PDA

View Full Version : BTCS Manche 4, in het kader van de 25u VW Fun Cup


Dries DS
28-06-2006, 12:09
Het valt in de lijn der verwachtingen: Martial Chouvel, onder dak bij MI-TRI (Jaguar), gooit de handdoek in de ring.

"Ik heb gewoon mijn motivatie verloren. Men moet nergens anders een reden zoeken voor mijn beslissing. In tegenstelling tot wat al geschreven werd, heb ik geen problemen met mijn sponsors. De voorbije tien jaar heb ik in de autosport geen enkel kampioenschap aangevat zonder dat ik zeker was dat ik voldoende financiële middelen had om het seizoen af te werken. Na zoveel frustraties heb ik geen zin meer om te strijden, op de piste dan ... in het zakelijk leven gaat alles goed!"

(Bron: www.racingworld.be & persbericht)

Chouvel, in het verleden ploegmakker van kleppers zoals Marc Duez en Vincent Radermecker (en anderen zoals bvb Ugeux, Corthals en Horion), heeft het buikje vol van de racerij op het hogere niveau, maar sluit niet uit dat hij 'voor de FUN' nog wel eens aan een stuurtje van een racewagen wil draaien.

Naast Martial Chouvel overwegen nog enkele vooraanstaande Franstalige piloten met de competitiesport te stoppen... Hopelijk trekt deze malaise zich niet over de nationale lijn verder, al zijn er ook in ons 'arm Vlaanderen' al talrijke voorbeelden daarvan... Jammer, maar helaas. Voor sommigen speelt de huidige economisch trend parten, voor anderen (zoals Martial Chouvel) wegen de sportieve resultaten door. Martial is absoluut een positieve bijdrage geweest aan de sport die ons zeer nauw ter harte ligt. Zowat 60 zeges, dat is een palmares dat niet elke rijder kan voorleggen...

Het ga je goed, Martial !

En nu dan over naar de BTCS wedstrijd in het kader van het VW Weekend. Is KS Motorsport (en de rest van het Silhouette-veld) te verslaan tijdens twee 'sprint' races van elk 60 minuten? Of moeten we op de power van de Porsches rekenen? Porsche stond destijds (nu nog steeds, in welbepaalde gevallen) garant voor uithouding, in dit kampioenschap zien we dat deze wagens ook graag van sprints houden. Graag jullie mening.

Mvg,
Dries DS

GT2-R
28-06-2006, 14:46
Alhoewel ik een grote Porsche-fan ben denk ik dat de Porsches over 60min. eigenlijk geen schijn van een kans hebben voor de overwinning-tenzij het natuurlijk regent of het een ware veldslag wordt. De BTCS is GEMAAKT voor de Silhouettes. Misschien maar goed ook....

Greets, Dr. Jozz

vtecje
29-06-2006, 14:18
heeft er toevallig iemand foto's van het ongeval van de surinx racing wagen
nr 40 tijdens de 12 heures de spa francorchamps ?

Mr.Dallara
04-07-2006, 15:35
PRC geeft er komend weekend een lap op wat de rand annimatie betreft! Ik las net de volgende line-up van optredens:

18h00-18h15 : ZaboyZ
18h15-18h25 : Li-Ann
18h25-18h40 : Kamel
18h40-18h55 : DHGT featuring Edmée
18h55-19h05 : Xandee
19h05-19h20 : La Sakhra/Petra
19h20-19h35 : Dynamite
19h35-20h10 : Crazy Frog
21h00-21h50 : Vincent Venet
21h50-22h30 : Masgo VS Ian Van Dahl « The Battle »
23h00-01h30 : DJ Dave Lambert
01h30-02h30 : DJ Wout
02h30-04h30 : Yves De Ruyter
04h30-07h30 : Trish Van Eynde (Technorient-F… U ! FCOM)

Ze hebben niet gezien op een Euro! Hoe later hoe beter het word... :)

Verder ook vuurwerk (hopelijk meer dan tijdens de 12u waar ze ook vuurwerk beloofden en toen we niet meer zagen dan 2 vuurpeilen die de lucht in gingen...), WK voetbal op groot scherm en (tegen betaling) vluchten over het circuit en de streek.

Alle info > http://www.prcgroup.tv/content/article.php?id_article=450

Ahja, er zijn ook nog enkele race's zeker? :) De timing > http://www.prcgroup.tv/content/article.php?id_article=392

Chauffeur
04-07-2006, 16:29
Verder ook vuurwerk (hopelijk meer dan tijdens de 12u waar ze ook vuurwerk beloofden en toen we niet meer zagen dan 2 vuurpeilen die de lucht in gingen...)

Ik weet niet waar jij toen zat, lag, kroop, maar dit zijn pertinente leugens. Heb zelf staan genieten van het vuurwerk, meer dan 40 minuten lang. We hebben nog tegen elkaar gezegd, amaai, ze kijken hier weer op genen euro in Francorchamps.
Als jij dan zulke uitspraken doet dan moeten we dit toch even rechtzetten.

PS: Ik hoop dat ik niet moet rijden als Yves De Ruyter draait :)

Mr.Dallara
04-07-2006, 17:38
Ik weet niet waar jij toen zat, lag, kroop, maar dit zijn pertinente leugens. Heb zelf staan genieten van het vuurwerk, meer dan 40 minuten lang. We hebben nog tegen elkaar gezegd, amaai, ze kijken hier weer op genen euro in Francorchamps.
Als jij dan zulke uitspraken doet dan moeten we dit toch even rechtzetten.

