PDA

View Full Version : Vlaanderen Classic & Cabrio Tour 26 augustus


Jan
05-07-2006, 13:31
Nog een kleine twee maand te gaan, maar op 26 augustus 2006 staan we weer gemotiveerd klaar om deel te nemen aan de Vlaanderen Classic & Cabriotoer,ingericht door de vzw Altena.

Deze dagrit van ongeveer 200 km doorheen de Vlaamsche Ardennen start zoals de afgelopen jaren in de Brouwerij Liefmans te Oudenaarde, dat is eigenlijk al reden genoeg om erbij te zijn. Ondanks de vlag “Classic en Cabrio” is het niet noodzakelijk over een dergelijk voertuig te beschikken, alle soorten wagens zijn toegelaten, te vergelijken met de Memorial Staepelaere.

Vermits het parcours wordt uitgetekend door het illustere duo Immesoete-Vanoverschelde, betekent dat ook automatisch dat zij deze rit niet zullen winnen.:worship:

Zijn er nog Paddockers die deze rit op hun programma hebben staan?
Het omgeving is magnifiek, de catering tot dusver onovertroffen en de traditionele winnaars moeten toekijken langs de kant, wat wil je nog meer…..;)

Jan, Wouter, Patrick en Rudi

Meer info www.altena-vzw.be

Werner333
06-07-2006, 20:31
Zal er niet zijn. Het si dan nl de 24 uur in Zolder.

Jan
07-07-2006, 09:54
Zal er niet zijn. Het si dan nl de 24 uur in Zolder.


Échte mannen kombineren dat toch gewoon:rolleyes:

Als je het culinaire gedeelte na de VCT overslaat kan je daarna nog minstens van de 21 uren van Zolder genieten.

Sennake
07-07-2006, 11:48
Ik wil best, en ik heb zelfs een cabrio, maar ik heb geen navigator...

Werner333
07-07-2006, 20:43
Échte mannen kombineren dat toch gewoon:rolleyes:

Als je het culinaire gedeelte na de VCT overslaat kan je daarna nog minstens van de 21 uren van Zolder genieten.

Minder. Ben zondag op de Maneblusser classic tour. ;)

EdS
08-07-2006, 10:55
Ik wil best, en ik heb zelfs een cabrio, maar ik heb geen navigator... Hoi Sennake... Bij deze biedt zich een navigator aan.
Heb na recente MAK Historic (6de in "middelste" categorie met 16 deelnemers) (terug) de smaak te pakken. 0496-898551

EdS
10-07-2006, 14:53
Inmiddels sorry Sennake...
Heb normaal gezien al een co-zitje voor de Classic Cabrio Tour.

Jan, Wouter, Patrick en Rudi: wanneer staat er 1 reglement op de site ?
Met hetgeen er nu op staat, heb ik al een kleine classeur gevuld... Of zijn jullie niet van het organiserend altena ? ("gewoon" paddock-deelnemers ?)

Jan
10-07-2006, 21:25
Inmiddels sorry Sennake...
Heb normaal gezien al een co-zitje voor de Classic Cabrio Tour.

Jan, Wouter, Patrick en Rudi: wanneer staat er 1 reglement op de site ?
Met hetgeen er nu op staat, heb ik al een kleine classeur gevuld... Of zijn jullie niet van het organiserend altena ? ("gewoon" paddock-deelnemers ?)

Klasseer ons maar bij de "gewone" paddock-deelnemers;)

EdS
12-07-2006, 09:53
Klasseer ons maar bij de "gewone" paddock-deelnemers;) Jan, ik hoop dat die "gewoon" niet denigrerend overkwam en als dat zo was... was het zeker mijn bedoeling niet om te kwetsen. Ik kon uit jullie mail niet echt afleiden was of de organisatie deze thread postte of "gewone" forummers... Doeme, nu gebruik ik weer "gewone". ;)

Mag ik vragen wie er precies deelneemt, welke wagen en welke klasse ?
Voor onze deelname kijk je maar eens op www.vabeco.be !

Jan
12-07-2006, 11:01
Zit er maar niet mee, ik heb niets op mijn krachten genomen hoor.
Met "gewoon" bedoelde ik dat wij niet tot de Altena-organisatie behoren en vanwege nog niet genoeg ervaring of podiumplaatsen nog steeds ons ding doen in de recreatieklasse. Het amusement komt op de eerste plaats, we rijden niet in een of ander specifiek kampioenschap, maar doen het wel graag goed
Aanvankelijk beschikten we over een Golf MkI, maar die is sinds ruim een jaar vervangen door een Mazda MX5. Patrick en Rudi zijn nogal op comfort gesteld en gebruiken voor hun uitstapjes een Audi A6 (en als daar brokken aan zijn een Citroën Xantia).

