View Full Version : Le Mans 2006: race 17-18 juni
gwyllion
17-06-2006, 13:00
De Audi op pole had transmissieproblemen tijdens de opwarming. De betrouwbaarheid is dus toch niet dat :eek:
In Sebring moest 1 van de Audis trouwens ook uit de pits starten nadat de transmissie op de laatste moment vervangen werd.
The Interceptor
17-06-2006, 16:20
Bij Audi zeggen ze het probleem te hebben opgelost.
Ben toch wel eens benieuwd naar hun betrouwbaarheid. Volgens mij rijden ze zeker niet beide zonder problemen tweemaal het klokske rond.
En Corvettes waren vandaag al sneller dan de AM's, zowat zelfde verhaal als vorig jaar dus. Bij AM gaan ze volgens mij hard mogen rijden om de Vettes te volgen.
Alle, nog 45 min tot de start :D
nog zolang :(
stom voetbal, anders waren we nu al een kwartierke aan het racen :D
effe een prono:
LMP1: Audi #7
LMP2: de wagen die finisht
LMGT1: Corvette #63
LMGT2: White Lightning Porsche
stom voetbal, anders waren we nu al een kwartierke aan het racen :D
Moogt ge morgen uurke langer genieten ;)
ja, maar vandaag een uur minder :p
JPMontoya
17-06-2006, 16:58
Prachtig Corvette & Aston Martin schudden elkaar de hand voor de start!!
gwyllion
17-06-2006, 17:19
Babinni in de muur :( Safety car.
gwyllion
17-06-2006, 17:31
007 Aston Martin verliest olie en staat al in de box :(
Petter-Jån
17-06-2006, 17:46
Aston Martin nr. 69 al out
bron: Paake langs het circuit
Edit: Ah ja, dat was Babinni dus!
Babinni in de muur :( Safety car.
Schuld van de Italiaan? Of was een technisch probleem?
gwyllion
17-06-2006, 17:46
Aston Martin nr. 69 al out
bron: Paake langs het circuitZoals ik zei is Babinni hiermee in de muur gereden ;)
Schuld van de Italiaan? Of was een technisch probleem?
ik denk rijdersfout, maar de beelden waren te kort.
insanity
17-06-2006, 17:52
Alweer een start in mineur voor de Aston's - maar het is nog meer dan 23 uur koers - laat ons de laklaag niet verkopen voor de chequered flag gezwaaid is :eek:
insanity
17-06-2006, 17:55
Problemen voor #20 Pilbeam Judd - komt langzaam de pits binnen...
gwyllion
17-06-2006, 18:00
Creation en Lister staan ook al in de box voor herstellingen :(
Viper GTS-R***
17-06-2006, 18:01
007 AM is terug de baan op zo te zien
insanity
17-06-2006, 18:01
#007 Aston Martin is terug de baan op
insanity
17-06-2006, 18:13
Spin van Ron Fellows met Corvette #63 - zet zijn weg verder zonder schade
** Correctie ** toch een probleem blijkbaar - de wagen wordt de box ingeduwd
Spin van #63 Corvette, hij rijdt nu naar pits.
Spyker aan de leiding in GT2.
gwyllion
17-06-2006, 18:15
Spin van Ron Fellows met Corvette #63 - zet zijn weg verder zonder schadeDe wagen moet de box in :eek:
insanity
17-06-2006, 18:16
Lekke band rechtsachter voor #50 Larbre Ferrari 550 - hinkt terug naar de pits
Viper GTS-R***
17-06-2006, 18:18
Hoe zit het met de G-Force wagen??
Ging precies terug baan op maar nu terug in pits??
Volgens live timing staan ze al een tijd stil in pits
insanity
17-06-2006, 18:21
Snelle pitstop voor de leider in GT1 - Corvette C6-R #64
senna's kingdom
17-06-2006, 18:21
Ik zoek de link van de livetiming:( .
gwyllion
17-06-2006, 18:22
http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_gb.html
senna's kingdom
17-06-2006, 18:26
Thanks:bye:
insanity
17-06-2006, 18:33
2° stop voor Pescarolo #17 - beide Pescarolo's nu 2 stops gemaakt tegen 1 voor de Audi's
gwyllion
17-06-2006, 18:34
Audi kan 1 a 2 rondjes meer doen dankzij lager verbruik van de TDI.
Viper GTS-R***
17-06-2006, 18:35
Audi kan 1 a 2 rondjes meer doen dankzij lager verbruik van de TDI.
En hun toertjes zijn dan nog eens een paar seconden sneller dan die van de Pesca's. Duidelijk: zonder probs of brokken bij audi weten we de winnaar... maar Sebring zit nog in men hoofd 1tje uitvalle de andere probs, alles kan nog gebeuren;)
insanity
17-06-2006, 18:37
2 rondjes per stint - da's op 24U een aanzienlijk verschil ...
PS de Lister rijdt ook terug zijn rondjes :eek:
Zie ook pitstop.tv voor updates. Meer nieuws over G-Force volgt
senna's kingdom
17-06-2006, 18:41
Montagny een rondje van 4.31.
Collard is voorbij
senna's kingdom
17-06-2006, 18:42
En hun toertjes zijn dan nog eens een paar seconden sneller dan die van de Pesca's. Duidelijk: zonder probs of brokken bij audi weten we de winnaar... maar Sebring zit nog in men hoofd 1tje uitvalle de andere probs, alles kan nog gebeuren;)
Ik hoop het eigenlijk:o
gwyllion
17-06-2006, 18:44
Montagny een rondje van 4.31.
Collard is voorbijHij had juist een pitstop gedaan :rolleyes: De Collard Pescarolo heeft zijn eerste pitstop een stuk vroeger gedaan tijdens de safety car.
insanity
17-06-2006, 18:47
De Corvette #63 heeft drie ronden verloren maar is terug de baan op (na spin)
Viper GTS-R***
17-06-2006, 18:49
Schuld van de Italiaan? Of was een technisch probleem?
Suite à la sortie de piste intervenue dans le premier quart d'heure de course,l'Aston Martin DBR9 de la BMS SCUDERIA ITALIA est sur le point d'abandonner même si rien n'est officiel et Christian Pescatori, déclare : Notre pilote, Fabio Babini, est violemment sorti de la piste sur une trace d'huile laissé par l'Aston Martin officielle n° 007. Ce sont les aléas de la course, et nous sommes évidemment très déçus, mais nous seront de nouveau présent l'année prochaine.
Erafgegaan door olievlek op de piste, die er kwam door de AM 007.
insanity
17-06-2006, 18:52
Leidende Audi #7 binnen voor 2de stop * met pilotenwissel*
Update: beide Audi's pilotenwissel
gwyllion
17-06-2006, 18:54
Leidende Audi #7 binnen voor 2de stop * met pilotenwissel*Collard en Montagny doen triple stints met dezelfde Michelins. Pescarolo probeert duidelijk de tijd in de pits te winnen.
insanity
17-06-2006, 18:56
Ze moeten het ergens proberen he :D
gwyllion
17-06-2006, 19:00
Creation heeft al heel wat problemen gehad: eerst remproblemen en nu voor splitter beschadigd met vibraties tot gevolg.
insanity
17-06-2006, 19:05
en stop #3 voor Pescarolo #16
gwyllion
17-06-2006, 19:08
Collard wordt door Comas vervangen. Benieuwd welke rondetijden hij kan neerzetten.
gwyllion
17-06-2006, 19:12
Werner lijkt het gat met Capello te verkleinen.
