PDA

View Full Version : 9° MAK Historic Rally 17+18/06/2006


Pascal
10-06-2006, 17:11
Nationale autorenstal MAK organiseert op 17 & 18 juni 2006 voor de 9° maal de MAK Historic rally. Het betreft een FIVA regelmatigheidsrit voor Oldtimers en Classic cars tot 31/12/75.

Op zatedag 17 juni vanaf 09.00 uur is het verzamelen geblazen op de Grote Markt te Mechelen voor de start van dit tweedaags evenement. Op zondag 18 juni vanaf 16.30 uur worden de wagens terug verwacht voor de finish, op de Grote Markt in Mechelen.

Zeker de moeite waard om deze beauty's eens te gaan bewonderen.

Waar ze de rest van de twee dagen zitten, is natuurlijk geheim. Misschien kom je ze ergens onderweg wel ergens tegen.

Meer info : www.makhcc.be

C U

Pinzie
10-06-2006, 17:26
Wens jullie veel succes met jullie organisatie, maar vind de datum beetje ongelukkig gekozen, gezien er nog andere grote autosport-evenementen plaatsvinden dat weekend. Nu weten we ook ineens hoe het kwam dat verscheidene MAK-rijders een tijdje geleden niet op een rit aanwezig konden zijn ;-)...
Ikzelf zal er helaas niet bijzijn, ten eerste bij gebrek aan een oldtimer, ten tweede bij gebrek aan een (co-)piloot, en ten derde: ik zit ergens aan de nurburgring :-).

Mvg,

Pinzie

EdS
19-06-2006, 10:11
MAK Historic was best een leuk evenement. Vooral de zaterdag was erg mooi met bekend terrein (stukjes van de rally's van Spa, Hannut & Condroz erbij). Zondag was ietsje minder (meer tussen bewoonde zones en op druk bereden fietsroutes, al is dat wellicht nodig om terug in Mechelen te geraken) Bovendien werden we op dag 2 ontzettend veel opgehouden (zelfs moeten stoppen in 2 regularity's) door Maria-processie's, een wielerwedstrijd, enz...
Algemeen gezien mochten er best wat meer controles zijn (zeker om bepaalde zaken te belonen, bijv. 1 die je ziet als je ook kalm door een Quit zone gaat of als je moeilijk stukje toch weet te vinden). In de Classic klasse (tussen Touring & Expert) eindigde de "politie-Porsche" 6de (op 16 starters). Foto's op www.robertwolter.nl !

PS @ Pascal: was jij dat met die Paddock-polo (zaterdag?) aan de start van een RT ?

Pascal
19-06-2006, 11:42
Hey EdS, welkom op het forum.

Leuk dat jullie eens een bezoekje brengen aan ons forum. Zoals je ziet bestaat hier een sectie rittensport waarop we allen welkom zijn. Je kan, als je wenst, hier steeds een thread openen om aan te kondigen aan welke wedstrijden je gaat deelnemen en nadien uiteraard ook een verslagje van jullie belevenissen. Zo heb je er direct een hoop supporters bij ;) :D

Ja inderdaad, ik droeg een polo van De Paddock. Je hebt op de start van de bewuste RT zelfs een foto van ons genomen : http://members.home.nl/robertwolter/mak/pages/MAK%20Rally%202006%20013.htm

Ik gaf jullie de uitleg over de wijziging aan het roadbook en kreeg bijgevolg een handtekening van jullie ;)

Ook aan het hotel in Spa staat onze Audi A2 op de achtergrond op deze foto :
http://members.home.nl/robertwolter/mak/pages/MAK%20Rally%202006%20017.htm

Het was weer een leuk weekend, ook voor de organisatie en medewerkers.
Volledige uitslag en foto's zullen weldra volgen op www.makhcc.be

Tot binnenkort.

C U

BiHorNie
20-06-2006, 13:01
Ik heb gezien dat er veel gefotografeerd en gefilmd is onderweg...
Dus, als er iemand foto's en/of filmkes van nummers 3 & 6 (rode MG A Coupé & groene MG A Coupé) heeft, ge moogt ze altijd mailen --> bschelde@belgacom.net

Merci

EdS
20-06-2006, 14:07
Ik denk dat de organisator zelf nog foto's nastuurt (oa die van de finish op de grote Markt). Hopelijk volgen ook nog foto's van de passage door de modderpoel op zondag... Die lijken me wel leuk.

Verder weet ik dat autosportfotograaf Pierre Randaxhe ook op verschillende plaatsen actief was. Hem kennende contacteert hij de deelnemers nadien ook zelf (als je tenminste je coördinaten doorgegeven hebt - hij was 's morgens op het ontbijt briefjes aan het uitdelen)

Werner333
21-06-2006, 20:40
De foto's van de organisatie volgens idd nog. Op de site heb ik intussen de foto's van de modderspalsh en anderen geplaatst.
Foto's van onze 2de fotograaf (die met geel vestje) volgen later evenals de filmkes.
Wij zijn zondag nog zwaar doorgezakt, maar dat was nodig om de strees van de laatste week weg te werken. ;)
Als je vrijdag avond nog een fax krijgt om te melden dat er in Spa nog een braderij is die ze vergeten te melden waren.....
Maar ja die laten dan nog iets weten, de Maria-processie's en wielerwedstrijd waren ons niet gemeld. Op de aanvraag stond dat er geen belemmering ging zijn. Het is niet gemakkelijk organisator te zijn.
Zo was ik zondag op weg naar mijn fotoplekje, vorige week bij de verkenning geen vuiltje aan de lucht, maar zondag ... opgebroken. Even omleiding helpen maken en dan maar direct naar de volgende fotoplaats.
Maar ja, het was een tof weekend. op naar de volgende :bye: