PDA

View Full Version : Calamitas Karting Challenge: 3de editie


Speesman
18-07-2006, 23:55
Over een paar maanden is het weer zover!! Op zaterdag 07 oktober vindt de derde Calamitas karting Challenge (of kortweg CKC 2006) plaats. Al diegene die de vorige jaren hebben deelgenomen, weten al dat ze deze race zeker niet mogen missen. De wedstrijd zal bestaan uit een kwartier kwalificaties gevolgd door 45 minuten race en dit op het zeer uitdagende en snelle circuit van Bilzen. Er wordt gereden met Sodikarts met een 270cc Honda motor (met maar liefst 9 pk). Wees maar zeker dat deze goed zullen vooruitgaan!!! Er zijn bekers voorzien voor de eerste 3 teams en voor het Calamitas voetbal team dat het hoogste eindigt in de race. Bovendien moet je het zeker niet laten voor de prijs. Je betaalt immers maar 45 euro per team. Bovendien krijg je nog 5 euro korting (maw, 40 euro/team) indien minstens de helft van de piloten van je team lid zijn van Calamitas. Zeg nu zelf, goedkoper racen wordt wel heel moeilijk!!! Haast je dus om je in te schrijven, vol is vol (vorige jaren was de race heel snel volzet)!!!! Indien er zeer veel interesse is, kan het zijn dat er een 2de race georganiseerd wordt die onmiddellijk na de eerste zal plaatsvinden. Als dit zo zou zijn, zal dit zeker op tijd medegedeeld worden.

CONCREET:

Datum: zaterdag 07 oktober 2006

Locatie: Bilzer karting (Bilzen)

Prijs per team: 40 euro (calamitas leden) / 45 euro (anderen)

Timing:
19u15 : aanwezig zijn piloten + admin. formaliteiten
19u45 : briefing
20u00 : start kwalificaties
20u15 : start race
21u00 : finish race
21u15 : podium + napraten in cafetaria
??.?? u: einde

Reglement: Vanaf begin september te verkrijgen op aanvraag (via email)

Teams: 1 of max 2 piloten per team

Hoe inschrijven?
- Stuur een mail met teamnaam en naam van de piloten naar Dave.Singelee@esat.kuleuven.be
- Stort het bedrag (40 of 45 euro) op rekeningnummer 063-9221584-23 (Dave Singelée) met vermelding van je teamnaam en CKC 2006.
- Inschrijving is pas definitief na ontvangst 40 of 45 euro.
- Eventueel ook mogelijk om via Bilzer karting zelf in te schrijven.

Speesman
18-07-2006, 23:58
Deze race vindt trouwens enkele weken voor de kartgridcup manche in Bilzen en de MAK race in Bilzen plaats. Ideaal dus voor teams die op voorhand eens willen gaan oefenen. :gas:



Hou er bij de inschrijving wel rekening mee dat ik ongeveer heel augustus in het buitenland zal vertoeven. Bijgevolg ga ik niet altijd even snel op emails kunnen antwoorden. Maar zal mijn best doen. ;)

smiley
09-08-2006, 13:20
lijkt me wel fijn !
alleen jammer dat 8 oktober (de zondag van datzelfde weekend) ook een race is van het gekko criterium.. (vroeger noemde da cosmo criterium)
kga er toch eens over moeten nadenken.. 2 races in een weekend is eigelijk wel te doen denk ik :gas: :)
mss tot dan :bye:

Speesman
09-08-2006, 19:44
Ge kunt de Calamitas Karting Challenge dan als een soort van trainig beschouwen he :)
Moest ge u idd willen inschrijven, dan stuurt ge maar een mail.

Grtz,

Dave

smiley
02-09-2006, 17:12
i'll be there !
zijn er meschien nog andere paddockers wat meerijden ?

TOM
02-09-2006, 17:49
i'll be there !
zijn er meschien nog andere paddockers wat meerijden ?

Ik zal ook aanwezig zijn.
Misschien kan speesman de teamnamen en piloten als eens geven.
Dan weten we tegen wie we zullen rijden.

