PDA

View Full Version : Viper Stamboom

Viper GTS-R***
03-06-2006, 00:00
Ik ben momenteel een stamboom aan het maken van 1 van de GT Race wagens die iedereen kent en alle belangrijke race's en kampioenschappen heeft gewonnen die er bestonden.
Ja het gaat dus over de Chrysler Viper GTS-R;)

In bijlage vinden jullie het bestand (Excel) en hiervoor bedank ik Mark om dit mogelijk te maken :p;)

Als jullie na het bekijken van de stamboom nog nuttige informatie hebben die er nog niet opstaan mogen jullie comments geven, zodat ik de stamboom volledig kan afwerken...

Ik bedank iedereen alvast op voorhand
Groeten!
Viper ;)

***Edit Mark: Voorlopig als tekstbestand, we werken eraan ;) ***
***Edit Viper: Wie het ordelijker wilt bekijken kan het openen, alles kopiëren en vervolgens plakken in Excel. Alles past zich dan automatisch aan***

wedebe
03-06-2006, 13:28
Ik heb erg veel info verzameld waarvan een gedeelte online staat (zie http://www.aboutsportscars.net/vipergtsr/viper.html. Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om de klus af te maken, maar ik wil dit nog wel gaan doen.

Werner333
03-06-2006, 13:47
Deze site kende je waarschijnlijk al?
Classicscars (http://www.classicscars.com/chassis/Oreca.htm)

Viper GTS-R***
03-06-2006, 23:44
Thanks Wedebe & Werner333 voor de comments.
Ik had deze site's al eens gevonden op het net,
de stamboom die ik gemaakt heb ik voor 60% zeker gemaakt
aan de hand van deze twee site's;)
Ik wacht nu vooral op mensen (zoals Bramzel, hij wist mij te zegen
waar de Zwaans Vipers naartoe zijn gegaan... ARC Bratislava & Allat Racing) die
weten waar bepaalde Vipers zijn naartoe verhuisd.
Bijvoorbeeld de Vipers van Larbre... voor welke teams rijdend deze nu?
Ik vermoed dat diegene die ik nu nog niet heb voorral in FFSA GT zullen
rijden,...
Ik zoek dus voor welk team en in welk jaar de vipers hebben gereden dit aan hun chassis nr's... wie meer weet of nog interesante links heeft let me know...

Viper GTS-R***
09-06-2006, 01:07
Na het bekijken van volgende site: http://wsrp.wz.cz/chassis/chassis_viper.html
Heb ik de stamboom een eind verder kunnen afwerken.
Volgende info zoek ik nog:
Teams die reden met Viper, Chassis nr... in het jaar...
C1: 1998/2000 tem 2006
C2: 2001 tem 2006
C8: 2005/2006
C9: 2006
C20: 2006
C23: 2006
C25: 2006
C26: 2006
C27: 2001 tem 2006
C28: 2001/2003 2005/2006
C30: 2001 tem 2006
C31: 2003 tem 2006
C34: 2006
C42: 2006
C44: 2006
C46: 2004 tem 2006
C49: 2006
C50: 2006
C51: 2006
C52: 2006
Wie me kan helpen gelieve iets te laten weten...
Met Bronvermelding aub.
Diegene die ik ondertussen teweten kom, of jullie me geven verwijder ik automatisch uit deze lijst
Groeten Thomas, Viper GTS-R
(zal daarna nog eens aan Mark vragen de vernieuwde versie online te zetten)

Bramzel
10-06-2006, 14:58
De C14 (ex-Roos) is nog steeds in Konopka's (arc) handen, hij stond nog steeds te koop op RaceCarsDirect.com.

Viper GTS-R***
10-06-2006, 16:00
De C14 (ex-Roos) is nog steeds in Konopka's (arc) handen, hij stond nog steeds te koop op RaceCarsDirect.com.
Bedankt, zet het even in men lijstje en k'verwijder het hierboven.
Weet er toevallig ook niemand met welk Chassis Larbre reed in 2004 tijdens de GT Festivals in Bahrein? C42 of C46?
C52 is volgens mij de laatste Viper gemaakt door Oreca vorig jaar, en is gegaan naar Larbre Compétition.

Mark
10-06-2006, 21:11
C52 is volgens mij de laatste Viper gemaakt door Oreca vorig jaar, en is gegaan naar Larbre Compétition.

Of Zakspeed?

