PDA

View Full Version : BTCS 12 uur


Yvonne
01-06-2006, 22:01
Hi,

Ik zat even een bericht over de 12 uur nog eens door te lezen...en toen viel me iets op...

terwijl Ruben Maes de derde piloot wordt op de Porsche 997 van GPR Racing

Zaterdag stond de Alfa op de startgrid... en dat zal ook zo zijn voor de 12 Uren. Zoals in 2005, zal Maes het team versterken.


Bron: Racingworld (http://www.racingworld.be/nieuws/3468/12-Uren-van-Spa:-Van-de-Poele,-Corthals,-Huff-en-Palttala-zijn-erbij!.html)

Nu weet ik niet, zijn er meerdere 'Maes-en" actief in de Belgische autosport? Of rijdt Ruben in 2 teams? Het zijn toch 2 verschillende teams in dat stukje? Maar misschien zie ik iets over het hoofd...


En totaal iets anders, maar dat vroeg ik me af...

Ik zag in de BTCS dus oa Jason Watt rijden. Deze man is gehandicapt, en ik vind het super dat ie aan sport enz doet. Maar wat ik mij afvroeg is het volgende:

Wordt er voor hem (en die andere waarvan ik naam ben vergeten) een uitzondering gemaakt tijdens de pitstops en rijderswissel? Hij is immers nooit snel een auto uit...

Tijdens de 12 uur probeer ik toch eens te kijken naar een rijderswissel van hem...ben benieuwd hoe ze dat doen...

fasttrack
01-06-2006, 23:55
Ruben Maes op 2 wagens ? Weet uit goede bron dat hij ook onderhandelt heeft met CEO Racing, om samen met B. Van Rossem en D. De Laet de winnende GT-wagen van de ADAC rennen(2e race) te bemannen.

Neok
02-06-2006, 01:05
Ruben Maes op 2 wagens ? Weet uit goede bron dat hij ook onderhandelt heeft met CEO Racing, om samen met B. Van Rossem en D. De Laet de winnende GT-wagen van de ADAC rennen(2e race) te bemannen.

Die Porsche met de gele koplampen?

Die was razendsnel...

fasttrack
02-06-2006, 14:59
Porsche was zeker snel, zaterdag tijdens de eerste race hadden ze ook bijna een ronde voorsprong op de andere GT-wagens maar toen moest Danny halt houden omdat de versnellingspook afgebroken was. Gelukkig kreeg hij de wagen in vierde versnelling geprutst zodat hij terug verder kon. Met een geblokkeerde versnelling nog 12 ronden verder gereden en toch nog vierde bij de GT's. Ik vermoed dat ze voor de 12 uren de te kloppen GT wagen zullen zijn en dat ook de 5e plaats algemeen van zondag nog kan verbeterd worden.

Mark
02-06-2006, 22:18
Maes inmiddels zeker bij CEO:

Ruben Maes zal aan de zijde van Danny De Laet en Bert Van Rossem de 12 uur van Spa betwisten. De West-Vlaamse piloot die in het verleden in Belcar en Fun Cup reeds hoge ogen gooide, mikt met CEO Racing op een topprestatie in de belangrijkste wedstrijd van het BTCS-kampioenschap.

persbericht CEO


Zou het alweer een vertaalfout zijn van de PRC Group? ;)

Eygmar
03-06-2006, 16:12
Maes inmiddels zeker bij CEO:



Zou het alweer een vertaalfout zijn van de PRC Group? ;)

of centen;)

ICEMAN
03-06-2006, 16:46
En totaal iets anders, maar dat vroeg ik me af...

Ik zag in de BTCS dus oa Jason Watt rijden. Deze man is gehandicapt, en ik vind het super dat ie aan sport enz doet. Maar wat ik mij afvroeg is het volgende:

Wordt er voor hem (en die andere waarvan ik naam ben vergeten) een uitzondering gemaakt tijdens de pitstops en rijderswissel? Hij is immers nooit snel een auto uit...

Tijdens de 12 uur probeer ik toch eens te kijken naar een rijderswissel van hem...ben benieuwd hoe ze dat doen... Tijdens de gewone races rijd Jason Watt alleen, de 2de piloot rijd gewoon zijn verplichte 3 rondjes tijdens de kwali's. By de pitstops blijft Jason in de auto zitten & moet hy 1 minuut langer (ask my niet vergis) in de pits blijven staan. Hoe dit gaat gaan by de 12 uur dat weet ik niet.

Kelly Jamers
03-06-2006, 17:30
François Verbist zal deelnemen met de porsche GT3 van First Motorsport samen met Peter Van Delm, de derde piloot moet nog beslist worden.

