PDA

View Full Version : Driften in de P-magazine


jeanke
18-07-2006, 22:45
Voilà, toch maar netjes voor een excuus gezorgd om de badpakkenspecial van P-magazine op het nachtkastje te hebben liggen: 4 Pagina's over driften in de BE-driftseries;)

Onze wagens waren nog in een pril begin van opbouw, maar toch hadden we Iwan Kneuts van P-magazine kunnen overhalen om achter het stuur te kruipen in Chimay tijdens de BE Drift Series. De vruchten van dat weekend zijn nu te lezen in de nieuwe P-magazine.

joeri M3
19-07-2006, 01:00
COOOOOOOOL:applaus: :worship: :worship:

Raceboy
19-07-2006, 12:54
Vandaag een hele pagina in De Morgen

A.J.
19-07-2006, 13:06
Vandaag een hele pagina in De Morgen

klopt, die journalist is vorige week bij ons in croix geweest.
Ga de krant dadelijk eens halen. ben benieuwd

A.J.
19-07-2006, 17:16
Ben zeer tevreden met het artikel in de Morgen.
We gaan nog populair worden met dat driften.

Fille
19-07-2006, 23:45
Het moet, jongens, het moet! Ik kan nu al niet meer slapen want zaterdag is het weer zo ver! Of zou dat van de warmte zijn? Het feit dat we - alweer - veel werk hebben aan de auto(s)?? Nah... Al deze leuke artikels geeft je gewoon een extra "boost" om alweer een euh... tandje (woehaa... heb je hem?) bij te steken!! :)
__________________
www.jjmotorsport.blogspot.com

smiley
20-07-2006, 12:19
hhhm ik denk dat door de nieuwe fast and the furious.. het driften ook een boost zal krijgen, zoals het gebeurde bij de 1ste f & f film en straat racen.. in eens deed iedereen aan tuning, straat racen (vooral in america dan !)

maar ik vind het niet erg dat driften wat meer media aandacht krijgt. ok, het is geen autosport, maar wel een mooie vorm van rijden.. en echt gemakkelijk is het ook niet denk ik.. (alle met een kart lukt het mij wel al :+)

BE Drift Series
20-07-2006, 12:39
Dat driften geen autosport is, ben ik niet met u eens:

in tegenstelling tot de hier bekende vormen van autosport is het enige verschil dat Driftracen een jurysport is en alle andere vormen van autopsort de winnaar wordt bepaald door de klok.

drifters zijn enorm bezig met de set up van de auto, ideale lijn, LFB, apex, zo hoog mogelijke entry en exit speed, inhalen, taktieken, bandendruk, cross weights, rijhoogte, tegenstander verslaan etc etc. Typische trekjes van autosport.

Een goede drifter kan met een matige auto winnen, een matige drifter wint nooit met een topauto. En voor driften heb je geen grote budgetten nodig.

het is wel zo dat de showfactor een belangrijke rol speelt bij driften, want we willen het publiek vermaken. En om veel publiek te trekken, moet je iets te bieden hebben; show, competitie, spanning, crashes, talent, durf en car control.

De FF3 film zal zeker meer publiek trekken naar de evenst waar BE Drift Series wordt verreden, maar zal weinig tot geen nieuwe drifters opleveren. Drifters zijn 9 van de 10 keer mensen (dames en heren!) met een autosportachtergrond en die zullen aan het driftracen slaan.

Jo Smets
20-07-2006, 13:18
Ik begrijp wat je bedoelt en ik vind ook wel dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. Zeker als het over setup etc gaat.

Maar dit willen ze volgens mij niet :

zo hoog mogelijke entry en exit speed
want dat kan alleen als je niet drift (op verhard wegdek dan he).

Achter je quote hoort nog "en dwars" te staan.

in ieder geval : respect voor de drifters ;)

Race-groeten,
Jo Smets

BE Drift Series
20-07-2006, 14:00
txs voor de support, maar we zijn echt wel bezig met een zo hoog mogelijk entry en exit speed. Je moet dan wel aan een paar fysische eisen voldoen:
1. de achterwielen draaien harder rond dan de voorwielen
2. je probeert een zo groot mogelijk hoek te creeeren
3. de voorwiel volgen een andere route dan de achterwielen :)

Race je een ideaal rondje, dan ga je natuurlijk sneller dan als je dat driftend doet. Toch zijn er al drifters die de 1ste linker met 170km/pu doen......

In een twin drift battle is de kunst om de voorganger in te halen met bovenstaande eisen inbegrepen. Om in te halen moet je harder gaan, om voor te blijven probeer je zo hard mogelijk te gaan. Dus entry speed en exit speed: zeer belangrijk.

Philken
20-07-2006, 14:34
. Je moet dan wel aan een paar fysische eisen voldoen:
:( ja , ik dacht hier val ik uit de boot....:rolleyes: :cool:

BE Drift Series
20-07-2006, 14:49
oeps..........technische eisen dan?

A.J.
20-07-2006, 15:07
het klopt wel dat driften geen autosport is zoals F1, DTM enz...

Het is namelijk spannend, close, spektaculair en heel toegankelijk voor het publiek. Dus voldoet niet aan de FIA normen van autosport :D