Für die Historiker interessant die #3 Chrysler -pardon- Dodge Viper GTS-R mit Teamchef Peter Zakowski. Handelt es sich hierbei um die letzte gebaute ORECA Viper GTS-R.

http://www.projectlemans.de/content/view/2059/53/

Viper GTS-R***
10-06-2006, 23:30
Of Zakspeed?
Volgens http://wsrp.wz.cz/chassis/chassis_viper.html is het Larbre die de C52 heeft gekocht en deze is vermoedelijk de laatste gebouwde Oreca Viper.
GTSR-C52 Chrysler V10 2005 GT1 Larbre Compétition
Had dat bericht van Zakspeed gelezen en vond dat wel raar, tot nu toe ben ik op het net nog geen Viper tegen gekomen met een Chassis nr. hoger dan C52...
Als Joost of Jochie als VLN kenners-fans eens zouden kunnen vragen welk chassis die 'laatste' Zakspeed Viper dan heeft.. zou ik heel wat wijzer zijn;)
Ik zou eens een mailjte moeten sturen naar Oreca zeker?
Zij hebben infeite alle info die ik zoek:p

wedebe
11-06-2006, 07:28
C42 is sinds begin 2004 in handen van Tentec racing:
http://www.tentec.ch/gallery/albums/details/p2050626.jpg.

Op een andere foto op deze site (http://www.tentec.ch/gallery/original/pb200595) is te zien dat het de Larbre auto met startnummer 17 betreft. Dit zou kunnen betekenen dat het de nr. 17 van Spa 24h in 2003 geweest moet zijn.
Helaas komt dit niet overeen met de gegevens op http://wsrp.wz.cz/fiagt2003.html#6

wedebe
11-06-2006, 07:49
Van Chassis C2 weet ik dit:

Black car used for the 1998 British Grand Prix support race was Chassis 2 hired from a Peter Mathews. Neil Cunningham and Kilian Konig drove the car. The car was written off at this meeting at Woodcote by Kilian Konig.

Het is uit een e-mail die ik kreeg van Martin Braybrook van Brookspeed.

wedebe
11-06-2006, 07:56
van Project-lemans.de (gaat over de fia-gt race op Imola, 2004):

In der GT Kategorie tritt die Scuderia Veregra mit der im Vorjahr in Schweden eingesetzten Chrysler Viper GTS-R an.

Dit zou dan waarschijnlijk de C28 moeten zijn

Viper GTS-R***
11-06-2006, 13:07
Bedankt voor de info Wedebe
Heb je een idee of die C42 nog steeds onder Tentec rijd of was dat alleen maar 2004(en 2005)? Heb gezien dat ze kampioen zijn geworden van 'Club Europe 2005' wat dat mag zijn vraag ik me wel eens af:p maar dat wilt dus zeggen dat ze er ook mee actief waren in 2005:)
En die C28 dat vanaf 2004 onder Scuderia Veregra rijd.
Waren dat alleen die 2 of 3 races FIA GT tijdens 2004?
Of is deze nog steeds in het bezit van dat team?
Greetzz

Bramzel
11-06-2006, 14:09
Ik zou dat excel-bestandje eens op 10/10's zetten, daar hebben veel mensen er verstand van. www.ten-tenths.com en dan het forum. Ook zou ik hem gewoon naar Oreca mailen, je weet nooit wat ze terugsturen.

Viper GTS-R***
11-06-2006, 14:15
Ik zou dat excel-bestandje eens op 10/10's zetten, daar hebben veel mensen er verstand van. www.ten-tenths.com en dan het forum. Ook zou ik hem gewoon naar Oreca mailen, je weet nooit wat ze terugsturen.
Beankt Bramzel voor de goede raad, kan ik met mijn accont van depaddock ook op die hun forum inloggen? Ah en ivm te mailen naar Oreca...
Heb je er soms de juiste mail van? Want bij oreca zijn zoveel afdelingen etc..
Dat wanneer ik naar de verkeerde stuur wel eens in het niets kan terecht geraken..
Alvast Bedankt
Greetz

Viper GTS-R***
11-06-2006, 14:32
Beankt Bramzel voor de goede raad, kan ik met mijn accont van depaddock ook op die hun forum inloggen? Ah en ivm te mailen naar Oreca...
Heb je er soms de juiste mail van? Want bij oreca zijn zoveel afdelingen etc..
Dat wanneer ik naar de verkeerde stuur wel eens in het niets kan terecht geraken..
Alvast Bedankt
Greetz
Heb net geprobeerd maar lukt dus niet met hetzelfde account als DP:p
En wie vond ik dar terug op dat forum, FIRE en Gwyllione;)
Zal eens aan het moeten vragen dat zij het erop zetten zeker?:D

Bramzel
11-06-2006, 17:09
Heb net geprobeerd maar lukt dus niet met hetzelfde account als DP:p
En wie vond ik dar terug op dat forum, FIRE en Gwyllione;)
Zal eens aan het moeten vragen dat zij het erop zetten zeker?:D

Waarom maak je niet gewoon zelf een account daar ipv het op zo'n moeilijke manier te doen?

Viper GTS-R***
11-06-2006, 21:18
Waarom maak je niet gewoon zelf een account daar ipv het op zo'n moeilijke manier te doen?
Omdat ik het beetje lullig vind om alleen een account te maken voor dat ene bestandje erop te zetten... en daarna niet meer te gebruiken...
Het zou nogal moeilijk zijn en depaddock en 10/10's te blijven volgen...

marcel
11-06-2006, 21:21
tiens, ik vind dat zelf nogal meevallen.

