View Full Version : F1 lineup 2007
gwyllion
15-06-2006, 13:21
Fisichella blijft bij Renault in 2007 en hij heeft laten vallen dat zijn teamgenoot volgend jaar een Fin zal zijn (Raikonnen of Kovalainen dus).
bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11850)
JPMontoya
15-06-2006, 13:29
Kovailanen lijkt me de meest logische optie....
Waarom is er anders het Renault Driver Devellopment programma?
gwyllion
15-06-2006, 13:33
Een eerste versie van de lineup is dus de volgende:
Renault
Fisichella
Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Montoya/Hamilton/Paffett
Ferrari
M. Schumacher
Raikonnen/Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus
Rosberg
Webber
BMW
Heidfeld
Villeneuve/Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
EDIT: R. Schumacher heeft blijkbaar nog een contract met Toyota voor 2007.
ik bekijk het eerder zo wanneer schumi blijft zie ik kimi niet naar ferrari komen.. dan gaat hij eerder naar renault wat toch wel een rijder wat een maatje sterker is dan fisico nodig heeft.. wanneer schumi weg zou gaan zie ik kimi wel komen naar ferrari.
voor mclaren gok ik het meest op alonso-hamilton.. zoals hamilton het nu doet in de gp2.. ik denk dat het ook meteen goed is voor hem om alonso als team maat te hebben.. als hij ervoor eindigt maakt hij meteen naam.. zo niet heeft hij niet echt schande gemaakt.
ik hoop ook dat paffett ergens een zitje vind.. ik zou hem graag eens aan het werk zien in de f1..
ik begrijptrouwens niet waarom hij niet gemixt et dtm kan rijden.. hij rijdt tochniet zooveel f1..
The Interceptor
15-06-2006, 16:17
Volledig eens met je Smiley, en ik hoop echter ook dat Paffet volgend jaar een racezitje kan vinden bij een degelijk team. Maar de zitjes in de F1 zijn vrij beperkt, en met die aanstormende Hamilton zie ik Paffet volgend jaar toch geen voorkeur tov hem krijgen.
Heeft Ralf niet nog een contract met Toyota tot eind 2007?
Dat van Trulli loopt zeker af, en bij Toyota wordt er nog getwijfeld aan een contractverlenging. Montoya wordt daar ook in beeld gebracht (volgens sport.be)
Montoya wordt ook al even gelinkt aan Red Bull, net als Liuzzi die zou kunnen promoveren. Klien dus op de wip? En Ferrari zou interesse hebben in Coulthard? Waarom weet ik niet goed, tenzij schumi zeker stopt en ze naast Massa ? toch nog een jaar iemand met ervaring willen zetten.
Verder heeft Renault tekennen gegeven dat ze een tweede team van motoren willen voorzien, zeker vanaf dat de specificatie voor motoren wordt bevriesd. Dus vanaf 2008 misschien een 2e team met Renault motoren, of toch al 2007?
Terug een combinatie Williams-Renault zou heel mooi zijn als ge het mij vraagt.
gwyllion
15-06-2006, 16:19
Verder heeft Renault tekennen gegeven dat ze een tweede team van motoren willen voorzien, zeker vanaf dat de specificatie voor motoren wordt bevriesd. Dus vanaf 2008 misschien een 2e team met Renault motoren, of toch al 2007?
Terug een combinatie Williams-Renault zou heel mooi zijn als ge het mij vraagt.Het is een publiek geheim dat Williams met Toyota motoren zal rijden ;)
The Interceptor
15-06-2006, 16:26
Het is een publiek geheim dat Williams met Toyota motoren zal rijden ;)
Daarvan heb ik al gehoord ja :)
Maar zoveel teams blijven er ook niet over, Renault beweert dat ze door meerdere teams benaderd zijn...
RBR en STR zullen veel kans beide met Cosworths rijden.
Super Aguri zal het Japans willen houden, Honda natuurlijk.
Dan hebben we enkel nog Midland (en Prodrive vanaf 2008, dat zou natuurlijk ook wel kunnen).
senna's kingdom
15-06-2006, 22:24
Jammer dat webber niet in de plaats komt van fisichella.
Kimi gaat welicht naar ferrari.Schumacher blijft.
Kovalainen bij renault.
Hamilton naast alonso.
Montoya naast couthard of anders misschien bij toyota.
Paffet geen zitje.
wat ik denk:
alonso-hamilton (mclaren)
schumacher-raikkonen (ferrari)
webber-rosberg (williams)
fisichella-kovalainen (renault)
r.schumacher-? (toyota)
coulthard-montoya (red bull)
liuzzi-speed?-jani? (torro rosso)
midland?
sato-? super aguri
- Renault
Fisichella/Kovalainen
-Ferrari
Schumacher/Massa
-McLaren - Mercedes
Alonso/Raikkonen
-Honda
Button/Barichello
-Toyota
R Schumacher/Montoya
-Williams - Cosworth
Webber/Rosberg
-Sauber - BMW
Heidfeld/Hamilton
-Redbull - Ferari
Coulthard/Klien
-STR - Renault
Liuzi/Doornbos
-Midland - Cosworth
Albers/Monteiro
-Super Aguri - Honda
Sato/Yamamoto
over paffet: die heeft al laten weten dat hij niet de ambitie heeft te racen in de f1
Ik heb mijn twijfels over de Toyota R. Schumacher/Montoya combinatie. In de tijd van Williams BMW lustten die mannen elkaar toen rauw! Al kwam dit wel de competitie spirit ten goede. :)
En Alonso samen met Kimi...hmm...dat weet ik ook niet goed. Ik denk wel dat Kimi een ander team zal willen opzoeken na de meerdere pechreeksen bij McLaren. Fisichello en Kovalainen vind ik echter wel een mooi team. Heikki wil ik al langer een F1 in een GP zien besturen dus ik hoop voor hem dat het zo uitkomt.
als kimi zich naast alonso zet, is het voor hem dé ideale kans te laten zien of hij al dan niet beter is he :)
gwyllion
16-06-2006, 14:26
-Sauber - BMW
Heidfeld/HamiltonIets te veel fantasie als je het mij vraagt. Hamilton is een product van McLaren jeugdwerking :eek:
idd, ik denk ook niet dat Mercedes hun investering naar BMW zal laten gaan
Thomaske
16-06-2006, 15:24
Het lijkt me het beste om Hamilton een eerste jaar F1 te laten rijden met een kleiner team om zo ritme etc. in de F1 op te doen voor hij naar McLaren gaat!
Mvg...
Bart.Vandecavey
16-06-2006, 15:41
Iets te veel fantasie als je het mij vraagt. Hamilton is een product van McLaren jeugdwerking :eek:
Heidfeld ook ;)
senna's kingdom
16-06-2006, 16:49
Heidfeld ook ;)
Maar dan kom je niet uit bij een merk gebonden team.
Het lijkt eerder dat hamilton een zitje krijgt bij een team dat geen constructeur is.Zoals red bull,torro rosso,williams,midland.
Het gebeurt wel meer dat een rijder door een ander team word ondergebracht bij een kleiner team om ervaring op te doen.
Als webber naar renault gaat zie ik hamilton wel naar williams gaan voor een jaartje.
En voor massa twijfel ik.Ik denk dat raikkonen hem vervangt en als schumacher niet stopt is er geen zitje.
Villeneuve zal volgens mij wel kunnen blijven.
Als raikkonen bij mclaren blijft zal schumacher snel zijn 8ste tittel op zak hebben.
