PDA

View Full Version : WRC Deutschland (10-13 augustus 2006)


Mr.Dallara
18-07-2006, 17:49
Ondertussen zijn we nog minder dan één maand verwijderd van de WRC rally die het kortste bij onze deur is, hoog tijd om wat tips uit te wisselen van mensen die er al zijn geweest de voorbije jaren met de WRC leken (zoals ik)...

Een entry list is ook al online te vinden > https://www.omv-adac-rallye.de/v2/images/teilnehmer/entry_list_255004504.pdf
Benelux is mooi vertegenwoordigd! :)
18 Duval, Fabia WRC
22 Tsjoen, Focus WRC
25 Wevers, Corrola WRC
52 Casier, Clio 1600
61 Van Eldik, Imprezza WRC
66 Van Praijs, Fiesta 1600
70 Bijvelds, Lancer evo VIII
76 Vd Heuvel, Lancer evo VII
...

Genoeg "lokale helden" dus om de Belgische vlag boven te halen :).

Ik ga voor het eerst dit jaar en ga mee met een "ervaren benden" die al enkele jaren zijn gegaan, we slapen 3 nachten in een "zimmer frei" enkele dorpjes van het service park en gaan dus vanaf donderdag morgend.

We nemen dus zowieso een all stages pass. Maar er komen nog enkele af enkel voor één dag (zaterdag), weet er iemand dat er dan tickets bestaan voor één dag (zaterdag) of voor stages apart? Want 58€ voor één dag is ook nogal stom...


De site van de rally zelf > https://www.omv-adac-rallye.de

DUVAL
20-07-2006, 21:40
Het belooft inderdaad terug een spektakel te worden . We zullen voor het zesde jaar op rij aanwezig zijn.

Mr.Dallara
23-07-2006, 12:31
De WRC fabrieks teams zijn al volop aan het testen in de streek rond trier!

Subaru > http://www.rallymedia.nl/images/2006/subtest/subtest.html

Ford > http://www.rrs-media.de/ford-test-deutschland-rallye-2006/bilder-ford-test-deutschland-rallye-2006/index.php

Subaru zou maandag en dinsdag nog doorgaan met testen.


Kan iemand hier bevestigen dat een dagticket 20€ kost? bevat het net als een all stages pas (van 60€) ook parking op alle SS? entry voor service park? entry voor Special Stage?

Werner333
23-07-2006, 13:13
Citroën => http://www.rrs-media.de/citroen-test-deutschland-rallye-2006/bilder-citroen-test-deutschland-2006/index.php

jurdup
23-07-2006, 13:39
Ondertussen zijn we nog minder dan één maand verwijderd van de WRC rally die het kortste bij onze deur is, hoog tijd om wat tips uit te wisselen van mensen die er al zijn geweest de voorbije jaren met de WRC leken (zoals ik)...

Een entry list is ook al online te vinden > https://www.omv-adac-rallye.de/v2/images/teilnehmer/entry_list_255004504.pdf
Benelux is mooi vertegenwoordigd! :)
18 Duval, Fabia WRC
22 Tsjoen, Focus WRC
25 Wevers, Corrola WRC
52 Casier, Clio 1600
61 Van Eldik, Imprezza WRC
66 Van Praijs, Fiesta 1600
70 Bijvelds, Lancer evo VIII
76 Vd Heuvel, Lancer evo VII
...

Genoeg "lokale helden" dus om de Belgische vlag boven te halen :).

Ik ga voor het eerst dit jaar en ga mee met een "ervaren benden" die al enkele jaren zijn gegaan, we slapen 3 nachten in een "zimmer frei" enkele dorpjes van het service park en gaan dus vanaf donderdag morgend.

We nemen dus zowieso een all stages pass. Maar er komen nog enkele af enkel voor één dag (zaterdag), weet er iemand dat er dan tickets bestaan voor één dag (zaterdag) of voor stages apart? Want 58€ voor één dag is ook nogal stom...