Viper GTS-R***
11-06-2006, 21:26
tiens, ik vind dat zelf nogal meevallen.
Azo? dan zal ik het jou doormailen en zet jij het er dan maar op:p
Néné ik ga eerst proberen het bestand door te mailen naar Oreca zoals Bramzel voorstelde.
Iemand de juiste mail van Oreca? Want langs hun site is het niet altijd zo duidelijk te vinden... waarnaar ik dus dat bestand kan doormailen en hopelijk ook een re-actie op krijg..

Bramzel
11-06-2006, 23:03
Omdat ik het beetje lullig vind om alleen een account te maken voor dat ene bestandje erop te zetten... en daarna niet meer te gebruiken...
Het zou nogal moeilijk zijn en depaddock en 10/10's te blijven volgen...

In de tijd die je nu hebt zitten nadenken had je al 20 reply's op 10/10's kunnen hebben...

Viper GTS-R***
11-06-2006, 23:28
In de tijd die je nu hebt zitten nadenken had je al 20 reply's op 10/10's kunnen hebben...
Omdat je er zo van overtuigd bent dat er reacties op gaan komen zal ik me toch maar even accountje gaan maken op 10/10's.
Ben benieuwd, en ik laat nog wel iets weten

Bramzel
12-06-2006, 14:46
Mail mij de laatste versie maar even, dan zal ik hem wel even online zetten op mijn eigen webspace en dan kan jij die link posten.

gwyllion
12-06-2006, 14:50
Trouwens three = drie en boom = tree ;)

Viper GTS-R***
12-06-2006, 15:40
@ gwyllion: jep heb een beetje te snel die thread online gezet en ja naam van thread kan ik spijtig genoeg niet veranderen/verbeteren.

@ Bramzel: zal je deze avond nog eens het bewerkte bestand doormailen.
als je me dan in PM de link wilt bezorgen dan kan ik het op 10/10's zetten.
Of als jij dit zelf wilt doen aangezien je er ook actief op bent...

FIRE
12-06-2006, 16:57
Je kunt het best 1 bestand hebben voor zowel De Paddock als Ten-Tenths anders moet je namelijk iedere keer 2 bestanden bijwerken.

Verder is dit een leuk initiatief.

Integra
12-06-2006, 17:16
Ik vind dit eigenlijk tijdsverkwisting, want het is niet echt boeiend om al die chassisnummers te volgen.

FIRE
12-06-2006, 17:23
Ik vind dit eigenlijk tijdsverkwisting, want het is niet echt boeiend om al die chassisnummers te volgen.
Toch zijn er op de diverse autosport fora veel topics over chassisnummers en aanverwante onderwerpen. Op Ten-Tenhts is er zelfs een apart subforum voor. Een volgende stap is het verzamelen van de bijbehorende foto's.

insanity
12-06-2006, 18:41
Ik vind het wel interessant en ook leuk om te volgen welke wagens wat allemaal hebben doorlopen, gewonnen enz...

Kunnen we later ook eens doen bij de Vettes of de Astons, of de Ferrari Maranello's :eek:

Greettzz

A uit PDGRacing
12-06-2006, 20:23
Je kan al veel vinden op http://www.barchetta.cc/ (http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/events-stories/stories/360-550-575/360-550-575-index/index.html). Bovenaan kun je kiezen uit de 360, 550 en 575.

Viper GTS-R***
12-06-2006, 21:16
Bedankt aan diegene die het wel intresant vinden.
Ik maak er trouwens wel héél véél tijd voor vrij, het is niet een makkie om even alle gebruikte chassis nummers terug te vinden, met welke teams deze reden in welke jaren etc...
Hier komt veel opzoekwerk aan te pas, veel mailtjes die ik in verscheidene talen heb gestuurd naar meerdere teams om zo hun chassis nummer teweten te komen etc..
En de reden waarom ik dit doe??
"de Viper GTS-R is voor mij een bijzonder wagen, heeft echt alles gewonnen wat er maar te winnen valt in het GT racerij gebeuren! Van FIA GT tot ALMS van Lemans tot alle nationale kampioenschappen!
Lijkt me wel intressant eens te zien welke teams er met deze prachtige wagen hebben gereden... en wil dit delen met alle geïntreseerden van het forum.
Op het moment wanneer ik alles ingevuld heb denk ik door te gaan met een foto van elke wagen + zijn resultaten per jaar er bij te vermelden.
Dit is natuurlijk niet voor direct.

Bramzel
12-06-2006, 21:37

Zet je oogkleppen toch eens af. Dat jij het niet boeiend vindt betekent toch niet automatisch dat anderen het ook niet boeiend (mogen) vinden? :frusty: Blijkbaar vinden anderen het wél boeiend.