G-Force nog altijd in de box.
insanity
17-06-2006, 19:14
De stand na 2 uur wedstrijd:
LMP1
1. #7 Audi R10
2. #8 Audi R10
3. #17 Pescarolo
LMP2
1. #39 Chamberlain Synergy
2. #22 Rollcentre Racing
3. #25 RML
GT1
1. #64 Corvette C6-R
2. #009 Aston Martin DBR9
3. #72 Corvette C5-R Alphand Aventures
GT2
1. #76 Porsche IMSA Matmut
2. #87 Scuderia Ecosse Ferrari F430
3. #90 Porsche White Lightning
insanity
17-06-2006, 19:18
Lekke band voor #61 Russian Age Racing Ferrari 550 - nog een lange weg te gaan tot de pits...
senna's kingdom
17-06-2006, 19:50
Racing for holland terug 5de.
Volgens de live timing hebben de audi's nu een stop meer dan de pescarolo.
Klopt dit?
senna's kingdom
17-06-2006, 19:52
Audi nr7 problemen
Spyker #85 in de problemen
gwyllion
17-06-2006, 20:15
Audi nr7 problemenWat voor problemen? :eek:
gwyllion
17-06-2006, 20:18
#85 Spyker, #13 Courage en Multimatic Panoz staan stil op het circuit.
De Spyker staat in de box
Heftige crash van 1 van de Belmondo's.
Audi #7 in box!
Heftige crash van 1 van de Belmondo's.
Audi #7 in box!
Klapband voor de Belmondo.
Inderdaad een klapband, maar wel 1 met vergaande gevolgen.
senna's kingdom
17-06-2006, 20:47
Wat een klapper:frusty: .
Bij de nummer 7 vermoed ik dezelfde problemen als vanmorgen.
De transmissie.Ik had het niet goed verstaan.
Het werk ging een 15 à 20 minuten in beslag nemen.
Maar de eerste onvoorziene stop was door een stuk rubber dat het windscherm had stuk geslagen.
Wat een klapper:frusty: .
Bij de nummer 7 vermoed ik dezelfde problemen als vanmorgen.
De transmissie.Ik had het niet goed verstaan.
Het werk ging een 15 à 20 minuten in beslag nemen.
Volgens Ullrich cut-out problemen.
senna's kingdom
17-06-2006, 20:49
Ah,audi komt net buiten.Op P11
senna's kingdom
17-06-2006, 21:01
G-force is weer op de baan:eek: .
de P2's doen het precies nog goed, dit jaar :eek:
The Interceptor
17-06-2006, 21:21
Kritensen is toch niet van plan zich al gewonnen te geven. Heeft net de snelste ronde op de #7 gereden, slechts 0.3 trager dan de snelste raceronde. Terwijl de rest toch wel meerdere seconden trager bezig is.
Maar 't zal nodig zijn, 6 ronden achter de Pesca's, dat rijdt ge ni zomaar weer dicht.
Ik vind het wel heerlijk hoe Spyker eerste rijdt in GT2. :p
The Leader
17-06-2006, 22:08
de live timing werkt niet meer ???
Viper GTS-R***
17-06-2006, 22:13
de live timing werkt niet meer ???
Daarjuist bij mij ook even niet meer, maar ik zie dat hij nu terug werkt;)
:eek: Kristensen is aan het qualifyen, rijdt rondjes van 3.31.1, 3.31.2 nu
Viper GTS-R***
17-06-2006, 22:28
Terug problemen voor G-Force?
pesca 16 (Minnasian) efkes traag op de baan, maar nu weer op snelheid
* staat nu in de box
* en nu gaat RfH erover, 3de nu :applaus:
gwyllion
17-06-2006, 22:40
pesca 16 (Minnasian) efkes traag op de baan, maar nu weer op snelheid
* staat nu in de boxHierdoor duikt de Dome de top 3 binnen. Go Racing for Holland :gas:
Viper GTS-R***
17-06-2006, 22:49
Toch ook wel mooi al die Privateers GT1's zo dicht bij elkaar
Alphand aventures c5r 82L
RAR AM DBR9 82L
Convers Menx F550 82L
Acemco Saleen 81L
JLOC Lambo 80L
Is inderdaad zeer close. De Acemco en JLOC wagens verrassen me.
Pesca #16 heeft problemen met de electronica
gwyllion
17-06-2006, 22:53
Inderdaad, nooit gedacht dat de Lamborghini het 6 uur zou uithouden.
Het zal niet lang meer duren voor McNish terug in top 5 rijdt... Het podium zal nog wel lukken, maar Kristensen wint Le Mans dit jaar waarschijnlijk niet.
Inderdaad, nooit gedacht dat de Lamborghini het 6 uur zou uithouden.
zelfde kan gezegd worden voor een LMP2 :+
gwyllion
17-06-2006, 23:03
zelfde kan gezegd worden voor een LMP2 :+Er zijn maar 3 LMP2 wagens zonder echte problemen; de Chamberlain Synergy wagen heeft wel wat problemen met waste gate gehad die snel opgelost zijn.
Een dikke proficiat voor Radical en Rollcentre. Snelle wagen en betrouwbaar (momenteel).
De top 5 van LMP2 bestaat uit 4 Lolas. Tijd om die Courage C65 op de schroothoop te gooien ;)
Inderdaad, nooit gedacht dat de Lamborghini het 6 uur zou uithouden.
De Japanse Lambo heeft meen ik wel een betrouwbaardere race geschiedenis.
Er zijn maar 3 LMP2 wagens zonder echte problemen; de Chamberlain Synergy wagen heeft wel wat problemen met waste gate gehad die snel opgelost zijn.
Een dikke proficiat voor Radical en Rollcentre. Snelle wagen en betrouwbaar (momenteel).
De Radical staat in de garage....
Wat is waste gate?
gwyllion
17-06-2006, 23:11
Wat is waste gate?Onderdeel van turbo dat psuuut zegt (zie Fast and Furious :D ). Voor wetenschappelijk/technische uitleg zie internet ;) Even geen tijd/zin om erover na te denken.
Het zal niet lang meer duren voor McNish terug in top 5 rijdt... Het podium zal nog wel lukken, maar Kristensen wint Le Mans dit jaar waarschijnlijk niet.
De wedstrijd is pas gedaan als ze de zwart-wit geblokte vlag zien. Tegen morgenvroeg kan je pas zeggen als ze de overwinning halen of niet. Eén van de Pesca's stondt net al in de box. De #8 kan ook de problemen krijgen van de #7.
