View Full Version : 24 u Nurburgring 2006, kwalificaties + race
Viper GTS-R***
15-06-2006, 22:33
Het is hier nogal stil in deze thread.. nogtans zijn er vandaag quali's gereden en is het morge de start van de 24 uren van de Ring hey mensen;)
en is het morge de start van de 24 uren van de Ring hey mensen;)
op vrijdag?
Viper GTS-R***
15-06-2006, 22:36
op vrijdag?
M'n excuses. bedoelde dus vandaag vrije trainig, morgen quaili en overmorgen de race;)
http://adac.24h-rennen.de heeft al de hele avond kuren :( opeens vragen ze een login :confused:
Viper GTS-R***
15-06-2006, 23:13
http://adac.24h-rennen.de heeft al de hele avond kuren :( opeens vragen ze een login :confused:
Viel me ook op:( nergens anders informatie van de 24 uren Nurburgring te vinden??
Het is hier nogal stil in deze thread..
Twee 24 uren races in 1 weekend is ook niet echt handig.
De website http://www.24h-rennen.de werkt bij mij nu ook niet meer.
You can see the eveningsession today live if you get DSF.
I will watch it a little bit ;)
de top 10 na kwalificatie 1:
1 28 Porsche 911 GT3 Luhr Lucas, Bernhard Timo, Rockenfeller Mike, Tiemann Marcel 9 8:47.980
2 3 Dodge Viper GTS-R Zakowski Peter, Bert Sascha, Huismann Patrick, Huppert-Nieder Hans-Peter 7 8:49.181
3 2 Porsche GT3 Alzen Jürgen, Alzen Uwe, Ludwig Klaus, Abt Christian 4 8:52.851
4 26 BMW M3 Bäder Michael, Hagenmeyer Tobias, Schall Ralf, Gedlich Markus 5 8:53.022
5 36 Porsche GT3 RSR Basseng Marc, Simon Patrick, Scheider Timo, Stippler Frank 10 9:02.606
6 33 Dodge Viper GTS-R Huppert-Nieder Hans-Peter, Gerhard Christopher, Riebensahm Dirk, Mohr Werner 7 9:04.736
7 10 BMW M3 Scheid Johannes, Kainz Oliver, Rostek Dennis, Menzel Christian 8 9:06.052
8 7 Maserati Gransport GT3 Bertolini Andrea, Bartels Michael, van de Poele Eric, Giudici Gianni 8 9:20.017
9 60 BMW M3 Quester Dieter, Stuck Hans-Joachim, Werner Dirk, Deutgen Artur 10 9:21.088
10 97 Porsche 997 Abbelen Klaus, Schmitz Sabine, Bovensiepen Andreas, Schornstein Dieter 8 9:23.173
16 56 BMW M3 Cox Dave, Barrow Nick, Moore Willie 8 9:35.042 :)
bron: http://adac.24h-rennen.de
een 21ste plaat voor de astra gtc van kissling waar trouwens ook volker stryceck op rijdt !!
ik ben eens benieuwd naar de uithouding van de astra gtc.. tijdens zijn eerste race deed hij het opvallend goed ! te hopen kan hij bij de 24h ook een aardig resultaat neerzetten
Bij de Maserati van Eric van de Poele staat er 'Maserati Spa'...
Op italiaspeed.com vind je foto's van beide Fabrieks Maserati's ook die van o.a. Laffite .
alles is toch een beetje te volgen via de live ticker nu
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/
Bij de Maserati van Eric van de Poele staat er 'Maserati Spa'...
Dat heeft niets met het circuit te maken. Spa is zoiets als bvba in Belgie en bv in Nederland.
alles is toch een beetje te volgen via de live ticker nu
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/
Is er geen live timing?