De site van de rally zelf > https://www.omv-adac-rallye.de


je kan probleemloos 1 dag passen kopen zulle

die kosten 15 euro

kartmonster
07-08-2006, 23:14
je kan probleemloos 1 dag passen kopen zulle

die kosten 15 euro


Die dag passen zijn dus geen stage passen he?
Ik vind het wel raar want voor 3 dagen zou je dan goedkoper afzijn met elke dag een dagpass te kopen.
Is het dus niet per stage da je 15€ moet betalen?

Grts

Mr.Dallara
09-08-2006, 14:57
Ik vertrek morgen rond 4u voor vanaf de shake-down alles mee te maken tot zondag, wij slapen in Winterbach vlak bij St.Wendel.

Zijn er nog paddockers die naar de WRC gaan (voor één of enkele dagen)?

HaCo
09-08-2006, 15:06
Ik ga ook, wij slapen in Bittburg :D

gwyllion
09-08-2006, 15:07
Dit zal de laatste race van Duval zijn :( Het Kizz Me geld is nooit aangekomen bij First en Kronos.

Zie http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12291

kulgan
09-08-2006, 15:32
Ik ga ook en vertrek morgenavond.
Geen slaapplaats voorzien, tentje opzetten naast de eerste special van de volgende dag.

kartmonster
09-08-2006, 17:57
wij liggen op camping waldwiesen in Birkenfeld.

Grts,

Maarten

Mr.Dallara
09-08-2006, 19:36
Dit zal de laatste race van Duval zijn :( Het Kizz Me geld is nooit aangekomen bij First en Kronos.

Zie http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12291


Dudu z'n livery zonder Kizz-Me:

http://wrc.is.free.fr/images/skoda/newDecoDudu.jpg
http://wrc.is.free.fr

Kris Nitro
09-08-2006, 23:04
Ik ga ook en vertrek morgenavond.
Geen slaapplaats voorzien, tentje opzetten naast de eerste special van de volgende dag.

Met dit weer toch eens zien voor een hotelleke.

Wij slapen in klinik Bosenberg 0049 6851140

Er was gisteren nog plaats.

Infinity_MC
10-08-2006, 13:20
Weer pech voor Solberg.

Tijdens de shakedown is de Subaru hard de bomen ingegaan met aanzienlijke schade tot gevolg.

Komt er dan geen einde aan de pechreeks van petter?

Ze gaan er toch nog alles aan doen om de wagen tijdig hersteld te krijgen voor de start.

Solberg said: “The session had started really well, we did four runs without any problems and I could tell that the car had improved a hell of a lot. But before the fifth run we made some changes to the rear set up and that gave a little too much understeer. On the last two corners I got off the right line, onto some loose gravel and then spun off into the trees. Phil and I are okay, but we were going pretty quickly in fourth gear so the car took a big knock. The guys are working flat out now to try and repair things. We’re keeping our fingers crossed.”

Bron: http://www.swrt.com

Hopelijk komt dit nog allemaal in orde en kan hij net als in de rally van Corsica 2003, waar de wagen ook total loss gereden werd in de shakedown, het team belonen voor het harde werk met een overwinning.

Zoals Petter zelf ook zegt: Fingers crossed :gas:

Guido
10-08-2006, 15:27
Dit zal de laatste race van Duval zijn :( Het Kizz Me geld is nooit aangekomen bij First en Kronos.

Zie http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12291

Weer zo'n luchtverkopende firma :fight: . Sponsoring wellicht gebaseerd op budgetten van omzetten die nog gedraaid moesten worden, maar die uiteindelijk niet gerealiseerd zijn.

Guido
10-08-2006, 15:29
Weer pech voor Solberg.

Tijdens de shakedown is de Subaru hard de bomen ingegaan met aanzienlijke schade tot gevolg.

Komt er dan geen einde aan de pechreeks van petter?



Er zelf voor zorgen dat je hard de bomen ingaat, is precies toch niet iets wat ik zou omschrijven als pech. Eigen schuld, dikke bult... tenzij er een mechanisch mankement is aan de auto waar je als piloot zelf niets aan kan doen, maar dat lijkt me hier toch niet het geval.

Pech? Ik denk dat hij harder wil dan de auto kan. ;)

Pascal
10-08-2006, 19:51
Weer zo'n luchtverkopende firma :fight: . Sponsoring wellicht gebaseerd op budgetten van omzetten die nog gedraaid moesten worden, maar die uiteindelijk niet gerealiseerd zijn.