En Ron Dennis heeft zelf nog gezegt dat hij nog niet wist of Hamilton voor mclaren ging rijden of voor een kleiner team ;)
en aangezien sauber geen direkte concurentie is en van Vilneuve afwillen
sauber is wél directe concurrentie
Mercedes - BMW
veel directer kan het bijna niet
senna's kingdom
16-06-2006, 21:58
En Ron Dennis heeft zelf nog gezegt dat hij nog niet wist of Hamilton voor mclaren ging rijden of voor een kleiner team ;)
en aangezien sauber geen direkte concurentie is en van Vilneuve afwillen
Sauber = BMW
En ik denk niet dat bmw al spijt heeft gehad van villeneuve.
Villeneuve heeft al laten zien dat hij nog op een hoog niveau zit.
Hij heeft respect afgedwongen bij theissen, en dat is belangrijk.
Villeneuve heeft wel met advocaten zijn zitje kunnen houden voor dit seizoen.
Er is maar 1 team waar villeneuve volgend seizoen nog zou kunnen rijden.
En dat is BMW.
Als hamilton komt denk ik eerder aan een niet merk gebonden team.red-bull volgens mij niet.Ze hebben immers zelf hun talenten zitten.
Midland zou wel een centje bij willen verdienen door hamilton onder te brengen in hun team.
Maar wat met williams?Webber zijn contract loopt af.
Zijn naam valt ook bij renault.
Dan is er een plek vrij bij williams, en ze kunnen geld goed gebruiken op dit moment.
Karthikeyan is aangetrokken als testrijder voor een smak geld.
Dus dat zegt toch genoeg.
Misschien wurz terug racen bij williams als webber vertrekt???
The Interceptor
22-06-2006, 12:09
Op f1racing.nl staat er dat Berger gezegde heeft een (bijna)-deal te hebben met Renault voor het leveren van motoren vanaf 2007!
Renault had pas al te kennen gegeven in de toekomst wel motoren te willen leveren, maar dat ze Torro Rosso gaan bevoorraden met krachtbronnen, dat komt bij toch wel als een héél grote verrassing. Zeker aangezien er al lang sprake van was dat zowel RBR als STR volgend jaar met een Cosworth V8 zouden rijden. Gaan RBR en STR in de toekomst dan toch meer als onafhankelijke teams opereren?
Ik denk in alle geval dat ze bij Cosworth niet blij zijn met die nieuws, ze zouden zelf niet liever doen dan twee teams van motoren te voorzien.
hhhm red bull-renault
=> Kovalainen naar RB
=> Raikkonen naar renault
The Interceptor
22-06-2006, 14:48
Oops, ik had het berichtje dus blijkbaar wel iets te snel gelezen (nieuwsberichtjes lees ik nog selectiever dan mijn cursussen momenteel :D)
't Gaat om RBR en niet om STR. :$
Voor Renault natuurlijk wel een ideale kans om zo Kovalainen toch al minstens een jaartje ervaring te laten opdoen alvorens bij Renault zelf achter het stuur te zetten.
Wat dan Klien bijna zeker buitenspel zou zetten bij RBR, en ook een mogelijke promotie van Liuzzi. :( Maar voor we zo verder beginnen denken, misschien best wachten op een officiele bevestiging van de deal van RBR met Renault (en Kovalainen) :)
senna's kingdom
23-06-2006, 20:54
Ik denk eigenlijk niet dat ze klien gaan laten vertrekken.
Hij komt aardig in de buurt van coulthard.
Er word gezegd als klien voor coulthard komt dat coulthard kan vertrekken.
Maar als de geruchten van ferrari-coulthard in verband word gebracht zou het misschien best wel kunnen zijn.
Met andere woorden zal er serieus wat tranfers geboekt worden:eek: .
Maar als webber bij williams blijft en red bull met klien en liuzzi zit en torro rosso met speed en kovalainen zit dat hamilton wellicht geen zitje heeft voor volgend jaar.
Tenzij ze bij midland een plaats vrij houden.
Ze zullen bij midland wel een centje extra mee kunnen verdienen van mlaren.
wat zijn die speculaties toch zo tof:applaus: :crazy:
senna's kingdom
23-06-2006, 20:59
O ja,en klien is een oostenrijker.
Dat maakt dat hij tot nu toe altijd als het zoontje van werd behandeld.
Eerder wist hij al liuzzi als 3de rijder te houden.
Ik zou niet inzien dat klien plek zou moeten maken voor liuzzi.
Klien had trouwens de 3de plek in monaco gehad als zijn auto het niet begaf en hij werd als een held ontvangen in de pits.
Ik denk dan eerder dat coulthard-ferrari wel eens zou kunnen kloppen.
Massa zal niet kunnen strijden voor de tittel omdat die nogal eens op het verkeerde moment fouten durft maken.
Misschien coulthard als 2de rijder als schumacher blijft.
Remember spa:fight: .
het zou natuurlijk ook kunnen dat Coulthard op pensioen gaat? hij is dacht ik de oudste van het huidige veld
Schumacher is ouder ;)
Nieuws op Autosport.com: Trulli blijft bij Toyota tot 2009
The Interceptor
24-06-2006, 22:05
Mooi voor Trulli, maar denk niet dat hij voor volgend jaar beter opties had.
Als de kwalificatie van vandaag een indicator mag zijn voor de volgende jaren, heeft hij een héél goede keuze gemaakt :)
Met die nieuwelingen in de F1 volgend jaar (of toch volgens de geruchten: Kovalainen, Hamilton, ...?) moeten er natuurlijk ook weer enkele rijders de F1 grid verlaten volgend jaar. Maar met de reeds getekende contracten, en de huidige geruchten over bepaalde rijderswissels, ziet het er voor Montoya niet zo best uit precies.
senna's kingdom
24-06-2006, 23:36
Dat vrees ik ook:( .
Montoya terug naar Williams? Webber eruit bij Williams vanwege een vervelende Briatore clausule in jaar 3? ;)
lekker stukje: http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/27313/
Volgens autosport.com vertrekt Montoya naar de nascar!
Volgens autosport.com vertrekt Montoya naar de nascar!
ik heb ook al eens ergens gelezen dat villeneuve naar de nascar zou kunnen gaan.. f1 goes nascar :gas:
gwyllion
10-07-2006, 08:59
ik heb ook al eens ergens gelezen dat villeneuve naar de nascar zou kunnen gaan.. f1 goes nascar :gas:Villeneuve heeft er ook wel bij gezegd dat hij toch veel liever in F1 zou blijven :rolleyes: BMW-coureur Jacques Villeneuve speelde eerder deze week nog met het idee om in de toekomst naar de NASCAR-serie over te stappen, maar de Canadees wil voorop stellen dat hij het liefste nog een seizoen bij BMW-Sauber wil rijden.bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=123304
ja, maar ik denk dat als ze bij bmw hem niet meer willen, hij niet meer veel optie's heeft voor nog een goed team.. en hij dus bij een nog minder team aan de slag zal moete gaan ! en dan denk ik dat zijn zin ook voorbij is...
Maar het werkt goed bij BMW dit jaar. Hij rijdt regelmatig, Heidfeld is beter maar ze kunnen over Villeneuve niet klagen. Dus tenzij ze bij BMW de grote gok willen maken en Kubica laten rijden, denk ik niet dat Villeneuve heel bang moet zijn.
het zou niet de eerste keer zijn dat een F1 team een piloot vervangt waarvan ze eigenlijk tevreden zijn
exit Montoya dus.