En Lammers is wel kei goed bezig. :applaus:
thx
RfH had net even een probleem bij het starten van de wagen na een pitstop. Nu is Yoong de baan weer op.
Viper GTS-R***
17-06-2006, 23:13
De Japanse Lambo heeft meen ik wel een betrouwbaardere race geschiedenis.
Bofff, hij heeft verscheide race's in Super GT (Japans GT) meegereden. Deze race's duurden meestal 2 tot 3 uur en 1 x een 6uur durende race. En tijdens die race's die hij meereed in 2005 viel hij 50% uit. Dus echt betrouwbare race geschiedenis zou ik niet zeggen. Ben dus echt wel verrast dat hij er nug tussen zit.
wel betrouwbaar voor een Lambo.....:D;)
Wat ik trouwens niet snap is dat Rollcentre Bruichladdich op de wagen heeft staan. Deze sponsor is namelijk een whiskey fabrikant (http://www.bruichladdich.com). Ice Pol heeft bijvoorbeeld Go!!on op de wagen staan ipv Gordon.
senna's kingdom
17-06-2006, 23:17
het is weer spannend met de corvette en de aston martin:applaus:
Onderdeel van turbo dat psuuut zegt (zie Fast and Furious :D ). Voor wetenschappelijk/technische uitleg zie internet ;) Even geen tijd/zin om erover na te denken.
is dat niet de pop-off-valve?
JPMontoya
17-06-2006, 23:24
Heerlijk om de nacht live te kunnen zien via de livestream
is dat niet de pop-off-valve?
Is dat niet iets van de Champcar?
ja, daar werken ze ook met Turbo's ;)
Problemen voor de Lambo hoor.
Laatste rondje in 21 Min...
Viper GTS-R***
17-06-2006, 23:28
Problemen voor de Lambo hoor.
Laatste rondje in 21 Min...
We hadden er niets mogen van zeggen:D
Hij is weer op de baan zo te zien volgens live timing..
The Interceptor
17-06-2006, 23:44
Toch wel grote problemen precies bij de Pascarolo nr. 16, zit zelfs geen rijder meer in de wagen. :(
Vooraan in GT1 is't echt wel harde strijd. Die rijden bijna constant in de buurt van hun snelste raceronde .. :)
Viper GTS-R***
17-06-2006, 23:48
Vooraan in GT1 is't echt wel harde strijd. Die rijden bijna constant in de buurt van hun snelste raceronde .. :)
Zeg dat wel, Lamy en Gavin tonen nogmaals hun kunnen.
Acemco Saleen blijft ook zeer goed rijden, hij kruipt stelletjes aan dichter bij de Menx Ferrari 550 en rijd meestal snellere tijden als de overige privateers. De RAR DBR9 hier ff buitengehouden;)
The Interceptor
17-06-2006, 23:54
Heb ik dat nu goed gezien? Is de AM #009 door een goede pitstop voorbij de Corvette gegaan? Dat zou het nog mooier maken :)
edit: jaja, de livetiming bevestigd.
Dat moet wel een slechte stop van corvette geweest zijn, of toch klein probleempje?
Want toch een minuut tijd verloren tov de AM
Viper GTS-R***
18-06-2006, 00:10
Das mooi van Aston Martin, en wat ook opvalt: Lamy neemt dubbele stint voor zen rekening. Darren Turnen ook even te vermelden reed een 3.53 in het donker!!
Petter-Jån
18-06-2006, 00:12
G-Force nog altijd "pit".:(
The Interceptor
18-06-2006, 00:34
Dat de GT1's al op P7 en P8 rijden wil toch wel veel zeggen over de betrouwbaarheid van de huidige LMP wagens.
Lamy is wel aan een goeie stint bezig, de Corvette ligt al een minuut achter hem.
Wat me daarnet wel was opgevallen, is dat Yoong best nog wel goede tijden draaide. Wist niet dat er zo'n snelheid in hem stak :)
livestreaming is hier trouwens uitgevallen :(
Tijd om in mijn bed te kruipen dus :)
edit: RfH heeft probleempjes precies en staat in de pit.
Zo kan de nr. 7 alweer op een podiumpositie komen.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 01:23
Nieuwe problemen voor de nr 63 Corvette??
Acemco Saleen blijft zeer goed standhouden, 3de GT1 bij de privateers!!
Nu nog zo'n 15uur en 40 minuten volhouden en ze zullen blij zijn bij ACEMCO:)
gwyllion
18-06-2006, 01:24
G-Force nog altijd "pit".:(Volgens pitstop.tv hebben ze opgegeven met een defecte versnellingsbak.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 01:29
Nieuwe problemen voor de nr 63 Corvette??
Oorzaak gevonden:
Les mécaniciens s'affèrent sous l'arrière de la voiture pour changer l'embrayage.
gwyllion
18-06-2006, 01:29
Pescarolo #17 is in grindbak gereden :frusty:
gwyllion
18-06-2006, 01:36
Swiss Spirit staat in de pits met paddle shift problemen. Hierdoor zal de 009 Aston Martin in top 5 terecht komen.
gwyllion
18-06-2006, 02:15
De #7 Audi staat terug in de box en heel wat mechaniciekers vliegen erop. Het lijken opnieuw grote problemen.
gwyllion
18-06-2006, 02:26
Linkerachterkant vervangen na aanrijding met andere wagen...
Weeral problemen voor de Creation LMP... Ze blijven maar niet gespaard.
gwyllion
18-06-2006, 02:47
Gabbiani is in grindbak terecht gekomen.
gwyllion
18-06-2006, 02:53
Swiss Spirit is out met fatale versnellingsbak problemen.
gwyllion
18-06-2006, 03:34
Linkerachterkant vervangen na aanrijding met andere wagen...Tijdens safety car periode worden er heel wat extra herstellingen aan de onderkant van de Audi #7 gedaan. Hierdoor vergroot de achterstand op de RfH Dome, die op een prachtige 3de plaats algemeen rijdt.
gwyllion
18-06-2006, 03:55
De leidende Audi staat in de box met een gear shift probleem :eek:
EDIT de volledige inhoud van de versnellingsbak ligt eruit. Voortaan mag de volledige versnellingsbak niet meer in 1 keer vervangen worden.
gwyllion
18-06-2006, 04:18
Ze waren 5de versnelling kwijt.
Dagobert II
18-06-2006, 05:28
Ik ben Alex Yoong kwijt!
Dagobert II
18-06-2006, 07:10
Problemen voor de eerste chicane, rechtuit de vangrail in, geen stuur meer. Even na 5 uur. Om 6u29 ging de pitboxdeur officieel dicht.
senna's kingdom
18-06-2006, 08:23
De dome uit???
Dat zou jammer zijn.
Spyker ligt er ondertussen ook uit.
German-Power
18-06-2006, 09:19
The problem proved to be a broken valve .
senna's kingdom
18-06-2006, 09:34
De 2de pescarolo heeft ook al een serieuze achterstand:( .
De spanning is er een beetje uit.
