Log in

View Full Version : FIA GT Oschersleben

Viper GTS-R***
26-06-2006, 12:48
Hier vind je de voorlopige EntryList: http://www.endurance-info.com/2006_FIA-GT/FIAGT_Provisional_entry_list_R3.pdf
Konrad maakt z'n terugkeer naar FIA GT, staat op info-endurance te lezen dat ze hun ALMS campagne hebben stopgezet. Beetje logisch met die 'verouderde' Saleen van hun was er niets te beginnen tegen de officiele AM's en Vette's. Mooi resultaat van Zakspeed Saleen zal hen mischien wel terug zin gegeven hebben. Benieuwd wat ze gaan presteren maar kzou er alvast niet men geld op zetten:D Minder goed nieuws: Race Alliance start terug met maar 1 Aston Martin omdat ze nog steeds geen 2de piloot hebben gevonden voor hun 2de wagen.

Belle
26-06-2006, 13:50
Minder goed nieuws: Race Alliance start terug met maar 1 Aston Martin omdat ze nog steeds geen 2de piloot hebben gevonden voor hun 2de wagen.

Waarom heeft Race Alliance Diefenbacher eigenlijk aan de deur gezet?

Hopelijk vinden ze alsnog een 2de piloot voor de wagen maar daar is de tijd een beetje te krap voor vrees ik...

Integra
26-06-2006, 14:04
Mooi resultaat van Zakspeed Saleen zal hen mischien wel terug zin gegeven hebben. Benieuwd wat ze gaan presteren maar kzou er alvast niet men geld op zetten:D
Waarom zou dat hun terug zin geven, ze hebben bij Konrad toch geen Saleen van de Saleen fabriek, dus het maakt niks uit dat Oreca & Zakspeed het al goed gedaan hebben.

Viper GTS-R***
26-06-2006, 14:10
@ Integra: Ik heb de zin vertaald die er zo letterlijk stond op info-endurance.
@ Belle: Contractbreuk omdat hij de crash veroorzaakte tijdens de start in Silverstone met de beide Race Alliance Aston Martin DBR9's.

EDIT: Hier vind je wat info: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2249&thold=0

Belle
26-06-2006, 14:35
@ Belle: Contractbreuk omdat hij de crash veroorzaakte tijdens de start in Silverstone met de beide Race Alliance Aston Martin DBR9's.

EDIT: Hier vind je wat info: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2249&thold=0

Thanks voor de info! Heb die race toen gemist...
Heb da op uw geweten jong...

Ik denk trouwens ook dat de Konrad Saleen erg hard zal mogen pushen om nog maar in de buurt van Zakspeed te komen.

Bramzel
26-06-2006, 15:22
@ Belle: Contractbreuk omdat hij de crash veroorzaakte tijdens de start in Silverstone met de beide Race Alliance Aston Martin DBR9's.[/URL]

Niet 'omdat' maar 'en' ;) Het team was al niet zo blij dat hij die startcrash in gang zette, en toen kwam z'n hoofdsponsor ook nog eens niet met het beloofde geld over de brug. 1+1 = exit ;)

Grig-O
26-06-2006, 20:21
+ ze hebben nu ingezien dat Dunlop niet vooruitgaat en ze rijden nu op Michelin!

Bramzel
26-06-2006, 21:11
Echt waar? Dat kan interessant worden.

Viper GTS-R***
26-06-2006, 21:24
Echt waar? Dat kan interessant worden.
Zeg dat wel, Michelins + Philipp Peter en Karl Wendlinger als piloten!
Hoop dat ze na die twee 'pech' race's nu wat meer geluk gaan hebben..

Belle
26-06-2006, 21:50
Zeg dat wel, Michelins + Philipp Peter en Karl Wendlinger als piloten!
Hoop dat ze na die twee 'pech' race's nu wat meer geluk gaan hebben..

Great news...zoals dat ook het geval is bij de Corvettes, is de Michelin ook het beste 'schoeisel' voor de Astons. Het kan de spanning aan de top alleen maar ten goede komen. :)

Bramzel
26-06-2006, 21:57
Nog steeds geen entrylist op fiagt.com :(

Grig-O
26-06-2006, 21:58
Tzal voor vrijdagmiddag zijn...

Viper GTS-R***
26-06-2006, 21:58
Nog steeds geen entrylist op fiagt.com :(
Op endurance-info wel al 1tje, zie men 1ste bericht hierboven.

