niet) op onderstaande onscherpe foto's dat het zwart is, maar daar stopt het ook. Het is niet recht, en zeker niet overal even dik. Maar ik heb rubbers :) Daarna heb ik de motorkap en de intercooler geplaatst, en het ziet er al beter uit. Daarna gedecalld, en nu lijkt het er al veel beter op. Eindelijk iets gevonden die ik wel kan. ( Tuurlijk had ik nu wel eerst tips aan ervaren mensen gevraagd, dank je daarvoor.) Ik ben er toch een beetje trots op dat hij er toch staat. Volgende stap is de lak aanbrengen, en daarna verder bouwen tot hij zijn eerste metertjes kan rijden :gas:

Hier de foto's:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR6.JPG
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR7.JPG
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR8.JPG

Intussen heeft hij ook al zijn eerste echte crash meegemaakt. De decal op de voorspoiler is al fataal geraakt.

Nismo
25-05-2006, 22:09
[QUOTE=A uit PDGRacing]Het heeft even geduurd, maar nu het verlof is, heb ik even gewerkt :confused:
De wagen zag er toch al niet meer uit, dus heb ik maar even verder geëxperimenteerd. En ik heb geleerd: Ruit-rubbers kun je niet met de losse hand schilderen zonder de rest af te plakken :frusty: Zoals je kan zien ( of net niet) op onderstaande onscherpe foto's dat het zwart is, maar daar stopt het ook. Het is niet recht, en zeker niet overal even dik. Maar ik heb rubbers :) Daarna heb ik de motorkap en de intercooler geplaatst, en het ziet er al beter uit. Daarna gedecalld, en nu lijkt het er al veel beter op. Eindelijk iets gevonden die ik wel kan. ( Tuurlijk had ik nu wel eerst tips aan ervaren mensen gevraagd, dank je daarvoor.) Ik ben er toch een beetje trots op dat hij er toch staat. Volgende stap is de lak aanbrengen............................

[QUOTE]

Waarom zou je de raamrubber niet met de lossehand kunnen schilderen ???
Ik doe dat al jaren en met wat oefenen en veel geduld lukt het je ook wel.
Je moet wel eerst je vernis spuiten en daarna je raamrubbers verven, anders gaan je raamrubbers glanzen en dat is niet de bedoeling. Raamrubbers zijn meestal zijdeglans-zwart of mat-zwart. ;)

A uit PDGRacing
26-05-2006, 11:04
Inderdaad Nismo, ze hadden dit trouwens tegen mij gezegd, dat ik eerst moest lakken, en daarna pas de rubber. Rubbers zijn matter dan de carrosserie. Damn, dit moet zowat de duizendste fout zijn die ik gemaakt heb. Deze morgen heb ik trouwens de 1001-ste fout gemaakt. Heb deze morgen lak gespoten, maar nu zijn de decals precies aan het oplossen... Ze trekken allemaal in bubbels... :( Ik weet echter niet hoe dit komt. Tegen vochtig weer, teveel lak gespoten, auto/decals die niet helemaal droog waren...

MFahrer
26-05-2006, 16:54
In alle eerlijkheid verf ik mijn ruitrubbers ook voor het vernissen. Voor statische modelbouw moet het zowiezo andersom, omdat jullie de modellen anders behandelen dan onze slotcars.

Als een wagen als eens op zijn dak gaat, blijven de ruitrubbers langer intakt onder een paar lagen vernis. Wat er nog vaker gebeurt, is dat een wagen wordt vastgenomen om bandjes te cleanen met allerlei producten en dat blijft dan aan je handen kleven. Verf zonder vernislaag is dan direct aangetast... Mijn ruitrubbers blinken dan wel, maar ze blijven tenminste hangen... Dit is volgens mij het grootste verschil in een body bouwen voor scaleracen ipv als statisch model...

G.

Dominique
26-05-2006, 19:17
Heb deze morgen lak gespoten, maar nu zijn de decals precies aan het oplossen... Ze trekken allemaal in bubbels... :( Ik weet echter niet hoe dit komt. Tegen vochtig weer, teveel lak gespoten, auto/decals die niet helemaal droog waren...
Dat kan verschillende redenen hebben. Als je decals niet helemaal droog zijn zullen ze wel bubbels trekken, maar dan zal je dat niet in alle decals zien. De kleintjes zullen wel droog zijn op een paar uren.