Mr.Dallara
04-06-2006, 16:41
Voor de geïntresseerden, de timing voor komend weekend:


Friday 09.06

09.00 - 10.00 h./u. Free practice 12 Heures de Spa BTCS (60’)

10.10 - 10.40 h./u. Paying practice Honda BPI Cup (30’)

10.50 - 11.50 h./u. Paying practice Formula Renault 1.6 (60’)

12.00 - 13.30 h./u. Qualifying 1 12 Heures de Spa BTCS (90’)

13.50 - 14.20 h./u. Paying practice Honda BPI Cup (30’)

14.30 - 14.55 h./u. Qualifying 1 Formula Renault 1.6 (25’)

15.10 - 16.40 h./u. Qualifying 2 12 Heures de Spa BTCS (90’)

17.00 - 17.25 h./u. Qualifying 2 Formula Renault 1.6 (25’)

17.40 - 18.00 h./u. Qualifying Honda BPI Cup (20’)



Saturday 10.06

09.00 - 09.30 h./u. Warm Up 12 Heures de Spa BTCS (30’)

10.00 - 10.25 h./u. Race 1 Formula Renault 1.6 (20’ + 1 lap)

11.00 - 11.35 h/u. Race Honda BPI Cup (10 laps)

12.05 - 12.30 h./u. Race 2 Formula Renault 1.6 (20’ + 1 lap)



14.00 - 02.01 h./u. Race 12 Heures de Spa BTCS (721’)


De startlijst werd de voorbije dagen indrukwekkender en indrukwekkender met namen als David Halliday, Van de Poele, Corthals, Palttala, Maes, Verbist, ... boven op al de groten namen die steeds in de top 10 rond toeren tijdens de gewone BTCS race's.

Mss kunnen de BTCS kenners hier een lijstje maken van de topteams met hun line-up voor de 12uren van Spa...?

kulgan
04-06-2006, 19:07
KS motorsport:

21: Steve van Bellingen/Armand Fumal/Damien Coens
22: Bert Redant/Werner Moonens/Marnix Vandermaesen

Henning
05-06-2006, 11:01
Has anyone an idea where to get a entrylist ?
Currently there is none presented at the BTCS website.

Kelly Jamers
05-06-2006, 11:04
Onze bemanning is compleet:
François Verbist, Maxime Soulet en Peter Van Delm op de Porsche GT3 supercup.

ICEMAN
05-06-2006, 11:21
Ga je zelf niet rijden Kellyke?

Kelly Jamers
05-06-2006, 11:29
Nee, dit jaar geen 12 uren voor mij...
K ga supporteren voor mijn team en uiteraard mijn ventje.
Ze rijden wel met de wagen waar ikzelf de Belcar mee rij dus geestelijk ben ik wel aanwezig in de wedstrijd ;-)

ICEMAN
05-06-2006, 13:42
Dan zalk u daar wel weer tege t lijf lope zekers? :p

Mr.Dallara
05-06-2006, 15:03
- BMW Silhouette (KS Motorsport) - van Bellingen / Fumal / Coens
- BMW Silhouette (KS Motorsport) - Redant / Moonens / Lumbeek
- Renault Mégane Trophy (Delahaye) - Vosse / Bouvy / Mollekens
- Renault Mégane Trophy (Delahaye) - Lemeret / Loix / Radermecker
- Jaguar X-type Silhouette (MI) - Chouvel / Matieux / Van de Poele
- Jaguar X-type Silhouette (MI) - Thiry / Deman / Corthals
- BMW Silhouette (Europaster) - Lupant / Slaus / Paltalla
- Peugeot 407 Silhouette (Objectif) - Stéveny / de Radiguès
- Peugeot 407 Silhouette (Objectif) - André / De Vits / Massart / Jamar
- Peugeot 406 Silhouette (Objectif ) - André / Galand / Halliday / Verreydt
- Audi A4 Silhouette (VW Audi Club) - Verbergt / Hemroulle / Dubois
- Opel Astra Silhoutte (Qvick Motors) - Qvick / Geoffroy / Van Campenhout
- Opel Astra Silhoutte (Protonic) - Desbruères / Desbruères / de Sordi
- Seat Leon Cupra (S racing) - Sluys / Hopchet / Cloet

- Porsche 996 Cup (CEO racing) - Van Rossem / De Laet / Maes
- Porsche 996 Cup (GS Motorsport) - Steinberg / Kerkhove / Muytjens
- Porsche 996 Cup (First Motorsport) - Verbist / Soulet / Van Delm
- Porsche 996 Cup (NGT) - Colman / Maton / Verhoeven
- Ferrari Modena 360 (PBO) - Nef / Moury / Richard
- Porsche 997 Cup (GPR Pino) - Duez / vd Wauwer / Goossens

Dit zijn zowat de toppers bij de Silhouettes en de GT's die mij direct te binnen schieten, aanvullen wie weet zou ik zeggen...

smiley
05-06-2006, 19:44
er is ook nog een andere astra silhouette
met als rijders Catherine Desbruères, Daniel Desbruères en Loris de Sordi.
(racingworld.be)

maar dit is niet echt een top silhouette.. (jammer genoeg)

Dries DS
05-06-2006, 20:26
Ferrari 360 Modena (BPO): 1 exemplaar voor Nef-Moury-Richard en het andere exemplaar voor een Frans kwartet.

De volgende twee zijn geen topwagens, maar hebben een 'speciale' bezetting:

- Een Toyota Yaris (Forem) voor het sympathieke koppel Sylvie Delcour en Cédric Verhees uit Visé. Cédric is welbekend in rallymiddens (twee maal Belgisch Kampioen in de Div. 1) en was vorig jaar nog 7de in de Condroz rally. Delcour en Verhees werken de twaalf uren met hun twee af. Het is trouwens voor het eerst dat ze in één en hetzelfde team zullen aantreden. Doel van het team en de rijders: de stagairs van FOREM een extra kans bieden om zich in de kijker te 'werken'.