Belle
12-06-2006, 22:11
Kunnen we later ook eens doen bij de Vettes of de Astons, of de Ferrari Maranello's :eek:

Greettzz

Vraag maar aan Corvetteboy. Die van de Vettes heb ik in de week nog doorgekregen en ik vond het heel interessant om lezen. :)
Altijd leuk om weten welk verleden er bijv. achter de glpk, srt, psi, luc alphand Corvettes enz. schuilt...

En dat van de Astons zie ik in de toekomst wel zitten! ;)

Bramzel
12-06-2006, 22:23
En mocht er iemand écht een uitdaging aanwillen, dan kan hij altijd de Porsche 996 GT3's gaan neerschrijven ;)

Belle
12-06-2006, 22:26
En mocht er iemand écht een uitdaging aanwillen, dan kan hij altijd de Porsche 996 GT3's gaan neerschrijven ;)

LOL...denk dat je daar wel een paar jaartjes zoet mee bent! :crazy:

Bramzel
13-06-2006, 00:00
Trouwens, voor de geinteresseerden: dit is de laatste versie van Viper GTS-R*** die ik voor hem geupload heb:

Download (http://www.bramknot.nl/zooi/viper_family_tree.rar)

Mark
13-06-2006, 00:36

Nog zo'n waardeloze opmerking en je hebt weer een paar maanden vakantie op dit forum;)

wedebe
13-06-2006, 07:28
En over de Corvette is veel te vinden op http://palmeter.com/CRHistoryW10P0.htm

Brecht
13-06-2006, 19:14
En over de Corvette is veel te vinden op http://palmeter.com/CRHistoryW10P0.htm

Die pagina is dus mijn referentiepunt ;)

wedebe
13-06-2006, 20:27
Op het moment wanneer ik alles ingevuld heb denk ik door te gaan met een foto van elke wagen + zijn resultaten per jaar er bij te vermelden.
Dit is natuurlijk niet voor direct.

Je mag ook best af en toe op mijn site kijken hoor ;)

Integra
13-06-2006, 20:44
Nog zo'n waardeloze opmerking en je hebt weer een paar maanden vakantie op dit forum;)
Ik vind dit eerder recht van vrije meningsuiting. Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen ... en hier dan nog ...

Mark
13-06-2006, 20:48
Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen ... ...

Iemand die reeds meerdere malen een ban aan de broek heeft gehad. Als een van de zeer weinigen op dit forum.

Bramzel
13-06-2006, 21:33
Ik vind dit eerder recht van vrije meningsuiting. Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen ... en hier dan nog ...

Vrijheid van meningsuiting is geen briefje dat je vrijwaart om alles te zeggen wat je wilt.

Viper GTS-R***
13-06-2006, 21:37
Heeft er iemand een mail die werkt van ORECA?
Waarnaar ik men bestandje eens kan doormailen zoals Bramzel eens suggesteerde.

insanity
14-06-2006, 00:35
Ik weet niet of dit je gaat vooruithelpen, maar deze staat op de site van ORECA (voor parituclieren):

Contact "Particuliers"

ERIC MARTINI
Tél. : 03 86 21 08 08
E-mail : ecoleporsche@oreca.fr

... en deze

Email : info@oreca.fr

Jochie
14-06-2006, 01:10

Als je zo erg gelooft in de waarde van jouw boodschap van desinteresse dan heb je het zeker wel erg druk?
Overal op het net jouw mededeling gaan doen dat het besprokene jou niet kan boeien? :D

Of doe je het enkel daar waar je mensen wil ergeren en wat aandacht nodig hebt?

Viper GTS-R***
14-06-2006, 13:59
Ik weet niet of dit je gaat vooruithelpen, maar deze staat op de site van ORECA...
Email : info@oreca.fr
Deze ga ik eens uitproberen, bedankt Insanity;)
Ik laat wel weten of ik reactie op zou krijgen.
Op hoop van zege:cool:

Dagobert II
16-06-2006, 16:54
www.derekcooper.co.uk/

Hier staat in ieder geval een slotcarmodel van C1 1998 tussen. Ik kan echter niet herkennen van welk team. Ik ben niet zo thuis in de FIA-GT. Maar in tegenstelling tot sommigen vind ik dit wel een leuke tijdbesteding. Ik zoek ook altijd foto's van de 1:1 Le Mans racers van de modellen op mijn racebaan.
(Kan iemand mij zeggen hoe ik de link werkend krijg? Op andere fora werkt hij wel op de manier zoals ik het deed.)

(een / i.p.v. een * ;) )

Die fout was ik ook inmiddels achter en wilde hem net gaan verbeteren. Bedankt Mark.

Dagobert II
16-06-2006, 17:01
Oeps...Ik heb even beter gekeken en volgens mij is dat niet de C1 1998:frusty: .
Maar ik zoek verder!!!;) Ik moet er nog even inkomen.
Ik ga er vanuit dat de chassisnummers die beginnen met 'C' daadwerkelijk racers zijn en dat de straat versies geheel ander nummer hebben?
En hoe zit dat met Chrysler en Dodge? Ik weet dat het van dezelfde onderneming komt, maar maakt dat nog uit voor de racers?

