View Full Version : Evaluatie Belcar Midsummer race.......
Dit forum is een ontmoetingsplaats voor heel wat bezoekers van het circuit. Liefhebber, coureur, monteur, eigenwijze baanpost, scholier, persvolk en nog veel meer ;)
Wat is jullie mening omtrent dit nieuwe concept na de eerste uitvoering van vandaag? SVP niet inhoudelijk reageren op de race en de belcar in het algemeen. Daarvoor hebben we andere zeer levendige threads :)
Heeft dit nieuwe concept potentie? Is het een hit of een flop? Graag u gefundeerde mening ;)
MMmm heel kort.
Vond dat er tamelijk veel volk was voor zo een dag maar. Maar wat me wel opviel was dat er heel weinig volk was dat effectief naar de race aan het kijken was.
+ punt: je had genoeg afleiding om te kijken als de race saai werd.
- punt: het was geen racedag precies. Eerder een gevoel van naar een donderdag training te kijken.
Dan nog een gedachtekronkel: doelgroep van die race was dus eigenlijk leerlingen van de lagere school. Positief is dan dat ze knappe wagens te zien krijgen. Maar om te bekijken als race is het niet echt het meest interessante voor naar te kijken. Want volgens mij willen die klein mannekes wa meer spektakel zien en kunnen volgen wat er gebeurd. Daarmee dat misschien dat een cupraceje of een formule renault raceje interessant was geweest ?
pluspunten: - gewone mensne intreseren hen niet op deze dag: dus van je luie gat opstaan om ticketjes te scannen is er neit bij.
- Ik heb toch wel een paar leerlingen geintresseerd naar de koers zijn kijken.
minpunten: - er komen alleen scholen dus denken de parkingmedewerkers lekker tam kunnen zijn: zo is het simpel om het bord "parking volzet" te zetten aan het zwembad terwijl de parking nog geen 3/4 vol is.
- Erg beperkt programma : enkel MVDBO en BSC
- hangjongeren
Dirtdevil
30-06-2006, 11:19
Een ongelukkig gekozen dag voor de werkende mens die toevallig dan ook van racen houdt.
Hit of flop, ik denk dat we elk initiatief om de autosport naar een breder publiek te brengen moeten toejuichen.
Hoe je het ook draait of keert, we zien bij elke wedstrijd een terugloop aan toeschouwers (met uitzondering van de WS dan) en dit werkt nefast op verschillende gebieden.
Misschien dat het een concept is wat in de weekendmeetings ook kan toegepast worden. Wat randanimatie a la VTB-VAB dag. Dan wordt een uitstapje naar Zolder mss terug bekeken als iets wat haalbaar is met vrouw en kind.
Enneuh, laten we hopen dat we aan gisteren wat nieuwe autosportliefhebbers hebben overgehouden die binnen 4 jaar betalend naar de races komen kijken! :D
greetz
Hi
Het idee vond ik op zich wel geslaagd. Alles op één dag. En wat rand-animatie. Het is de ideale manier om uit te testen of naar een race gaan kijken wat voor je is. Want dat is totaal anders, dan naar een race op TV kijken.
Wel vond ik dat de leeftijd van de kinderen soms aan de lage kant was. Ze zullen ze best vermaakt hebben, maar ik denk eerder met de rand-activiteiten dan met de race.
De sfeer was ook wat gemoedelijker, dat vond ikzelf wel prettiger.
Ik denk wel dat er opgepast moeten worden met de rand-activiteiten. Een beetje is leuk, maar niet teveel. En ik denk dat de rand-activiteiten ook een 'race' karakter kunnen krijgen. Zoals bijvoorbeeld : Playstation iets, of een slotrace ofzo.
Toen ik de brief van de organisatie zag, dacht ik: "En oh ja, wordt ook nog geraced, maar belangrijk is dat niet echt..."
Maar over het algemeen ben ik best positief over dit concept.
