PDA

View Full Version : Jaguar Type C - Le Mans 1951 winnaar - Walker/Whitehead (Starter - 1/43)


Sennake
13-07-2006, 16:57
Omdat ik nog altijd een stuk of 7 Le Mans winnaars moet bouwen, moet ik op meerdere fronten tegelijk "strijden" en dus ben ik ook aan dit model begonnen.

Na het verwijderen van flash en bramen heb ik de body ontvet, geprimed en gespoten met 3 lagen Tamiya TS-9 Britsh green.

Op dit moment moet de body dus drogen.

BSmodels
13-07-2006, 20:05
ha maar dat is interessant.
Ik ben namelijk zondag ook begonnen aan deze auto. Het is wel de kit van provence moulage, de basis blijft hetzelfde natuurlijk. Het enige merkbare verschil dat ik tot nu zie, is dat de uitlaten er bij mij apart bij zijn, min of meer verchroomd


Ik heb eigenlijk nog een vraagje ivm met het spuiten van je 1/43 modellen, doe je dit rechtstreeks uit de spray can of via de airbrush ?

Sennake
13-07-2006, 20:33
ha maar dat is interessant.
Ik ben namelijk zondag ook begonnen aan deze auto. Het is wel de kit van provence moulage, de basis blijft hetzelfde natuurlijk. Het enige merkbare verschil dat ik tot nu zie, is dat de uitlaten er bij mij apart bij zijn, min of meer verchroomd


Ik heb eigenlijk nog een vraagje ivm met het spuiten van je 1/43 modellen, doe je dit rechtstreeks uit de spray can of via de airbrush ?

Rechtstreeks uit de spuitbus als het 1 kleur betreft. Als er meerdere kleuren aan te pas komen is een airbrush handiger.

Sennake
20-07-2006, 16:46
Ondertussen staan de spaarzame decals er ook al op.

Sennake
29-07-2006, 22:42
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.

Sennake
31-07-2006, 12:37
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.

En dus ben ik begonnen met de stoeltjes. Ik heb ze geschilderd met olieverf om het leder te imiteren; zowel qua kleur als qua verwering. Olieverf heeft het voordeel dat je het erg lang kan bewerken en drybrushen, omdat het zo langzaam droogt.

Ook de pedalen (die niet in de kit zitten) heb ik toegevoegd, omdat de voetenplank erg duidelijk zichtbaar is eens het model gemonteerd werd. De versnellingspook werd gemaakt van een kopspeldje.

Eens dit onderdeel opgeborgen ligt om te drogen, vond ik de tijd gekomen om wat detailpainting uit te voeren aan de body. De binnenzijde van de 3(!) koplampen kregen een zilveren kleur, en de binnenzijde van de radiator werd net zoals de wielkasten en de openingen van de koelsleuven matzwart geschilderd.

De lederen riemen werden weer met olieverf (Burnt Sienna) gedaan. De gespen moeten nog zilver geschilderd worden uiteraard.

De achterlichten, de verlichting van het achterste racenummer en de achteruitkijkspiegel werden eveneens zilver geschilderd. Uiteraard krijgen de achterlichten nog een clear red laagje over het zilver heen. De afdekking van de passagierszetel werd semigloss black geschilderd om een leder-effect te bekomen.

Het radiatorrooster, bestaande uit een vlak photoetched onderdeel, werd zowel in horizontale als in verticale richting gebogen om perfect in zijn zitting te passen (niet op de foto's zichtbaar). Tenslotte werd ook het windschermpje op een photoetched metalen kadertje bevestigd met 2-componentenlijm (niet op de foto's zichtbaar).

Na een nachtje drogen kan ik nu beginnen aan de voltooiing van dit model. Eens de Jag klaar is mag je er uiteraard weer foto's van verwachten.

Tot binnenkort!

BSmodels
31-07-2006, 21:33
ah.....

ik dacht bij de vorige update, nog eventjes geduld en we weten welke kleur we de stoeltje moeten geven. Ik had eerst je foto's in de gallery gezien en ik dacht al direkt, hij heeft met olieverf zitten smodderen :eek: , ik heb het aan mijne rekker. :p . Ik dacht voor lichtgroen te gaan, maar het zal dus bruin worden :)
Het semi-gloss voor het afdekzeil had ik wel goed :D

Het is wel handig om zo'n extra "sennake" handleiding bij de hand te hebben ;)

Maar ik heb toch nog een vraag ivm de decals over de panellijnen. Wanneer snij je die juist door, voor het sollen of tijdens het sollen, of na het sollen en dan opnieuw wat sollen ? Ik heb het gisteren eens geprobeerd op een ander model en we zijn gematigd tevreden.


voor de rest inspirerend, fascinerend,.........:drewl: :drewl: we weten weer wat doen ;)

Sennake
31-07-2006, 21:55
Maar ik heb toch nog een vraag ivm de decals over de panellijnen. Wanneer snij je die juist door, voor het sollen of tijdens het sollen, of na het sollen en dan opnieuw wat sollen ?

Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.

Sennake
31-07-2006, 21:57
De foto's van het afgewerkte model staan ondertussen hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13608).

Loeten
31-07-2006, 22:40
Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.


Oef heb het goed, ik doe het ook zo... Hihi...

Nu vlug naar je model gaan kijken. Ben benieuwd. Deze week zenden ze nog een paar keer Le Mans oldies of zo uit op Motors TV, eens kijken of ik deze kan herkennen....

BSmodels
01-08-2006, 00:20
Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.


dan hebben we het goed gedaan. Ik denk dat ik te voorzichtig geweest ben bij het snijden. Had niet alles in één keer mee. Maar allé op de Jag beter hé, oefening baart kunst ....

Nismo
01-08-2006, 01:04
En ga ik ook eens naar de foto's van het afgewerkt modelletje kijken. :bye: