PDA

View Full Version : BTCS race 2 'ADAC Rennen'


smiley
26-05-2006, 14:41
weet er iemand een live timing..
hibn.tv doet live broadcasting, maar ik krijg dat niet opgestart.. ik heb ma al eens gerigistreerd, maar krijg het nog steeds niet geopend iemand ercaring hier mee ??

maar nu terug naar de btcs
ik hoop dat het iniedergeval dit weekend iets beter gaat voor de qvick astra, ze hebben in het begin van het seizoen toch wat getest op zolder, dus ik hoop op een goed resultaat voor de astra.

ik ben ook eens benieuwd of de silhouettes ook op zolder weer heel wat sneller zullen zijn dan de gt's.

krijgt de leiders in het klassemant trouwens extra balast mee ?

Belle
26-05-2006, 14:49
Heb je ris timing al uitgeprobeerd?

Ik ga zondag ook nog eens afzakken naar Zolder om de BTCS aan het werk te zien. De vorige keer in Francorchamps was namelijk goed meegevallen...leuke gevechtjes gezien en close racing. :)

Bovendien valt Palttala in voor Duez op de Pino Porsche dus het is altijd leuk om de snelle fin nog eens aan het werk te zien. :gas:

Brecht
26-05-2006, 15:35
Zojuist terug van de eerste qualy van de BTCS, en wat was het slecht weer. Na de 1ste Vrije training veel wagens met blikschade. Maar toch een redelijke klapper van de BPO Ferrari van oa Kelly Jamers.

Belle
26-05-2006, 15:38
Zojuist terug van de eerste qualy van de BTCS, en wat was het slecht weer. Na de 1ste Vrije training veel wagens met blikschade. Maar toch een redelijke klapper van de BPO Ferrari van oa Kelly Jamers.

Oei, meen je dat? Ze hebben precies niet veel chance met hun BPO Ferrari's.

Zal de wagen nog kunnen deelnemen aan de wedstrijden? En alles ok met Jamers?

Mark
26-05-2006, 17:31
Ferrari en vrouwen is geen gelukkige combinatie.............voor de rest durf ik geen uitspraken te doen ;) :D

Brecht
26-05-2006, 19:15
Ferrari en vrouwen is geen gelukkige combinatie.............voor de rest durf ik geen uitspraken te doen ;) :D

Op uitzondering van Bryner dan :D

Belle
26-05-2006, 19:17
Op uitzondering van Bryner dan :D

Ik zat net hetzelfde te denken. De 24 uren van Spa win je toch niet zomaar. ;)

Brecht
26-05-2006, 19:24
Hier een foto die ik daarstraks genomen heb in de paddock na afloop van de vrije training.
Ook de achterkant was lichtjes beschadigd.
Naar wat ik gehoord heb is het ongeval gebeurd ter hoogte van post 3

http://img69.imageshack.us/img69/4058/dsc00011nr.jpg

R@ce@holiC
26-05-2006, 19:30
Kelly zat niet achter het stuur bij de crash.

Verder zijn er toch enkele klappers geweest, oa de peugeot 407 silhouette in de bianchi in q2.

Belle
26-05-2006, 19:32
Verder zijn er toch enkele klappers geweest, oa de peugeot 407 silhouette in de bianchi in q2.

Dat is precies wel een gevaarlijk plekje in de regen. Hopelijk zien we de wagens nog in de race, zou jammer zijn anders.
Zijn er eigenlijk al ergens tijden te vinden?

smiley
26-05-2006, 19:36
de uitsag van de quali was te vinden op racingworld.be

Top 10 - startgrid voor wedstrijd 1 :
1. Thiry-Deman (Jaguar X-Type Silhouette) 1.47.757
2. Chouvel-Mathieu (Jaguar X-Type Silhouette) +0.160
3. Qvick-Geoffroy (Opel Astra Silhouette) +0.624
4. Lémeret-Loix (Renault Mégane Trophy) +0.778
5. Van de Wauwer-Palttala (Porsche 997) +0.972
6. Vosse-Bouvy (Renault Mégane Trophy) +01.035
7. Lupant-Slaus (BMW M3 Silhouette) +01.295
8. André-De Vits (Peugeot 407 Silhouette) +01.751
9. Watt-Vandercam (Porsche 997) +02.872
10. Vanbellingen-Fumal (BMW M3 Silhouette) +03.141