Chauffeur
30-06-2006, 13:39
Mijn mening: Six Flags Zolder
Heeft niets meer met autosport te maken. Eén ding is zeker: je zal maar 100.000 euro krijgen van je sponsor, je VIPS uitnodigen en dan als sponsor tot de constatatie komen dat het doelpubliek kinderen zijn zonder enige koopkracht. Qua bezoekersaantallen die je naar de pers en partners kan ventileren niet mis, zoveel duizenden bezoekers, maar wie....
Volgende editie op een maandag, alle bejaarden, beenhouwers en coiffeurekes uitnodigen, standjes van Flair, Goed Gevoel, Aldi, enz... en daarna met z'n allen naar de Versus.
Waar is de goeie ouwe tijd dat we naar Zolder kwamen voor de koers, de wagen, het rubber, de geur en, dat we dienden te betalen en aan te schuiven. Vorige week in Ieper 4km te voet naar 1 KP - 15 euro voor een kaartje en met plezier betaald.
Randanimatie moet er zijn, maar Zolder is een racecircuit, geen Vlaamse kermis.
En dan wil ik het nog niet hebben over het financiele plaatje.
Net zoals altijd is mijn mening natuurlijk verkeerd ;)
Dirtdevil
30-06-2006, 13:52
;) Mijn mening: Six Flags Zolder
Eén ding is zeker: je zal maar 100.000 euro krijgen van je sponsor, je VIPS uitnodigen en dan als sponsor tot de constatatie komen dat het doelpubliek kinderen zijn zonder enige koopkracht.
Hier geef ik je voor een deel gelijk in en voor een deel ongelijk!
Kben er bijna zeker van dat 75% van de kinderen die de mcdonalds porsche gezien hebben 's avonds bij ma en pa aan het zagen waren voor een happy meal!
Als daar dan nog is 50% hun zin van krijgt, dan heeft de reclame toch wat opgebracht! ;)
Natuurlijk voor de teams en piloten niet zo aantrekkelijk, maar voor de sponsors die een reclameboodschap willen overbrengen denk ik niet dat het zoveel uitmaakt of er nu oude vrouwkes, klein kinderen of jij en ik komen kijken. Zolang het maar werkt .... en de belastingaftrek voordelig blijft :D
Kijk vorig jaar naar de 24 uren! Ook meer volk voor Pragha Khan als voor de koers, maar er was volk! Iedereen wist dat het de "EUPHONY" 24 hours of zolder waren! voor het overgrote deel, en jammer genoeg, door de geadverteerde randanimatie!
Ben er zelf ook geen voorstander van hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat deze initiatieven de enige mogelijkheid zijn om de mensen terug naar het circuit te lokken. Zeker nu er enkel endurance races zijn.
Mja, dit is ook maar mijn bescheiden mening en ik zal er waarschijnlijk ook heeeeeeel ver naast zitten. ;)
Greetz
Chauffeur
30-06-2006, 14:17
;)
Natuurlijk voor de teams en piloten niet zo aantrekkelijk, maar voor de sponsors die een reclameboodschap willen overbrengen denk ik niet dat het zoveel uitmaakt of er nu oude vrouwkes, klein kinderen of jij en ik komen kijken. Zolang het maar werkt .... en de belastingaftrek voordelig blijft :D
Bah, niet 100% mee eens. Als je doelt op kids, en je kent de kalender dan ga je 1 jaar op voorhand praten met Joepie, Play Station, Dreamland, Lego, Matchbox, enz.. en niet met Bingoal, Infini Champagne, Hörmann garagepoorten. Wat hebben die sponsors nu aan kinderen?
Als je +60 jarige hebt dan kies je als sponsors: Wit Paard, Toerisme Blankenberge, Zoo Antwerpen, Douwe Egberts, Weight Watchers en Tupperware.
Breng 200.000 kinderen (TUSSEN 10 en 16 jaar) per jaar naar het circuit en je zal zien dat de livery's van de wagens snel zullen veranderen.
Aan het concept van de kids is niets mis, maar de hoofdbrok moet de sport blijven en niet de randanimatie. Laat de kids in het voorprogramma per school een zelfgetrapte gokart inzetten waar ze alle scholen het tegen elkaar opnemen. Geef ze stunts zodat volle tribunes waaaawww roepen, spandoeke, vlaggetjes. Zelfde doelgroep, anders bekeken.