- Sarah Bovy debuteert in de endurance racerij! Vincent Franssen en ondergetekende sloegen de handen in elkaar en hebben enkele weken geleden het Speed Action Team boven de doopvont gehouden. Een team dat jong talent een kans wil bieden in de racerij. We krijgen daarbij (uiteraard) de steun van het TV programma Speed Action (AB3/AB4) en Clio-routiniers Bart Van den Broeck & Chris Voet komen het team verstevigen. Als vierde rijder werd ex-Touring Cup rijder Tom Seghers aangetrokken. Doel van dit team: jong talent een kans geven, de wedstrijd zonder al te veel kleerscheuren uitrijden en als het kan binnen de top 20 eindigen, wat niet eenvoudig zal zijn met de minst krachtige wagen (welbewust slechts 180 pk) in de 2000cc klasse.

Wat betreft de GPR Porsche 997: Duez-Vande-!!!!!!! . Enkele mensen hebben de handen in elkaar geslagen en de gesprekken met een absolute topper zijn aan de gang. Weldra meer hierover.

Mvg,
Dries DS

Dries DS
06-06-2006, 22:59
[QUOTE=Dries DSWat betreft de GPR Porsche 997: Duez-Vande-!!!!!!! . Enkele mensen hebben de handen in elkaar geslagen en de gesprekken met een absolute topper zijn aan de gang. Weldra meer hierover.

Mvg,
Dries DS[/QUOTE]

De !!!!!!! mag je vervangen door Goossens. Jawel, Marc Goossens gaat team vormen met Marc Duez en JP Vande Wauwer !

Belle
06-06-2006, 23:02
Het wordt dit jaar precies wel een spetterende 12-uren race!

Wat een sterk trio op de GPR Porsche. Had liever Duez-Palttala-Goossens gezien, maar we klagen niet! ;)

Hopelijk is de Porsche nu iets betrouwbaarder dan de voorgaande races...maar ja, 12 uren is lang.

Pascal
07-06-2006, 00:19
Als vierde rijder werd ex-Touring Cup rijder Tom Seghers aangetrokken.

Leuk om Tom ook nog eens aan het stuur te zien. Alvast succes...

C U

kulgan
07-06-2006, 18:42
Op de tweede KS BMW zal Vandermaesen vervangen worden door Wim Lumbeek.

Mr.Dallara
09-06-2006, 12:13
De (paying) free practice zit er op, met de volgende uitslag: http://www.ris-timing.be/btcs/12h/2006/btcsfree.htm (vele toppers hebben blijkbaar niet gereden, zelfs maar 16 wagens met een "echte" tijd!)
1. Jaguar Xtype Silhouette - VAN DE POELE en Co - 2:36.385
2. Renault Megane Silhouette - MOLLEKENS en Co - 2:39.846
3. Pino Porsche 997 - GOOSSENS en Co - 2:39.919
4. Opel Astra Silhouette - DE SORDI en Co - 2:44.626

Wel al redelijke verschillen voor de BTCS in Spa! :(
Wat is de normtijd in Spa? Best wel belangrijk voor in de kwalis strak, als je daar onder gaat, dan kan je 12uren lood gaan zeulen...

Kwali 1 is nu net begonnen (tot 13.30u), je kan het live volgen op http://www.ris-timing.be/btcs/12h/2006/btcsent1.htm

El Torro
09-06-2006, 13:40
Wat is de normtijd in Spa? Best wel belangrijk voor in de kwalis strak, als je daar onder gaat, dan kan je 12uren lood gaan zeulen...


Normtijd Spa 2.30.000
Normtijd Zolder 1.36.000

Bij overschrijding van deze tijd komt er 50 kilo voor het ganse seizoen bij :(

VOSSE, BOUVY en MOLLEKENS hebben al geluk gehad bij de 1e kwalificatie, zij zitten met 0,4 sec nog net boven de normtijd.

Mr.Dallara
09-06-2006, 15:44
Normtijd Spa 2.30.000
Normtijd Zolder 1.36.000

Bij overschrijding van deze tijd komt er 50 kilo voor het ganse seizoen bij :(

VOSSE, BOUVY en MOLLEKENS hebben al geluk gehad bij de 1e kwalificatie, zij zitten met 0,4 sec nog net boven de normtijd.

Wow, als er 50kg voor heel het seizoen dan bij komt, dan kan je beter eens twee keer nadenken in de kwali's!

Bwa, Mollekens en Co weten wel waar ze met bezig zijn hoor ;). Met een halve PC achter hun stuurtje weten ze wel hoeveel gas ze moeten lossen de laatste meters voor ze over de startlijn komen in de kwali's...
Ma tis en blijft een kwestie van tienden en mss hondersten die dans om het kortst de normtijd te benaderen...
Al kunnen er maar een auto of 5,6 (denk ik) mee spelen met dit "spel" om op de pole te staan. Uiteindelijk is de pole in een 12uren race op de media aandacht na niet veel waard...


Kwali 2 is nu bezig, LIVE via RIS (http://www.ris-timing.be/btcs/12h/2006/btcsent2.htm)
blijkbaar al ff rode vlag? want er word al een tijdje niet meer gereden...