Top 10 - startgrid voor wedstrijd 2 :
1. Thiry-Deman (Jaguar X-Type Silhouette) 1.49.299
2. Vosse-Bouvy (Renault Mégane Trophy) +0.372
3. Lupant-Slaus (BMW M3 Silhouette) +0.550
4. Chouvel-Mathieu (Jaguar X-Type Silhouette) +01.632
5. Qvick-Geoffroy (Opel Astra Silhouette) +01.657
6. Van de Wauwer-Palttala (Porsche 997) +01.935
7. Watt-Vandercam (Porsche 997) +02.167
8. Lémeret-Loix (Renault Mégane Trophy) +03.186
9. Moury-Nef (Ferrari 360) +03.533
10. Vanbellingen-Fumal (BMW M3 Silhouette) +03.930

mooie prestatie van de astra van qvick !!!
ik denk vooral dat de regen tijdens de quali heeft geholpen bij deze mooie prestatie, te hopen loopt het morgen even goed voor de astra !

Belle
26-05-2006, 19:47
Op Ris Timing hebben ze precies geen weet van het Adac Rennen weekend. :rolleyes:

http://www.ris-timing.be/btcs/index.html

Op HIBN zou het moeten staan maar als ik inlog kom ik steeds weer op dezelfde pagina terecht, dus daar lukt het me niet.

crosserke
26-05-2006, 19:52
Heb je ris timing al uitgeprobeerd?

Ik ga zondag ook nog eens afzakken naar Zolder om de BTCS aan het werk te zien. De vorige keer in Francorchamps was namelijk goed meegevallen...leuke gevechtjes gezien en close racing. :)

Bovendien valt Palttala in voor Duez op de Pino Porsche dus het is altijd leuk om de snelle fin nog eens aan het werk te zien. :gas:

Ging Ruben Maes niet invallen voor Duez??

Belle
26-05-2006, 19:55
Ging Ruben Maes niet invallen voor Duez??

Wel, toeval wil dat ik ook net dit bericht lees op HIBN.tv:

Ruben Maes rejoint le clan GPR

Retenu au Grand-Prix de Formule 1 de Monte-Carlo, Marc Duez ne pourra défendre les intérêts de la Porsche 997 Supercup n°55 à l’occasion des ADAC Rennen de Zolder. Après avoir testé avec succès la monture du Garage Pino, hier, à Zolder, le jeune Ruben Maes a été retenu par l’équipe Carolo pour palier l’absence de l’Ardennais volant et donc épauler Jean-Pierre Van de Wauver à cette occasion. Une présence lors des 12 Heures de Spa est également à l’ordre du jour…


Palttala staat anderzijds wel op de entry list.
Je zou voor minder gaan twijfelen. ;)

Steve
26-05-2006, 22:02
Op Ris Timing hebben ze precies geen weet van het Adac Rennen weekend. :rolleyes:

http://www.ris-timing.be/btcs/index.html

Op HIBN zou het moeten staan maar als ik inlog kom ik steeds weer op dezelfde pagina terecht, dus daar lukt het me niet.

Probeer eens in te loggen zonder hoofdletters, anders stuur je een mailtje naar een adres dat daar ergens op die pagina staat, binnen het uur antwoord en probleem opgelost :)

Fonne
26-05-2006, 22:11
Wel, toeval wil dat ik ook net dit bericht lees op HIBN.tv:



Palttala staat anderzijds wel op de entry list.
Je zou voor minder gaan twijfelen. ;)Markus rijdt in de plaats van Duez. Ik heb Markus gezien in de paddock in uniform.

Fonne
26-05-2006, 22:14
Op Ris Timing hebben ze precies geen weet van het Adac Rennen weekend. :rolleyes:

http://www.ris-timing.be/btcs/index.html

Op HIBN zou het moeten staan maar als ik inlog kom ik steeds weer op dezelfde pagina terecht, dus daar lukt het me niet.Ik heb gehoord dat de timing tijdens de 2 kwalif zou zijn uitgevallen. De BTCS werk met een ander systeem dan de duitsers dit weekend in Zolder.

Fonne
26-05-2006, 22:21
Kelly zat niet achter het stuur bij de crash.

Verder zijn er toch enkele klappers geweest, oa de peugeot 407 silhouette in de bianchi in q2.Ben je zeker dat het een 407 was ?
Want aan het einde de kwalif heb ik bijde auto's gezien en er was toch geen schade.

yannick88
27-05-2006, 00:28
Ben je zeker dat het een 407 was ?
Want aan het einde de kwalif heb ik bijde auto's gezien en er was toch geen schade.