Tenzij de eerste audi wat pech heeft.
Maar ik vrees er voor.
Vanacht hebben ze ook even een stop gemaakt maar (te) weinig tijd verloren.
Jammer van RfH.
Ondanks een klein budget hebben ze toch weer een competatieve wagen op de baan gezet. Ook rookie Yoong heeft het goed gedaan.
Omwille van een safetycar heeft de Audi nr 8 nog een extra ronde kunnen pakken op de Pescarolo nr 17 : de safetycar kwam buiten net vóór de Pescarolo die dus langzaam moest rijden, terwijl de Audi aan de andere kant van het circuit zat en dus op snelheid de safetycar-file kon inhalen. Bij de herstart kon de Audi dan de Pescarolo voorbijgaan, die bijna nog van de baan gereden werd door zijn teammaat nr 16!
Zelfde verhaal bij Aston Martin en Corvette, waarbij de Corvette aan het kortste eind trok en de Aston Martin een ronde pakte op de Corvette.
gwyllion
18-06-2006, 10:29
De #7 Audi heeft nog meer achterstand opgelopen tijdens de nacht omdat de turbo van de rechtercilinderbank vervangen moest worden.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 10:30
Mooie remonte van 2de AM!
Nu toch héél mooi 3de GT1
En de Lambo en Saleen rijden nog mee!!
Acemco Saleen trouwens nog tamelijk dicht bij de andere GT1's
Viper GTS-R***
18-06-2006, 10:33
Larbre Ferrari 550 out :(
Une fumée est visible à l'arrière de la Ferrari n°50 du team Larbre Compétition. Jean-Luc Blanchemain alors au volant prend la sage décision de s'arrêter sur le bas côté à la sortie du Ralentisseur Michelin. La Ferrari 550 Maranello est immobilisée dans les Hunaudières aux côtés de la carcasse de la WR Peugeot n°30 qui avait brûlé plus tôt dans la matinée.
Larbre Ferrari 550 out :(
Speelde eigenlijk toch geen rol van betekenis, de piloten waren wat te min. (zeker vergeleken met P. Kox die als enige 550 rijder behoorlijk kon volgen)
The Interceptor
18-06-2006, 11:47
Als één van de drie leidende LMP1's nog wat meemaakt, staat er nog een GT1 op het podium :)
Er rijdens trouwens nog steeds 7 LMP2's rond :D maar allemaal al wel problemen gehad blijkbaar.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 11:54
Speelde eigenlijk toch geen rol van betekenis, de piloten waren wat te min. (zeker vergeleken met P. Kox die als enige 550 rijder behoorlijk kon volgen)
Zo min is Gabriel Gardel ook niet hoor, Driver Champion FIA GT 2005 met diezelfde wagen;)
Denk gewoon dat ofwel de Larbre 550 niet goed genoeg is afgesteld ofwel dat hij te weinig vermogen heeft tegenover de Menx want hij kreeg er maar geen mooie ronde uit...
EDIT: Menx ligt er precies ook uit met hun 550???
Staan alvast niet meer in live timing...?
Viper GTS-R***
18-06-2006, 12:08
Menx ligt er precies ook uit met hun 550???
Staan alvast niet meer in live timing...?
Jep staat dus vast, de 3 Ferrari 550's liggen eruit...
En catégorie LM GT1, le rideau a été baissé pour les Ferrari 550 n°61 du Russian Age Racing, n°67 du Convers Menx Team et n°50 de l’écurie Larbre Compétition.
Had ik helemaal niet verwacht van toch o zo'n betrouwbare wagen...
Willen forceren van doen en kunnen van de wagen miss??
gwyllion
18-06-2006, 12:12
EDIT: Menx ligt er precies ook uit met hun 550???
Staan alvast niet meer in live timing...?Volgens Race Events
08:04:00 VASILIEV A. WITHDRAWAL : OFF THE ROAD.
07:30:00 VASILIEV A. HIT THE TYRES WALL
senna's kingdom
18-06-2006, 12:12
Yoong had een ongeval gehad met de dome kreeg ik net te horen:(
De pescarolo al op 4 ronden.
Er zal volgens mij geen verandering meer komen.
De eerste audi heeft 4 stops minder dan de pescarolo.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 12:15
Volgens Race Events
Dus bij Menx lag het niet aan de wagen...
Ja de ACEMCO Saleen en de JLOC Lambo blijven verbazen:eek:
Saleen probeert nog steeds ritme van de overige GT1's te volgen
Mooi werk van ACEMCO, maar jammer genoeg niet zo goed om podium te halen
de corvette 64 zou deze nacht een aanrijding gehad hebben met een lmp waardoor hij een ronde verloor naast de baan.. anders zatten ze nu waarschijnlijk heel kort opeen.. maar de race is nog niet gedaan.
Petter-Jån
18-06-2006, 12:33
Paake meldt dat er weer regen in aantocht is!
senna's kingdom
18-06-2006, 13:04
Kan nog spanning brengen dan.
Maar op dit moment merk ik nog niets.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 13:47
Officiele opgave voor creation judd n9 door panne.
Alors qu'elle pointait à la 25è place, la LM P1 n°9 a officiellement abandonnée sur panne moteur. c'est donc fini pour Felipe Ortiz, Jamie Cambell-Walter et Beppe Gabbiani, ses trois pilotes.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 13:53
Door een lange pit van de #63 corvette is de Saleen plaatsje opgeschoven!
Terug probs voor die #63 ???
Aston Martin 009 is in de garage binnengerold!!!
Ik zie niet echt iemand werken aan de Aston Martin??? Die staat gewoon binnen, en hij wordt een beetje gepoetst.. Raar hoor...
En Corvette nr 64 is de nieuwe leider in GT1...
Ik zie niet echt iemand werken aan de Aston Martin??? Die staat gewoon binnen, en hij wordt een beetje gepoetst.. Raar hoor...
Nu wordt er achteraan toch koortsig gewerkt. Het lijkt alsof de achterste ophanging vervangen wordt of zo...
The Interceptor
18-06-2006, 14:24
Héél jammer, van mij mocht AM echt wel winnen :frusty: :fight:
Zo ziet ge nog maar eens dat ge moet blijven strijden tot het einde!
best wel jammer dat ze problemen hebben.. maar als voorstander van corvette ben ik dan ook weer een beetje blij mee.. wie weet hoelang er aan de am zal moeten gewerkt worden ?
nu maakt ook de c5r van Alphand Aventures nog een kans op het podium.. zou mooi zijn !
Grrrrr...ik baal hier zo van...het blijft maar duren. Hopelijk raakt die snel de baan op! De overwinning had ik hen nochtans zo gegund!
Ze zeggen nu dat het nog 10 minuten zal duren en dat Pedro zal rijden.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 15:42
Echt wel heel spijtig voor de 007:( en niemand nog niet opgevallen wat een terugkeer van de 009!! Ze houden er een zeeer strak tempo op na.