Met kinderen naar circuit te brengen investeer je in de toekomst, op zich een zeer goed idee. Als de kids dan niet naar de koers kijken maar op het springkasteel zitten dan zullen ze als ze 18 zijn naar pretparken gaan ipv naar Zolder voor de koers. Zolder is een ontmoetingsplaats voor autosportliefhebbers, geen pretpark.
Een optreden als publiekstrekker, 100% akkoord (zoals tijdens de 24H).
Gratis inkom: heb ik mijn eigen mening over.
50.000 gratis kinderen? No problemo, maar kunnen we het dan aub 3 jaar zo houden en niet elk jaar het geweer van schouder veranderen.
Misschien zit Winnie De Poe wel in de Viper naast Koen volgend jaar ter promotie van zijn nieuwe stripverhaal ;)
Dirtdevil
30-06-2006, 15:18
Wat hebben die sponsors nu aan kinderen?
Zolder is een ontmoetingsplaats voor autosportliefhebbers, geen pretpark.
Een optreden als publiekstrekker, 100% akkoord (zoals tijdens de 24H).
50.000 gratis kinderen? No problemo, maar kunnen we het dan aub 3 jaar zo houden en niet elk jaar het geweer van schouder veranderen.
Misschien zit Winnie De Poe wel in de Viper naast Koen volgend jaar ter promotie van zijn nieuwe stripverhaal ;)
Kheb van Winnie vernomen dat hij binnenkort zijn licentie gaat aanvragen. :D
Nee, ff serieus. Ik doelde ook helemaal niet op het naar zolder lokken van de kinderen. Ik had het enkel op initiatieven om het volk terug naar Zolder te krijgen.
Dit kan enerzijds door de spektakelwaarde te verhogen door bv het terugbrengen van promotiecups of anderzijds door het aangenaam vertoeven te maken in Zolder.
Kdenk dat het tweede eerder binnen de mogelijkheden ligt! :)
Greetz
Eens iets anders, maar als je van West-Vlaanderen moet komen dan heb je meer in file gestaan dan races gezien .... toch een klein ongemakske ...
in het weekend is het precies wat kalmer rond brussel-leuven-.....
een pitwalk voor die kleine mannen:
Toch veel blije gezichten gezien, want de pit is normaal iets waar ze waarschijnlijk zelfs nooit meer zullen in geraken !!! zonder vip of team is dit immers verboden, en of ze ooit zover zullen geraken !!!
VTI studenten gezien die de mecano's direct vragen begonnen te stellen, dus leerrijk is het toch ook wel !
maar ook:
onder begeleiding viel dat nog mee, maar er zaten er van die gangsters tussen die alles wat losging dachten te mogen meenemen naar huis .... waar is het respect van de jeugd voor andermans materiaal naartoe !!!!
Pro:
- ander publiek, je mag er prat op gaan dat toch een aantal kinderen geïnteresseerd zijn geraakt in de autosport. Er hing een aangename sfeer en er was meer te zien dan het circuit alleen. Beetje 24h sfeer vond ik het zo...
- pitwalk, voor iedereen erg interessant denk ik, hoewel het me verbaasde dat bepaalde teams totaal geen moeite deden om wat kindvriendelijk over te komen:(
Min:
- dag in de week is voor volwassenen minder interessant, hoewel er toch wel meer waren dan ik had gedacht. Je moet verlof nemen, je moet de files trotseren die op een zondag toch wel echt minder zijn, enz. Aan de andere kant had ik het er graag voor over!
- Tijdstip van de race: hij begon & eindigde dus ook te laat. Nog voor de race gedaan was waren alle schoolbussen al weg, want die moeten om 5h al terug aan de schoolpoort staan uiteraard.;) Beetje ongelukkig!
- Er was absoluut geen extra moeite gedaan om de race 'volgbaar' te maken. In de moderne tijd waarin we leven hebben we op Zolder enkel luidsprekers die niet te horen meer zijn zodra het veld verspreid rondrijdt. Daar moet men op de circuits toch eens dringend iets aan doen.
