PDA

View Full Version : [FIA GT] Round 2 Brno


Viper GTS-R***
19-05-2006, 00:08
Balfe Motorsport rijd vanaf nu zonder Neil Cunningham.
Ab dem zweiten Lauf in Brünn wird Balfe Motorsport nur noch mit den Piloten Shaun Balfe und Jamie Derbyshire antreten. Nicht mehr im Fahrerkader ist Neil Cunningham. Der Neuseeländer und das Team aus aus Lincolnshire (UK) gehen zukünftig getrennte Wege. Als Begründung für die Trennung wird lediglich angegeben, dass die "kurzen" 3-Stunden Distanzen taktisch einfacher mit nur zwei Fahrern zu bestreiten sind.
Bron: http://www.project-lemans.de/
Te hopen dat het iets geeft, want na veel voorbereiding was 12de algemeen en 9de GT1 toch magertjes als uitslag in Silverstone.

Brecht
20-05-2006, 18:09
Bouchut - Kox met de Lambo, op papier sterkske duo aan de start

MichelRacing
20-05-2006, 18:11
Kox, mooi mannetje krijgt alle mooie races voorgeschoteld:D. Coureur van beroep zijn is dan toch nog mooi:)

FIRE
20-05-2006, 18:12
Bouchut - Kox met de Lambo, op papier sterkske duo aan de start
Op papier wel ja...:D

MichelRacing
20-05-2006, 18:14
Alleen in 't echt niet zeer waarschijnlijk, Lambo is toch ook al aantal jaren oud en denk ook niet dat ze nog veel geld in de ontwikkeling van de Murcielago gaan steken, eerder in de Gallardo.

Bramzel
20-05-2006, 21:00
Alleen in 't echt niet zeer waarschijnlijk, Lambo is toch ook al aantal jaren oud en denk ook niet dat ze nog veel geld in de ontwikkeling van de Murcielago gaan steken, eerder in de Gallardo.

Lambo is nog geen 3 jaar oud hoor. 't Is alleen nooit geworden wat men voor ogen had.

En of Bouchut/Kox het sterkste duo is weet ik ook niet. Eén van de sterksten zeker, maar Wendlinger/Peter, Babini/Gollin en Davies/Biagi zijn van minstens een vergelijkbaar kaliber.

Integra
20-05-2006, 21:06
En Bert/Janis dan?

MichelRacing
20-05-2006, 21:19
Ik acht Kox, wel 't snelste van allen vanwege ervaring, dit omdat hij ook de meeste KM's in deze auto heeft afgelegd, eerst bij de ontwikkeling later tijdens races...

Bramzel
20-05-2006, 22:33
En Bert/Janis dan?

Die zijn snel maar hebben nog niet genoeg laten zien om in dat rijtje te horen.

Ik acht Kox, wel 't snelste van allen vanwege ervaring, dit omdat hij ook de meeste KM's in deze auto heeft afgelegd, eerst bij de ontwikkeling later tijdens races...

Kox is niet het snelste, Bouchut is zeker sneller als Kox. Kox is snel, maar heeft vaak snellere teamgenoten. Reden waarom Kox populair is is omdat hij als geen ander weet hoe hij een auto moet ontwikkelen, hoe hij het team laat weten wat er aan moet gebeuren en hoe hij een wagen thuis kan brengen. En dat maakt Kox zo'n fantastisch endurance coureur.

gwyllion
21-05-2006, 11:47
Bouchut - Kox met de Lambo, op papier sterkske duo aan de startOok niet vergeten dat Norbert Walchhofer ook mee rijdt in de wagen en hij zal een stuk trager zijn dan Bouchut - Kox.

Blijkbaar is het niet eenvoudig om snel te rijden met de Lambo:
"The Lamborghini is a beautiful car, but difficult to drive!" Bouchut said. "It has a good engine, but uses the tyres and has a tendancy to oversteer, which makes things difficult. B-Racing is a new team, and they are capable of doing a good job with the car.

"I think the car has good potential and I intend to show that I am able to do good things in this car - it is my challenge for the year!"

Bramzel
21-05-2006, 11:51
Walchhofer staat niet op de entrylist, voor Brno is het Bouchut/Kox.

gwyllion
21-05-2006, 12:13
Walchhofer staat niet op de entrylist, voor Brno is het Bouchut/Kox.Hij staat niet op de entry list, maar wel op dit artikel (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=960) op fiagt.com.
For the coming race weekend, B-Racing will have one of the strongest line-ups in the GT1 category, as Norbert Walchhofer (AUT) and the three-times FIA-GT champion Christophe Bouchut (FRA) will be supported by Peter Kox (NL).