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/ResultDB/live.asp hier dus
Toch nog een verkapte GTR in het veld:
20:08 Vorjahressieger Hans-Joachim Stuck ist derzeit im Duller-BMW Gesamtzehnter. Stuck: „Perfekte Vorbereitung von Duller, wir sind ein sehr gut aufgestelltes Team. Unser Fahrzeug ist eine Original GTR-Karosse, allerdings anstelle des V8-Motors ist nur ein Sec
http://82.165.32.64/24h/ticker.htm
Het verrast me dat de Maserati er zo goed bij zit (voorlopig plaats 8)
gwyllion
16-06-2006, 21:53
De Raeder Gallardo ziet er niet alleen snel uit, maar is ook snel :)
Viper GTS-R***
17-06-2006, 00:26
Wat mij opvalt bij die rode Zakspeed Viper is dat die achtervleugel een pak korter is dan ik had verwacht, in breedte bedoel ik.
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/gallery/1.%20Training/slides/1.Training%20033.jpg
Die Cayman Porsche in race versie ziet er ook wel zeer goed uit:
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/gallery/1.%20Training/slides/1.Training%20043.jpg
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/gallery/1.%20Training/slides/1.Training%20080.jpg
En wat te zeggen over deze Corvette C5? Dit is er dus 1tje niet door P&M gemaakt...
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/gallery/1.%20Training/slides/1.Training%20166.jpg
Bron foto's: http://adac.24h-rennen.de
insanity
17-06-2006, 16:13
Na een goed uur wedstrijd drie Porsches aan de leiding:
1. Manthey Porsche 911 GT3 Luhr / Bernhard / Rockenfeller / Tiemann
2. Alzen Porsche GT3 Alzen / Alzen / Ludwig / Abt
3. Dreierpack Land Porsche GT3 RSR Basseng / Simon / Scheider / Stippler
#12 Lambo-Racing Gallardo rijdt op vier ronden achterstand op plaats 208
#4 Raeder Gallardo staat in de pits en heeft nog maar twee rondjes afgelegd
Live Timing (http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/ResultDB/live.asp)
Viper GTS-R***
17-06-2006, 18:05
Stand van zake na bijna 3 uur racen:
1. 28 Porsche 911 GT3 Luhr Lucas, Bernhard Timo, Rockenfeller Mike, Tiemann Marcel 19Ronden
2. 36 Porsche GT3 RSR Basseng Marc, Simon Patrick, Scheider Timo, Stippler Frank 18Ronden
3. 2 Porsche GT3 Alzen Jürgen, Alzen Uwe, Ludwig Klaus, Abt Christian 18Ronden
4. 3 Dodge Viper GTS-R Zakowski Peter, Bert Sascha, Huismann Patrick, Huppert-Nieder Hans-Peter 18Ronden
5. 26 BMW M3 Bäder Michael, Hagenmeyer Tobias, Schall Ralf, Gedlich Markus 18Ronden
6. 33 Dodge Viper GTS-R Huppert-Nieder Hans-Peter, Gerhard Christopher, Riebensahm Dirk, Mohr Werner 18Ronden
er doet ook nog een bekende van de 12h btcs mee..
http://20832.com/images/2006/060616_r/20060616112719_mike.jpg
Viper GTS-R***
17-06-2006, 23:41
De stand na een dikke 8uur racen
1. Manthey Porsche 911 GT3 /53Ronden/
2. Uwe Alzen Porsche 997 GT3 /53Ronden/
3. nr 36 Porsche GT3 RSR /51Ronden/
4. nr 26 BMW M3 /51R/
5. nr 97 Klaus Abbelen Porsche 997 /50R/
6. Duller Motorsport BMW M3 /50R/
7. nr 33 Zakspeed Viper GTS-R /49R/
8. Porsche 996 GT3 Lambrecht-Hemroulle /49R/
9. nr 3 Zakspeed Viper GTS-R /49R/
10. nr 11 Porsche 996 GT3 cup /48R/
Zakspeed Vipers stellen wat telleur.. of zijn ze expres wat trager gestart??
Viper GTS-R***
18-06-2006, 00:39
Nr 3 Zakspeed Viper is al out :( :(
#3 Zakowski/Bert/Huisman/Huppert-Nieder (Dodge Viper GTS-R)
18:32 Uhr: Viper ist auf Platz drei liegend in langsamer Fahrt unterwegs und kommt an die Box. Patrick Huisman übergibt an Peter Zakowski. Team diagnostiziert an der Box größere Bremsprobleme. Ursache für das Problem ist eine defekte vordere linke Radnarbe, welche die Bremsscheibe beschädigte. Nach einer Runde kommt Zakowski zurück an die Box und es wird erneut an allen Bremsen gearbeitet.