En het is zover, de JLOC Lambo is over and out:
Nouveau coup dur dans la catégorie LM GT1: la Lamborghini Murciélago n°53 du JLOC Isao Noritake est arrêtée au bord du circuit entre le virage d'Arnage et la courbe du Buisson. Elle était 17e au général et 8e en LM GT1 avant cette immobilisation.
Wel spijtig zo'n dik uur voor finish nog out gaan.. maar toch wel mooi gedaan van JLOC om de lambo zo lang te laten rijden :)
The Interceptor
18-06-2006, 15:46
Denk dat ge ff de 007 en 009 door mekaar hebt gehaald ;)
Maar echt wel jammer. Ook voor die lambo, die verdiende het nu ook wel om de race te finishen :)
Alphand rijdt nu wel op een mooie podiumpositie in GT1 rond!
Seikel racing staat ook stil, met gearbox problemen. die lagen aan de leiding in GT2, maar Farnbacher moet het zelf zien te repareren
Viper GTS-R***
18-06-2006, 15:52
Denk dat ge ff de 007 en 009 door mekaar hebt gehaald ;)
Maar echt wel jammer. Ook voor die lambo, die verdiende het nu ook wel om de race te finishen :)
Alphand rijdt nu wel op een mooie podiumpositie in GT1 rond!
Jep je hebt gelijk had ff de nummers geswitcht :D
Maar aan het ritme te zien van Lamy is het mischien nog mogelijk om voor podium te gaan. Maar verschil van 2 rondens en nog meer dan een uur en tien minuten te gaan... Zal nipt worden maar 009 met Lamy gaat pakken sneller als de C5-R Alphand.. We zien wel wie het word;)
GT2's vallen toch wel dik tegen dit jaar... en GT1's zijn daarentegen heel goed bezig:)
Viper GTS-R***
18-06-2006, 16:16
De Zytek LMP1 die we helemaal onderaan in klassement terugvonden is na lange werken aan de achtertrein toch nog kunnen herstarten:
La Zytek n°2 reprend la piste avant la dernière heure.
Le jeune Philip Andersen, dont c'est la première participation au Mans, reprend la piste à 15h44 au volant de la Zytek n°2 du team Zytek Engineering après un long arrêt durant lequel son équipe a procédé au changement complet du train arrière.
De Seikel Porsche rijdt terug en heeft nog 45 minuten om net geen ronde achterstand terug in te halen op de Panoz. Een sprintrace na meer dan 24 uur!!!
Tanken op zo'n corvette gaat toch speciaal. De tank zit daar heel diep in de auto om een incident zoals dat met earnhardt op Infineon raceway te vermijden.
Seikel in de armco, LNT zal GT2 nu wel winnen
Seikel in de armco, LNT zal GT2 nu wel winnen
Inderdaad. Dat komt niet meer goed.
The Interceptor
18-06-2006, 16:54
Het einde komt duidelijk in zicht: de wagens beginnen zich te groeperen voor de finishfoto's :)
Petter-Jån
18-06-2006, 16:57
Op La2 vinden ze de samenvatting van de voetbal precies belangrijker! :mad:
The Interceptor
18-06-2006, 16:59
Laatste ronde, tenminste als de Audi's iets vertragen, nog 5 minuten tot de finishvlag ...
edit: daar ziet het ni naar uit precies, ze blijven maar vlammen
Ze willen misschien eens ne keer alleen op de foto :D
Lola nr 33 slaagt er nog in om uit te vallen...
Intersport Lola met problemen
Finish!! :
1 8 Audi Sport Team Joest LMP1 PIRRO E. 379 3:47.218 3:32.062 Run 27
2 17 Pescarolo Sport LMP1 LOEB S. 375 4 Laps 4:13.594 3:35.770 Run 32
3 7 Audi Sport Team Joest LMP1 McNISH A. 366 13 Laps 3:47.234 3:31.211 Run 29
4 64 Corvette Racing LMGT1 GAVIN O. 354 25 Laps 4:19.383 3:51.851 Run 25
5 16 Pescarolo Sport LMP1 COLLARD E. 351 28 Laps 4:13.141 3:35.656 Run 31
6 007 Aston Martin Racing LMGT1 PICCINI A. 349 30 Laps 4:12.351 3:50.770 Run 26
7 72 Alphand Aventures LMGT1 GOUESLARD P. 345 34 Laps 4:14.750 3:56.101 Run 29
8 62 Russian Age Racing LMGT1 PIQUET N. 342 37 Laps 5:08.672 3:56.446 Run 31
9 25 RML LMP2 NEWTON M. 342 7.211 4:11.531 3:44.495 Run 29
10 009 Aston Martin Racing LMGT1 SARRAZIN S. 341 38 Laps 4:16.547 3:51.531 Run 26
11 66 ACEMCO Motorsports LMGT1 FITTIPALDI C. 336 43 Laps 4:13.187 3:55.519 Run 31
12 63 Corvette Racing LMGT1 FELLOWS R. 326 53 Laps 4:19.102 3:53.075 Run 30
13 24 Binnie Motorsports LMP2 BINNIE B. 325 54 Laps 4:44.078 3:35.883 Run 22
14 27 Miracle Motorsports LMP2 MACALUSO J. 323 56 Laps 4:50.984 3:57.423 Run 26
15 81 Team LNT LMGT2 DEAN R. 319 60 Laps 4:26.289 4:12.331 Run 20
16 83 Seikel Motorsports LMGT2 FARNBACHER D. 319 1:57.937 4:24.320 4:06.373 Run 23
17 87 Scuderia Ecosse LMGT2 KIRKALDY A. 310 69 Laps 4:28.804 4:06.855 Run 20
18 80 Flying Lizard Motorsports LMGT2 van OVERBEEK J. 308 71 Laps 4:22.406 4:07.023 Run 24
19 33 Intersport Racing LMP2 FIELD C. 296 83 Laps 4:01.976 3:44.274 Run 42
20 22 Rollcentre Racing LMP2 BARBOSA J. 293 86 Laps 3:58.375 3:46.388 Run 23
21 32 Barazi Epsilon LMP2 CUNNINGHAM N. 292 87 Laps 4:09.071 3:48.201 Run 29
22 93 Team Taisan Advan LMGT2 NISHIZAWA K. 290 89 Laps 4:47.070 4:12.113 Run 20
23 53 Jloc Isao Noritake LMGT1 APICELA M. 283 96 Laps 4:09.110 3:59.668 Run 23
24 73 Ice Pol Racing Team LMGT2 LAMBERT Y. 281 98 Laps 4:59.602 4:17.317 Run 26
25 2 Zytek Engineering LMP1 ANDERSEN P. 267 112 Laps 5:11.820 3:38.156 Run 26
26 19 Chamberlain Synergy LMP1 BERRIDGE B. 266 113 Laps 4:57.789 3:43.028 Run 22
27 20 Pierre Bruneau LMP2 PULLAN S 243 136 Laps 4:44.805 3:56.352 Run 23
Weeral Audi die wint, goede race gereden en verdiend
mooi dat Ice Pol de finish bereikt bij hun debuut
The Interceptor
18-06-2006, 17:18
Hoe zou Kristensen zich nu voelen, moet toch ongewoon aanvoelen na 6 keer op rij Le Mans te winnen :)
Viper GTS-R***
18-06-2006, 17:19
Gorden mooi uitgereden, maar miste echt wel véél snelheid tegenover alle andere GT2's. En mooiste van al: ACEMCO SALEEN S7R heeft uitgereden met een zeer goed ritme heel de wedstrijd!!
