Log in

View Full Version : Hoe pest je elkaar de deur uit? Go the American way!

Mark
07-06-2006, 23:55
Mensen (media, teams, coureurs en al het ander plebs volk binnen de autosport) klagen dan weleens dat die fans het altijd beter weten. Standaard loze kreten zoals: "De beste stuurlui staan aan wal" und so weiter ;)

Dit voorbeeld kan tellen in het kader van: "Hoe verpest ik het voor ons tweetjes?"

The Champ Car World Series and the France family’s International Speedway Corp. are at odds again, this time over a proposed street race in downtown Phoenix

autoweek.com (http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=200660530022)

Jarenlang hadden Champcar/CART een succesvolle race op de oval in Phoenix. Enige jaren terug heeft de promotor van de race besloten te kiezen voor IRL en Champcar vaarwel te zeggen.

Toch wil Champcar graag terug naar Phoenix, dan maar met wat betonblokken en een straatrace. Oei, dat vinden ze bij de IRL niet leuk. Die zetten hun steun en toeverlaat (familie France / NASCAR) aan het werk om de Champcarjongens de stad uit te pesten. Alle middelen zijn toegestaan...........wat dat betreft is de soap Belcar/BTCS er eentje in de klasse van de bantamgewichten :)

Dit spelletje Nascar/IRL vs Champcar is er eentje uit de categorie zwaargewichten. Heeft dit gevolgen voor de merger tussen IRL en Champcar?

Vraag het een liefhebber, zijn of haar reactie zal zijn: Waarom verpesten die gasten toch mijn sport? Is het nog wel een sport?

Raceboy
08-06-2006, 21:18
Champ car neemt de meest volwassen houding aan:

Following the ISC and NASCAR's denial of any wrong-doing in this affair, Champ Car lawyer Brian Sun is asking for a public statement from NASCAR expressing support for a Champ Car race in Phoenix, as well as joining with Champ Car in taking out a full-page advertisement in newspaper The Arizona Republic demonstrating both series' commitment to all motorsports.

Champ Car has offered to fund this.

autosport.com

Mark
08-06-2006, 21:25
Champ car neemt de meest volwassen houding aan:

Mwoah, wat kunnen ze anders doen? Het France-imperium is zo machtig, voor die zijn Champcar & friends niet meer dan een rimpeling in het water. Spelletje powerplay in het openbaar?

senna's kingdom
09-06-2006, 21:02
Voor mij staat champcar op een enkele treden hoger dan irl.
Irl komt bij mij niet eens in de lijst voor.
Hoe je u racecarriere kan slijten aan "saaie" ovaal koerskes.
Kan je beter naar tennis of voetbal gaan kijken.
Ik vind het jammer dat champcar niet meer zo'n competatief veld heeft zoals vroeger.
Toen waren er nog vrij veel teams en meer spanning in het kampioenschap.
En die straatraces maken het net zo mooi:cool: .

A.J.
09-06-2006, 22:14
Hoe je u racecarriere kan slijten aan "saaie" ovaal koerskes.
Kan je beter naar tennis of voetbal gaan kijken.

U bent ook al vaak ginder geweest om naar de diverse speedways te gaan kijken precies. Vraag maar eens aan Heylen, Zwolsman en zo hoe "saai" hun eerste race op ovaal was...
IRL geeft niet het spektakel van de NASCAR maar toch zeker de moeite waard.

Wat niveau verschil IRL - Champcar betreft :

Denk toch dat Castroneves, Franchiti, Wheldon, Kanaan, Meira, Hornish, Andretti en co serieuze concurenten zouden zijn van Bourdais en...euhh......Bourdais....

Raceboy
15-06-2006, 22:40
NASCAR niets mee te maken allemaal PIR:

"We've been, and the community has been, lobbied -- not by NASCAR at all, but by Phoenix International Raceway and the president of Phoenix International Raceway, and lobbyists they've hired," said Ryan Burke, director of communications in the office of Phoenix Mayor Phil Gordon.