Raikkonen - Alonso bij McLaren ? lijkt me niet echt een optie, maar het zou een fameus leuke tweestrijd kunnen worden. Indien De La Rosa nu niet z'n kunnen toont in de resterende races en Raikkonen Mercedes verlaat, is het stoeltje naast Alonso volgend jaar vrij. Pafett ? Lewis Hamilton ? Wie weet pakken ze Coulthard wel terug ? :D
gwyllion
12-07-2006, 11:47
Het lijstje vordert niet echt. Veel uitduidelijkheden. De hele transfermarkt wordt geblokkeerd door de keuze van Raikonnen (en Michael Schumacher).
Renault
Fisichella
Raikonnen/Kovalainen/Webber
McLaren-Mercedes
Alonso
Raikonnen/Hamilton/Paffett
Ferrari
M. Schumacher
Raikonnen/Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus
Webber
Rosberg
BMW
Heidfeld
Kubica/Villeneuve
Toyota
R. Schumacher
Trulli
gwyllion
13-07-2006, 12:09
Coulthard zou trouwens bijna rond zijn met Red Bull. Wel benieuwd met welke motoren die volgend jaar zullen rijden: Ferrari, Renault of Cosworth. Als 1 van de Red Bull teams Renault motoren gaat gebruiken, kan dit best wel eens betekenen dat ze Kovalainen erbij krijgen/moeten nemen :)
ik hoop dat RBR en ook STR met renault motoren rijden, met goeie betrouwbare motoren kunnen ze wel aardig presteren denk ik.. maja nu heeft rbr ook ferrari motoren, maar ze presteren ook nie echt veel..
en als rijders
voor rbr
* coulthard
* kovalainen
en str
* speed (ik vind hem geweldig)
* liuzi/klein
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=124690
ik zie Raikkonen wel naar renaul verhuizen voor 2007.. bij mclaren blijven lijkt me niet echt meer zo goed voor hem.. met alonso als team maat.. dan zou je wel eens werkelijk kunnen zien welke de betere van de 2 is, maar ik denk dat ze bij mclaren alonso toch als 'schumacher' binnen het team gaan beschouwen, en ik zie Raikkonen niet 'massa-Barrichello' spelen.. ;)
naar ferrari zie ik hem al zeker niet gaan ! zeker niet als schumi blijft, vanwege dezelfde reden als hij bij mclaren zou blijven (2de man spelen)
ik zeg als line up voor 2007
ferrari
- schumacher (hij krijgt terug zin nu hij ziet dat ferrari weer top is)
- massa (zoals todt de laatste tijd over hem praat..)
mclaren
- alonso (heeft al contact)
- paffett/hamilton/de la rosa
renault
- Räikkönen (gaat nog wel komen)
- Fisichella (heeft al contract)
Kovalainen zie ik naar een team gaan wat renault motoren krijgt.. mss red bull
gwyllion
19-07-2006, 14:33
Kovalainen zie ik naar een team gaan wat renault motoren krijgt.. mss red bullRed Bull heeft een contract voor 2 jaren met Ferrari aangesloten en kan hier niet onderuit. Ze zullen dus volgend jaar op met Ferrari motoren moeten rijden. Massa zou dus wel eens bij Red Bull geplaatst kunnen worden, naast Coulthard die naar het schijnt al een contract heeft.
Red Bull heeft een contract voor 2 jaren met Ferrari aangesloten en kan hier niet onderuit. Ze zullen dus volgend jaar op met Ferrari motoren moeten rijden. Massa zou dus wel eens bij Red Bull geplaatst kunnen worden, naast Coulthard die naar het schijnt al een contract heeft.
RBR heeft geen contract met Ferrari. Er is wel een contract voor ferrari motoren te leveren aan een red-bull team. De STR-2 (wat dus de RBR2 gaat worden in verkapte vorm ;) gaat dus gebouwd zijn om een ferrariblok in te leggen. Ferrari naar STR en RBR met renault motoren.
gwyllion
19-07-2006, 15:58
RBR heeft geen contract met Ferrari. Er is wel een contract voor ferrari motoren te leveren aan een red-bull team. De STR-2 (wat dus de RBR2 gaat worden in verkapte vorm ;) gaat dus gebouwd zijn om een ferrariblok in te leggen. Ferrari naar STR en RBR met renault motoren.Dit is niet wat Todt over het contract zegt.
Jean Todt vindt dat Red Bull volgend jaar gewoon met Ferrari-motoren zal moeten blijven rijden. De Ferrari-teambaas meent dat Red Bull het tweejarige motorencontract dient te respecteren en de motoren niet zomaar kan doorschuiven naar Scuderia Toro Rosso. Red Bull zou zelf volgend seizoen graag met Renault-motoren willen rijden.
Todt zei in Magny-Cours: "Als we een contract met iemand hebben ondertekend, dan proberen we ons aan dat contract te houden. Die houding verwachten we ook van de andere partij. Tenzij men kan bewijzen dat de situatie duidelijk veranderd is, zijn we gewoon van plan Red Bull aan het contract te houden."bron: f1racing.nl (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=124686)
ach, dan maken ze toch gewoon van RBR STR en omgekeerd...
Sutil is in de running voor een plekje:
Nach Meldungen des Magazins Autosport, zieht Midland-Teamchef Colin Kolles ernsthaft in Erwägung, Adrian Sutil für 2007 als Fahrer zu verpflichten.
http://www.adrivo.com/f1/artikel/artikel.php?ID=35456
gwyllion
28-07-2006, 11:19
Trulli heeft zijn contract verlengd tot 2009.
Toyota have confirmed that Jarno Trulli will stay with them for the next three years, as autosport.com exclusively revealed last month.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53427
Todt: "Een droomresultaat! De race verliep zonder problemen en de coureurs op Bridgestone-banden deden het beduidend beter dan de rijders op het concurrerende rubber. Ik zal vooral de podiumceremonie niet snel vergeten, want mijn drie favoriete coureurs stonden op het ereschavot. Zolang het mathematisch gezien nog niet voorbij is, zullen we onze doelen blijven nastreven. Dat hebben we ook nu gedaan en we blijven daar ook mee doorgaan. We moeten wel met onze beide voeten op de grond blijven, ook al is het scoren van een één-twee natuurlijk niet zomaar iets. Ik wil Bridgestone feliciteren met haar honderdste zege."
is todt een raikonnen fan ?
volgens mij staat raikonnen dicht bij Ferrari
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12231
de mensen van de pers hebben todt al aan de tand gevoeld..
gwyllion
31-07-2006, 23:55
volgens mij staat raikonnen dicht bij FerrariAndere geruchten beweren dan weer dat hij dicht bij Renault staat :p
gwyllion
01-08-2006, 14:53
Williams heeft de optie op Webber, die eind juli afliep, niet genomen. Williams en Webber kunnen dus vrij op zoek, maar het zou toch nog kunnen dat ze gewoon samen blijven. Als Raikonnen niet naar Renault gaat (en dus naar Ferrari), dan zou Webber mogelijk aan de slag kunnen bij Renault. Een zitje bij McLaren lijkt minder voor de hand te liggen. Als Webber toch terug naar Williams gaat, zal zijn salaris een stuk lager zijn; een slimme truk dus van Frank Williams ;)
bron: http://www.grandprix.com/ns/ns17227.html
Heel de transfermarkt wordt gecontroleerd door Michael Schumacher. Als hij dit jaar kampioen wordt, kan hij in schoonheid op pensioen; anders doet hij er misschien nog enkele jaartjes bij. Het is duidelijk dat Ferrari Raikonnen wil als vervanger. Gaat Schumi door, dan gaat Raikonnen naar Renault.
gwyllion
01-08-2006, 14:58
Het lijkt erop dat Red Bull zijn 4 piloten zal behouden. Liuzzi zou wel promoveren naar Red Bull Racing en Klien naar Torro Rosso degraderen.