Als ik kon haalde ik hem naar Spa voor de 24uren:D
Jammer voor AM, ze waren er dicht bij maarja klein probleem en het is omzeep.
Toch wel véél opgevers, en amai zoveel GT2's die out zijn...
Audi won met 'gemak'... buiten de #7 dan:) en ja Pesca, ben eens benieuwd wat ze gaan doen voor volgend jaar.. want met deze Pesca kunnen ze echt niet meer voor de zege gaan. LMP2 mooi gewonnen door RML, verdiende zege.
gwyllion
18-06-2006, 17:22
380 rondjes. Is dat een afstandsrecord? In 2004 reed de Audi R8 379 rondjes, maar was het circuit toen iets langer?
gwyllion
18-06-2006, 17:26
Audi won met 'gemak'... buiten de #7 dan:) en ja Pesca, ben eens benieuwd wat ze gaan doen voor volgend jaar.. want met deze Pesca kunnen ze echt niet meer voor de zege gaan.De #8 heeft 2 kleine problemen gehad: versnellingsbak vervangen en neus vervangen omdat 1 van de koplampen niet functioneerde. Om het circuit waren ze gewoon sneller en konden ze meer ronden per tank rijden.
Petter-Jån
18-06-2006, 17:29
Hoe zou Kristensen zich nu voelen, moet toch ongewoon aanvoelen na 6 keer op rij Le Mans te winnen :)
Edit: Sorry, mijn fout, had het mis begrepen!
senna's kingdom
18-06-2006, 17:40
380 rondjes. Is dat een afstandsrecord? In 2004 reed de Audi R8 379 rondjes, maar was het circuit toen iets langer?
De audi's bleven maar pushen.
Ik vermoed van wel.
Redelijk teleurstellend dat mijn favoriet (#009) een hele tijd op kop hangt en dan pas als 5de over de finish rijdt. :frusty: But I guess that's racing?
Gelukkig heeft de #007 nog een podium gehaald.
Voor de rest vond ik het een zeer 'eventvolle' race. Er is redelijk veel gebeurd en heb mij dan ook geen moment verveeld achter het scherm.
Maar zij er maar zeker van dat ik er volgend jaar LIVE bij ben !! :bye:
380 rondjes. Is dat een afstandsrecord? In 2004 reed de Audi R8 379 rondjes, maar was het circuit toen iets langer?
Record staat nog steeds op naam van Marko/van Lennep ('71, 397 ronden / 5335.313 km)
Proficiat aan Audi die met een gloednieuwe dieselwagen zomaar de overwinning kunnen pakken.
De Pescarolo nr 17 heeft inderdaad een perfecte race gereden, geen enkele panne gehad, altijd aan hun maximum gezeten en eervol verloren. Er valt het team dus niets te verwijten, ze hebben er alles aan gedaan en zelfs het geluk zat mee, en toch worden ze "maar" tweede. Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen.
En ik? Ik moet weer maar eens een Audi gaan bouwen en een Corvette. Het wordt, ondanks het feit dat het een andere Audi is en (sinds vorig jaar) een andere Corvette, toch wel eentonig. Maar ik ben wel content dat het record van Kristensen niet nóg scherper gezet werd. Het was al erg genoeg toen vorig jaar Ickx' zijn record geklopt werd...
Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen....
Dat moet hij sowieso gezien de reglementen voor 2007 ;) Pesca speelt op de kaart van Peugeot.............maar of dat de juiste kaart is?
Deze Le Mans was geen klassieker "qua strijd". Wel gezien de winnaar. Eigenlijk moest Audi wel winnen, de crew van dit weekend telde 187 personen! Wie kan daar tegenop? Alleen een andere fabrikant lijkt me zo..........
yes !! corvette wint weer van aston martin.. :applaus:
alleen is het dit jaar geen 1-2.. maarja toch gewonnen :worship:
ook wel knap van alphand met de c5r :cool:
en jah de audi.. ik had wel verwacht dat audi zou winnen alleen had ik niet gedacht dat het nr 8 zou zijn wat als eerste over de finish ging..
ook mooi van LNT in gt2.. de porsches beginen nu precies toch wel oud te worden..
JPMontoya
18-06-2006, 19:18
No !! Aston Martin verliest van Corvette
gwyllion
18-06-2006, 19:20
De Pescarolo nr 17 heeft inderdaad een perfecte race gereden, geen enkele panne gehad, altijd aan hun maximum gezeten en eervol verloren. Er valt het team dus niets te verwijten, ze hebben er alles aan gedaan en zelfs het geluk zat mee, en toch worden ze "maar" tweede. Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen.Spijtig dat Pescarolo dit een jaar te laat doet. Hadden ze vorig jaar zo perfect gereden, was Pescarolo zeker gewonnen tegen de gehandicapte R8?
Audi heeft gedeeltelijk gewonnen door het voordeel dat diesels hebben. Misschien is dit wel wat unfair... In de toekomst misschien kleinere restrictors en/of tanks voor diesel motoren?
gwyllion
18-06-2006, 19:24
No !! Aston Martin verliest van CorvetteIk vond ook dat Aston Martin het dit jaar echt verdiende :( Prodrive laat weer al eens steken vallen met de betrouwbaarheid. Ze concentreren zich te hard op snelheid en de kwalificatie.
Ik vond ook dat Aston Martin het dit jaar echt verdiende :( Prodrive laat weer al eens steken vallen met de betrouwbaarheid. Ze concentreren zich te hard op snelheid en de kwalificatie.
Ik vond ook echt dat AM de overwinning verdiende. De 009 was al van bij het begin het snelst en alle drie piloten reden een mooie en foutloze race.
Ik hoop zo dat David de wagens inschrijft voor de 24 uren van Spa maar ik denk dat dat 'wishful thinking' is...
Ik vond ook echt dat AM de overwinning verdiende. De 009 was al van bij het begin het snelst en alle drie piloten reden een mooie en foutloze race.
Het gaat nu eenmaal niet om het snelst te zijn.
gwyllion
18-06-2006, 20:14
Audi had trouwens een geheim wapen achter de hand:
The only unscheduled pit stop was carried out at 3:47 am when Audi Sport Team Joest decided to replace the gear cluster after trouble with fifth gear. In spite of the fact that the change of the entire rear end - as it had been done with the R8 - is no longer allowed by the rules, the team needed less than ten minutes war this exercise thanks to an innovative gearbox design.
Viper GTS-R***
18-06-2006, 20:25
ivm Gordon Ice Pol Porsche van de Belgen, hij is niet in de officiele lijst opgenomen.