Mark
11-06-2006, 00:01
Na bijna 10 uur ligt er een echte GT aan de kop van de 12 uur Belgian Touring Cars Series in de klasse GT2 ;) Zo, die bal moesten we ff in de het doel schieten :D Uiteraard die GT met het koningskoppel Duez-Goossens ;) Trouwens, de Belcar Porsches van NGT en First doen het ook lekker.

Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen? De Audi in ieder geval niet ;) Zoiets zie je toch zelden op een circuit dat een wagen volledig in vlammen in opgaat. Ben dan toch benieuwd hoe de bluswerkzaamheden zijn verlopen.........

Gratis toegang voor dit evenement? De publieke opkomst is zo te zien zeer magertjes. Een foto van de grid, let op de achtergrond:

http://www.racingworld.be/images/2006/btcs/12Hspa/grid/MM_grid12H_008.jpg
http://www.racingworld.be/images/2006/btcs/12Hspa/grid/MM_grid12H_006.jpg

Excuus zal wel zijn dat het te warm was ;) Het truukje van gratis toegang werkt ook maar 1 of 2 keer. Als Pa en Ma thuis komen na een dagje gratis circuit en ze de rekening opmaken dan blijkt zo'n gratis ticket best duur te zijn. Benzine, parkeerkosten, jengelende kinderen die om de haverklap een wafel of een vettige friet wil hebben.

Viper GTS-R***
11-06-2006, 00:09
Na bijna 10 uur ligt er een echte GT aan de kop van de 12 uur Belgian Touring Cars Series in de klasse GT2 ;) Zo, die bal moesten we ff in de het doel schieten :D Uiteraard die GT met het koningskoppel Duez-Goossens ;) Trouwens, de Belcar Porsches van NGT en First doen het ook lekker.
Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen?
Jep die 997 gaat goed, deze 12H Spa zouden een perfecte voorbereiding zijn voor 24H Spa??
En ivm de Silhouettes.. niet allen doen het zo slecht...
MI Jag en Euromaster BMW gaan zeer goed mee met de 997.
En moet toegeven, ben wat verrast van de prestatie van team Objectif 2.30 met hun Pug 407Silh. Chapeau!

Thomaske
11-06-2006, 08:10
Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen? De Audi in ieder geval niet ;) Zoiets zie je toch zelden op een circuit dat een wagen volledig in vlammen in opgaat. Ben dan toch benieuwd hoe de bluswerkzaamheden zijn verlopen.........


De bluswerkzaamheden, ja daar zeg je nu iets.

Toen de Audi aan de Blanchimont vuur vatte is deze direct gestopt. De marshalls zijn aan komen lopen en hebben drie brandblussers leeg gespoten, meer hadden ze niet. Dit was echter niet genoeg.

De Marshalls hebben samen met Tim Verbergt alleen maar kunnen toe kijken hoe de Audi A4 in vlammen opging. De eerste Fire Jeep kon het vuur ook niet doven. Dan de tweede er ook maar bij. Dit was echter ook niet genoeg, dus ook maar een derde.

Zo'n vuurzee krijg je niet zomaar uit. Het team neemt de marshalls niets kwalijk. Deze konden toch niks doen.

Foto's van de bluswerkzaamheden volgen zo snel mogelijk.

Mvg...

Mark
11-06-2006, 11:14
De bluswerkzaamheden, ja daar zeg je nu iets.
.

Is dan de brandstoftank gebarsten of iets dergelijks? Een wagen die goed in de fik staat krijg je idd niet met 2 of 3 draagbare 12 kg blussers uit. Zie het brandje in de Zolder Touring Cup van vorig jaar.

Steve
11-06-2006, 11:45
Excuus zal wel zijn dat het te warm was ;) Het truukje van gratis toegang werkt ook maar 1 of 2 keer. Als Pa en Ma thuis komen na een dagje gratis circuit en ze de rekening opmaken dan blijkt zo'n gratis ticket best duur te zijn. Benzine, parkeerkosten, jengelende kinderen die om de haverklap een wafel of een vettige friet wil hebben.

Dat vind ik een beetje flauw hoor Mark, wanneer pa en ma thuiskomen van pakweg Sixflags of een dagje Oostende zullen ze altijd meer geld kwijt zijn dan een dagje Spa.
Trouwens, het is geen "gratis dagje circuit" maar gratis inkomtickets...

Parkeerkosten? Que? :confused: Ik denk dat ik nog de eertse keer parking moet betalen in Spa.....
De kans is groter dat je in Zolder parking moet betalen waar ze trouwens ook gratis tickets bij de vleet weggeven ;)
En als je dan al een beetje je weg weet betaal je helemaal geen parking.

Wat betreft die wafel of friet, als ze uit noordelijke richting komen zullen ze hun eten wel meebrengen zeker :)

Yvonne
11-06-2006, 20:04
Na bijna 10 uur ligt er een echte GT aan de kop van de 12 uur Belgian Touring Cars Series in de klasse GT2 ;) Zo, die bal moesten we ff in de het doel schieten :D Uiteraard die GT met het koningskoppel Duez-Goossens ;) Trouwens, de Belcar Porsches van NGT en First doen het ook lekker.

