View Full Version : [Round 10] 2006 Grand Prix of the United States
In doezel en slaaptoestand deze race bekeken, na de safetycar ben ik een stuk van de film kwijt :) Gaan ze dit keer wel met 22 wagens van start........echter na twee bochten tellen we al 7 wrakken. E.e.a. werd niet echt super in beeld gebracht helaas.
De rest van de race, voor zover ik die bewust heb meegemaakt, was er een van 13 in een dozijn. Gevoelsmatig meer lege plekken dan vorig jaar op de tribune.
Ferrari was dominant dit weekend. Lag dat aan Ferrari? Nee, waarschijnlijk aan Michelin die een verdomd zekere compound richting Indy hebben verstuurd ;)
eindelijk schumi nog eens..:) ook een mooie 2de plek van massa :applaus:
jammer voor ralf.. hij had nog voor alonso kunnen eindgen.. schumi maakt deze race toch wel een goed aantal punten goed :cool:
uitspraak van alonso
"We konden niet vechten met de Ferrari's, maar wij waren negen van de tien races sneller, terwijl zij dat slechts één keer waren," zei Alonso op de website van zijn team. "Als die balans zo blijft, kunnen we tevreden zijn." euhm hij kan wel goed rijden, maar tellen is precies toch wat minder.. ferrari heeft 3 races gewonnen en was dus 3 van de 10 keer sneller..
ik hoop nu echt dat schumi de volgende races nog meer kan goed maken.. dat zou ook ineens het kampioenschap terug mooi maken
In San Marino leek Alonso me anders wel een stuk sneller. Alleen raakte hij er niet voorbij. Geen idee welke andere GP ze nog gewonnen hebben of welk verloop die had.
Op de Nürburgring heeft Schumacher Alonso eerlijk en op snelheid verslagen.
In San Marino leek Alonso me anders wel een stuk sneller. Alleen raakte hij er niet voorbij. Geen idee welke andere GP ze nog gewonnen hebben of welk verloop die had.dat was toen te danken aan een slecht banden setje dacht ik.. nuja uiteindlijk heeft schumi toch 3 keer gewonnen, op bepaalde ciircuits denk ik ook dat schumi beter was, maar ttoch heeft alonso toen gewonnen..
gwyllion
03-07-2006, 16:44
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe Rosberg erin geslaagd is om als enige rijder buiten de punten te eindigen? Geklopt door Liuzzi in Torro Roso. Was de Williams zo slecht te besturen?
ik denk het wel, want hij had zich ook al ver vanachter gekwalificeerd
Ja, er was iets wat niet echt klopte, want Liuzzi bleef ronden lang moeiteloos hangen, en ging Rosberg dan toch vrij weergaloos voorbij. Knap resultaat en een verdiend punt voor Liuzzi die ik dit seizoen enorm sterk vind presteren (y)
senna's kingdom
03-07-2006, 20:22
Niemand iets te zeggen over monteiro-sato?
Banzai wordt nu aan monteiro doorgegeven:rolleyes: .
Vorig jaar al villeneuve van de baan gekegeld en montoya.
Dit jaar albers en sato.
Maar ja,wie was het weer.
Tuurlijk,sato:no: .
Ach ja,monteiro moet eens leren volwassen worden.
vorig jaar deed hij ook niets verkeerd met villeneuve en montoya.
Met albers was het een raceincident.
En sato kwam weer van ver af "volgens monteiro:rolleyes: "
Als je de beelden zag was het maneuver van sato fair.
Maar eentje liet absoluut geen ruimte.
Pats.Ja banzai monteiro.
Ach,hij durft zichzelf nu niet onder ogen komen omdat die ingehaald werd door een super aguri;) .
Knappe prestatie van jacques villeneuve.
Hij doet het heel goed dit jaar en erg constant te vinden bij de punten:worship: .
Ik hoop dat theissen daar toch eens aan denkt.
Het is door pech dat villeneuve minder punten heeft dan heidfeld.
Hoewel ook hij het erg goed doet:applaus: .
euhm, ik denk dat ik een een andere race dan jij heb gezien dan... Ik zag Sato die veel te laat remde, Monteiro die instuurde zonder dat Sato er langs zat en vervolgens zag ik Sato de bocht afsnijden en zo Monteiro rammen...
gwyllion
06-07-2006, 10:34
Er zou een verklaring zijn voor gebrek aan snelheid voor Renault: Michelin had inderdaad opgedragen om veiligere band te gebruiken om zo problemen te vermijden, nadat tijdens de oefensessie de snellere band beschadigd bleek :eek:
New 'Indy saga' nearly struck in 2006
Michelin only narrowly avoided a disastrous repeat of the 2005-style 'Indy-saga' at the venue last weekend.
Auto Motor Und Sport in Germany reports that, although it was kept impressively quiet, the French supplier noticed damage on its 2006-spec tyres after free practice sessions at Indianapolis.
Last year, the marque had to order all seven Michelin-clad teams to retire their cars after the US GP formation lap.
In 2006, to prevent a repeat, Michelin reportedly told five of its six partner teams - all except McLaren - to use the 'soft' option, after the hard tyre showed some signs of damage.
This could explain Renault's uncharacteristic lack of pace; Fernando Alonso reportedly wanted to use the hard tyre but was ordered not to.
Auto Motor Und Sport also reveals that Bridgestone were wary of tyre damage at Indianapolis and - as a back-up plan - brought its 2005-spec tyres to America.
The FIA, too, had an emergency plan; if Michelin had found itself in strife this year, the governing body would have painted a line on the troublesome Indy banking, with one 'lane' for fast cars and one for cars restricted to a 250kph limit.bron: f1-live.com (http://f1.racing-live.com/f1/en/headlines/news/detail/060705145035.shtml)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.