View Full Version : Alonso op dopinglijst Dr. Fuentes?
Astra-fan
01-07-2006, 08:13
Gisterenavond iemand het Tourjournaal gezien?
Volgens Karl Vannieuwkerke staan er op de beruchte dopinglijst van de Spaande dokter Fuentes ook enkele namen uit de autosport. Eén van hen zou niemand minder dan Fernando Alonso zijn.
Weet iemand hier meer van?
Is de volledige lijst eigenlijk ergens te raadplegen?
gwyllion
01-07-2006, 11:59
De volledige lijst is nog niet bekend. Op de lijst zouden 56 renners staan. Er zouden trouwens ook atleten op staan.
Die lijst zou bestaan uit 200 namen..........
Alonso een startverbod tijdens de komende GP's, net zoals die wielrenners in de Tour?
dan wordt het toch nog spannend
bluelite
01-07-2006, 14:12
De FIA is heel strikt als het gaat om doping- en of druggebruik. Als blijkt dat Alonso vorig jaar die bloeddoping-procedure had gevolgd, dan kan hij alsnog zijn titel kwijtspelen!
Als de feiten zich dit jaar voordeden, dan zou het best kunnen dat Alonso enkele races aan de kant zal moeten blijven.
Ik hoop voor Alonso dat hij daar niets mee te maken heeft, want ze hebben toch redelijk harde bewijzen gehad tegen al die wielrenners.
Ik vraag me toch af of je met doping alle reflexen onder controle hebt en je bent misschien fysiek langer bestand maar of je er sneller door wordt ?
Minder snel vermoeid = verbeterde concentratie zeker?
EDIT: Geen hoger niveau van concentratie, maar wel langere tijd een hoog niveau van concentratie, bedoel ik...
HEt valt wel op dat het de wielerjournalisten zijn die zoiets uitbrrengen, op geen enkele autosportsite staat er iets over. Misschien een idee van laten we de andere sporten ook maar zwart maken?
HEt valt wel op dat het de wielerjournalisten zijn die zoiets uitbrrengen, op geen enkele autosportsite staat er iets over. Misschien een idee van laten we de andere sporten ook maar zwart maken?
Ik denk dat het misschien ook zoiets zal zijn, want het F1 wereldje is toch nog zeer populair in de wereld en zelfs geen enkele krant die dit uitbrengt ???
Minder snel vermoeid = verbeterde concentratie zeker?
EDIT: Geen hoger niveau van concentratie, maar wel langere tijd een hoog niveau van concentratie, bedoel ik...
Zou kunnen, maar dat lijkt me dan toch iets dat eerder in 24-uurs races zou meespelen. Een GP is toch eerder een "sprintkoers", relatief gezien natuurlijk.
senna's kingdom
01-07-2006, 21:38
Dat denk ik ook.
Vroeger toen wagens geen servo hadden en geen tractiecontrole waren het nog brute krachten.
Toen had een rijder meer last van vermoeidheid.
Thomas enge is ook eens gepakt geweest toen hij een verboden "sigaretje" had gerookt.
Hierdoor werd die een tijdje aan de kant gezet en werd zijn loopbaan richting F1 verknoeid.
Een fragmentje uit een schoolwerkje van mij uit het AFGELOPEN schooljaar:D : "Via deze techniek wordt de zuurstofopname in het bloed kunstmatig opgedreven. Bloeddoping heeft één groot voordeel: ze is niet opspoorbaar als het behandelde bloed op het juiste moment geïnjecteerd wordt in het lichaam van een sporter, als het om diens eigen bloed gaat. Dit is echter in de praktijk niet zonder gevaar. De sporter kan niet alleen infecties oplopen; de methode kan ook hartinfarcten veroorzaken."
Dit lijkt me geschikt voor wielrennnen, triathlon, ed. Maar voor autosport, neen!
Thomas enge is ook eens gepakt geweest toen hij een verboden "sigaretje" had gerookt.
Hierdoor werd die een tijdje aan de kant gezet en werd zijn loopbaan richting F1 verknoeid.
Die kerel is daardoor zijn F3000 titel kwijtgeraakt. Bij het Enge ging het destijds voor Nederlandse begrippen om een onschuldig wietje / stickie..........maar die perceptie ligt in Europa iets anders ;) In Nascar heeft men ook een aantal drugsgevalletjes achter de rug, meest notoire zondaar was Shaun Hmiel.
Let wel we hebben het hier over (soft)drugs en geen doping. Bij 24-uurs races kan ik me bepaalde middelen van drugs en/of doping voorstellen.......kan me nog een driewieler herinneren uit 2004 tijdens de 24 uur van Zolder ;) Die wagen reed harder dan andere op 4 wielen :)
Echter het mogelijke geval Alonso, er zouden meer autosportnamen op die lijst staan, ....... iets om te volgen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.