Viper GTS-R***
21-05-2006, 18:53
Race Alliance zal maar 1 AM inzetten in Brno.
With the second run to the FIA-GT in Brno only one of the two Aston Martin DBR9 of the Race Alliance team will go to the start.
http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.projectlemans.de/content/view/2015/53/&prev=/language_tools
Duo Wendliger/Peter rijd wel mee, het zijn Diefenbacher en Lechner die niet rijden omwille dat er 1 van hen niet kan rijden en er geen vervanger meer gevonden kan worden.

Stranger
21-05-2006, 20:33
Niet kan rijden?

Het team heeft Diefenbacher eruit geschopt en hem ook de rekening voor het ongelukje in Silverstone gegeven. Geen geld = geen zitje meer.

Grig-O
21-05-2006, 20:46
Wat was er precies gebeurd?

Stranger
21-05-2006, 20:55
Diefenbacher zou blijkbaar een flinke sponsor hebben, maar het geld kwam er niet. Daarnaast wordt hem ook de crash tijdens de start op Silverstone aangerekend. 1+1 = 2 en dus ligt Diefenbacher eruit.

gwyllion
24-05-2006, 08:50
Walchhofer staat niet op de entrylist, voor Brno is het Bouchut/Kox.Ondertussen wel ;)

MichelRacing
24-05-2006, 11:32
Walchhofer is de eigenaar van de wagen, hij heeft pas nog een tweede Lambo bijgekocht, voor eventueel als de 1e wagen crasht dat hij een tweede achter de hand heeft... Staat te lezen op www.gt-eins.de

gwyllion
26-05-2006, 19:27
De eerste training zit er op en de Zakspeed Saleen is opnieuw snel. In de handen van Bouchut en Kox is de Lamborghini plots een stuk sneller:
http://www.fiagt.com/results.php?event=2&season=2006&session=Free%20Practice%201

FIRE
26-05-2006, 19:41
De eerste training zit er op en de Zakspeed Saleen is opnieuw snel. In de handen van Bouchut en Kox is de Lamborghini plots een stuk sneller:
http://www.fiagt.com/results.php?event=2&season=2006&session=Free%20Practice%201

:)

Nu de betrouwbaardheid nog.

Zakspeed doet het ook weer erg goed. Toch jammer dat Zakspeed zolang weggeweest is van het het internationale strijdtoneel.

smiley
26-05-2006, 19:51
een verandering in de livery van de vette

http://www.racingworld.be/images/2006/fiagt/brno/vrijdag/P1050021.JPG
http://www.anthonykumpen.com/pics2006/fiagt/brno/vrijdag/P1050034.JPG

tiens waar heb ik die livery nog gezien.. de york sponsoring zie ik wel niet meer..

Belle
26-05-2006, 20:04
een verandering in de livery van de vette


tiens waar heb ik die livery nog gezien.. de york sponsoring zie ik wel niet meer..

Zouden ze dan toch rekening gehouden hebben met die van Bramzel? :p

FIRE
26-05-2006, 20:17
Ziet er al beter uit.

York = Johnson Controls.

smiley
26-05-2006, 20:18
Ziet er al beter uit.

York = Johnson Controls.ahzo..
te hopen maken ze tegen de volgende race ook nog de zijkant zoals het design van bramzel ! dan is hij helemaal af !
maja maar niet te veel klagen, want zoals hij er nu uitziet is al stukke beter dan de 1ste livery

Pinzie
26-05-2006, 20:21
Amaai, de looks zijn enorm verbeterd. Nu hopen dat de resultaten in dezelfde lijn volgen !

FIRE
26-05-2006, 20:22
ahzo..
te hopen maken ze tegen de volgende race ook nog de zijkant zoals het design van bramzel ! dan is hij helemaal af !
maja maar niet te veel klagen, want zoals hij er nu uitziet is al stukke beter dan de 1ste livery
Heb je een link naar Bramzel's ontwerp? Ik kan dat niet vinden.

smiley
26-05-2006, 20:24
Heb je een link naar Bramzel's ontwerp? Ik kan dat niet vinden.http://img328.imageshack.us/img328/1774/glpk20065lq.jpg

FIRE
26-05-2006, 20:26
Bedankt

Integra
26-05-2006, 20:29
http://forum.depaddock.eu/showpost.php?p=171655&postcount=111

Dju, ben weer te laat. :p

Grig-O
26-05-2006, 21:00
Er zijn trouwens heel wat wagens met een aanpassing aan de livery:
De Aston van Phoenix;
De corvette;
De JMB Ferrari
en de Scuderia Ecosse Ferrari.

FIRE
26-05-2006, 21:06
+ Zakspeed Saleen

Mark
26-05-2006, 21:07
Aparte sponsor op de zijkant van de achtervleugel van de C6R;)

FIRE
26-05-2006, 21:14
Aparte sponsor op de zijkant van de achtervleugel van de C6R;)
Toch mooi als je wat ondersteuning van je concurrent krijgt? ;)

Mark
26-05-2006, 21:24
Toch mooi als je wat ondersteuning van je concurrent krijgt? ;)

Gevaarlijk speculatief verder denken ;)

Hart met GLPK naar de 24U van Spa?

Grig-O
26-05-2006, 21:30
GLPK met Longin-Kumpen-Hezemans-Hart
en SRT dan met de broers Bleekemolen :D

JPMontoya
27-05-2006, 12:30
Wat fotokes vanop een Tsjechische site.

http://car.automedia.cz/ClientPhotos/1406_FIAGTvikendvBr/dsc_0029male.jpg
http://car.automedia.cz/ClientPhotos/1406_FIAGTvikendvBr/dsc_0320odstrojene.jpg
http://car.automedia.cz/ClientPhotos/1406_FIAGTvikendvBr/dsc_0046corvete.jpg

Viper GTS-R***
27-05-2006, 12:38
Uitslag second free practice: http://www.fiagt.com/results.php?season=2006&event=2&session=Free%20Practice%202
De Zakspeed Saleen en GLPK hun C6-R nemen ietwat afstand van de rest.
Zien wat dat gaat geven straks in de kwalificatie's.
Zo te zien had de Gillet Vertigo een probleem?
In GT2 is Ferrari volledig 1ste linie.

JPMontoya
27-05-2006, 14:15
Jup; opnieuw transmissie probleem - Gillet zal de kwalificatie niet rijden.

Viper GTS-R***
27-05-2006, 15:56
Live uitslag van de kwalificatie: http://www.mstworld.com/live/livetiminggt.html
De Zakspeed Saleen S7-R staat dus op de Pole.
Davies stuurde de Maserati MC12 naar de 2de plaats. +0.44sec
3de: Phoenix AM DBR9 + 1.04sec
4de: BMS AM DBR9 + 1.56 waarmee Gollin de tijd neerzette.
5de: GLPK Corvette C6-R, + 1.69sec volgens live timing reed Longin?? Normaal was aangekondigd dat Kumpen ging rijden in kwalificatie als ik me niet vergis.. ofwel foutje van MSTTiming.

Reactie van GLPK na de kwalificatie: http://www.racingworld.be/nieuws/3458/Mike-Hezemans:-Het-blijft-koffiedik-kijken!.html

Door een spin in de outlap van Anthony en hierdoor een rode vlag voor enkele minuten kon hij er toch nog een 5de plaats uithalen. Ze hadden na de goede resultaten van de vrije trainingen nog wat aanpassingen aan de wagen gebracht maar dit leek niet zo goed te zijn. Ze zullen de race starten met configuratie van tijdens de vrije trainingen en mikken hiermee op een podiumplaats.

Grig-O
27-05-2006, 21:28
Toch wat teleurstellend van die grote verschillen.
De Maserati kon nog volgen maar de Phoenix Aston werd al op een seconde gereden!
Hopelijk morgen iets spannender...

Viper GTS-R***
28-05-2006, 13:40
De WarmUp van deze morgend was in gietende regen en dat beviel de GLPK Corvette héél goed. Ook verassend, de Lambo reed tweede tijd in warm up.
Uitslag:http://www.fiagt.com/results.php?season=2006&event=2&session=Warm%20Up
Vonka Racing gaf (terug) forfait.
Startgrid: http://www.fiagt.com/results.php?event=2&season=2006&session=Starting%20Grid

Viper GTS-R***
28-05-2006, 13:48
Stand van zaken na zo'n 15minuten racen:
1: Piccini AM DBR9
2: Janis Saleen S7-R
3: Kumpen Corvette C6-R
4: Biagi Maserati MC12
5: Gollin AM DBR9
Top 3 in GT2 is nog steeds Ferrari 430's
Beste prestatie van alle piloten tot nu toe:
Bas Leinders rijd even van de staart van peleton (25ste) naar een 18de plek!!!

Viper GTS-R***
28-05-2006, 14:01
Na 30 minuten racen moet de Maserati van Biagi de pits opzoeken nadat hij 4de reed. Hij staat in de lijst al helemaal achteraan op 25ste plaats.
Hierdoor vinden we de Vertigo nu al op 16de plek!! en dit na te starten vanuit de pits. Janis is na touren lang onder de spoiler van PIccini zen AM te rijden er toch voorbij geraakt.
DUs top 3 op het moment:
1 Zakspeed Saleen
2 Phoenix AM DBR9 + 2.193sec
3 GLPK Corvette C6-R + 8.646sec

Viper GTS-R***
28-05-2006, 14:25
45 minuten racen:
Kumpen verloor z'n 3de stek terug aan Golling. (AM DBR9)
Maserati van Biagi heeft door vermoedelijk een uitstap aan de grindbak (omdat er geen pitstop word gerekend voor hem kan hij moeilijk naar de pits zijn gegaan) een 2tal toeren verloren.
Deze is nu terug aan opmars door het veld bezig. Zit nu al terug aan 15de stek. Janis is zeer sterk bezig. Heeft nu al een voorsprong van meer dan 12 seconden op Piccini gereden. Gollin zit al op een dikke 18 seconden. Kumpen met de C6-R zo'n 20 seconden.
Al enkeke GT2's hebben gepit:
Tim Sugden met de Ferrari 430 (17de)
Bas Leinders met de Vertigo (18de)
Moccia met de Porsche 996 GT3-RSR (20ste)
Kaufman zit met z'n Porsche al 5 touren achter, zit ook in de pits dus mechanish probleem.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 15:11
Situatie na 1u30 racen:
De Saleen is OPPERMACHTIG.
Nu al zo'n dikke 44 seconden voor op Gollin (DBR9)
Deze 2de wordt gevolgd door Deletraz met de Phoenix AM met maar 1.4sec verschil. Longin rijd momenteel in 6de stelling met de Corvette. En aan de hand van de tijden die hij rijd zal hij niet meteen opschuiven want het blijft zéér snel gaan in de kop van het veld. Mike zal alles moeten geven om toch nog podium te rijden denk ik maar het is nog lang.
GT2 blijft gedomineerd door de Ferrari's 430.
De Race Alliance DBR9 heeft zo te zien opgegeven.
Spijtig voor Wendlinger en Peter.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 15:35
Al 2 uur gereden, laatste uur gaat dus in.
Top 5 van het moment:
1 Zakspeed Saleen
2 BMS Scuderia AM DBR9
3 Phoenix AM DBR9
4 Vitaphone Maserati MC12
5 GLPK Corvette C6-R

Zakspeed Saleen blijft heersen over Brno, al meer dan een minuut voor op de BMS AM DBR9 van Gollin. GLPK gaat als 1ste van de Top Teams in de pit voor hun laatste pilotenwissel. Een strategische zet? Dat zien wel straks wel;)

Gillet Vertigo en Balfe Saleen hebben opgegeven.
Vertigo was zeer goed begonnen aan het 1ste halfuur maar daaren ging het mis, de juiste reden weet ik niet. Balfe raakte heel de race niet goed weg, ze bleven wel de GT2's voor maar hadden al zéér snel een ronde achter op de volgende GT1. Blijven werken Balfe!

Mr.Dallara
28-05-2006, 15:39
Nog nieuws van de Vertigo?

Viper GTS-R***
28-05-2006, 15:46
Nog nieuws van de Vertigo?
Nope, alleen dat hij is uitgevallen in ronde 41.
Dit is ook de ronde waarin Karl Wendlinger met z'n AM DBR9 heeft opgegeven. Normaal konden ze niet in dezelfde ronde gezeten hebben, maar de AM DBR9 had op dat moment wel enkele problemen en was iets teruggezakt. DUs bestaat er kleine mogelijkheid van een accident... Dat zullen we wel snel horen langs een site.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 15:53
Dit is ook de ronde waarin Karl Wendlinger met z'n AM DBR9 heeft opgegeven. Normaal konden ze niet in dezelfde ronde gezeten hebben, maar de AM DBR9 had op dat moment wel enkele problemen en was iets teruggezakt. DUs bestaat er kleine mogelijkheid van een accident...
Geen accident dus;) de AM van Wendlinger is eraf gegaan toen hij de Corvette probeerde in te halen. Zat vast in grindbak en toen hij in pits aankwam gaven ze op.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 16:09
Al 2u30 gereden.
In de top van het klassement zijn er niet zoveel wijzegingen meer geweest.
Hezemans heeft wel spijtig genoeg z'n 4de stek verloren aan Bertolini (Maserati).
Top 5:
1 Zakspeed Saleen
2 Phoenix Aston Martin DBR9 + 53.587sec
3 BMS Scuderria Aston Martin DBR9 + 56.764sec
4 Vitaphone Maserati MC12 + 1.02.743
5 GLPK Corvette C6-R + 1.05.788

Bouchut levert een hevige strijd met z'n Lambo tegen Biagi die met z'n Maserati héél goed is terug gekomen. Tot nu blijft Bouchut de betere in de Lambo en houd Biagi voor het nakijken.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 16:19
Nog een kwartier te gaan en neen het wordt geen saai eindslot maar wel zéér spannend. Duel voor 3de plek is geopend en wie zijn de deelnemers?
BMS AM van Gollin, Vitaphone Maserati van Bertolini en de GLPK Corvette van Hezemans. (in volgorde van hoe ze momenteel nog rijden). Tussen 3de Gollin en 5de Hezemans zitten nog geen 1.5 seconde verschil.
Strijd tussen Biagi en Bouchut blijft ook voortduren, Bouchut heeft slechts 0.5sec voor op Biagi z'n Maserati.

