View Full Version : ALMS Round 3 Mid-Ohio
Viper GTS-R***
20-05-2006, 15:30
Uitslag van de 2uur durende testsessie:
http://www.imsaracing.net/2006/events/midohio/ALMS_Test.pdf
Porsche RS Spider is snelste algemeen tot nu toe, nipt sneller dan de Audi R8.
GT1: 1 Corvette 2 Aston Martin 3 Aston Martin 4 Corvette
Viper GTS-R***
20-05-2006, 18:35
Uitslag practice session 1
http://www.imsaracing.net/2006/events/midohio/ALMS_P1.pdf
Viper GTS-R***
20-05-2006, 22:10
In de kwalificatie ging het er zo aan toe:
http://www.americanlemans.com/Gallery/70/705202006101125312.JPG
Jep AM dus net iets sneller als de Corvette
infoscourse.org
gwyllion
21-05-2006, 11:00
De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.
Qualifying (http://www.imsaracing.net/2006/events/midohio/ALMS_Qual.pdf)
gwyllion
21-05-2006, 11:34
De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.De tijd van #7 Porsche is geschrapt omdat de wagen onder het minimum gewicht zat. Daardoor dat McNish toch op de eerste rij.
Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.
Viper GTS-R***
21-05-2006, 15:26
Kwalificatie: http://www.imsaracing.net/2006/events/midohio/ALMS_Qual.pdf
De warm up werdt zo te zien in de regen gereden,
snelste wagen was namelijk de GT2 Ferrari F430.
Deze was zo bijna een seconde sneller als de RS Porsche SPider LMP2
Warm up: http://www.imsaracing.net/2006/events/midohio/ALMS_WarmUp.pdf
gwyllion
21-05-2006, 22:57
Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.Porsche 1-2, nipt gevolgd door de Audi.
Uitslag staat momenteel enkel op live timing: http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html
ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M :worship:
gwyllion
22-05-2006, 18:00
ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M :worship:Die ronde voorsprong is wel het gevolg van een safety car :rolleyes:
“We lost the race due to safety car decisions,” said Prodrive Chairman, David Richards. “We were not quite on the pace, but the strategy was superb and we lost it because of some rather strange safety car decisions.”
Aston Martin Racing Team Principal, George Howard-Chappell, added: “Our best chance of winning was by going longer on the fuel which we did. This very nearly paid off but a puncture and the safety car decision ruined that chance. We were hoping when the Corvettes had pitted and we were still out that there might be a safety car, but it did not work out as we hoped.”
nuja.. ze hebben toch weer een dubbel gehaalt bij corvette.. en hebben zo voor de 3de keer dit jaar a-m verslaan in het alms.
gwyllion
23-05-2006, 10:43
Enkel Le Mans telt natuurlijk. Ik vrees dat Aston Martin een vergissing gedaan heeft om Pirelli te kiezen, misschien kan de Cirtek Aston Martin (op Michelin rubber en super lineup) het Corvette fabrieksteam toch kloppen.
Denk toch dat Aston het weer niet gaat redden op LeMans. De stap die de Corvettes hebben genomen ten opzichte van vorig jaar is toch groter dan de stap die de Astons hebben genomen lijkt het.
gwyllion
23-05-2006, 12:15
Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?
Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt. Er wordt wel gesuggesteerd dat de fabrieks DBR9s toch op Michelin rubber zullen rijden. Ook benieuwd of de hitte in de cockpit onder controle is dit jaar.
Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden.
Godzijdank niet nee ;) Dat ding was zo netvliesverstuikend lelijk...
gwyllion
23-05-2006, 13:49
Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?
Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt.Ik heb eens in de ACO GT1 reglement (http://www.lemans.org/sport/sport/reglements/ressources/auto_2006/regl_2006_LMGT1_fr_gb.pdf) gekeken en daar staat het volgende in:
Appendix 2 - Balance of performances
In order to maximise equality of performance and to maintain the current level of performance as well, the following adjustments must be carried out :
Aston Martin DB9 Coupe (ACO homologation N°: LMGT1-01) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Corvette C6/ZO6 (ACO homologation N°: LMGT1-02) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Ter herinnering de regels in ALMS gedurende het seizoen:
IMSA bulletin # 06-02 (http://www.imsaracing.net/2006/competitors/Bulletin06-02Final.pdf) (19/12/2005)
Aston Martin DBR9:
Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight. (ie Minimum weight 1150kg.)
Corvette C6R:
Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight.
Minimum Weight: Under IMSA balance of performance 30kg added to minimum weight. (ie Minimum weight of 1180kg.)
IMSA bulletin # 06-04 (http://www.imsaracing.net/2006/competitors/cb06-04.pdf) (01/03/2006)
Aston Martin Racing DBR9:
Minimum Weight: 1125kg
Restrictor table column: 1175kg.
IMSA bulletin # 06-05 (http://www.imsaracing.net/2006/competitors/cb06-05.pdf)
Aston Martin DBR9
Minimum Weight: Under IMSA balance of performance, reduced to 1100kg.
Maximum Restrictor Diameter: Under IMSA balance of performance, one column to the right: i.e. 31.8mm (2 restrictors) for 6.0L @ 1100kg.
Conclusie:
Aston Martin:
ACO: 1150 kg, 2 x 31.2 mm of 1 x 43.6 mm (6000 cc)
IMSA: 1100 kg en 2 x 31.8 mm of 1 x 44.6 mm
Corvette:
ACO: 1150 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm (7000 cc)
IMSA: 1180 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm
D'r zijn foto's opgedoken van de schuiver van Lamy. Potdikke, dat was een beste (de foto's zijn onbewerkt), en dan te bedenken dat ze klaar waren met wat nieuwe ophangingonderdeeltjes, een diffuser en wat bodywork.
http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture313.jpg
http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture314.jpg
http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture315.jpg
http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture316.jpg
http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture317.jpg
Bron: http://www.autoblog.com/2006/05/23/aston-martin-flies-farther-than-wright-bros/
Viper GTS-R***
23-05-2006, 22:25
D'r zijn foto's opgedoken van de schuiver van Lamy. Potdikke, dat was een beste (de foto's zijn onbewerkt).
En dan zeggen dat Lamy Ex-F1 piloot was, ik dacht even een Ex-F16 piloot die een noodlanding heeft :p
pff, zo heb ik er al veel meegemaakt :+ (maar dat was dan wel in de sim-wereld)
man, een geluk dat die op zijn 4 pootjes terecht komt
Die tweede en derde foto zijn precies toch nep ze.
Ik zou denken dat ze de wagen op de achtergrond hebben geplakt want hij lijkt mij een beetje hoog te gaan.
Die tweede en derde foto zijn precies toch nep ze.
Ik zou denken dat ze de wagen op de achtergrond hebben geplakt want hij lijkt mij een beetje hoog te gaan.
Ongeveer 50 m ver gevlogen, dus ik denk niet dat die 2e en 3e foto nep zijn.
waarom zouden ze die foto's vervalsen, en dan op autosport-sites posten?
Stranger
25-05-2006, 00:26
Voor diegene die nog denkt dat het nep is.
http://www.youtube.com/watch?v=hl2UUunlI2Q
Ok ik trek mijn woorden in. Maar als die zo'n jumpen kunnen weerstaan zouden ze die dan niet in het WRC kunnen inzetten ? Ze doen het mss beter dan de Subaru's.
Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)
Ok ik trek mijn woorden in. Maar als die zo'n jumpen kunnen weerstaan zouden ze die dan niet in het WRC kunnen inzetten ? Ze doen het mss beter dan de Subaru's.
Het zijn eigenlijk vooral die Pirelli's die het slecht doen.
Viper GTS-R***
26-05-2006, 14:18
Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)
Jep, zie hier maar Fonne:
http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DZOjLkRWt4I8%26search%3Daston%2520marti n&prev=/language_tools
Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)Is dat een auto van prodrive ?
Lijk mij een standaard auto. Het is een V8 Vantage en geen DB 9. Voor de kenners.
Het is een standaard wagen van prodrive. En ik vermoed dat de DB9 (nog) minder geschikt is om rally mee te rijden.
het is Stéphane Sarrazin, en die rijdt voor Prodrive, denk ik
Samen met Prévot geloof ik
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.