Frederik
03-09-2006, 10:31
Count me in ;)

Speesman
03-09-2006, 19:43
Voorlopig heb ik al 26 inschrijvingen. Maar hoop er nog een paar meer te ontvangen de komende dagen/weken. Moet nog eens wat rondhoren. Het gaat in ieder geval weer leuk worden, daar ben ik zeker van. :gas:

Zal anders in de loop van de week al eens de voorlopige lijst posten.

smiley
07-09-2006, 18:06
Zal anders in de loop van de week al eens de voorlopige lijst posten. owkey.. zou wel handig zijn

als er 2 races gereden worden mag je dan zelf kiezen welke race je rijdt of wordt dat dor loting bepaald ofzo ? (ik zou graag de 1ste rijden moest je mogen kiezen..)

Speesman
07-09-2006, 22:46
owkey.. zou wel handig zijn

als er 2 races gereden worden mag je dan zelf kiezen welke race je rijdt of wordt dat dor loting bepaald ofzo ? (ik zou graag de 1ste rijden moest je mogen kiezen..)

Er gaan 100% zeker 2 races plaatsvinden. Eentje om 20u, en eentje om 21u. Wou proberen om de snelste piloten in race 2 te zetten, maar uiteraard mag je zelf kiezen (moet hiervoor de piloten nog contacteren, maar ga nog eventjes wachten hiermee). Dus zal al nototeren dat jij zeker in race 1 wil rijden.

Lijst ga ik proberen morgen te posten.

Speesman
08-09-2006, 16:05
De voorlopig deelnemerslijst:

1. Rhino Racing 1
2. Rhino Racing 2
3. Rhino Racing 3
4. Rhino Racing 4
5. Rhino Racing 5
6. Speesman
7. B&M Racing
8. Vanzelf Racing 1
9. Vanzelf Racing 2
10. Vanzelf Racing 3
11. CTR
12. Calamitas 1
13. Calamitas 2
14. Calamitas 3
15. Calamitas 4
16. SMILEY
17. Racing For Fun
18. Racing DJ
19. Curbies 1
20. Curbies 2
21. Curbies 3
22. Demon Speeding
23. Scuderia F1-Club
24. The Dangerous Brothers
25. Fiarakker
26. PRT Extreme

vertigo
08-09-2006, 22:26
Ah doen we ook mee? :p :gas:

smiley
10-09-2006, 13:08
zijn die temas van rhino racing, vanzelf racing, calamitas en curbies allemaal teams van 2 piloten ?? of van telkens 1 piloot..
da veld ziet er wel leuk uit..
ik denk dat ik nog maar enkel tegen een paar van rhino racing heb gereden.. (die komen soms op maandagen naar bilzen)
voor de rest denk ik wel dat het fijn gaat worden met zo een 15 op de baan ofzo..

vertigo
10-09-2006, 16:09
@ Smiley

Klopt vorig jaar zaten we regelmatig is in bilzen maar dit jaar beperkt zich dat tot ne keer om de 1 a 2 maand. Mmm hoe zouden we u kunnen herkennen? Of onder welk naam?

Rhino Racing Teams zijn met 1 piloot.

smiley
10-09-2006, 16:26
@ Smiley of onder welk naam? rara.. gewoon smiley :D ik rij al heel men karting tijden onder de naam smiley...
ik heb oftewel een heel roode (met nix op) overal aan oftewel een zwarte (oude van corsa racing, van papa gepikt :p) een zwarte helm met wat plakkertjes.. maar die gaat worden vervangen door een geairbrushde..

ik heb regelmatig er een paar gezien met van die zwarte overals met "rhino racing" op gezien op maandagen

hier een filmpje ik ben de rooie dus
http://www.youtube.com/watch?v=OdjJydXp2iI
:gas:

vertigo
10-09-2006, 16:38
Aha dan ben een van de 2 met zo een zwarte overall met "Rhino Racing" op. Inderdaad op een uitslagenblad gezien dat we al eens samen gereden hebben. Samen met Speesman zelfs.

smiley
10-09-2006, 16:50
oei oei wie was de snelste van ons gedrieen ? :D ben trouwens net trug van een koers.. (gekko) daar was men snelste tijd 34.410 ma da kan van dag tot dag veranderen..
kan het ook zijn dat er iemand van rhino racing is met zio een wit blauwe overal en een witte helm..

vertigo
10-09-2006, 17:34
Die smurf zal Speesman wezen.

snelle
10-09-2006, 17:36
kan het ook zijn dat er iemand van rhino racing is met zio een wit blauwe overal en een witte helm..