Er rijden drie 407 mee in de race dit weekend twee van hetzelfde Frans team zonder schade en een derde van een ander ( Belgisch ? ) team .
Het is net deze laatste die een ferme klapper heeft gemaakt

Mvg

smiley
27-05-2006, 08:10
ik dacht dat het 2 407's en 1 406 coupé was...

Roverke 114
27-05-2006, 08:52
het zijn inderdaad 2 407 en 1 406

German-Power
27-05-2006, 10:44
Weet er iemand waar ik een programma vind van de Adac rennen ?
Alvast bedankt .

Brecht
27-05-2006, 11:22
Weet er iemand waar ik een programma vind van de Adac rennen ?
Alvast bedankt .

SAMEDI / ZATERDAG 27.05.2006

09:05 - 09:35 : Qualifying 1 CFFC
09:40 - 10:20 : Qualifying ADAC Classic Trophy
10:25 - 11:05 : Qualifying 2 Youngtimer Trophy 1
11:10 - 11:50 : Qualifying 2 Youngtimer Trophy 2
13:10 - 13:40 : Race STT (25 min. + 1 t/r)
13:50 - 14:20 : Race Alfa Romeo Challenge (30 min.)
14:30 - 16:00 : Race 1 BTCS (90 min.)
16:10 - 16:40 : Race STT (25 min. + 1 t/r)
16:50 - 17:15 : Qualifying CFCC
17:20 - 17:50 : Qualifying ADAC Classic Trophy

DIMANCHE / ZONDAG 28.05.2006

10:05 - 10:30 : Race CFFC (13 t/r)
10:40 - 11:40 : Race Youngtimer Trophy 1 (60 min.)
11:50 - 12:50 : Race Youngtimer Trophy 2 (60 min.)
13:00 - 13:30 : Race Alfa Romeo Challenge (30 min.)
13:40 - 15:10 : Race 2 BTCS (90 min.)
15:20 - 18:20 : Race ADAC Classic Trophy (180 min.)

Astra-fan
27-05-2006, 17:05
Is de rest van het programma eigenlijk de moeite? Veel deelnemers?

smiley
27-05-2006, 17:13
race 1
De top 10:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden
2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette
3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette
4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette
5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette
6. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup
7. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette
8. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
9. (#8) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
10. (#71) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette

de astra van qvick is gespined en heeft een ronde achterstand opgelopen, later in de race viel hij ook nog uit.. :(

Belle
27-05-2006, 17:45
Iets met de GPR Porsche gebeurd dan? Want die verwachtte ik toch zeker Top 5...

Ai, ik lees het al op Racingworld.be... :(

Markus Palttala kende niet veel geluk bij zijn racedebuut met de GPR Porsche 997. In de derde ronde kwam de Vliegende Fin binnen een probleem aan een wielnaaf.

GT2-R
27-05-2006, 17:46
de astra van qvick is gespined en heeft een ronde achterstand opgelopen, later in de race viel hij ook nog uit..

:Offtopic: Ik vroeg mij eigenlijk af of ik de enige ben die de achtervleugel op de Opel Astra van Qvick een beetje buiten proportie vind. Van alle creaties van Qvick vind ik dit toch de minst geslaagde. De Mini en de Ultima waren echt wel mooi...

Greets, Dr. Jozz

smiley
27-05-2006, 17:55
om eerlijk te zijn vind ik de originele astra silhouette (MI 2001) nog steeds de mooiste.. ook de verbreding vond ik net iets mooier..
maar ik vind de astra van qvick ook een hele mooie machine, het is anders dan de astra origineel was, maar zo is hij ook vet ! (zeker toen ik hem voor het eerst op het circuit zag.. het was liefde op het eerst gezicht)
alleen jammer dat er geen opel gril inzit..