Voor de rest denk ik dat er mag gesproken worden van een bescheiden succesje, hoewel dit ongetwijfeld ook met het weer te maken heeft. Meer spots voor de amateurfotografen heb ik ook nog niet gemerkt. Jammer.
@ Zolder : doe dat nooit meer, een race op donderdag. Ik had namelijk op vrijdag de hele dag het gevoel dat het maandag was... En dan nog een zware...
Ik denk dat er één ding over het hoofd gezien wordt. Zolder heeft dit jaar A-weekends te kort voor de Belcar Races. Vandaar dat er twee moeten georganiseerd worden op een donderdag omdat deze ook "geluidsvrij zijn". Als je dan een donderdag uitkiest op het einde van het schooljaar, dan heb je snel een doelgroep gevonden.
Ik hoorde bovendien vertellen dat dit concept een eindwerk van twee Mechelse studenten was. Ze moesten "een evenement" organiseren en kozen voor een evenement in de autosport. Ik weet echter niet of dit correct is. Kan iemand dit bevestigen ???
Op zich vind ik het concept om alles te rijden op één dag nog niet zo slecht. Al is een weekdag naar mijn mening dan weer niet ideaal.
En dan de bezoekers : de kinderen. Ik heb de indruk dat er velen (te) laat waren en bovendien (te) vroeg terug huiswaarts keerden. Bovendien liet de begeleiding van sommige kinderen te wensen over. Ukkies, of toch bijna, laten rondlopen of op de tribune laten zitten bij de start, zonder oorbescherming is om problemen vragen. De leraars zaten op een terras lekker te genieten van een ijsje of een ander consumatie. Hier en daar zag je een leraar die het goed deed. Meestal ging het over doorwinterde autosportliefhebbers. Ze begeleidden de kinderen een hele dag en namen ze mee naar de teams om kennis te maken. Sommige mochten zelfs in de racebolides plaatsnemen en de leraar nam lustig foto's. Een andere leraar nam deel aan de BSC. Zijn leerlingen vertrokken 's morgens op schoolreis maar ze wisten niet waar ze naartoe gingen. Groot was hun verbazing toen ze hun leraar zagen met een raceoverall aan.
Dus net zoals in het gewone leven : er zijn goede voorbeelden en slechte voorbeelden.
Wat mijn mening betreft : de meeste van de aanwezige kinderen (vooral zij die een slechte begeleiding hadden) zouden gelukkiger geweest zijn met een dagje in een eenvoudige speeltuin.
C U
Astra-fan
01-07-2006, 08:00
Heb ook ergens horen zeggen dat het een eindwerk was van twee studenten.
Ik hoorde bovendien vertellen dat dit concept een eindwerk van twee Mechelse studenten was. Ze moesten "een evenement" organiseren en kozen voor een evenement in de autosport. Ik weet echter niet of dit correct is. Kan iemand dit bevestigen ???
Klopt als een zwerende vinger Pascal...
Eén van die twee is mijn (toekomstige?:D ) schoonzus.
Ze deed haar stage in zolder (laatste jaar eventmanagement), en ze kregen dit als opdracht van Circuit Zolder. Het basisidee van het aantrekken van de jeugd was een idee van Zolder.
Voor de rest moesten ze alles uitwerken en organiseren in overleg met Zolder...
Nonkel Vroem
01-07-2006, 12:43
Een andere leraar nam deel aan de BSC. Zijn leerlingen vertrokken 's morgens op schoolreis maar ze wisten niet waar ze naartoe gingen. Groot was hun verbazing toen ze hun leraar zagen met een raceoverall aan.
Inderdaad, en de verbazing was er !!!Mijn mannen (1-2e ASO- BSO)hebben de dag van hun leven gehad. (ook de dames !!!!) Tegen het einde van de dag waren ze wild enthousiast over deze dag. Als laatste verrassing had ik nog 35tal posters van de wagen die op de terugweg werden verloot. Van de collega's te horen was het een hevige strijd om eentje in bezit te krijgen....