Swa
28-05-2006, 16:22
Hezemans in de problemen?

Viper GTS-R***
28-05-2006, 16:23
Nog 2 minuten te gaan
GLPK blijft zakken in het klassement.
Bertolini zit nu zo'n 0.271sec achter Gollin.
Blijft dus spannend duel voor 3de plek.
Bouchut heeft Biagi dus toch voor moeten laten gaan,
dit wel na een spannend duel.

JPMontoya
28-05-2006, 16:28
de reden voor de opgave

Renaud Kuppens took over the wheel after 1h15 but no luck for him as, five laps into his relay, in front of him the number 33 Jet Alliance Aston Martin DBR9 of Karl Wendlinger spun out. Wendlinger, who had to retire also, throw up a huge amout of gravel onto the circuit and a stone bored its way into the engine of the Gillet and caused the burst of the drive belt of distribution.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 16:40
Na 88 toeren en 3 uur racen wint de Zakspeed Saleen z'n 1ste overwinning van het jaar!! Dik verdiende zege kun je wel zeggen, geen enkel moment in de race werd deze bedreigd.
Top 5
1 Zakspeed Saleen
2 Phoenix Aston Martin DBR9 +1min
3 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min2sec
4 Vitaphone Maserati MC12 + 1min3sec
5 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min50sec

Zizo hiermee sluit ik mijn Live Comment op de Race af;)
Greetzz Thomas

FIRE
28-05-2006, 16:48
Bedankt voor het live comment.

Mooie overwinning voor Zakspeed.
De Lambo heeft ook uitgereden zie ik. :)

Viper GTS-R***
28-05-2006, 18:45
A dix minutes du drapeau à damiers, la course s’anime enfin. Thomas Biagi, pourtant à un tour, attaque Mike Hezemans et les deux voitures s’accrochent. La Maserati poursuit mais la Corvette doit s’arrêter sur le bas coté.
Bron: http://www.infoscourse.org/
Zéér spijtig voor GLPK.

Info ivm Balfe Saleen:
Lap50:Saleen nr 11 to the pits with engine problem and loss of power, but going back out..
Lap52: Saleen nr 11 to the pits - into garage
Bron: http://www.fiagt.com/racefacts.php?season=2006&event=2&hour=2

@ FIRE: Graag gedaan;)

Neo-242
28-05-2006, 19:43
Sorry als ik me vergis, maar is het dezelfde Saleen dan degene die de GT klasse tijdens de 1000km van Spa heeft gewonnen?

FIRE
28-05-2006, 19:45
Nee
De Saleen van Oreca heeft de 1000km gewonnen. Oreca is het officiele fabrieksteam van Saleen.

Neo-242
28-05-2006, 20:04
Oei, ja, dat was Oreca inderdaad... serieuze vergissing van me:eek:
Ze zullen bij Saleen tevreden zijn denk ik zo ;)

MichelRacing
28-05-2006, 20:29
Vraagje, maar is miss beetje off-topic. De Corvette C6-R van GLPK Carsport is van Toine Hezemans, maar de C5-R van wie is deze eigendom? Ook van Toine Hezemans of van Paul Kumpen?

Viper GTS-R***
28-05-2006, 20:45
Artikel dat iedereen eens moet lezen: http://www.racingworld.be/nieuws/3464/Dominante-overwinning-voor-Zakspeed---GLPK-Carsport-uit-wedstrijd-getikt!.html
GLPK werd zoals eerder aangekondigt aangetikt door Biagi.
Dit zou expres gedaan zijn om zo Biagi's teammaat Bertolini veilig te zetten voor Mike die zeer snel aan het rijden was.
FIA GT besliste dat Biagi 30seconde straftijd kreeg en in de volgende westrijd 10 plaatsen achteruit moet op de grid, juiste beslissing!!!
Door dit geval mist GLPK mischien wel een 3de plek!!

Raceboy
28-05-2006, 20:48
Niet echt een objectieve bron he.

Viper GTS-R***
28-05-2006, 20:57
Niet echt een objectieve bron he.
aahzo waarom niet?
Het is niet omdat Bert en Anthony Columns schrijven voor racingworld dat zij GLPK daarom goedpraten hé..
En zo'n site kan moeilijk iets uitvinden ivm die 10plaatsen achteruit op startgrid e.d. hé;)

M_K
28-05-2006, 21:16
De citaten uit het GLPK Carsport kamp zijn misschien wel interessant ... Blijkbaar zijn ze daar serieus op hun tenen getrapt met de actie van Biagi. In ieder geval: de wedstrijdleiding zal niet zomaar een straf hebben opgelegd.