Verder: welke lak heb je gebruikt? Toch geen Tamiya Clear hoop ik? Die is moordend voor decals!
Als je clear wil gebruiken op een kas, neem dan altijd Gunze lakken. Die is veilig voor decals.

Te veel lak doet niets aan de decals. Wel zal je laklaag er dan niet zo mooi uitzien ("appelsienschil"-uitzicht, lopertjes, ophopingen in hoekjes, ...) , maar de decals zullen onaangetast blijven.

A uit PDGRacing
28-05-2006, 18:42
Het is inderdaad de, blijkbaar, beruchte Tamiya Clear. Dat is niet alleen moordend voor decals, ze worden blijkbaar eerst nog eens gemolesteerd. :) Nu weet ik ook dat ik ze niet meer moet gebruiken op een auto waar decals opzitten. ( Even een vraagje los van de Skyline: Heeft er iemand ervaring met stickers ipv decals? Heb geen kleurenprinter, en ben niet van plan om eerst een printer te kopen om ze te maken. Uit het echte racen weet ik dat de prijs van stickers meevalt, ja zelfs in de grootorde van eigen decals maken. Heb iets in gedachten. Als het er van komt, zal je het zeker kunnen volgen op de Paddock)

Verder over de Skyline: Heb de resin-piloot al twee grondlaagjes gegeven, op aanraden van Gunther. Zelfs na het ontvetten, lijkt het alsof ik op water gespoten heb ( pardon my language, and I've washed my mouth :p ). Is dit normaal of niet?

A uit PDGRacing
04-06-2006, 21:21
Eindelijk eens wat deftige scherpe foto's van de werkzaamheden en de fouten... Eerst laatste stand van zaken:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR9.JPG
Het dashboard, stuur, ed een kleurtje gegeven.Ook decal aangebracht op het dashboard. De piloot heeft na zijn gronglaagjes eindelijk kleur gekregen. Ik koos voor reflecterend aluminium. Dit om nog meer effect te hebben als ik een oliedruk-lamp/LED op het dashbord zou voorzien...

http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR10.JPG
OP het eerste zicht, ziet hij er straf uit. Maar na een tiende van een seconde zie je de fouten: Decals verknoeid, Voorspoiler-decal kapot, terras-tegel-beschadiging op motorkap-castrol, idem op nummer dak ( dit door een crash ontstaan door de wind...), dak-stijlen geplooid, ruiten niet doorzichtig, raamrubbers... Nieuw zijn de lichtblokken en de motorkap spoiler.

http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR11.JPG
Hier uitzicht van achteraan, waar ook de lichtblokken inzitten. Hier zie je beter dat rubbers slechter zijn...
Nu maar hopen dat ik binnenkort m'n chassis krijg, zodat ik verder kan werken. Zou hem graag even laten rijden, zodat ik weet als alles wel een beetje goed vasthangt.

MFahrer
05-06-2006, 08:23
Even update foto's opnemen voor het verslagje. Pilootje ziet er flashy uit!

Willy zei me vrijdag dat er mss deze week al chassis binnenkwamen. Kristof lijkt wel van de aarbol verdwenen... niet te bereiken en belt niet terug... ik hou je op de hoogte!

G.

Gèrre
05-06-2006, 09:13
Bij mijn eerste model had ik ook veel van deze problemen met beschadiging voor, eens laten vallen , lijm op de ruitjes enz. Maar ik heb men eerste model uit miserie weggegooid omdat ik het ni meer kon aanzien. Maar hier werken ze hem nog op zijn best af :) chapeau

A uit PDGRacing
05-06-2006, 10:40
Bij mijn eerste model had ik ook veel van deze problemen met beschadiging voor, eens laten vallen , lijm op de ruitjes enz. Maar ik heb men eerste model uit miserie weggegooid omdat ik het ni meer kon aanzien. Maar hier werken ze hem nog op zijn best af :) chapeau

In feite doe ik gewoon voort om nog meer te leren. Liever ene die bol staat van de fouten, dan na vijf modellen nog steeds tegen problemen op lopen... Het zal ook wel minder pijn doen als ik tijdens de eerste bocht eruit vlam en de auto total-loss is... ;)

A uit PDGRacing
05-06-2006, 10:41
Ik hoop dat Willy er nog ene heeft, en dat hij nog niet met verlof vertrokken is...