Uiteindelijk heeft er WEL een T - klasse wagen gewonnen. (De Jaguar)...met als 2e...OOK een T - wagen (die van Slaus) en de 3e was uiteindelijk een GT...dus niet zo negatief vóórdat een race volledig is gereden !!

Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen? De Audi in ieder geval niet ;) Zoiets zie je toch zelden op een circuit dat een wagen volledig in vlammen in opgaat. Ben dan toch benieuwd hoe de bluswerkzaamheden zijn verlopen.........

Ik blijf dat ook inderdaad raar vinden. Ik heb de ruwe beelden uit de Seat gezien via Thomas. En er gebeurt niet iets raars ofzo (op het eerste ogenblik)...de wagen raakt niets ofzo...

Maar niet ALLE silhouettes zijn fragiel, want de uiteindelijk wint een silhouette...

Gratis toegang voor dit evenement? De publieke opkomst is zo te zien zeer magertjes. Een foto van de grid, let op de achtergrond:

Wel eens gezien hoe de zon draait op Spa? Dan weet je ook dat de hoofdtribune in de middag pal in de zon staat. Achterin op de tribune was het dus wel druk, de eerste rijen zitten nu eenmaal in de zon. En onder dat ding zat ook nog eens een VIP- gebeuren.

Nu moet ik toegeven dat het vorig jaar drukker was. Maar toen ik even een klein rondje maakte, zag ik dat best vol was tussen de bomen op het circuit. (zeg maar de bronze zone). In de zon was het gewoon niet uit te houden....

En het hoeft niet altijd mega druk te zijn. Het was echt gezellig druk...niet te vol, maar ook niet zo dat er niemand was. Dat heb ik wel eens met een Belcar anders meegemaakt :rolleyes:

En om gelijk maar even door te babbelen...de race was spannend tot de laatste rondes. Iemand in die silhouette van Slaus/Lupant/Palttala liet zien hoe je een BMW moest besturen...door in 3 - 4 rondjes van ongeveer 8 seconde achterstand op je voorganger, je voorganger in te halen.
Die GT wagen van Pino liet ook zien dat je een mooi resultaat kunt neerzetten met een niet goedwerkende versnellingsbak.

Om nog even een vergelijking met de Belcar neer te zetten. Het podium was hier één groot vreugde iets. Iedereen was blij voor elkaar en hadden feest met elkaar. En dat maakte niet uit in welke klasse dat was, de T1 had er evenveel lol als de T6 - klasse. Het Belcar podium komt (soms) wat formeel over.(bij mij)

Ik ben er dus een weekendje geweest. En heb me echt opperbest vermaakt. Veel meer spanning gezien dan tijdens een Belcar weekend, en de sfeer was erg geslaagd...Bij mij kwam het over dat iedereen elkaar het geluk gunde...

Mark
11-06-2006, 20:26
Parkeerkosten? Que? :confused: Ik denk dat ik nog de eertse keer parking moet betalen in Spa.....

Idem dito hier ;) Ik wilde alleen maar aangeven dat gratis tickets niet de oplossing zijn voor volle tribunes. Of het nu Spa of Zolder is maakt geen bal uit. Tot nu heeft men voor geen enkel evenement hoeven te betalen in 2006 (uitgezonderd de 1000km voor de helft van de bevolking)............heeft dat een grote toeloop veroorzaakt dit jaar? Nee, zonder sterke publiciteits campagne komt er geen extra bezoeker naar een circuit.

Alleen de PR-karavaan van de Renault World Series heeft gewerkt, reeds meerdere jaren overigens ;)


Uiteindelijk heeft er WEL een T - klasse wagen gewonnen. (De Jaguar)...met als 2e...OOK een T - wagen (die van Slaus) en de 3e was uiteindelijk een GT...dus niet zo negatief vóórdat een race volledig is gereden !!

:confused: snap niet wat er negatief aan is om te vermelden dat er na 10 uur koers een GT-wagen aan de kop ligt van een Touringcar serie............is toch gewoon een constatering. Als ik de purist ga uithangen dan is de Zolder Touring Cup Golf van Jack Pirelli & friends de morele winnaar van de 12 uur BTCS.;)

Thomaske
11-06-2006, 21:31
Is dan de brandstoftank gebarsten of iets dergelijks? Een wagen die goed in de fik staat krijg je idd niet met 2 of 3 draagbare 12 kg blussers uit. Zie het brandje in de Zolder Touring Cup van vorig jaar.

De brandstoftank? Zat die nog in de wagen? Dat is de goede vraag.

Er bleef niet meer van over. Het team had gisteren nog het gissen maar dat er ook iets bij de brandstoftank is gebeurd tijdens de brand, daar zijn ze zeker van. Zo'n vlammenzee, dat zie je niet vaak.

Heeft iemand het gezien op La Deux of RTBF. Daar zie je het goed op onze foto's.

Mvg...

Yvonne
11-06-2006, 22:17
De brandstoftank? Zat die nog in de wagen? Dat is de goede vraag.

Er bleef niet meer van over. Het team had gisteren nog het gissen maar dat er ook iets bij de brandstoftank is gebeurd tijdens de brand, daar zijn ze zeker van. Zo'n vlammenzee, dat zie je niet vaak.

Heeft iemand het gezien op La Deux of RTBF. Daar zie je het goed op onze foto's.

Mvg...