Viper GTS-R***
16-06-2006, 20:14
Ik ga er vanuit dat de chassisnummers die beginnen met 'C' daadwerkelijk racers zijn en dat de straat versies geheel ander nummer hebben?
En hoe zit dat met Chrysler en Dodge? Ik weet dat het van dezelfde onderneming komt, maar maakt dat nog uit voor de racers?
Diegenen die beginnen met een C zijn daadwerkelijk de race versies geproduceerd door ORECA. Een Viper is oorspronkelijk als straatversie een Dodge, maar wanneer men deze voor de race's gebruiken vervangen ze Dodge door Chrysler.
In the first six years of production almost 10,000 Dodge Vipers were sold. The second generation Vipers were exported to Europe, where they were sold as Chryslers.
De wagens die begonnen met P waren de allereerste race versies maar niet door ORECA gemaakt. Nadat ORECA de viper race versie op zich nam werd de C gebruikt. De straatversies van de Viper GTS (ipv race: GTS-R) hebben aparte chassisnummers.

Mark
16-06-2006, 20:18
Een Viper is oorspronkelijk als straatversie een Dodge, maar wanneer men deze voor de race's gebruiken vervangen ze Dodge door Chrysler.

Die mening hadden ze twee jaren geleden ook bij Zakspeed :D

Viper GTS-R***
16-06-2006, 23:17
Zo heb men mailtje's verstuurd naar ORECA.
Heb trouwens ook gemaild naar Mc Burnie, de man die alles regelde ivm de Race Vipers van Oreca. Z'n mail ben ik bekomen via de Team Manager van GLPK (waarlangs ik gelinkt ben door THomaske GLPK ;))
Benieuwd of ik reactie ga krijgen van ORECA/McBurnie...

Viper GTS-R***
28-06-2006, 13:07
Spijtig genoeg nog geen reactie van Oreca/McBurnie, geen interese of te druk zeker:rolleyes:
Ben er nog steeds hard aan het werken maar heb enkele vragen ivm volgende teams.

Kilian Koning, zou in 2000 met de C28 gereden hebben. Iemand hier wat meer info over?

HKM/Parr Motorsport en Hayles Racing zijn twee teams die hebben meegereden in Britse GT. Hayles met 2 Vipers in 2001 en HKM/Parr met 2 Vipers in 2000. Maar heb van geen van beide de chassis nummers...
Foto's Hayles:
#32 http://www.racingsportscars.com/photo/2001/Donington-2001-07-22-032.jpg
#62 http://www.racingsportscars.com/photo/2001/Donington-2001-07-22-062.jpg

Desperado Racing/QM Engineering reed zo ook in Britse GT 2002 met een aan de foto te zien http://www.racingsportscars.com/photo/2002/Silverstone-2002-06-03-038.jpg oudere Viper. Iemand idee welke C dit is?

Jochie
28-06-2006, 14:23
Die mening hadden ze twee jaren geleden ook bij Zakspeed :D

:D:D:D

ALs je geen antwoord krijgt van Oreca laat het weten en dan probeer ik eens iemand, kan niks garanderen.

Die Zakspeed nummers heb je nog tegoed.

Viper GTS-R***
15-07-2006, 00:49
Ben nog steeds in de weer naar het zoeken van de onbrekende schakels, maar ondertussen ben ik ook begonnen aan een Lister Storm GT Stamboom.
Dus iedereen met info over de Lister Storm (waar dus team + chassisnummers opstaan) heeft laat maar weten. Kga hier wel geen nieuw thread voor openen... want Stamboom is nog maar in prulle begin van wording...
Voor wie niet goed weet hoe de chassisnummers van een Lister Storm eruit zien: SA9STRM1BYB053121 is er bv zo 1tje. Het zijn telkens die laatste 3 getallen dat veranderen, zo heb je de 118/119/121/122 etc...

EDIT: En omdat ik me toch goed amuseer met zo'n Stambomen te maken begin ik ook even aan Saleen Boom'ke. Valt zéér goed mee, maar 20 tal gemaakt en rijd nog maar 6 jaar!
Ik zal Zo snel mogelijk deze twee (Lister & Saleen) Stambomen afmaken en Online zetten!

Viper GTS-R***
15-07-2006, 19:44
Voorlopig bestandje van Saleen:
http://img164.imageshack.us/img164/705/15pm4.png

Grig-O
15-07-2006, 19:55
En Oreca?

Viper GTS-R***
15-07-2006, 19:58
En Oreca?
Als je z'n chassis nummer hebt laat maar weten, dan zet ik hem erbij;)
Net zoals die DR Sport Equipe in 2005, weet ik ook niet het nummer van...

wedebe
15-07-2006, 20:23
Vraag het John Dagys, alias Dodge19:
zie deze thread (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=75483&highlight=saleen)

Viper GTS-R***
15-07-2006, 21:02
zie deze thread (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=75483&highlight=saleen)
Thanks;) heb hem gecontacteerd via PM op 10/10's.
Zal proberen vanavond of morgen bestandje van Lister en van AM DBR9 online te zetten. Enfin de printscreen bedoel ik.

