PDA

View Full Version : Porsche 917K - LM 1970 winnaar - Hermann/Attwood (BBR 1/43)


Sennake
20-07-2006, 16:47
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/general_sports_cars/1970_porsche_917_austria_real.jpg

Naast de Gulf Porsche (die niet de winnaar was in 1970) ben ik ondertussen ook bezig aan de echte winnaar. Het was deze rode Porsche (wat een rare kleur voor en Porsche) die in handen van het Austria team de 24 uur naar hun hand wisten te zetten.

Het model is al ontdaan van bramen en gladgeschuurd, geprimed en gelakt met Tamiya TS-08.

Hier enkele foto's :

Flame
20-07-2006, 17:02
dat ligt gaaf, knap spuitwerk zonder vernis?

Sennake
20-07-2006, 17:49
dat ligt gaaf, knap spuitwerk zonder vernis?

Inderdaad, de vernis komt pas na het zetten van de decals.

Sennake
22-07-2006, 16:42
Nadat de body voldoende gedroogd is, heb ik de decals aangebracht. Ze blijken erg stroef en reageren maar zeer langzaam op Sol-product. Dat heeft dan wel als voordeel dat je nog een hele tijd kan schuiven en verplaatsen, maar anderzijds moet je tientallen keren over de decal wrijven met een penseel om hem in zijn "plooi" te krijgen.

Flame
22-07-2006, 16:50
ze liggen toch moot, knap geheel met de stripping, nostagie boven

Nismo
22-07-2006, 23:15
Wat moet ne mens nu daarop zeggen???? :applaus: :drewl:

BSmodels
24-07-2006, 17:31
panellijnen zien er inderdaad goed uit, ik zou zelfs durven zeggen te diep :D , maar dat komt natuurlijk door de foto ;)

Ik merk wel een klein stipje rechtsboven de nummer op de neus. Ik zie het op de twee foto's. Normaal ?

Sennake
24-07-2006, 19:13
panellijnen zien er inderdaad goed uit, ik zou zelfs durven zeggen te diep :D , maar dat komt natuurlijk door de foto ;)

Ik merk wel een klein stipje rechtsboven de nummer op de neus. Ik zie het op de twee foto's. Normaal ?

Euh, dat is de noodstop eh. Daarmee kan je als baancommissaris het electrisch circuit onderbreken bij een ongeval, en om het goed te laten opvallen is er een fluo-rode cirkel rondgezet...

BSmodels
24-07-2006, 19:20
Euh, dat is de noodstop eh. Daarmee kan je als baancommissaris het electrisch circuit onderbreken bij een ongeval, en om het goed te laten opvallen is er een fluo-rode cirkel rondgezet...


'k heb niks gezegd :+
(het fluo-rood verklaard genoeg, rood op rood, ge zou der begot rood van worden :crazy: )

Guido
24-07-2006, 23:10
Nice decal job! :drewl:













Maarreuh, ik denk dat de witte lijnen niet dezelfde afstand hebben tov iedere zijde, ze lopen precies ietske te hoog op... :D :D :+ :+

ok ok, I'm out! :D

Gèrre
27-07-2006, 11:26
Weer zo'n mooi retro model
zo zie ik ze graag en zeker van de hand van Sennake

Sennake
29-07-2006, 22:37
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.

Sennake
29-07-2006, 22:54
En tot slot nog een groepsfotoke :

Loeten
30-07-2006, 10:22
Zaaaaalig !!

Sennake
02-09-2006, 22:09
Nadat de body enkele weken uitgehard was, heb ik de binnenzijde matzwart geverfd en de ruitpartijen bevestigd met epoxylijm.

Ook de binnenzijde van de koplampen werden matzwart geverfd, net zoals het dashboard dat voorzien werd van de nodige decals en het stuur. Daarna kon het geheel vastgelijmd worden aan de binnenkant van de body.

Flame
02-09-2006, 22:14
klasse boven, knappe dinges die je laat zien

Sennake
02-09-2006, 22:15
Terwijl de body droogde, kon ik het chassis beginnen verven. Het interieur werd grijs, de stoeltjes matrood en de motor gunmetal. De bovenkant van de motor moest echter rood geschilderd worden, een nogal ongewoon zicht (meer iets voor een testarossa eigenlijk). De luchtkoeler werd beige geschilderd. De uitlaten heb ik vervangen door echte holle aluminium buisjes en de achteras werd gepolierd in plaats van geschilderd.

De gordels waren slechts decals in de kit, dus heb ik ze vervangen door echte exemplaren. Rode gordels op rode stoeltjes, echt contrasteren doen ze niet maar goed, ze komen overeen met de originele dus dan moet het maar.

Daarna werd het chassis gedryfit in de body, wat een goed idee geeft van het eindresultaat.

Sennake
02-09-2006, 22:16
En nadat het model helemaal afgewerkt werd, heb ik een laatste fotoshoot gedaan die je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=185459#post185459) kan vinden.

Enjoy!!