Patrick Huisman: „Die Temperatur im Fahrzeug ist unerträglich.“
Sascha Bert: „Die Pedalerie wird extrem heiß, so dass ich Brandblasen an den Füßen habe. Ich schätze wir haben 80 bis 90 Grad im Auto.“
http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/index.asp?page=news/news_18-20.html
Viper GTS-R***
18-06-2006, 01:09
De nr 3 is dus niet uit zoals ik eerder vermelde, hij is terug de baan op;)
Wel op de 42ste plaats ipv z'n 9de stek en 10 ronden achter:(
De andere Zakspeed Viper nummer 33 rijd momenteel 6de met bijna 5 ronden achter. Nr 60 Duller Motorsport BMW E46 M3 is ook zwaar teruggezakt van 10 naar 32ste stek. Racen op de Ring is zwaar, zeer zwaar... benieuwd hoe de stand er morgenvroeg gaat uitzien.
benieuwd hoe de stand er morgenvroeg gaat uitzien.
1) #28 Porsche 911 GT3
2) #2 Porsche GT3
3) #36 Porsche GT3 RSR
4) #33 Dodge Viper GTS-R
5) #11 Porsche 996 GT3 Cup
6) #30 Porsche 911 GT3
7) #42 Porsche 996 GT3 RS
8) #263 BMW 120 d :worship:
9) #69 BMW M3 CSL
10) #29 Porsche 911 GT3
11) #24 Porsche 996 GT3
12) #72 BMW M3
13) #189 Opel Astra GTC :worship:
14) #94 Hyundai Coupe GK
15) #32 Porsche RGT
Viper GTS-R***
18-06-2006, 15:34
De Manthey Porsche wint de 24 uren van Nurbrugring!
2de is de Porsche 997 van Alzen met 1 tour achterstand op die van Manthey
3de is toch nog de Zakspeed Viper geworden, wel met 9 ronden achter:(
Volledige uitslag: http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/ResultDB/live.asp
de mooiste prestatie vind ik van de BMW 120 d, een 5de plek algemeen !!
ook de kissling astra gtc heeft het goed gedaan met een 13de plek en 1ste en 3de (astra coupé) in de klasse !
Mijn bevinden ivm deze race:
- opvallend minder toeschouwers als andere jaren.
- Best wel leuke race, waarin best wel door iedereen sportief werd gereden.
- Vond de afwezigheid van Jacky Delvaux wel jammer, ook al stond hij ingeschreven en vermeld in het programmaboekje, maar reed er een ford puma mee met zijn nummer.
- Vind de resultaten van de verschillende belgen best wel goed, want de race was best wel goed bezet van kwaliteit van de wagens. Weinig tot geen "wrakken" meer die deelnemen zoals vroeger wel eens durfde gebeuren.
- Uitval van de mini vind ik erg jammer, aangezien ik wel zwak heb voor dat kleine oldtimertje.
Mijn eindbedenking bij de 24h:
-Mijn kamer is al gereserveerd voor volgend jaar opnieuw in Quiddelbach.
-Hopelijk is het dan iets minder warm maar we kijken er opnieuw naar uit!
Ben juist terug van de ring.
Waanzinnig veel volk, veel te warm, veel zotte ( zatte ) Duitsers.
Je ziet daar nooit gezien dingen. Er had er 1 zijn jacuzzi meegebracht en hem aan de binnenkant van de karussel gezet, ...
Mooie race gezien, alleen niet al te spannend. De Belgische porsche is er mooi 4de algemeen geworden.
De Manthey en de Alzen porsche gaan waanzinnig hard, de rest van de toppers bijna allemaal hetzelfde.
De gallardo's zijn wel mooi, maar vindt ze niet al te snel ( en zeker niet betrouwbaar )
Er zijn wel heel wat brokken gemaakt. Ik heb er zelf al zo'n 4 weten afgaan. En denk als er op het einde van de race nog zo'n 20 heel zijn aangekomen.