M_K
27-05-2006, 18:26
race 1
De top 10:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden
2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette
3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette
4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette
5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette
6. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup
7. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette
8. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
9. (#8) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
10. (#71) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette


Deze uitslag is onvolledig ... Er zijn immers problemen opgetreden bij de timing ... misschien handig om te weten voor de andere Paddockers.

smiley
27-05-2006, 18:50
Deze uitslag is onvolledig ... Er zijn immers problemen opgetreden bij de timing ... misschien handig om te weten voor de andere Paddockers.ik heb hem gewoon van racingworld.be

M_K
27-05-2006, 19:31
ik heb hem gewoon van racingworld.be

Klopt, maar daar staat nog een interessante alinea boven. Ik zal hem even quoten ;) :

Blijkbaar is er een probleem opgetreden met de timing van de eerste manche. Op de tijdentabellen in het mediacenter is de onderstaande top 10 verschenen. We willen u erop wijzen dat de kans bestaat dat deze uitslag foutief is. Het is ondertussen zeker dat de Ferrari 360 Modena #27 van BPO ergens in de top 5 beland zou moeten zijn.

Mark
27-05-2006, 21:01
Is dit nu het nieuwe wonder van Belgie anno 2006? Leuk veld aan de voorkant.........maar er zat net zo weinig spanning in als de vorige week bij de Belcar;)

Tussen de nr. 1 en 2 zat dit keer meer dan een rondje, vorige week maar 21 seconden ;) Op diversiteit zal de BTCS het wel winnen, veel verschillende wagens (althans qua uiterlijk). Trouwens de 2de plaats van Bouvy is een lucky one..........hij doet er alles aan om zijn reputatie te bevestigen ;) Die kan blij zijn dat bepaalde personen een post te vroeg stonden op het circuit :)

Wie dacht de RACB soms een beetje ruzie maakt met de Belcar en op de hand van de BTCS is heeft het mis ;)

Maar het was vooral naast de piste dat de spanning dit maal hoog opliep. Een openlijk dispuut tussen een aantal topteams en de organisatie, RACB en Renault leidde bijna tot een blokkade van de startgrid.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11691


Teams die niet tevreden zijn met de BTCS, svp overstappen naar de Belcar. Teams die niet tevreden zijn met de Belcar, svp overstappen naar de BTCS.
Een ruil met gesloten beurzen :D

Al met al een leuk veld, maar de mooiste acties heb ik vandaag gezien bij de Youngtimers en de ADAC Classic Throphy. Net zoals vorige week de DSC eigenlijk de beste serie van het weekend was.

Fonne
27-05-2006, 21:55
race 1
de astra van qvick is gespined en heeft een ronde achterstand opgelopen, later in de race viel hij ook nog uit.. :(Die Astra was gecrasht denk ik want ze hebben die met de takelwagen binnen gebracht met redelijk wat schade.

A.J.
27-05-2006, 21:55
Eén conclusie : Autosport s**ks in Belgium anno 2006

Twee "hoogstaande" kampioenschappen strijden tegen elkaar om als "beste" beschreven te worden maar kunnen geen van beiden het publiek boeien zoals enkele jaren geleden de Belcar en een 10 tal jaar geleden de Procar.

Ze trekken geen van beiden publiek, behalve met vrijkaarten. (als 10% van de uitgedeelde vrijkaarten op het circuit opduiken is het veel)
Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na)
Ze moeten het hebben van hetzelfde publiek, dezelfde teams of piloten, dezelfde beperkte budgetten en concureren elkaar dood. Tegen de dag dat één van de twee kapot is zal van de andere ook niet veel over schieten.
Hopelijk komt er ooit een autosport overheid aan de macht met verstand van deze materie en geen "politiekers" die hetzij de één, hetzij de ander voortrekken.
Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is...

de duitse races boeiden me vandaag veel meer dan de BTCS. Daar waren mooie, originele en spectaculaire bolides aan het werk. Halverwege de BTCS race ben ik een dutje gaan doen, net als vorige week tijdens de tweede helft van de Belcar race. Nog een geluk dat ik binnen het circuit woon en een excuus heb om me overdag even te leggen (wegens de zware nachten in de wheels die volgens mij ook voor de teams en de piloten vaak leuker zijn dan de sleur overdag)

Fonne
27-05-2006, 22:06
Die Peugeot 406 is ook naar huis. Die heb ik op de remork zien staan en is met de Mobilehome naar huis gereden.

Fonne
27-05-2006, 22:14
Waar kan ik de volledig uitslag vinden ? Op de site van RIS staat niks en op de site van ADAC vindt ik ook niks terug.