Ons team heeft aan deze dag zeker supporters over gehouden die we terug zullen zien in Zolder (24h zelfs al)!!!!
En het verhaaltje is rondgegaan als een lopend vuurtje op school.....
Dus mits enige creatieve touch en inzet (!!hebben heel wat voorbereiding gehad) denk ik wel dat dit iets kan worden...
(hoewel ik denk basisscholen??? iets te jong...)
en voor de studenten van dit project; je hebt het toch maar gedaan !!!Proficiat.
Volgens een reportage op tvl.be waren er maar 3000 schoolkinderen aanwezig............
Link naar de reportage (http://212.113.81.34/play.asp?file=20060629-031-4819.wmv&onderwerp=Belcar&datum=29/06/2006&type=HQ&intro=Anthony%20Kumpen%20heeft%20vanmiddag%20met%2 0zijn%20het%20GL%20PK-team%20de%20derde%20manche%20van%20de%20Belcar%20g ewonnen.%20Anthony%20Kumpen%20blijft%20zo%20aan%20 de%20leiding%20in%20de%20tussenstand%20van%20de%20 Belcar.%20De%20race%20had%20uitzonderlijk%20op%20e en%20weekdag%20plaats.%20En%20voor%20één%20keer%20 mochten%20leerlingen%20en%20scholieren%20op%20hun% 20laatste%20schooldag%20de%20wedstrijd%20gratis%20 bijwonen.%20BBW)
Dat getal lijkt me een tegenvaller, ook al is het de eerste editie van deze nieuwe Waregem Koerse ;)
bluelite
02-07-2006, 17:44
Heb ook ergens horen zeggen dat het een eindwerk was van twee studenten.
http://www.autosport.be/news/7305.awm
Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is? Of moeten ze nu echt alles overboord gooien en zich alleen laten sturen door de wensen van de baanposten? Jullie zijn inderdaad een conditio sine qua non geworden, en dat laten jullie graag blijken. ;)
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=155852
De bezetting van de posten was hoogtens 30% t.o.v. van de normale weekends. Gelukkig is weer alles goed gegaan ;)
De bezetting van de posten was hoogtens 30% t.o.v. van de normale weekends. Gelukkig is weer alles goed gegaan ;)
Amai nog nie, in de kanaalzone is nogal wa gebeurt! Een massa spins in de eerste linkse (oa de Stealth die op een zeer gevaarlijke plaats stond) en de Mosler natuurlijk. Proficiat voor alle marshalls!!!
Over het initiatief om de jeugd aan te trekken: op zich geen slecht idee en ook het feit dat men alle scholen aanschreef is goed. Maar blijkbaar zagen veel scholen het niet echt zitten... spijtig.
Inderdaad, en de verbazing was er !!!Mijn mannen (1-2e ASO- BSO)hebben de dag van hun leven gehad. (ook de dames !!!!) Tegen het einde van de dag waren ze wild enthousiast over deze dag. Als laatste verrassing had ik nog 35tal posters van de wagen die op de terugweg werden verloot. Van de collega's te horen was het een hevige strijd om eentje in bezit te krijgen....
Ons team heeft aan deze dag zeker supporters over gehouden die we terug zullen zien in Zolder (24h zelfs al)!!!!
En het verhaaltje is rondgegaan als een lopend vuurtje op school.....
Dus mits enige creatieve touch en inzet (!!hebben heel wat voorbereiding gehad) denk ik wel dat dit iets kan worden...
(hoewel ik denk basisscholen??? iets te jong...)
en voor de studenten van dit project; je hebt het toch maar gedaan !!!Proficiat.
Same here. Ik ben donderdag met onze 2de jaars uit Ninove geweest en heel wat leerlingen hebben de dag van hun leven gehad wisten ze mij achteraf te vertellen. Ik heb mijn leerlingen uit de Mechanica-afdelingen apart genomen omdat zij graag verderwillen in de richting Automechanica en zij zijn nu wel overtuigd dat ze hierin verder willen. :) Zo mochten ze plaatsnemen in de Red Bull porsche en vragen stellen aan een aantal piloten...en nog wat extra's.