PS: Ik hoop dat ik niet moet rijden als Yves De Ruyter draait :)

:confused: als het zo moest zijn, dan trek ik zeker men woorden terug! Maar ik stond/zat van pakweg 21u tot 00.30u in de Brussel, rond 23u zagen wij plots 2 pijlen omhoog gaan. Wij zijden nog tegen elkaar: "ze zijn den boel al aan het testen voor binnen een uurke". Maar wij hebben nadien niks meer gezien, ook niet om 00.00u wanneer het normaal ging komen...

Het kan natuurlijk zijn dat wij door de bossen tussen Brussel en de paddock het vuurwerk niet gezien hebben, maar das dan toch straf vind ik aangezien we op bijna het hoogste punt van Spa waren...
Waar werd het afgestoken? van op de motocross track?

Chauffeur
04-07-2006, 18:03
Ik stond boven aan de Bus stop en het was recht voor ons. Ik denk dus vanop Parking 1 of daar ergens in de buurt.

Fonne
04-07-2006, 23:11
Ik stond boven aan de Bus stop en het was recht voor ons. Ik denk dus vanop Parking 1 of daar ergens in de buurt.Ik geloof van op de raddilion . Ik stond in een box.

ICEMAN
05-07-2006, 22:56
Ook Laurent Nef verlaat BPO. Wie volgt? :p

Bron: www.racingworld.be

Maarten
06-07-2006, 00:16
vuurwerk op de 25uren is sowieso als rijder spektaculair

de eerste keren was het puur door de mist rijden, waarschijnlijk geen of slechte wind ;)

ps: dries, dat wordt tossen voor yves de ruyter ;)

Chauffeur
06-07-2006, 08:51
Om dat uur moet gij al lang in uw beddeken liggen. Hoe komt het denk je dat ik sneller ben 's nachts dan tijdens de dag ;)

smiley
07-07-2006, 16:22
de 72 megane heeft voor bijde races de pole.. de astra van qvick vind ik niet terug... watskeburt??

Mark
07-07-2006, 19:08
.. de astra van qvick vind ik niet terug... watskeburt??

En de rest van het jaar ook niet ;)

Christophe Geoffroy, co Qvick: “De motorproblemen blijven aanhouden en het lijkt ons niet opportuun in de gegeven omstandigheden het seizoen verder te zetten.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12012


In datzelfde stukje ook zware kritiek van Patrick Slaus op de PRC-groep m.b.t. meten met twee maten ;)

Mr.Dallara
08-07-2006, 00:11
Het KTR duo (Kerr-McIntosh) uit de World Series 2006 is dit weekend in Spa om kilometers te malen ter voorbereiding van hun WS race eind deze maand tijdens het 24uren weekend.

In een Porsche van First Motorsport realiseerden ze in de BTCS tijdens kwali 1de 15e tijd (7e tijd in GT) terwijl ze in kwali 2 een 12e tijd (6e in GT) reden.

Bugalfa
08-07-2006, 17:52
Bart VdB en Chris Voet rijden met de Alfa 147 2.0ts"Gta" en niet met de Clio zoals op ris timing nog aangegeven . Ze hebben trouwens problemen met de hydraulische servopomp... Wat ons bij 2 156's heeft aangezet om er 'n elektrisch exemplaar op te zetten .

bart VDB
09-07-2006, 10:29
Bart VdB en Chris Voet rijden met de Alfa 147 2.0ts"Gta" en niet met de Clio zoals op ris timing nog aangegeven . Ze hebben trouwens problemen met de hydraulische servopomp... Wat ons bij 2 156's heeft aangezet om er 'n elektrisch exemplaar op te zetten .

Inderdaad, we hebben met de Alfa gereden en we werden geplaagd door de servo. Hoe wist jij dit Peter ??? :p . Trouwens bedankt voor de hulp :applaus: :worship: .
Eén ding staat vast:hiermee kweek je serieuze armspieren en spaar je een bezoekje aan de fitness uit.
Een volledig verslag zal later wel volgen.

Amateurke
09-07-2006, 14:13
Heeft iemand soms foto's van het podium, klasse t6 (2°race)?
Alvast bedankt

smiley
09-07-2006, 16:11
Heeft iemand soms foto's van het podium, klasse t6 (2°race)?
Alvast bedankthttp://www.racingworld.be/nieuws/3589/De-podia-van-de-races-in-beeld-gebracht.html
ik weet niet of t6 erbij staat maar het zijn in iedergeval al podium's

kulgan
09-07-2006, 17:18
geen werner moonens of bert redant te zien op de podiumfotos...
Dus geen fotos van T6 voor de 2de race

Op racingworld.be staat er een klein foutje bij de fotos van race 2.
De 21 van KS staat er bij, maar ben er heel zeker van dat die spijtig genoeg niet gereden heeft dan...

bart VDB
11-07-2006, 10:53
Na een aantal mails ontvangen te hebben met de vraag wat we met de MI - Jaguar hebben uitgespookt, kan ik jullie meedelen dat wij NIET (met de Alfa) bij dit voorval betrokken waren. Welke andere Alfa het was weet ik niet.

Bart Van den Broeck

Roverke 114
11-07-2006, 12:39
kan iemand mij fotos bezorgen van van de aanrijding van de surinx racing civic van de start van de eerste reeks?

Bugalfa
11-07-2006, 19:15
Na een aantal mails ontvangen te hebben met de vraag wat we met de MI - Jaguar hebben uitgespookt, kan ik jullie meedelen dat wij NIET (met de Alfa) bij dit voorval betrokken waren. Welke andere Alfa het was weet ik niet.

Bart Van den Broeck
't zou me ook verwonderd hebben moesten jullie't geweest zijn . Ik gok eerder op die Engelsen met de 147jtd hoewel 3.02 voor 'n nagenoeg std. diesel 8v niet verkeerd is .