View Full Version : Spa 24 uur 2006, de race.
Alles over de de race kan hier terecht. Het weer ziet er igg goed uit. Aangename temperaturen en zo goed als geen regen :)
Is er ergens een streaming video van de race?
Hier
http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
en later ook hier hopelijk
http://web.hibn.tv/wap_spa24hours/html/live.htm
kan je de posities volgen. Vitaphone heeft de kop, en de C6R's zijn ook lekker aan het opschuiven... Goossens - Penders lijkt me ook een leuk duel in de Porsches... slechts 0,4s tussen beide wagens.:applaus:
Jakke.be
29-07-2006, 16:28
Ik versta waarschijnlijk niks van die 'live-timing' maar hoe komt het dat de prospeed Porsche al op vijf laps staat? Rijden ze laatst? Of sla ik de bal hier weer volledig mis?
Je hebt gelijk hoor, net nadat ik m'n post gemaakt had, zakte de ProSpeed Porsche ineens héél ver weg, ofwel scheelt er iets met de timing, ofwel zijn ze van de baan gegaan of de pit in met een probleem?
Jakke.be
29-07-2006, 16:38
De twee C5's al op een rondje gereden se!
Allee, volgens mijn pc toch...
De timing geeft soms rare resultaten als de eerste wagens al aan aan nieuwe ronde bezig zijn en de andere nog aan de ronde ervoor. Dan krijg je op Hibn.tv +1 lap, de C5R's staan nog niet op een ronde, op 1,5 minuten...
Jakke.be
29-07-2006, 16:45
De timing geeft soms rare resultaten als de eerste wagens al aan aan nieuwe ronde bezig zijn en de andere nog aan de ronde ervoor. Dan krijg je op Hibn.tv +1 lap, de C5R's staan nog niet op een ronde, op 1,5 minuten...
Ah ok, begin het stillekes aan door te hebben.Tja, die live timing is natuurlijk ni hetzelfde dan naast de baan te staan hé!!
Ah ok, begin het stillekes aan door te hebben.Tja, die live timing is natuurlijk ni hetzelfde dan naast de baan te staan hé!!
Jammer genoeg niet...
Mr.Dallara
29-07-2006, 17:11
Penders en Co in de pit met problemen links voor. remmen? suspension?
GLPK voor het eerst in de wedstrijd op kop door de pitstops... Ze kunnen schijnbaar wat langer doorrijden...
Hmm ze hebben nu toch een plaats verloren aan de Aston van Race Alliance. De Phoenix Aston zit lekker mee vooraan de Maserati's uit te dagen, maar of die dat 24u kan volhouden? En ja lap, ze pakken de leiding... SRT heeft al 2 stops moeten maken:confused: Heerlijk toch, zo'n 24u race :D
Zo jammer dat je het nergens kan volgen via streaming of tv in NL :(
Jakke.be
29-07-2006, 17:27
Zo jammer dat je het nergens kan volgen via streaming of tv in NL :(
Da's waar. Soms ff spannende momenten met de live-timing, maar ik begin er ni echt van te zweten...;)
Mollekens heeft een lekker ritme te pakken, zo dadelijk neemt ie Bouchut te grazen denk ik...:applaus:
De Saleen draait de snelste chronos momenteel...
speedkicks
29-07-2006, 18:02
Blijkbaar een probleem met Maserati van Biagi. Staat al even in de pit en al op 4 ronden.
van Pitstop.tv
Rudi Penders raakte na vier ronden in een aanrijding betrokken en moest met een gebroken voorophanging de pits opzoeken.
Penders: “Ik werd geraakt door een Ferrari (#71 RSV van Peter Sundberg nvdr) bij het aansnijden van de Source en de gevolgen lijken mij vrij ernstig. De ophanging is vooraan total loss en dit tijdsverlies kan je onmogelijk nog goedmaken.”
Blijkbaar een probleem met Maserati van Biagi. Staat al even in de pit en al op 4 ronden.
Yep, al op 8 ronden intussen en GLPK terug aan de leiding. Spelen we al een MC12 kwijt na amper 2 uur wedstrijd?
speedkicks
29-07-2006, 18:28
het ziet er toch zo naar uit.
Intussen Mollekens als derde terug de baan op na de tweede reeks pitstops.
Hezemans zou nu aan het stuur zijn volgens de live timing op 30 sec van de tweede plaats en meteen mooi in het ritme van z'n twee voorgangers.
Hopelijk kunnen ze het tempo aanhouden.
Problemen voor SRT.
Ze zijn terug gevallen naar de 35ste plaats.
Volgens Pitstop.TV heeft de Maserati van Biagi/Vosse vuur gevat aan de motor. Dat ziet er niet goed uit dus:bye:
speedkicks
29-07-2006, 18:43
Volgens Pitstop.tv zou de Maserati vuur gevat hebben.
Geen verder nieuws van SRT?
Net te laat blijkbaar.
GLPK heeft blijkbaar al een 3de stop moeten doen... lekke band?:confused:
SRT nog altijd stil en Vertigo ook precies?
Het loopt mis bij GLPK denk ik zo... al aan een 4de stop bezig... Of is 't aan ' t regenen? Iedereen zo traag ineens...
Jaja, duidelijk regen, of anders safety-car situatie? LOL, timing is leuk!
speedkicks
29-07-2006, 18:58
Ik vermoed de eerste SC procedure.
Plots alle wagens met 3 min en meer.
speedkicks
29-07-2006, 19:07
Ze zijn blijkbaar terug losgelaten.
Hezemans kan het tempo blijkbaar niet volgen.
De #5 en #1 rijden ong. 3sec per ronde sneller.
Op de site Fiagt.com staat elk uur een update.
En inderdaad een sc-procedure.
Er was een viper af gegaan.
speedkicks
29-07-2006, 19:27
Dat staat ook op pitstop.tv te lezen.
Hier wordt ook gemeld dat GLPK het tempo van de #5 en #1 niet wil volgen en een afwachtende koers rijden.
En inderdaad na de SC jagen zij mekaar op en zitten constant binnen de 3".
De Porsche van Goossens en Duez staat stil bij bocht nr. 13...
Zou jammer zijn voor Marc!
Ik heb op het nieuws van RTL TVI een samenvattingske gezien, de Maserati was serieus gehavend door het vuur en SRT is langs de baan stilgevallen. Over en out dus voor hen denk ik...
ProSpeed is terug aan het rijden precies? Ze staan boven SRT & Vitaphone geklasseerd...
We gaan stilaan de nacht in... Grootste verrassing voor mijn part is dat de Phoenix Aston nog steeds aan de leiding ligt na 6 uur wedstrijd... én dat die Saleen ook nog in de top-4 zit! Verder lijkt de PSI CR6 ver weggezakt, weet iemand waarom?:(
Roverke 114
29-07-2006, 22:22
waar kun je de koers volgen,
speedkicks
29-07-2006, 22:33
de live timing vind je op http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
De #1 heeft net de leiding genomen in de wedstrijd zonder pitstop.
LOL, 't is haasje over aan de top, nu terug de Aston op de eerste plaats...
GLPK-Carsport moet toch stilaan het tempo gaan verhogen denk ik willen ze de aansluiting met de wagens voor hen niet verliezen. Maar tot hiertoe spelen ze het slim. De mechaniek niet forceren en toch hard gaan. Ik hoop echt op een goed resultaat voor hen!
EDIT: en hop, de #1 weeral terug op de eerste plek. Als die 2 zo blijven knokken gaat er wel eentje uitgaan denk ik :)
EDIT2: als je naar de actuele rondetijden van de rijders kijkt, zie je wel grote verschillen op sommige wagens van ronde tot ronde. Longin daarnet een 2:27, nu terug een 2:21...
de psi c6r heeft een crash gehad.. daarmee dat ze 10 ronden hebben verloren..
GLPK is de enige die nog niet aangevallen heeft...
+ ze verbruiken minder...
Zéér straf dat er met de topwagens niet veel gebeurd is vannacht...
GLPK op 4, Saleen voor hen, de winst kunnen ze nu wel stilaan vergeten denk ik:cool:
Ja lap... volgens RacingWorld.be laat GLPK bewust het tempo zakken wegens motorproblemen!
GLPK heeft olieproblemen, in het laatste bericht op Pitstop.tv zegt Kumpen dat ze al ieder half uur moeten binnenkomen om 5 liter olie te tanken. Waar blijft al die olie dan? Komt die op de baan terecht? Zal voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen...
Inderdaad! Is erg jammer alweer... Die Corvette's in privé-handen doen het toch een pak minder goed dan het fabrieksteam... zeer jammer...
echt wel jammer van de c6r van glpk.. te hopen kunnen ze p4 vast houden.. met een beetje geluk (pech van iemand in top 3) kunnen ze mss dan nog een podium halen.. de saleen staat niet zo veel voor op de c6 trouwens.
wel een mooi race van psi precies.. na 10 ronden vverloren te hebben met een crash nu toch 6de.. :) de c5r's hebben het precies wel serieus laten afweten !
nog 3 uur en een 20 minuten te gaan.. wie weet wat er nog allemaal gebeurt !
Mr.Dallara
30-07-2006, 13:00
De 2 997 RSR's net bijden in de box geduwd!
