View Full Version : Welles-nietes BMW GTR
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.
Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.
Viper GTS-R***
28-07-2006, 22:56
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten.
Ben blij hem morgen te kunnen aanschouwen in de race, die BMW M3 GTR!
En oké staat wel laatste op de grid (of voorlaatste) maar piloten zijn de wagen nog niet echt gewoon vermoed ik. Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaď reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..
Mits meer km's in die wagen en betere setup?.. zal het beter gaan;)
Ik verwacht er toch wel iets van hoor, top 10 is niet uitgesloten!
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.
Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...
Viper GTS-R***
28-07-2006, 23:17
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...
Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!
En dit is dus wat ze nu doen en ik blij om ben,
btw: als je ee BMW M3 GTR een touring homoligatie geeft...
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?
Wat is die dan meer GT waardig als de M3?
Oké bestaan discussie's genoeg ivm M3 -> GT of Touringwagen...
Maar touringwagen blijft toch voor mij nog steeds een sedan/berline hoor:)
Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.
Viper GTS-R***
28-07-2006, 23:27
Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.
Oww:frusty:en ik die hier zit te praten over de wagen zelf...
Had net zin in discussion ivm de wagen, homoligatie, etc:D
Van die man zelf kan ik weinig zeggen, weet er zo goed als niets over.
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...
Verklaar u nader. :eek:
Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.
Moeten we nog woorden vuil maken aan deze persoon? Was hij niet in een vroeger leven actief als vertegenwoordiger van agenda's? Vooral die dubbele uitvoeringen! ;) :D
Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!
Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist. ;)
En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.
Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist. ;)
En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.
Neen er reed geen Golf mee, die wagen reed in 2003 in een wedstrijd van de Britse GT die met de 1000K samenviel, dat was dus een zaak van de Britse organisatie.
En de Seat was een silhouette, kan dus eigenlijk ook niet.
Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft.
De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse. Een gelijkaardige wagen van Düller reed trouwens als toerwagen mee in de 12 uur van Spa, ik geloof in 2005.
Joost
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB.
:confused:
Losstaand van de discussie over die "M3 GTR" van Duller, mag je toch wel de nodige vraagtekens plaatsen bij de bekwaamheid van VK. Sinds zijn aantreden heeft de man in de nationale autosportmiddens al voor zoveel controverse gezorgd (vooral in Belcar, maar ook in BTCS), dat een bezinning zich toch opdringt. Is dit wel de juiste man op de juiste plaats?
Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaď reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..
In Dubai reed first met een model 2002 cup nu met een 2005cup model hier zit ook wel een zeer groot verschil in,bekijk de tijden maar in de Belcar.
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?
Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.
Viper GTS-R***
30-07-2006, 23:00
Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.
Een M3 is naar mijn mening ook een Standaard GT 2-deurs sportwagen, gewoon weg zijn er ook andere uitvoeringen ja das juist...
Dat je een BMW 330 coupé in race versie niet toelaat begrijp ik hoor!
Die noem ik ook geen GT maar een snellere versie van een straat coupé..
Maar M3... blijft eindeloze discussie maar vind bv een 996 Cup ook niet veel vetter als een M3 hoor! En vind het niet raar dat die Nissan een GT homoligatie krijgt hoor, maar vind dan unfair dat de M3 het niet krijgt!
Ik ben het daar ook mee eens, naar mijn mening is een M3 ook een GT. Ik snap echter het punt wel van de mensen die het daar niet mee eens zijn.
Armand Fumal mag trouwens naar Oosterijk om te gaan praten met de mensen van RaceAlliance...
Eyewitness
31-07-2006, 21:00
het is misschien een heel domme vraag, maar als relatief groetje hier is mij het juiste verschil tussen Gt en tourisme wagen niet echt heel duidelijk...voelt iemand zich geroepen om me wat bij te leren:o
Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.
Viper GTS-R***
31-07-2006, 22:35
Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.
Renault Mégane? Dat is nu echt het voorbeeld van wagen die juist NIET mag meedoen vind ik!
Silhouette hé:rolleyes:
Bij M3 is nog discussie mogelijk (naar mijn mening geen duscussie nodig en gewoon laten meerijden zoals deze keer;)) maar over die Mégane lijkt het mij toch duidelijk dat deze echt niet mee kan doen... laat hem mee en alles is toegelaten hoor!