Dominique
05-06-2006, 14:24
In feite doe ik gewoon voort om nog meer te leren. Liever ene die bol staat van de fouten, dan na vijf modellen nog steeds tegen problemen op lopen... Het zal ook wel minder pijn doen als ik tijdens de eerste bocht eruit vlam en de auto total-loss is... ;)
That's the spirit! De enige en de correcte manier om uit je fouten te leren en vooral: er iets aan te doen. Wees gerust, met wat je nu weet zal je 2e er al een heel stuk beter uitzien. Daarbij: als je twijfelt aan iets: vraag het hier eerst, er zitten er hier genoeg die je vooruit willen (én kunnen) helpen. ;)

A uit PDGRacing
05-06-2006, 16:50
Dank je voor de steun. MFarher, die me het slotten leerde kennen, heeft nogal wat mails gekregen de laatste tijd. Dus ondanks zijn hulp, heb ik toch nog grove fouten gemaakt. Maar het zal beter gaan met de volgende. Er zal wel een threadje bij komen bij de "Slotcars" ;)

A uit PDGRacing
05-06-2006, 16:58
Mocht er iemand trouwens foto's nodig hebben voor de documentaire:" Modelbouw - Hoe het niet moet", ga gerust jullie gang he :D Op voldoende vraag, wil ik zelfs even ter plaatse een demo komen geven :eek:

Nismo
05-06-2006, 22:45
Dank je voor de steun. MFarher, die me het slotten leerde kennen, heeft nogal wat mails gekregen de laatste tijd. Dus ondanks zijn hulp, heb ik toch nog grove fouten gemaakt. Maar het zal beter gaan met de volgende. Er zal wel een threadje bij komen bij de "Slotcars" ;)

Ik vind het prachtig dat je desondanks je model niet in de vuilbak hebt gekieperd. Ik ben er zeker van dat we op één van de volgende modellen een hele vooruitgang zullen zien.
Doe zo voort, neem je tijd, vraag erop los en je modelbouwcapaciteiten zullen er zeker op vooruitgaan en maak er ondertussen nog het beste van van deze japanner. ;)

Hou er rekening mee dat de ervaren modelbouwers onder ons regelmatig ook nog wel eens in de fout gaan.

MFahrer
06-06-2006, 07:51
Dank je voor de steun. MFarher, die me het slotten leerde kennen, heeft nogal wat mails gekregen de laatste tijd. Dus ondanks zijn hulp, heb ik toch nog grove fouten gemaakt. Maar het zal beter gaan met de volgende. Er zal wel een threadje bij komen bij de "Slotcars" ;)

Ik ken ook maar enkele basiskneepjes door die mannen hier... echte tips vraag je beter hier hoor...

Slotrelated tips kan ik je beter geven! Nog geen nieuws van het chassis trouwens... *erg erg erg*...

G.

A uit PDGRacing
19-06-2006, 14:15
Omdat de wedstrijd in aantocht is, en het chassis staat te trappelen om z'n eerste meterkes te rijden, heb ik de verlichting in de Skyline gestopt. De foto's zijn van iets minder kwaliteit. Foto-toestel vertoeft ergens in Frankrijk...

Hier een zicht op de achterlichten, in een verlichte omgeving:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR12.JPG

Heb ook even getest wat het verschil is tussen 9V (boven) en 14,5V (onder) op de verlichting:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR13.JPG
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR14.JPG

Nu maar hopen dat het voldoende is om in het donker te rijden.

Nog even een totaalzicht op de wagen:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR15.JPG
Ik moet de lichtpunten nog afdichten, al lijkt het aan de voorkant wel mee te vallen...

Als alles meezit gaat deze avond het chassis eronder.

MFahrer
19-06-2006, 14:23
Alles zal wel meezitten! Alles ligt klaar om aan te passen, af te stellen en te monteren!

Ik zou wel het interieur, de rolkooi en het dashboard ook meebrengen dat we dat ineens ook op maat kunnen snijden! Voor de beugels te plakken probeer ik toch meestal eerst het interieur op maat te maken... om "rond" de beugels te werken is het niet zo simpel!

Tot straks!

G.

A uit PDGRacing
19-06-2006, 14:27
Het staat allemaal al klaar :)

Tot straks,

A uit PDGRacing
23-06-2006, 18:12
Het chassis is er! De Skyline heeft er zin in. Maar...