De wagen van Lamy en Co, gearbox
De wagen van Maassen en Co, rechts achter
Man man en te denken dat er volgend jaar een stuk of tien van die wagens aan de start zal staan :D
Volgens mij problemen voor de Saleen...!!!
Man man en te denken dat er volgend jaar een stuk of tien van die wagens aan de start zal staan :Dmaar dan waarschijnlijk meer ontwikkeld en klaar voor een 24 h wedstrijd ! ik vind hem wel geslaagd hoor..
de saleen is trouwens ook ineens terug op de 4de plaats met 10 ronden achterstand.. staan ze in de pit ? langs de baan ??
De 2 997 RSR's net bijden in de box geduwd!
De wagen van Lamy en Co, gearbox
De wagen van Maassen en Co, rechts achter
beiden :rolleyes: ;)
Op FIAGT.com melden ze dat men op de Saleen een nieuwe wishbone heeft moeten steken, een vitaal onderdeel van de ophanging!
Hopelijk kan GLPK het volhouden tot het einde. De Aston achter hen begint sneller te draaien en ligt 4 ronden achter op de Vette. Nog 2,5 uren te gaan...:applaus:
Mr.Dallara
30-07-2006, 13:39
beiden :rolleyes: ;)
Jij hebt duidelijk meer geslapen dan ik ;)
BTW een foto van de MC12 die de box in ging na het brandje:
http://www.renaudkuppens.be/albums/album30/MC12fire.jpg
hoe zit het eigelijk met het weer in spa ??
is er nog kans dat het gaat regenen in de wedstrijd ?
bluelite
30-07-2006, 14:26
het regende net zeer lichtjes
bluelite
30-07-2006, 14:27
maar dan waarschijnlijk meer ontwikkeld en klaar voor een 24 h wedstrijd ! ik vind hem wel geslaagd hoor..
de saleen is trouwens ook ineens terug op de 4de plaats met 10 ronden achterstand.. staan ze in de pit ? langs de baan ??
voorophanging stuk. nieuwe wishbone gestoken
voorophanging stuk. nieuwe wishbone gestoken
Even post #42 lezen :)
met nog 45 min te rijden staat nu de #1 mc 12 aan de leiding
phoenix 2de op bijna 2 minuten..
glpk lijkt hun 3de plek te kunnen behouden !
Jakke.be
30-07-2006, 15:27
1 en 2 rijden ondertussen onder elkaars vleugel!
Kan nog spannend worden se!!
EDIT: De Masi is opnieuw zijn voorsprong aan het vergroten op de AM.
Toch weer geen voze Maserati die de winst pakt hé? Die hoort gewoon niet in GT racing thuis:frusty:
PSI pakt 5de plek!
Jakke.be
30-07-2006, 15:45
Het podium is ondertussen bekend denk ik.
Hopen dat Kumpen de C6 in gang kan houden...:gas:
van de 'Pole' gaat winnen zo te zien !!!
Tweede wordt de Aston op 15 Seconden :D
OK de Maserati is geen echte gt, maar stel je eens voor dat de Maserati er niet meer was?!?
Trouwens, Maserati heeft het super moeilijk gehad dit jaar,en ze eindigen ook niet met een dubbel e ;)
van de 'Pole' gaat winnen zo te zien !!!
Tweede wordt de Aston op 15 Seconden :D
OK de Maserati is geen echte gt, maar stel je eens voor dat de Maserati er niet meer was?!?
Trouwens, Maserati heeft het super moeilijk gehad dit jaar,en ze eindigen ook niet met een dubbel e ;)
Super moeilijk? Dit wordt hun 3e overwinning op 4 races, eerder dominantie zou ik zeggen.
O ja want de Maserati heeft een voorsprong van 10 ronden
Ik vind het vooral erg voor Phoenix racing, een geweldige race gereden, vanaf de pole gestart en zo lang de beste kaarten voor de winst en dan toch nog op het laatst die Vitaphone die de eerste plek pakt...:(
gwyllion
30-07-2006, 16:02
De Ferrari 430 is echt wel een endurance machien. Supersnel en bullet proof betrouwbaarheid.
Ze zullen bij Vtaphone al blij zijn dat hun wagen het gehouden heeft.
Als de Maserati nu een lekke band meer had gehad, dan won de Aston, dus niet echt dominant vind ik
gwyllion
30-07-2006, 16:06
Ik vind het vooral erg voor Phoenix racing, een geweldige race gereden, vanaf de pole gestart en zo lang de beste kaarten voor de winst en dan toch nog op het laatst die Vitaphone die de eerste plek pakt...:(De Maserati is gewoon een beter wagen. Kijk naar vorig jaar en tijdens de eerste uren leken ze opnieuw op weg naar de dubbel; spijtig van de brandje.
De wagen is inderdaad spijtig genoeg in de geest van het reglement gebouwd.
Volgens sommigen zou dit trouwens het laatste jaar van de Maserati zijn.
Jakke.be
30-07-2006, 16:07
Speelt allemaal gene rol. Degene die na 24 uren als eerste het zwart-wit neemt, is de winnaar. Zo simpel is het... Mooie prestatie van de beide teams. GLPK heeft ook zijn best gedaan. De derde plaats gun ik ze van harte...
GLPK heeft idd een sterk staaltje uithouding getoond. Ze hebben meer dan 5u met die olieproblemen blijven rondbollen. Ook de PSI C6R is nog knap teruggekomen!:D En idd, de Ferrari 430 GT2 is een bangelijk machien... 6de algemeen, tjonge!
hhm 3de en 5de de corvettes c6r.. mooi resultaat.. jamme dat glpk die olie problemen heeft gekregen maja.. ze zullen wel blij zijn met de punten wat ze pakken volgens mij ! (te hopen steken nu alle draadjes goed in de wagen :rolleyes:)
ook wel jammer voor phoenix dat ze niet als winnar gefinished is.. maja toch 18 punten.. zlle ze wel blij mee zijn denk ik..
Mooie sprintrace van 24u ;)...
Proficiat aan alle teams die gefinished zijn in de eerste plaats! Dank je aan alle medewerkers die het mogelijk maken om zo een race plaats te laten hebben, zoals baanposten en dergelijke ...
En dank je aan de aanwezige toeschouwers, jullie keken niet mee over mijne schouder hier aan de pc :).
De Maserati is gewoon een beter wagen. Kijk naar vorig jaar en tijdens de eerste uren leken ze opnieuw op weg naar de dubbel; spijtig van de brandje.
De wagen is inderdaad spijtig genoeg in de geest van het reglement gebouwd.
Volgens sommigen zou dit trouwens het laatste jaar van de Maserati zijn.
??? Nieuwe wagen??? :confused:
??? Nieuwe wagen??? :confused:
was toch ergens langs een of andere neus weg aangekondigd, ééntje meer volgens de geest van het reglement
was toch ergens langs een of andere neus weg aangekondigd, ééntje meer volgens de geest van het reglement
:drewl: Amai amai tof tof: de MC14 :D
De MC12 kan in de Rhino's Gt gaan rijden...
Jammer dat ik niks hebben kunnen volgen van de race, zo slecht geregeld zonder eurosport :( . Leuk dat MAsserati wint en Hezemans 3de word.
:drewl: Amai amai tof tof: de MC14 :D
De MC12 kan in de Rhino's Gt gaan rijden...
Word er niet een GT wagen gemaakt op basis van een "normale" Maserati. Die wagen die op de nurburgring reed was toche een testwagen daarvoor?
Word er niet een GT wagen gemaakt op basis van een "normale" Maserati. Die wagen die op de nurburgring reed was toche een testwagen daarvoor?
Foto?:eek:
Geen foto, wel meer info: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11943
' t zit erop, we zijn weg. Tot volgend jaar voor een nieuwe thriller
Joost
Dat is dan toch voor 2008 als ik eens kijk?
was een spannende race!
toch altijd impressionant om die toppers op blanchimont en Kemmel voorbij te zien komen,
ook leuk om de sfeer in de paddock op te snuiven, wat een circus toch! En wat een budgetten denk ik dan ... pff
alleszins weer leuk weekendje geweest met de camionette en tentjes, bbq'en, pintjes drinken en lachen met de kameraden
het leven kan mooi zijn ....
ook timo scheider wint nu al 2 jaar na elkaar de 24h van spa.. vorig jaar wel nog algemeen/gt1 dit jaar wint hij in gt2 samen met salo en aguas..
Dat die in DTM blijft weet ik ook niet hoor...
En de Vertigo... En het was niet D'Ambrosio aan't stuur!
nu op RTL TVI het nieuws, met op het einde een verslag van de 24uren
http://img102.imageshack.us/my.php?image=photo073cp1.jpg
Fabriekspiloten zijn dat dan e...
de wagen van Ebimotors na de crash...
Dat die in DTM blijft weet ik ook niet hoor...
DTM is een hoogstaand Tourenwagen-kampioenschap, met veel invloed van F1. dat die in DTM blijft, kan ik heel goed begrijpen
Chauffeur
30-07-2006, 22:16
Zonder veel woorden de mooiste wedstrijd die ik ooit reed.