Dat moet ongetwijfeld speesman geweest zijn.
Hij is al een paar keer gastrijder geweest bij rhino-racing...
Waarvoor we hem uitermate dankbaar zijn, want de resultaten die volgen dan altijd vanzelf:worship:

snelle
10-09-2006, 17:43
Het deelnemers veld ziet er heel aantrekkelijk uit om leuke duels aan te kunnen gaan.
vooral veel bekenden van de MAK die komen meedoen.
en nu maar aftellen!
see you

TOM
10-09-2006, 18:45
Vanzelf Racing zijn teams van 1 piloot.
Idd leuk om veel teams van de MAK te zien. ( al een voorproefje voor een paar weken later )

smiley
10-09-2006, 21:21
ja zo te zien gaat het plezant worden ! veel mensen uit het mak kampioenschap, waar ik al veel van gehoort heb..
alleen moet ik zeggen dat inhalen (zonder iets ofwat iemand aangeraakt te hebbe) in bilzen bijna onmogelijk is.. toch hoop ik op het beste !

Speesman
10-09-2006, 23:12
Die (supersnelle :+ ) piloot met zijn blauw-witte overall en witte helm ben ik idd. Hopelijk ben ik in positieve zin opgevallen. ;)

Ivm de teams: bijna elk team bestaat uit 1 piloot. CTR en Fiarakker zijn trouwens ook Calamitas teams (alle Calamitas teams voorlopig uit 1 piloot).

vertigo
11-09-2006, 02:57
Inhalen niet mogelijk? Da sallen we dan nog wel is zien :crazy: :D

smiley
11-09-2006, 20:54
Hopelijk ben ik in positieve zin opgevallen. ;) bwa.. da valt nog te bespreke.. :+ ik meende wel dat je redelijk snel was..
ik denk trouwens dat ik, de wit-blauwe (jij dus) en nog ene met een zwarte rhino racing pakje in een groepje van 3 tegen elkaar hebben gereden.. redelijk kort op elkaar.. tot ik men mousche weer eens tegoei moest zetten :frusty:
maar daar heb k nu geen last meer van.. de mousche onder u overal steken dat is het geheim ;) :D

Speesman
22-09-2006, 23:54
Goed nieuws:

heb daarstraks vernomen dat bij mooi weer, het circuit zal bestaan uit een indoor en een outdoorgedeelte.

Nog een extra reden om in te schrijven :) (er zijn nog een paar plaatsen vrij).

smiley
02-10-2006, 20:36
is er nudat er 2 races zullen zijn een andere tijds regeling ? of blijft alles hetzelfde ?

Speesman
03-10-2006, 20:40
Nee, alles blijft hetzelfde.
Er vindt gewoon een race om 20u plaats (volgens de tijdsindeling die in deze topic beschreven is), en eentje om 21u (alles een uur later dan wat hier beschreven is). Als ik me niet vergis, rijdt iedereen van dit forum in de eerste race mee.

Ik ga proberen om morgenavond, of anders donderdagmiddag ten laatste, iedereen nog eens een bevestigingsmail te sturen met hoe laat ze in Bilzen verwacht worden de zaterdag.
Waarom nu niet? Omdat ik net terug ben uit Los Angeles, en redelijk moe ben :)

smiley
06-10-2006, 20:31
hhm aan het weer hier in bilzen te zien, zal het wss ankel bij het indoor gedeelte blijven. of het moest morge redelijk goed weer worde en blijve !

euhm nog n vraagje, als in race1 enkel teams zijn met 1 rijder, worden er dan nog pitstops gehouden ?

en ik heb trouwens nog geen bevestigingsmail gehad... zijn die nog nie verstuurt ?

