PDA

View Full Version : examens tijdens Le Mans

Petter-Jån
18-06-2006, 00:09
Het is een forum voor iets, gaat mss niet helemaal over autosport, maar ben gewoon eens benieuwd:

Al jaren erger ik me er aan dat de grootste, mooiste, meest legendarische race in de wereld (mijn mening hé) altijd, maar dan ook altijd!!! in het midden van de examens valt! :frusty: Elk jaar opnieuw is het volgen op internet, terwijl mijn ouders wel live gaan kijken en genieten van de sfeer op de camping. Elk jaar komen ze met nieuwe sterke verhalen naar huis, terwijl ik het verloop van mijn examens nog even kan overlopen... :( Gelukkig eindelijk laatstejaars en ik hoop dus echt van harte dat ik volgend jaar in Frankrijk ga geraken!

Enfin, ter zake, ik merk dat er hier nog in examens zitten en LeMans aan het volgen zijn! Wat ben je aan het studeren, hoeveel examens heb je nog en hoeveel tijd heb je al achter je pc gekluisterd gezeten?

Zelf heb ik maandag psychologie in organisaties. Zou moeten lukken, maar heb toch al aardig wat tijd achter de pc gezeten om de stand te bekijken en de livestreaming even te volgen.

Tot slot, allemaal heel veel geluk met die examens!
Pieter-Jan.

The Interceptor
18-06-2006, 00:30
Ge zijt zeker ni den enige met examens ;)

Ik erger me er ook al jaren aan dat LM altijd tijdens de examens valt, maarja daar is nu eenmaal niks aan te doen. Ik zit in't voorlaatste jaar, dus wordt nog zeker 2 jaar voor ik zelf de 24u van LM live zal kunnen meemaken.
Maar ben in 2001 wel eens naar de testdag geweest (toen nog begin mei), zo ben ik toch al één keertje in Le Mans geweest :)

Ik ben nu bezig met "productietechnologie 1" te studeren. En daarna volgen er nog 4 examens, dus ik weet best nog wel wat te doen.
Zoveel heb ik Le Mans niet zitten volgen eigenlijk, valt (voor mij) heel goed mee. Daarstraks wel ongeveer het eerste uur, en dan deze avond nog eens een uurtje ofzo. En voor de rest tussendoor eens heel rap de stand bekeken.
't Is ooit al erger geweest :)

Morgen maar proberen niet teveel te volgen. Vooral zo lang mogelijk die pc laten afstaan :p maar kmoet nog wa slides printen morgen :o , dat gaat dus al ni lukken :)

Belle
18-06-2006, 02:34
Ik had vroeger net hetzelfde probleem toen ik op Hogeschool studeerde. Jarenlang niet kunnen gaan wegens examens. Dan heb ik 2 jaar Avondschool lerarenopleiding gevolgd en lap, had ik het weer aan mijn been...examens vielen telkens op die zaterdag van LeMans. En nu ik leerkracht ben, moet ik telkens tijdens LeMans examens afnemen!! Vorig jaar had ik geluk dat ik die dag net geen moest afleggen...het is dus ieder jaar afwachten vrees ik. Ideaal zou zijn moesten ze de race het tweede weekend van juli plannen (liefst niet de eerste of dat komt niet goed met de vakantiefiles). Maar ik denk niet dat de organisatie zoiets van plan is...

A uit PDGRacing
19-06-2006, 14:20
Vroeger had ik er ook problemen mee. Gelukkig werd de wedstrijd niet integraal uitgezonden, zodat ik enkel keek naar de interventies op France 2 of France 3. De laatste jaren ben ik net 'gelukkig' dat het examens zijn. M'n vriendin moet dan blokken en dan ik me bezighouden met de 24h :D Of zelfs bijna integraal kijken. ( Ik heb alles samen bijna 20h gezien van de wedstrijd).

Hoe zijn de examens geweest trouwens vandaag??

The Interceptor
19-06-2006, 15:11
Hoe zijn de examens geweest trouwens vandaag??

Wel goed denk, zijn mondelinge bijvraagskes waren wel pittig, maar schriftelijk deel was zeker wel in orde. Dus moet er wel doorzijn :)

Ik blijf tijdens de examens meestal op kot, zeker da weekend van Le Mans, anders zit ik toch teveel voor den tv. Vorig jaar had ik toen wel net 6 dagen tijd, dus wel weekendje thuis gaan uitblazen, maar alles van LM op Eurosport gezien, finales Roland Garros en de F1. Hard geleerd da weekend :D

Maar kzal hier alweer eens een kaft openleggen, woensdag is't volgende alweer :(

Sennake
19-06-2006, 15:40
Ideaal zou zijn moesten ze de race het tweede weekend van juli plannen (liefst niet de eerste of dat komt niet goed met de vakantiefiles). Maar ik denk niet dat de organisatie zoiets van plan is...