Gèrre
26-06-2006, 22:02
Wordt deze race via internet broadcasting gebracht of wordt die op tv uitgezonden ? En ik heb geen eurosport :(

Belle
26-06-2006, 22:05
Wordt deze race via internet broadcasting gebracht of wordt die op tv uitgezonden ? En ik heb geen eurosport :(

Vorige races was er alleszins geen live broadcasting, maar je krijgt wel de samenvatting te zien op pitstop.tv nadien. :) Eigenlijk jammer dat ze daar geen broadcasting van doen... Gelukkig heb ik nu wel eens eurosport via mijn digibox...

FIRE
26-06-2006, 22:50
Eurosport zend FIA GT niet uit (of is de 24h een uitzondering?)

Gèrre
27-06-2006, 11:50
ja zo digitaal tv is wel leuk voor dit soort tv zenders
maar jammer genoeg is mijn pa daar niet voor te vinden

Benny_B
27-06-2006, 13:49
Contractbreuk omdat hij de crash veroorzaakte tijdens de start in Silverstone met de beide Race Alliance Aston Martin DBR9's.

Dit zal Diefenbacher zeker niet geholpen hebben, maar ik dacht dat hij aan de deur was gezet wegens niet betalen van de beloofde sponsorgelden

JPMontoya
27-06-2006, 14:16
ja zo digitaal tv is wel leuk voor dit soort tv zenders
maar jammer genoeg is mijn pa daar niet voor te vinden

Gewoon er heen gaan is nog het beste zoals mij!

FIRE
27-06-2006, 19:19
Contractbreuk omdat hij de crash veroorzaakte tijdens de start in Silverstone met de beide Race Alliance Aston Martin DBR9's.

Dit zal Diefenbacher zeker niet geholpen hebben, maar ik dacht dat hij aan de deur was gezet wegens niet betalen van de beloofde sponsorgelden
Lees dit topic nog eens door (zie de post van Bramzel op 26-06-2006 15:22) ;)

Viper GTS-R***
27-06-2006, 22:41
Balfe (Saleen):
The team definitely hasn’t stood still since we came away from Brno. The two days testing that we’ve done has definitely made a positive step forward on the car in terms of lap times, so we’re quite happy with the work that we’ve done. We’ve got through quite a lot of work in the time we have had. Although, we won’t know exactly how much of an improvement it will have made until we get to Oschersleben, so we will have to wait and see where we are.
Hoop het beste voor hen, maar blijft ook maar een Saleen van de 1ste generatie (GNM/RML).
Bron: http://www.fiagt.com/

Grig-O
27-06-2006, 22:47
Kan de fabriek daar niets aan doen? Iedereen die met een Saleen 1ste generatie rijdt -inclusief Konrad vrees ik-, is achteraan het GT1 veld te vinden

Viper GTS-R***
28-06-2006, 10:51
Kan de fabriek daar niets aan doen? Iedereen die met een Saleen 1ste generatie rijdt -inclusief Konrad vrees ik-, is achteraan het GT1 veld te vinden
Denk wel dat ze deze kunnen aanpassen/updaten/evolueren maar is dat financieel wel te doen? Begrijp wel niet goed hoe het komt dat het telkens op het laatste moment nog naar een piloot moet gezocht worden, en dit was vorig jaar ook zo bij alle Saleen teams...? Franz Konrad zou eens naar Andrea Montermini bellen, deze rijd heel het jaar met de DR Saleen (kan ook ander team zijn) en doet het daar heel goed in Italiaanse GT. Ofwel al die piloten à la "Mike Newton, Tommy Erdos, Michael Mallock, Phil Bennett, Paolo Ruberti, Uwe Alzen, Antonio Hermann, en nog zoveel andere ervaren Saleen piloten.
Want velen van hen hun racekalender is belange niet zo goed gevuld dit jaar, dus zie ik niet in waarom er geen van hen niet terug hun zitje in een Saleen wilt hebben.

Belle
28-06-2006, 12:17
Denk wel dat ze deze kunnen aanpassen/updaten/evolueren maar is dat financieel wel te doen? Begrijp wel niet goed hoe het komt dat het telkens op het laatste moment nog naar een piloot moet gezocht worden, en dit was vorig jaar ook zo bij alle Saleen teams...? Franz Konrad zou eens naar Andrea Montermini bellen, deze rijd heel het jaar met de DR Saleen (kan ook ander team zijn) en doet het daar heel goed in Italiaanse GT. Ofwel al die piloten à la "Mike Newton, Tommy Erdos, Michael Mallock, Phil Bennett, Paolo Ruberti, Uwe Alzen, Antonio Hermann, en nog zoveel andere ervaren Saleen piloten.
Want velen van hen hun racekalender is belange niet zo goed gevuld dit jaar, dus zie ik niet in waarom er geen van hen niet terug hun zitje in een Saleen wilt hebben.