Mark
28-05-2006, 23:09
Volgens sommigen kan ik beter naar een balletvoorstelling gaan kijken omdat ik "tikken" in endurance racerij afkeur. Als "azijnpisser" der natie moet ik niet al te zwaar tillen aan de onschulidge tikjes die Kermit links en rechts uitdeelde tijdens de laatste Belcarrace.

Oei, maar nu heeft de "gele" van GLPK Carsport de andere kant van de medaille gezien. Ditmaal zijn zij slachtoffer geworden van een tikje in de endurance racerij............

Laten we zeggen dat het 1-1 staat? ;)

Viper GTS-R***
28-05-2006, 23:22
Volgens sommigen kan ik beter naar een balletvoorstelling gaan kijken omdat ik "tikken" in endurance racerij afkeur. Als "azijnpisser" der natie moet ik niet al te zwaar tillen aan de onschulidge tikjes die Kermit links en rechts uitdeelde tijdens de laatste Belcarrace.

Oei, maar nu heeft de "gele" van GLPK Carsport de andere kant van de medaille gezien. Ditmaal zijn zij slachtoffer geworden van een tikje in de endurance racerij............

Laten we zeggen dat het 1-1 staat? ;)
Ja Mark maar tijdens Belcar Home Race werden er geen 'tikken' uitgedeelt om iemand met 'opzet' van de piste te rammen hé;) in tegenstelling van wat Biagi wel degelijk deed. Slimme strategische teamszet natuurlijk van Biagi en Vitaphone, eerlijk gezegd zouden zij uit de uitslag mogen geschrapt worden vind ik. Zodoende dat GLPK nog een puntje meer pakt en dat verdienden ze dik en dubbel!

marcel
28-05-2006, 23:24
Volgens sommigen kan ik beter naar een balletvoorstelling gaan kijken omdat ik "tikken" in endurance racerij afkeur. Als "azijnpisser" der natie moet ik niet al te zwaar tillen aan de onschulidge tikjes die Kermit links en rechts uitdeelde tijdens de laatste Belcarrace.

Oei, maar nu heeft de "gele" van GLPK Carsport de andere kant van de medaille gezien. Ditmaal zijn zij slachtoffer geworden van een tikje in de endurance racerij............

Laten we zeggen dat het 1-1 staat? ;)


dat is appelen met peren vergelijken he
GLPK wordt hier door het manoeuvre tot een opgave gedwongen.
de tikjes die Longin en Bleekemolen uitwisselden waren sportief

Mark
28-05-2006, 23:29
de tikjes die Longin en Bleekemolen uitwisselden waren sportief

Ik had het over de tikjes die enkele tragere wagens mochten ontvangen, zie een bepaalde foto ;)

Viper GTS-R***
28-05-2006, 23:30
Ik had het over de tikjes die enkele tragere wagens mochten ontvangen, zie een bepaalde foto ;)
Die tikjes waren wel zo miniem dat niemand van de piste werd geramd zoals nu in Brno hé Mark;)

Raceboy
28-05-2006, 23:42
Die tikjes waren wel zo miniem dat niemand van de piste werd geramd zoals nu in Brno hé Mark;)

Misschien hadden die een betere stuurvaardigheid/ meer geluk?

M_K
29-05-2006, 08:50
Ja Mark maar tijdens Belcar Home Race werden er geen 'tikken' uitgedeelt om iemand met 'opzet' van de piste te rammen hé;) in tegenstelling van wat Biagi wel degelijk deed.
Opzet en opzet zijn natuurlijk twee. De koersdirectie was in ieder geval niet gediend met het voorval en bestrafte vrijwel onmiddelijk de piloot van de Vitaphone Racing Maserati MC12 #2. Op www.pitstoptv.be staan trouwens dezelfde citaten van de GLPK-Carsport piloten.

JPMontoya
29-05-2006, 09:50
Opzet en opzet zijn natuurlijk twee. De koersdirectie was in ieder geval niet gediend met het voorval en bestrafte vrijwel onmiddelijk de piloot van de Vitaphone Racing Maserati MC12 #2. Op www.pitstoptv.be staan trouwens dezelfde citaten van de GLPK-Carsport piloten.

Die citaten - Ja dat is natuurlijk ook niet objectief.

Wie heeft de beelden gezien?

jeep
29-05-2006, 11:53
:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic: Ik had het over de tikjes die enkele tragere wagens mochten ontvangen, zie een bepaalde foto ;)

Het is hier nu wel :Offtopic: die enkele verklaar u nader we hebben juist 1 foto gezien.
Is door deze piloot ook een opmerking gemaakt (ja)? En we zijn op de hoogte van het geval NGT en SRT (piloot van NGT geklaagd)?
En we weten het geval El Torro wie is hij en welke wagen.