Zeer zeker niet, en dat heeft een goede reden : de 24 uur van Le Mans worden ALTIJD gereden in het weekend dat het dichtst bij 21 juni ligt, omdat dan de nacht van zaterdag op zondag een minimum aan duisternis kent en de dagen het langst zijn.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen geweest in de geschiedenis door omstandigheden. Zo is er bv eens een 24 uur geweest in september als ik me niet vergis, maar dat is al lang geleden.

Wat examens betreft : daar ben ik al zo'n goede 20 jaar van verlost. Maar ik herinner me vooral dat ik in mijn studententijd heel wat studeertijd prijs gaf om naar Roland Garros te kijken. Niet dat Le Mans mij toen niet interesseerde, maar er was gewoon bijna niets van te zien op TV...

Belle
19-06-2006, 15:46
Zeer zeker niet, en dat heeft een goede reden : de 24 uur van Le Mans worden ALTIJD gereden in het weekend dat het dichtst bij 21 juni ligt, omdat dan de nacht van zaterdag op zondag een minimum aan duisternis kent en de dagen het langst zijn.

Awel, dat wist ik niet. Dan zullen ze het idd niet snel veranderen. :)

Ach, ik haal mijn LeMans-verlies wel dubbel en dik in tijdens de LMS in Nürburg & Jarama, 24 uren van Spa, Fia GT Paul Ricard, 24 uren van Zolder enz... :p Ne mens kan het nie al hebben! ;)

Alleen jammer dat dat nu net voor mij het mooiste event van het jaar is...

Raceboy
19-06-2006, 15:52
Fia GT Paul Ricard,

kan je daar gaan zien dan? Was me eignelijk nog niet opgevallen dat FIA GT dit jaar naar daar ging. Qua toeschouwersvriendelijkheid is dat wel niks.

Belle
19-06-2006, 15:55
kan je daar gaan zien dan? Was me eignelijk nog niet opgevallen dat FIA GT dit jaar naar daar ging. Qua toeschouwersvriendelijkheid is dat wel niks.

Ja hoor, de Fia GT zet er zijn tenten op 20 augustus, net vóór de 24 uren van Zolder. Het ziet er zo'n sjiek circuit uit en ik wil er al jaren naartoe dus heb ik het nu eens op mijn kalender gezet.

joost
19-06-2006, 16:04
En ik heb examens in Le Mans examens verbeterd, terwijl iedereen naar de parade was...
Oh, er zijn geen gebuisden...

J

Raceboy
19-06-2006, 16:17
Ja hoor, de Fia GT zet er zijn tenten op 20 augustus, net vóór de 24 uren van Zolder. Het ziet er zo'n sjiek circuit uit en ik wil er al jaren naartoe dus heb ik het nu eens op mijn kalender gezet.

Ik bedoel omdat ze daar geen tribunes hebben enzo. Dacht dat ze daar geen evenemnten meer deden enkel nog testen. Laat is weten of je wat kan zien daar he :)

Belle
19-06-2006, 16:19
Ik bedoel omdat ze daar geen tribunes hebben enzo. Dacht dat ze daar geen evenemnten meer deden enkel nog testen. Laat is weten of je wat kan zien daar he :)

Ah, in dat opzicht dan. Wel, ik laat dan iets weten als het zover is. ;)

Petter-Jån
19-06-2006, 16:36

Awel, dat van die kortste nacht wist ik eigenlijk, maar niet meer aan gedacht. Onze Pa (beter bekend als Paake) heeft me dat nog eens verteld.
Het beste zal gewoon zijn de examens te vervroegen of af te schaffen! :p

Ah ja, examen is goed geweest. Hoog rendement gehaald eigenlijk. Niet veel geleerd en examen ging nog tamelijk vlot, dus ja ... :D
Vrijdag laatste examen uit mijn (toch wel zeer lange) carrière als student!

Juha
19-06-2006, 18:17
Er zijn natuurlijk uitzonderingen geweest in de geschiedenis door omstandigheden. Zo is er bv eens een 24 uur geweest in september als ik me niet vergis, maar dat is al lang geleden.
In 1968, tijdens het laatste weekend van september. De Franse ordediensten hadden andere probleempjes in de periode mei-juni.

marcel
19-06-2006, 18:20
In 1968, tijdens het laatste weekend van september. De Franse ordediensten hadden andere probleempjes in de periode mei-juni.

zo deden de studenten dat toen om naar Le Mans te kunnen gaan ;)

Thomaske
19-06-2006, 19:56
Hier juist 't zelfde. Altijd maar examens tijdens deze prachtige race.

Dit weerhoudt me echter wel niet om alles te volgen via pc etc.

Mvg...