[QUOTE=Pinzie]
- Uitval van de mini vind ik erg jammer, aangezien ik wel zwak heb voor dat kleine oldtimertje.
QUOTE]
Ik heb hem ook heel de zondag niet meer gezien.
Maar de laatste ronde heeft hij toch nog meegereden.
Idd Tom, dat klopt, met een grote engelse vlag, en nog een kleine (noorse of zweedse ofzo) eronder.
Ik heb eigenlijk weinig of geen belgen daar gezien dit jaar, ondanks het feit dat ik best veel rondgewandeld heb, en de nummerplaten van de auto's naast het circuit in de gaten gehouden heb.
Net terug, als Manthey teamfotograaf redelijk tevreden natuurlijk ;)
Eindelijk een 24h die niet weggemist of geregend is.
Knappe overwinning van de dikke Manthey, constant aan de leiding met Alzen die de druk er redelijk op kon houden, grootste klacht van Alzen tijdens de persconferentie was hun keuze voor de H-bak, dit omdat ze ervan overtuigd waren dat de sequentiele het niet kno uithouden, de dikke Manthey bewees het tegendeel.
Wel reden ze hun laatste stint zonder koppeling.
Even knappe 4e plaats algemeen van Bert Lambrecht, JF Hemroule en Dirk Schoysman in de GT3 Cup, en een even knappe 8e algemeen van mijn vrienden in de andere GT3 cup in psychedelic livery.
Als je dan nog weet dat de GT3 cups wegens geen eigen klasse bij de grote jongens gegooid worden in de SP7 en om daar in te mogen zelfs 65kg ballast mee moeten nemen is het allemaal nog wat indrukwekkender.
De deelname van Eric van de Poele was ook machtig om zien, geen andere wagen ging zoals hij door de sprong secties, bewijs volgt later ;)
Spijtig hoe hij na een botsing met een tragere deelnemer de strijd moest staken, volgend jaar komen ze terug!
Spectaculairste moment van het weekend : de Manthey, Alzen, Land en Zakspeed autos die na wat gediscuteer en over en weer gerol uiteindelijk 4 BREED stonden IN de pits net voor de lijn en voor de start van qualifying!
Een mega drag race naar de eerste haarspeld om zo een vrije ronde te hebben!
Trouwens geen volledig vrije ronde, want bij het terugkeren over de GP strecke zijn er al andere wagens buiten, een van deze bezorgde de Manthey dan ook schade maar gelukkig kon alles hersteld worden.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 22:01
@ Joost: Enig idee hoe het kwam dat de Zakspeed Vipers de 2 snelle porsches niet konden bijhouden?
Had toch iets beter van hen verwacht.
@ Joost: Enig idee hoe het kwam dat de Zakspeed Vipers de 2 snelle porsches niet konden bijhouden?
Was nochtans geen verrassing.
Maar moeilijk om daar de absolute reden voor te geven hee.
Mogelijke redenen.
1 piloten : Luhr, Bernhard, U Alzen, Ludwig > andere top piloten > betalende piloten
2 Techniek
Manthey auto is de snelste 996 die er ooit zal bestaan op de Nordschleife, auto werd enkel voor NS ontwikkeld en zit nu ook een fabrieksmotor in.
Alzen is ontwikkeld op 997 basis, verschil 996-997 is redelijk groot.
Viper is niet meer van de jongste.
Ik heb hem ook heel de zondag niet meer gezien.
Maar de laatste ronde heeft hij toch nog meegereden.
Inderdaad, hij kwam redelijk afgezonderd aan, heel traag en met enkele wagens die hem volgden :D
Hij kreeg bij het finishen de grootste ovatie van allemaal! :)
Een heel leuk filmpje van de 2e training.
Reden van de dragrace is dat ze absoluut een vrije ronde willen.
Drag race naar de haarspeld en dan agressieve passes in de trainingen :D
De Manthey heeft dan in zijn ronde in de NGK chicane schade opgelopen.
De Viper, Alzen en Land hadden uiteindelijk een rondetijd binnen dezelfde seconde! (10 seconden trager als die van de Manthey met verkeer)
Die drag race op Dottinger Höhe is echt prachtig!
