PDA

View Full Version : Ligier JS11 - F1 1979 - Ickx (Tenariv - 1/43)


Sennake
21-05-2006, 12:25
Net als ik verzamelt ook Eddy Smolders alle modellen van racewagens waarmee Jacky Ickx ooit koerste. Toen hij me op de Mini-Wheels beurs in Berchem vroeg om naast de Cooper-Maserati (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13093) ook deze Ligier te bouwen waarmee Ickx (in schril contrast met de Cooper) zijn F1-carrière beëindigde, kon ik hem dat niet weigeren.

Toen Patrick Depailler halverwege het seizoen een zwaar ongeval kreeg met een Deltaplane, werd Ickx ingehuurd om het seizoen af te maken. Hoewel de Ligier zeker geen slechte wagen was, merkte Jacky dat hij net iets te lang weggeweest was uit de top om die laatste tienden van een seconden eruit te halen. Na het seizoen 1979 liet hij dan ook zijn plaats over aan de jongere garde, terwijl hij een tweede carrièrre begon in de Group C racerij (met veel succes trouwens).

Hieronder zie je naast een foto van de echte wagen, een foto van het resin model dat op dit moment reeds een grondlaag en 2 laklagen ontvangen heeft, waarna ik de spoilers voorzien heb van bare metal foil. Nu kan het decallen beginnen, waarna ik nog enkele lagen vernis zal aanbrengen om alles te sealen.

Tot de volgende update!

Sennake
26-05-2006, 19:44
Nadat de blauwe verf voldoende tijd gekregen heeft om te drogen, worden de decals aangebracht. De kit voorzag enkel de namen van Depailler en Laffite, dus heb ik de "J. Ickx" met de hand moeten schilderen, en dat op 1/43. Nie simpel zelle! Maar het is toch redelijk gelukt denk ik.

Terwijl de decals drogen heb ik het chassis verder aangepakt. Alle delen werden in de juiste kleur geschilderd. De gordels ontbraken in de kit, dus heb ik er zelf wat aftermarket gordels aan toegevoegd. Je kan een klant toch niet opzadelen met een model uit 1979 zonder gordels eh ;)

Terwijl het chassis droogt, neem ik de body weer ter hand en worden er 2 lagen Gunze Sangyo vernis over gespoten op de decals te sealen. Na enkele dagen zijn de beide hoofdonderdelen droog en kan de samenbouw plaatsgrijpen. Nu zijn de kleinere onderdelen zoals de wielen, spoiler, enz aan de beurt.

Hier alvast enkele foto's van body en chassis :

Gulfie
28-05-2006, 12:22
De kit voorzag enkel de namen van Depailler en Laffite, dus heb ik de "J. Ickx" met de hand moeten schilderen, en dat op 1/43. Nie simpel zelle! Maar het is toch redelijk gelukt denk ik.

Inderdaad redelijk gelukt, maar misschien volgende keer overwegen om witte afwrijf letters te gebruiken, dan is het resultaat top!;)

MFahrer
29-05-2006, 07:32
Redelijk gelukt... rekening houdende dat dit zo klein is, vind ik het zéér goed gelukt...

Hoe doe je z'n fijne dingen? Met een haartje of zo?

G.

Gèrre
30-05-2006, 13:46
Ja die J Ickx op die schaal zelf er op schilderen is monniken werk
Mijn bewondering voor deze modelbouwer groeit met de minuut :)

Sennake
30-05-2006, 14:02
Redelijk gelukt... rekening houdende dat dit zo klein is, vind ik het zéér goed gelukt...

Hoe doe je z'n fijne dingen? Met een haartje of zo?

G.

Na enkele vruchteloze pogingen met een 000 penseeltje heb ik ten einde raad een tandenstoker gebruikt, wat veel beter gaat.