Pinzie
15-07-2006, 22:33
Euh, misschien is het handig om voor de Saleens enzo een aparte threat te maken ;-)

Grig-O
15-07-2006, 22:52
Of verander de titel?...

Integra
15-07-2006, 23:11
Ik zou het hem anders ook op msn kunnen vragen. ;)

Viper GTS-R***
15-07-2006, 23:53
Euh, misschien is het handig om voor de Saleens enzo een aparte threat te maken ;-)
Als er genoeg geïntreseerden zijn in dat bijhouden van database's van race wagens en de teams waarmee ze reden, wil ik er wel de nodige thread voor open stellen en er telkens zo'n database in zetten...
Van de volgende heb ik al de database's ontwerpen:
Chrysler Viper GTS-R
Lister Storm GT
Saleen S7-R
Aston Martin DBR9
Anderen kunnen volgen...
Aan jullie zelf te beslissen... of ik het alles online zet in threads zodat jullie nodige comment/reacties kunnen zetten...

Grig-O
16-07-2006, 00:06
De Porsche 997 RSR ;)

Viper GTS-R***
16-07-2006, 00:48
De Porsche 997 RSR ;)
Lijkt me nog wat vroeg om bij de 997 al te doen:D
Hier toon ok al even de printscreen van men AM bestandje:
http://img109.imageshack.us/img109/2497/astonmartindbr9dn6.png
Zoals je ziet weet ik de nummer van Larbre, en die BMS rezerve AM's nog niet...

Viper GTS-R***
16-07-2006, 00:59
En hier het voorlopig bestand van de Lister
http://img100.imageshack.us/img100/5711/listerstormgtnw1.png
Je ziet er moet overal nog bijgevuld worden, daarvoor dat ik ze ook online zet..

Viper GTS-R***
07-09-2006, 14:47
Neen hoor voor wie het dacht, ik heb mijn opzoek/speur-werk nog lang niet opgegeven om mijn Viper Stamboom volledig te krijgen;)

Weet er iemand of de twee Vipers van Belmondo (die hij in LMS nog heeft ingezet in 2005) verkocht zijn?
En indien ja wie heeft deze dan overgekocht?
Het gaat hier om de C9 en de C25.

Dezelfde vraag voor de 2 Force One Vipers. Heeft Force One deze doorverkocht?
Ik vermoed van wel aangezien Force One niet meer bestaat...
WIe weet wie ze heeft opgekocht... gaat om de C44 en de C49.
Beiden hebben nog in 2005 onder Force One gereden in FFSA GT.

joost
07-09-2006, 15:07
Al deze gegevens vind je uitgebreid terug in de naslagwerken van Janos Wimpffen. Je kan hem gerust de meest vooraanstaande historicus in de uithoudingsracerij noemen. Bij hem vind je letterlijk alles tot in detail.
Hij heeft continu een kleine note-book bij, waarin alle info per merk/type/chassisnummer in terug te vinden is. @Viper GTS-R: een simpele input van hem volstaat om op al jouw vragen te antwoorden.

Hieronder meer over deze man:

Every organization needs a bearded weird one and János Wimpffen fits the bill. The fifty-year old Seattleite (that's a resident of Seattle - not an orbiting spacecraft) has been a fan of sports car racing since teenage days. While his friends were trying to figure out girls, János was en route to becoming maniacal about sports statistics. A by-product of this process has been that while he has become the foremost repository of sports car racing trivia, it has taken him until nearly middle age to start chasing the opposite sex.

János became forever hooked on sports car racing while watching the first live telecast of the 24 Hours of Le Mans to the United States. It was the 1966 edition that was dominated by Ford. "You mean these people are crazy enough to drive around a course all day and night? And, it's not simply a case of one winner like at Indianapolis, but there are a bewildering array of categories? Why, this perfectly suits my own lunacy!" Wimpffen exclaimed.

He tried to take the matter one step further by club racing a Triumph TR4 during the early 1970s, but he soon found out that the only thing he had in common with Franz Konrad was that they were all born in Graz, Austria. What Wimpffen did excel in was keeping track of all this, and he also found himself to be a halfway decent writer.

Real life intervened and he spent the next two decades fooling around with academia, earning a doctorate, building a career in transportation consultancy--but mostly just fooling around. Wanting to write a definitive history of our beloved branch of the sport, he cast about for support in doing so and was finally able to convince a group of enthusiasts in the Pacific Northwest that endurance sports car racing deserved the type of in-depth review that had thus far mostly been reserved for F1. Wimpffen got carried away with the notion and produced a monstrous two-volume 2200 page set called, Time and Two Seats.:drewl:

The book continues to garner acclaim, two years after its publication. Ensconced within its pages are the minutiae of the sport, down to the chassis numbers of many participants (drivers? Ed.) so that generations to come can continue to argue about exactly which Ferrari 512S ran this or that particular race. All this has made János something of a combination between his heroes, Henry Manney, Denis Jenkinson, and Michael Cotton, and that weird guy in the trench coat standing at the end of a train platform.