Tot 03.00 op kop in G3 tot het noodlot toesloeg. Een defecte benzinepomp dwong mij na anderhalf uur werken aan de wagen tot een definitieve opgave. Als je de algemene uitslag bekijkt was een 17de plaats algemeen en een overwinning in G3 best mogelijk.
Via deze weg toch nog even mijn dank aan de perfecte samenwerking met First Motorsport.
Indien ik de mogelijkheid krijg probeer ik in 2007 zeker opnieuw.
Zonder veel woorden de mooiste wedstrijd die ik ooit reed.
Tot 03.00 op kop in G3 tot het noodlot toesloeg. Een defecte benzinepomp dwong mij na anderhalf uur tot een definitieve opgave. Als je de algemene uitslag bekijkt was een 17de plaats algemeen en een overwinning in G3 best mogelijk.
Via deze weg toch nog even mijn dank aan de perfecte samenwerking met First Motorsport.
Indien ik de mogelijkheid krijg probeer ik in 2007 zeker opnieuw.
En nog veel gezweet? ;)
DTM is een hoogstaand Tourenwagen-kampioenschap, met veel invloed van F1. dat die in DTM blijft, kan ik heel goed begrijpen
Scheider heeft vorig jaar aangegeven liever DTM te doen dan FIA GT.
Chauffeur
30-07-2006, 22:44
En nog veel gezweet? ;)
Letterlijk: Dat viel best mee omwille van het Coolpack systeem dat ze bij First in de wagen zitten hebben.
Figuurlijk: ja, zij die in Blanchimont stonden omtrent 22.00 zullen wel gezien hebben waarom. 4 x 360 en op 5 cm van de muur stil, effe zweten dan.
Viper GTS-R***
30-07-2006, 22:47
M'n 1ste x 24 Uren van Spa waren in 1 woord te omschrijven: PRACHTIG
FIA GT3, Formule Renault en de 24 Uren allen volledig bekeken en wauw vond het gewoon fantastisch!
Vind het ook héél spijtig voor Phoenix, had hen graag zien winnen na hun dominantie in de race zelf... en vitaphone ... mja niet myn favoriet dus:rolleyes:
GLPK en PSI allebei goed gereden, en wat een gebrul komt daar uit die C6-R's, geef me dan maar dat mooie sound van die DBR9's of F430's;)
Zakspeed Saleen had precies wel wat last van controle op achterkant van de wagen toen ze bovenop de Raidillon kwamen.. door de kleindere vleugel?
Maar mijn weekend is dus echt wel zeer goed geslaagd, ze zien mij in Spa volgend jaar zeker en vast terug;)
PS: thanks Brecht (corvette boy) voor de info en rondleiding ter plekke;)
Een schitterende 24h met toch een nare nasmaak. Ik had het Phoenix zo gegund, ze verdienden het daar. En dan wordt ze op het laatste moment de zege door de neus geboord door die arrogante Vitaphone etters. Die verdienen het wel, want ze waren dus gewoon sneller, maar ik gun het ze gewoon niet.
Verder was GT2 een fraaie battle, waarbij het jammer was dat Spyker de 3e plek niet kon pakken. Toch een zeer goede race gereden echter, de snelheid was daar en ze hebben hun eerste (vrijwel) probleemloze 24u gereden. De 997's zijn zeker een aanwinst, hun roodgloeiende uitlaten waren een genot om te zien tijdens de nacht.
Ik bedoel maar dat hij in FIAGT wint en in dtm niet.
Wat vonden jullie van deze editie?
Vorig jaar waren de klasse 2, 3 en 4 uitermate slecht vond ik terwijl dit jaar toch wel subliem was
Of waren er tegenvallers? Wat kon er beter?
Wat voor volgend jaar? Waarschijnlijk komen er nieuwe tribunes tegen volgend jaar dus dat ziet er al goed uit
Ik bedoel maar dat hij in FIAGT wint en in dtm niet.
In F1 winnen ook maar enkele uitverkorenen en toch zien de meeste coureurs dat als Heilige Graal. DTM is nu eenmaal, na F1, DE klasse in Duitsland.
Viper GTS-R***
30-07-2006, 23:14
Vorig jaar waren de klasse 2, 3 en 4 uitermate slecht vond ik terwijl dit jaar toch wel subliem was
Of waren er tegenvallers? Wat kon er beter?
Wat voor volgend jaar? Waarschijnlijk komen er nieuwe tribunes tegen volgend jaar dus dat ziet er al goed uit
Zoals hierboven vermeld vond ik het gewoonweg Fantastisch weekend!
Alle klasse's mooi gevuld naar men mening, meer mag altijd natuurlijk:)
En ivm tribune's vond ik het ook dik in orde!
Wat kan beter voor volgend jaar?
- Maserati zyn fia gt homoligatie annuleren indien deze dan nog niet vervallen is:D
- Viper GTS-R zijn configuratie van ca 2003 teruggeven zodat mijn wagen tenminste terug voor een RS kan rijden:o :p
Vorig jaar vond ik dat als alle GT1 wagens voorbij waren dat je alleen maar Porsches meer zag (behalve dan de Vertigo, een Maserati en de Viper)
Dit jaar is dat veel beter e; dus meer gevarieerd
Qua evenement is er toch wel het e.e.a. aan te merken ;) Maar ja, ik zal eens een keer niks te zeuren te hebben :)
Publieke belangstelling? Op zaterdag vond ik het persoonlijker rustiger dan andere jaren.
Media belangstelling? Veel Belgische piloten zullen toch klagen over de minuutjes op TV. Toch altijd een verkoopargument. Behalve wij freaks zullen veel mensen niets vernemen van deze 24 uur.
Hinder voor het publiek. Het volstrekt doelloos rondrijden van VIPS voor een "tour du circuit". Dat mag je RACB / RACE aanrekenen. Als zij geen toestemming geven voor dergelijke hinderlijke activiteiten dan gebeurd het niet. Zo simpel is het. Echter, waarschijnlijk kun je die hinder afkopen ;)
Hinder voor het publiek. Het volstrekt doelloos rondrijden van VIPS voor een "tour du circuit". Dat mag je RACB / RACE aanrekenen. Als zij geen toestemming geven voor dergelijke hinderlijke activiteiten dan gebeurd het niet. Zo simpel is het. Echter, waarschijnlijk kun je die hinder afkopen ;)
Niet alleen de vips, ook sommige baanposten zijn aangesteld als waterdarager ofzo en rijden om de 5 minuten heen en weer?
Niet alleen de vips, ook sommige baanposten zijn aangesteld als waterdarager ofzo en rijden om de 5 minuten heen en weer?
Op zaterdagavond zaten Ottooke en ik te kijken in de vernaggelde Busstop-chicane. Het viel ons op hoeveel verkeer er was tussen de dubbele linkse en Bruxelles/Rivage. Zoiets moet een keer goed misgaan.........
Nog vergeten te melden. Het circuit zelf was niet "FIA Approved" dit weekend. Het circuit voldeed niet aan de FIA-eisen, en dat voor een FIA Event :)
Ook een vechtpartij 's nachts gezien tussen een ticket control official die een groepje mensen die zonder geldig ticket toch de paddock wilden binnentreden. De eerste 2 waren binnen, maar de 3de werd gepakt en teruggetrokken. Dit was niet naar de zin van dat groepje en heel wat geroep en aggressie was het gevolg.
Een half uurtje later stond datzelfde groepje bij de andere paddock ingang opnieuw ruzie te zoeken over de opnieuw geweigerde paddock-toegang :frusty:
Wij hebben 4 dagen lang een prachtig race-spektakel meegemaakt! Ik kan niet anders zeggen. Een schitterend bijprogramma en een fraaie 24 uur.
Het was m.i. in vergelijking met eerdere edities toch uitermate rustig.
Vwb verbeteringen: de paden rond Eau Rouge met al die kiezels overal en aardedonker langs Kemmel. Dat moet toch beter kunnen. En dan dat gezanik iedere keer met al die autos, motorfietsen en trikes over de smalle paden:no: . Dat moet gewoon niet op een dergelijk publieksevenement waarbij iedereen nu eenmaal aan de wandel gaat.
Ook jammer dat de rijderspresentatie niet doorging. Althans niet voor de fans langs de baan. Wel reden er onbeduidende zielen rond in Saab cabrios die wat lalden en bralden. Waarsch. mooi op tijd in de Vip lounge aan de champagne zitten lurken, en dan nog ff de baan op om het gewone publiek te aanschouwen.
De crash van Alx Danielson op zon 30 m voor mn ogen zien gebeuren, en ik kan je zeggen dat mijn hart stilstond. Wat een krankzinnige impact! Godzijdank is Alx ok. Ook als ervaren toeschouwer sla je op zon moment even dicht.
Dan nog wat: wij zaten op de camping Eau Rouge en van daaruit kun je via de Route du Circuit direct naar ingang Stavelot. Daar is langs de weg een zee van ruimte om te parkeren, maar autos werden al aan het begin van de weg alle dagen tegengehouden omdat er een zgn. VIP parking was, waar op do en vr overigens geen kat stond geparkeerd. De eenvoudige fans werden dus gedwongen zon 4 km in de hitte te stiefelen. Dat was echt een grote schande!!