Speesman
07-10-2006, 01:04
Ik heb naar iedereen een bevestigingsemail gestuurd hoor, normaal ook naar jou (heb hem dan nu nog maar eens verstuurd). Kijk anders eens bij ongewenste post, misschien sta ik daar wel tussen :)

Er zal trouwens zowiezo in elke race een verplichte pitstop moeten plaatsvinden. Meer daarover morgen op de briefing. Dit om de teams die uit 2 piloten bestaan (zijn er niet zoveel, maar toch een paar, en in beide races) niet te benadelen. Bovendien kun je zo iemand voorbijsteken, door het taktisch te spelen.

smiley
08-10-2006, 08:30
echt super fijne race gereden, en gezien gisteren !
ik zelf ben 7de geworden (ook 7de gestart) achter b&m racing en de 5 rihno racing teams, ik had wel gedacht dat rhino racing sterk zou zijn, nadat ze vorige week nog de 10 uur hebben gereden in bilzen..
wel enkele zeer leuke gevechtjes gehad.. zeker op het einde zo een 10 a 5 minuten voor het einde nog.. samen tegen iemand met een wit-blauwe overal, daarna kon de 8ste nogzeer dicht bij kome, maar ik heb men 7de plek toch kunnen houden

in race 2 was het 'demon speeding' wat heeft gewonnen, amai die kan rijde man ! :worship: 2de was b&m racing, voor fieraker (ofzo iets)

ik vond wel dat het circuit er redelijk raar bij lag, ik had echt superveel ondersteur.. haddan andere rijders daar ook last van ?

snelle
08-10-2006, 08:54
Het was een hele leuke race.
Ben zelf 2des geworden in de eerste race.
Op de startgrid zag het er wat minder uit met een vijfde startplaats.
Heb veel plaatsen goed gemaakt door op het juiste moment te pitten.
Spijtig genoeg zat ik heel wat ronden achter kay van Rhino Racing 1 anders had ik dicht bij B & M racing gezeten. Voorbij die mannen geraken zou toch niet gelukt zijn, want ze waren wel heel goed.(hebben ze de tweede race ook nog maar eens bewezen)

Voor ons (Rhino Racing) was het een heel geslaagde avond. 5 teams in de top 6. dat is voor herhaling vatbaar.

Proficiat aan alle deelnemers en zeker en vast Dave niet vergeten die een knap werk heeft verricht. :applaus:

Speesman
08-10-2006, 09:28
Het waren idd 2 heel leuke races, zowel om in mee te rijden, als om naar te kijken. Er is over het algemeen zeer sportief gereden, en best wel snel ook.

In de 1ste race ga ik vooral de prestaties van de rhino teams onthouden. Dat het snelle mannen waren wist ik uiteraard wel al, maar ze hebben me gisteren toch nog eens positief verbaasd. Echt ongelooflijk knappe prestatie mannen. B&M Racing zijn toch niet van de minsten, en ze hebben serieus moeten doorrijden om te winnen.

In de 2de race lag het niveau nog hoger, en er zijn verschrikkelijk snelle tijden gereden. Een verdiende overwinning van Demon Speeding, die hiermee nog eens bewijst dat hij niet voor niets bij de (sub)top van de belkart piloten hoort. Ik dacht dat hij het ronderecord verbroken had, maar dit bleek achteraf toch niet zo te zijn. Maar toch ongelooflijk sterk gereden, geen enkel foutje gemaakt. 2de was B&M Racing, die zo hun 2de podium van de avond behaalden, en Fiarakker. Deze laatste was trouwens de allersnelste Calamitas piloot. Dat belooft voor de MAK race in Bilzen over enkele weken. Ikzelf ben 4de geworden, een onverhoopt resultaat. Er zat misschien zelfs nog meer in, maar heb alles verprutst met mijn pitstop (die ik op een zeer slecht moment heb gedaan). Dat weten we weer voor volgende races :)

Nog eens bedankt aan alle deelnemers, en tot op het kartingcircuit.

Demon Speeding
08-10-2006, 13:49
Hallo,
Twas een zalige race, merci voor de reacties.

khad het zelf ni verwacht dat zo goe zou zijn, khad er nog nooit gereden voor zaterdag behalve dan voor de race eens weesten oefenen.
Totaal niet verwacht dat ik zou weggereden hebben van B&M racing:)

Allesinds een toffe organisatie, speesmas, en tot de volgende kart race!

smiley
08-10-2006, 13:52
hier nog filmpjes van de start van beide races..
race 1
http://www.youtube.com/watch?v=N4P6pQ9i3yA

race 2
http://www.youtube.com/watch?v=hXkhtXDcmCI

voor foto's te maken was echt moeilijk, met die verlichting daar...

Frederik
09-10-2006, 17:33
Nog even een reactie van mijn kant. Ik heb mezelf maar Fiarakker genoemd :) omdat ik niet beter wist. Na een dag werken tot 19.30, en dan vanuit zaventem nog tege 21.00 in bilzen geraken leek me al onmogelijk. toch heb ik het gehaald, nog nooit zo snel gereden in leven :D
Zonder circuitkennis had ik nooit gedacht al me als 3e te kwalificeren. Helaas ben ik ook 3e geëindigd, alhoewel er meer had ingezeten. De kart was top, en de baan lag me goed. Had ik B&M kunnen voorbijraken, dan kon ik mss aanstalten hebben gemaakt om de nr1 bij te benen. Niettemin ben ik zeer tevreden. En met de kartgrid cup in het vooruitzicht nu woensdag, ga ik met een goed gemoed ernaartoe :) Proficiat naar het overige podium, het was een toffe race, al waren de marshalls soms eens minder attent :) Greetz

smiley
09-10-2006, 20:59
Nog even een reactie van mijn kant. Ik heb mezelf maar Fiarakker genoemd :) omdat ik niet beter wist. Na een dag werken tot 19.30, en dan vanuit zaventem nog tege 21.00 in bilzen geraken leek me al onmogelijk. toch heb ik het gehaald, nog nooit zo snel gereden in leven :D
Zonder circuitkennis had ik nooit gedacht al me als 3e te kwalificeren. Helaas ben ik ook 3e geëindigd, alhoewel er meer had ingezeten. De kart was top, en de baan lag me goed. Had ik B&M kunnen voorbijraken, dan kon ik mss aanstalten hebben gemaakt om de nr1 bij te benen. Niettemin ben ik zeer tevreden. En met de kartgrid cup in het vooruitzicht nu woensdag, ga ik met een goed gemoed ernaartoe :) Proficiat naar het overige podium, het was een toffe race, al waren de marshalls soms eens minder attent :) Greetz
heel kort voor het einde meen ik dat ge nog even voorbij b&m bent geraakt
and i got it all on tape :)

snelle
09-10-2006, 21:01
heel kort voor het einde meen ik dat ge nog even voorbij b&m bent geraakt

jep heb het ook gezien.
maar de race werd ronde eerder afgevlagt. Dus je hebt een ronde voor niets gestreden.

smiley
09-10-2006, 21:13
jep heb het ook gezien.
maar de race werd ronde eerder afgevlagt. Dus je hebt een ronde voor niets gestreden.hhm het afvlaggen was wel redelijk onduidelijk. er wordt gewoon aan de ingang van de pitlane afgevlagd.. normaal zou er bij de 2de bocht na de brug moete afgevlagd worde, daar zit da chipke wat de tijd opneemt, maja
hier het filmpje in ieder geval..
http://www.youtube.com/watch?v=SzDwKPUpplE
nog maar juist geupload, dus werkt mss pas binne enkele minuten..

vertigo
09-10-2006, 23:21
Mmm bizar op het filmpje staan de lampen aan de start/finish nog steeds op groen. Bij race 1 stonden die meteen op rood als de tijd "op" was. Trouwens knap geanticipeerd op de beweging van B&M Racing , Frederik. Mooi gedaan ook al was het net te laat.

Frederik
10-10-2006, 10:28
Cool filmpje, dat wil ik ff kwijt :) Nu ge het kunt terugzien kunt ge nog eens alles overlopen hoe ik anticipeerde op het inhaalmanoever. Maar in een kart gaat het allemaal zo snel, het zijn beslissingen die ultrasnel genomen moeten worden. Vermits B&M zo verrast werd door het rare 'doorlaat' manoever van de gedubbelde kon ik hiervan profiteren. Niet wetende dat een ronde later,of diezelfde ronde er afgevlagd werd, hield ik mijn lijn zoals ik ze altijd nam. Met als gevolg dat B&M mij terug makkelijk voorbij kon steken. Nu vooruitblikken naar de race van morgen hehe Greetz