Steve
27-05-2006, 22:46
Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na)


En als er dan al eens "getikt" wordt (lees: Corvette's rijden elkaar overhoop in de Jacky Ickx ;) ) staat de helft van Belgie in rep en roer... :)

Steve
27-05-2006, 22:54
Wie dacht de RACB soms een beetje ruzie maakt met de Belcar en op de hand van de BTCS is heeft het mis ;)


En in de uitzending van Pitstop Tv deze namiddag zei Vanierschot dat de Belcarorganisatie dringend hun regels moeten herzien want anders zullen meerdere teams zich onthouden in de toekomst.

Dan hebben beide kampioenschappen toch èèn ding gemeen ;)

Dries DS
27-05-2006, 22:55
Waar kan ik de volledig uitslag vinden ? Op de site van RIS staat niks en op de site van ADAC vindt ik ook niks terug.

Op RIS zal je sowieso niets terugvinden qua timing van de BTCS dit weekend. De reden is vrij simpel: BTCS werkt dit weekend NIET met hun vertrouwde chronometrage (RIS dus), maar maakt (verplicht :mad: ) gebruik van het klungelachtige systeem van de Duitse organisator. Gisteren liep het al dik fout tijdens de kwalificaties (ook in andere series). Ondanks het uitdrukkelijke verzoek van de PRC Group veegden de oosterburen het aan hun laars om het chronometragesysteem eens grondig te controleren. Met als resultaat dat het vandaag dus opnieuw fout liep. Over de posities 1,2,3 en 4 van de eerste BTCS wedstrijd is er duidelijkheid. Alles wat daarna op het timingscherm volgde is 'onder voorbehoud', met dank aan het geknoei van de Duitse tijdswaarnemers. Een officiële uitslag van de eerste wedstrijd is er dus nog niet, en we zullen al blij zijn als die er moest zijn tegen morgenmiddag. Het is de eerste maal dat PRC Group in België samenwerkt met deze organisator, en ik vrees dat het ook de laatste maal zal zijn, tenzij er bepaalde garanties kunnen geboden worden. De 'youngsters' en 'oldtimers' bieden absoluut het nodige spektakel, daaraan zal het niet liggen. Maar qua organisatie werd er zelden een dergelijke chaos vertoond in Zolder. Duitsers en de Lage Landen... Als die mannen komen is het enkel maar om de baas te 'spelen' en veelal hun eigen optimistische wil op te leggen. Na enkel jaren trekken ze dan weer weg, met de staart tussen de benen...

Ik kan me moeilijk inbeelden dat Circuit Zolder, noch de PRC Group, gediend is met de chaos (overigens niet enkel betreffende de chronometrage) die de 'organisator / huurder van het circuit' hier vertoont. Mijn kennis van hun taaltje is niet zo schitterend, maar van die 'Punktlichkeit' (mijn excuses als dit verkeerd geschreven is) valt in Zolder dit weekend helaas niks te merken :( .

Mvg,
Dries DS

Chauffeur
27-05-2006, 23:05
.
Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is...


Weet ge nog een stuksken grond liggen ;)

Mark
27-05-2006, 23:40
Duitsers en de Lage Landen... Als die mannen komen is het enkel maar om de baas te 'spelen' en veelal hun eigen optimistische wil op te leggen. Na enkel jaren trekken ze dan weer weg, met de staart tussen de benen...

Wat een goedkope opmerking:rolleyes: Dat zullen onze Duitse vrienden op dit forum echt kunnen waarderen. Misschien eens in de geschiedenis duiken van dit soort evenementen? Daar leer je nog iets van ;)

De ADAC en haar lokale ADAC Ortsclubs zijn een rijke bende. Een bepaald gedeelte van hun budget moeten deze clubs besteden aan race-evenementen. Kleine afdelingen krijgen dan ook kleine evenementen toebedeeld.............e.e.a. is gewoon statutair vastgelegd. Ze moeten dus iets organiseren, het zal hen een zorg zijn of er 100 of 10.000 toeschouwers op afkomen. Voor die mannen is Zolder dus een verplicht uitje c.q. schoolreisje

De naam van de Ortsclub staat vermeld in het programmaboekje. Wie heeft hem bij de hand? Kan iemand die daar behoefte hetzelf uitzoeken of het juist is wat ik schrijf ;)

Dat een dergelijk weekend zo in elkaar zit zal voor Lahaye/PRC geen verrassing zijn. Promotie voor een dergelijk weekend zul je dan ook nauwelijks aantreffen.