Ik denk wel dat die mannen een zitje willen...het vinden van budget is gewoon zo moeilijk geworden, ook voor toppiloten...

Viper GTS-R***
30-06-2006, 17:46
Resultaat van de 1ste training: http://www.fiagt.com/results.php?season=2006&event=3&session=Free%20Practice%201
Geen Vonka Porsche en geen Konrad Saleen aan de start...
GLPK heeft hun nieuwe remmen getest die bedoelt zijn voor de 24H Spa.

Brecht
30-06-2006, 18:15
Nieuwe livery van Phoenix, een streling voor het oog :applaus:

http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=12&key=3642&season=2006&event=3&size=3&rnd=true

Foto : fiagt.com

Grig-O
30-06-2006, 19:23
't was te verwachten van Konrad... Hopelijk komen ze naar Spa!
En Maserati weer het snelst, met strafgewicht dus die gaat volgende maand nog sneller zijn zonder strafgewicht...

Viper GTS-R***
30-06-2006, 19:29
't was te verwachten van Konrad... Hopelijk komen ze naar Spa!
En Maserati weer het snelst, met strafgewicht dus die gaat volgende maand nog sneller zijn zonder strafgewicht...
Jep de Maserati is snel met strafgewicht, maar de Saleen is sneller want deze rijd met 70kg hé;) en maserati #1 met 45kg en de #2 met 25kg

Grig-O
30-06-2006, 19:50
Ah ja. Saleen in principe sneller.

Nog altijd geen Venturi's voor JMB in GT3

fish88
30-06-2006, 23:47
iemand foto's van de Lamborghini met Kox en Bouchut?

JPMontoya
01-07-2006, 01:37
HEMELS

dat is het woord voor het geluid van de Murcielago...ongeloofelijk...een streling voor het oor.

Bij Phoenix gingen ze hun dak uit bij de penalties in Dui-Arg....

Grig-O
01-07-2006, 11:26
Snelste tijd voor de Corvette in VT2!!
Het testwerk heeft geholpen...

gwyllion
01-07-2006, 11:44
Nu nog eens op het podium geraken tijdens de race :p

JPMontoya
01-07-2006, 12:31
Corvette zat er vanmorgen wel eventjes naast naar het einde van de sessie. Verder schuivers gezien van Gruppe M - AF Corse's Ferrari's - ook problemen voor de Gillet die te kampen had met problemen met een van de uitlaten..

http://www.renaudkuppens.be/albums/fiagtoschersleben06/DSC_9616.sized.jpg
meer op www.renaudkuppens.be/gallery

+ heb vandaag onboard beelden van Megane Trophy in Istanbul online gezet.

Grig-O
01-07-2006, 17:08
Pole voor Maserati...
Hopelijk kan de Corvette (derde) morgen voorbij de Maserati en de Saleen aangezien ze veel strafgewicht hebben.

JPMontoya
02-07-2006, 01:37
Nieuwtje uit de FIA GT paddock:

Bucharest geschrapt & wordt vervangen door Budapest op het week-end van 1 oktober.

De reden - weet ik niet of ik ze openbaar mag maken.

Stranger
02-07-2006, 02:15
Gewoon Hungaroring of een stratencircuit ? :)

JPMontoya
02-07-2006, 08:24
Hungaroring

Integra
02-07-2006, 08:53
GLPK vliegt naar de 3e plaats:

http://www.racingworld.be/images/upload/b9f91cdd61cf8c30402fb37df20a674a.jpg

© GLPK.net

GT2-R
02-07-2006, 14:55
Misschien begint GLPK met Corvette Airlines. In Oschersleben ligt een vliegveld als ik me niet vergis!:crazy:

Yves
02-07-2006, 15:03
Ze zijn blijkbaar weer uitgevallen, de corvette ligt nu 23e op 33 ronden :mad:

Integra
02-07-2006, 15:12
Ze zijn blijkbaar weer uitgevallen, de corvette ligt nu 23e op 33 ronden :mad:
Yup, met de nadruk op WEER. Ze laten het echt afweten dit jaar.

Mr.Dallara
02-07-2006, 15:22
Kan er iemand aub de link(s) posten naar een video stream en/of live standings?

Bramzel
02-07-2006, 16:21
Nieuwtje uit de FIA GT paddock:

Bucharest geschrapt & wordt vervangen door Budapest op het week-end van 1 oktober.