Btw ivm de BMW van Duller, zijn minder goede prestatie's komen gedeeltelijk door het verwijderen van de splitter opde voorbumper... die eraf moest van racb/fia als ze wouden toegelaten worden... zonder die splitter was hij minder goed bestuurbaar en konden ze niet tot op de limiet gaan...
Viper GTS-R***
31-07-2006, 23:06
Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft.
De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse.
Joost
Pas op: Je had 2 verschillende BMW M3 GTR versie's in ALMS!
Die van BMW Motorsport in wit-blauw met V8 4000cc (2002-200.)
http://www.racingsportscars.com/photo/2001/Mosport-2001-08-19-043.jpg
Dia van PTG in wit-rood-zwart met V6 3200cc (2000) en V8 4000cc (2001-200.)
http://www.racingsportscars.com/photo/2000/Mosport-2000-08-06-007.jpg
En dan de BMW M3 GTR van BMW Schnitzer Motorsport die we in Spa zagen, deze was dan weer een V8 4000cc
(evolutie van die BMW Motorsport wagens van de jaren daarvoor in ALMS)
http://www.racingsportscars.com/photo/2004/Spa-2004-08-01-142.jpg
Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes:
Die van PTG lijkt denk ik meer op een toeringwagen, terwijl die van Schnitzer een echte gt is.
gwyllion
31-07-2006, 23:47
Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes:Het is nochtans uiterst eenvoudig. Toon mij in de FIA lijst van gehomologeerde wagens een BMW M3 met GT homologatie: http://www.fia.com/resources/documents/1232859465__Homologation_Country.pdf
Ik zie enkel Groep A en N homologaties :cool:
De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S.
Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.
wat gaat ge met zo'n Mégane doen in een 24 uurs wedstrijd. die wagen is gemaakt om 25 minuten te rijden...
De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S.
trouwens, ALMS laat wel meer zulke dingen toe, die voor hun Europese tegenhanger niet toegelaten zijn, kijk maar naar de MC12 (cfr. Le Mans & LMS)
Het gaat er my niet om met welke bedoelingen die Mégane gemaakt is. het gaat om het feit dat zowel de Renault als de BMW tourismewagens zyn.
Weet ook dat er "maar" 5 echte GTR's zyn. Waarvan 1 in het museum & 1ne plat is.
Het gaat over de inspraak van KVK tegen de FIA ..
Dries DS
01-08-2006, 01:48
Het gaat over de inspraak van KVK tegen de FIA ..
En die kerel heeft het dus deze keer bij het rechte eind.!
De Düller BMW is gewoon een kas van een M3 met een ander (carbon)bodywork. Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak. Maar de wagen die hier door Race (Jet) Alliance werd gepresenteerd voor een FIA GT (lees wel: GT) wedstrijd, voldoet 0.0% aan de voorschriften van FIA GT. Als de FIA deze wagen toelaat, dan schrijf ik (bij wijze van spreken) volgend jaar een Renault Clio in. Die kunnen ze dan ook niet weigeren, want er bestaat een GT versie van (V6).
Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel. Met dank aan diegenen die de onderhandelingen al op nationaal gebied afgewimpeld hebben. Bye Bye en Zwaai Zwaai naar ene glazen toren, die zich echt niet op Brussels of Waals grondgebied bevindt... Als je tot vier keer toe weigert mee te werken aan wat de liefhebbers van autosport vragen, dan moet je maar één ding doen: het heft in handen pakken en het lef hebben om de snijdende kant in eigen boezem te planten...
Viper GTS-R***
01-08-2006, 13:50
De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S.
De wagan van PTG die je op mijn foto ziet en waar ik over sprak is niet die dat nu in ALMS rijd hé... die dat nu rijd ja die zit in GT2S maar die PTG M3 van 2000 tot +/- 2002 rijd wel degelijk samen met de M3's van BMW Motorsport en al die andere Porsches in klasse GT2!
oké Dries DS, die Duller BMW is niet echt dezelfde als PTG BMW's en ivm:
Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak.