Als ik jouw palmares erop nasla, denk ik dat je meteen in de sportklasse aan de slag moet..........en dan mist Sennake de kans van zijn leven om in die klasse te winnen:D
Er heerst blijkbaar navigatorschaarste op dePaddock:o

EdS
12-07-2006, 16:12
Als ik jouw palmares erop nasla, denk ik dat je meteen in de sportklasse aan de slag moet..........en dan mist Sennake de kans van zijn leven om in die klasse te winnen:D Er heerst blijkbaar navigatorschaarste op dePaddock:o

Aangezien mijn piloot (nog) géén ervaring heeft, twijfel ik aan recreatie of toerisme (zeker géén sport...) Ervaring in snelle rally's is wel iets anders dan rittensport/historic ! Al was ik wel tevreden over het resultaat met een andere piloot in de recente MAK-Historic (6 op 16 deelnemers in "middelste" klasse).

Hetgeen mij afschrikt van de "hogere" klasse is de visgraat... en ik dacht dat die ook op het programma van de toerisme-klasse staat in de Vlaanderen Classic Cabrio Tour. Van de andere kant vind ik (teveel) bol-pijl ook niet echt fijn als navigator. Doe mij maar zoveel mogelijk kaartlezen (in diverse systemen) !

Pinzie
12-07-2006, 17:49
Wish I had an oldtimer that didn't drink as much as me ...

666
15-08-2006, 19:39
Iemand al een bevestiging ontvangen? Dit zou ten laatste op 14/08 gebeuren. Zelf nog niets gezien :(

Pinzie
15-08-2006, 19:43
@Sennaka:

Als je nog geen co-piloot hebt, contakteer me dan even als je het ziet zitten om samen deel te nemen.

Greetings,

Pinzie
gielen.p@skynet.be (msn en email)

beesie
16-08-2006, 10:28
Ik zal er ook niet aanwezig zijn. Ik rij de straven toebaksrit. Telt immers mee voor het pakkampioenschap. En tegenover een vriend van mij (Filip Forrest) ben ik het ook verplicht.
Jammer dat die 2 samenvallen. Volgende keer de kalender in de gaten houden e gasten.
groetjes

666
16-08-2006, 15:11
Net de bevestiging via mail ontvangen:D . We kunnen er dus tegenaan:gas: .
Wel met het startnummer 13 hopelijk brengt dat geen ongeluk.
@Pinzie. Het bijrijdersstoeltje is al bezet. Wel handig zo'n vaste co.

Jan
18-08-2006, 13:37
En daarmee komen er toch nog 4 DePaddock teams aan de start van de VCT, nl. de startnummers 11, 13, 21 en 42 (de vroege nummers bij de toeristen en de hoge cijfers bij de recreanten:D )

Het aantal inschrijvers is anders aan de lage kant:( en staat naar mijn ervaring niet in verhouding tot de kwaliteit van de organisatie.

En dan te weten dat Sennake speciaal een cabriootje heeft aangeschaft om aan deze rit deel te nemen:+ Dat heb je natuurlijk met een co-piloot die alleen maar in augustus studeert;)

EdS
21-08-2006, 09:36
Gezien de verre verplaatsing en het feit dat het het eerste écht evenement met de "nieuwe" oldtimer is, zal startnummer 11 al op vrijdagavond richting Oudenaarde trekken... Zo kunnen we na een nachtje hoevetoerisme fris en monter aan de start verschijnen ! Ik kijk alvast uit naar de Paddock-verbroedering... Tot binnenkort

Pinzie
22-08-2006, 19:09
Het lijkt erop dat ik er toch ga bijzijn, details moeten nog besproken worden, maar ik denk dat ik mijn gerief al kan inpakken ervoor !!!

Werner333
23-08-2006, 00:13
Have fun mannen.

EdS
23-08-2006, 08:44
De versnellingspook van de "nieuwe" oldtimer (Triumph - startnummer 11) is losgekomen... Twijfelachtig of die klaar geraakt tegen vrijdagavond ?! Maar starten doen we 99% zeker, desnoods met een andere (geleende) oldtimer.

EdS
23-08-2006, 08:45
Het lijkt erop dat ik er toch ga bijzijn, details moeten nog besproken worden, maar ik denk dat ik mijn gerief al kan inpakken ervoor !!!
Bij wie en welke wagen ? Startnummer ?

Jan
23-08-2006, 09:53
Have fun mannen.

Thx, 't zal ni mankeren:D :D

Blij te noteren dat er nog een extra DePaddock team zal deelnemen, ons aandeel groeit:applaus:

Pinzie
23-08-2006, 17:58
@EdS:

Samen met Holans Rudi (Bokkenrijders), welke wagen we nemen staat nog niet helemaal vast ...

Raceboy
23-08-2006, 18:02
@EdS:

Samen met Holans Rudi (Bokkenrijders), welke wagen we nemen staat nog niet helemaal vast ...


Ola meneer gaat voor de overwinning :D

Pinzie
23-08-2006, 18:16
We gaan ons inschrijven in de sport-klasse, en dat voor een recreant als mij! Gelukkig is Rudi nogal behendig in navigeren, hij zal de handen meer als vol hebben om mij op het juiste pad te houden :)

Pinzie
24-08-2006, 22:06
Startnummer is 53, de wagen zien jullie wel zaterdagmorgen ... Betekent wel dat ik om 6u eruit MAG op een vrije dag, maar dat nemen we er dan maar bij!