Dit is een impressie van het karkas :

http://www.jarnokalliomaki.com/galleria/albums/userpics/10011/normal_128%7E0.jpg

Volgens mij was de tank weg, want de "tankdop" is nog wel te herkennen, en is voorop de auto..Maar ik ben een leek...

Swa
11-06-2006, 23:46
Als ik de purist ga uithangen dan is de Zolder Touring Cup Golf van Jack Pirelli & friends de morele winnaar van de 12 uur BTCS.;)


Yippie!! Maar het oude Golfke doet het toch maar weer!!

Dries DS
12-06-2006, 05:48
Toeschouwersaantal: door PRC Group (via de GRATIS tickets, o.a. verspreid door www.racingworld.be) : 18.000, volgens de aanwezige "Police" zou dat 22.000 moeten zijn. Laten we het bij de eerste cijfers houden.

Groeten,
Dries DS

smiley
12-06-2006, 07:38
Yippie!! Maar het oude Golfke doet het toch maar weer!!bijna de hele race had de astra coupé de leiding in t3.. tot ik gistere morgen naar de einduitslag keek.. :( maja mooie prestatie voor de 3 wagens !!

Fonne
12-06-2006, 23:45
De brandstoftank? Zat die nog in de wagen? Dat is de goede vraag.

Er bleef niet meer van over. Het team had gisteren nog het gissen maar dat er ook iets bij de brandstoftank is gebeurd tijdens de brand, daar zijn ze zeker van. Zo'n vlammenzee, dat zie je niet vaak.

Heeft iemand het gezien op La Deux of RTBF. Daar zie je het goed op onze foto's.

Mvg...Ze denken dat de turbo olie verloren heeft en op de motor is gekomen en de brand tot gevolg.

Mark
12-06-2006, 23:51
Dries DS
Registered User
12-06-2006, 05:48

Join Date: Mar 2006
Location: Bilzen
Posts: 28 Toeschouwersaantal: door PRC Group (via de GRATIS tickets, o.a. verspreid door www.racingworld.be) : 18.000, volgens de aanwezige "Police" zou dat 22.000 moeten zijn. Laten we het bij de eerste cijfers houden.

Groeten,
Dries DS

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by Dries DS : 12-06-2006 at 17:20.



Waarom edit jij bericht nog na 12 uur? Ik mis een bepaalde alinea................

Mark
12-06-2006, 23:57
Ze denken dat de turbo olie verloren heeft en op de motor is gekomen en de brand tot gevolg.

Vandaag een mailtje in de box dat Turbo's vele malen brand-gevaarlijker zijn dan een atmoferische motor. Check de vurige resultaten uit het verleden :(

Nooit bij stil gestaan dat dit zo is. Eigenlijk wel handig om te weten voor onze weekend-activiteit;) Gezien de foto's was er weinig te redden aan die Audi.

Mr.Dallara
13-06-2006, 12:20
Ik zelf heb genoten van een prachtig weekend. Zeker door de combinatie van het heel mooie weer én de spannende koers tot de laatste minuut!

Zoals al aangekaart blijft men bij PRC met 2 maten en gewichten werken en kan en mag er veel (in o.a. de pits) en rijden er amper wagens rond met nummers die leesbaar zijn in het donker enz enz...

De top 15 op de grid was echt wel dik in orde qua qualiteit, veel mooier vind ik dan in de Belcar waar er amper duels zijn. Ik heb heel de race lang duels gezien in Spa, bij momenten vond ik het zelfs te gek voor een endurance race...
Verder is er ook in de top 15 een enorme diversiteit aan top wagens, ik durf bijna te zeggen dat je dit in bijna geen enkele serie vind bij de top wagens.

Ook knettergek hoe de Mégane(s) wegreden bij de start, terwijl ze zoals verwacht uit/terugvielen...
Ik denk dat ze al bij al nog wel tevreden zijn in het kamp van Renault Sport over de uithouding van de Mégane. Renault Sport was er trouwens met ingenieurs die de wagan hebben ontwikkeld om zo een optimale support te kunen geven en de ontwikkeling van de Mégane als endurance wagen te versnellen. Er stond zelfs een 3e 100% race klare Mégane klaar bij Delhaye Racing zodat alle stukken paraat waren in welk geval dan ook bovenop een trailer vol met lossen onderdelen!

Wat de Audi betreft, zeer triest natuurlijk! nog een geluk dat de piloot niks heeft...
Hopelijk zien we ze zo snel mogelijk terug op de grid van een (BTCS) race! Ze kunnen nu naar zolder komen voor de 24uren als vervanging van deze 12uren... (dromen en hopen mag hé ;) )
Wel vreemd vind ik in heel het verhaal van de afgebrande audi is dat men nergens één word rept over centen, budgetten die nodig zijn voor de rebuild van een nieuwe wagen. Het lijkt wel of Dubois de briefkes van 500€ van een rol te scheuren heeft en dat Audi België af en toe de rol ververst...

Yvonne
13-06-2006, 12:40
Er stond zelfs een 3e 100% race klare Mégane klaar bij Delhaye Racing zodat alle stukken paraat waren in welk geval dan ook bovenop een trailer vol met lossen onderdelen!

