PDA

View Full Version : Belcar Short News 2006/14


P De Sonville
01-06-2006, 12:02
BELCAR SHORT NEWS 2006-05-31 – BSN14

Belcarpiloot Michaël De Keersmaecker steekt momenteel met kop en schouders boven de concurrentie uit in de Klasse 1A van het Europese Rallycrosskampioenschap. Na zijn overwinning in Portugal is de Opelrijder er nu ook in geslaagd om de Franse manche achter zijn naam te schrijven. Maar De Keersmaecker kreeg de overwinningen niet op een presenteerblad aangeboden. De oppositie is sterk en komend weekend zal in Tsjechië blijken of de JDK-rijder de positieve lijn kan doortrekken.
Bij G&A Racing kijken Guino Kenis en Michaël De Keersmaecker intussen vol ongeduld uit naar de komst van de Chevrolet 5l-V8 uit de States om deze dan te monteren in de Mosler.
“De kans is zéér groot dat de Mosler aan de start staat van de komende Belcar Midsummer Race. Het enige wat ik aan de Mosler veranderde, is het monteren van MOTON-schokdempers. In theorie moeten we, gezien het potentieel van deze splinternieuwe wagen tijdens diens maidentrip reeds kunnen meedingen voor het hoogste ereschavot in de Klasse 2. Maar ik ben voorzichtig met mijn uitspraken, want theorie en praktijk kunnen wel eens verschillen”, verduidelijkt Guino Kenis die nu ook zijn poulain De Keersmaecker met raad en daad bijstaat tijdens diens Europese campagne in rallycross. En met succes, zo blijkt. Deze twee vullen elkaar goed aan. Kenis zorgde voor een goede set up terwijl Michaël de klus zéér professioneel verder afwerkte.

Er is nogal wat commotie ontstaan inclusief de daaraan verbonden indianenverhalen over de breuk tussen het Daikin Racing Team en BPO Racing. Van de kant van Daikin Racing Team wou men voorlopig enkel kwijt dat ze de breuk ten zeerste betreuren en dat de financiële inbreng perfect werd nagekomen. Ook de crash van Caroline Grifnée tijdens de trainingen van de Belcar First Race doet niets terzake. Daikin Racing Team is momenteel druk op zoek naar een alternatief om het seizoen verder af te werken met Alexandra Van de Velde en Caroline Grifnée.

Het zat de aktuele leiders van de Mediagroep Van Dyck Belcar, Anthony Kumpen en Bert Longin niet mee tijdens de tweede manche voor het FIA GT-kampioenschap in het Tsjechische Brno. Het GLPK Carsport-trio Kumpen-Longin-Hezemans reed een vijfde chrono en was in gevecht voor een podiumplaats. Tot Hezemans (opzettelijk?) werd aangetikt door de gedubbelde Maserati van Biagi die daardoor een rechtstreekse concurrent voor zijn Vitaphone-teamgenoten Bartolini-Bartels uitschakelde. Deze laatste werden uiteindelijk vierde. De overwinning was voor de Saleen S7R van de Tsjechische-Duitse tandem Bert-Janis.

Afgelopen zondag werden op Circuit Zolder in het kader van de ADAC-rennen de 3de en 4de manche verreden van de BTCS. En opnieuw stonden enkele Belcar-toppers op de startgrid. Nadat KS Motorsport met Steve Van Bellingen en Armand Fumal de eerste twee wedstrijden in Francorchamps op zijn palmares schreef, won dit team nu ook één manche en staat het autoritair aan de leiding van het kampioenschap. De Renault Mégane Trophy van Fred Bouvy en Vincent Vosse stond tweemaal op het ereschavot en komt nu op de tweede plaats in de tussenstand. GS Motorsport met Steinberg-Muyntjens werd 2de en 3de in de Klasse GT terwijl het CEO-duo Van Rossem-De Laet de 2de heat won in de Klasse GT en zij hun Porsche GT3 op een schitterende 5de plaats algemeen parkeerden tussen de Silhouets. Vijf Belcarrijders staan momenteel geklasseerd binnen de top 10 van de voorlopige tussenstand.

In het voorprogramma van de Grand Prix F1 van Monaco stond ook Flandria Rent-rijder Chris Mattheus weer aan de start van de Porsche Supercup. Een jongensdroom werd realiteit voor Mattheus, die waarschijnlijk nog nooit zo hard voorbij zijn eigen deur scheurde. Mattheus deed terug zijn ding en leverde de Porsche 997 zonder schrammen terug af. Naar eigen zeggen reed Chris met de nodige reserve maar hij sprokkelde niettemin daar in zijn achtertuin zijn eerste punt van het seizoen.


Afgelopen zondag zond Sporza rond 13.00 u. een ruime samenvatting uit van de Belcar Home Race. Eén dag eerder stond de Mediagroep Van Dyck Belcar Original centraal in de uitzending van Pitstop op Kanaal2.

Tijdens het weekend van de Belcar Home Race trotseerden een 10.000-tal toeschouwers het gure weer om af te zakken naar Circuit Zolder voor de eerste wedstrijd van de Belcar Series op eigen bodem.

Op donderdag 29 juni wordt alweer de derde manche verreden van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original. Deze datum is tevens de voorlaatste dag van het schooljaar, wanneer de examens achter de rug zijn en de proclamaties voor de deur staan. Leerlingen en scholen zoeken elk jaar opnieuw een locatie, evenement, uitstap om het schooljaar af te ronden. Circuit Zolder zorgt voor een uitstekend alternatief. Dit evenement kun je thematisch samenvatten met de slogan 'zOEF!' De 'z' staat voor (Circuit) Zolder. ‘Oef’ spreekt voor zich: bye bye school! Zoef verwijst dan weer naar racing, uiteraard.
Alle Vlaamse middelbare scholen zijn inmiddels aangeschreven en uiteraard zijn ook de Franstalige scholen welkom. De scholen en/of leerkrachten kunnen gratis kaarten verkrijgen via midsummer@circuit-zolder.be. Studenten en scholieren die individueel komen, kunnen hun kaarten bestellen via www.circuit-zolder.be. Een mooie, sportieve en spectaculaire start van een verdiende vakantie.

Viper GTS-R***
07-06-2006, 22:06
BELCAR SHORT NEWS 2006-05-31 – BSN14

Bij G&A Racing kijken Guino Kenis en Michaël De Keersmaecker intussen vol ongeduld uit naar de komst van de Chevrolet 5l-V8 uit de States om deze dan te monteren in de Mosler.
“De kans is zéér groot dat de Mosler aan de start staat van de komende Belcar Midsummer Race. Het enige wat ik aan de Mosler veranderde, is het monteren van MOTON-schokdempers. In theorie moeten we, gezien het potentieel van deze splinternieuwe wagen tijdens diens maidentrip reeds kunnen meedingen voor het hoogste ereschavot in de Klasse 2.
Weet iemand iets meer ivm die Chevrolet 5l-V8 motor voor de Mosler?
Is dat dan niet dezelfde als die in de Marcos LM600...
Dacht toch dat Eurotech ook met zo'n motor rijd... maar moet toch wel degelijk een verschil in zitten... hoe zit dat met de vermogens ervan?