BiHorNie
30-08-2006, 15:05
Niemand reacties of verslagen? http://212.93.11.92/rsc/smiley/whistle.gif

Jan
30-08-2006, 16:10
Niemand reacties of verslagen? http://212.93.11.92/rsc/smiley/whistle.gif

Oh jawel, maar we moeten nog even wat bekomen van de inspanning. Het was in vergelijking met de 2 vorige edities toch weer een maatje straffer (getuige de vele strafpunten voor iedereen in elke kategorie) en vooral de te halen gemiddelden lagen vrij hoog (van 30 tot 36 km/u in recreatie).

Alvast wil ik de uitslagen van de deelnemende DePaddock teams meegeven:

Sportklasse: 4de plek voor Pinzie en ervaren co Holans

Toerismeklasse: 11de plek voor Vanhees en EdS (geroutineerd in rally, debutanten in rittensport)

Recreatieklasse: 15de plek voor Patrick en Rudi (opgave wegens niet ontvangen van parcourswijziging onderweg (organisate:confused: ), zij waren niet de enigen. maar bleven ditmaal gelukkig gespaard van mechanische pech)

En wijzelf (Jan en Wouter) hebben flink ons best gedaan, waren haast nooit op tijd aan de TC's of GTK's, maar zijn er toch in geslaagd een tweede plaats in de wacht te slepen (en een eerste plaats bij de youngtimers).

Een verslag volgt nog wel. In ieder geval was dit voor ons het mooiste parcours van de VCT totnogtoe (en het was al dé referentie).

Pinzie
30-08-2006, 21:02
Mijn co-piloot Rudi verkoos om deel te nemen in de sport-klasse, en mij leek het ook wel eens leuk een trapje hoger te zetten, en zo weer nieuwe navigatie-technieken te ontdekken.

Hier volgt mijn ritverslagje:

Deel 1: We amuseerden ons geweldig, en vonden dat het vrij goed ging. Tot we op een bepaald moment aan een slinger in de weg kwamen, waar aan de buitenkant van de weg een perkje lag in iedere bocht. Dat perkje moest je natuurlijk rijden. Daar rezen er enige twijfels bij Rudi, en toen raakte hij het noorden kwijt. Hij sloeg dus een klein stukje over van de ingetekende lijn. Na een half uurtje zoeken en proberen, keek ik even op de kaart, en kon de fout ontdekken: we hadden het rechtsomhooglopende wegje niet genomen na de slinger en daar een lus dus overgeslagen. Dus terug naar dat punt en verder gegaan met dat deel. Omdat we bang waren door tijdsoverschreiding buiten koers gezet te worden, kreeg ik van mijn co de toestemming om het voetje ver naar beneden te duwen. Dat gebeurde dus ook, maar ik probeerde toch op een veilige manier dit te doen. Het lukte om binnen tijd te arriveren, maar we vermoeden dat we daardoor best een paar bordjes gemist hebben.

Deel 2: Dit gedeelte ging door een tikje mooiere omgeving als het eerste deel, en dat vond ik al erg mooi! Ook hier misten we enkele bordjes, maar we haalden best een goede score.

Deel 3: Ook hier weer een enorm mooie omgeving, en ja, de score van ons was ook weer best goed. We noteerden een letter tweemaal, een dommigheidje dus. We moesten ook nog een omleiding zoeken, omdat een ambulancier het nodig vond uit protest tegen de rit, zijn ambulance te parkeren op de rijweg in het smalle straatje.

Deel 4 : We misten hier weer meer bordjes, maar kwam misschien ook wel door de vermoeidheid die begon door te wegen. We waren nl. smorgens om 6.45u al in limburg vertrokken voor de rit. We haalden in dit deel wel de tweede plaats, wat ons tikje verbaasde eerlijk gezegd. Net voor het einde zat er nog een beetje een moeilijke situatie in, met op een t-kruising een bordje waarop stond dat je linksaf moest. Dat bordje moest je ook vermelden op je kaart, en dat wisten we dus niet. Weeral 30 strafpunten extra dus. De omgeving was zoals de rest van de rit: prachtig!

Ons besluit: Enorm mooie rit, zeker voor herhaling vatbaar, ook al hebben we zaterdag 620km afgelegd in totaal voor we thuis waren. De omgeving maakt het de inrichter mogelijk een mooie rit uit te zetten, en die maakt er dan ook gretig gebruik van! Rit zit goed in elkaar, is niet makkelijk, maar je bent er wel constant bezig.

Ons resultaat: Na ons uitstapje tussendoor in deel 1, dachten we dat we op plaats 6 in de klasse zouden eindigen, we hoopten op plaats 5, maar het is zelfs totaal onverwachts plaats 4 geworden ... Ik ben er nog steeds verbaasd over eerlijk gezegd.

Ik kijk er in ieder geval al naar uit om deel te nemen aan de volgende uitgave ervan, het smaakt echt naar meer !!!

Met sportieve groeten ...

EdS
04-09-2006, 15:57
Het verslag van nummer 11 kan je lezen in de nieuwsrubriek van www.vabeco.be !

Pinzie
04-09-2006, 18:03
Leuk verslagje EdS ;-)