Wimpffen enjoys providing play-by-plays of the races in a style that mixes historical perspective with insight on the actions and strategies of the teams, along with the occasional snide attempts at humor. His background in geography causes him to mix in a bit of travelogue at each new circuit. Although generally amiable and sociable in mixing among the denizens of the paddock, woe is it to any team manager that withholds the chassis number of their latest acquisition from János' ever-present notebook.

Bron: Dailysportscar.com

Meer over het boek: http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=h727

Viper GTS-R***
07-09-2006, 15:18
THX Joost voor de info, maar dat boek kost wel even 295$...
Heeft die man een eigen webstek? Of een mail waar ik hem kan bereiken?
Zou idd. wel zéér intresant zijn moest hij mij verder kunnen helpen met men Stamboom.

Grtz
THomas

joost
07-09-2006, 15:39
THX Joost voor de info, maar dat boek kost wel even 295$...

Kerstmis? Vakantiejob? Verjaardag?:gas:

Joost

Viper GTS-R***
07-09-2006, 16:22
Kerstmis? Vakantiejob? Verjaardag?:gas:

Joost
Het geld is er hoor, maar vind het beetje veel voor een dat boek.
Oké het is niet zomaar een boekske, maar voor hetgeen waar ik hetvoor kan gebruiken is 295$ véél te véél;)

Geen Site dus? Of mail?

Thomas.

Viper GTS-R***
16-10-2006, 23:57
Paddock trip heeft me weer wat chassic nummers rijker gemaakt;)

Moest er hier 1 van de Paddocker's in het weekend naar FFSA GT in Magny-Cours gaan kijken, zou je dan kunnen vragen met welke twee Vipers het team First Racing rijd?

Ben in Le Mans het bij verscheidene Viper teams gaan vragen en telkens gaven ze mij zonder probleem hun chassis nummer en die man van CD Sport was zelfs heel geďntreseerd naar mijn werk dat ik ervan maak:)

Van First Racing heb ik al de C39, maar hun tweede Viper heb ik (nog) niet.
Hun team ben ik spijtig genoeg vergeten te vragen. Het zijn twee grijs/oranje Vipers. (4&5 als nummer)

Bedankt op voorhand moest er iemand naar daar gaan en het willen vragen voor mij!

Greetz
Thomas Viper GTS-R

A uit PDGRacing
24-10-2006, 21:07
Dezelfde vraag voor de 2 Force One Vipers. Heeft Force One deze doorverkocht?
WIe weet wie ze heeft opgekocht... gaat om de C44 en de C49.
Beiden hebben nog in 2005 onder Force One gereden in FFSA GT.

Vorige week stond een advertentie in Auto Hebdo, waarin de C44 te koop staat. De wagen zou de laatste wijzigingen hebben en is gemaakt in aug 2002. De wagen kost 175 000 euro zonder BTW ( staat zo in advertentie)

Viper GTS-R***
31-10-2006, 00:19
Bedankt A!

Weet er soms iemand van wie volgende Viper is:
http://www.racepix.be/collections/guestday/slides/guest118.jpg
(racepix.be)
Heeft gereden op Spa tijdens de guestday's.
Iemand info?, posten aub!

JorritVD
31-10-2006, 17:31
Lijkt op een zelfgemaakte race Viper.

Futse
04-11-2006, 18:19
Dit kwam ik vandaag tegen. Deze wagen staat te koop bij Flourent Moulin.

http://www.florentmoulin.com/web/vehicules-en-vente-_00.01.02.00.0000_topfiche_2.html

Misschien da je er iets mee bent

B

The Viper GTSR/C35 begun its short life as a semi-official Oreca entry at Le Mans 2001 driven by David Terrien/Jonathan Cochet/Jean François Dayraut wearing FFSA colors, unfortunately though being highly experienced ( World Karting Champion ) Terrien crashed the car at the 4th lap. Returned at Oreca the chassis judged too damaged was replaced by C41 a new reserve chassis. The car was soon ready to race SPA 24 hours in august the same year with the famous Team “Larbre Competition”, driven by Patrice Goueslard/Sébastien Dumez/Sébastien Bourdais and finished 2nd , only 5 laps behind the winning Larbre sister car ( S. Bourdais is now the famous 2004/2005 Champ Car Champion ). In 2001 Larbre won the FIA GT Championship. Then the car was sold to Mirabeau Compétition to race the French GT championship, which it did 3 seasons with widened track. In 2004 it went to another team who completely stripped and rebuilt it, the chassis sent to one of the best specialist to be checked and strenghened, 620 HP engine rebuilt by Oreca and updated with new airbox, Magnetti Marelli electronic/Power Chip and antislip fitted, rebuilt Dynamic suspensions, Ricardo gearbox and rear axle. It since raced 8 times without problems and obtained some good results. A set of spare parts comes with : wheels, pignons, differential and others. C41 is a fine Viper GTSR with interesting race history but also a very quick and updated car ready to race. Please inquire for price.