(gelukkig werkte mijn Zandvoortse parkeervergunning ook hier in Spa:D )
Vwb verbeteringen: de paden rond Eau Rouge met al die kiezels overal en aardedonker langs Kemmel. Dat moet toch beter kunnen. En dan dat gezanik
Dan moet je eens in het compleet donker proberen naar Rivage te wandelen. Hoe ik erin geslaagd ben daar niet op mijn gezicht te vallen of mijn enkel om te slaan is me nog steeds een raadsel.
JPMontoya
31-07-2006, 10:50
Mijn evaluatie van een week-end Spa.
Top:
- De Proximus 24h zijn & blijven het 'topevenement' bij uitstek in Belgie voor de autosportliefhebber. Dit week-end vond ik het hele pakket van annex-wedstrijden & de 24u zelf het mooiste sinds de 24u een FIA GT wedstrijd zijn geworden.
Met de World Series, Brits F3, Maserati trophy én FIA GT 3 en FIA GT een mooie mix van alles wat de autosport te bieden heeft.
Sprint wedstrijden, lange afstand, spanning, close racing,...eenzitters, GT's...
-De FIA GT wedstrijd was uiterst spannend én de Maserati heeft gewonnen (zoals ik gehoopt én voorspeld had - joepie)
Over de homologatie van de Maserati opnieuw beginnen zeveren vind ik ronduit belachelijk. De Maserati is gelijkwaardig gemaakt aan de Astons, Corvette's en dat is toch het belangrijkst dat telt.
-Ik vond het gehele evenement beter georganiseerd als vorig jaar...ticketcontroles, de paddockopstelling,...
-In Spa heeft men eindelijk is paal en perk gesteld aan de kinderen/jeugd op de quads/moto's...
FLOP:
- De Gillet Vertigo...
- Het herstellen van de vangrail na de GT3 crash duurde toch wel erg lang.
- voor de rest heb ik me aan zeer weinig gestroord.
man man man
jullie zijn niet goed voorbereid hé
altijd een zaklamp meenemen tijdens nachtwandelingen :-)
dat is 'part of the atmosphere'
als er licht langs de baan is, dan lijken de doortochten tegen 250-280 km/h minder spectaculair ;)
ook het primitieve kamperen op de weien aan combes maakt het event oh zo uniek, de boer die een vat water komt zetten, overal kleine genaratoren, maffe duitsers, ...
ciao
Maarten
de c5r's hebben het precies wel serieus laten afweten !
De C5-R van SRT is uitgevallen, zie eerdere berichten. De C5-R van PSI heeft 's nachts schade opgelopen. Bijna de hele livery aan de voorkant is vervangen...zie foto's van zaterdagmiddag en zondagmiddag...
Maar met een (ik dacht) 11e plek (algemeen) is het niet slecht.
Mr.Dallara
31-07-2006, 15:29
De crash van Alx Danielson op zon 30 m voor mn ogen zien gebeuren, en ik kan je zeggen dat mijn hart stilstond. Wat een krankzinnige impact! Godzijdank is Alx ok. Ook als ervaren toeschouwer sla je op zon moment even dicht.
Heb jij of iemand anders foto's van wat er van de "wagen" overschoot na de mega klapper?
racefan00
31-07-2006, 15:59
@mr.dallara: mijn zoon heeft het gefilmd met zn handycampje. Weliswaar niet de impact (net te laat.Stond op standby, en dan duurt het een secondje voor zon ding filmt. Kun je nagaan hoe idioot hard het daar gaat dat het zelfs met het blote oog al lastig is waar te nemen). Verder staat alles erop. Ik zal vragen of ie dat even post.
man man man
als er licht langs de baan is, dan lijken de doortochten tegen 250-280 km/h minder spectaculair ;)
Geen enkele GT haalt 280 km/h in Spa. :)
Snelste auto's zaten rond 265 km/h op Kemmel.
Chauffeur
31-07-2006, 16:36
Raar, wij pakten 250 km/h voor Combes en regelmatig kwamen ze toch nog redelijk voorbij geschoten hoor.
Mr.Dallara
31-07-2006, 17:23
Pfffffff wat is FIA GT toch traag :) ;)
De Dallara's uit de World Series topte dik boven de 280 aan Combes :)
Dit weekend draaiden de World Series 2.03 terwijl de GP2 en F1 respectievelijk 2.14 en 1.46 rijden over een rondje Spa.
Voor de leken hier, de pole dit weekend in de FIA GT was een 2.14
Niet slecht, als je weet hoe weinig tracktime ze hadden...
Ik vond eerlyk gezegd de F3 & de GT3 tegenvallen. Had meer verwacht het GT3 kampioenschap. Wat betreft het repareren van de vangrails, als het een lang stuk is duurt het altyd lang. Is ook niet op 1-2-3 vervangen. Tydens de F1 vorig jaar hebbe we 1 uur & 3 kwartier stilgelegen na het ongval tydens de Mini Challenge.
Dit weekend draaiden de World Series 2.03 terwijl de GP2 en F1 respectievelijk 2.14 en 1.46 rijden over een rondje Spa.
GP2 kon sneller.
Als ik me niet vergis hebben die steeds wisselend weer gehad, nooit helemaal droog.
Ik denk zelfs dat ze op een opdrogende piste onder de 2.10 gegaan zijn tijdens hun eerste race vorig jaar.
Daarom is er geen vergelijking met GP2 mogelijk op Spa.
Mr.Dallara
31-07-2006, 18:46
GP2 kon sneller.
Als ik me niet vergis hebben die steeds wisselend weer gehad, nooit helemaal droog.
Ik denk zelfs dat ze op een opdrogende piste onder de 2.10 gegaan zijn tijdens hun eerste race vorig jaar.
Daarom is er geen vergelijking met GP2 mogelijk op Spa.
Jep, dat klopt wat je zegt!
Wat betreft het repareren van de vangrails, als het een lang stuk is duurt het altyd lang. Is ook niet op 1-2-3 vervangen. Tydens de F1 vorig jaar hebbe we 1 uur & 3 kwartier stilgelegen na het ongval tydens de Mini Challenge.
Ik heb de crash niet gezien, wel de rails achteraf - het moet wel een klapper zijn geweest! :eek:
Logisch ook dat ze het zo degelijk mogelijk ineens maken, wetende dat enkele uren later de 24uren starten... stel dat er snachts een wagen op die baan in de rails ploft...
Pfffffff wat is FIA GT toch traag :) ;)
De Dallara's uit de World Series topte dik boven de 280 aan Combes :)
Voor de leken hier, de pole dit weekend in de FIA GT was een 2.14
Niet slecht, als je weet hoe weinig tracktime ze hadden...
dan ook eens dtm vergelijken met fia gt
spa
fia gt : 1.14.9
dtm : 1.13.5
oschersleben
fia gt : 1.21
dtm : 1.19
brno
fia gt : 1.55
dtm : 1.52
maja fia gt zijn dan ook wel endurance wagens...
Als rallyfan mijn eerste 24 uren beleefd en moet zeggen : WOOOOOOOOOOW.
Ik heb me echt rot geamuseerd.Zeker evenveel genoten van de voorraces als van de 24 uren zelf. Prachtige sfeer , prachtige paddock , zalig weer op vrijdagnamiddag na maar dat maakte het spectaculair.
De serie van Renault is indrukwekkend. En in de formule 3 viel me vooral de jonge Senna op die volgens mij 2 prachtraces gereden heeft. Is trouwens nog een vriendelijk ventje ook.
De eerste die ik tegenkwam in de paddock was Duval. Als rallyfan kon dat natuurlijk niet meer stuk haha.
Op naar volgens jaar.
Nonkel Vroem
31-07-2006, 20:23
Dit jaar heb ik de 24h vooral vanuit de box gevolgd, ongelooflijke sfeer....
MAAR ik heb toch een opmerking (vraag?) aan al de marshalls hier:
wat mij opgevallen was; de marshall mensen in de paddock draaiden een shift van 10-12u (?) voor er aflossing was ZONDER een drankje-eten van de organisatie.....
in dit weer !!??
wij hebben althans die mens te drinken gegeven !!
Uiteindelijk zonder hen geen race !
RESPECT!
MAAR ik heb toch een opmerking (vraag?) aan al de marshalls hier:
wat mij opgevallen was; de marshall mensen in de paddock draaiden een shift van 10-12u (?) voor er aflossing was ZONDER een drankje-eten van de organisatie.....
in dit weer !!??
wij hebben althans die mens te drinken gegeven !!
Uiteindelijk zonder hen geen race !
RESPECT!Wy moeten alles zelf betalen. Zowel de drank als het eten. Het enige wat we krygen is een "kleine" vergoeding. Maarja, we zullen maar niet klagen zeker? Want volgens bepaalde personen is dit onze eigen schuld. :rolleyes:
Nonkel Vroem
31-07-2006, 20:35
dan ben je beter in een team te helpen, geen vergoeding maar eten en drank is dan toch geen probleem. En je volgt ook alles vanop de eerste rij...
Maar als toeschouwer en piloot heb ik respect voor jullie inzet!
dan ben je beter in een team te helpen, geen vergoeding maar eten en drank is dan toch geen probleem. En je volgt ook alles vanop de eerste rij...Ik zit ook by een raceteam, maar ik blyf het graag doen. Het is zeker niet voor het geld dak het doe.