Was die 100% race-klaar, die wagen daar buiten? Ik dacht dat ie daar voor de show stond. Want ze hadden ook nog een hoop animatie meegebracht. Of dat allemaal van Renault was, weet ik niet...of dat een deel van Clabots (?) was.

Maarten
13-06-2006, 13:01
ik denk wel dat er voor die audi de nodige verzekering is afgesloten!
het werk kan je niet recupereren, de waarde van de auto hopelijk wel

FIRE
13-06-2006, 17:24
Jammer van de Audi (de mooiste wagen van de grid, zelfs DTM kan er nog wat van leren).

Thomaske
13-06-2006, 18:02
Was die 100% race-klaar, die wagen daar buiten? Ik dacht dat ie daar voor de show stond. Want ze hadden ook nog een hoop animatie meegebracht. Of dat allemaal van Renault was, weet ik niet...of dat een deel van Clabots (?) was.

De Renault die achter de box stond, stond daar als een show wagen voor de bezoekers in de tent.

Mvg...

JPMontoya
13-06-2006, 19:03
De verzekering betaald maar uit tot een X aantal Euro's...Nooit genoeg voor de wagen...

T seizoen is bijna in de helft en de belangrijkste race is al gereden....Ik zou toch eens nadenken om een nieuwe wagen op te bouwen.

Pinzie
13-06-2006, 19:38
Ik zou zeker een nieuwe wagen bouwen, want je hebt ook naar je sponsors toe verplichtingen. Denk niet dat die het leuk vinden als je het kontrakt niet nakomt.

smiley
13-06-2006, 19:54
Jammer van de Audi (de mooiste wagen van de grid, zelfs DTM kan er nog wat van leren).dan is de dtm toch nog stukken mooier hoor ! maja iedereen zijn mening..

Thomaske
13-06-2006, 21:51
Ik zou zeker een nieuwe wagen bouwen, want je hebt ook naar je sponsors toe verplichtingen. Denk niet dat die het leuk vinden als je het kontrakt niet nakomt.

Daarom moetje nog niet direct een nieuwe wagen opbouwen hé. Kijk wat GLPK in 2005 heeft gedaan na de crash van de Viper tijdens de 24Uren van Zolder. Ze gingen naar Spa-Francorchamps met een gehuurde Porsche en bestickerde die voor hun sponsors.

Mvg...

Mark
13-06-2006, 21:53
Goed excuus om nog eens te gaan shoppen bij Champion in de States :)

Raceboy
13-06-2006, 21:54
Daarom moetje nog niet direct een nieuwe wagen opbouwen hé. Kijk wat GLPK in 2005 heeft gedaan na de crash van de Viper tijdens de 24Uren van Zolder. Ze gingen naar Spa-Francorchamps met een gehuurde Porsche en bestickerde die voor hun sponsors.

Mvg...


Dubois gaat niet met een ander merk rijden he. En alle delen van de audi terug opbouwen dat gaat een tijdje duren.

AlainH
13-06-2006, 22:01
Hadden ze geen 2 van die Audi Lights ? Ik dacht dat ooit eens gehoord te hebben, sla mij niet dood als het mis is ;)

Fonne
13-06-2006, 23:42
Hadden ze geen 2 van die Audi Lights ? Ik dacht dat ooit eens gehoord te hebben, sla mij niet dood als het mis is ;)Ja daar haden ze 2 of 3 chassis van. De wagen die is uitgebrand was het nieuwe chasis deze hadden ze in de winter gebouwd maar is verschillend van het eerste omdat het vorige chasis niet meer Kompititief was. Maar de auto van dit jaar is total loss. Mss is het oude chassis een tijdelijke oplossing in afwachting van een nieuw chasis. Maar ik denk wel dat ze andere mogelijkheden ook bekijken. Maar ja het budget zal daar een grote rol in spelen,ze werken toch ook met een vrij beperkt budget.

kris28
14-06-2006, 19:31
Ik zou zeker een nieuwe wagen bouwen, want je hebt ook naar je sponsors toe verplichtingen. Denk niet dat die het leuk vinden als je het kontrakt niet nakomt.

Enig besef wat voor werk en tijd er in de opbouw van een nieuwe wagen gaat ??
om nog niet te spreken over de kosten
In drie weken tijd is dat onmogelijk , trouwens alles is weg ook de elektronica van de wagen
en deze waren de enige die ze hadden


Ze zullen wel kijken wat Audi Duitsland nog op stal heeft

smiley
14-06-2006, 19:32
Ze zullen wel kijken wat Audi Duitsland nog op stal heefteen a4 dtm met daar een v6 in :+

JPMontoya
14-06-2006, 20:11
On le craignait, c'est à présent certain, l'équipe de Franz Dubois ne sera pas en mesure de remonter une Audi A4 Silhouette en vue de la prochaine manche BTCS, programmée en lever de rideau des 25 Heures VW Fun Cup. Totalement détruite par un incendie samedi dernier lors du warm-up des 12 Heures, la voiture pourrait faire sa réapparition en fin de championnat, dans le meilleur des cas. Souhaitons en tous cas que Jean-François Hemroulle et Tim Verbergt retrouvent rapidement un bolide performant, afin de poursuivre leur aventure dans les Belgian Touring Car Series...

Bron Turbo Magazine

Thomaske
14-06-2006, 21:31
Kan iemand een beetje vertalen.