Dit zou betekenen dat Kovalainen niet bij Red Bull geplaatst zal worden als deel van de mogelijke motordeal dus Red Bull en Renault. Het wordt trouwens stilaan tijd dat Red Bull een motor kiest omdat de ontwikkeling van RB3 moet beginnen; de vraag is of deze rond een Ferrari of Renault motor gebouwd gaat worden.
bron: http://www.grandprix.com/ns/ns17228.html
gwyllion
01-08-2006, 17:23
Hoewel de toekomst van Webber bij Williams onzeker is (optie die niet gelicht is), laat Frank Williams verstaan dat hij Nico Rosberg zeker wil houden.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53603
gwyllion
01-08-2006, 17:35
Webber wordt volgende jaar door Wurz vervangen bij Williams en Rosberg wordt bevestigd. De lineup ziet er dus mogelijk als volgt uit:
Renault
Fisichella
Raikonnen/Webber/Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
De La Rosa/Hamilton/Paffett
Ferrari
M. Schumacher/Raikonnen
Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica/Villeneuve
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Renault
Coulthard
Liuzzi
Torro Rosso-Ferrari
Klien
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
Davidson/Montagny/Ide/Yamamoto
gwyllion
02-08-2006, 17:48
Webber staat dus op straat en moet hopen dat Raikonnen niet naar Renault gaat (en dus naar Ferrari). Anders zal hij bij McLaren of BMW (onwaarschijnlijk aangezien Villeneuve door Kubica zou vervangen worden) moeten aankloppen voor een zitje.
of meschien vinf hij bij BMW een plaatsje..
ik zou webber niet uit de f1 willen !! al van sinds zijn eerste rae vond ik hem geweldig.. meteen in de punten met zijn minardi op een 5de plaats.. en dan het australische volk - webber ! webber ! webber ! - juichen .. geweldig gewoon !
gwyllion
03-08-2006, 13:24
Volgens de Finse krant Ilta-Sanomat heeft Ferrari gebruik gemaakt van de optie op Kimi Raikkonen. De Fin, die momenteel bezig is aan zijn vijfde seizoen bij McLaren, zou vanaf volgend jaar voor het Italiaanse team gaan rijden. Het zou volgens de publicatie een vijfjarige overeenkomst betreffen.bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126203
Alan Webber, een van de managers en vader van Mark, verwacht binnenkort al te kunnen aankondigen waar zijn zoon in 2007 gaat rijden.bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126189
De transfermarkt valt dus eindelijk in zijn beslissende plooi: Raikonnen naar Ferrari en Webber naar Renault, gok ik.
Super Aguri's managing director Daniel Audetto has admitted the Japanese squad would be interested in hiring Briton Anthony Davidson if he left Honda.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53629
albers en super aguri ??
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=126226
gwyllion
03-08-2006, 16:36
albers en super aguri ??
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=126226Super Aguri zou Davidson willen, maar die komt niet tenzij de wagen competitiever wordt. Dan maar aankloppen bij Albers en zijn Hollandse geldschieters :rolleyes:
Dit toont wel dat de Hollander Midland niet zullen/kunnen/willen overnemen.
hhm als ik kon kiezen tussen test coureur voor honda of een heel seizoen races rijden voor super aguri heb ik rap gekozen
an als zijn resultaten dan nog slecht zijn kan hij de schuld aan de wagen geven :D
senna's kingdom
03-08-2006, 18:54
Ik zou de super aguri niet te snel afbreken hoor:no: .
Duitsland was de eerste race met die wagen terwijl yamamoto met de oude wagen moest rijden.
Sato zat tussen de midlands in de kwalificatie en reed een tijd rond de 13de plek of zo.
Ik zou in albers zijn plek voor super aguri kiezen.
Zij hebben betere mogelijkheden dan midland.
Super aguri wil vooruit en midland staat stil.
Alleen wilde super aguri een japanner.
gwyllion
03-08-2006, 19:37
Webber blijkt nog geen contract te hebben.
Mensen vinden het misschien een risico dat ik Wiliams verlaat, maar Flavio maakt zelden een verkeerde beslissing. Ik ben vol vertrouwen dat we iets beters kunnen vinden. Anders was ik wel bij Williams gebleven. We hebben nog geprobeerd om tot een deal te komen, maar we kwamen maar niet tot een overeenkomst. Flavio zei op een gegeven moment: 'we gaan de markt op'.bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126252
gwyllion
04-08-2006, 14:22
Villeneuve zou Montoya volgen naar NASCAR. De GP van Hockenheim zou zijn laatste F1 race geweest zijn...
bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12251
senna's kingdom
04-08-2006, 20:07
Webber blijkt nog geen contract te hebben.
bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126252
Ik had het ook gelezen.
Blijkbaar draaide het om geld bij williams.
Flavio die waarschijnlijk meer wilde en williams die weigerde.
Webber zal wel een team vinden.
Ik hoop echt dat bmw niet doet wat mclaren deed.
Villeneuve aan de kant zetten om andere rijders te testen:rolleyes: .
Als ze dit allemaal gaan doen,wat is dan het nut van een contract.
Vorig jaar was dit ook het geval met heidfeld bij williams.
Officieel kon heidfeld niet rijden door letsels opgelopen bij een crash.
Maar met heidfeld bleek niets aan de hand:rolleyes: .
Idem nu met villeneuve:( .
Villeneuve zou Montoya volgen naar NASCAR. De GP van Hockenheim zou zijn laatste F1 race geweest zijn...
bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12251
Ja komkommertijd he.
Jacques Villeneuve did not sign anything in NASCAR. The person in charge for the public relations of the Canadian driver contradicted Friday the news of the Newspaper of Montreal. Yan Lefort clearly explained the steps of Villeneuve to find a ride in 2007. “Jacques asked his entourage to take information and to make research concerning all the options which could be offered to him for the future, Mr. Lefort specifies. Options being absolute priority BMW and F1; option 2 elsewhere, and elsewhere it has there only the NASCAR which interests it. Therefore, there are contacts in F1 as in NASCAR, but there is no preliminary agreement as it is mentioned in the Newspaper of Montreal this morning.”
jayski.com
Volgens Flavio op autosport.com:
"On this cloudy day in Hungary, I must say that my opinion, and it is my opinion, is that Schumacher has decided he will stop," he said. "Ferrari will race with Raikkonen and Massa."
en Heiki bij Renault:
Although Briatore has drawn short of confirming his driver plans, he said at the Hungarian Grand Prix that his team were ready to give Kovalainen his chance.
Hier ook nog is: Villeneuve rijdt dit jaar niet meer in de BMW, Kubica neemt het de rest van het seizoen van hem over, volgens het team om zich al goed voor te bereiden op 2007. Daarmee is de lineup van BMW ook bekend :)
bluelite
07-08-2006, 11:49
In het communiqué van vorige week, toen Kubica bekendgemaakt werd als "tijdelijke" vervanger van Villeneuve kon je dit lezen:
BMW Motorsport Director Mario Theissen said: "Jacques has informed us that he is not ready to race after his Hockenheim accident. Robert has made an
outstanding impression with the team so far, both in testing and on the Friday of the race weekends. Now we will see how he performs in a Formula One race. However, we have not yet made a decision on who will drive the car either in the remaining races of the season or next year."