Daar heeft hij 3 rondjes te weinig voor gereden...
Bron: pitstoptv
Het gaat nu eenmaal niet om het snelst te zijn.
I know...het is de betrouwbaarheid tijdens een endurance...en daar schieten ze nog altijd iets te kort vrees ik.
I know...het is de betrouwbaarheid tijdens een endurance...en daar schieten ze nog altijd iets te kort vrees ik.
op radio le mans:
- What should Aston Martin do to win a 24 hour race?
- Build a 25 hour race racecar ;)
op radio le mans:
- What should Aston Martin do to win a 24 hour race?
- Build a 25 hour race racecar ;)
You a point there but you gotta hand it to them: ze hadden wel genoeg benzine deze keer hé! :p
Is dat totaal nieuw dat ze nu van die wieltjes onder de wagens schuiven en zo de pitbox binnenduwen of werd dit vroeger ook al gedaan?
Heb het toch niet eerder gezien.
Is dat totaal nieuw dat ze nu van die wieltjes onder de wagens schuiven en zo de pitbox binnenduwen of werd dit vroeger ook al gedaan?
Heb het toch niet eerder gezien.
Dit doen ze nog maar sinds dit jaar. Waarom? Omdat ze op die manier met meer dan 4 man aan de wagen kunnen werken. Dat gaat blijkbaar sneller (wieltjes onderzetten en in de box duwen), dan met 4 man in de pitlane aan de auto werken.
Petter-Jån
18-06-2006, 23:36
Is dat totaal nieuw dat ze nu van die wieltjes onder de wagens schuiven en zo de pitbox binnenduwen of werd dit vroeger ook al gedaan?
Heb het toch niet eerder gezien.
Wij hadden, rond 1997 zoiets, ook al van die kleinere platformpjes (3 à 4), die we onder de auto (rond de pootjes die de auto oplichtten) konden zetten en de auto zo verplaatsen. Voor de rest zag je ook veel van de lange staven, die je achter de auto als een hefboom gebruikt (hoop dat uitleg beetje duidelijk is?) en dan met de achterkant elke kant uitkan om zo de auto gemakkelijker de box in te manoeuvreren.
Probleem met die "platform(en)" is dat je auto moet lichten, steun(en) eronder en dan auto weer laten zakken. Die staaf werkt dan sneller. Wat ook veel gebruikt werd, waren zogenaamde "go-jacks" werkte een beetje als een "krik" die je onder het wiel zette en waar ook wieltjes onder staan.
En, zoals gezegd, in de box kan je met meer mensen tegelijk aan de auto werken. Als ik me niet vergis, heb ik dat andere jaren toch ook gezien hoor! Ofwel vergis ik me van wedstrijd!
In Francorchamps is het in ieder geval moeilijker om met die platformpjes en zo te werken, voornamelijk in de oude boxen dan toch! Om te beginnen rolt de wagen dadelijk naar beneden en die goot voor de boxen maakt het er ook niet makkelijker op!
The Interceptor
18-06-2006, 23:56
Idd Petter-Jan, dit is zeker niet het eerste jaar dat we die platformpjes in Le Mans zien, worden al enkele jaren door bepaalde teams gebruikt!
Race was geweldig. Ben voor de eerste keer gaan kijken naar Arnage in de nacht. Wat een geweldige plaats daar om te kijken.
Verder natuurlijk heel blij dat Corvette weer gewonnen heeft. In totaal de 5de GTS/GT1 overwinning.
Mijn LeMans debuut, en het begin van een lange reeks. Want het virus heeft me te pakken, ben er volgend jaar zeker weer bij! We stonden op de camping Bleu achter de Ford chicanes, en hadden kaarten voor de Dunlop tribune. De camping was bijzonder prettig, 's nachts relatief rustig, maar wel pal naast de ingang en pal naast Burnout Alley, wat op vrijdag nacht een waar feest was :D Allerlei dikke wagens die er langs kwamen rijden en onder aanmoediging van een enorm (vrij dronken) publiek burnouts trokken en de motoren lieten roffelen. Heerlijk, en uniek. De Dunlop tribune was ook erg prettig, overdekt dus in de schaduw en een groot scherm voor onze neus. Hier hebben we de eerste 3 uur doorgebracht.
Over de race; Yay voor Audi, maar een enorme domper voor de Dome. Een 3e plek was verdiend geweest, ze gingen als de tierelier. Yay voor RML, wat geen verrassing was. Top team, sympathieke mensen, verdiend resultaat. Yay voor Corvette, jammer voor AM. 009 had hem verdiend, 007 ging weer tenonder door de wilde rijders (Turner die gelijk aan het begin van de race de carterpan opentrekt over de pitlane kerbs). Lamy/Ortelli/Sarrazin deden een topklus, hadden het wel verdiend. Maar als Corvette supporter kan ik toch niet ontevreden zijn. En tot slot Yay voor LNT, vind het geen mooie wagen maar toch leuk dat het team gewonnen heeft. Jammer dat Spyker er mee kapten, het niveau was hoger dan ooit en de rijders op 86 waren van een dermate hoog niveau dat een klassewinst niet onwaarschijnlijk was geweest als de motor was blijven draaien. Maar ja, da's "als". En de harde waarheid is dat de betrouwbaarheid er niet was helaas. Volgend jaar beter!
gwyllion
19-06-2006, 16:14
Spijtig dat Pescarolo dit een jaar te laat doet. Hadden ze vorig jaar zo perfect gereden, was Pescarolo zeker gewonnen tegen de gehandicapte R8?
Audi heeft gedeeltelijk gewonnen door het voordeel dat diesels hebben. Misschien is dit wel wat unfair... In de toekomst misschien kleinere restrictors en/of tanks voor diesel motoren?Pescarolo doet zijn beklach over het diesel voordeel:
Pescarolo: rules benefit diesel cars
By Michele Lostia June 19th 2006, 09:26 GMT
Henri Pescarolo has slammed the technical regulations that he believes prevented him from winning last weekend's 24 Hours of Le Mans.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/52550&type=news&id=52550
Bij Audi vinden het reglement natuurlijk perfect zoals het nu is ;)
Audi boss praises Le Mans rules
June 19th 2006, 11:56 GMT
Audi motorsport boss Dr Wolfgang Ullrich has praised the Le Mans rulemakers' approach, saying that their willingness to allow a variety of engine types is key to attracting manufacturers to sportscar racing.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/52553&type=news&id=52553
Ik moet Henri wel gelijk geven. Ik hoop dat er reglementswijzigingen komen om de diesels wat in te perken: restrictor verkleinen of turbo boost terugschroeven (minder vermogen en koppel), hoger minimum gewicht (zo stijgt het verbruik en kan de Audi minder snel uit de bochten acceleren; waarom niet terug naar 900 kg, dan zou de Audi 35 kg meer gewogen hebben dan de Pescarolo), kleiner brandstoftank (80 liter i.p.v. 90 liter om voordeel in verbruik te compenseren) of diameter van tankinstallatie terug verkleinen (om tankbeurten langer te maken).