Maar als toeschouwer en piloot heb ik respect voor jullie inzet!Merci, dit is iets waarvoor ik het doe. Het respect van de piloten. Vind het tof dat ze altyd hun hand opsteken naar ons na een koers. :)
Want volgens bepaalde personen is dit onze eigen schuld. :rolleyes:
't is natuurlijk toch ook uw keuze om als marshal te functioneren ...
dan ook eens dtm vergelijken met fia gt
spa
fia gt : 1.14.9
dtm : 1.13.5
oschersleben
fia gt : 1.21
dtm : 1.19
brno
fia gt : 1.55
dtm : 1.52
maja fia gt zijn dan ook wel endurance wagens...
Is eigenlijk totaal niet te vergelijken, DTM & FIA GT.
DTM's zijn sowieso al lichter en zoals eerder gezegd sprintauto's.
't is natuurlijk toch ook uw keuze om als marshal te functioneren ...
zonder marshals geen wedstrijd, me dunkt. dan kan je toch een beetje moeite doen voor de mensen die daar een hele dag voor uw winst staan
Groot gelijk, maar "buitenstaanders" zoals Integra schynen dat gewoonweg NIET te snappen. :rolleyes: Wrom krygen de mediamensen wel drinken? Die riskeren hun leven niet zo.
bluelite
01-08-2006, 02:10
Iceman,
Wij kregen inderdaad wat te drinken, vandaar toch bewondering langs mijn kant voor wat de marshals in deze omstandigheden deden. Maar de manier van drankvoorziening was ook niet hét van hét. Er stonden een stuk of 8 waterbidons opgesteld in de perszaal. Die waren - als ik het me nog goed herinner - reeds zaterdagmorgen helemaal leeg. Niks meer te drinken dus, ware het niet dat er uiteindelijk toch kleine flesjes werden rondgereikt, maar je kreeg er maar één per keer en je moest ze persoonlijk gaan ophalen.
Eten. Donderdag kon de pers bij Total gaan eten in La Source, maar vanaf vrijdag konden we ook dat vergeten. Je had een armbandje nodig om de Total-tent binnen te geraken en een mediakaart was dus geen geldige inkom. Gelukkig toch nog een armbandje gekregen en dus toch iets kunnen eten. Maar elke keer naar Total lopen is een heel eind...
Dan maar bij Renault. De ticketcontroleur die beneden aan de trap bij de Renault-mezzanines wilde me ook eerst niet doorlaten. Ik heb hem mogen overtuigen dat de media ook honger heeft en van tijd ook iets wil drinken (vermits er op dat ogenblik geen drank in de perszaal was).
Maar het beste moest nog komen. Zaterdagavond tegen 11 uur wilden Hans en ik teruglopen van de Total-tent naar de perszaal. Twee politieagenten hielden ons tegen. We mochten niet door, want een kwartier later zou daar vuurwerk ontstoken worden. Ondertussen liep er op de plaats waar wij niet mochten komen wel gewoon volk rond. Wij maar klagen en zagen. Vergeet het maar, geen doorkomen aan. Dus, ofwel 45 minuten wachten tot na dat dwaze vuurwerk, ofwel de hele toer te voet langs La Source en de tribunes. Uiteindelijk toch voor dat laatste gekozen.
Het leukste was alleszins de persconferentie na de race zondag. Gelachen dat we hebben ;) Eén van de piloten van Phoenix was zijn verhaal aan het doen, toen op één van de TV-schermen een kopulatie-scène getoond werd. Gelachen dat we hebben. Nadien Kumpen zijn uitleg aan het doen. Dan zei hij: "We had the problem with the oil. We had to come in every 45 minutes. When Mike was coming into the pits, I was walking to the car to listen what he had to say. He said: 'No Tyres, no fuel, only oil' ... "
En dan Kurt Mollekens: "Everyone is thanking his team, the technicians for their splendid job. I don't want to do the same. So, I think our team was shit, the car was shit and the drivers were shit"
bluelite
01-08-2006, 02:11
dubbel postje
zonder marshals geen wedstrijd, me dunkt. dan kan je toch een beetje moeite doen voor de mensen die daar een hele dag voor uw winst staan
Ik weet goed genoeg dat er zonder marshals geen wedstrijd is en ik vind het ook belachelijk dat ze zo weinig respect krijgen (bvb dit geval in Spa), maar enerzijds is het toch uw eigen keuze om daar te gaan staan.
En dan Kurt Mollekens: " So, I think our team was shit, the car was shit and the drivers were shit"
Heeft die dat echt zo gezegd :crazy:
Ik weet goed genoeg dat er zonder marshals geen wedstrijd is en ik vind het ook belachelijk dat ze zo weinig respect krijgen (bvb dit geval in Spa), maar enerzijds is het toch uw eigen keuze om daar te gaan staan.
Als iedereen zo denkt dan houd ge geen marshalls meer over. :rolleyes:
Maar de manier van drankvoorziening was ook niet hét van hét. Er stonden een stuk of 8 waterbidons opgesteld in de perszaal. Die waren - als ik het me nog goed herinner - reeds zaterdagmorgen helemaal leeg. Niks meer te drinken dus, ware het niet dat er uiteindelijk toch kleine flesjes werden rondgereikt, maar je kreeg er maar één per keer en je moest ze persoonlijk gaan ophalen.
Eten. Donderdag kon de pers bij Total gaan eten in La Source, maar vanaf vrijdag konden we ook dat vergeten. Je had een armbandje nodig om de Total-tent binnen te geraken en een mediakaart was dus geen geldige inkom. Gelukkig toch nog een armbandje gekregen en dus toch iets kunnen eten. Maar elke keer naar Total lopen is een heel eind...
Dan maar bij Renault. De ticketcontroleur die beneden aan de trap bij de Renault-mezzanines wilde me ook eerst niet doorlaten. Ik heb hem mogen overtuigen dat de media ook honger heeft en van tijd ook iets wil drinken (vermits er op dat ogenblik geen drank in de perszaal was).
Beetje jammer dit, je bent daar Media, geen VIP of God of zo. Dat ze daar water hadden was al aardig wat, dat heb ik vele malen minder gezien. Verder was het internet gratis, wat ook al zeer goed was. Verwacht je nou ook nog dat ze jou gaan voeden alsof je de koning bent? Je praat alsof je groot onrecht is aangedaan, terwijl de mediafaciliteiten in Spa gewoon goed voor elkaar waren. Dat je te beroerd bent om zelf even voor eten te gaan zorgen zoals iedereen dat doet is jouw probleem, niet die van de RACB/RACE.
Raar, wij pakten 250 km/h voor Combes en regelmatig kwamen ze toch nog redelijk voorbij geschoten hoor.
Het lijstje dat Dailysportscar postte van MST timing:
#1 Maserati MC12 267.5 kph
#2 Maserati MC12 265.1
#5 Aston Martin DBR9 261.6
#4 Corvette C6.R 260.5
#9 Saleen S7R 260.5
#33 Aston Martin DBR9 259.3
#34 Corvette C6.R 259.3
#24 Aston Martin DBR9 257.1
#35 Corvette C5-R 257.1
#197 Porsche 997 GT2 257.1
#23 Aston Martin DBR9 254.9
#111 Porsche 997 GT2 253.8
#75 Porsche 911 GT3-RSR 252.7
#36 Corvette C5-R 249.5
#58 Ferrari F430 GTC 249.5
#59 Ferrari F430 GTC 248.5
#55 Ferrari F430 GTC 246.4
Dit zijn de officiele waarnemingen tijdens de eerste practice.
gwyllion
01-08-2006, 14:41
Gewoon pagina 296 bekijken van http://www.mstworld.com/Results/2006/60014fgt.pdf zou ik zeggen ;)
gwyllion
01-08-2006, 15:16
Ik lees dat GLPK olie is moeten gaan vragen aan andere teams omdat ze niet voldoende hadden. Kumpen denkt dat ze meer dan 100 liter olie verbruikt hebben; dat is misschien meer dan de Audi R10 aan diesel gebruikt ;)
JPMontoya
01-08-2006, 15:26
Beetje jammer dit, je bent daar Media, geen VIP of God of zo. Dat ze daar water hadden was al aardig wat, dat heb ik vele malen minder gezien. Verder was het internet gratis, wat ook al zeer goed was. Verwacht je nou ook nog dat ze jou gaan voeden alsof je de koning bent? Je praat alsof je groot onrecht is aangedaan, terwijl de mediafaciliteiten in Spa gewoon goed voor elkaar waren. Dat je te beroerd bent om zelf even voor eten te gaan zorgen zoals iedereen dat doet is jouw probleem, niet die van de RACB/RACE.
Bluelite heeft wel een beetje gelijk. Vorig jaar had je Cola/Fanta/Sprite/Water....en had je broodjes elke dag...Nu dit jaar was het een pak minder van voorziening maar dat stoorde mij eigenlijk niet.
Vergeet ook niet dat de pers je evenement maakt of kraakt.
FIA GT Persconferenties zijn altijd amused...Bij de meest grappige persconferenties die ik ken...
Vooral Bartels is daar een specialist in.