Chaos? De timing werd goed gevolgd en geen vertragingen. Dus daar kan ik geen chaos in ontdekken. Wat wel chaos c.q. debielenwerk was? De plaats van de safetycar tijdens de BTCS-wedstrijd. Bij alle degelijke Duitse wedstrijden stond die kist op de plaats waar de lokale crew van Zolder hem normaal ook parkeerd.

Echter niet bij de BTCS ;) De opstelling was dusdanig dat de Safetycar de uitslag van de wedstrijd had kunnen beinvloeden :) Goed bezig!

De wagen stond geparkeerd aan het einde van de pitsstraat, bij de nieuwe boxen, voor de uitgang naar de paddocks. Tijdens de BTCS wedstrijd werd de pits ook gebruikt door de deelnemers aan de diverse klassen die een box hadden in de pits. Zo af en toe moest er weleens wagen richting de paddock.........gevolg. De SC-car moest achteruit......voor de boxen van Delahaye. Die konden dus op dat moment ff geen pitstop maken zonder tegen problemen aan te lopen.

In het slechtste geval hadden we dus een pitstop gehad van een Megane.......wilde een andere deelnemer de pits verlaten, en kon de SC-car niet achteruit. Gevolg? opstopping bij het uitrijden van de pits.

Gelukkig hebben we geen combinatie gezien van de bovengenoemde mogelijkheden.........maar het had gekund ;)

Dries DS
28-05-2006, 00:27
Wat een goedkope opmerking:rolleyes: Dat zullen onze Duitse vrienden op dit forum echt kunnen waarderen. ... Zegt de kampioen in de cynische opmerkingen, die blijkbaar niet heeft gesnapt dat deze woorden al even cynisch zijn als 90% van zijn eigen opmerkingen. ;)

De timing werkte perfect? Ja hallo, ga dat maar eventjes uitleggen aan de mensen die zich dienden te oriënteren op die timing, c.q. een misleide wedstrijdleider, met de haren in het hoofd en de mensen in de perszaal die niet meer wisten waar ze het hadden. Het zal ook waarschijnlijk daarom zijn dat we nu al een 'officiële uitslag' hebben, niet? Of wachten we nog een tijdje, tot het geklungel van de timekeepers daar over is?

Dat de ADAC youngsters en oldies (incl. de Fords) me kunnen bekoren, is meer dan duidelijk. Veelal knappe wagens, die herinneringen oproepen, en een spannende (sportieve) strijd. De opmerking over hogere en lagere ADAC series klopt perfect, ze bieden beiden een welbepaalde waarde. Maar soms valt het 'onderscheid' tussen 'Wij' en 'Zij' zo fel op hé...

Wat betreft de uitspraken van ene zekere heer Bouvy: Ik kan Mark hier enkel gelijk bij geven. Grove (al te grove) uitspraken en soms ook (zelfs vandaag) niet steeds geoorloofde activiteiten op het asfalt. Dat Mark geen 'superfan' is van de hogervernoemde rijder, kan ik best begrijpen ;) .

Mvg,

Dries DS

Raceboy
28-05-2006, 00:31
... Zegt de kampioen in de cynische opmerkingen, die blijkbaar niet heeft gesnapt dat deze woorden al even cynisch zijn als 90% van zijn eigen opmerkingen. ;)


Mensen veroordelen op hun afkomst dat is iets anders dan cynisme, maar misschien kijk jij wel bewust de andere kant op wanneer ze in Antwerpen een signaal geven dat zo'n opmerkingne niet kunnen.

Dries DS
28-05-2006, 00:55
Mensen veroordelen op hun afkomst dat is iets anders dan cynisme, maar misschien kijk jij wel bewust de andere kant op wanneer ze in Antwerpen een signaal geven dat zo'n opmerkingne niet kunnen.

Dedju seg, was ik DAT effe vergeten...:+

smiley
28-05-2006, 13:09
De definitieve uitslag:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden
2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette
3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette
4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette
5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette
6. (#27) Monroe Racing/BPO – Ferrari 360 Modena (1e GT)
7. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup (2e GT)
8. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette
9. (#55) Garage Pino Racing – Porsche 997 (3e GT)
10. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette

Autosport.be
28-05-2006, 20:18
De definitieve uitslag:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden
2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette
3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette
4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette
5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette
6. (#27) Monroe Racing/BPO – Ferrari 360 Modena (1e GT)
7. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup (2e GT)
8. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette
9. (#55) Garage Pino Racing – Porsche 997 (3e GT)
10. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
Er is helemaal nog geen definitieve uitslag. De uitslag van beide wedstrijden werd opgeschort. De komende dagen worden alle ronden met de hand herteld en wordt er later deze week een definitieve uitslag opgemaakt.