"I don't know of any direct involvement we've had in terms of NASCAR as an organization."

nascar.com (nee dit is niet van nascar)

senna's kingdom
24-06-2006, 14:04
U bent ook al vaak ginder geweest om naar de diverse speedways te gaan kijken precies. Vraag maar eens aan Heylen, Zwolsman en zo hoe "saai" hun eerste race op ovaal was...
IRL geeft niet het spektakel van de NASCAR maar toch zeker de moeite waard.

Wat niveau verschil IRL - Champcar betreft :

Denk toch dat Castroneves, Franchiti, Wheldon, Kanaan, Meira, Hornish, Andretti en co serieuze concurenten zouden zijn van Bourdais en...euhh......Bourdais....

Wat ik bedoel is dat oval races saai is om naar te kijken.

Mark
24-06-2006, 23:20
Wat ik bedoel is dat oval races saai is om naar te kijken.

Vandaar oval racen in de States ook zo'n mislukking is. Wekelijks stemmen tientallen miljoenen kijkers af naar die saaie races van Nascar. Al die kijkers zijn liefhebbers van saaie TV. Paar weken terug was er zo'n saaie race op Indianapolis. 350.000 mensen die naar 500 saaie mijlen komen kijken..........alleen maar rondjes, he bah!

Nee, dan liever die zeer spannende optochten in de F1. Hoeveel kijkers trekt die optocht de volgende week op Indianapolis?

Wat betreft je nickname, ooit weleens opgezocht wat Senna destijds vond van oval racen? Kon weleens een verrassend antwoord voor jou opleveren ;)

Fonne
24-06-2006, 23:24
Nee, dan liever die zeer spannende optochten in de F1.
[/QUOTE]Amai zeer spannend die F1 tegenwoordig :frusty: de GP van Engeland zeer spannend om naar te kijken ik heb meer op internet zitten surfen dan naar de GP te kijken . De comentaar van de Indy 500 via live radio was toch zeer goed ze. Die mannen gingen zowaar uit hun dak. Zeer boeiend om te volgen.

senna's kingdom
24-06-2006, 23:47
Vandaar oval racen in de States ook zo'n mislukking is. Wekelijks stemmen tientallen miljoenen kijkers af naar die saaie races van Nascar. Al die kijkers zijn liefhebbers van saaie TV. Paar weken terug was er zo'n saaie race op Indianapolis. 350.000 mensen die naar 500 saaie mijlen komen kijken..........alleen maar rondjes, he bah!

Nee, dan liever die zeer spannende optochten in de F1. Hoeveel kijkers trekt die optocht de volgende week op Indianapolis?

Wat betreft je nickname, ooit weleens opgezocht wat Senna destijds vond van oval racen? Kon weleens een verrassend antwoord voor jou opleveren ;)

Mark,wat senna over oval races dacht heeft niets met mij te maken.:rolleyes:
Dit is mijn mening en wat heeft dit met senna te maken???
Ik vind straat races veel mooier om te zien.
Als je weet hoe ik over de F1 denk is dat ook niet rozengeur en manenschijn:( .Ik zie dan liever GP2 dan F1.
Maar ja,de F1 wordt als de hoogste aangeschreven autosporttak aangeschreven.Op vlak van technologie is dit ook het geval.Maar de F1 is zelden spectaculair.
Ik verkies dan ook eerder de F1 van zo'n 15 jaar terug.
Toen kwam het wat meer op de rijders aan en ik vond dat de F1 wagens ook mooier waren om te zien.Maar dat is persoonlijke mening;) .
En die amerikanen hebben rare gewoontes he:crazy: .
Ze spelen voetbal zonder hun voeten:D ....

Pinzie
25-06-2006, 11:05
Ze spelen voetbal zonder hun voeten:D ....

Hmmm, die vrijschoppen en de aftrap vind ik dan toch raar, want daar hebben ze in de USA blijkbaar een extra ledemaat voor tegenover ons europeanen :)