PDA

View Full Version : Cooper T81B Maserati - GP Italië 1967 - Ickx (Tenariv - 1/43)


Sennake
21-05-2006, 12:13
Met deze wagen nam Jacky Ickx deel aan zijn allereerste F1 GP uit zijn carrière. Hij kon zich meteen meten met de allergrootsten en kwam zelfs in de punten over de finish! Bescheiden als hij is, verklaarde Jacky in een interview ooit dat dit enkel en alleen te danken was aan het grote aantal uitvallers in die GP... Ik heb er een foto van die bewuste race aan toegevoegd.

De kit bestaat uit een eenvoudig resin body met whitemetal onderdelen. Ik had het zelf al een tijdje op mijn "to-do" list staan, maar het kwam er maar niet van. Zoveel andere projecten op stapel, weet je wel.

Tot enkele weken geleden een collega-Paddocker, Eddy Smolders, me op de Mini-Wheels beurs in Berchem vroeg of ik dit model voor zijn collectie zou willen bouwen. Ik nam het voorstel aan en zo komt het dat ik nu 2 keer hetzelfde model simultaan aan het bouwen ben.

Je ziet Eddy's model al op de "uitlijnbank" staan die ik gebruik om de ophaning uit te lijnen zodat de 4 wielen de grond raken terwijl het model waterpas staat. Ervoor liggen de onderdelen van mijn model dat uiteraard identiek is.

Tot de volgende update!

Sennake
21-05-2006, 18:34
Na een dagje prutsen en uitlijnen staat de Cooper eindelijk op zijn wielen en is de ophanging overal bevestigd aan de ophangpunten.

Zoals je kan zien ontbreekt er nog een belangrijk element aan de wagen, om niet te zeggen het belangrijkste element : de motor. Daar ben ik nu aan bezig.

Tot de volgende!

Loeten
21-05-2006, 22:27
Wel leuk om die "uitlijnbank" te zien. Ik vermoed dat dit bij deze types van wagens wel erg nuttig is. Die ophanging ziet er namelijk nogal gevoelig uit als je dat vergelijkt met de ophangingen van ralykits.

grtzzz

Sennake
22-05-2006, 15:08
Voila, de motor zit erin en ook alle andere details zitten erop. Hij is dus officieel klaar. "Waar zijn de foto's dan?" hoor ik je zeggen. Awel, hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=173261#post173261) eh!

Loeten
22-05-2006, 18:58
En dan zeggen ze dat ik te haastig werk... Hihi

Nu ja, ik heb niet deze ervaring he. Ik ga subiet eens gaan gluren...

Nismo
22-05-2006, 22:21
Ik zal dan ook maar eens gaan gluren zeker.:bye:

MFahrer
23-05-2006, 07:34
Ook eens gaan piepen naar het resultaat...

Ik kan het gewoon niet laten te zeggen dat dat (in principe) dezelfde manier van afstellen is als onze slotcars! Zo kan je perfect bepalen hoe ze moeten staan hé!

G.