PDA

View Full Version : In aanbouw:Toyota corolla Van Eerd - Mombaerts 1/43 zwart


Flame
18-07-2006, 19:30
Deze is op 1/43,Dit is de zwarte corolla van Van eerd in de 1* rally van 2006, de eerste foto is de auto gestript en ja hij heeft een windkapje op motorkap, de 2* foto is van de grondverf(wit)

206WRC-ke
18-07-2006, 20:05
Zalig Flame! Kvind da zo de max als ge decals kunt zelf maken dat ge eender welk model meteen kan maken als je wil...

Dit volg ik zeker, mooie wagen en toffe bemanning! En zeker zo'n recent model... Wel jammer dat hij op 1/43 is. Zelfbouw vindt ik mooier op 1/24, maar dat is elk z'n keuze hé ;)

Succes ;) (en foto's posten hé ;))

scoobyfreak
18-07-2006, 20:08
heb je die decals ook op 1:24 gemaakt? is wel nog een mooie corolla, beetje wennen in het begin...

gofastfreddy
18-07-2006, 20:27
zal mooi worden ne zwarte corolla wrc , zal het zeker op de voet volgen

Flame
19-07-2006, 16:24
Nu laat ik in verschillende foto's de lagen zien tot F.3 is gewoon het zwart(motip), de 2 volgende is met vernis

gofastfreddy
19-07-2006, 16:50
mooi , is de basis ook een vitesse ?

Flame
19-07-2006, 20:55
vitesse en skid daar heb ik er nog van staan

CorollaMan
20-07-2006, 09:16
De decals zijn al in 1/24 gemaakt: JaWi Rijssen
zie ook: http://www.scaleracecars.com/forums/showthread.php?t=824

Loeten
20-07-2006, 09:43
De decals zijn al in 1/24 gemaakt: JaWi Rijssen
zie ook: http://www.scaleracecars.com/forums/showthread.php?t=824

:Offtopic:

Leuk forum ginds ook hoor, heb er even mijn hartje opgehaald aan de vele Toyota-inzendingen :o

:bye:

206WRC-ke
20-07-2006, 10:14
:Offtopic:

Leuk forum ginds ook hoor, heb er even mijn hartje opgehaald aan de vele Toyota-inzendingen :o

:bye:
:D Ik ook

Mooie dinges man!

Flame
20-07-2006, 10:46
Dat klopt op 1/24 van Jawi(nederland) maar ik vind ze de laatste tijd maar zwak(zeker het wit) en de kleuren soms anders dan op de echte, maar sjapoo voor Jan Willem het is een toffe man met alle respekt voor hem

gofastfreddy
20-07-2006, 14:14
:D Ik ook

Mooie dinges man!

zeg wel al die mooie corolla's en celica's :drewl:

Flame
20-07-2006, 16:45
dat was alleen maar antwoord op de corollaman

gofastfreddy
20-07-2006, 17:08
ik bedoel die toyota's in het algemeen , ben een grootte toyota liefhebber , maar jou model is toch ook alweer goed opgeschoten .

Flame
21-07-2006, 14:21
ben bezig met de witte decals te plaatsen, daar staan wel minder reklaam op als de witte maar het blijft een mooi zicht alleen van de kleur

206WRC-ke
21-07-2006, 19:29
Wordt een pareltje denk ik! ;) Keep on going

scoobyfreak
21-07-2006, 20:25
ziet er al mooi uit

Nismo
22-07-2006, 00:36
Ik heb altijd al bewondering gehad voor diegene die op 1/43 bouwen. Awel de verbouwers horen daar ook bij. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Goe bezig maatje.;)

Flame
26-07-2006, 16:17
Heb ondertussen alles binnen in het zwart gezet de deur panelen en het dak, ben dan met de kleur decals begonnen

Gèrre
26-07-2006, 20:20
amaai
kwil ook wel eens mijn decals zelf maken dan had ik al lang een paar bel cars gemaakt
maar deze wrc en de andere die je al gemaakt hebt zijn wel stuk voor stuk subliem

Jawico
29-07-2006, 17:55
Weer een mooie Corolla WRC gebouwd deze decalset is toch door Jawi
uitgebracht in twee schalen 1:24 en schaal 1:43.
Daar zijn vele decalsets leverbaar van zowel Nederlandes en Belgische
rallyrijders in beide schalen.