En de meisjes? Hun dag kon echt niet meer stuk na hun ontmoetingen met de Wauters-broers! :p
Op vrijdag waren mijn leerkrachten ook al laaiend enthousiast en zouden zelfs heel graag volgend jaar willen terugkeren. Ook kreeg ik van verschillende leerlingen de vraag wanneer de 24 uren van Zolder doorgaan, omdat ze graag nog eens de Belcar willen terugzien. Zolder heeft dus heel wat van mijn leerlingen kunnen overtuigen wat het bezoeken van autoraces betreft.
Ikzelf heb er trouwens ook van genoten...niks was leuker dan zoveel blije gezichten te zien. :)
Die dag waren mij enkele zaken opgevallen....zoals eerder vermeld denken enkele leraars toch dat ze op dat moment in Bobejaanland of Walibi zitten en laten ze de kinderen vrij rondlopen (zonder enige vorm van toezicht)....waardoor ik op verschillende momenten kinderen vanalles in de pitlane zag 'droppen', natuurlijk tot grote ergernis van verschillende mecaniciens en teamchefs. Maar er waren natuurlijk ook leraars die hun verantwoordelijkheid namen en de hele tijd een oog in het zeil hielden....of zoals Belle en haar gevolg.....die de weg blokkeerden voor mij als dorstige sportcommissaris door opstoppingen te veroorzaken in de niet al te brede gang van de race controle :p ;)
Maar ja....als kind hadden we vanuit de scholen in Maasmechelen altijd de duivelsbergcross....waarbij we in de voormiddag wat rondwandelden en een wedstrijdje hardlopen hadden...en 's middags een demo voor de nationale rallycross auto's.....en daar is mijn liefde voor de autosport ontstaan. Moest dit evenement hetzelfde effect hebben gehad op verschillende jongeren....dan is het het zeker waard geweest. Vooral als ik me herinner hoeveel plezier ik destijds heb beleefd.
Ik denk dat het belangrijk is voor CZ om nu de zaken te evalueren en goed in de gaten te houden dat ze in de eventuele komende edities hun doel niet voorbij gaan schieten (zoals verschillende evenementen die na enkele jaren compleet van gezicht veranderden en een stille dood stierven).
Die dag waren mij enkele zaken opgevallen....zoals eerder vermeld denken enkele leraars toch dat ze op dat moment in Bobejaanland of Walibi zitten en laten ze de kinderen vrij rondlopen (zonder enige vorm van toezicht)....waardoor ik op verschillende momenten kinderen vanalles in de pitlane zag 'droppen', natuurlijk tot grote ergernis van verschillende mecaniciens en teamchefs. Maar er waren natuurlijk ook leraars die hun verantwoordelijkheid namen en de hele tijd een oog in het zeil hielden....of zoals Belle en haar gevolg.....die de weg blokkeerden voor mij als dorstige sportcommissaris door opstoppingen te veroorzaken in de niet al te brede gang van de race controle :p ;)
Die gang is dan ook redelijk smal hé. :p
Ik heb steeds mijn leerlingen bijgehouden omdat ik mij goed bewust ben van de 'gevaren' in de paddock. Ik heb meermaals gezegd dat ze moesten opletten voor quads, motoren, wagens die passeerden en ze hebben er dan ook aandacht aan geschonken.
Voor mij was het echt wel een werkendagje en was dan ook pompaf op het einde van de dag.
Die gang is dan ook redelijk smal hé. :p
Ik heb steeds mijn leerlingen bijgehouden omdat ik mij goed bewust ben van de 'gevaren' in de paddock. Ik heb meermaals gezegd dat ze moesten opletten voor quads, motoren, wagens die passeerden en ze hebben er dan ook aandacht aan geschonken.
Voor mij was het echt wel een werkendagje en was dan ook pompaf op het einde van de dag.