Door het grote verlof en het spijtige timing, zal ik er niet bij zijn op de 10h :( De eerste juli komen we net terug van vakantie, en zal zeker de start missen. Maar ik zal zeker m'n best doen om langs te komen... En tuurlijk doe ik m'n best om de post-10h wedstrijden mee te rijden.

A uit PDGRacing
26-07-2006, 22:06
Ik heb dus niet kunnen meedoen aan de tien uur. Maar toch heeft hij al enkele rondjes gereden. Tijdens een FIA-GT race op Petit Spa reed ik met een oiginele C6.R van Carrera. Maar de rubberen banden en het zware gewicht trokken op niets, daarom in de tweede helft de Skyline ingezet.

Op het chassis ziet hij er zo uit:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR30.JPG
Lekker laag en vet

Een beetje te laag, want de achterband sleepte tegen de kas:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR31.JPG
Te zien aan de schuine kant. Door het slepen heb ik ook nooit op volle snelheid kunnen rijden. M'n bandjes zijn trouwens nog niet helemaal ingereden...


Foto van de achteras. Hierop zie je dat het chassis niet helemaal recht staat met de kas. Ook dat de linkerband een slijtage heeft van het slepen, en de binnenkant de tekens van enkele uren heerlijke fun :gas:
http://users.skynet.be/bs362131/foto/GTR32.JPG

A uit PDGRacing
05-08-2006, 15:41
Even :Offtopic: gaan:

Ik ben bezig met de C6.R op het chassis te plaatsen, maar ik krijg de kas aan geen kanten tegen de ijzeren beugeltjes. Iemand een idee hoe dit op te lossen, de beugeltjes staan op het maximum...

Hier zie je een duidelijk verschil in breedte tussen de Skyline en de C6.R.

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-01.JPG

Een idee van de afstand tussen de kas en het chassis

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-02.JPG

MFahrer
06-08-2006, 11:16
Om dat probleem op te lossen zet ik tegen de ijzeren profieltjes van die ultralichte blokjes (ook gebruikt voor RC vliegtuigen), maar ik kan nu op de naam niet komen!

Zo'n blokje is eigenlijk een rechthoekig staafje van 1x1x5cm

G.

A uit PDGRacing
08-08-2006, 08:41
Dank je wel Gunther. Ben er gisteren om gegaan, en de Corvette staat intussen op het chassis. Nu nog het interieur dremelen, en dan moet het wel goe komen.

Foto's volgen later.

A uit PDGRacing
08-08-2006, 22:07
Zoals belooft, de foto's van de Corvette op het chassis. Ik moet toegeven, dat ik er wel een beetje fier op ben. Als alles meezit, rij ik er donderdagavond mee... :gas:

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-60.JPG

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-61.JPG

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-62.JPG

http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-63.JPG

Ik wacht nu op een dremel (??? :confused: ), om het interieurke en eventueel de diffuser klaar te krijgen. Dan wordt dan de wagen voor de FIA-GT's.

A uit PDGRacing
01-09-2006, 22:13
Na een 'kick in the bud' van Gunther ( positieve manier ;) :D ), ben ik toch in gang geschoten aan de Corvette. Aangezien het maandag een Endurance-race ( verplichte verlichting) is, moest ik snel nog LED's voorzien.

Het interieurke had ik al voorzien voor de sprint-race, waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn.
Hier wat foto's:

Mislukte foto, die ik dan maar gebruik om het lexan-interieurke met tijger-motief te tonen.
http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-70.JPG

Achterverlichting
http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-71.JPG

De xeon voorverlichting ( de enige LED's die ik nog liggen had), met en zonder achtergrondverlichting.
http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-72.JPG
http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-73.JPG

The total picture
http://users.skynet.be/bs362131/foto/C6-74.JPG

Ik maak me pas de bedenking dat dit de eerste wagen is, die ik zelf maakte, die reglementair zou moeten zijn. Ik heb ringen moeten gebruiken om op de correcte wagenhoogte te raken...

Lester
03-09-2006, 00:21
Ziet er goed uit Anthony, die zal wel beter rijden dan de vorige keer;) ;)
Groeten Johan

MFahrer
04-09-2006, 07:38
Blij te zien dat je tijd hebt gevonden om de wagen startklaar te krijgen! Ik ben benieuwd wat het vanavond gaat geven! Hij zal inderdaad al héééél wat beter rijden dan in de vorige FIA GT wedstrijd!

Tot vanavond!

G.