View Full Version : MotoGP Mugello
Prachtige race alweer. :drewl:
Had wel liever Capirossi of Gibernau zien winnen, of Nakano, maar da's helemaal dromen uiteraard.
Ik ben het eens met je eerste zin, maar niet met je tweede : Rossi was echt wel de verdiende winnaar, en ook voor het kampioenschap is dit een goede zaak. Ik vraag me trouwens af wie nu het meeste kans maakt om een 8ste wereldtitel te pakken : Rossi of Schumacher... Op dit moment zou ik zeggen : Rossi.
Overigens gaat het in de MotoGP heel anders aan toe op het podium dan in de F1 : Rossi die letterlijk "besprongen" van vreugde wordt door Capirossi, Hayden met een knalrode pruik die hij geleend heeft van de pitbabes... Echt wel lachen!
Overigens gaat het in de MotoGP heel anders aan toe op het podium dan in de F1 : Rossi die letterlijk "besprongen" van vreugde wordt door Capirossi, Hayden met een knalrode pruik die hij geleend heeft van de pitbabes... Echt wel lachen!en de ronde na de race dan.. rossi parkeert even zijn moto langs de baan om met de fans te vieren.. :applaus:
ik vond vandaag rossi wel een terechte winnaar.. hij heeft er echt voor gereden even terug vallen naar plaats 5 of 6 en dan ze weer een voor een pakken :worship: wel opvallend dat Capirossi aan het einde van het rechte stuk een 321 kmh had en de rest meestal rond de 318 kmh..
vroeger keek ik bijna nooit naar moto races maar de laatste tijd kijk ik bijna elke 250 en moto gp race.. vooral 250 is mooi om te zien met 5-6 man in de laatste rondes voor de zege vechten :worship:
Ik ben het eens met je eerste zin, maar niet met je tweede : Rossi was echt wel de verdiende winnaar, en ook voor het kampioenschap is dit een goede zaak. Ik vraag me trouwens af wie nu het meeste kans maakt om een 8ste wereldtitel te pakken : Rossi of Schumacher... Op dit moment zou ik zeggen : Rossi.
Ik beweer nergens dat Rossi de onverdiende winnaar was, enkel dat ik liever Capirossi had zien winnen, wegens nooit een Rossi-fan geweest en al zeker geen Yamaha-fan.
Wat MotoGP betreft, supporter ik veel meer voor een merk dan voor de rijders. Vroeger was het anders, want toen was Schwantz diegene voor wie ik supporterde.
Dus geef mij maar Ducati op het hoogste schavotje i.p.v. een Yamaha gereden door Rossi.
Maar hij heeft inderdaad verdiend gewonnen, al had dat voor Capirossi net zo goed gegolden.
Alain zal hier wel een verslagje van zijn belevenissen posten, zeker. ;)
Was idd opnieuw een knappe race en Rossi dit keer wel beloond voor zijn strijdlust en vechten, wat een moves telkens in die snelle chicanes.
Het kampioenschap en Rossi hadden dit nodig.
En hoe hij ervan geniet om met zijn jeugdidool op het scherp van de snee te strijden om de overwinning, kon niet stoppen met hem de lucht in te gooien achteraf :D
Knappe race van Hayden ook maar toch opvallend hoe hij op een paar meter afstand nooit kon profiteren van het gebikkel voor hem, misschien rekende hij erop dat ze het einde zo niet gingen halen.
Ook leuk om zien hoe Gibernau even terug was en een tijdje echt weer het duel met Rossi aanging en aan kon.
Jochie
wel opvallend dat Capirossi aan het einde van het rechte stuk een 321 kmh had en de rest meestal rond de 318 kmh..
Hayden had eens 332.
Vond de ducati echt niet sneller lijken als de Yamaha, Gibernau heeft verschillende ronden de kans gehad en kwam er zelfs niet naast, enkel Hayden zag je toen naderen.
vroeger keek ik bijna nooit naar moto races maar de laatste tijd kijk ik bijna elke 250 en moto gp race..
Idem hier, vandaag genoten van de beelden. Die mannen weten nog wat strijd is.