De snoepjes van RACB vond ik maar niets...;)
Chauffeur
01-08-2006, 15:48
Veel kak aan jullie gat :)
Volgens mij zijn het anderen die een organisatie maken of kraken. Veel pers gezien, veel foto's zien nemen, ben eens benieuwd welk materiaal ECHT de pers haalt. De ganse dag eten en drinken op andermans kosten om dan je eigen materiaal te gaan verkopen :no:
Heb alle kranten, boekjes, enz... speciaal bijgehouden betreffende de 24H van Spa, en ik moet zeggen dat er weeral meer rondliepen voor de show dan voor de inpact van de pers.
Gratis internet ok, dat is om te werken. Misschien toch eens kijken wie wat allemaal gepubliceerd heeft. :)
Als ik ga werken, dan moet ik mijn boterhammekes zelf meenemen. En als ik tegenslag heb moet ik ze nog zelf klaarmaken. :(
C U
Chauffeur
01-08-2006, 17:40
Ik wou het zo cru nie zeggen Pascal, maar we bedoelen hetzelfde.
Als mijn mensen op persbezoek gaan, dan verzoek ik ze op voor het diner naar bureau te komen. Ze worden niet betaald om te gaan eten en drinken, maar om hun werk te doen, zijnde foto's trekken of reportages maken. Een ganse menu eten om dan 4 lijnen en 1 foto te brengen is volgens mij een verkeerd beeld van journalist zijn.
Petter-Jån
01-08-2006, 21:08
Over pers en zo ga ik niet uitwijden, ken hun situatie niet.
Maar over de marshalls wil ik toch ook nog even zeggen: heel veel respect! Ook wij hebben die mannen hier en daar wat drank aangeboden. Niet om hen om te kopen of zo, maar die mannen en vrouwen staan daar dus echt wel heel lang net op dat plekske waar ze moeten staan. Ze mogen niet eens even naar de auto's gaan kijken of drank gaan halen. Ook zij staan daar voor hun amusement, bedankt jongens!
(Ik neem aan dat de mensen van de pers wel hun eigen tijd indelen? Maar goed, daarom zouden ze natuurlijk niet minder recht op drank en zo hebben)
Wy moeten alles zelf betalen. Zowel de drank als het eten. Het enige wat we krygen is een "kleine" vergoeding. Maarja, we zullen maar niet klagen zeker? Want volgens bepaalde personen is dit onze eigen schuld. :rolleyes:
Jij snapt het echt niet. Je kiest toch geheel vrijwillig om als een stuk stront behandeld te worden op het circuit van Spa. Waarom kom je dan achteraf klagen over gesprek aan respect en al die dingen?:confused:
Als niemand meer inschrijft voor Spa, wedden dat er dan opeens heel erg veel kan! Nogmaals, jullie heb je eigen lot zelf in handen. Kijk, het is natuurlijk niet goed te praten dat de lokale organisatie waarschijnlijk weer een wanprestatie heeft geleverd. Zelfs de standcomissarissen krijgen niks............
Ter info, volgens mij is er een wet in Belgie die rechten van vrijwilligers beschrijft. Anders gezegd, volgens mijn (zoals altijd eigenwijze ;) ) mening zijn bepaalde onderdelen van de RACB in overtreding met die wet. Een handvat om dat "franstalige blauwe gajes" aan te pakken?
Pak die mannen aan, gooi je kont tegen de krib, schrijf niet meer in voor Spa, stel lastige vragen ! In ieder geval doe iets, in plaats van te klagen achteraf ;)
Als ik tijdens de komende 24 uur een bepaalde faciliteit mis op Zolder zal ik wederom de "confrontatie" aangaan ;) Dat actie ondernemen op gepaste wijze effect heeft mag duidelijk zijn. Tijdens de World Series had ik persoonlijk een klacht over een andere voorziening op het circuit. Na twee weken kreeg ik de vriendelijke mededeling dat e.e.a. was aangepast. Dit naar volle tevredenheid van mij en mijn collega's.
Volgens mij is Mark een Circuit Zolder Voorstander. ;)
Al was hij het, en al brengt hij het wat ruw, ik ben het wel met hem eens.
Natuurlijk is het niet leuk dat Spa niks voor de commissarissen doet. Dit hoort niet en getuigd van een gebrek aan fatsoen. Je weet echter dat het er zo aan toe gaat, en toch schrijf je je er voor in. Dan moet je niet achteraf aankomen met "oh wat was het weer bar en boos" want dat is je eigen keuze.
bluelite
02-08-2006, 00:32
Ik geef je geen ongelijk. Maar denk eens al die perslui weg... Doe alsof ze niet bestaan. Wat is een race als de FIA GT dan nog waard? Niks, want het is immers via de media dat er nog wat gratis reclame verspreid wordt. In de meeste gevallen wordt de media WEL in de watten gelegd. Ik denk dan in de eerste plaats aan dat etentje van Total op donderdag.
Ik kan u eerlijk zeggen dat ik, samen met heel wat andere journalisten, eten ben gaan kopen. Ik voel me dus zeker niet té goed of wat dan ook. Maar wij proberen te werken en elke keer je weggaat uit de perszaal mis je misschien wel één of ander belangrijk feit uit de koers. Daarnaast volgen wij ook nog andere kampioenschappen (F1, GP2, Porsche Supercup, etc...) dus begrijp je dat hoe langer je wegblijft van je PC, hoe meer je je werk opschuift en hoe drukker het uiteindelijk wordt. Ik wil jou Bramzel, dan ook uitnodigen om ons eens te vergezellen tijdens een druk raceweekend. Dat je artikels voor ons schrijft kan ik niet van je vragen, want anders wordt het werk nog meer verdeeld en krijgen we dus een geheel andere situatie. Gewoon kijken.
Iemand zei hier ook wat over het feit dat er in Spa en Zolder gratis internet is. Dat klopt inderdaad en daarover hoor je me ook niet klagen, want ik had het weekend voordien nog e.e.a. betaald in de Lausitz. Nu, zo duur als op Le Mans was het gelukkig niet ;)
bluelite
02-08-2006, 00:39
Heeft die dat echt zo gezegd :crazy:
Om te lachen zei Kurt dat natuurlijk. Hij wilde gewoon niet in herhaling vallen en dat heeft hij op een creatieve manier opgelost.
Ik wil jou Bramzel, dan ook uitnodigen om ons eens te vergezellen tijdens een druk raceweekend. Dat je artikels voor ons schrijft kan ik niet van je vragen, want anders wordt het werk nog meer verdeeld en krijgen we dus een geheel andere situatie. Gewoon kijken.
Dit hoef ik niet want ik zit in hetzelfde schuitje. Ik moet met regelmaat voor Simbin op stap naar het FIAGT en het WTCC en dan zijn het ook lange dagen. Ik heb al aardig wat mediacenters gezien, en naar mijn mening is het enige wat de organisatie hoort te verschaffen drinkwater en een internetconnectie. Alles daar bovenop is luxe. Als je als journalist het al dan niet op komen dagen bij een evenement gaat laten afhangen van de broodjes die ze serveren is er toch iets goed mis.
Ik wil jou Bramzel, dan ook uitnodigen om ons eens te vergezellen tijdens een druk raceweekend. Dat je artikels voor ons schrijft kan ik niet van je vragen, want anders wordt het werk nog meer verdeeld en krijgen we dus een geheel andere situatie. Gewoon kijken.
Als Bramzel de uitnodiging niet oppakt, dan wil ik weleens een dagje meekijken ;)
Zo te zien 15% minder volk vorige week...
Was te verwachten, bezoekers aantallen zijn al het hele seizoen minder voor 't FIAGT. Gemis van WTCC doet toch een substantieel deel van de bezoekers afhaken.
Hoeveel is dat dan? 124000-15%
110 000 ongeveer?
bluelite
03-08-2006, 02:12
Als Bramzel de uitnodiging niet oppakt, dan wil ik weleens een dagje meekijken ;)
Als je al niet moet vlaggen.
Even een video - tip.
De Nederlandse coureurs van GLPK, SRT en Spyker zijn gevolgd tijdens de 24 uur van Spa. Daar worden 2 afleveringen voor gemaakt voor het programma "Topspeed.TV".
De eerste is uitgezonden en terug te vinden op het net via deze link Topspeed.TV (http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0612.wmv) en gaat voornamelijk over de parade én voorbereidingen voor de race.
Kleine interviews met de Nederlanders...en Patrick Selleslagh legt het circuit Spa uit.
Amai die eb ik gezien :D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chauffeur
05-08-2006, 18:53
Altijd leuk voor het nageslacht: Maar Karl toch, ge moet nie wenen, met zo n'een DBR 9 achter First Motorsport hangen is geen ramp hoor :)
20. 105 G3 Van Delm, Meert, Martin, Heymann Porsche 996 RS Cup 193 27 LAPS
21. 33 GT1 Wendlinger, Peter, Bouchut, Lechner Aston Martin DBR9 193 27 LAPS
22. 107 G2 Yvon, Stepec, Knapick, Muytjens Chrysler Viper GTS-R 193 27 LAPS
23. 199 G2 Lichtner-Hoyer, Gruber, Engelhorn, Fumal BMW GTR M3 192 28 LAPS
24. 116 G3 Chaillet, Nef, Deman, Geoffroy Dodge Viper Comp 192 28 LAPS
25. 110 G3 De-Gastines, Haezebock, Cloet Porsche 997 GT3 Cup 191 29 LAPS
26. 195 G3 Duval, Kerkhove, Kelders, Nelissen-Grad Porsche 997 GT3 Cup 190 30 LAPS
27. 72 GT2 De Castro, Premoli, Barbaro Porsche 996 GT3 RS 189 31 LAPS
28. 117 G3 Levy, Levy, Mitieus, Tremblay Porsche 996 GT3 Cup 184 36 LAPS
29. 113 G3 Duqueine, Lesoudier, Rousselot, Wasover Dodge Viper Comp 182 38 LAPS
30. 24 GT1 Gollin, Ramos, Lancieri, Malucelli Aston Martin DBR9 179 41 LAPS
31. 71 GT2 Severin, Romero, Ligonnet, Sundberg Ferrari 430 GT2 178 42 LAPS
32. 179 G2 De Radigues, De Pauw, Van Den Hove, Belmon Ferrari 360 Modena 174 46 LAPS
33. 121 G3 Van Hover, Grouwels, Schell Porsche 996 GT3 Cup 173 47 LAPS
34. 194 G2 Penders, Lamot, Hemroulle Porsche GT3 RS 154 66 LAPS
35. 56 GT2 Gosse, Kutemann, Malcher Ferrari 430 GT2 144 76 LAPS
36. 115 G3 Groppi, Seiler, Stancheris, Alessi Aston Martin DBRS9 144 76 LAPS
37. 75 GT2 Collard, Riccitelli, Dumas Porsche 996 GT3 RSR 141 79 LAPS
38. 55 GT2 Sugden, Alexander, Martin, Daoudi Ferrari 430 GT2 133 87 LAPS
39. 114 G3 Reid, Khan, Van Splunteren, Dumarey Dodge Viper Comp 125 95 LAPS
40. 118 G3 Nozier, Brouard, Beau, Baron Dodge Viper Comp 55 165 LAP
41. 35 GT1 Soulet, Horion, Hart, Buncombe Corvette C5R 52 168 LAP
42. 2 GT1 Vosse, Davies, Biagi Maserati MC12 GT1 44 176 LAP
43. 101 G2 Leinders, Kuppens, D'Ambrosio Gillet Vertigo 43 177 LAP
Altijd leuk voor het nageslacht: Maar Karl toch, ge moet nie wenen, met zo n'een DBR 9 achter First Motorsport hangen is geen ramp hoor :)
20. 105 G3 Van Delm, Meert, Martin, Heymann Porsche 996 RS Cup 193 27 LAPS
21. 33 GT1 Wendlinger, Peter, Bouchut, Lechner Aston Martin DBR9 193 27 LAPS
22. 107 G2 Yvon, Stepec, Knapick, Muytjens Chrysler Viper GTS-R 193 27 LAPS
23. 199 G2 Lichtner-Hoyer, Gruber, Engelhorn, Fumal BMW GTR M3 192 28 LAPS
24. 116 G3 Chaillet, Nef, Deman, Geoffroy Dodge Viper Comp 192 28 LAPS
25. 110 G3 De-Gastines, Haezebock, Cloet Porsche 997 GT3 Cup 191 29 LAPS
26. 195 G3 Duval, Kerkhove, Kelders, Nelissen-Grad Porsche 997 GT3 Cup 190 30 LAPS
27. 72 GT2 De Castro, Premoli, Barbaro Porsche 996 GT3 RS 189 31 LAPS
28. 117 G3 Levy, Levy, Mitieus, Tremblay Porsche 996 GT3 Cup 184 36 LAPS
29. 113 G3 Duqueine, Lesoudier, Rousselot, Wasover Dodge Viper Comp 182 38 LAPS
30. 24 GT1 Gollin, Ramos, Lancieri, Malucelli Aston Martin DBR9 179 41 LAPS
31. 71 GT2 Severin, Romero, Ligonnet, Sundberg Ferrari 430 GT2 178 42 LAPS
32. 179 G2 De Radigues, De Pauw, Van Den Hove, Belmon Ferrari 360 Modena 174 46 LAPS
33. 121 G3 Van Hover, Grouwels, Schell Porsche 996 GT3 Cup 173 47 LAPS
34. 194 G2 Penders, Lamot, Hemroulle Porsche GT3 RS 154 66 LAPS
35. 56 GT2 Gosse, Kutemann, Malcher Ferrari 430 GT2 144 76 LAPS
36. 115 G3 Groppi, Seiler, Stancheris, Alessi Aston Martin DBRS9 144 76 LAPS
37. 75 GT2 Collard, Riccitelli, Dumas Porsche 996 GT3 RSR 141 79 LAPS
38. 55 GT2 Sugden, Alexander, Martin, Daoudi Ferrari 430 GT2 133 87 LAPS
39. 114 G3 Reid, Khan, Van Splunteren, Dumarey Dodge Viper Comp 125 95 LAPS
40. 118 G3 Nozier, Brouard, Beau, Baron Dodge Viper Comp 55 165 LAP
41. 35 GT1 Soulet, Horion, Hart, Buncombe Corvette C5R 52 168 LAP
42. 2 GT1 Vosse, Davies, Biagi Maserati MC12 GT1 44 176 LAP
43. 101 G2 Leinders, Kuppens, D'Ambrosio Gillet Vertigo 43 177 LAPProficiat Chauffeur een Wendlinger en een Boucut achter laten met een cup Porsche is niet iedereen gegeven !
Heeft er iemand trouwens gezien dat de Saleen rokend de startgrid op kwam?
Viper GTS-R***
07-08-2006, 13:45
Heeft er iemand trouwens gezien dat de Saleen rokend de startgrid op kwam?
Rokend de startgrid opkwam? dit heb ik raar genoeg niet gezien, heb wel gezien dat hij wel 2 a 3 x door pit lane is gereden vooraleer hij op z'n grid positie ging staan... paar warm up rondjes extra gemaakt dus:)
heb wel gezien dat hij wel 2 a 3 x door pit lane is gereden vooraleer hij op z'n grid positie ging staan... paar warm up rondjes extra gemaakt dus:)
Jups, heb ik ook gemerkt...ik stond toen aan de uitgang van de pitstraat en zag de Saleen 2 maal het circuit oprijden.
Daar is niks vreemd aan, doen ze bij LMS toch ook altijd, wat warm-up rondjes via de pitlane.
Daar is niks vreemd aan, doen ze bij LMS toch ook altijd, wat warm-up rondjes via de pitlane.
Inderdaad, niks speciaals, de meeste mensen weten dit wel
Zakspeed was er echter iets te enthousiast mee bezig, als ik me niet vergis stonden ze te laat op de grid wat ze een drivetrough bezorgde.
Even een video - tip.
De Nederlandse coureurs van GLPK, SRT en Spyker zijn gevolgd tijdens de 24 uur van Spa. Daar worden 2 afleveringen voor gemaakt voor het programma "Topspeed.TV".
De eerste is uitgezonden en terug te vinden op het net via deze link Topspeed.TV (http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0612.wmv) en gaat voornamelijk over de parade én voorbereidingen voor de race.
Kleine interviews met de Nederlanders...en Patrick Selleslagh legt het circuit Spa uit.
Ondertussen staat deel 2 ook on-line (http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0613.wmv). En volgende week, deel 3.
Ikzelf vind het uitvallen van SRT erg mooi in beeld gebracht. In deze aflevering komt voornamelijk SRT aanbod, de andere afleveringen zullen waarschijnlijk Jeroen Bleekemolen en Mike Hezemans wat meer in beeld komen.
Tijdens deze uitzendingen van Topspeed worden voornamelijk Jeroen Bleekemolen, Mike Hezemans en David Hart gevolgd. Echt een aanrader
Ik denk het niet want ik zag nog andere wagens de grid opkomen na de Saleen.
Volgens mij waren de mensen van Zakspeed te lang bezig aan de wagen toen die op de grid stond.
Maar toen de Saleen de grid opkwam begon hij vooraan te roken ter hoogte van de eerste tribune.
Volgens mij waren de mensen van Zakspeed te lang bezig aan de wagen toen die op de grid stond.
Inderdaad, zo'n 2 seconden te lang...
Heeft er trouwens iemand de uitzendingen van Bel RTL opgenomen? Ik had deze ingesteld maar mother dearest heeft per ongeluk tv-kabel uitgetrokken waardoor ik dus geen beeld heb. En aangezien ik dus jaarlijks de Fia GT uitzendingen van de 24 uren bijhou, zou het zonde zijn om dit jaar over te slaan (al heb ik wel de highlights van motors). Ge weet nooit als iemand het opgenomen heeft, hé. :) Uiteraard bekostig ik dit.
Ondertussen staat deel 2 ook on-line (http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0613.wmv). En volgende week, deel 3.
Ikzelf vind het uitvallen van SRT erg mooi in beeld gebracht. In deze aflevering komt voornamelijk SRT aanbod, de andere afleveringen zullen waarschijnlijk Jeroen Bleekemolen en Mike Hezemans wat meer in beeld komen.
Tijdens deze uitzendingen van Topspeed worden voornamelijk Jeroen Bleekemolen, Mike Hezemans en David Hart gevolgd. Echt een aanrader
Ik kan het filmpje niet zien krijg geen verbinding
mooie reportages van TOPSPEED TV
Zag het op de regionale TV erg leuk progamma voor zon zonder zelfs wat nationale zenders kunnen daaraan niet tippen...