De reden - weet ik niet of ik ze openbaar mag maken.

D'r is weinig geheimzinnigs aan hoor als er een persconferentie over gehouden word ;) Reden voor het cancellen is dat een Roemeense zakenman het baan ontwerp van Tilke heeft gepatenteerd bij een Roemeens patentbureau, en deze hebben dat zonder verifieeren aangenomen. Het proces loopt, maar zal niet op tijd klaar komen.

FIAGT, welkom in het oostblok.......

Grig-O
02-07-2006, 21:35
En overwinning en zelfs een 1-2 voor Vitaphone.
Is de Maserati dit jaar niet TE sterk??

Pegasus
02-07-2006, 22:11
De anderen te zwak, als je het mij vraagt. En ik ben helemaal geen Maserati-fan...

Bij Aston is het verschil tussen Prodrive en de andere teams nog vrij groot blijkbaar.

En bij Corvette is er voor elke race weer een goed-nieuws-show, om dan uiteindelijk toch weer in de problemen te komen.

Hopen op beterschap voor de 24 van Spa!

Grig-O
02-07-2006, 22:16
Mijn pronostiek is dat Vitaphone te veel vertrouwen gaat hebben en zo te veel gaat aanvallen zodat ze problemen gaan krijgen...

Integra
02-07-2006, 23:03
De anderen te zwak, als je het mij vraagt. En ik ben helemaal geen Maserati-fan...

Bij Aston is het verschil tussen Prodrive en de andere teams nog vrij groot blijkbaar.

En bij Corvette is er voor elke race weer een goed-nieuws-show, om dan uiteindelijk toch weer in de problemen te komen.

Hopen op beterschap voor de 24 van Spa!
Zeker nu ze de achterspoiler vd Saleen verkleind hebben. (dat in combinatie met 70 kg ballast)

marcel
03-07-2006, 00:08
Mijn pronostiek is dat Vitaphone te veel vertrouwen gaat hebben en zo te veel gaat aanvallen zodat ze problemen gaan krijgen...

als je vertrouwen hebt, moet je niet aanvallen ;)

Bramzel
03-07-2006, 00:21
Vind het allemaal wel meevallen hoor. De Zakspeed en Phoenix wagens doen zeker goed mee vooraan. Het is meer Pirelli wat vies tegenvalt, zowel in GT1 als GT2 doen de Pirelli-geschoeide wagens behoorlijk onder voor hun Michelin broeders.

GT1 is wel een erg duits feestje echter ;)

gwyllion
03-07-2006, 10:26
Rijden de winnende Maseratis niet op Pirelli? :confused: In het rubber voor Maserati zijn natuurlijk enorm veel testkilometers geinvesteerd.

Zakspeed doet het niet slecht met die 70 kg ballast. De kortere vleugel heeft dus het gewenste effect.

JPMontoya
03-07-2006, 12:43
Zeer leuke persconferentie trouwens gisteren met Bartels/Maserati
Het ging meer over Duitsland - Italie dan over de wedstrijd.

Vitaphone komt woensdag naar Spa.
Belgian Racing hoogstwaarschijlijk ook.

Mr.Dallara
03-07-2006, 19:19
En overwinning en zelfs een 1-2 voor Vitaphone.
Is de Maserati dit jaar niet TE sterk??

Volgens mij is de MC12 niet TEsterk. Het is volgens mij nu de beurt aan Masarati om een stuk van hun achtervleugel tedoen! ;)

Zakspeed kl*ten ze door na één overwinning hun achtervleugel te verkleinen (en geen klein beetje).
Als er nu geen gevolg komt voor de MC12 die wel degelijk net dat beetje beter is -denk ik- dan de Saleen (als ze bijden met hun originele vleugels rijden), dan is het ook in de FIA GT één pot nat... :(

Grig-O
03-07-2006, 19:32
De groote van de achtervleugels wordt bepaald door de grootte van de cockpit... Die reglementswijziging is vorig jaar doorgevoerd mede met de komst van de MC12. Dat was dan ook voor de Saleen het geval, maar aangezien ze ondermaats presteerden werd hen de grote achtervleugel teruggegeven.

Nu de Saleen weer top is, gaat die regel weer in werking...

JPMontoya
04-07-2006, 00:22
Maserati te sterk - zou ik niet zeggen als je de race hebt gezien. Maserati was zeer sterk én dat is hun verdienste - hun pitstops waren duidelijk beter dan andere...

Trouwens Bartels raakte de Vertigo in het begin van de race...onsportief.