Enjoy!
mms://www-41.wige-data.de/24h/Training-2_Teil-1_DSL.wmv
Viper GTS-R***
20-06-2006, 22:20
Een heel leuk filmpje van de 2e training.
Enjoy!
Zeer straf filmpje! Hoe ze met zen alle vertrekken uit die pit hehe, dat kom je niet vaak tegen:D
Viper GTS-R***
20-06-2006, 22:49
Welke topsnelheden haalden ze daar ongeveer op het rechte stuk?
Door dat 'drag racen' moeten ze toch wel hoog in de snelheidsmeter gezeten hebben . . . :)
Welke topsnelheden haalden ze daar ongeveer op het rechte stuk?
Door dat 'drag racen' moeten ze toch wel hoog in de snelheidsmeter gezeten hebben . . . :)
Precies weet ik niet, ik heb een video waar de Manthey meer als 280 haalt en dan moet inhouden wegens verkeer.
best wel een vet filmpje !!
vooral op dat rechte stuk, da land porsche, alzen porsche en de viper lekker slipstreamen.. en van plaatsten verwisslen op topsnelheid..
jammer dat opc niet meer mee doet met hun dtm wagens.. audi en bmw waren ook welkom geweest..
Thomaske
21-06-2006, 12:49
In dat filmpje zie je op 't einde de Manthey Porsche en nog een andere wagen.
Wie kan me wat meer informatie geven over die andere wagen?
Mvg...
In dat filmpje zie je op 't einde de Manthey Porsche en nog een andere wagen.
Wie kan me wat meer informatie geven over die andere wagen?
Mvg...
Dat is niet de Manthey porsche, maar de land porsche.
Die andere wagen die je ziet is de Wiesmann R-GT
Meer info krijg je op www.jvo.de of www.wiesmann.com
Tijdens de kwalificatie was hij zo'n minuut trager dan de eerste. Tijdens de race is hij uitgevallen tegen zaterdagavond aan dacht ik.
Wat zijn dat voor knipperende blauwe lampen (zie mms://www-41.wige-data.de/24h/Die_Eifel_erwacht_DSL.wmv)?
Op http://adac.24h-rennen.de/portals/24h/extern/v2/index.asp?page=videoclips.htm staan meer filmpjes.
Wat zijn dat voor knipperende blauwe lampen (zie mms://www-41.wige-data.de/24h/Die_Eifel_erwacht_DSL.wmv)?
Als je wil weten waarvoor ze dienen, dan denk ik dat het dient om de wagen 's nachts te herkennen bij het tonen van de pitborden... als je wil weten wat voor merk ofzo, dan kan ik niet helpen... ;)
heb ik mij ook al afgevraagd, want ik heb die al meer gezien op VLN-wagens.
de beste verklaring die ik kan bedenken, is dat het een teken is dat je in een snelle ronde zit...
heb ik mij ook al afgevraagd, want ik heb die al meer gezien op VLN-wagens.
de beste verklaring die ik kan bedenken, is dat het een teken is dat je in een snelle ronde zit...
Zoiets zat ik ook te denken. Als rijder zie je zo misschien snellere auto's beter naderen?
Voor zover ik gezien heb, hadden enkel de top-wagens zo een blauw licht in de bovenhoek aan passagierskant hangen. Het zou dus kunnen zijn, dat het is om tragere voorliggers duidelijker te maken, dat een top-wagen hun gaat inhalen, zodat die ook makkelijker en vlugger doorgang geeft. Vooral snachts lijkt me dat handig, als de baanposten niet zo duidelijk kunnen zien of de achtervolger sneller is of niet.
Wat zijn dat voor knipperende blauwe lampen
Zoals boven gezegd, de blauwe lasers zijn voor de snellere wagens.
Er waren er 20 te verdienen in de kwalificaties en ze zijn fel gegeerd :)
Overdag zien de deelnemers het en snachts zijn het idd de baanposten die serieus hun best doen om blauw met blauw te beantwoorden.
Meerdere teams hadden gelijkaardige dingen aangebracht, maar alles wat vooraan zat moest verdwijnen.