Flame
13-08-2006, 14:42
ik heb onder tussen wel verder gedaan, maar m'n fototoestel opend z'n lens niet meer, dus geen opdaits niet meer

Jawico
08-09-2006, 10:04
Leuk Flame dat jij deze decalset 10 maal heb gekopieerd in schaal 1:24
daar ze gewoon bij JAWI tekoop zijn. een slechte kleurkwaliteit trouwens.
Maar goed wat wil als jij de orginele decalset onder de kleurkopieermachine legt.
En dan ook nog zeggen dat jij deze decals gemaakt hebt, leugen en bedrog.
Groeten JAWICO.

Guido
08-09-2006, 10:27
Leuk Flame dat jij deze decalset 10 maal heb gekopieerd in schaal 1:24
daar ze gewoon bij JAWI tekoop zijn. een slechte kleurkwaliteit trouwens.
Maar goed wat wil als jij de orginele decalset onder de kleurkopieermachine legt.
En dan ook nog zeggen dat jij deze decals gemaakt hebt, leugen en bedrog.
Groeten JAWICO.

Voorwaar de 2de straffe uitspraak in evenveel dagen tijd.

Ik ga me niet over de grond van de zaak uitspreken, want ik ken de details niet, maar als er sprake zou zijn van bovenstaande beweringen en deze blijken te kloppen, gelieve dat dan rechtstreeks bij de betrokkene te willen regelen en niet via ons forum.

;)

CorollaMan
08-09-2006, 11:08
Triest om te lezen dat er modelbouwers zijn die elkaar op deze manier belazeren. Heel erg jammer !
De één steekt veel tijd in de ontwerpen en contacten, terwijl de ander met de eer strijkt. TRIEST

Jawico
08-09-2006, 11:17
Voorwaar de 2de straffe uitspraak in evenveel dagen tijd.

Ik ga me niet over de grond van de zaak uitspreken, want ik ken de details niet, maar als er sprake zou zijn van bovenstaande beweringen en deze blijken te kloppen, gelieve dat dan rechtstreeks bij de betrokkene te willen regelen en niet via ons forum.

;)

Er valt weinig te regelen met mister Flame, en persoonlijk vindt ik dat alle medebouwer moeten weten waar er oneerlijke praktijken bedreven worden.
Ik vindt dat je geen werk van andere kunt kopieren en dan verkopen aan
derden onder de mom van deze heb ik zelf gemaakt dat is pure oplichterij
van mister Flame.
Vandaar mijn reactie op zijn werk, verder ga ik daar niet op in.
met vriendelijke groet Jawico.

Guido
08-09-2006, 11:25
Er valt weinig te regelen met mister Flame, en persoonlijk vindt ik dat alle medebouwer moeten weten waar er oneerlijke praktijken bedreven worden.
Ik vindt dat je geen werk van andere kunt kopieren en dan verkopen aan
derden onder de mom van deze heb ik zelf gemaakt dat is pure oplichterij
van mister Flame.
Vandaar mijn reactie op zijn werk, verder ga ik daar niet op in.
met vriendelijke groet Jawico.

ok. Dat staat genoteerd. Bedankt. ;)

Jawico
08-09-2006, 11:29
http://mijnafbeeldingen//hpim0295

mijn model op de werkbank

Loeten
08-09-2006, 19:16
Ik ga hier geen standpunt innemen, maar ik weet wel dat Flame toch wel goed is in zijn tekeningen en decals maken. Zo heeft hij die van mij (de Trabant) bewerkt en aangepast.

