PDA

View Full Version : F1 Twin Tower Racing, wie volgt BMW Sauber?


Mark
22-07-2006, 00:11
BMW-Sauber's rivals have admitted that they will look into copying the team's radical 'Twin Towers' nose wings, after the devices appeared on the F1.06 for the first time at last weekend's French Grand Prix.

www.autosport.com

Ross Brawn is verbaasd dat ze zijn toegelaten door de FIA............gezien het eerdere verboden concept van Arrows. Maar als ze werken, en dat blijkt zo te zijn, dan kunnen de ze ook op de Ferrari verschijnen.

Sam Michael van Williams gaat er ook wat uren windtunnel aan besteden. Als het werkt komen ze ook op de Williams.......dat wil niet zeggen dat ie een liefhebber is van de F1 twintowers ;)

It looks terrible," he said. "But there are lots of bits on the car that don't look good."

Grig-O
23-07-2006, 01:56
Volgens mij wordt het verboden eens de FIA ziet dat het grootste deel van de teams deze gaan gebruiken... -> Veiligheid bij overkop gaan;)

marcel
23-07-2006, 02:00
bij het overkop gaan kunnen ze dienen als extra roll-bar...
trouwens, als je overkop gaat, en dat breekt af, zal je er weinig last van hebben, want ze zullen lateraal wegvliegen, dus niet in de richting vd piloot.

Grig-O
24-07-2006, 00:30
Op RTBF zeiden ze dat ze bij overkop vliegen op een andere wagen wel een gevaar konden zijn. Dus: Twintowers + hoofd piloot = ramp

marcel
24-07-2006, 02:32
mja, dan zijn die Vikinghoorns van mclaren ook gevaarlijk he, net zoals de rollbar, achtervleugel etc...

maar hoeveel wagens gaan er nu ondersteboven over een andere? lijkt me alsof de RTBF weer een argument zocht om er toch één te hebben

ICEMAN
24-07-2006, 11:06
Als Alex Wurz meerijd weet je maar nooit. ;) Niet slecht bedoeld, maar denk maar eens trug aan de GP van Canada enkele jaren terug.

johansterenberg
24-07-2006, 14:42
Was het niet Heidfeld die, in de united states of the verenigde staten from americana, over de kop ging. Hoe toevallig in een BMW.

Verder zijn Klien (hongarije), Diniz (nurgburgring) en Albers (imola). Gebeurt nog regelmatig. Al is die van Diniz alweer een tijdje terug :-)

marcel
25-07-2006, 00:52
jaja, overkop gaan gebeurt regelmatig. maar het gaat hier wel over over kop over een andere wagen gaan

gwyllion
25-07-2006, 16:04
Het antwoord op de vraag die in dit topic gesteld wordt is: niemand.
De internationale autosportbond FIA heeft de rechtopstaande vleugels op de neus van de BMW-Sauber verboden. Tijdens een test in het Spaanse Jerez begin juli waren deze vinnen voor het eerst te zien op de wagen van Robert Kubica. Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve reden vervolgens de Franse Grand Prix met deze zogenoemde 'Twin Towers'. De FIA oordeelt nu dat deze vleugels het zicht van de coureur zouden kunnen belemmeren en dat is niet toegestaan volgens het technisch reglement.

BMW heeft zich neergelegd bij de beslissing van de FIA. Het team liet in een verklaring weten: "We hebben de verticale vleugels op de auto nog voor de eerste test aan de FIA laten zien en de auto's met de vleugels kwamen in Magny-Cours zonder problemen door de technische controle. Bij de aërodynamica draait het om het doorontwikkelen van de onderdelen en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden. De verticale vleugels waren duidelijk een nieuwe aërodynamische vondst en voldeden aan de regels."bron: f1racing.nl (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=125160)

GT2-R
27-07-2006, 05:24
Volgens mij heeft het verbod niks te make met het zicht. Het ziet er gewoon niet uit. En wat er niet uit ziet wordt gewoon verboden. Denk maar aan die X-wings van de Tyrell 025!

http://home.planet.nl/~wulle002/Djostyrrell.JPG

Gèrre
27-07-2006, 11:19
Het ziet er niet echt uit, maar ik vind het maar stom dat hier gezegt wordt dat als het er niet uit ziet dat het dan verboden wordt. Want dat slaat op niets.
En de commentaar op sporza was ook weer geweldig : " als de ingenieurs vinden dat een kerstboom sneller gaat, dan zetten ze er meteen één op"
Een beetje proffesionaliteit was hier ook op zijn plaats, want wat weet een reporter nu meer als een ingenieur die er elke week mee bezig was ...

Astra-fan
27-07-2006, 12:45
Als men alles wat niet mooi is van een moderne F1-wagen moet afhalen blijft er mijns inziens niets meer over van al datgeen dat zich na de cockpit bevindt.

A uit PDGRacing
27-07-2006, 20:40
Ik vind de uitleg van de FIA echter maar een beetje goedkoop. Als die 'Towers' zo goed werken als men beweert, dat maak je ze toch gewoon doorzicht, en sta je er zondag gewoon mee op de grid.