PDA

View Full Version : Moskou demo 10/11 juni verslagje


BE Drift Series
13-06-2006, 09:54
Automaxx Moskou 10 en 11 juni ’06

Vrijdag 9 juni vertrokken Automaxx (Brian, Christiane, Ronald, Guido en Erwin), Mario en Gerard (van de autobus, Quad en Monstertruck), Olaf (NL Drift Series) en Joep (BE Drift Series en Driftschool.be) naar Moskou voor een 2-daags event.

Een snelle vlucht, want in no time stonden op de vluchthaven van Moskou. Het was een rare gewaarwording. Overal politie en militairen en voordat je door de paspoortcontrole bent….Gelukkig waren alle visa in orde en zaten we snel in een soupie doupie Wolga op naar ons hotelletje. Nou ja hotelletje, zeg maar gerust een paleis met de hoofdletter P. Ik waande me op de set van Titanic; zoveel pracht en praal. Daarna snel door naar de locatie om het driftparcours te bekijken. Dat viel niet mee qua formaat. We hadden gehoopt om rond 2 grote fonteinen te driften, want tussen die 2 fonteinten zat zo’n 100 meter en ja, dan kan het wel leuk worden. Ze waren ook zo vriendelijk geweest om ff nieuw asfalt aan te leggen, dus dat was wel prettig. Helaas waren de auto’s nog niet gearriveerd volgens de locale prima donna Sergei, een soort imitatie van Rudi Carell en Elvis. Sergei en ik zouden elkaar nog een keertje tegenkomen, maar daarover straks meer J

Op vrijdagavond natuurlijk ff borrelen in het hotel en de wedstrijd Duitsland Costa Rica gekeken met een schuin oog.

De volgende dag naar de enorme locatie. In 1980 waren hier de Olymische Spelen gehouden en het is daar zo groot, zo luxe, zo overdadig aan fasciliteiten, maar wat te denken van de militairen en politie. Echt waar, in no time kwamen er busladingen met uniformen en enorme petten de arena ingemarcheerd. Bij de race-arena stonden militairen om de 3 meter, de hele dag! Sommige vielen zo af en toe in slaap. Maar om 3 uur hadden we nog geen meter gedrift en er waren ook geen auto’s. De Evo van FF3, de Automaxx RX-8 en de straalaangedreven RX-8 stonden ook nog bij de douane en al snel werd duidelijk dat die niet werden vrijgegeven. Mijn vriend Sergei kan heel goed praten, Sergei deed af en toe ook ff een leugentje tussendoor voor de grap en Sergei deed allemaal popie jopie met een racemotor rondrijden en naar meisjes knipogen. Om 5 uur was het echt druk geworden, niet normaal hoeveel volk. Er wordt ook gedrift, tenminste dat moest voor driften doorgaan. En Olaf en ik maar wachten. Ook was er een Lada stunteam. Die kwamen dan de arena binnengereden dan deden ze iets ongelofelijks! Een werkelijk niet te bevatten stunt……ze trokken aan de handrem en dan stond de auto achterstevoren. Olaf en ik moesten ff bijkomen van zoveel actie en toen kwamen we Sergei tegen. Sergie heb ik ff kort toegesproken en ik heb Sergei daarna 2 dagen niet meer gezien. Ik hoop niet dat Sergei naar aanleiding van mijn enigszins stimulerend gesprekje met hem een potje russisch roulette is gaan spelen. Het werd al snel duidelijk dat we niet zouden driften.

Zaterdagavond dus lekker op stap geweest met z’n allen, dat was wel weer super hoor. FF een borreltje betekende de volgend ochtend om 7 uur thuis zijn.

Op zondag om 1100 weer op de locatie, heb nog ff een uurtje op kantoortje van Sergei een dutje gedaan met een Kalasnikov in de aanslag J , beetje rondgehangen, maar wel hele goede contacten opgedaan. De zondag vooral benut om contacten te leggen. Automaxx heeft al bevestigd dat we in 2007 teruggaan, misschien al in september 2006 voor demo’s op het Rode Plein, met eigen auto’s, met 3 drifters misschien zelfs 4. Dan gaan we het goed doen en de Russen laten zien wat driften inhoudt. De mensen daar zijn superenthousiast. Zonder een meter te hebben gedrift moesten we verschijnen bij intervieuws, op de foto met fans, handtekeningen uitdelen, afijn, promotioneel gezien heel interessant. Verder heeft Automaxx ons super ontvangen en kosten noch moeite bespaard om deze fantastisch ervaring te mogen beleven. Automaxx txs! We will be back!

M-jo
13-06-2006, 13:00
Wat een :eek: :bye: :mad: :gas: :applaus: :worship: :+ ervaring !

Thx 4 the story .

Jeroen_M3
13-06-2006, 13:37
Moet een TOP ervaring geweest zijn, alleen spijtig dat je niet hebt kunnen driften. De beloofde wagens klonken allezins de max.