Je hebt een BMW M3 GTR (PTG model 2001/2, BMW Motorsport en Schitzer BMW Motorsport met normalieter V8 4000cc) en BMW M3 met GTR Kit en zelf geprepareerde motor (zoals duller V6 3.2L, GS V8 5000cc, Beliën,... )
Die Duller is dus niet een 100% echte GTR oké dat is een punt, maar een wagen met zo'n potentieel vind ik dat tochwel een GT mag genoemd worden hoor! Begrijp echt niet wat sommigen daarop hebben als je de M3 een GT noemt... en ik spreek niet van die BMW touring wagens of zeg maar sedan (chassis van bv 320i SEDAN) met een M3 motor erin.. dat is een echte Touring. Zelfde met GS BMW V8 GTR, jullie zullen hem misschien touring noemen maar ik krijg dat daar echt niet van gezegd hoor... een touring die Porsche 996 GT3-RS en RSR's voorbij gaat... :rolleyes:
Nuja ieder zen mening over dit maar even gezegd wat ik ervan vond:)
Het gaat over de inspraak van KVK tegen de FIA ..
Men excuses Rasse maar ik vrees dat je dan de verkeerde thread titel hebt gekozen...
Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel.
GT is ook Touring...:+:D
Werner333
01-08-2006, 21:55
GT is ook Touring...:+:D
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :D :D :D :D
Knap gezien.
Maar niet andersom he.
Viper GTS-R***
01-08-2006, 22:01
Die van PTG lijkt denk ik meer op een toeringwagen, terwijl die van Schnitzer een echte gt is.
En toch zijn het zogoed als dezelfde hoor, die van Schnitzer gewoonweg een ge-evolueerde versie... schande om hem int museeum te zetten maarja:rolleyes:
Pas op: Je had 2 verschillende BMW M3 GTR versie's in ALMS!
Die van BMW Motorsport in wit-blauw met V8 4000cc (2002-200.)
http://www.racingsportscars.com/photo/2001/Mosport-2001-08-19-043.jpg
Dia van PTG in wit-rood-zwart met V6 3200cc (2000) en V8 4000cc (2001-200.)
http://www.racingsportscars.com/photo/2000/Mosport-2000-08-06-007.jpg
En dan de BMW M3 GTR van BMW Schnitzer Motorsport die we in Spa zagen, deze was dan weer een V8 4000cc
(evolutie van die BMW Motorsport wagens van de jaren daarvoor in ALMS)
http://www.racingsportscars.com/photo/2004/Spa-2004-08-01-142.jpg
Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes:
Het ALMS reglement van toen is niet het huidige ALMS reglement.
Remember this: http://www.bmw-m.net/Gallery/Horne/images/Lv99_8.JPG
Die van Race Alliance heeft amper iets met een GT te maken. De M3 GTR was al een serieus punt voor discussie op dat vlak. Zelf altijd wel een verdediger geweest van de GTR, what a fine car :gas: De GTR is er enkel kunnen komen dankzij ALMS (die BMW graag wilden behouden na het proto-programma) en heeft zo ook in Europa kunnen racen.. Uiteindelijk zijn ze moeten zwichten voor de druk van over de plas (ACO vooral meen ik mij te herinneren).
En die kerel heeft het dus deze keer bij het rechte eind.!
De Düller BMW is gewoon een kas van een M3 met een ander (carbon)bodywork. Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak. Maar de wagen die hier door Race (Jet) Alliance werd gepresenteerd voor een FIA GT (lees wel: GT) wedstrijd, voldoet 0.0% aan de voorschriften van FIA GT. Als de FIA deze wagen toelaat, dan schrijf ik (bij wijze van spreken) volgend jaar een Renault Clio in. Die kunnen ze dan ook niet weigeren, want er bestaat een GT versie van (V6).
Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel. Met dank aan diegenen die de onderhandelingen al op nationaal gebied afgewimpeld hebben. Bye Bye en Zwaai Zwaai naar ene glazen toren, die zich echt niet op Brussels of Waals grondgebied bevindt... Als je tot vier keer toe weigert mee te werken aan wat de liefhebbers van autosport vragen, dan moet je maar één ding doen: het heft in handen pakken en het lef hebben om de snijdende kant in eigen boezem te planten...
ik waag me aan geen uitspraak Wat kom je dan doen op dit forum? :confused: In het tweede gedeelte van je post trap je weer tegen bepaalde instanties en personen aan zonder naam en paard te noemen. Vind ik eigenlijk best een laffe actie. Beetje vent durft voor zijn mening uit te komen.
Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap.
Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap.
Brits GT, samen met de golf.
http://racingsportscars.com/photo/2003/Donington-2003-04-06-047.jpg
foto: racingsportscars.com
Viper GTS-R***
01-08-2006, 23:36
@ Dries DS: Nuja Clio V6 en BMW M3 vergelijken lijkt me ook beetje scheef...