GertDP
28-05-2006, 23:48
Spannend of niet, ik heb enorm genoten van de BTCS, en nog meer van de klassiekers. Jammer dat ik van die bmw m1 geen deftige foto's heb.
Iemand van jullie hem kunnen schieten?

P.S. moet ik een aantal posts gedaan hebben om attachments aan mijn reply toe te voegen?

Mark
28-05-2006, 23:56
P.S. moet ik een aantal posts gedaan hebben om attachments aan mijn reply toe te voegen?

Nee, dat is een "exclusiviteit" voor steunende leden van VZW De Paddock ;) Meer info hier: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11934

Welkom op het forum overigens ;)

GertDP
29-05-2006, 12:26
Dank je Mark,
ik versta het, forums onderhouden kost veel geld.

Ik schrik er niet van dat er nog geen thread is met BTCS - de foto's.
Veel volk was er niet, hel ik dacht zelfs dat ik me vergist had van datum toen ik 's morgens aankwam.

Yvonne
29-05-2006, 12:53
Hi,

Ik ben er 2 dagen geweest. En ik vond het bijzonder irritant dat ik nergens een uitslag kon zien. Op de tijdsregistratie schermen stond helaas geen klasse vermeldt. Aan een algemeen resultaat heb je niet zo ontzettend veel...

Wat ik helemaal raar vond, was de plek van de "verzamelen" van de wagens. Die was dus bij paddock 2, terwijl de BTCS ingedeeld was in paddock 5.

Voor de rest, ik heb er 2 leuke dagen gehad...

Yvonne
29-05-2006, 12:55
Spannend of niet, ik heb enorm genoten van de BTCS, en nog meer van de klassiekers. Jammer dat ik van die bmw m1 geen deftige foto's heb.
Iemand van jullie hem kunnen schieten?

P.S. moet ik een aantal posts gedaan hebben om attachments aan mijn reply toe te voegen?

Om welk wagen - nummer gaat het? Misschien heb ik hem ergens op een fotootje gezet...

Belle
29-05-2006, 13:01
Ik schrik er niet van dat er nog geen thread is met BTCS - de foto's.
Veel volk was er niet, hel ik dacht zelfs dat ik me vergist had van datum toen ik 's morgens aankwam.

Ik vond eigenlijk dat het gisteren nog meeviel qua opkomst. Er was meer volk dan dat ik had verwacht.

Mijn foto's zullen in de loop van deze week online komen daar ik vandaag en morgen moet vergaderen tot 21 uur. Ben trouwens ook aan het wachten voor de fotothread. ;)

wilmai
29-05-2006, 13:04
BTCS heeft met de eerste vijftien wagens op de startgrid een mooi kampioenschap. De rest loopt er maar bij voor mee te doen aan de wedstrijd, hun wedstrijd in de wedstrijd. Maar deze wagens moeten er ook zijn want anders kan een kampioenschap niet leven. Wat mij zwaar opviel is dat men in Belcar met kleuren werkt bij de nummers om een onderscheid te maken in de klasse's. BTCS doet men maar wat met de nummer op een witte achtergrond, gouden nummers geen duidelijk onderscheid.

En wat mij betreft maak een fusie met de BELCAR en de vijftien snelsten uit de BTCS. En laat de rest samen met de BELCAR ENDURANCE samen gaan dan hebben we in België twee prachtige autosport wedstrijden. Wat moet een mens zich dan nog meer wensen.

GertDP
29-05-2006, 13:42
Ik ben ook enkel op zaterdag geweest, allicht is er op zondag meer volk, het weer was ook beter. Jammer dat er ik niet geraakte.


@yvonne: 't was nummer 340, een bmw M1 van de jaren 70-80, wit met de strepen van bmw dwars eroverheen. En een lekker geluid dat er uit kwam. :drewl:

Mark
29-05-2006, 17:44
Wat ik helemaal raar vond, was de plek van de "verzamelen" van de wagens. Die was dus bij paddock 2, terwijl de BTCS ingedeeld was in paddock 5.


Niet meer dan logisch. Ter hoogte van paddock 2 is altijd een ruimte voorzien om de wagens te verzamelen zodat ze tussen post 7 en post 8 de baan opkunnen. Daarmee spaar je een hoop kostbare tracktime uit. De meeste BTCS gasten stonden in paddock 5. Die zouden eventueel wel bij de Ickx-chicane de baan op kunnen..............maar als je daar gaat verzamelen krijg je weer opstoppingen in de Paddock. Voor je weet loopt men hier dan weer te klagen ;) :D

Als een klasse volledig terug te vinden is in paddock 0 of 6 wil men daar ook weleens de baan opgaan. Maar de poort ter hoogte van TC-gebouw is de meest gebruikelijke manier.

smiley
29-05-2006, 19:29
BTCS heeft met de eerste vijftien wagens op de startgrid een mooi kampioenschap. De rest loopt er maar bij voor mee te doen aan de wedstrijd, hun wedstrijd in de wedstrijd. Maar deze wagens moeten er ook zijn want anders kan een kampioenschap niet leven.bwa niet alleen de snelste maken een mooi veld.. er rijden nog heel wat andere mooie wagens in mee seat leon, ex kissling astra coupé, bmw's, alfa's, clio's..
ik vind wel dat ze de gt's er tussen uit moeten halen ! die kunnen ook terecht in de belcar of de endurance cup !

Wat mij zwaar opviel is dat men in Belcar met kleuren werkt bij de nummers om een onderscheid te maken in de klasse's. BTCS doet men maar wat met de nummer op een witte achtergrond, gouden nummers geen duidelijk onderscheid.het is inderdaad niet zo overzichtelijk.. maar het komt de livery's van de wagens wel ten goede !

smiley
29-05-2006, 22:02
Die Astra was gecrasht denk ik want ze hebben die met de takelwagen binnen gebracht met redelijk wat schade.hebben ze race 2 eigelijk gereden dan ?

Fonne
29-05-2006, 22:31
hebben ze race 2 eigelijk gereden dan ?Ja 1 ronde is daarna terug naar zijn tent gereden . Met schade.
En die tweede Astra was de rijdende chicanne van dienst.

Steve
30-05-2006, 00:52
En wat mij betreft maak een fusie met de BELCAR en de vijftien snelsten uit de BTCS. En laat de rest samen met de BELCAR ENDURANCE samen gaan dan hebben we in België twee prachtige autosport wedstrijden. Wat moet een mens zich dan nog meer wensen.

Een sprintcup :)

Kelly Jamers
30-05-2006, 16:21
Hey iedereen,

gewoon even om te bevestigen dat ik het inderdaad niet was die achter het stuur zat op het moment van de crash op vrijdag.

Ik heb een fantastish weekend beleefd en een geweldige ervaring opgedaan.

Ik werd pas op maandag gecontacteerd door het team met de vraag of ik interesse had om te rijden.
Natuurlijk moest ik niet lang nadenken en heb ik onmiddellijk bevestigd maar het is niet simpel om onmiddellijk in zo'n wagen te stappen en na amper 20 minuten vrije training een eerste qualif te rijden.
En in welke omstandigheden dan nog.
Het hele weekend was voor mij een leerweekend en ik ben daar in gelukt.

Het is een zalige wagen om mee te rijden en qua chrono's moest ik niet onder door voor mijn medepiloot.

Wat de toekomst brengt voor de rest van dit raceprogramma weet ik nog niet,
maar jullie zullen dit snel te weten komen...

Groetjes,
Kelly

Neok
31-05-2006, 10:24
Spannend of niet, ik heb enorm genoten van de BTCS, en nog meer van de klassiekers. Jammer dat ik van die bmw m1 geen deftige foto's heb.
Iemand van jullie hem kunnen schieten?


http://static.flickr.com/77/154398254_3a06c0428e_o.jpg ;)

BMW M1 in 1979 bestuurd door Toine Hezemann en in 1980 door zijn landgenoot Jan Lammers.

Eigenaar nu: Team Wagner Motorsport, in hun box stond ook de Ex Ravaglia '88 E30 M3.

GertDP
31-05-2006, 10:48
Danke Neok,
had die ook al gevonden.

PS. heb nog een paar fotokes bij m'n album gezet.
http://foto.telenet.be/1024695205

raad 's voor welke foto ik in een boom ben gekropen, hehe... :+
Zo gaat het als je ACHTER de kippedraad staat.


ciao

GertDP
31-05-2006, 10:48
double post