Wat ik eruit kan opmaken , wat wel fout zal zijn maarja, is dat ze dit seizoen nog zullen rijden.

Mvg...

Belle
14-06-2006, 21:39
Kan iemand een beetje vertalen.

Wat ik eruit kan opmaken , wat wel fout zal zijn maarja, is dat ze dit seizoen nog zullen rijden.

Mvg...

Zal een korte vertaling geven:

Ze zijn niet in staat om een nieuwe A4 Silhouette op te bouwen tegen de 25 uren VW, maar de wagen kan terug z'n opwachting maken tegen het eind van het kampioenschap. Maar dat is wel in het beste geval. Ze willen wel de volgende races verderzetten en zijn daarom op zoek naar een andere wagen.

marcel
14-06-2006, 21:40
We dachten het al, en nu is het zeker, het team van Franz Dubois zal er niet in slagen om een nieuwe Audi A4 te bekomen voor de volgende BTCS-manche, gepland in het voorprogramma van de 25h VW Funcup. Volledig vernield door een brand tijdens de warmup voor de 12h op zaterdag, zou de wagen in het beste geval zijn rentree kunnen maken op het einde van het kampioenschap. We hopen in ieder geval dat Jean-Francois Hemroulle en Tim Verbergt snel een performante wagen zullen vinden, zodat ze hun avontuur in de Belgian Touring Car Series kunnen verderzetten


alstublieft

Thomaske
14-06-2006, 21:44
Thanks Belle en Marcel!

Mvg...

Fonne
14-06-2006, 22:20
Ik zou in eerste instantie denken aan de vorige wagen. Dat is het goedkoopste (Denk ik he) en beter dan niks he. En zo nog proberen punten te pakken.

ph.bonneel
15-06-2006, 23:29
Toeschouwersaantal: door PRC Group (via de GRATIS tickets, o.a. verspreid door www.racingworld.be) : 18.000, volgens de aanwezige "Police" zou dat 22.000 moeten zijn. Laten we het bij de eerste cijfers houden.

Groeten,
Dries DS
ik neem voor het eerste jaar deel aan BTCS met onze MINI Cooper S en nam de start tijdens de 12U.. Ik moet zeggen dat ik tijdens warm up ronde toch heel wat volk rond de piste zag staan... leuk om te zien. Ik denk dat het BTCS in de lift zit en nog enkele mooie jaren voor zich heeft.

Dries DS
16-06-2006, 07:38
Na een succesvolle race rond de klok, volgde er na het weekend droevig nieuws vanwege de PRC Group. Hun medewerkster Estelle, die steeds ter beschikking staat van de piloten en de teams, werd maandag het slachtoffer van een zeer zwaar verkeersongeval. Ze werd overgebracht naar het ziekenhuis van Baudour, waar ze op woensdagmiddag ontwaakte uit een coma. Er wachten haar vele operaties en een zeer lange revalidatie...

Estelle, een voorbeeld van klantvriendelijkeid en altijd het zonnetje in huis, heeft er baat bij om aangemoedigd te worden tijdens de harde strijd die ze voert. Dus, BTCS liefhebbers, aarzel niet en stuur een mailtje met aanmoedigende woorden naar dries.de.smet@laposte.net . De mails worden zo spoedig mogelijk (eens haar gezondheidstoestand dat toelaat) aan Estelle bezorgd.

Alvast bedankt.

Met sportieve groet,
Dries DS

Thomaske
16-06-2006, 16:02
Spijtig om dit slechte nieuws te vernemen!

Ik heb via mail Estelle al heel veel beterschap gewenst en wil al de andere Paddockers oproepen om dit ook te doen. Ze kan het gebruiken, geloof me!

Veel sterkte Estelle! We zijn er voor u!

Mvg...

Dries DS
20-06-2006, 17:11
Beste vrienden,

De blijken van sympathie en warme woorden van steun voor onze medewerkster Estelle, die vorige week betrokken raakte bij een zwaar verkeersongeval, waren de voorbije dagen niet te tellen. We zijn u daar zelf, en natuurlijk in naam van Estelle, zeer dankbaar voor.

Volgens de artsen is de toestand van Estelle gunstig, en dat is alvast positief nieuws. Natuurlijk zullen we haar nog een tijdje moeten missen. Ze werd ondertussen geopereerd aan het rechterbeen, een ingreep van meer dan zeven uur die positief is verlopen. Estelle heeft de ingreep goed doorstaan, maar moet de komende weken helaas nog verscheidene operaties ondergaan. Ze verblijft trouwens nog altijd op de afdeling Intensieve Zorgen.

Velen zouden haar graag een bezoek brengen, maar dat zal helaas nog een tijdje moeten wachten. Wel is het natuurlijk mogelijk om haar moed in te spreken door een mailtje te sturen. Zodra de gezondheidstoestand van Estelle het mogelijk maakt om bezoek te krijgen, brengen we u daar zeker van op de hoogte. Haar revalidatieperiode zal lang zijn, en Estelle zal vast en zeker jullie steun kunnen gebruiken.

Ondertussen gaat het werk natuurlijk verder. Elodie, die u al kon ontmoetten bij onze 'Welcome' zal Estelle tijdelijk vervangen.

Namens Estelle: oprechte dank voor uw woorden van steun.

PRC Group