Het stond toen al vast dat Villeneuve aan de deur werd gezet en die (vetgedrukte) regel was me toen ook al opgevallen.
gwyllion
07-08-2006, 11:58
Villeneuve buiten bij BMW :frusty: Net als Montoya kan hij de fans geen waardig afscheid geven :mad: Het is nu wel duidelijk dat Villeneuve ook naar NASCAR zal gaan.
Ik ga ervan uit dat Raikonnen bij Ferrari getekend heeft en ik denk dat Schumacher zal stoppen.
Webber zou bij Renault of Red Bull kunnen beginnen. Dit heeft ook implicaties op waar Kovalainen kan racen.
Renault
Fisichella
Webber/Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Ferrari
M. Schumacher/Raikonnen
Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Renault
Coulthard
Webber/Klien
Torro Rosso-Ferrari
Liuzzi
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
Flavio heeft ergens gezegd dat hij klaar is om Kovalainen een kans te geven
als Kimi bij Ferrari heeft getekend (wat dan wel moeilijk anders kan), dan moet Schumi wel stoppen voor de fans van Massa, want dan zien we die laatste niet meer terug, volgend jaar.
de mensen die het volgens mij het moeilijkst gaan hebben om een zitje te vinden:
- Massa
- Webber (al beweert hij dat hij weet wat hij gaat doen)
- Albers & Monteiro
- Speed
er hangt ook een half gerucht dat Barrichello een pensioenkaart heeft besteld
- Speed
Speed is 90% zeker van zijn zitje bij STR
mja, wist ik dus niet, ik dacht dat alleen Liuzzi zeker was. nu ja, ik zal Speed maar vervangen door Klien, dan :). als er bij de Rode Stier een nieuwe komt, zal het waarschijnlijk Klien dan zijn die mag op stappen.
gwyllion
07-08-2006, 17:05
Webber zou bij Renault of Red Bull kunnen beginnen. Dit heeft ook implicaties op waar Kovalainen kan racen.Coulthard en Webber zijn bij Red Bull bevestigd voor volgend jaar..
Dit betekent dat Klien op zoek moet naar een andere job tenzij hij Speed of Liuzzi bij Torro Rosso vervangt; Berger heeft al laten verstaan dat Torro Rosso vol zit.
Kovalainen zal nu wel het 2de zitje bij Renault krijgen.
Enkel de 2de piloot bij McLaren is nu nog onbeslist. En Schumacher moet nog aankondigen dat hij na dit jaar stopt.
Renault
Fisichella
Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Ferrari
M. Schumacher/Raikonnen
Raikonnen/Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Renault
Coulthard
Webber
Torro Rosso-Ferrari
Liuzzi
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
gwyllion
07-08-2006, 18:02
spijtig voor Klien :(Ik denk dat hij enkel kans maakt bij Midland. Ik meen mij te herinneren dat hij redelijk wat persoonlijke sponsors had om zijn zitje bij Jaguar te bekostigen.
Ik denk dat hij enkel kans maakt bij Midland. Ik meen mij te herinneren dat hij redelijk wat persoonlijke sponsors had om zijn zitje bij Jaguar te bekostigen.
ja, Red Bull. en eerst moet Midland het seizoen nog overleven voor hij een zitje kan krijgen
Peter Baert
07-08-2006, 18:53
Quote:
Originally Posted by gwyllion
bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=12251
Ja komkommertijd he.
Quote:
Jacques Villeneuve did not sign anything in NASCAR. The person in charge for the public relations of the Canadian driver contradicted Friday the news of the Newspaper of Montreal. Yan Lefort clearly explained the steps of Villeneuve to find a ride in 2007. “Jacques asked his entourage to take information and to make research concerning all the options which could be offered to him for the future, Mr. Lefort specifies. Options being absolute priority BMW and F1; option 2 elsewhere, and elsewhere it has there only the NASCAR which interests it. Therefore, there are contacts in F1 as in NASCAR, but there is no preliminary agreement as it is mentioned in the Newspaper of Montreal this morning.”
jayski.com
Kuch ... ;)
Peter Baert
07-08-2006, 18:54
Ja komkommertijd he.
Kuch ... ;)
beetje ziek aan het worden, peter? :+
Peter Baert
07-08-2006, 19:12
Misschien iets te veel komkommers gegeten, wie weet ... :+
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=126900
Webber en Coulthard => red bull (wss dan toch met renault motoren)
dan wordt het RBR (renault) voor de ervaren rijders.. om succes te boeken
en STR (ferrari) voor de jonge talenten van red bull om hun te bewijzen... te hopen zit soeed erbij !
ik ben echt blij voor webber.. na schumi en ferrari staat hij ook wel hoog opmijn fan lijst :p al van sinds zijn eerste race !
ma dit jaar met al die pech.. telkens goed bezig en dan laat de auto weer afweten
(mss als schumi stopt met f1 dan toch maar een webbe petje kopen :) )
Kuch ... ;)
Villeneuve heeft gezegd dat hij naar NASCAR wil gaan. Maar teameigenaars zijn heel stil aan de overkant van de oceaan. Normaal had je al lang gehoord waar hij zou kunnen tekenen.
gwyllion
09-08-2006, 17:15
Dat Raikonnen naar Ferrari gaat is ondertussen uiterst waarschijnlijk. Dit houdt blijkbaar echter niet dat Schumacher zal stoppen. Volgens grandprix.com (http://www.grandprix.com/ns/ns17304.html) stopt hij toch niet en heeft hij aanvaard dat Raikonnen met gelijk materiaal zal racen. Het gevaar bestaat natuurlijk dat hij geklopt zal worden, maar hij is overtuigd dat hij de besten kan verslaan zelfs met gelijk materiaal en de wagen is natuurlijk volledig op hem afgestemd.
Massa moet zich tevreden stellen met een duur betaalde job als testrijder tot Schumacher op pensioen gaat.
Renault
Fisichella
Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Ferrari
Raikonnen
M. Schumacher/Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Renault
Coulthard
Webber
Torro Rosso-Ferrari
Liuzzi
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
Davidson/Yamamoto/Montagny/Ide/Klien/Albers/Monteiro/...
Klien blijft steun krijgen van Red Bull, maar hij moet wel kiezen tussen Champcar en DTM. geen F1 voor hem volgend jaar.
eea op pitstop.tv
gwyllion
13-08-2006, 01:08
Het blijft komkommertijd: Raikonnen blijft gewoon bij McLaren volgens een andere Finse krant. Schumacher doet er nog een jaartje bij en hij duldt geen volwaardige piloot naast zich. Michael heeft liever Massa als teamgenoot.
bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12314
Raikkonen en Alonso samen, dat moet ook wa geven.
Ik vraag me af wat Massa gaat doen indien Kimi en Schumacher bij Ferrari gaan.
Terug testrijder of bij STR gaan rijden? Moeten zenuwachtige dagen zijn daar bij Ferrari
gwyllion
14-08-2006, 10:30
Ik vraag me af wat Massa gaat doen indien Kimi en Schumacher bij Ferrari gaan.
Terug testrijder of bij STR gaan rijden? Moeten zenuwachtige dagen zijn daar bij FerrariDik betaalde testrijder bij Ferrari, want er is geen plaats bij STR.