Als het verhaal van GLPK kloopt spreek ik hier ook van rammen en niet van tikken.

marcel
29-05-2006, 14:39
:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic:

Het is hier nu wel :Offtopic: die enkele verklaar u nader we hebben juist 1 foto gezien.
Is door deze piloot ook een opmerking gemaakt (ja)?

er wordt toch niks gemeld in de press release van KS Motorsport...

kulgan
29-05-2006, 14:50
heum ik kan niet goed volgen...
Kan die foto nog eens gepost worden??

jeep
29-05-2006, 16:57
er wordt toch niks gemeld in de press release van KS Motorsport...


De (ja) was bedoeld als vraag ik heb er ook niks van gevonden.Dus bij KS werd hier niet zwaar aan getild. Mark spreekt steeds over de tikken maar niemand klaagd hierover dus het zal wel zo erg niet zijn

marcel
29-05-2006, 17:01
De (ja) was bedoeld als vraag

ik gaf dan ook een antwoord ;)

maar dit is in deze topic allemaal :Offtopic:

El Torro
29-05-2006, 22:01
De citaten uit het GLPK Carsport kamp zijn misschien wel interessant ... Blijkbaar zijn ze daar serieus op hun tenen getrapt met de actie van Biagi. In ieder geval: de wedstrijdleiding zal niet zomaar een straf hebben opgelegd.

Groot gelijk van de organisatie, en gelukkig voor GLPK !
Zou de koersdirectie van de Belcar ook zo moeten doen.

Belle
30-05-2006, 00:09
Inderdaad mooi dat de organisatie stappen heeft ondernomen, maar het helpt hen niet echt verder in het kampioenschap jammer genoeg. Ik vind het echt een zeer spijtige zaak dat je zo 7 ronden voor de finish er wordt uitgekegeld. En ze waren net zo goed bezig...

Pedro
30-05-2006, 11:43
Ik vind de reactie van Hezemans toch wel serieus overdreven. Hezemans zegt dat hij opzettelijk van de baan werd gereden. Ik heb de race live op tv gezien en gisteren heb ik speciaal naar de herhaling gekeken om de beelden van de aanrijding nog eens te zien. Als je dit incident opzettelijk noemt, moet je je bij vele aanrijdingen vragen gaan stellen. Als je de beelden bekijkt zit de Vitaphone Maserati met z’n neus al over de helft van de Corvette. Het is dus duidelijk een inhaalpoging en zeker geen opzettelijke aanrijding!

De nr2 Maserati hing toen al ronden achter de Corvette en hij was veel sneller dan de Corvette, maar hij kon hem op het rechte stuk niet voorbij. Biagi probeerde om de eveneens gedubbelde Lamborghini in te halen, die op dat moment net achter de BMS AM (3de) en net voor de nr 1 Vitaphone Maserati (4de) reed.

De nr 1 Maserati van Bertolini was trouwens duidelijk sneller dan de Corvette. Enkel toen de gedubbelde Lambo en de nr1 een beetje werden opgehouden door de BMS AM kon de Corvette dichterbij komen.

Ik kan de ontgoocheling bij GLPK begrijpen, maar een opzettelijke aanrijding was het mijns inziens helemaal niet. Misschien had Hezemans de Maserati zelfs beter wat meer ruimte gegeven om een aanrijding te vermijden.

Ik vraag me trouwens af wie van de mensen op het forum, die commentaar geven en zeggen dat dit met opzet was, de televisiebeelden al hebben bekeken?


Groeten

P

Viper GTS-R***
30-05-2006, 14:00
Ik vraag me trouwens af wie van de mensen op het forum, die commentaar geven en zeggen dat dit met opzet was, de televisiebeelden al hebben bekeken?
Neen dat nog niet, zullen we moeten voor wachten tot zaterdag op PitstopTV
Ik las volgende:
Nr9 Zakspeed Saleen S7R was leading the race with a lead of more than 50 seconds. But behind the leader, with now Jarek Janis back at the wheel, a really close fight for third place in GT1 was taking place. Gollin, Bertolini and Hezemans were in the fight for third, and between them, Bouchut and Biagi, who were one lap down, were fighting for seventh position. On lap 82, Hezemans spun out into the gravel when being overtaken by the nr2 Vitaphone Racing Team Maserati, one lap back. The Corvette then had to retire, due to exhaust damage. A few laps later, Biagi overtook Bouchut, once again with contact between both cars.
2 x contact wanneer Biagi iemand voorbijsteekt, is dit 2 x door een verkeerde handeling van de 'voorbijgestokene'? Of eerder door Biagi die wat roekeloos en in extremis de Lambo nog voorbij wou maar hiervoor ook Kumpen moest paseren en dit allebei dan nogal wat 'onvoorzichtig' deed?
After the race, the nr 2 Vitaphone car received a 30 second penalty for its collision with the Corvette, and a ten grid-position penalty for its collision with the Lamborghini. This last penalty has been appealed, and the results are therefore pending.

