MFahrer
20-06-2006, 08:50
Naast het "gewone" thuis rijden, rijden de piloten van Petit Spa ook als team mee in verschillende clubkampioenschappen. Zo rijden we oa mee in SMC, een internationaal kampioenschap met de overbekende Group C wagens. Vorig weekend vond de vierde race van dit kampioenschap plaats in Dunkerque (F).
---
Zondag rond 7.30u ’s ochtends is het Petit Spa Team vol goede moed vertrokken richting Dunkerque. De goede moed putten we uit de nieuwe elektronische controller, het anders afgestelde chassis én de nieuwe body! De sfeer zat er ook meteen in… nog voor we in Drongen waren, stonden de tranen al in onze ogen van het lachen!
Onze nieuwe wagen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc007.jpg
Toen we (na enige amusante tussenstops, oa bij “les 24 heures du Rond Point pour vélos”) bij het circuit aankwamen, waren we echt aangenaam verrast. De Franse gemeenteambtenaren hebben het duidelijk meer begrepen op slotracers dan hun Belgische collega’s. De Franse slotclub beschikt daar over een prachtige accommodatie in een verzorgd gebouw op een schitterend domein. De Carrerabaan zelf is ook één van de mooiste waar we al op gereden hebben! Dit alles wordt gesponsord door de gemeente… we zouden het hier in België eens moeten proberen!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc036.jpg
Tijdens de voorbereiding werd onze goede moed nog eens bevestigd doordat de Sauber zich echt goed liet rijden! We wenden redelijk snel aan het elektronisch controller systeem en aan het circuit, we draaiden al snel tijden die ons ergens halverwege de grid zouden plaatsen voor de start. Toen we de velgen omruilden om er ons eigen nieuwe inserts in te plaatsen, kregen we spiksplinternieuwe banden… de grip op die banden was jammergoed een stuk minder! De rondetijden waren bijna 0.5 sec langer, wat ons toch een laatste plaats op de grid opleverde.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc059.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc061.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc063.jpg
De wedstrijd zelf! Het debuut van de Sauber C9 is niet onopgemerkt voorbijgegaan, nog voor de wedstrijd wisten we officieus dat onze C9 was verkozen tot “best of show” (en terecht natuurlijk). Ook op het circuit liet de Mercedes zich direct opvallen! Het eerste deel van de manche reed Bram op een schitterende tweede plaats, op enkele tientallen cm van de Camel Porsche van Lange, die er een enorm hoog tempo op na hield. In de tweede manche zijn we een stuk teruggevallen door stroomproblemen. In de buitenbocht verloor ik ronde na ronde in één bocht elke keer een paar meter omdat de slepers nog met moeite contact hadden. Zelfs de tragere deelnemers gingen me buitenom voorbij!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc066.jpg
Tijdens een korte periode in de pits hebben we de slepers vervangen en de hoogte van de voorwielen terug aangepast. Vanaf de wagen vertrok in Slim z’n manche, zag je dat de wagen stukken beter ging! Een echte Silberpfeil als het ware! Een ontketende Slim reed z’n openingsmanche echt legendarisch goed… De C9 ging op de “tragere” binnenbaan super… Slim reed ons naar de tweede plaats in die manche! Vanaf dat ogenblik zijn we ronden beginnen terugnemen op de 6de, 5de en 4de plaats!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc071.jpg
...
---
Zondag rond 7.30u ’s ochtends is het Petit Spa Team vol goede moed vertrokken richting Dunkerque. De goede moed putten we uit de nieuwe elektronische controller, het anders afgestelde chassis én de nieuwe body! De sfeer zat er ook meteen in… nog voor we in Drongen waren, stonden de tranen al in onze ogen van het lachen!
Onze nieuwe wagen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc007.jpg
Toen we (na enige amusante tussenstops, oa bij “les 24 heures du Rond Point pour vélos”) bij het circuit aankwamen, waren we echt aangenaam verrast. De Franse gemeenteambtenaren hebben het duidelijk meer begrepen op slotracers dan hun Belgische collega’s. De Franse slotclub beschikt daar over een prachtige accommodatie in een verzorgd gebouw op een schitterend domein. De Carrerabaan zelf is ook één van de mooiste waar we al op gereden hebben! Dit alles wordt gesponsord door de gemeente… we zouden het hier in België eens moeten proberen!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc036.jpg
Tijdens de voorbereiding werd onze goede moed nog eens bevestigd doordat de Sauber zich echt goed liet rijden! We wenden redelijk snel aan het elektronisch controller systeem en aan het circuit, we draaiden al snel tijden die ons ergens halverwege de grid zouden plaatsen voor de start. Toen we de velgen omruilden om er ons eigen nieuwe inserts in te plaatsen, kregen we spiksplinternieuwe banden… de grip op die banden was jammergoed een stuk minder! De rondetijden waren bijna 0.5 sec langer, wat ons toch een laatste plaats op de grid opleverde.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc059.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc061.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc063.jpg
De wedstrijd zelf! Het debuut van de Sauber C9 is niet onopgemerkt voorbijgegaan, nog voor de wedstrijd wisten we officieus dat onze C9 was verkozen tot “best of show” (en terecht natuurlijk). Ook op het circuit liet de Mercedes zich direct opvallen! Het eerste deel van de manche reed Bram op een schitterende tweede plaats, op enkele tientallen cm van de Camel Porsche van Lange, die er een enorm hoog tempo op na hield. In de tweede manche zijn we een stuk teruggevallen door stroomproblemen. In de buitenbocht verloor ik ronde na ronde in één bocht elke keer een paar meter omdat de slepers nog met moeite contact hadden. Zelfs de tragere deelnemers gingen me buitenom voorbij!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc066.jpg
Tijdens een korte periode in de pits hebben we de slepers vervangen en de hoogte van de voorwielen terug aangepast. Vanaf de wagen vertrok in Slim z’n manche, zag je dat de wagen stukken beter ging! Een echte Silberpfeil als het ware! Een ontketende Slim reed z’n openingsmanche echt legendarisch goed… De C9 ging op de “tragere” binnenbaan super… Slim reed ons naar de tweede plaats in die manche! Vanaf dat ogenblik zijn we ronden beginnen terugnemen op de 6de, 5de en 4de plaats!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/smc071.jpg
...