PDA

View Full Version : Ferrari D50 - GP Duitsland winnaar - Fangio (Starter - 1/43)


Sennake
13-07-2006, 17:01
Omdat ik nog altijd een stuk of 13 wereldkampioen F1 moet bouwen, moet ik op meerdere fronten tegelijk "strijden" en dus ben ik ook aan dit model begonnen.

Na het verwijderen van flash en bramen heb ik de body ontvet.

Vandaag wordt hij in grondlaag gespoten waarna enkele lagen Ferrari rood over het geheel gezet zullen worden.

Voorlopig dus een foto van de resin body.

BSmodels
13-07-2006, 20:29
awel den deze die heb ik nu al gemaakt sé

Het was wel de "open" (zijstukken niet vast aan de body) versie van renaissance. Eigenlijk zou ik deze dan ook nog moeten maken :rolleyes:

succes ermee, de renaissance was een moeilijk geval als ik mij goed herinner....

Sennake
13-07-2006, 20:35
Het was wel de "open" (zijstukken niet vast aan de body) versie van renaissance. Eigenlijk zou ik deze dan ook nog moeten maken

En dan was er ook nog de korte-neus versie en de lange-neus versie (deze dus)...

Sennake
16-07-2006, 19:41
Er staan 1 "mistlaag" en 3 laklagen Tamiya TS-8 op. Nu laten doordrogen, dan decals erop zetten en daarna komen er nog eens 3 lagen vernis over. That should do the job ;)

Sennake
22-07-2006, 16:44
Na het voldoende drogen van het lakwerk heb ik de decals kunnen aanbrengen :

Flame
22-07-2006, 16:47
ziet er weer goed uit

B. the builder
22-07-2006, 17:34
Mooi lak- en decalwerk zoals we dat van jou gewend zijn, maar op de neus is er nog iets fout met die witte decal: op de vierde decal lijkt het dat die wat van de body wegstaat.
Voor de rest ben ik al benieuwd naar het eindresultaat. :)
________
Live Sex (http://livesexwebshows.com/)

Sennake
22-07-2006, 18:22
Mooi lak- en decalwerk zoals we dat van jou gewend zijn, maar op de neus is er nog iets fout met die witte decal: op de vierde decal lijkt het dat die wat van de body wegstaat.

Daggegelijk hebt begot! Thanks ;)

Dominique
23-07-2006, 11:10
Als ik die foto's zo bekijk begin ik me toch af te vragen of die panellijnen op 1/43 niet een beetje moeten worden uitgediept. Ik heb de indruk dat die te breed zijn (een nadeel als je werkt op 1/43, want de panellijnen kan je nooit op maat gieten). Als je die een beetje zou uitdiepen (niet verbreden !), wat zou dat voor effect geven? Nu heb je een soort van holle lijn die met verf wordt opgevuld. Het geeft niet de indruk een panellijn te zijn.
Of is dit optisch bedrog door de macro-fotografie?

Wat is uw mening, Sennake?

Sennake
23-07-2006, 22:30
Als je die een beetje zou uitdiepen (niet verbreden !), wat zou dat voor effect geven? Nu heb je een soort van holle lijn die met verf wordt opgevuld. Het geeft niet de indruk een panellijn te zijn.
Of is dit optisch bedrog door de macro-fotografie?

Beide. Het is zeker uitvergroot door de macro-lens, en ziet er in werkelijkheid bijlange zo "erg" niet uit. Maar het uitdiepen van de lijnen zonder ze te verbreden werkt wel, ik heb het bij de Porsche 917 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13530) geprobeerd en ik vind dat het effect er op verbeterd is.

BSmodels
24-07-2006, 15:32
gebruik je daar een speciale tool voor, of gewoon met een mesje ?

Probeer eens Motip primer (waarschijnlijk al wel geprobeerd). Ik vind dat die zich niet zo ophoopt in de panellijnen.

Sennake
24-07-2006, 16:50
gebruik je daar een speciale tool voor, of gewoon met een mesje ?

Probeer eens Motip primer (waarschijnlijk al wel geprobeerd). Ik vind dat die zich niet zo ophoopt in de panellijnen.

Met een naald in een houdertje voor boortjes.

Motip primer of Tamiya of Gunze, het maakt niet uit. Het ligt niet aan de primer, zelfs niet aan de verf. Het ligt er gewoon aan dat de paneellijnen van veel resin modellen niet diep genoeg zijn. Kijk, elke primer of verflaag vult natuurlijk een beetje de paneellijn op, maar tegelijkertijd wordt ook de body zelf enkele micrometer dikker. Als je paneellijn dus diep genoeg zit maakt het niet uit heoveel lagen je spuit, het relatieve verschil in diepte blijft. Vandaar dat ik van plan ben vanaf nu altijd de paneellijnen uit te krassen met een naald, zoals bij de Porsche 917 van Hermann/Attwood.

BSmodels
24-07-2006, 17:46
Als je paneellijn dus diep genoeg zit maakt het niet uit heoveel lagen je spuit, het relatieve verschil in diepte blijft...


:rolleyes: einde discussie :) :fight:

Sennake
29-07-2006, 22:39
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.

Loeten
30-07-2006, 10:21
Very nice.

Duidelijke uitleg ook over die paneellijnen. Ook op 1/24 zijn ze soms te weinig "uitgewerkt" (zie Trabantje bvb). Krassen met een naald is idd een goeie oplossing.

Succes met deze wagen. Heb geen verstand van F1 maar ze zien er wel altijd leuk uit. Zowel in real life als op schaal.