Oké die Clio V6 heeft eens meegereden in British GT, maar kwam wel in de GTO klasse terecht waar bv ook een Dodge Viper GTS reed.. geen echte race GT dus...
Maar dit word nu wel echt :Offtopic: tging volgens Rasse over die persoon dus van racb, en ja nog wat gediscusier over de BMW zelf:rolleyes: maar niet expleciet over dat Clio'ke dat in tegenstelling met de M3 echt geen discussie vatbaar is voor al dan niet GT zene:)
EDIT: Het ALMS reglement van toen is niet het huidige ALMS reglement.
Remember this: http://www.bmw-m.net/Gallery/Horne/images/Lv99_8.JPG
Jouw foto'tje toont wel nogal een zeer oude M3 hoor! Btw ook zo'n model waarvan ik zei dat ook voor mij geen GT is maar touring, omdat hij sedan chassis heeft op jouw foto! Maar in die periode had PTG ook wel al zo'n M3 GTR (toen nog E36 ipv E46).
Inderdaad Viper. Maar ze beginnen weer te zwammen over vanalles en nog wat.
Dat de titel misschien niet 100% was ? OK. Maar ik denk het daarna toch duidelijk te hebben aangegeven waarover ik het wilde hebben.
Over de discussie tussen FIA en RACB om de BMW te laten starten en de rol van Van Kampenhout hier in.
Viper GTS-R***
02-08-2006, 08:33
Over de discussie tussen FIA en RACB om de BMW te laten starten en de rol van Van Kampenhout hier in.
Ik vind het wel normaal dat FIA z'n gelijk krijgt, zij lijken mij wel iets krachtiger van zeggen dan RACB. Het gaat hier niet voor niets om een FIA GT manché. Wat zou dan de RACB (Van Kampenhout) hier een rol van betekenis willen spelen ivm al dan niet toelaten van bepaalde wagens? Oké RACB regelt natuurlijk zéér veel voor de 24uren maar dan nog lijkt het mij logisch dat FIA diegene is die zoiets beslist!
Dries DS
02-08-2006, 11:19
Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap.
Zoals door Raceboy al gemeld: in Britse GT.
Bovendien enkele jaren geleden ook in Belcar (GT, nationaal kampioenschap) en in de Zolder Touring Cup (eveneens in GT, al is dit geen nationaal maar een VAS kampioenschap).
Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:17
Nieuwtje ivm PTG-BMW-M3
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.projectlemans.de&langpair=de%7Cen&hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools
http://www.projectlemans.de/images/stories/2006/ALMS/alms_ptg_m3.jpg
Dat de E46 van PTG niet meer rijdt volgend seizoen is al langer geweten.
Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:34
Dat de E46 van PTG niet meer rijdt volgend seizoen is al langer geweten.
Jep dat juist, maar ivm dat laatste deeltje van de tekst...
Ivm Z4 en M3 E90 V8..
gwyllion
09-08-2006, 23:42
Jep dat juist, maar ivm dat laatste deeltje van de tekst...
Ivm Z4 en M3 E90 V8..De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen.
Dies wird jedoch nicht mit dem 2006 neu vorgestellten Z4 M Coupé Kit sein. „Natürlich haben wir uns auch mit diesem Projekt beschäftigt und es diskutiert. Wir haben uns jedoch entschlossen, nicht an der Entwicklung dieses Fahrzeuges teilzunehmen und werden es daher auch nicht im US-Motorsport einsetzen.“De nieuwe M3 is een logische keuze, maar de straatversie is nog niet op de markt.
Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:44
De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen.
De nieuwe M3 is een logische keuze, maar de straatversie is nog niet op de markt.
Thanks Gwyllion;)
Té hopen dat BMW de straatversie van M3 E90 niet telang op zich laat wachten zodat PTG alsnog in 2007 met de nieuwe M3 kan naar voor komen!
gwyllion
09-08-2006, 23:51
Geen idee wanneer de M3 E90 gepland is. Er worden geregeld prototypes gespot.
De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen..
Benieuwd waar die 2 Z4 wagens van PTG dan wel opduiken ;) Gaan ze terug richting fabriek?
Viper GTS-R***
10-08-2006, 00:05
Benieuwd waar die 2 Z4 wagens van PTG dan wel opduiken ;) Gaan ze terug richting fabriek?
Die duller Z4 was chassis nr 1, en men sprak toch ook over de enigste tot nu toe?
Dus ik vermoed dat PTG er nog geen heeft ontvangen.. of ben ik mis?
gwyllion
13-08-2006, 00:56
Benieuwd waar die 2 Z4 wagens van PTG dan wel opduiken ;) Gaan ze terug richting fabriek?Staat dit in Autosport? Wat staat er juist in? Ik lees juist dat
BMW to pull out of all US sportscar racing at the end of 2006 (Autosport story) - PTG could continue with M3sbron: http://www.mariantic.co.uk/lmp/gts.asp
Klopt, BMW verlaat de ALMS........een (kleine) kans dat PTG als privateer verder gaat. BMW ziet geen nut in het racen met een model dat niet meer te koop is in 2007. De E90-M3 is op zijn vroegst in 2008 beschikbaar.
Daarnaast zijn de resultaten van PTG dit jaar niet geweldig te noemen. Plannen om er turbo's bij te zetten of er een M5 V8 in te lepelen kregen een veto van BMW. Idem dito voor de Z4 M Coupe.
Viper GTS-R***
14-08-2006, 22:05
Daarnaast zijn de resultaten van PTG dit jaar niet geweldig te noemen. Plannen om er turbo's bij te zetten of er een M5 V8 in te lepelen kregen een veto van BMW. Idem dito voor de Z4 M Coupe.
Nu ze beginnen toch beter en beter te rijden!
Vorige race nog een 3de en een 5de plaats in GT2...
Maar zoals je zegt op het volledig jaar is er nog té weinig gepresteerd...
Ja een turbo op die 3.2L zou niet slecht zijn zoals je aangeeft,
want hun motor komt er ietwat zwakjes uit tegenover de 3.6 (of 3.8?) RSR's
en de 4.0 als ik men iet vergis van de Panoz...
Viper GTS-R***
20-08-2006, 23:43
Nu ze beginnen toch beter en beter te rijden!
Vorige race nog een 3de en een 5de plaats in GT2......
En op het moment 2de in GT2 te rijden op Road America!
Met nog zo'n half uur te gaan en maar 0.7sec achter op de White Lightning RSR Porsche is er zelfs nog een zege mogelijk voor PTG!
Live Results ALSM Road America: http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html
Viper GTS-R***
20-08-2006, 23:46
Maar na de re-start heeft de BMW spijtig genoeg terug een +3sec verloren op de Porsche.
Viper GTS-R***
20-08-2006, 23:49
:applaus: BMW is over de RSR gereden, word nog spannend duel zo te zien tussen hen twee! BMW staat wel op 2 stop's tot nu toe en de Porsche heeft er al 3 achter de rug. De meeste GT2's nemen er 3 dus mogelijk moet PTG nog binnekomen...
En zote zien komt de Porsche terug dichter, nog maar halve seconden tussen de twee dat overblijft na de 3 seconden vorige ronde!
Viper GTS-R***
20-08-2006, 23:56
het zat eraan te komen, eerst 0.2 sec nog maar achter en nu is de RSR terug voorbij de M3 gereden. Al 4 x elkaar afgewiseld voor kop positie in GT2 op 10 ronden! Das mooie stukje autosport! ;)
BMW zit momenteel 0.7 achter op de RSR van Bergmeister, komaan Joey Hand!:gas:
Viper GTS-R***
21-08-2006, 00:03
Met nog een kwartier te gaan kan alles nog gebeuren!
De BMW zit nu wel op zo'n 2.2sec van de White Lightning Porsche maar daarnet lukte het hem ook om terug te komen.
PTG zal hoogst waarschijnlijk zijn 2de podium dit jaar pakken in ALMS en als het kan nog voor overwinning gaan.
En dan wanneer ze over de finish vliegen - - - - - - - -:(
Geen 1ste PTG zege voor de BMW M3... 2de plaats met 4.2sec achter op RSR van White Lightning.
Maar hebben wel laten zien dat ze een serieuze concurent zijn voor de Porsche GT3-RSR's!! De 'kleine' update's hebben hun vruchten afgeleverd bij PTG! Wie weet met deze resultaten zou PTG nog wel een jaartje langer rijden met deze BMW's... Alhouwel zoals eerder vermeld door anderen is de kans klein dat ze nog met model out of sale gaan rijden...
Laat hem maar naar Belcar komen zou'k zeggen;)
Viper GTS-R***
21-08-2006, 16:49
Receverslag is te vinden op volgende link: http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=2028&Itemid=2
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.