Nu ook te lezen dat die 10 plaatsen achteruit op de grid over het contact met Biagi tegen de Lambo van Bouchut gaat.
Bron: http://www.fiagt.com/reports.php?season=2006&event=2&reporttype=Race%20Report

Mr.Dallara
30-05-2006, 15:33
Neen dat nog niet, zullen we moeten voor wachten tot zaterdag op PitstopTV


FIA GT op pitstop? :confused:

gwyllion
30-05-2006, 15:50
FIA GT op pitstop? :confused:Dat is toch aangekondigd op fiagt.com:
07/04/2006 FIA GT completes TV deals with series of terrestrial agreements

SRO, promoter of the international FIA GT and FIA GT3 Championships, announced today further TV deals with terrestrial broadcasters in key markets to complete its best ever Television coverage.

On Channel 4 in the UK, a half-hour round-up of every race of the Championship will be shown on Saturday mornings after each event. Belgium's largest public service broadcaster, Kanaal 2, will include FIA GT highlights as part of their Motorsport magazine, "Pitstop", broadcast each Saturday at 1500 CET.

In the Czech republic, home of the Brno race, CZECH TV will broadcast the half hour show in prime time. FIA GT3 highlights, already distributed on MOTORS TV, NUVOLARI in Italy and BRAVO and PLAYER in the UK will now also be shown on Dutch terrestrial television via SBS6 at 1200 CET on the Sunday before each race.

SRO have also concluded a highlights agreement with France's premier sports channel Sport +, to add to the live coverage already secured on Motorsport channel AB MOTEURS.

The FIA GT Championship will now be seen LIVE in eight countries with highlights broadcast in over 30 European countries as well as in Asia, South America, the Middle East and the United States. The series will also feature prominently a number of motorsport magazine programs such as the new Martini World Circuit, and in the Motorsport Mundial, Motorsport Asia and Max Power magazines currently reaching over 500 million homes worldwide.

Stephane Ratel, Chairman of SRO, Promoter of the FIA GT Championship, explained : "Our new TV strategy has confirmed our confidence that there would be a high level of interest by broadcasters world-wide in the FIA GT Championship. They have endorsed our view that the world's best supercars and an exciting calendar of endurance racing is a winning combination."

Pedro
30-05-2006, 16:30
Biagi en Bouchut hebben elkaar inderdaad met flank tegen flank geraakt. De juiste situatie was nogal moeilijk te zien op de beelden. Maar het leek vrij onschuldig, waardoor ik het beroep van Vitaphone in verband met die penalty wel kan begrijpen.

Het ging me vooral om de uitspraak van Hezemans die zei dat de Vitaphone Maserati de Corvette bewust van de baan had gereden.

Groetjes, Peter

Fonne
30-05-2006, 20:57
FIA GT op pitstop? :confused:Pitstop zend een samenvatting uit van de races van de FIA GT. De eerste race hebben ze ook samengevat.

Mr.Dallara
31-05-2006, 15:13
Pitstop zend een samenvatting uit van de races van de FIA GT. De eerste race hebben ze ook samengevat.

Ahzo, das heel goed om te weten! :)
Vorige keer heb ik het alvast gemist, vandaar dat ik zo uit de lucht kom gevallen...

Bramzel
07-06-2006, 23:41
In deze thread is het filmpje gepost met de touché van Biagi op Hezemans. En het filmpje doet met toch twijfelen hoor. Biagi zat er al ver naast, gewoon dom dat Hezemans die deur zo dichtkwakt. Hij zit een rondje achter je, de race is bijna over, laat hem er dan voorbij.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=31805

Viper GTS-R***
08-06-2006, 00:15
In deze thread is het filmpje gepost met de touché van Biagi op Hezemans. En het filmpje doet met toch twijfelen hoor. Biagi zat er al ver naast, gewoon dom dat Hezemans die deur zo dichtkwakt. Hij zit een rondje achter je, de race is bijna over, laat hem er dan voorbij.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=31805
Had het filmpje graag bekeken maar je hebt er een login voor nodig... spijtig

Bramzel
08-06-2006, 00:37
Had het filmpje graag bekeken maar je hebt er een login voor nodig... spijtig

't is gewoon een forum als deze, en een met de wereld aan filmpjes en clips. Een absolute aanrader.

Raceboy
11-06-2006, 11:53
In deze thread is het filmpje gepost met de touché van Biagi op Hezemans. En het filmpje doet met toch twijfelen hoor. Biagi zat er al ver naast, gewoon dom dat Hezemans die deur zo dichtkwakt. Hij zit een rondje achter je, de race is bijna over, laat hem er dan voorbij.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=31805

Mee eens. Net de beelden gezien op moteurs.