PDA

View Full Version : EIA - Espace International Automobile


Jo Smets
26-06-2006, 14:21
Dag allemaal,

afgelopen weekend hebben BeamerBreak, Rappe106 en ikzelf een uitstapje gedaan naar het noord-franse Pont l'Eveque. Daar bevind zich het domein van EIA.

Het is een enorm groot en prachtig landschap, met een automobiel museum, een outdoor kartbaan, een rijvaardigheidsterrein, quad-piste, en natuurlijk een eigen circuit. Aan de overkant van de weg is er een meer waar je kan gaan jetskieen etc.

Op zich niet zo spannend, maar er komt nog bij dat je er voor een redelijke prijs een aantal fantastische bolides kan huren.

Wij hebben ons dus tegoed gedaan aan de Renault Spider, de Opel Speedster en natuurlijk de Lotus Elise. Het was voor ons een prachtige dag en weeral eens een unieke ervaring. Daarom kon ik jullie hun website niet onthouden.
http://www.EIA.fr

Nog mensen die er al geweest zijn of andere reacties. Laat het maar horen.

Zodra de fotos verzameld zijn, zal ik er enkele posten.

Race-groeten,
Jo Smets

KoenC
26-06-2006, 19:03
Door deze info weet ik nu ook al waar ik mijn eerste Elise-rit ga maken :gas: Jammer dat ik niet eerder van het bestaan hiervan afwist.

KoenC

Philken
26-06-2006, 23:10
is wel nog redelijk ver hé

Jo Smets
27-06-2006, 09:27
Het is vanuit Tongeren ca 465 km. we hebben er 4u30 over gedaan inclusief tussenstop. (als er veel file is, rij ik zo lang naar men werk)

Rijden via Namen - Charleroi - Valencienes - Amiens - Le Havre
dan richting Caen en eraf in Pont l'Eveque.
tol = 24,40 eur

Het is ook een ideaal stadje om een paar dagen te verblijven. Rustiek en heel gezelig met redelijk wat tourisme.

Als je gaat moet je wel reserveren ;) zeker als je de Elise wil, want die zit altijd vol.

Race-groeten,
Jo Smets

rappe106
27-06-2006, 12:01
Ja het was wel een tof weekend. een beetje duur, maar ja, vrouwen weekendjes zijn ook duur.
Ik heb met de spider en de opel speedster gereden. was geinteresseerd in de spider, maar dat is een rasechte racewagen, vooral de niet bekrachtigde rem is moeilijk te hanteren. Het was wel een unieke ervaring. de spider heeft een luchtdeflectie spoiler ipv een voorruit, en die doet goed zijn job.
de speedster was daartegen een luxecar.
Het is niet zo dat je rustig moet rijden. ze verplichten je om hard te gaan. ik heb ook veel bij geleerd, vooral het remmen. Ik reed zwaar op het limiet van de wagens en nog kreeg ik bij elke bocht te horen via intercom 'later remmen!'.
unieke ervaring
mvg
Yves

Belle
27-06-2006, 13:09
Bedankt om de url door te geven! Dit vind ik wel heel interessant. Leuk ideetje voor een weekendje uit in de toekomst. :)

Jo Smets
15-03-2007, 11:28
Frederik,

post even de datum als jullie die al weten.
Misschien willen er nog mensen mee (waaronder mss ikzelf :) )

mvg,
Jo Smets

4ever_karting
15-03-2007, 11:54
Ja, inderdaad. Super interessant om daar eens te gaan racen. Onze kameraad Thomas Apers van 4ever Karting is er ook al eens gaan racen met de Lotus Elise. Hij vond het ook een schitterende ervaring en erg aanvaardbaar qua prijs. :eek:

We zijn van plan om met een groepje naar daar te gaan eind april. Ik kijk ernaar uit! :gas:

Groeten,

Frederik

4ever_karting
15-03-2007, 17:41
Frederik,

post even de datum als jullie die al weten.
Misschien willen er nog mensen mee (waaronder mss ikzelf :) )

mvg,
Jo Smets

We dachten aan het weekend van vrijdagavond 20 april tot zondag 22 april om dan mogelijk al te kunnen rekenen op mooi en droog weer. :rolleyes:

Grtz,

Frederik

4ever_karting
24-03-2007, 11:24
Hey Jo,

De datum is verschoven, het zal bij mooi weer doorgaan op 26-27 mei. :gas:

Grtz,

Frederik

Jo Smets
20-04-2007, 08:16
Dag Frederik,

we hebben al eens rondgehoord en we gaan zeker met 3en dat weekend naar daar.
We vertrekken vrijdag na het werk en komen zondag middag terug.
Voor de overnachtingen, ken ik daar een leuke camping in de buurt.
Het rijden zelf, doen we zaterdag namiddag.

Ik ga al eens informeren of er nog voldoende plaats is, ik hou je op de hoogte.

mvg,
Jo Smets

4ever_karting
20-04-2007, 10:27
Wij gaan daar een hotelletje boeken. En de vrouwen gaan ook mee, dus die willen intussen ook nog wat andere leuke dingen doen :o

Datum blijft nog steeds 26-27 mei, zal wel goed weer zijn dan.

Grtz,

Frederik

4ever_karting
13-06-2007, 16:03
We zijn er met 6 man van 4ever Karting naartoe geweest en zijn daar zaterdagmiddag ook Jo met z'n bende tegengekomen. Plezante boel daar!

Bekijk zeker het filmpje eens: een beeld zegt meer dan duizend woorden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=og-1FSqqtB8

Grtz,

Frederik

4ever_karting
16-08-2007, 16:23
Morgenavond rij ik er nog eens naartoe, samen met Mario Kennes, ook van 4ever Karting. Wordt fun! :gas:

Ik ken de auto en het circuit nu al beter, ik kijk ernaar uit om het circuit nog sneller te kunnen afgaan.

Grtz,

Fré