Waarom moet iemand die iets goed maakt toch steeds bestraft worden?
Ik hoop dat er reglementswijzigingen komen om de diesels wat in te perken.
Dat lijkt me de omgekeerde wereld hoor. Het is juist de bedoeling van de ACO om het gebruik van diesels in de autosport aan te moedigen, dus wie met benzine blijft rondrijden moet daar dan de gevolgen van dragen...
gwyllion
19-06-2006, 17:03
ACO taste in het onbekende toen ze de regels (restrictor grootte en turbo boost) voor diesel wagens opstelden. Er zijn dit jaar ook 2 regels gewijzigd (vermoedelijk door Audi lobbywerk): grootte van flow restrictor op tank installatie om zo tankbeurten even lang te maken (diesel heeft hogere viscositeit) en minimum gewicht met 25 kg verhoogd omwille van airco regel, maar dit kwam Audi wel heel goed uit ;).
Nu hebben ze genoeg materiaal om te vergelijken en de reglementen te wijzigen.
Petter-Jån
19-06-2006, 17:13
Ik vind ook niet dat dat de logische reactie kan zijn.
Dus eigenlijk had Audi nu de indruk moeten geven van totaal niet mee te kunnen, zelfs de Porsches niet te kunnen volgen en dan mochten ze volgend jaar met om het even wat rijden ...?
Nonkel Henri kent het reglement toch ook al langer dan vandaag hé:rolleyes:
Dus wat houdt hem tegen om volgend jaar ook met een diesel op het toneel te verschijnen?
Uiteraard heeft hij er in 2007 een konkurrent bij (Le Lion de Sochaux) en zullen de potentiële winstkansen van Pescarolo net iets minder zijn dan dit jaar.
2006 was voor het team van veteraan Henri het jaar van "nu of nooit", de nu reeds betrouwbare Audi's hebben er echter (eens te meer) anders over beslist.
Als Henri nu eens een verbond zou smeden met Peugeot.....:D
het is nu ook niet alsof het verschil zó groot was he
gwyllion
19-06-2006, 17:40
Met de wagen van dit jaar had Pescarolo gegarandeerd de race van vorig jaar gewonnen. De #17 wagen reed dit jaar 376 rondjes en de winnende Audi vorig jaar 370. Pescarolo heeft in 2005 verloren door betrouwbaarheidsproblemen die dit jaar volledig van de baan waren. 1 jaartje te laat...
Het staat in elk geval vast dat met de huidige reglement diesel motoren meer vermogen kunnen produceren dan benzine wagens: de Judd GV5 S2 levert 640 pk terwijl de Audi TDI 650+ pk heeft en Peugeot zelfs 700 pk claimt. Dat zal aangepast moeten worden.
gwyllion
19-06-2006, 17:41
Dus eigenlijk had Audi nu de indruk moeten geven van totaal niet mee te kunnen, zelfs de Porsches niet te kunnen volgen en dan mochten ze volgend jaar met om het even wat rijden ...?Dan hadden ze de race natuurlijk niet gewonnen :cool:
Petter-Jån
19-06-2006, 17:47
Dan hadden ze de race natuurlijk niet gewonnen :cool:
Nee, maar dan volgend jaar wel eens zo gemakkelijk! En als ze nu het reglement gaan aanpassen dat ze niet meer kunnen winnen ... :confused:
meschien een stomme vraag.. meschien zelfs al gesteld, maar ik vind er niet direct iets over.
waarom deed porsche niet mee in lmp2 ??
omdat de Porsche LMP2 enkel voor ALMS is. het is eigenlijk vooral Penske die hem ontwikkelt, niet porsche
meschien een stomme vraag.. meschien zelfs al gesteld, maar ik vind er niet direct iets over.
waarom deed porsche niet mee in lmp2 ??
Ze hebben zich niet ingeschreven. In 2006 doen ze alleen ALMS, volgend jaar zullen er waarschijnlijk wel privateers (Del Bello?) met de LMP2 op LM verschijnen. De Porsche LMP2 is overigens een project van Porsche Amerika.
Maandag tijdens scruteneering vertelde Pierre Ehret (Seikel Motorsport) dat hij overweegt om volgend jaar een Porsche in te zetten in de LMP2 klasse. Hij is er alleszins volop mee bezig en het zal vooral van het budget afhangen. (wanneer niet ;))
Viper GTS-R***
22-06-2006, 19:52
Te lezen op ALMS: The No. 007 Aston Martin of Tomas Enge, Darren Turner and Andrea Piccini finished second in class. The No. 009 Aston Martin was a fifth in class, followed by ACEMCO Motorsports' S7R and the No. 63 Corvette. C6.R, which had an eventful day. Among the repairs were a rebuilt gearbox, which cost the team more than hour.
Jammer voor ACEMCO, zonder die stukke versnellingsbak hadden ze 15 touren meer gereden (ongeveer hé:) 60 minuten / 4... oke miss iets minder..)
dan hadden ze kans gemaakt op het podium.. maarja da's autosport hé;)
Of gaat het over de 63 corvette?
Te lezen op ALMS:
Jammer voor ACEMCO, zonder die stukke versnellingsbak hadden ze 15 touren meer gereden (ongeveer hé:) 60 minuten / 4... oke miss iets minder..)
dan hadden ze kans gemaakt op het podium.. maarja da's autosport hé;)
Inderdaad, dat is Autosport. Want ja, als je het zo bekijkt... Had de #63 Vette geen aanrijding gehad en de kleine problemen die erop volgden...en het koppelings -en koplampenprobleem van de #009 Aston, dan had die ook zeker op podium gestaan. Draai het of keer het, het is en blijft een mechanische sport.
Te lezen op ALMS:
Jammer voor ACEMCO, zonder die stukke versnellingsbak hadden ze 15 touren meer gereden (ongeveer hé:) 60 minuten / 4... oke miss iets minder..)
dan hadden ze kans gemaakt op het podium.. maarja da's autosport hé;)
Of gaat het over de 63 corvette?
Zoals dat er sta lijkt mij dat de corvette een kapotte versnellingsbak had.
volgens mij ook. anders hadden ze het wel meteen na "Acemco Saleen" gezet ;)
Dagobert II
23-06-2006, 17:31
De Saleen draaide ook vrijwel probleemloos zijn rondjes in tegenstelling tot de Corvette#63.
Viper GTS-R***
23-06-2006, 19:15
volgens mij ook. anders hadden ze het wel meteen na "Acemco Saleen" gezet ;)
Mmm denk ook dat je gelijk hebt, had eerst twee keer moeten lezen zo te zien;) toch wel mooi prestatie van de Saleen zonder problemen uit te rijden, maar de snelheid miste hij toch wel en dat was hetgeen dat ik dacht wat geen probleem zou vormen in tegenstelling tot de betrouwbaarheid. Is dus omgedraaid bij die ACEMCO Saleen, meer betrouwbaarheid ipv hun snelheid??
En is LeMans de enigste race dat ze meedoen infeite?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.