Dik betaalde testrijder bij Ferrari, want er is geen plaats bij STR.
Inderdaad, ik keek even snel naar het lijstje, en daar is idd ook geen plaats meer. Indien dit gebeurt, van wanneer is het geleden dat iemand die in een winnende wagen rijd het jaar daarop geen zitje meer vind/heeft?
ge moet met uw winnende wagen wel nog kunnen winnen, natuurlijk
t zal van Montoya geleden zijn :)
ge moet met uw winnende wagen wel nog kunnen winnen, natuurlijk
t zal van Montoya geleden zijn :)
Je snapt wel wat ik bedoel ;)
En montoya's vertrek was op vrijwiliige basis ;)
Piquet Jr. waarschijnlijk 3de rijder bij renault..
http://www.crash.net/news_View~t~Piquet-Jr--to-join-Renault-~cid~1~id~136050.htm
senna's kingdom
24-08-2006, 17:21
Je snapt wel wat ik bedoel ;)
En montoya's vertrek was op vrijwiliige basis ;)
Net zoals bij villeneuve zogezegd niet kon rijden in hongarije.
Bmw wilde gewoon kubica laten rijden.
Toen hoefde het niet meer voor villeneuve.
Dus officieel was villeneuve niet fit voor de race:rolleyes: .Niet dus:fight: .
"Christijan zal volgend seizoen opnieuw Formule 1-races rijden. Op 8 oktober in het Japanse Suzuka zullen we de details bekend maken", aldus Varossieau.
(f1racing.net)
we zien albers dus zo goed als zeker terug in de formule 1 races van 2007. maar welk team, ik vermoed dat hij toch bij midland zal blijven..of meschien toch super aguri ? of wie weet wel iets beter..
Toyota test driver Ricardo Zonta is set to make a surprise switch to be Renault's tester next season, autosport.com has learned.
Hij wordt ook de reserverijder.
bluelite
29-08-2006, 14:57
(f1racing.net)
we zien albers dus zo goed als zeker terug in de formule 1 races van 2007. maar welk team, ik vermoed dat hij toch bij midland zal blijven..of meschien toch super aguri ? of wie weet wel iets beter..
Midland, niet Super Aguri. (hoe kon het ook anders... alweer een jaartje achteraan op de grid)
http://www.formule1club.nl/pagina_nieuws.php?id=10221
gwyllion
29-08-2006, 15:32
de kalender voor 2007Wat heeft dit met de lineup te maken? ;)
gwyllion
29-08-2006, 16:43
Montagny zou de plaats van Zonda kunnen innemen, nu die naar Renault verhuist.
Klien heeft geen zin in CART en blijft liever in F1. Hij zou testrijder bij Red Bull kunnen worden en zo zit Doornbos zonder werk.
Zonta, Zonda die gaat niet vooruit :D
Teletext (P441) meldt dat Raikonen al bij twee teams getekend heeft (Renault en Ferrari) voor volgend seizoen. Raikonen zou naar Ferrari gaan indien M. Schumacher er een punt achter zet. Indien M. Schumacher door zal gaan zou Raikonen naar Renault gaan. Ten slotte meldt TTX dat Ferrari zijn rijders voor 2007 over 2 weken bekend zou maken...
Teletext (P441) meldt dat Raikonen al bij twee teams getekend heeft (Renault en Ferrari) voor volgend seizoen. Raikonen zou naar Ferrari gaan indien M. Schumacher er een punt achter zet. Indien M. Schumacher door zal gaan zou Raikonen naar Renault gaan. Ten slotte meldt TTX dat Ferrari zijn rijders voor 2007 over 2 weken bekend zou maken...zoiets in die aard was wel te verwachten ! natuurlijk wil kimi niet naar ferrari gaan als schumi er nog is ! ook al wordt er dan gezegt dat hij hetzelfde matriaal krijgt enzo.. uiteindelijk zal hhij toch wel plaats moete maken voor schumi ! en daar lijkt me massa ook beter in als kimi ;)
ik hoop in iedergeval dat schumi blijft !
zoiets in die aard was wel te verwachten ! natuurlijk wil kimi niet naar ferrari gaan als schumi er nog is ! ook al wordt er dan gezegt dat hij hetzelfde matriaal krijgt enzo.. uiteindelijk zal hhij toch wel plaats moete maken voor schumi ! en daar lijkt me massa ook beter in als kimi ;)
ik hoop in iedergeval dat schumi blijft !
Massa heeft nog geen plaats moeten maken ;)
Afgelopen weekend had dit Schumacher nochtans aanzienlijk geholpen
Tijden veranderen blijkbaar ... ook bij Ferrari ;)
The Interceptor
06-09-2006, 11:53
Kovalainen is 2e rijder bij Renault in 2007! (bron: f1racing.nl)
Betekent dit meteen dat Schumi ermee kapt en we Kimi bij Ferrari zien. Of stopt schumi niet, en krijgen we een superteam, ofwel Alonso-Raikkonen ofwel Schumi-Raikkonen. Zou mooi zijn.
Maar nog wachten tot zondagavond vrees ik.
't Is toch 100% zeker, want de press release staat al te lezen op renaultf1.com
bluelite
06-09-2006, 13:04
MS stopt...
ik zou willen
mclaren => alonso - raikkonen
ferrari => massa - schumi
tenzij schumi dit jaar de wereldtitel pakt, dan zou het mss beter zijn als hij stopt..
je kan als een groot kampioen beter als kampioen stoppen en niet als iemand wat de jongere niet kon volgen..
We kunnen gaan aanpassen na dit weekend;
Renault
Fisichella
Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Ferrari
Raikonnen
Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Ferrari/Renault
Coulthard
Webber
Torro Rosso-Ferrari/Renault
Liuzzi
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
Davidson/Yamamoto/Montagny/Ide/Klien/Albers/Monteiro/...
Spyker MF1
Albers
Klien/Monteiro/Doornbos/...
Superdiesel
12-09-2006, 20:57
Denk wel dat het volgend jaar geen "Spyker MF1" meer gaat zijn. Dit is enkel zo voor de laatste 3 races van het seizoen, dacht ik.
Volgend jaar word het gewoon "Spyker F1" of iets in de trand. Midland zit er dan totaal niet meer tussen dus is er ook geen nood meer voor de "M".
senna's kingdom
13-09-2006, 19:29
Binnen een termijn van 5 jaarmag een naam maar 2 keer veranderd worden.
Vandaar dat het spyker MF1 is voorlopig.
hoe zit het eigelijk met de nummers voor violgend jaar, moest schumi kampioen worden ?
niemand met nr 1 ? of gaat de nr 1 dan naar alonso :( ? :+
of wordt er dan gereden met een nr 0 ?
Bart.Vandecavey
03-10-2006, 08:42
hoe zit het eigelijk met de nummers voor violgend jaar, moest schumi kampioen worden ?
niemand met nr 1 ? of gaat de nr 1 dan naar alonso :( ? :+
of wordt er dan gereden met een nr 0 ?
Normaal zal het een 0 zijn bij Ferrari dan waarschijnlijk voor Massa... Net als bij Williams toen Prost en Mansell stopten
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Williams_Renault_FW16_Hill.jpg
bron wikipedia
Normaal zal het een 0 zijn bij Ferrari dan waarschijnlijk voor Massa... Net als bij Williams toen Prost en Mansell stopten
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Williams_Renault_FW16_Hill.jpg
bron wikipedia
of de nummer1 gaat naar de eerste coureur van de winnende constructor?
nope, volgens het reglement is de 1 voorbehouden aan de kampioen van het vorige jaar
gwyllion
16-10-2006, 11:48
Paffett mag van het lijstje kandidaten voor het 2de McLaren zitje geschrapt worden.