Blijkbaar is het product zelfs nog niet op de markt, als ik goed gevolgd heb...

C U

Infinity_MC
10-08-2006, 23:50
Er zelf voor zorgen dat je hard de bomen ingaat, is precies toch niet iets wat ik zou omschrijven als pech. Eigen schuld, dikke bult... tenzij er een mechanisch mankement is aan de auto waar je als piloot zelf niets aan kan doen, maar dat lijkt me hier toch niet het geval.

Pech? Ik denk dat hij harder wil dan de auto kan. ;)

De wet van murphy dan ? :D

gwyllion
11-08-2006, 00:06
Petter heeft dat weer mooi gedaan:
http://rally.racing-live.com/wrc/photos/2006/allemagne/diapo_049.jpg
Even een foto pakken met de GSM ;)
http://rally.racing-live.com/wrc/photos/2006/allemagne/diapo_046.jpg

gwyllion
11-08-2006, 14:23
De eerste lus is gedaan en voorlopig is Kronos 1-2 met Loeb en Sordo, die elk 2 proeven gewonnen hebben.

De bandenkeuze was zwaar gokken: regenbanden, zachte of harde intermediates of zelfs gesneden slicks.

Duval is 8ste, maar heeft slechts 9 sec achter op Stohl die 5de is.

Ik vind Ekstrom redelijk tegenvallen. Elke proef verloor hij meer dan 30 sec.

gwyllion
11-08-2006, 14:59
Ik vind Ekstrom redelijk tegenvallen. Elke proef verloor hij meer dan 30 sec.Het is blijkbaar de eerste keer dat Ekstrom een asfalt rally in de regen rijdt. Daarom rijdt hij voorzichtig. Als het droog zou zijn, kan hij harder dankzij zijn circuit ervaring.

gwyllion
11-08-2006, 16:38
De bandenkeuze was zwaar gokken: regenbanden, zachte of harde intermediates of zelfs gesneden slicks.De Ford weerman zit er totaal naast tijdens de 2de lus. Gronholm is onderweg hard opgesneden slick in de veronderstelling dat het niet ging regenen. Het regent echter wel en Gronholm kan het tempo van de Citroens totaal niet volgen: tijdens proef 6 verliest hij meer dan 30 sec en bij de volgende proef zelfs meer dan 40 sec.

gwyllion
11-08-2006, 17:00
Ik vermoed dat Loeb nog redelijk droog over de 7de proef is kunnen rijden en dat het dan is beginnen gieten. Hij rijdt iedereen op meer dan 40 sec.

Duval in de problemen. Hij verliest meer dan 3 minuten. Hij was juist sterk aan het oprukken :frusty:

gwyllion
11-08-2006, 17:14
Ik vermoed dat Loeb nog redelijk droog over de 7de proef is kunnen rijden en dat het dan is beginnen gieten. Hij rijdt iedereen op meer dan 40 sec.

Duval in de problemen. Hij verliest meer dan 3 minuten. Hij was juist sterk aan het oprukken :frusty:Duval knalt tegen een boom.

Loeb en Sordo hebben blijkbaar de beste banden gekozen voor het regenweer.
The woes of the Ford team continue, both drivers ruing information which told them that there would be no more rain. They are consequently struggling with their hard compound slick tyres. Gronholm suggested that the rain refuses to fall on Sebastien Loeb, as he seems one of the very few to have made the right choice.bron: wrc.com (http://www.wrc.com/page/News/BreakingNewsDetail/0,,10111~880893,00.html)

bluelite
14-08-2006, 13:12
Dit zal de laatste race van Duval zijn :( Het Kizz Me geld is nooit aangekomen bij First en Kronos.

Zie http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12291

Sta me toe ook even te zeggen dat Frédéric Vervisch met dezelfde beloftes van Kizz-Me naar de FR3.5 ging. Het is dus zeker niet door tegenvallende resultaten of iets dergelijks dat Vervisch de steun van Kizz-Me verloor en dus na vier races moest stoppen. Trouwens, zo'n tegenvallende resultaten waren dat niet voor iemand die uit een klein F3-kampioenschap komt. Maar dit geheel ter zijde.