PDA

View Full Version : Ferrari 512M - Norisring 1971 - P. Rodriguez (De Roos - 1/43)


Sennake
21-05-2006, 12:33
Nog steeds op dezelfde Mini-Wheels te Berchem (zie andere threads over de Cooper-Maserati (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13093) en de Ligier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13094) van Ickx) kwam ook de broer van Carlos Ghys, Luc Ghys, naar me toe om te vragen of ik dit model voor hem wou bouwen.

Het betreft de wagen waarmee Pedro Rodriguez verongelukte tijdens een Interserie-race op de Norisring in 1971. Omdat ik weet dat Luc een echte Pedro Rodriguez-fanaat is kon ik dit uiteraard niet weigeren.

Op de eerste foto zie je Rodriguez die de race op één been had kunnen winnen, als het lot hem gunstiger gezind geweest was.

De tweede foto laat het model zien dat reeds 1 grondlaag en 2 laklagen ontvangen heeft, terwijl de onderzijde in gloss aluminium gespoten werd. In tegenstelling tot de Tenariv kits bestaat dit model volledig uit white metal en zitten er een grote hoeveelheid foto-ets onderdelen bij. Dit model gaat me dan ook meer tijd en energie kosten dan de andere 2. Maar dat maakt niet uit : het moet een mooi afgewerkt model worden, ongeacht de kwaliteit van de kit zelf...

Wordt vervolgd!

Sennake
12-11-2006, 21:07
Na lang stilgelegen te hebben omdat ik andere decals besteld heb via Luc Ghys, omdat de originele foutief waren, ben ik er terug aan bezig. De fout zat hem in de "Rolanaflor" decals die geel moeten zijn terwijl ze wit waren in de kit.

Zoals je ziet is de body ondertussen gedecald en vernist. Ook de vacform ruiten en koplamp-afdekkingen zitten erin. Het chassis is ook al wat gevorderd : de achterste ophanging en een deel van de motor zitten erop. Er moet nog wel wat geweatherd worden.

Binnenin is het interieur ook zo goed als klaar. De cockpit bestaat uit een te plooien foto-ets plaat aangevuld met een boel details. Het ziet er niet slecht uit voor 1/43 vind ik. Ook het dashboard bestaat uit voornamelijk foto-ets onderdelen met een extra toerenteller en een stuurtje. Ook vrij realistisch voor zo'n kleine schaal.

Tenslotte enkele foto's van de achterzijde van de body, met het chassis er los onder gelegd.

Sennake
12-11-2006, 21:09
Nog eens 5 foto's :

scoobyfreak
12-11-2006, 23:14
Weer tot in de puntjes verzorgd he. Echt knap,ook al zijn zo een auto's mijn ding niet.

Nismo
12-11-2006, 23:51
Waar is de tijd................................... van die prachtige racewagens.

Dat ziet er al goe uit. ;)

Flame
13-11-2006, 00:55
Prachtig staaltje plooiwerk en de body weeral gaaf, word weeral een bauty:)

vanni
13-11-2006, 12:08
and again.....een prachtig juweeltje in wording. Daar ben ik nu al zeker van.
Klasse:applaus:

Sennake
13-11-2006, 20:05
Ziezo, hij is helemaal klaar. De afgewerkte foto's staan hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=193010&posted=1#post193010). enjoy!!

BSmodels
13-11-2006, 22:03
héla, héla ni te rap

een vraagje: enig idee wie die kits maakt voor De Roos ?

Sennake
13-11-2006, 22:30
héla, héla ni te rap

een vraagje: enig idee wie die kits maakt voor De Roos ?

Hij maakt die zelf, maar de basis is duidelijk een Marsh Model kit.