De Britse testcoureur Gary Paffett heeft zijn contract met McLaren beëindigd, omdat hij niet in aanmerking komt voor een racestoeltje bij de Britse Formule 1-formatie. Zo meldt de doorgaans goed geïnformeerde Finse krant Turun Sanomat.bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=133043
gwyllion
18-10-2006, 11:01
Frank Montagny wordt bevestigd als testpiloot bij Toyota. Ricardo Zonta verhuist naar Renault waar hij samen met Nelson Piquet Jr zal testen.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55203
senna's kingdom
18-10-2006, 11:34
Was het vanaf volgend jaar dat het terug slicks worden en tractiecontrole verboden wordt?
Of was dit vanaf 2008?
Zal terug een mooie vorm krijgen van autosport.
Als je de wedstrijden bekijkt van vroeger als er eentje wat overstuur de bocht uit kwam meteen afgestraft werd door zijn achtervolger.
Spijtig dat het manueel schakelen niet terug op het lijstje staat.
Dat betekende nog meer nauwkeuriger te werk gaan voor de rijders.
Een keer mis schakelen en plaats kwijt.
Moest ik de fia zijn:+ .
gwyllion
19-10-2006, 17:36
BMW bevestigt Heidfeld en Kubica; Vettel blijft 3de rijder.
Renault
Fisichella
Kovalainen
McLaren-Mercedes
Alonso
Hamilton/De La Rosa
Ferrari
Raikonnen
Massa
Honda
Button
Barrichelo
Williams-Lexus/Toyota
Rosberg
Wurz
BMW
Heidfeld
Kubica
Toyota
R. Schumacher
Trulli
Red Bull-Ferrari/Renault
Coulthard
Webber
Torro Rosso-Ferrari/Renault
Liuzzi
Speed
Super Aguri-Honda
Sato
Davidson/Yamamoto/Ide/Klien/Monteiro/...
Spyker MF1
Albers
Monteiro/Klien/Doornbos/...
Enkel McLaren moet zijn 2de piloot nog kiezen en natuurlijk ook nog de kleinere teams, wat minder belangrijk/interessant is. En Red Bull moet nog beslissen welke motor ze waar in hangen.
pfaffet mag je ook schrappen bij McLaren, die heeft zen contract verbroken.
senna's kingdom
19-10-2006, 20:28
Ik denk niet dat paffet eens een kans heeft gekregen.
Ik had als meteen die indruk.
Vorig jaar lieten ze wurz en de la rosa wedstrijden rijden en nu is dat niet het geval en blijft paffet op zijn honger zitten.
Een verloren jaar dus.
Heeft hij niet eens zijn tittel in de dtm kunnen verdedigen.
Eigenlijk zwak van mclaren.
pff dat is nu wel eens balen ! zoals paffett rijdt.. en dan daar nix mee doen !
nu wordt het wel moeilijk voor hem.. de race zitjes wat nog beschikbaar zijn, zijn er van de mindere teams... en nog een jaar testrijden zou ook maar saai zijn.. ik zou niet willen dat paffett een testrijder cariere begint..
ik zou zeggen zet hem samen met albers in het team.. meteen spektakel.. dtm style ! ;)
Ik gok op Paffett terug naar de DTM om Schneider te vervangen?
Ik gok op Paffett terug naar de DTM om Schneider te vervangen?
Waarom zou Schneider vervangen moeten worden? Die Duitsers zijn nogal trouw aan hun helden. Schneider de kampioen van 2006, die gaat nog wel nog enkele jaren mee op de AMG-trein.
Het zal eerder Green zijn die vervangen gaat worden door Paffet...........indien Paffet terug gaat richting DTM.
gwyllion
31-10-2006, 15:47
Het is officieel: Red Bull met Renault en Torro Rosso met Ferrari. Zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/55490
Het is officieel: Red Bull met Renault en Torro Rosso met Ferrari. Zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/55490
STR wilt hun eigen auto gaan ontwerpen.. (eerst was er al gezegt dat RBR en STR de zelfde wagen zouden gebruiken..)
nu zou het wel grappig worden moest de str met een renault motor draaien en de rbr beter met een ferrari !
zouden ze dan nog kunnen wissellen ??
Davidson is bevestigd als tweede coureur bij Super Aguri. Klien wordt testrijder bij Honda.
Hamilton als de nr.2 bij McLaren?
McLaren-Mercedes setzt den Engländer Lewis Hamilton nun doch als Teamkollegen von Fernando Alonso ein. Doch Teamchef Ron Dennis scheint immer noch an den Qualitäten des Youngsters zu zweifeln.
http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/mclaren_hamilton_bekommt_seine_chance.133623.htm
Maar of de keuze uit volle overtuiging is? :confused:
JPMontoya
23-11-2006, 22:04
Van u familie moet je het hebben dan....
JPMontoya
24-11-2006, 12:22
Mclaren heeft zonet de Brit Lewis Hamilton bevestigd als 2de rijder naast Fernando Alonso.
http://www.mclaren.com/
senna's kingdom
24-11-2006, 14:42
Ik vind het erg dat Paffet niet eens in running was voor dat zitje.
Ik kan dat helemaal niet begrijpen:confused: .
Nu hebben ze 2 testrijders:rolleyes: .
Ik vind het wel goed dat Hamilton al de kans krijgt om te leren.
Je kan het beste leren door te racen.
2 Rookies bij 2 topteams.
Nu hebben ze 2 testrijders:rolleyes:
Pfaffet heeft geen contract meer met MCLaren.
senna's kingdom
24-11-2006, 19:43
Nee?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=135650
Nee?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=135650
Hij is dan herbevestigd nadat Klien contract tekende bij Honda.
Meer info uit de Autosport van deze week over Paffet. Als Paffet in 2007 DTM gaat rijden dan is hij zeker van een F1-zitje in 2008. Waar? Bij een McLaren "B" team of een team dat gaat rijden met een MB motor.
Paffet is zeer dicht bij het derde zitje van Honda geweest. Omdat er te weinig testkilometers in het vooruitzicht waren is deze deal niet doorgegaan.
voila de voorlopige lijst van rijders met nummers :cool:
van op pitstop.tv
1. Fernando Alonso Vodafone McLaren Mercedes
2. Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes
3. Giancarlo Fisichella ING Renault F1 Team
4. Heikki Kovalainen ING Renault F1 Team
5. Felipe Massa Scuderia Ferrari Marlboro
6. Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari Marlboro
7. Jenson Button Honda Racing F1 Team
8. Rubens Barrichello Honda Racing F1 Team
9. Nick Heidfeld BMW Sauber F1 Team
10. Robert Kubica BMW Sauber F1 Team
11. Ralf Schumacher Panasonic Toyota Racing
12. Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing
14. David Coulthard Red Bull Racing
15. Mark Webber Red Bull Racing
16. Nico Rosberg AT&T Williams
17. Alexander Wurz AT&T Williams
18. ?? Scuderia Toro Rosso
19. ?? Scuderia Toro Rosso
20. Christijan Albers Spyker F1 Team
21. ?? Spyker F1 Team
22. Takuma Sato ?? Super Aguri F1 Team
23. Anthony Davidson ?? Super Aguri F1 Team
wel raar dat renault nr 3 en 4 krijgt ipv ferrari... ik dacht dat massa voor fisichella eindigde.. of gaat het hierbij om de punten van het team ?