Enig minpuntje was het illegale verblijf van Massa en Schumacher voor de draad in Mugello. Het zijn geen afgevaardigden van de pers of betrokken als veiligheidsmedewerker van het circuit. Achter de draad graag, tussen de 90.000 bezoekers die met een tevreden gevoel naar huis gaan.
.
Enig minpuntje was het illegale verblijf van Massa en Schumacher voor de draad in Mugello. Het zijn geen afgevaardigden van de pers of betrokken als veiligheidsmedewerker van het circuit. Achter de draad graag, tussen de 90.000 bezoekers die met een tevreden gevoel naar huis gaan.
Schumacher voor af achter de draad is altijd een minpunt :D
Ook leuk om zien hoe Gibernau even terug was en een tijdje echt weer het duel met Rossi aanging en aan kon.
Dat vond ik ook. En het viel me op dat hij na teruggevallen te zijn tot op enkele seconden (fout ?) hij niet verder terugviel en in hetzelfde tempo van de leiders bleef rijden. Hij had dus mee kunnen strijden voor de overwinning.
Van de podiumceremonie heb ik niets gezien, want wij kunnen enkel BBC ontvangen.
Dat vond ik ook. En het viel me op dat hij na teruggevallen te zijn tot op enkele seconden (fout ?) hij niet verder terugviel en in hetzelfde tempo van de leiders bleef rijden. Hij had dus mee kunnen strijden voor de overwinning.
Van de podiumceremonie heb ik niets gezien, want wij kunnen enkel BBC ontvangen.
Op Eurosport was het ook niet te zien wat er met Gibernau is gebeurd, het moet bijna wel een fout geweest zijn.
Capirossi had duidelijk gemengde gevoelens bij zijn tweede plaats.
Hij stapte redelijk rustig af en ging zijn uitleg doen bij zijn ongelofelijk prachtig vrouwmens en team, het leek echt zo iets in de aard van, "em was niet te stoppen vandaag"
Was echt sterk in mijn ogen hoe lang hij Rossi af kon houden, en dat na zo hard teruggevochten te hebben, deze wedstrijd verdiende voor mij echt 2 winnaars hoe stom het ook klinkt.
Die pruik ging Hayden trouwens redelijk goed af.
Wanneer troepen we eens samen met wat paddockers op een weekavond om hem een pint te trakteren in Aalst? :)
FormulaV-JH495
05-06-2006, 21:44
one word ... 'WOOOOOW'
schitterend gereden van Rossi, echt pas opt einde nog de overwinning nemen het is weinigen gegeven
was een geweldige race! was er gelukkig bij in mugello en heb dit plaatje geschoten van hopper... wat een fantastische stijl!
http://img476.imageshack.us/my.php?image=37cm1.jpg
die italianen kunnen echt feest vieren daar joh! en de races waren ook alle 3 super!
was een geweldige race! was er gelukkig bij in mugello en heb dit plaatje geschoten van hopper... wat een fantastische stijl!
http://img476.imageshack.us/my.php?image=37cm1.jpg
die italianen kunnen echt feest vieren daar joh! en de races waren ook alle 3 super!
dat noem ik pas gaan liggen in de bochten
Als ik wil uitslapen , kijk ik F1 .
Maar Moto GP blijft toch topsport !
Fantastisch gewoon . De strijd ,
verloop wedstrijd onvoorspelbaar .
Dit leeft nog , zowel op als naast circuit .
Yannick R
14-06-2006, 11:51
Als ik wil uitslapen , kijk ik F1 .
Maar Moto GP blijft toch topsport !
Fantastisch gewoon . De strijd ,
verloop wedstrijd onvoorspelbaar .
Dit leeft nog , zowel op als naast circuit .
Amen ;)
Ondanks het feit dat F1 voor velen slaapverwekkend is, is het toch ook wel degelijk topsport hoor. :)
Maar met de moto is beslist ook een heel inspannende bezigheid. Na een lange rit ben ik thuisgekomen meestal serieus moe, doorgaans meer dan als ik met de auto heb gereden en da's lang niet alleen fysiek, integendeel. Die vermoeidheid wordt bij mij grotendeels veroorzaakt door een grotere concentratie die vereist is.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.