Jawico
08-09-2006, 21:37
Niemand hoeft een stanpunt in tenemen in deze maar dat Flame andermans
spullen kopieerd is niet de eerste keer.
En dat hij de zwarte Corolla van van Eerd heeft gekopieerd weet ik voor 100%
zeker daar ik hem maar twee decalsets geleverd heb en hij er 10 heeft door
verkocht aan een persoon.
En dat hij deze praktijken al veel langer hanteerd is ook bewezen enkele decalsets bezit ik namelijk zelf, geleverd door Flame en deze waren door een ander getekend, en zijn door mij ook daar besteld om de kwaliteit en het bewijs in handen te hebben.

Wat Flame verder zelf tekend daar weet ik verder niks van alleen dat hij vele decalsets van Toyota in zijn bezit heeft die door JAWI getekend zijn en aan
hem verkocht zijn.
Voor eigen gebruik en niet om deze te kopieren en door te verkopen mijn dunkt dat is zeer laag bij de grond.
Daar wil ik het bij laten JAWICO.

Guido
08-09-2006, 21:58
...
Vandaar mijn reactie op zijn werk, verder ga ik daar niet op in.
met vriendelijke groet Jawico.


...

Daar wil ik het bij laten JAWICO.

Als je zegt dat je er niet op in gaat, ga ik ervan uit dat je dat dan ook niet doet. Maar het mocht blijkbaar niet baten. Ik heb het de eerste keer vriendelijk gevraagd. Nu doe ik het met iets meer aandrang (lees, mijn laatste interventie). Bij de volgende gaat het slot erop.

Als je iets te regelen hebt met eender wie, doe het dan eender waar, maar niet hier. We hebben nooit op het forum getolereerd dat er vetes uitgevochten worden, en dat zullen we nu ook niet doen. Het is de eerste keer dat iets dergelijks zich in het modelbouwgedeelte voordoet, maar het ganse mod-/adminteam zal desgevallend op gepaste wijze optreden als het hier en nu niet stopt.

Loeten
08-09-2006, 22:06
Misschien heb ik er ongewild voor gezorgd dat het verder ging. Dus ik neem een deel schuld op mij. Alvast mijn excuses hiervoor.

Jawico
09-09-2006, 11:50
Het is duidelijk, mijn excuus voor het ongemakt met vriendelijke groet Jawico

Flame
10-09-2006, 00:07
Na lang overleg met wat mag of niet mag.Ben ik van mening op die verwijten in te gaan.Normaal reageer ik niet op kinderpraat, maar omdat ze toch maar blijven door drammen zal ik antwoorden. Meneer Jawico ik heb nog nooit maar ook nooit één decal gecopieerd van wie dan ook. Ik heb veel decalsets van u gekocht dat klopt van elk 2,normaal 1 voor temaken en 1 voor te verzameling, maar tot heden heb ik nog geen een gemaakt, waarom niet?ze kloppen langs geen kant, verkeerde tekst of ontbrekende logo's enz...waarom zou ik dan zo'n decals gaan kopieren, totaal zinloos.vb. ik vraag 2 decals van de dezelfde auto, je verstuurd ze op verschillende tijden, wat blijkt 2 verschillende kleuren voor 1 auto, als je dan toch met org.decals zit van waar het verschil?Ik heb ook decals via internet gekocht, wat blijkt het zijn net dezelfde als die van u, maar niet met uw naam verder wel juist dezelfde, konklutie wie zit hier met de kopies!!En (corollaman) gij zit het zelfde schuitje zoals ik vroeger met (Rally)daar bouwde ik ook voor in goede vertrouwe tot ik met een bedrag van meer dan 2000€ nog moet van hebben, en dat is dan het nieuw Jawi team.zoals ik kan uitmaken met jullie reaktie. Ik maak wat ze vragen en dat is per stuk en niet aan de lopende band zoals bij u, daar teld alleen maar kassa kassa, en hoef m'n naam niet te laten vuil maken door een paar scharletans, groetjes

Mark
10-09-2006, 00:31
Ieder zijn zegje gedaan, slotje ;)