nja maakt eigelijk niet veel uit.. het zijn toch maar nummertjes
edit: ik zie wel net dan hier albers met nr 20 staat terwijl op zijn 2007 pet nr 21 staat :D
http://www.f1racingshop.nl/article.asp?articleid=16278&langid=nl
JPMontoya
02-12-2006, 21:51
voila de voorlopige lijst van rijders met nummers :cool:
van op pitstop.tv
1. Fernando Alonso Vodafone McLaren Mercedes
2. Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes
3. Giancarlo Fisichella ING Renault F1 Team
4. Heikki Kovalainen ING Renault F1 Team
5. Felipe Massa Scuderia Ferrari Marlboro
6. Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari Marlboro
7. Jenson Button Honda Racing F1 Team
8. Rubens Barrichello Honda Racing F1 Team
9. Nick Heidfeld BMW Sauber F1 Team
10. Robert Kubica BMW Sauber F1 Team
11. Ralf Schumacher Panasonic Toyota Racing
12. Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing
14. David Coulthard Red Bull Racing
15. Mark Webber Red Bull Racing
16. Nico Rosberg AT&T Williams
17. Alexander Wurz AT&T Williams
18. ?? Scuderia Toro Rosso
19. ?? Scuderia Toro Rosso
20. Christijan Albers Spyker F1 Team
21. ?? Spyker F1 Team
22. Takuma Sato ?? Super Aguri F1 Team
23. Anthony Davidson ?? Super Aguri F1 Team
wel raar dat renault nr 3 en 4 krijgt ipv ferrari... ik dacht dat massa voor fisichella eindigde.. of gaat het hierbij om de punten van het team ?
edit: ik zie wel net dan hier albers met nr 20 staat terwijl op zijn 2007 pet nr 21 staat :D
http://www.f1racingshop.nl/article.asp?articleid=16278&langid=nl
Ha Ha....Leuk dat Albers die 20 krijgt en z'n petjes 21 hebben. Dat zal wel rap aangepast zijn maar toch....
Welke pipo heeft op 1 december nu al z'n petjes klaar voor het seizoen 2007.
Uiteraard. Het team waar de kampioen rijdt, krijgt nummer 1. McLaren dus. Daarna wordt genummerd volgens teamprestatie. Renault is kampioen, dus krijgen zij de eerstvolgende nummers :D
senna's kingdom
03-12-2006, 20:55
Wie krijgt nr13?:confused:
Wie krijgt nr13?:confused:
niemand
De Portugees Tiago Monteiro wordt zo goed als zeker tweede coureur in het Spyker Formule 1-team. Hij heeft dit maandag zelf verklaard in Oporto. "Het is alleen nog een kwestie van handtekeningen zetten onder het contract", zei de racer in een interview.
http://www.nu.nl/news/907126/47/Monteiro_wellicht_tweede_coureur_Spyker_F1.html
Albers ook blij ;)
Betrouwbare bron : jezelf ;)
Ik wordt in 2009 trouwens zo goed als zeker eerste rijder bij Red Bull, het is alleen nog een kwestie van onderhandelen ;)
Betrouwbare bron : jezelf ;)
Ik wordt in 2009 trouwens zo goed als zeker eerste rijder bij Red Bull, het is alleen nog een kwestie van onderhandelen ;)
Ben je al in gesprek met Red Bull? Ik neem aan van wel. Gewoon ff bellen met de telefoonmiep.
Dat was in de afgelopen jaren de grap rondom Rothengather/Verstappen. Ze waren altijd met iedereen in gesprek. Daar was ook niets gelogen aan, gewoon de waarheid. Zodra je belt met een telefoniste van een team ben je daadwerkelijk in gesprek ;) :D
Komt er nog een verrassing?
Bourdais to test for Toro Rosso
The Frenchman will get a three-day try out at the Spanish circuit from Wednesday, amid speculation that he could be in contention for a race seat at the Italian outfit next year.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/55984
JPMontoya
12-12-2006, 00:46
Doe voor mijn part maar een ruil Speed - Bourdais...
Toch raar dat Montoya, Zanardi een kans kregen na successen in de Indycar maar bij Bourdais lijkt dat niet te lukken....of toch....Let's hope.
geen Bourdais in 2007
Champ Car champion Sebastien Bourdais has ruled out a switch to Formula One next season, despite his test with Scuderia Toro Rosso this week.
The Frenchman was scheduled to get his first taste of Toro Rosso's car at Jerez in Spain today with a test that prompted speculation he could be in the frame for a race drive there next season.
But speaking to this week's Autosport magazine, Bourdais has made it clear that the test is only part of an assessment for 2008. He fully intends to fulfil his contract with Newman-Haas in Champ Car next year.
Dutchman Giedo van der Garde has been announced as Super Aguri's third driver for next season.
autosport.com
Of hij daar veel gaat rijden? Lijkt me dat ze liefst Davidson en Sato laten testen op vrijdag.
Of hij daar veel gaat rijden? Lijkt me dat ze liefst Davidson en Sato laten testen op vrijdag.
Is toch een leuk kado van de kerstman :) (Lees: schoonvader Telfort ;) ) Met alle respect, hij heeft 3 jaar liggen prutsen in de Euro F3. Er zijn betere kandidaten te vinden in de F3 dan Van der Garde.
Leuk artikel over Super Aguri en de derde rijder van enige dagen terug:
Aguri want third driver rule for Fridays
"So either everybody uses a third driver on Friday and that must be compulsory -- that one of the regular drivers must not drive at least for one session of 90 minutes -- or I think very few teams will give a chance to a test driver on Friday.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/55846
Zeer benieuwd of Van der Garde daadwerkelijk veel gaat testen.
Bart.Vandecavey
16-12-2006, 10:51
http://f1.racing-live.com/f1/img/imgday/16.jpg
Wel schoon zo zonder sponsors... jammer dat zijn helm niet in hetzelfde kleur was als de wagen...
senna's kingdom
17-12-2006, 14:31
Alonso zijn tijden zijn niet bekend:confused: .
jawel hij heeft de 3de tijd gereden (zie pitstop.tv)
Scuderia Toro Rosso have confirmed that Scott Speed will continue racing for the team this year, as revealed earlier today by autosport.com.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56927
Alle zitjes volzet
JPMontoya
31-05-2007, 10:28
Ralf zou wel eens de eerste kunnen zijn die dit jaar z'n zitje gaat verliezen
Pour John Howett, les justifications du frère cadet de Michael Schumacher, auteurs de 6 victoires -toutes chez Williams- pour 167 départs, sont insuffisantes. "Nous étudions le marché" , a-t-il soufflé, à Bild. Il aurait lancé un ultimatum à Ralf Schumacher, trois fois seulement sur le podium depuis 2005 : se ressaisir lors des deux prochains grands prix, au Canada et aux Etats-Unis, ou sortir définitivement du baquet au retour en Europe.
Bron: Eurosport.fr
Mijns inziens zou het terecht zijn dat Ralf wordt buiten gesmeten. Hij laat al jaren niets meer zien en Monaco was gewoon beschamend.
Niks aan de hand ;)
Toyota vow to help Ralf bounce back
He (Toyota president John Howett) said: "This is simply speculation. We are working with Ralf to improve his feeling and confidence in the car and we are confident we can address the issues we had in Monaco."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/59293
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.