De Destree Porsche had opzij een pinup met fluo lichtkader rond :D
Een ander team had een fameus sterke dancing/cinema skysearcher, was ook wel leuk.
en snachts zijn het idd de baanposten die serieus hun best doen om blauw met blauw te beantwoorden.
Huh? Blauw 's nachts? :)
Nu zijn die Duitsers wel voor veel in staat, maar blauw vlag geven in het donker denk ik toch niet. :rolleyes:
Alhoewel, Duitsers! :crazy: Ik werk er al zo lang mee, maar snap ze soms nog altijd niet. ;)
Huh? Blauw 's nachts? :)
Nu zijn die Duitsers wel voor veel in staat, maar blauw vlag geven in het donker denk ik toch niet. :rolleyes:
Alhoewel, Duitsers! :crazy: Ik werk er al zo lang mee, maar snap ze soms nog altijd niet. ;)
Tof hee die :rolleyes:
Nu is den Eddy wel tot veel instaat maar zulk een post dacht ik toch niet.
Alhoewel, den Eddy, niet te vatten, ksnap hem nog altijd niet ;)
Als ge wilt dat ik in mijn goedbedoelde poging om iets uit te leggen ook de uren geef waar er volgens mijn ogen en verhalen van piloten blauw gevlagd wordt zodat ge mij dan 100% kunt ontmaskeren moet ge het maar laten weten :D
seg jochie wanneer volgen jou foto's ??
ik ben wel eens benieuwd naar jou foto's, anders maak je altijd mooie foto's van de vln dus ..
:) :) Gewoon negeren Jochie, soms wordt het manneke wat seniel.:D
Serieus nu:
Iets meegekregen van de crashes van de 2 Mini's (Schwedenkreuz en Breidscheid) in het voorprogramma?
Lol :)
Filmpje van de 8 voudige koprol van Tommie Winkelhock, hij was ok en is zelf uitgestapt!
Toont nog maar eens wat voor een gevaarlijke bocht SX is en blijft, ook na de aanpassingen, de mini's gaan daar immers niet sneller dan de gemiddelde baanwagens aan KUNNEN komen tijdens het weekend.
Heel leuk dat een dieseltje wint in Le Mans, maar met een crew van bijna 200 man mogen we eigenlijk ook niets anders verwachten. Een ander dieseltje heeft afgelopen weekend toch maar mooi de 5de plaats algemeen weggekaapt op de Nurburgring...........tussen al dikke GT's in.
Moet hard aankomen bij de GT-mannen. Niet de eerste keer dat die Schubert BMW 120D goed voor de dag komt tijdens een 24 uur. Komt al het goede in drievoud?
Viper GTS-R***
22-06-2006, 22:21
Moet hard aankomen bij de GT-mannen. Niet de eerste keer dat die Schubert BMW 120D goed voor de dag komt tijdens een 24 uur. Komt al het goede in drievoud?
Is dat diezelfde BMW 120D die mee reed in 24uren van Dubaï?
En stel dat deze in Spa willen meerijden tijdens de 24uren.
Is dit mogelijk in bv de nationale klasse?
Ondertussen heb ik de eerste team galleries online : www.frozenspeed.com
Ondertussen heb ik de eerste team galleries online : www.frozenspeed.com
Sjieke foto's :)
Leuk om een 'mini-Maserati' in Vitaphone livery te zien. En euh...die neus van de rode Maserati...waar hebben we die nog gezien? :p
Jochie, het gaat er mij om om foto's en filmpjes te vinden over deze twee crashes.
Bijzonder de crash van Kirsch (een van onze rijders, uitgeleend aan een ander team) in Breidscheid. Beide rijders hadden namelijk een gebroken schouder van, waarschijnlijk, hun HANS systeem. Dus zoek ik beelden van de wagens, ook na de crash.
Is dat diezelfde BMW 120D die mee reed in 24uren van Dubaï?
correct
De countdown op www.nurburgring.de is begonnen voor de
24h-Rennen van 2007 (7.-10.Juni).
Dit zal wel maar voorlopig zijn, maar ik noteer dat weekend (week) toch al op mijn kalender.
Geweldig, kan ik eindelijk eens gaan, het valt niet samen met 24H Le-Mans :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.