Bart.Vandecavey
08-11-2006, 19:04
Bedankt A!

Weet er soms iemand van wie volgende Viper is:
http://www.racepix.be/collections/guestday/slides/guest118.jpg
(racepix.be)
Heeft gereden op Spa tijdens de guestday's.
Iemand info?, posten aub!

A very good price on this "as new" Viper. Contact: gerardl@securewave.com

Will sell or trade for interesting historic race car or current GT3 or GT1 car (Viper, Corvette, Lamborghini).

This is a very special and very fast Viper. Built by Safety Devices on Oreca specs the chassis was not an Oreca chassis because it was built for GTO/GT2 class in British GT and for Le Mans.

Only Oreca parts were used, including body, suspension, engine, gearbox etc. The only two differences (not allowed in GT2) are the engine cross brace and the raised (above engine) suspension setup. This explains why the starting point was not an original Oreca chassis. The whole front would have been modified.

This car was bought by the Groveman Collection in 2005, completely restored from a bare sand blasted shell and only taken out for 5 sessions at Catsellet and Spa for development and testing. The car runs consistent mid 2,20s at Spa, making it faster than most cars in GT2 today!

THE CAR

Viper chassis, Built by Safety Devices to Oreca specs with
Oreca body and parts,
Oreca engine, caldwell number 2028
oreca transmission parts
oreca suspension
quantum dampers
motec management
pi pro dash 3+ telemetry (newly reset)
tremac manual 6 speed
DNA60 rear axle
brembo brakes as per oreca car
premier fuel cell 100 litre.
tilton diff/gearbox cooler
carbon air box

SPARES

flat floor
rear diffuser
front splitter (GT3 type)
spare bonnet
fuel pumps
fuel tank
radiator
oil cooler
p.a.s. pump
wishbones
coils
geometry shims
front hubs
flywheel
plugs
gaskets
engine valves
wheel nuts
drivebelts
approx 16 wheels (different specs)
approx 20 tyres - used

HISTORY

YEAR 2000

Built to compete at Le Mans, it never made for lack of funding.

YEAR 2001

Hayles Racing prepared the car for GTO (now GT2) in british GT's, to run along side their Oreca GT1 car, it was driven by Ben Devlin and Curtis Hayles, engineered by Hugh chamberlain. Used only for 2 races.

YEAR 2002

Not used

YEAR 2003

Not used

YEAR 2004

Not used

YEAR 2005

Ran once at oulton park at club meeting. Bought by Groveman and fully rebuilt from bare shell.

2006

Tested and developped during 5 sessions. VERY fast and driveable car. No race. Like new.
bron: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=3748

Viper GTS-R***
08-11-2006, 21:39
Bedankt mannen voor de info! ;)

Bart.Vandecavey
21-11-2006, 13:28
nr. 14 staat te koop:

http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=4326

JorritVD
21-11-2006, 14:49
Is die Viper niet ARC die met een Porsche in de GT2 klasse rijdt van de Fia GT?
Deze Viper was toch eerst van Zwaan's Racing?

Bramzel
21-11-2006, 17:08
Is die Viper niet ARC die met een Porsche in de GT2 klasse rijdt van de Fia GT?
Deze Viper was toch eerst van Zwaan's Racing?

Correct.

manu
30-11-2006, 00:54
In de "Auto-hebdo" van verleden week staan er twee Viper's te koop, nl:

- Chassis: C51 (ex-Prost)
- Chassis: C39 (24h Le Mans 2002)

Beide zijn van First racing, meer informatie staat er niet bij.

Viper GTS-R***
30-11-2006, 21:47

C51 had ik voor 2006 nog open staan.
Had alleen C39 als First Racing Viper in 2006.

Is meteen een raadseltje opgelost voor mij, even aanpassen.

Bedankt manu!

(ik zal er ooit wel geraken, aan mijn volle stamboom;))

A uit PDGRacing
30-11-2006, 23:06

Zou het uitverkoop zijn in Frankrijk? Deze week twee andere:

De C40 van Tarres
De C25 van La Squadra ( Ex Belmondo, vraagprijs: €100 000)

Viper GTS-R***
30-11-2006, 23:18
Zou het uitverkoop zijn in Frankrijk? Deze week twee andere:

De C40 van Tarres
De C25 van La Squadra ( Ex Belmondo, vraagprijs: €100 000)

Bedankt A uit PDGRacing!

Staat er info bij die C25 van La Squadra?
Had geen weet dat die ex belmondo verkocht was geraakt en zou gereden hebben onder La Squadra in '06.

Alle info is welkom.