Ik kan het filmpje niet zien krijg geen verbinding
Tip:
link eerst naar http://www.topspeedtv.nl/main.php?page=vide&lset=1
dan aflevering selecteren, dan lukt het zeker wel
Hi
Ondertussen deel 3 online ... http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0614.wmv . Deze gaat voornamelijk over Jeroen Bleekemolen en Mike Hezemans.
amai spendeert Topspeed 3 weken aan de 24 uren van Spa?!?
JorritVD
11-08-2006, 22:56
een paar videos die ik heb gevonden op internet:
http://www.youtube.com/watch?v=rOnzYTjdlng&NR
http://www.youtube.com/watch?v=1LDF_uonWYQ&NR
http://www.youtube.com/watch?v=4TWlyhfH7V0
http://www.youtube.com/watch?v=tp4CQqptbFU
http://www.youtube.com/watch?v=uI9PjZTYI_w
JorritVD
12-08-2006, 12:13
"Het was de tweede keer dat Pratt & Miller deze nieuwe motor gebruikte. Een motor die het tijdens de 24 Uren van Le Mans tot een goed einde bracht. Het motorblok is zeer sterk, want hier in Spa heeft het weerstaan. Het euvel koste ons wel 150 liter olie, maar toch bleef de wagen presteren tot op het einde. Zelfs Gary Pratt, met wie we telefonisch contact hadden, stond verbaasd…"
Ik heb dacht ik op RSC gelezen dat de Corvette C6-R's van P&M die dit jaar op LeMans en het ALMS seizoen raceden na LeMans verkocht werden.
Misschien een beetje ruim denkend maar zou het kunnen zijn dat GLPK er 1 heeft kunnen bemachtigen?
Viper GTS-R***
12-08-2006, 12:18
Ik heb dacht ik op RSC gelezen dat de Corvette C6-R's van P&M die dit jaar op LeMans en het ALMS seizoen raceden na LeMans verkocht werden.
Misschien een beetje ruim denkend maar zou het kunnen zijn dat GLPK er 1 heeft kunnen bemachtigen?
Luc Alphand word meerdere malen over gesproken voor 1 C6-R.
Mja overige kandidaten zijn natuurlijk GLPK en PSI.
Moest het tussen deze twee zijn zou ik toch ook liever een tweede bij GLPK zien!
2007 met 2 C6-R's in FIA GT. Tegen dan genoeg ervaring met de Corvette's, kinderziektes weggeholpen moesten die er nog zijn. En dan kunnen ze (zonder ongelukjes of pech) volop voor Drivers champion en Teams champion gaan;)
We zien nog wel.
JorritVD
12-08-2006, 13:24
Luc Alphand word meerdere malen over gesproken voor 1 C6-R.
Mja overige kandidaten zijn natuurlijk GLPK en PSI.
Moest het tussen deze twee zijn zou ik toch ook liever een tweede bij GLPK zien!
2007 met 2 C6-R's in FIA GT. Tegen dan genoeg ervaring met de Corvette's, kinderziektes weggeholpen moesten die er nog zijn. En dan kunnen ze (zonder ongelukjes of pech) volop voor Drivers champion en Teams champion gaan;)
We zien nog wel.
Ik bedoelde eigenlijks te zeggen dat misschien GLPK van chassis is gewisseld.
een 2006 C6-R inplaats van de 2005 C6-R.
Ook een gerucht dat ik van de RSC forum heb is dat Cirtek misschien een C6-R wou kopen.
een mogelijkheid:
Misschien dat SRT een C5-R verkoopt of misschien wel beide en dan:
-een C6-R koopt.
-voor de laatste type C5-R kiest, die van bijv GLPK of LA Adventures, en dat GLPK of LAA een nieuwe C6-R koopt
Heeft er trouwens iemand de uitzendingen van Bel RTL opgenomen?
Nee dat niet...maar ondertussen ligt er wel een DVD bij me met de uitzendingen van MotorsTV (ongeveer 3 uur aan beeldmateriaal). Eveneens op die DVD de highlights van MotorsTV.
Viper GTS-R***
12-08-2006, 14:25
Dat denk ik niet, dan hadden ze dat wel vermeld.
En is daar wel budget voor om midden in een seizoen even 2de wagen te kopen? En zomaar wisselen van chassis zullen ze wel niet doen bij P&M.
Ook een gerucht dat ik van de RSC forum heb is dat Cirtek misschien een C6-R wou kopen.
Cirtek en C6-R.. Oké Cirtek zit wel zonder wagen op het moment maar denk wel dat het nog om een licht geruchtje gaat.
een mogelijkheid:
-een C6-R koopt.
-voor de laatste type C5-R kiest, die van bijv GLPK of LA Adventures, en dat GLPK of LAA een nieuwe C6-R koopt.
Speculeren is enigste wat we voor het moment kunnen doen.
Maar volgens mij word het 1 voor Luc Alphand en 1 voor GLPK.
Ik zie niet in hoe GLPK opeens aan het budget moest komen om er nog een C6R te kopen. Ik denk dat er 1 naar Luc Alphand gaat, en 1 naar PSI.
een mogelijkheid:
-een C6-R koopt.
-voor de laatste type C5-R kiest, die van bijv GLPK of LA Adventures, en dat GLPK of LAA een nieuwe C6-R koopt
even een opsomming van alle C5-R en C6-R chassis waar die zich nu bevinden
C5-R #001 -> In 2002 aangekocht door Harry Yeaghy (privé verzamelaar)
C5-R #002 -> Geen idee waar deze is
C5-R #003 -> Geen idee waar deze is
C5-R #004 -> In 2003 aangekocht door Chip Miller (privé verzamelaar)
C5-R #005 -> Eind 2005 aangekocht door SRT
C5-R #006 -> Eind 2005 aangekocht door PSI
C5-R # 007 -> Begin 2003 aangekocht door SRT
C5-R #008 -> aangekocht door Robert Patrella (privé verzamelaar)
C5-R #009 -> aangekocht door Robert Patrella (privé verzamelaar)
C5-R #010 -> Eind 2005 aangekocht door Luc Alphand Adventures
C5-R #011 -> Begin 2005 aangekocht door GLPK/Carsport
C5-R #012 -> In handen van P&M, werd omgebouwd tot C6-R showcar
C6-R #001 -> Eind 2005 aangekocht door GLPK/Carsport
C6-R #002 -> Eind 2005 aangekocht door PSI
C6-R #003 -> Nog altijd in handen van Corvette Racing, maar zou na Le- Mans verkocht kunnen zijn
C6-R #004 -> Nog altijd in handen van Corvette Racing, maar zou na Le- Mans verkocht kunnen zijn
Ik heb eens gevraagd aan Anthony Kumpen: "Momenteel gaan we nog geen 2e C6 kopen. Ook voor volgend jaar hebben we nog geen beslissing genomen, dus we zullen moeten afwachten. Dit hangt af van de sponsorbudgetten etc."
Ook bij SRT wordt er nog niets vrij gegeven: "Onze plannen voor in de toekomst zijn nog niet bekend, maar er wordt hard aan gewerkt."
JorritVD
12-08-2006, 16:39
Ik heb eens gevraagd aan Anthony Kumpen: "Momenteel gaan we nog geen 2e C6 kopen. Ook voor volgend jaar hebben we nog geen beslissing genomen, dus we zullen moeten afwachten. Dit hangt af van de sponsorbudgetten etc."
Opzich kan een 2de C6-R makelijk komen bij GLPK-Carsport. C5-R of de Porsche misschien verkopen, een klijn beetje extra geld bij de firma Kumpen weg, een goede coureur met wat geld zoals misschien iemand als ........... of de piloot in opleiding Koen Deberdt.
Ging het maar zo makelijk, maar het kan denk ik wel.
1ste C6-R:
B. Longin & A. Kumpen
2de C6-R:
M. Hezemans & ???? K. Mollekens, M. Goossens, J. Bleekemolen, K. Derbert F. Bouvy of J. Menten bij PSI wegkapen ????
C5-R #002 -> Geen idee waar deze is
C5-R #003 -> Geen idee waar deze is
In een museum mss
Opzich kan een 2de C6-R makelijk komen bij GLPK-Carsport. C5-R of de Porsche misschien verkopen, een klijn beetje extra geld bij de firma Kumpen weg, een goede coureur met wat geld zoals misschien iemand als ........... of de piloot in opleiding Koen Deberdt.
Als het had gekunt hadden ze het al lang gedaan. Dan hadden ze dit seizoen met zowel de C6 als de C5 in 't FIAGT gereden. Dit bleek echter financieel niet haalbaar, dus het kan blijkbaar niet.
1ste C6-R:
B. Longin & A. Kumpen
2de C6-R:
M. Hezemans & ???? K. Mollekens, M. Goossens, J. Bleekemolen, K. Derbert F. Bouvy of J. Menten bij PSI wegkapen ????
Begin een beetje speculeer en fantaseer moe te worden van dergelijke berichten met als bron de dikke duim. Het gaat hier niet meer over de 24 uur. Slotje!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.