Tja...breed is die gang niet...ik dacht eerst dat het maar eventjes zou duren....maar ja wist ik veel dat Lydia een spreekbeurt ging houden :D . Deed me denken aan schoolbezoeken aan de zoo...daar keken we ook altijd naar de aapjes die achter het glas zaten....maar ja....daar passeerden geen dorstige aapjes :gas: :rolleyes: :D
Ik merkte wel dat uw leerlingen goed 'afgericht' :o waren, hoewel zo'n strenge juf lijkt ge me toch niet :p , maar ja....ik kan gerust begrijpen dat ge moe was na die dag...ik zou het toch niet kunnen opbrengen om met een groep leerlingen de hele dag daar rond te lopen
Toch nog een evaluatie van mij :+
Een race op donderdag dus. Tijd om de overvloedige lijst van overuren aan te spreken en er een verlengd weekend van te maken. Een race op donderdag betekent voor veel vlamingen ook de ring van Brussel tijdens de spits. Met die wetenschap een uur vroeger vertrokken dan normaal, maar al na 2km E40 al aanschuiven. Toen ik ter hoogte van Leuven was zou ik er normaal zo ongeveer al geweest zijn....
Maar goed, dit was te verwachten. Toen ik op de E314 reed, en zo stilaan in de buurt van Zolder kwam, bedacht ik me dat ik nog geen enkele autocar had gepasseerd. De start van de eerste sessie was binnen het half uur, ik had toch minstens verwacht 1a2 autocars te passeren. Uiteindelijk kwam ik later dan normaal aan, maar stond wel veel dichter bij de ingang als normaal. Rustig dus...
Later schat ik dat er zo'n 10 autocars op de parking stonden. Het leek echter wel of er (gelukkig) meer studenten dan dat waren. Entertainment was er ook genoeg voor de leerlingen die zich niks van de koers aantrokken. AL vraag ik me eerlijk gezegd af wat een klas bestaande uit enkel meisjes uit het lager onderwijs op zo'n evenement te zoeken heeft. Dit wil niet zeggen dat ze niet welkom zijn, integendeel.... Maar toch....
De pitwalk was ook een aangename verassing, alhoewel ik vond dat sommige teams wat meer opener naar het publiek kon zijn. Het leek erop dat de teams niet echt wisten wat te verwachten. Iedereen liep zomaar binnen in de boxen. Natuurlijk niet ideaal voor de teams, en terwijl sommigen lieten maar begaan (chapeau), plaatsen sommigen een lint voor hun pitbox zodat enkel personeel binnen liep (heel begrijpelijk), anderen daarintegen trokken gewoon de luiken naar beneden (:no: ). Maar goed, dit was een unieke mogelijkheid, dus wat hebben we te klagen...
De drukte zelf vond ik ideaal. Niet teveel volk, maar zeker ook niet te weinig.
Toen de race gedaan was, vertrok ik onmiddelijk terug huiswaarts, zonder het podium af te wachten. (avondspits nietwaar :fight: ) Tot mijn verbazing waaren op één na alle autocars al weg, en die éne die er nog stond was ook vertrekkensklaar.... Men kwam toch voor de races? Of was het niet spannend genoeg?
Uiteindelijk was het tock zeker een geslaagde dag. Het idee van een race op donderdag is origineel en gedrufd, maar door het mooie weer en het lange weekend leek het wel een beetje vakantie. Iets wat voor de doelgroep zelfs het geval was, maar niet voor de arme werkmens :D
Volgend jaar opnieuw? Jazeker, als de weersverwachting goed zit. Maar ik kan me geen jaar herinneren waar het eind Juni slecht weer was :+
Tot mijn verbazing waaren op één na alle autocars al weg, en die éne die er nog stond was ook vertrekkensklaar.... Men kwam toch voor de races? Of was het niet spannend genoeg?
Jawel hoor en ik heb sommigen haast de bus moeten insleuren, want ze wilden echt niet doorgaan! :p
Feit is dat onze 4 bussen terug naar Ninove moesten en rekening houdend met de files op de Ring van Brussel heeft mijn directeur besloten rond 16.30 uur te vertrekken. Orders from the chief dus. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.